Onverwachte mededeling uit Duitsland: De Jong kan transfervrij vertrekken

    Onverwachte mededeling uit Duitsland: De Jong kan transfervrij vertrekken

    zondag 24 juni 2018 om 16:22

    Nigel de Jong kan op zoek naar een nieuwe club. FSV Mainz 05 maakt zondag bekend dat het aflopende contract van de 33-jarige middenvelder niet wordt verlengd.

    De Jong kan zich daardoor vanaf 1 juli transfervrij aan een nieuwe werkgever verbinden. "Hij zal goed worden herinnerd", verzekert directeur Rouven Schröder van Mainz. De Jong speelde uiteindelijk elf competitiewedstrijden voor de nummer veertien van de Bundesliga.

    De middenvelder verbond zich begin januari voor een halfjaar aan Mainz, dat op het nippertje degradatie ontliep. De Jong liet kort daarvoor zijn lucratieve contract bij Galatasaray ontbinden. Het is niet bekend wie de samenwerking nu heeft beëindigd: De Jong of Mainz.

    De kans is groot dat De Jong op zoek gaat naar een nieuwe club. Hij speelde eerder voor Ajax, Hamburger SV, Manchester City, AC Milan, Los Angeles Galaxy en kwam tot 81 interlands namens het Nederlands elftal.

    Poll

    Stelling: Ajax moet De Jong terughalen

    (2635 stemmen)

    Plaats een reactie

    Morris +22426
    zondag 24 juni 2018 om 16:25
    Iets voor de kleedkamer?

    Geen idee of hij voetballend nog mee kan
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Winnaars mentaliteit heeft hij wel dat kunnen jullie wel gebruiken.
    Vind ik leuk
    Morris +22426
    zondag 24 juni 2018 om 16:45
    Ik zag hem een jaar geleden graag komen. Puur vanwege zijn mentaliteit en hardheid. Hij kan echt een leider zijn voor dit jonge Ajax.

    Ik zal Marc nogmaals proberen te overtuigen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:45]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18204
    zondag 24 juni 2018 om 16:29
    Niet aan beginnen. Of hij moet gratis komen spelen. Dus geen salaris. En een traject voor jeugdtrainer opstarten. Alleen dan zie ik nog een meerwaarde.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15339
    zondag 24 juni 2018 om 16:58
    Voor welke jeugd?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18204
    zondag 24 juni 2018 om 17:06
    Alle jeugd? Individueel trainer, mentaal gebied? Winnaars mentaliteit is voor alle elftallen.
    Vind ik leuk
    PRICE +32768
    zondag 24 juni 2018 om 16:37
    Is over de top,weinig meerwaarde meer
    Vind ik leuk
    Dorzon +4260
    zondag 24 juni 2018 om 22:53
    De jong gaat naar NEC let o mijn woorde
    Vind ik leuk
    Nozem +146
    maandag 25 juni 2018 om 02:05
    Zie hem graag naar ado komen !
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12165
    zondag 24 juni 2018 om 16:25
    Hij gaat lekker afbouwen in Zwolle, dat lijkt me duidelijk.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18204
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Utrecht? Leuk als hij naar de eredivisie komt, maar niet naar Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:30
    Doe dan maar Vitesse. Goed voor Europa
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18204
    zondag 24 juni 2018 om 16:31
    Kan ook maar dan loopt hij Serero misschien in de weg.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:37
    Slutsky schijnt het liefst 4-2-3-1 te spelen. 2 verdedigende dus. Kan met Serero én De Jong. Heb je een sterk middenveld staan, ook voor EL begrippen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7818
    zondag 24 juni 2018 om 16:50
    Sowieso heeft Vitesse na het vertrek van Kashia een echte strijder nodig.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12387
    zondag 24 juni 2018 om 16:48
    Utreg kan hem wel gebruiken, denk alleen dat zijn salaris teveel is.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7818
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Vitesse zou ook een goede optie zijn.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:27]
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8554
    zondag 24 juni 2018 om 16:27
    Hij komt tekort voor Ajax verwacht ik. Net als Heitinga een paar jaar geleden. Niet meer aan beginnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    Enden +3942
    zondag 24 juni 2018 om 17:39
    Jaartje voor de kleedkamer en daarna als jeugdtrainer.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29675
    zondag 24 juni 2018 om 16:28
    Nou go met de ajax geruchten.
    Vind ik leuk
    Mari +7736
    zondag 24 juni 2018 om 16:28
    PEC.of Almere
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    derksen +8740
    zondag 24 juni 2018 om 16:30
    Wordt ook rapper zeker
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +4763
    zondag 24 juni 2018 om 16:56
    Meestal worden ze juist langzamer als ze ouder worden
    Vind ik leuk
    Boi +506
    zondag 24 juni 2018 om 16:56
    Dude, wat is er mis met rappers... ben er zelf ook één... :-)
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:23
    Toch niet rapper sjors he?
    Vind ik leuk
    Boi +506
    zondag 24 juni 2018 om 18:52
    Hahaha, nee man. Anders was er wel iets mis met me geweest... ik bedoel 100 keer meer dan er nu al mis is!!;-)
    Vind ik leuk
    rene jong +144
    zondag 24 juni 2018 om 16:31
    Goeie voor ajax altijd zeker voor een paar rode kaarten
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14939
    zondag 24 juni 2018 om 16:34
    Loopbaan voorbij, kan zich nu beter fulltime bezig gaan houden met de verkoop van mooie auto's...
    Vind ik leuk
    Tim +4573
    zondag 24 juni 2018 om 16:45
    Prima te combineren met een beetje ballen bij HSV.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1126
    zondag 24 juni 2018 om 16:37
    Leuke voetballer voor ADO.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 16:37]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:39
    De zandbak denk ik!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1214
    zondag 24 juni 2018 om 16:48
    ja Ajax moet hem terughalen, winnen ze volgend jaar in ieder geval de strijd om het hoogste aantal rode kaarten.
    Vind ik leuk
    Boi +506
    zondag 24 juni 2018 om 16:54
    Misschien wishful thinking: maar van mij mag hij wel naar Eindhoven (PSV) komen. Om 3 redenen: A. hij heeft de winnaarsmentaliteit. B. Hij is op leeftijd dus hij kan als 'leraar' gebruikt worden voor de jongere spelers. C. Bij PSV is de verdediging misschien wel nog steeds de zwakste linie, en ik denk dat hij genoeg routine heeft om daar in mee te draaien...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5930
    zondag 24 juni 2018 om 17:19
    Niet eens een rare gedachte.
    Vind ik leuk
    Boi +506
    zondag 24 juni 2018 om 18:51
    Dat dacht ik... thnx Il Gordo!!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25470
    zondag 24 juni 2018 om 17:13
    Kom maar naar Utreg! Lekker nog een jaartje ballen met Urby. Winnaarstype kunnen we altijd gebruiken.
    Vind ik leuk
    Foebele +54055
    zondag 24 juni 2018 om 17:26
    Precies, zou voor jullie een prima aanwinst kunnen zijn, goed voor alle jonge spelers om zijn mentaliteit op over te brengen.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2535
    zondag 24 juni 2018 om 17:17
    Leuk voor een jaartje Sparta.....
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:17
    Sterke speler voor de 6 positie. Kan in de eredivisie nog makkelijk 1/2 jaar mee.
    Vind ik leuk
    Foebele +54055
    zondag 24 juni 2018 om 17:24
    Zou toch leuk zijn als hij ergens bij een Nederlandse subtopper zijn ervaring aan de jonkies kan overdragen, voor Ajax is hij inmiddels niet goed genoeg meer en we hebben zat opties, maar Utrecht, Heerenveen, dat soort clubs, dat zou toch prima kunnen?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20511
    zondag 24 juni 2018 om 17:27
    Ik denk dat het wel zou kunnen. Misschien wel bij jeugdelftallen. Beetje training geven ofzo
    Vind ik leuk
    buddha +8414
    zondag 24 juni 2018 om 18:02
    mag ook bij ons komen hoor. ;)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20511
    zondag 24 juni 2018 om 17:26
    Nou Ajax
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2521
    zondag 24 juni 2018 om 17:30
    Geen plek meer op het middenveld..
    Frenkie, Schone op 6, en gister weer gezien dat Matusiwa er gewoon aankomt!
    En dan hebben we ook Eiting nog waar ii veel vertrouwen in heb. Nighel haal je niet voor de bank denk ik, bij Siem kan dat nog wel. Of Nighel moet zich daar neer bij kunnen leggen maar dan moeten we wel 1 a 2 middenvelders verhuren..
    Vind ik leuk
    Nosje +1509
    zondag 24 juni 2018 om 17:31
    Van der Vaart 2. Steeds kleinere clubjes. Krijg bijna medelijden.
    Vind ik leuk
    SCH Fan +60
    zondag 24 juni 2018 om 17:51
    Tijdelijke vervanger schaars ?
    Vind ik leuk
    rolo1 +76
    zondag 24 juni 2018 om 17:53
    Kost niks misschien een gok wagen om hem erbij te halen
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1752
    zondag 24 juni 2018 om 18:00
    Dat wordt dus PSV, onze opvangcentrum voor Ajax spelers die weinig tot niets kosten
    Vind ik leuk
    HupHolland +1962
    zondag 24 juni 2018 om 18:04
    Niet doen! Niet eens overwegen.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1978
    zondag 24 juni 2018 om 18:52
    Als hij de snelheid nog heeft dan kan hij voor balans zorgen in een jong elftal.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    zondag 24 juni 2018 om 19:46
    SPARTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1304
    zondag 24 juni 2018 om 20:22
    Kan beter weer naar Amerika ofzo lekker afbouwen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1331
    zondag 24 juni 2018 om 20:52
    Kom maar jaartje bij pec 😋
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 21:42
    Zeker proberen.als hij wilt afbouwen en nog wat wilt bereiken,zou ajax een goede keus zijn.dus ajax,terughalen nu het nog kan.
    Vind ik leuk
    Altijd wat +113
    zondag 24 juni 2018 om 21:52
    Ajax nog mooi 2 jaar gebruiken als mentor. Pracht van een voetballer!!!
    Vind ik leuk
    Sunil010 +173
    maandag 25 juni 2018 om 01:26
    Is een gok waar voor de top 6 van Nederland!
    Mag van mij best naar Feyenoord!
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 01:27]
    Vind ik leuk
    Padason +954
    maandag 25 juni 2018 om 02:20
    Oneens, kan misschien voor waarde zijn maar hij had eerder naar ajax terug moeten komen, niet nadat de degradatie kandidaat van de bundesliga hem niet meer wilt hebben.

    Zulke spelers moeten eerder terug komen, niet andere clubs en geld voorop stellen wanneer je op je weg terug bent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onverwachte mededeling uit Duitsland: De Jong kan transfervrij vertrekken