Ajax-selectie bijna compleet: twee WK-gangers genieten nog van vakantie

    Ajax-selectie bijna compleet: twee WK-gangers genieten nog van vakantie

    donderdag 12 juli 2018 om 12:59

    Kasper Dolberg en Nico Tagliafico stonden donderdag voor het eerst weer op het trainingsveld bij Ajax. Trainer Erik ten Hag heeft daarmee bijna de gehele selectie tot zijn beschikking.

    Alleen Lasse Schöne en aanwinst Dusan Tadic ontbreken nog. De staf heeft die twee WK-gangers langer rust gegund, zo meldt Ajax. Dolberg kwam voor Denemarken niet in actie op het WK. Tagliafico speelde met Argentinië wel alle wedstrijden mee en strandde in de achtste finale tegen Frankrijk (4-2 verlies). 

    Ajax speelt vrijdag een oefenwedstrijd tegen Anderlecht in het Olympisch Stadion. Zaterdag vertrekt de ploeg van Ten Hag naar Engeland voor het tweede trainingskamp van de voorbereiding. In Engeland worden oefenwedstrijden gespeeld tegen Wolverhampton Wanderers en Walsall FC. Op 25 juli begint het seizoen dan echt: in de Johan Cruijff Arena is Sturm Graz dan de tegenstander in de tweede voorronde van de UEFA Champions League. 

    Plaats een reactie

    El Cazador +5753
    donderdag 12 juli 2018 om 13:04
    Met Blind erbij !!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    Ik zou je er niet blind op staren! Ik hoop het wel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:07]
    Vind ik leuk
    slechtekont +4454
    donderdag 12 juli 2018 om 13:16
    Het is toch tegen de lamme en de blinden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:06
    Ik verwacht dat de beste club over 2 weken Sturm Graz even helemaal gaat oprollen en zich met gemak weet te plaatsen voor de 8ste finales Champions League. Met minder dan dat zullen die grote bekken hier héél ongeloofwaardig worden.
    Vind ik leuk
    Leedz +6120
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Wat probeer je precies uit te leggen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:10
    Dat ik verwacht dat de beste club over 2 weken Sturm Graz even helemaal gaat oprollen en zich met gemak weet te plaatsen voor de 8ste finales Champions League. Met minder dan dat zullen die grote bekken hier héél ongeloofwaardig worden.

    En anders kan ik je dit nog aanraden: https://www.springest.nl/zk-academie/cursus-begrijpend-lezen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 13:15
    Ik heb het nu ook 2 keer gelezen en het is mij ook niet helemaal duidelijk
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:15
    Dat verbaast me niets gezien het gemiddelde niveau hier. Misschien moet je het reageren dan ook overlaten aan mensen die wel weten hoe ze begrijpend moeten lezen.
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Of je moet een duidelijk verhaal verzinnen. Maar we kunnen een oproepje doen: wie vindt dit een duidelijk verhaal en wie niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:19
    Dat zou kunnen. Als ik een redacteur van VP was geweest had ik me zeker wat meer aangepast aan de doelgroep en alles wat meer in Jip en Janneke-taal geschreven. Van mensen die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken en 'is' schrijven in plaats van 'eens' (hoi Fritz Korbach!) mag je niet te veel verwachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:26
    Ouwe taalpurist dat je er bent
    Vind ik leuk
    companen +1110
    donderdag 12 juli 2018 om 14:33
    Word je niet moe van jezelf? Ik zou zeggen ga wat bijkleuren met je melkbeentjes.
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 16:50
    Welke club is jouw favoriet van Zanten? Misschien dat het verhaal dan wat duidelijker wordt.
    Vind ik leuk
    Sluisje +526
    donderdag 12 juli 2018 om 19:40
    Vertel gewoon dat je Pisvee supporter bent en alles afkraakt wat over Ajax gaat.
    Vertel er dan meteen bij dat je jezelf heel erg goed vind en nu iedereen afzeikt, omdat je vroeger gepest bent op school, triest mannetje......:)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Ik niet
    Vind ik leuk
    deir712 +347
    donderdag 12 juli 2018 om 13:56
    Nou, ik snap er geen kont van en ik heb een VWO diploma!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:24
    Duidelijk verhaal lijkt mij.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4454
    donderdag 12 juli 2018 om 13:18
    Hans van Zanten, het klopt van geen kanten.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Wat klopt van geen kanten?
    Vind ik leuk
    3-5-2 +773
    donderdag 12 juli 2018 om 13:23
    Jouw zelfkennis Hans van Zanten...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:33
    Wat klopt er niet aan mijn zelfkennis 3-5-2?
    Vind ik leuk
    3-5-2 +773
    donderdag 12 juli 2018 om 13:41
    Je loopt "iedereen" hier af te kafferen terwijl er aan je eigen opmerkingen geen touw vast te knopen is...

    "Dat verbaast me niets gezien het gemiddelde niveau hier. Misschien moet je het reageren dan ook overlaten aan mensen die wel weten hoe ze begrijpend moeten lezen."

    Vind ik leuk
    Laliga +1970
    donderdag 12 juli 2018 om 13:21
    Waar komt precies die denigrerende houding vandaan? Je verhaal, ook al denk ik dat ik weet wat je probeert te schrijven klopt namelijk voor geen meter.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:25
    Die denigrerende houding komt voort uit het feit dat vele Ajacieden op dit forum, ondanks het feit dat ze al 4 jaar op rij geen prijs hebben gewonnen, nog steeds de arrogantie hebben zichzelf 'de beste' te noemen (de beste van wat precies?). Ik zet de boel op scherp door te stellen dat ik vanwege die arrogantie niets minder van Ajax verwacht, nu ze, zoals bovenstaand artikel zegt 'de selectie compleet' hebben, dan dat ze Sturm Graz wel even gaan oprollen en dat Ajax zich minimaal weet te plaatsen voor de 8ste finale Champions League. Dat zijn toch geen al te hooggespannen verwachtingen die gesteld mogen worden aan een club die door zijn fans jaar in jaar uit, ondanks een prijzendroogte van inmiddels al 4 jaar (!) tot 'de beste club' wordt benoemd?
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 13:37
    Dit is duidelijk! Goede uitleg, meer wilde ik eigenlijk niet! En ik ben het zowaar voor een deel met je eens.
    Vind ik leuk
    Sammeke +6
    donderdag 12 juli 2018 om 13:47
    Jij poept uit je nekje
    Vind ik leuk
    Sammeke +6
    donderdag 12 juli 2018 om 13:47
    Jij poept uit je nekje
    Vind ik leuk
    Nova +1362
    donderdag 12 juli 2018 om 14:08
    Aan het einde van de rit hebben wij nog steeds de meeste prijzen. Dus kan met zekerheid zeggen dat wij grootste club uit Nederland zijn.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20455
    donderdag 12 juli 2018 om 14:13
    Waar staat in het artikel dat Ajax ze wel even oprolt?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:38
    Hans, je doet een beetje moeilijk en stelt je ook wel wat aan. Je boodschap is zeker duidelijk en ik deel deze in zoverre dat ik ook voorstander ben van iets minder stoerdoennerij op dit forum. Echter, dat is niet alleen maar vanwege de Ajax aanhang, iedereen doet er aan mee. Misschien dat er wat meer Ajax fans op dit forum zitten dan andere fans en dat er daarom wat meer chauvinisme vanuit A'dam en regionen naar voren komt, dat kan, maar ik zie ook vaak genoeg berichten van vergelijkbaar niveau van andere aanhangers. Mocht jij je nou echt willen opwerpen als hoeder van het fatsoen, doe dat dan ook. Nu doe je ook gewoon mee aan het opstoken van het vuurtje en daarom krijg je ook wat geprikkelde reacties.
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 16:54
    Ja maar Hansje, met jouw iq moet je weten.
    De club die het meest wint, is gewoon de beste.
    En met jouw iq, moet je ook weten, dat het ten alle tijde om de totalen zal gaan.
    Vind ik leuk
    Sluisje +526
    donderdag 12 juli 2018 om 19:42
    En jij vind de gemiddelde Ajax-supporter arrogant ?
    Lees je eigen teksten en vertel me dan nog een keer wie hier arrogant is, oelewapper......
    Vind ik leuk
    Maxidi +3720
    donderdag 12 juli 2018 om 20:37
    Die arrogante houding ga je niet weg krijgen vriendje van Zanten. WZAWZDB
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9013
    donderdag 12 juli 2018 om 23:09
    De beste over de gehele periode gerekend van het Nederlandse prof voetbal.
    Alles heeft zo zijn periode van pieken en dalen; wat omhoog gaat, gaat ook weer omlaag eens, dat is een natuurlijk gegeven.
    Maar de maatstaf, zoals boven omschreven, is een feit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:48
    Pfff. Vermoeiende ?man.
    Vind ik leuk
    Freddyst +175
    donderdag 12 juli 2018 om 13:24
    arrogant. arrogant bijv.naamw.Uitspraak: [ɑroˈxɑnt] als je jezelf heel goed vindt en als je op anderen neerkijkt Voorbeeld: `een arrogante houding`Antoniem: nederig Synoniemen: verwaand, hooghartig, uit de hoogte, zelfgenoegzaam een arrogante bal/...
    Vind ik leuk
    Leedz +6120
    donderdag 12 juli 2018 om 13:16
    Heb je die link gebruikt om je eigen tekst te begrijpen?

    zelfreflectie goed van je, het siert je
    Vind ik leuk
    PRICE +32041
    donderdag 12 juli 2018 om 13:19
    Wat een warrige tekst,lijkt wel kruiswoord puzzel😇
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    donderdag 12 juli 2018 om 13:21
    Wat een slap gelul in de ruimte van een anti ajax aanhanger.
    Wat een kul m.b.t. het niveau hier, jij hebt zelf 88 titels voor je naam staan, monkey
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 13:29
    Ik krijg de indruk dat redelijk wat mensen het met me eens zijn Haha
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:34
    Dat noemen we nou een argumentum-ad-populum; een klassieke drogredenering:

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:36
    Aangezien er meerdere mensen zijn die kennelijk moeite hebben met mijn niet al te ingewikkelde tekst, hierbij de samenvatting in het Neanderthaals:

    "Ajax is de beste"
    - "Oke, WIN DAN!"

    Hopelijk heb ik het zo iets verduidelijkt voor de intellectueel uitgedaagde medemensen op dit forum.
    Vind ik leuk
    Leedz +6120
    donderdag 12 juli 2018 om 13:48
    Gezien het feit dat jij je zo druk maakt dat wij jouw intelligente brein niet begrijpen, laat mij inzien dat jij zelf ook wel weet dat het eerste stukje van jouw en zeker qua zinsopbouw niet klopte...

    De uitleg die je Laliga uiteindelijk gegeven hebt, is wat jij in eerste instantie wilde zeggen...

    Als jij dit antwoord naar aanleiding van mijn vraag had gegeven had het je een hoop frustratie minder opgeleverd

    Geniet nog van je dag verder
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:52]
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    donderdag 12 juli 2018 om 14:04
    Uw caleidoscopische vertaling bevalt mij niet, het lijkt gepast en beter dat u verhuist meneer Hans van Zanten naar een turn site om daar verder intellectueel verder op uw eigen niveau te discussiëren, waarvan akte!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Degraaf +16540
    donderdag 12 juli 2018 om 15:18
    Ach je hebt ook al veel PSV'ers die nu al roepen dat in April de platte kar weer naar buiten kan. Is dat ook geen arrogantie dan?
    Vind ik leuk
    Sluisje +526
    donderdag 12 juli 2018 om 19:49
    Je begint vervelend te worden Hansworst, dat je toevallig de Nederlandse taal goed beheerst wil niet zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt, nogmaals, ben je vroeger gepest op school of kun je er gewoon niet meer tegen als Pisveesupporter?
    By the way, PSV is ook nog niet zeker van de groepsfase......
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +782
    donderdag 12 juli 2018 om 14:44
    Ik neem alleen genoegen met kampioenschap, beker en CL winst, met een beetje ambitie is niets mis toch?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    En onze Blind! Geweldige aankoop!
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 13:15
    Vond Blind bij Ajax ook niet altijd goed spelen. Waarom ze hem terug willen halen is mij een raadsel. Waarom Blind op zijn leeftijd terug wil naar Ajax is mij ook een raadsel, wetende dat je elders nog meer kunt verdienen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    donderdag 12 juli 2018 om 13:22
    Om Pa in de raad van commissarissen te pleasen
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 13:29
    Zal Pa Blind hierop aanspreken. Zie hem af en toe shoppen in Diemen. Meer onder mom "doe eens gek"
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:35
    Je komt uit Diemen en bent voor psv?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 13:43
    Ik kom uit Amsterdam en ben voor PSV. Doe mijn boodschappen overal gap.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:01
    Walgelijk
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 14:43
    Wat is walgelijk dan ?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:35
    Dat je uit Amsterdam komt en voor psv bent, gloryhunter.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154499
    donderdag 12 juli 2018 om 22:52
    als er in amsterdam geen glory is moet je het elders zoeken
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    vrijdag 13 juli 2018 om 04:08
    Meteen heb je je oordeel klaar. Je kent me niet eens.
    Vind ik leuk
    Laliga +1970
    donderdag 12 juli 2018 om 13:22
    Laatste jaar bij ajax speelde die prima naar mijn mening. Heeft bij united zeker de eerste 2 jaar heel veel gespeeld , dus veel ervaring op het hoogste niveau. Daarnaast de europa leugue ook gewonnen en de fa cup dacht ik. Iemand met die ervaring op die leeftijd waar mogelijk gelijk halen , die zijn meestal niet te betalen voor clubs uit nederland.
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    donderdag 12 juli 2018 om 13:23
    Bizzy klopt, zijn laatste jaren was hij wél goed. Hij wil zelf graag terug naar Amsterdam en gaat zéér veel verdienen plus tekengeld.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 13:30
    Bij Ajax was hij juist heel goed in zijn laatste jaar. En de eerste 3 jaar bij United hield hij zich staande waar grote aankopen faalde. Dat hij het laatste jaar zijn basis plaats kwijt raakte kan gebeuren bij een grote club als United, maar hij heeft jaren op hoog niveau getraind en gespeeld, voor onze jonge verdedigers een welkomende ervaren versterking! En dat hij graag terugkomt naar zijn club, naar zijn stad dat is alleen maar geweldig! Sommige dingen zijn meer waard dan geld.
    Vind ik leuk
    Hvdp +728
    donderdag 12 juli 2018 om 14:42
    Best lief dat een PSV er zich druk maakt om de financiën van Daley
    Ik kan je geruststellen voorlopig is hij verlost van de voedselbank
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:07
    Ten Hag wist ook hoe hij vorig jaar Utrecht vroeg moest laten pieken! ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1583
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Allebei maar 10 dagen vakantie gehad... dan krijg je hetzelfde gezeik als met Younes dat ze moe zijn in oktober/november
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 13:16
    Ik heb 26 vrije dagen per jaar en werk meer dan 3 uur per dag. Elke profvoetballer die wil ruilen mag zich melden
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    donderdag 12 juli 2018 om 14:32
    40 uur in de week werk je?
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    donderdag 12 juli 2018 om 14:40
    Jij mag nooit meer raden. In 1 keer goed
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    donderdag 12 juli 2018 om 14:33
    Als ze Europees meteen worden uitgeschakeld hebben ze in Oct/Nov maar alleen wedstrijden in het weekend en niet europese wedstrijden door de week
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Gun het je van harte, hoop dat elke club dat europees kan uit komen, zich ook daad werkelijk allemaal kwalificeren voor cl en el. We hebben de punten hsrd nodig in europa, voor we nog meer af glijden naar beneden
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:08
    Dolberg kwam tijdens het WK wel in actie VP (zij het heel kort).
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:10
    dolberg heeft toch echt minuten gemaakt tegen frankrijk op het wk...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 13:16
    Maakte ook indruk :)
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4974
    donderdag 12 juli 2018 om 13:52
    Vrij lastig om indruk te maken in een wedstrijd die 0-0 moet blijven.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:14
    haha dat viel reuze mee, maar heeft welzeker minuten gemaakt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:10
    Frankrijk - Argentinië was 4-3, niet 4-2.
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Dat zou mooi zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:21
    Hoop echt zo dat Kasper laat zien dat het geen one Season wonder is gebleken.
    Die jongen barst van het talent alleen fysiek kan hij echt wel wat sterker worden, en slimmer worden in bepaalde duels uit de weg te gaan.
    Dat contstante omvallen en liggen is ook niet mooi om te zien.
    Verder zou ik met hem en Neres in de spits spelen in een 4-4-2 systeem met Tadic op de flanken want die kan tenminste nog wel een voorzet geven.
    Geef mij maar resulaten voetbal niet a la Psv maar wel gewoon winnen ook al gaat dat dan ten koste van het attractieve wat we van ons aller ajax gewend zijn.
    Het word eens tijd dat die lege plek naast de laatste kampioensschaal word opgeveegd en d’r na 4 jaar lang wachten eens een schaal voor in de plaats komt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:12
    En wie op de rechterflank dan?
    Vind ik leuk
    Donnygo +2979
    donderdag 12 juli 2018 om 13:22
    Is toch perfect getimed Blind kan dan zo in Engeland aansluiten bij Ajax.

    Wat mij wel opvalt is dat een Taliafico al terug is en Schone nog niet.

    Hoop dat Sturm geen problemen op gaat leveren en ze de volgende ronde wel zullen halen met een zo goed als fitte selectie en dus ook een fitte Tadic zullen hebben en dat hij niet nog tijd nodig zal hebben voor hij een wedstrijd kan spelen.
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    donderdag 12 juli 2018 om 14:32
    Laten we maar eerst richten op Sturm...
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    donderdag 12 juli 2018 om 13:25
    Twee vakantiegangers sluiten volgende week aan: Messi en Ronaldo
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:11
    'Dolberg kwam voor Denemarken niet in actie op het WK.'

    Heeft tegen Frankrijk gewoon gespeeld...
    Vind ik leuk
    Basschot +2028
    donderdag 12 juli 2018 om 14:28
    Dat wilde ik net zeggen!
    Vind ik leuk
    Muscles +714
    donderdag 12 juli 2018 om 14:27
    Let the show begin, ik heb er zin aan. Forza AFCA
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:38
    Ken de feiten voetbalprimeur, Dolberg kwam wel in actie op het WK, al is het maar 15 minuten, hij heeft wel gespeeld.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154499
    donderdag 12 juli 2018 om 16:11
    Dat trainingspakje van Paulus blijft hilarisch
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:11]
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    donderdag 12 juli 2018 om 16:12
    Vreemd bericht: Dolberg heeft toch meegedaan bij Denemarken op het WK? (te laat: mosterd na de maaltijd, zie ik! Excuses)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:12]
    Vind ik leuk
    MR - +35
    donderdag 12 juli 2018 om 16:28
    Heeft Dolberg echt niet gespeeld? Ook geen invalbeurt?
    (ik dacht dat ik zoiets gelezen had, 1 vd jongste debutanten voor Denemarken of iets dergelijks)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Champ1 +230