Ajax-selectie bijna compleet: twee WK-gangers genieten nog van vakantie

Ajax-selectie bijna compleet: twee WK-gangers genieten nog van vakantie

Gepubliceerd: donderdag 12 juli 2018 om 12:59do 12-07-2018 om 12:59

Kasper Dolberg en Nico Tagliafico stonden donderdag voor het eerst weer op het trainingsveld bij Ajax. Trainer Erik ten Hag heeft daarmee bijna de gehele selectie tot zijn beschikking.

Alleen Lasse Schöne en aanwinst Dusan Tadic ontbreken nog. De staf heeft die twee WK-gangers langer rust gegund, zo meldt Ajax. Dolberg kwam voor Denemarken niet in actie op het WK. Tagliafico speelde met Argentinië wel alle wedstrijden mee en strandde in de achtste finale tegen Frankrijk (4-2 verlies). 

Ajax speelt vrijdag een oefenwedstrijd tegen Anderlecht in het Olympisch Stadion. Zaterdag vertrekt de ploeg van Ten Hag naar Engeland voor het tweede trainingskamp van de voorbereiding. In Engeland worden oefenwedstrijden gespeeld tegen Wolverhampton Wanderers en Walsall FC. Op 25 juli begint het seizoen dan echt: in de Johan Cruijff Arena is Sturm Graz dan de tegenstander in de tweede voorronde van de UEFA Champions League. 

Plaats een reactie

El Cazador +8657
donderdag 12 juli 2018 om 13:04
Met Blind erbij !!!
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:07
Ik zou je er niet blind op staren! Ik hoop het wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:07]
Vind ik leuk
slechtekont +4855
donderdag 12 juli 2018 om 13:16
Het is toch tegen de lamme en de blinden.
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
donderdag 12 juli 2018 om 13:07
En onze Blind! Geweldige aankoop!
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 12 juli 2018 om 13:15
Vond Blind bij Ajax ook niet altijd goed spelen. Waarom ze hem terug willen halen is mij een raadsel. Waarom Blind op zijn leeftijd terug wil naar Ajax is mij ook een raadsel, wetende dat je elders nog meer kunt verdienen.
Vind ik leuk
El Cazador +8657
donderdag 12 juli 2018 om 13:22
Om Pa in de raad van commissarissen te pleasen
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 12 juli 2018 om 13:29
Zal Pa Blind hierop aanspreken. Zie hem af en toe shoppen in Diemen. Meer onder mom "doe eens gek"
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:35
Je komt uit Diemen en bent voor psv?
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 12 juli 2018 om 13:43
Ik kom uit Amsterdam en ben voor PSV. Doe mijn boodschappen overal gap.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 14:01
Walgelijk
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 12 juli 2018 om 14:43
Wat is walgelijk dan ?
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 18:35
Dat je uit Amsterdam komt en voor psv bent, gloryhunter.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
donderdag 12 juli 2018 om 22:52
als er in amsterdam geen glory is moet je het elders zoeken
Vind ik leuk
Bizzy +23310
vrijdag 13 juli 2018 om 04:08
Meteen heb je je oordeel klaar. Je kent me niet eens.
Vind ik leuk
Laliga +2663
donderdag 12 juli 2018 om 13:22
Laatste jaar bij ajax speelde die prima naar mijn mening. Heeft bij united zeker de eerste 2 jaar heel veel gespeeld , dus veel ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast de europa leugue ook gewonnen en de fa cup dacht ik. Iemand met die ervaring op die leeftijd waar mogelijk gelijk halen , die zijn meestal niet te betalen voor clubs uit nederland.
Vind ik leuk
Pimman +9555
donderdag 12 juli 2018 om 13:23
Bizzy klopt, zijn laatste jaren was hij wél goed. Hij wil zelf graag terug naar Amsterdam en gaat zéér veel verdienen plus tekengeld.
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
donderdag 12 juli 2018 om 13:30
Bij Ajax was hij juist heel goed in zijn laatste jaar. En de eerste 3 jaar bij United hield hij zich staande waar grote aankopen faalde. Dat hij het laatste jaar zijn basis plaats kwijt raakte kan gebeuren bij een grote club als United, maar hij heeft jaren op hoog niveau getraind en gespeeld, voor onze jonge verdedigers een welkomende ervaren versterking! En dat hij graag terugkomt naar zijn club, naar zijn stad dat is alleen maar geweldig! Sommige dingen zijn meer waard dan geld.
Vind ik leuk
Hvdp +1586
donderdag 12 juli 2018 om 14:42
Best lief dat een PSV er zich druk maakt om de financiën van Daley
Ik kan je geruststellen voorlopig is hij verlost van de voedselbank
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:07
Ten Hag wist ook hoe hij vorig jaar Utrecht vroeg moest laten pieken! ik ben benieuwd.
Vind ik leuk
MiloZandt +2010
donderdag 12 juli 2018 om 13:08
Allebei maar 10 dagen vakantie gehad... dan krijg je hetzelfde gezeik als met Younes dat ze moe zijn in oktober/november
Vind ik leuk
Quareck +7459
donderdag 12 juli 2018 om 13:16
Ik heb 26 vrije dagen per jaar en werk meer dan 3 uur per dag. Elke profvoetballer die wil ruilen mag zich melden
Vind ik leuk
Basschot +2228
donderdag 12 juli 2018 om 14:32
40 uur in de week werk je?
Vind ik leuk
Quareck +7459
donderdag 12 juli 2018 om 14:40
Jij mag nooit meer raden. In 1 keer goed
Vind ik leuk
Basschot +2228
donderdag 12 juli 2018 om 14:33
Als ze Europees meteen worden uitgeschakeld hebben ze in Oct/Nov maar alleen wedstrijden in het weekend en niet europese wedstrijden door de week
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:08
Gun het je van harte, hoop dat elke club dat europees kan uit komen, zich ook daad werkelijk allemaal kwalificeren voor cl en el. We hebben de punten hsrd nodig in europa, voor we nog meer af glijden naar beneden
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:08
Dolberg kwam tijdens het WK wel in actie VP (zij het heel kort).
Vind ik leuk
tinuss050 +11
donderdag 12 juli 2018 om 13:10
dolberg heeft toch echt minuten gemaakt tegen frankrijk op het wk...
Vind ik leuk
Bizzy +23310
donderdag 12 juli 2018 om 13:16
Maakte ook indruk :)
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6824
donderdag 12 juli 2018 om 13:52
Vrij lastig om indruk te maken in een wedstrijd die 0-0 moet blijven.
Vind ik leuk
tinuss050 +11
donderdag 12 juli 2018 om 21:14
haha dat viel reuze mee, maar heeft welzeker minuten gemaakt.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:10
Frankrijk - Argentinië was 4-3, niet 4-2.
Vind ik leuk
Pimman +9555
donderdag 12 juli 2018 om 13:20
Dat zou mooi zijn!
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:21
Hoop echt zo dat Kasper laat zien dat het geen one Season wonder is gebleken.
Die jongen barst van het talent alleen fysiek kan hij echt wel wat sterker worden, en slimmer worden in bepaalde duels uit de weg te gaan.
Dat contstante omvallen en liggen is ook niet mooi om te zien.
Verder zou ik met hem en Neres in de spits spelen in een 4-4-2 systeem met Tadic op de flanken want die kan tenminste nog wel een voorzet geven.
Geef mij maar resulaten voetbal niet a la Psv maar wel gewoon winnen ook al gaat dat dan ten koste van het attractieve wat we van ons aller ajax gewend zijn.
Het word eens tijd dat die lege plek naast de laatste kampioensschaal word opgeveegd en d’r na 4 jaar lang wachten eens een schaal voor in de plaats komt.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 14:12
En wie op de rechterflank dan?
Vind ik leuk
Donnygo +4071
donderdag 12 juli 2018 om 13:22
Is toch perfect getimed Blind kan dan zo in Engeland aansluiten bij Ajax.

Wat mij wel opvalt is dat een Taliafico al terug is en Schone nog niet.

Hoop dat Sturm geen problemen op gaat leveren en ze de volgende ronde wel zullen halen met een zo goed als fitte selectie en dus ook een fitte Tadic zullen hebben en dat hij niet nog tijd nodig zal hebben voor hij een wedstrijd kan spelen.
Vind ik leuk
Basschot +2228
donderdag 12 juli 2018 om 14:32
Laten we maar eerst richten op Sturm...
Vind ik leuk
Pimman +9555
donderdag 12 juli 2018 om 13:25
Twee vakantiegangers sluiten volgende week aan: Messi en Ronaldo
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 14:11
'Dolberg kwam voor Denemarken niet in actie op het WK.'

Heeft tegen Frankrijk gewoon gespeeld...
Vind ik leuk
Basschot +2228
donderdag 12 juli 2018 om 14:28
Dat wilde ik net zeggen!
Vind ik leuk
Muscles +1441
donderdag 12 juli 2018 om 14:27
Let the show begin, ik heb er zin aan. Forza AFCA
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 15:38
Ken de feiten voetbalprimeur, Dolberg kwam wel in actie op het WK, al is het maar 15 minuten, hij heeft wel gespeeld.
Vind ik leuk
stratumseind +191639
donderdag 12 juli 2018 om 16:11
Dat trainingspakje van Paulus blijft hilarisch
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:11]
Vind ik leuk
Ajakkus +124
donderdag 12 juli 2018 om 16:12
Vreemd bericht: Dolberg heeft toch meegedaan bij Denemarken op het WK? (te laat: mosterd na de maaltijd, zie ik! Excuses)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:12]
Vind ik leuk
MR - +184
donderdag 12 juli 2018 om 16:28
Heeft Dolberg echt niet gespeeld? Ook geen invalbeurt?
(ik dacht dat ik zoiets gelezen had, 1 vd jongste debutanten voor Denemarken of iets dergelijks)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:29]
Vind ik leuk
Champ1 +238