'Je weet dat je als topscorer van Nederland bij buitenlandse clubs in beeld komt'

    'Je weet dat je als topscorer van Nederland bij buitenlandse clubs in beeld komt'

    zondag 17 juni 2018 om 08:05

    Alireza Jahanbakhsh laat zich vandaag de dag adviseren door Mehdi Mahdavikia, een oud-voetballer uit Iran. Op advies van de veertigjarige oud-prof verliet de aanvaller zijn thuisland voor een Nederlands avontuur. Hij tekende bij NEC.

    "Mehdi is in de jaren uitgegroeid tot één van mijn grootste adviseurs. Hij was het die mij vijf jaar geleden op het hart drukte om naar Europa te gaan, toen ik twijfelde tussen een transfer naar Persepolis of NEC", vertelt Jahanbakhsh aan ELF Voetbal.

    Mehdi adviseerde Jahanbakhsh, nadat hij op zijn twintigste voor dezelfde keuze stond. Bochum wilde hem toen hebben. "Daarom zei hij tegen mij: gaan! In Europa kon ik een veel betere voetballer worden dan in Iran. Sindsdien lijkt mijn carrière verdacht veel op die van hem. Mehdi ging van een kleine Duitse club naar HSV, ik verkaste van NEC naar AZ."

    Jahanbakhsh dacht recentelijk nog dat zijn toekomst in de Bundesliga lag. "Het leek ook logisch: Mehdi had er tenslotte jarenlang gespeeld. Net als Ali Daei, een andere grootheid van het Iraanse voetbal. Maar door het geweldige seizoen met AZ is alles anders geworden. Je weet dat je als topscorer van Nederland bij buitenlandse clubs in de picture komt te staan. Clubs uit de allergrootste competities."

    Poll

    Is Jahanbakhsh goed genoeg voor de Bundesliga?

    (974 stemmen)

    Plaats een reactie

    Thilo +2800
    zondag 17 juni 2018 om 08:09
    Het is een goede voetballer, maar ik vind hem een tikkeltje overschat.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4589
    zondag 17 juni 2018 om 08:46
    Half seizoen geweldig gespeeld
    Benieuwd of hij dat niveau kan houden
    Na de wedstrijden tegen Spanje en Portugal zal er al wel wat meer duidelijk worden
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    zondag 17 juni 2018 om 10:21
    Tegen Marokko heb ik hem niet gezien.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    zondag 17 juni 2018 om 11:57
    Gek he met een elftal met 6 verdedigers.
    Vind ik leuk
    Schwalbe +16
    zondag 17 juni 2018 om 08:20
    Hij wordt in ieder geval multimiljonair
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    zondag 17 juni 2018 om 08:31
    Deze speler gaat slagen bij een goede buitenlandse subtopper; heeft alles: goed schot, snelheid, dribbel, overzicht, doelgericht, voorzet.
    Zie hem in tegenstelling tot Ziyech, Kluivert en vele andere uit de eredivisie die een overstap gaan maken wel slagen, niet alleen als voetballer maar ook als mens.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Muscles +750
    zondag 17 juni 2018 om 08:33
    Hè Ali, Duitsland is ook buitenland hoor.....nog tussenstapje maken bij Ajax voor de echte doorbraak?
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 08:41
    Overmars houdt liever de centjes in zijn zak. De kachel in alkmaar moet ook branden, dus dat gaat niet lukken natuurlijk.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4180
    zondag 17 juni 2018 om 08:50
    Ik kan me niet herinneren dat ajax bedragen van over de 25 miljoen heeft betaald aan een transfer. En het lijkt me al helemaal niet dat ze dergelijke bedragen aan een concurrent gaan geven om vervolgens een nog groter talent als Stengs het seizoen daarna te zien schitteren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    NvC +3974
    zondag 17 juni 2018 om 10:35
    Het mooie van Jahanbaksh vindt ik is dat hij bescheiden blijft. Hij denkt gelukkig na wat hij wilt bereiken in zn carriere en gaat er voor. Ik hoop dat hij een mooie transfer kan maken naar een hogere competitie. Ik zie hem wel een succes worden bij een Napoli, Moenchengladbach of Valencia.
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:36
    Mensen beginnen nu dat hij geen bal heeft geraakt tegen Marokko, maar kijk even wat voor team er om hem heen staat...afgezien van Azmoun speelt niemand in een Europese competitie die iets voorstelt Bovendien heb ik hem met de speelstijl van Iran meerdere malen gezien als een soort rechtsback.
    [Reactie gewijzigd op zondag 17 juni 2018 om 10:37]
    Vind ik leuk
    zondag 17 juni 2018 om 10:45
    Het hele jaar eerst 10 prut ballen en dat de beslissende assist of goal, echte buitenspeler dus. Ik denk dat Spanje beter bij hem past dan Bundesliga of PL
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4785
    zondag 17 juni 2018 om 11:35
    Maar geen enkele club uit de B.L. (uitgezonderd B.M./Dortmund) zal 25 miljoen neerleggen.
    Vind ik leuk
    companen +1275
    zondag 17 juni 2018 om 12:03
    Wolfsburg, Leipzig, Schalke en Leverkussen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Je weet dat je als topscorer van Nederland bij buitenlandse clubs in beeld komt'