VAR-nieuws valt slecht: 'Laat hun mensen eerst goed de regels hanteren'

    VAR-nieuws valt slecht: 'Laat hun mensen eerst goed de regels hanteren'

    donderdag 21 juni 2018 om 20:37

    Het nieuws dat er komend seizoen mogelijk geen videoscheidsrechter in de Eredivisie komt, leidt tot scepsis bij Mario van der Ende. De voormalig toparbiter heeft weinig begrip voor het standpunt van scheidsrechtersvakbond BSBV.

    De vakbond eist inspraak op het aanstellingsbeleid en daar gaat de KNVB niet mee akkoord. "De KNVB moet kiezen voor kwaliteit, niet voor kwantiteit. In dit geval geef ik de bond groot gelijk dat zij willen bepalen wie ze op een bepaalde wedstrijd inzetten als VAR. Want gebleken is wel dat lang niet iedereen voor deze job geschikt is", laat Van der Ende weten aan het Algemeen Dagblad.

    "Daarom kan ik weinig met de reactie van de scheidsrechtersbond, die met een roulatiesysteem wil gaan werken", vervolgt Van der Ende. "Laat de belangenvereniging er eerst eens voor zorgen dat hun mensen de regels goed hanteren. In plaats van onderhandelen met de KNVB, zouden ze nu beter de spelregelkennis kunnen bestuderen Laat anders kundige oud-scheidsrechters of oud-voetballers de rol van VAR vervullen."

    Jeffrey van As, technisch directeur van ADO Den Haag, is teleurgesteld. "Ik kan je alvast wel zeggen dat dit tot heel veel irritaties gaat leiden bij spelers en coaches. Zij willen een zo eerlijk mogelijk spel, en dat eerlijke spel komt nu dus weer op de tocht te staan."

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    donderdag 21 juni 2018 om 20:43
    Wat een gedoe weer.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:43
    Eerst een bult tamtam ,en nu gaat het niet door
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:44
    Zit Van Breukelen nog bij de KNVB ofzo
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:47
    Nee, maar Michäel van Praag wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:50
    Amen
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8948
    donderdag 21 juni 2018 om 20:47
    Dit is pas het eerste toernooi met de VAR en ik vind het een prima toevoeging aan het voetbal. Natuurlijk gaat het nog niet helemaal flekkeloos, maar ik ben er van overtuigd dat het zich straks steeds beter gaat ontwikkelen en we er nooit meer vanaf willen.
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    donderdag 21 juni 2018 om 20:51
    Je ziet idd op dit wk dat het nog niet soepel loopt. Soms wordt het gebruikt, soms niet. Maar ik vind de potentie van de VAR wel mooi. 👍
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:54
    Het mag alleen allemaal wel iets sneller, soms staan ze gewoon 3 min stil, en de tijd die ze er bij trekken komt bij lange na niet overeen met de tijd wat ze verliezen inclusief de wissels en blessure behandelingen
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    donderdag 21 juni 2018 om 20:57
    Ja dat klopt. Zoals vandaag bij Denemarken - Australie werd pas na een minuut besloten om de var te gebruiken, en daarna nog 30 seconden nodig om te beoordelen. Maar goed, maken ze het sneller dan is de var ook vriendelijker voor de toeschouwers.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:00
    Het heeft wel iets de var, je weet nooit waar je aan toe bent als supporter. Maar als er straks in nederland een club 3 x een var momentje tegen hebben volgt er gelijk weer geklaag.
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    donderdag 21 juni 2018 om 21:04
    Daar zijn wij Nederlanders ook bekend om he. Zeuren om het zeuren ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:05
    Ja idd, wij hebben het beste, het is nooit goed mentaliteit van de wereld. :d
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:23
    Zijn we toch nog ergens wereldkampioen in!!!! ;)
    Vind ik leuk
    Yass +106
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:04
    Dat moet het wel bij elke wedstrijd en situatie gehanteerd worden, anders krijg je alleen maar gedonder.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:52
    Helemaal mee eens, dit moet gewoon zo snel mogelijk overal ingevoerd worden. Maar wij Nederlanders liggen altijd dwars, er is altijd wel iets niet naar wens. Amateuristisch gedoe altijd
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    donderdag 21 juni 2018 om 20:48
    Mario ziet er voor zichzelf ook wel een bijbaantje in zo lijkt het..
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    donderdag 21 juni 2018 om 20:53
    Het is toch ook gewoon kut. De discussie verleggen naar iemand achter een schermpje.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    stratumseind +171147
    donderdag 21 juni 2018 om 21:03
    weg met die onzin doellijn techno in ieder stadion meer niet, voetbal moet voetbal blijven
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    donderdag 21 juni 2018 om 21:04
    Het idee van Van der Ende (niet mijn geliefde commentator) om oud scheidsrechters bij de VAR te betrekken is misschien zo gek nog niet als ze Van der Ende er maar niet bij betrekken! Het idee vind ik bespreekbaar!
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1926
    donderdag 21 juni 2018 om 21:15
    Manoman, een cursus van een uur en het is geregeld vrijwilligerswerk . Amateurisme wederom helaas.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 21:16]
    Vind ik leuk
    Farmer +12243
    donderdag 21 juni 2018 om 21:42
    Het idee van oud-scheidsrechters zou een uitstekend plan kunnen zijn. Het gaat er niet om of men het conditioneel fysiek kan volhouden, het gaat er om dat men de ervaring en inzichten hebben, en die hebben ze zát.

    Daarnaast wordt de VAR momenteel niet goed gebruikt nu: het is uiterst opvallend, hóe veel penalty's er nu gegeven worden. Wellicht is het even een korte trend; al die kleine vieze overtredinkjes worden er nu zó even uitgefilterd, maar, dan zeg ik, dan is het WK, een verkeerd proefkonijn. Probeer dat dán eerst(een jaar of wat) uit in de EL bv.

    Het WK wordt er niet beter op, op deze manier.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 23:10
    VAR, FIFA, UEFA, KNVB het is allemaal 1 corrupte bende.
    Vind ik leuk
    Hansi H +106
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:37
    Weg met die VAR.
    Eerst weg met die plastic velden.
    Vind ik leuk
    Yass +106
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:06
    Dat moet het wel bij elke wedstrijd en situatie gehanteerd worden, anders krijg je alleen maar gedonder. Zoals bij de hands van Portugal, opeens bleek het zendertje het niet meer te doen, heel toevallig haha
    Vind ik leuk
    Caniggia +883
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:21
    Nou ik zag gisteren weer een aantal overtredingen waar die VAR gewoon in moet grijpen.Wat heb je aan een Electronische Scheidsrechter als ie gewoon zijn mond houd. Ze zitten er toch om erop toe te zien dat het voetbal eerlijker word.Af en toe word er eens een penalty toegekend,maar daar houd het dan blijkbaar ook op.Die doodschoppen kunnen gewoon blijven.Dit is niet wat je moet willen.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1507
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:34
    Super toevoeging aan het voetbal. Nu nog inzetten op gejank en schwalbes van die Zuid-Europese en Amerikaanse duikelaars die de tegenstander een kaart aan willen naaien.

    Voetbal wordt er zoveel leuker op.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws