Van Duinen haalt uit naar 'stug' Excelsior: 'Dat stuit me tegen de borst'

    Van Duinen haalt uit naar 'stug' Excelsior: 'Dat stuit me tegen de borst'

    donderdag 14 juni 2018 om 06:48

    Mike van Duinen baalt van de stugge houding van Excelsior rond zijn mogelijke overgang naar PEC Zwolle. De 26-jarige aanvaller heeft zijn zinnen gezet op een transfer en is van mening dat de Kralingers een prima bedrag kunnen incasseren.

    PEC bood al 750.000 euro op Van Duinen, maar Excelsior wil 825.000 euro ontvangen. "Ik heb nog een contract voor één seizoen en Excelsior heeft mij transfervrij gekregen. Ik kan mij nu verbeteren en de club wil er nóg meer geld uitslepen. Dat stuit me tegen de borst", reageert Van Duinen in De Telegraaf. "Ik heb de club aangegeven dat ze naar een nieuwe spits moeten zoeken."

    Technisch directeur Ferry de Haan moet nu de knoop doorhakken. Van Duinen heeft al water bij de wijn gedaan door een flink deel van zijn transferpercentage terug te geven aan de Rotterdammers. "Maar nu is het genoeg geweest. We hebben destijds heel duidelijk afgesproken dat ik geld zou inleveren om bij Excelsior te komen spelen en dat we dan Excelsior als springplank zouden zien."

    "Nu is het zover en gaat dat niet door? Ik wil me aan de gemaakte afspraak houden", besluit de aanvaller, die afgelopen seizoen clubtopscorer werd met acht goals in 29 Eredivisie-duels.

    Poll

    Kan Van Duinen het spitsenprobleem van PEC oplossen?

    (4404 stemmen)

    Plaats een reactie

    Counterattack +11325
    donderdag 14 juni 2018 om 06:53
    Zo. Eerste vandaag. :-)
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    donderdag 14 juni 2018 om 06:57
    Helaas, er is een bericht geplaatst door VP om 00:01 en daar is ook op gereageerd 😉
    Vind ik leuk
    Counterattack +11325
    donderdag 14 juni 2018 om 07:01
    Verhip, dan is de dag al oud. :-(
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4303
    donderdag 14 juni 2018 om 11:39
    Morgen nieuwe kans
    Vind ik leuk
    Pds010 +1154
    donderdag 14 juni 2018 om 06:55
    Oke top
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    donderdag 14 juni 2018 om 06:56
    Een verschil van 75K, serieus? Daar moet je toch uit kunnen komen. Excelsior zal niet failliet gaan als ze slechts 750K voor Van Duinen ontvangen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:12
    Slechts 750.000. Ik vind het veel geld voor een 1 jarig contract.
    Als ik van duinen was zou ik nog een jaar blijven om vervolgens transfervrij bij een betere club te kunnen tekenen. Bij Zwolle moet je ook maar afwachten in wat voor team je komt te staan.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11729
    donderdag 14 juni 2018 om 07:18
    Van Duinen heeft niks te zoeken bij een club die beter is dan Zwolle. Ik vraag me al af of het niveau (dat) Zwolle (ambieert) niet te hoog gegrepen is voor hem.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11925
    donderdag 14 juni 2018 om 11:25
    Slechts was ook sarcastisch bedoeld. Ik vind het ook redelijk wat om 1 jaar contract af te kopen bij een speler als Van Duinen.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11325
    donderdag 14 juni 2018 om 07:00
    Als zijn verhaal klopt, dan heeft hij wel een punt. 10% meer vragen dan geboden voor een speler die Excelsior heeft geholpen en mondeling een gentleman’s agreement heeft. Niet chique van de Kralingers.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    donderdag 14 juni 2018 om 09:28
    Heeft Excelsior geholpen??? Tuurlijk is hij belangrijk geweest, maar er was op het moment ook geen enkele andere ploeg die hem wilde hebben. Dus ze hebben tenminste elkaar geholpen, zoals dat met alle spelers en clubs is.

    Volgens transfermarkt wordt zijn waarde zelfs op 1.13 miljoen pond geschat. Dan hoeft Excelsior hem zeker niet zomaar te laten vertrekken.

    De zomer is nog lang en er komen vast nog wel een paar andere clubs langs waar hij naartoe kan.

    Zelf hoop ik dat we hem kunnen verkopen en het geld kunnen stoppen in de andere linies. Spitsen bij Excelsior doen het over het algemeen wel aardig en er zijn voldoende alternatieven beschikbaar voor het niveau Van Duinen. Castaignos of Veldwijk zouden best mogen komen van mij.

    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    donderdag 14 juni 2018 om 07:05
    750.000 is al de hoofdprijs voor een spits als van Duinen, kom op zeg. Ik vind het zelfs nog veel te veel
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:20
    Ik ook 250.000 tot 300.000 is meer dan genoeg. Vind m zelf niet goed genoeg
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:20]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 14 juni 2018 om 07:24
    Ik hoop echt dat hij niet alsnog naar Zwolle komt.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    donderdag 14 juni 2018 om 09:32
    Toch wordt zijn marktwaarde op een stuk meer geschat volgens transfermarkt. Iedereen wilt voor de hoofdprijs verkopen, dus Excelsior ook.

    En van alle spelers heeft alleen Saymak betere cijfers gehad dan Van Duinen afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    donderdag 14 juni 2018 om 10:28
    Ik geef Excelsior geen ongelijk. Ik snap alleen niet waarom PEC hem zo graag wil en al helemaal niet voor een bedrag van 750k.

    Van duinen is een type speler die je transfervrij aantrekt of hooguit 2 ton voor betaalt
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    donderdag 14 juni 2018 om 13:49
    Ik was aan het begin ook zeker geen fan van hem, maar heeft toch een heerlijk seizoen gespeeld.

    Het zijn niet alleen de goals die hij maakt, maar vooral de inzet die hij toont. Hij gaat als een gek achter elke bal aan en blijft dat ook gewoon 90 minuten lang doen. Als verdediging is dit zo ongeloofelijk vervelend om tegen te spelen.

    Snap dat je als PEC fan misschien een leukere naam wilt zien, maar ik denk dat hij het gewoon goed zou doen en zeker 10+ goals kan maken voor jullie.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    donderdag 14 juni 2018 om 14:21
    Met Piotr Partyanimal hebben we al zo’n spits die continue overal achter aan vliegt. Krijgt alleen geen vertrouwen van de coach en geen voorzetten van de flank
    Vind ik leuk
    mazu +1894
    donderdag 14 juni 2018 om 07:32
    Ik vind 750k ook veel te veel voor deze spits. Laat Pec proberen Necid terug te halen, of anders Robert Muhren, een echte voetballer. Van Duinen is echt overschat, voor maximaal 4 ton is ie welkom, meer is hij niet waard
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 07:09
    van duinen heeft wel gelijk, en hij helpt de club financieel....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31559
    donderdag 14 juni 2018 om 07:19
    Gierig clupje...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    donderdag 14 juni 2018 om 07:30
    Ik snap de frustratie van de speler in dit geval wel. Normaliter zeg ik altijd, alle partijen tekenen een contract en hebben zich daar aan te houden. Maar 750k is veel geld, zeker voor een speler als MvD met een eenjarig contract. Ook nog eens gratis naar Rotterdam gegaan. Als er ook nog een mondelinge afspraak is om mee te werken, dan mag Excelsior in dit geval iets flexibeler zijn.
    Vind ik leuk
    Godin1 +959
    donderdag 14 juni 2018 om 07:49
    Gun van Duinen lekker zijn transfer. Wat heb je aan een ongemotiveerde speler die volgend jaar gratis wegloopt. Dat zou dom zijn, helemaal voor Excelsior.
    Vind ik leuk
    Cootje I +256
    donderdag 14 juni 2018 om 07:54
    Om eerlijk te zijn begrijp ik alle drie de partijen niet. Ik begrijp niet dat PEC Zwolle € 750.000 voor MvD over heeft, ik begrijp ook niet dat Excelsior hem niet laat gaan voor dat bedrag en ik begrijp al helemaal niet dat MvD PEC Zwolle als een stap vooruit ziet.

    Op basis van de resultaten van het tweede seizoenshelft (waarin alleen FC Twente minder punten heeft gehaald dan PEC Zwolle), de spelers die vertrekken bij PEC en wat daar tot nu toe voor terug is gehaald denk ik niet dat PEC Zwolle volgens seizoen hoger gaat eindigen dan het rechter rijtje. Buiten dat het financieel misschien een stapje is hoeft hij het voor het sportieve m.i. niet te doen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 07:54]
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    donderdag 14 juni 2018 om 09:00
    Natuurlijk is PEC wel ietsjes hoger dan Excelsior, ik neem aan dat van Duinen bij PEC meer zou verdienen dan bij Excelsior dus is het een stapje hoger. De telling gaat trouwens over een heel seizoen, dat doen we bij andere clubs ook en de transferperiode schijnt nog ruim 75 dagen te duren. Dat van Duinen PEC als een stapje vooruit ziet is het enige wat te begrijpen is.
    Vind ik leuk
    Cootje I +256
    donderdag 14 juni 2018 om 09:05
    Over het gehele seizoen is het verschil tussen Excelsior en PEC slechts vier punten en twee plaatsen op de ranglijst. Seizoen 2016-2017 is Excelsior zelfs hoger geëindigd dan PEC Zwolle dus lijkt me dit niet bepaald de gedroomde stap vooruit. Hooguit iets meer knaken inderdaad.
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    donderdag 14 juni 2018 om 10:28
    Als je het bericht van van Duinen nog eens leest dan zag hij zelf Excelsior als springplank en wil hij nu gewoon weg. Dan moet Excelsior maar nog eens zo'n bod zien te krijgen.
    Geen idee waar van van Duinen komend seizoen speelt maar ik denk niet dat het bij Excelsior is.
    Vind ik leuk
    Cootje I +256
    donderdag 14 juni 2018 om 13:47
    Ik zeg toch ook dat ik niet begrijp dat Excelsior hem niet laat gaan voor dat bedrag dus ik hoef het bericht niet nogmaals te lezen.

    Ik begrijp ook heel goed dat Van Duinen Excelsior graag als een springplank gebruikt want dat doen heel veel spelers bij Excelsior, namelijk in de luwte hun carrière nieuw leven inblazen. Begrijp alleen niet dat hij nu zo graag naar PEC Zwolle wilt want dat is, puur op basis van de sportieve prestaties van beide clubs in de afgelopen seizoenen, gewoon geen stap vooruit. Dus als je Excelsior dan als springplank gebruikt, spring dan omhoog en land niet op een andere plank die ongeveer even hoog hangt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    maandag 18 juni 2018 om 17:24
    Dat wij in Zwolle vinden dat er anderhalf jaar slecht gevoetbald is en dat ze bij Excelsior trots zijn op een 11e plek is denkik wel genoeg reden om aan te nemen dat PEC toch echt een stap vooruit is.
    Vind ik leuk
    allround +1620
    donderdag 14 juni 2018 om 08:21
    Kom maar naar ADO als schaduwspits.
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    donderdag 14 juni 2018 om 09:03
    Dan moet je even 825.000 aftikken. Voordeel van deze soap, je weet een bedrag dat de club reëel vindt.
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    donderdag 14 juni 2018 om 09:01
    Van Duinen heeft 100% gelijk. Gun het hem nu snel. Excelsior snap ik ook maar dit moet worden opgelost. Erezaak
    Vind ik leuk
    Mossie +55
    donderdag 14 juni 2018 om 09:16
    van Duinen moet ook even nadenken. Excelsior MOET niets. Enige wat deze club uit Kralingen moet is niet degraderen! Blijkbaar zien ze op korte termijn geen goede vervanger voor Mike van Duinen, anders had men die 750.000 euro wel gepakt. Ik geloof dat Excelsior met van Duinen amper 7 Eredivisiewaardige spelers heeft op dit moment. Het aantrekken van spelers verloopt ook verre van soepel. (helpt de nieuwe coach ook niet aan mee! Jongens als Faes zullen liever met vd Gaag werken dan met de fysio dus ik zie die spelers niet meer uitgeleend worden aan Excelsior). Dit wetende heeft Ferry de Haan bijna geen keus dan zo hoog mogelijk in de boom te gaan zitten. Voor de rest heeft De Haan natuurlijk een enorme denkfout gemaakt. Nu voelt hij de gevolgen, spelers willen weg en nieuwe spelers van een beetje niveau zijn niet onder de indruk van het verhaal van Excelsior ( lees: aanstelling trainer die wat interessantere spelers niets zal zeggen..die kiezen dan wel voor een meer bekende trainer). Met van Duinen komt het wel goed, met Excelsior, vrees ik, niet
    Vind ik leuk
    Blowsabum +14
    donderdag 14 juni 2018 om 09:16
    Mike vergeet gemakshalve dat hij in de 2 seizoenen bij Excelsior bijna een jaar geblesseerd is geweest. Tijdens zij blessure hoorde je hem ok niet klagen, zonder de kans bij Excelsior had hij nou 2 of 3 divisie gespeeld. Klein beetje meer respect voor de club die jou van het doodlopende spoor heeft gehaald!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 09:18
    Wat een grote mond voor een speler die lang geblesseerd is geweest
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 14 juni 2018 om 11:07
    7,5 ton voor Van Duinen! Tja, past goed naast Partyczek, Achabar en.... uh, geen buitenspelers? Goede aankoop van die Nijkamp, hij heeft z'n zinnen er op gezet! Kleurtje rood past goed in het team, nu nog de seinen op groen van Excelsior! Teleurstellend PEC bakt er in de transfermarkt helemaal niets van tot nu toe. Louter matige spelers terwijl alle sterkhouders inmiddels aan het vertrekken zijn of dat al hebben gedaan. PEC kan meer in de salarissfeer doen dan Excelsior, logisch, want ze laten veel spelers gratis vertrekken wat ruimte geeft in de salarissfeer. En daar denkt PEC dan weer z'n nagenoeg altijd transfervrije spelers een team van te maken. Het kan, maar het kan ook een keer goed tegenzitten en dan hebben we paniek in de winterstop en komt die Nijkamp weer met allerlei wazige figuren op de proppen die zelfs niet eens een versterking zijn voor de breedte. Afgelopen winter nog 3 miskleuntjes gevonden, Legeon, Menig en Ondaan. Die hadden er voor moeten zorgen dat PEC ondanks z'n riante positie in de winter, de play-off moest veilig stellen. Hoe dat is afgelopen weten we inmiddels.
    Waar de voorzitter z'n vertrouwen nog steeds uitspreekt in Nijkamp, is men er in Zwolle al wel achter dat we hier te maken hebben met een uitgerangeerde en teleurgestelde manager van de club! We zullen zien! PEC heeft zichzelf rijk gerekend door te veronderstellen dat het haast onmogelijk is om onder De Graafschap, Emmen, Fortuna Sittard en Excelsior te eindigen. Ik zou er met het tot nu toe samengestelde team niet op vertrouwen! Maar het komt goed zegt de voorzitter. Ik heb zo ernstig mijn twijfels.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 juni 2018 om 11:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 12:59
    Snap niet dat Pec 750.000 voor deze speler over heeft. Zijn laatste wedstrijden waren zeer matig. Haal voor dat geld dan 2 spelers. 8 doelpuntjes van Van Duinen is echt teleurstellend gezien zijn 26 jarige leeftijd. Haal dan Necid !
    Vind ik leuk
    donderdag 14 juni 2018 om 13:17
    En maar raar vinden dat het begrip clubliefde aan het verdwijnen is...de clubs zijn hun kant ook niet altijd de netste
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1677