'Higuain moet plaatsmaken voor Ronaldo: Juventus accepteert 30 miljoen verlies'

    'Higuain moet plaatsmaken voor Ronaldo: Juventus accepteert 30 miljoen verlies'

    zondag 15 juli 2018 om 22:36

    Gonzalo Higuain lijkt het grootste slachtoffer te worden van de komst van Cristiano Ronaldo. Juventus is volgens Italiaanse en Britse media bereid om de Argentijnse topschutter te verkopen.

    Chelsea lijkt voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, melden The Sun en de Italiaanse tak van Sky Sports. Maurizio Sarri, de nieuwe trainer van The Blues, hoopt op Stamford Bridge te worden herenigd met Higuain: de dertigjarige Argentijn werkte tijdens het seizoen 2015/2016 met Sarri samen bij Napoli en kwam toen tot liefst 36 Serie A-treffers.

    Na afloop van dat seizoen vertrok El Pipita naar Juventus voor een bedrag van negentig miljoen euro. De regerend Italiaans landskampioen dreigt flink verlies te maken. Engelse en Italiaanse media denken dat Chelsea Higuain kan ophalen voor een bedrag tussen de 54 en 60 miljoen euro. Wanneer de Argentijn daadwerkelijk naar Londen verhuist, lijken Olivier Giroud en Alvaro Morata te mogen vertrekken. Volgens The Sun is Sarri bereid om de twee spitsen op te offeren voor Higuain.

    Poll

    Moet Juventus Higuain laten gaan?

    (2863 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +18073
    zondag 15 juli 2018 om 22:39
    60 miljoen voor Higuain? Koop dan Cavani, Higuain is echt over.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:47
    Cavani heeft ook nog maar een houdbaarheidsdatum van een jaartje of 2
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5348
    zondag 15 juli 2018 om 23:23
    Higuain ook
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:22
    Uhm. Niet dat leeftijd alles zegt, maar Cavani is 31 en Higuain is 30.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18073
    zondag 15 juli 2018 om 23:25
    Chelsea moet ze natuurlijk allebei niet willen. Maar als ze dan toch perse een oude spits willen hebben (geen idee waarvoor) denk ik dat je Cavani ook wel krijgt voor 60 ! miljoen. En dan vind ik Cavani gewoon beter van de 2.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2401
    maandag 16 juli 2018 om 09:41
    Omdat er op dit moment niet veel beters rondloopt.
    Vind ik leuk
    ay42 +664
    maandag 16 juli 2018 om 01:46
    Maar je kan zo zien dat Cavani langer op hoog niveau kan blijven spelen dan Higuain. Die houdt het echt niet lang meer vol
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 16 juli 2018 om 01:11
    Het is toch uberhaupt bizar dat Juve zoveel betaald voor een speler die 0 transferwaarde gaat vertegenwoordigen. Dat betekend dat ze 130 miljoen euro kwijt zijn aan Ronaldo.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 03:34
    De sponsors, shirtjes verkoop, kaartjes verkoop en etc is voor Juve meer dan genoeg. Adidas zal vast en zeker ook wel meegeholpen hebben met een gedeelte van de transfer
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 16 juli 2018 om 10:17
    Dat de extra shirtjes weinig opleveren is al een aantal keer uitgerekend. Sponsoren? We gaan het zien. En Adidas heeft daar weinig mee te maken hoor, Madrid speelt ook in tenues van hen.
    Vind ik leuk
    CPP +705
    maandag 16 juli 2018 om 12:19
    Fout. Adidas heeft juist een grote rol gespeeld bij deze deal. Ronaldo wilde weg bij Madrid en om te voorkomen dat hij naar een Nike ploeg ging heeft Adidas druk op Madrid uitgeoefend en vele miljoenen extra aan Juve betaald.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 16 juli 2018 om 23:53
    Bron?
    Vind ik leuk
    CPP +705
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:27
    Niet voetbalprimeur LOL
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:05
    Snap je grapje niet...

    Enfin. Ook de Gazetta meldt niets van dit. Marca? Niks. I call bullshit.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:25
    Weinig opleveren? Op de eerste dag alleen al is er 55 miljoen euro winst gemaakt op de ronaldo juve shirtjes. Als je wat meer erbij nadenkt, dan snap je dat een transfer veel meer shirtverkoop oplevert dan geen transfer. Iedereen wilt een shirtje van Ronaldo bij Juve hebben door de transfer. Bij Real hebben al meer dan genoeg mensen al eem shirtje van hem gehaald tijdje geleden, dus die wordt niet zo massaal gehaald. Zo een transfer levert altijd enorm veel shirtjes verkoop. Of denk je echt dat Real elke dag 550.000 shirtjes van Ronaldo verkoopt?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:08
    Er zijn inderdaad erg veel shirtjes verkocht. Maar hoeveel krijgt Juventus daarvan? ;)

    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:11
    Juve krijgt ook niet veel, dat is mijn punt juist. Daarom zeg ik dat Adidas sowieso met de transfer geholpen heeft, aangezien zij 75% ofzo krijgen van bijvoorbeeld de shirtjesverkoop
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:19
    Dat is een aanname, er wordt nergens iets gemeld over hulp van Adidas.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:25
    Dat gaan ze niet bekend maken en hoeft ook niet bekend te maken
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:48
    Duidelijk. Dus omdat jij dit denkt is het waar... We gaan het zien, het zal toch in het jaarverslag op moeten duiken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 23:03
    Jaarverslag is heel makkelijk om te omzeilen. Adidas kan bijvoorbeeld helpen met de salaris van Ronaldo en hem gewoon een soort van nieuw contract geven en dan een enorme bedrag geven. Of wil jij nu zeggen dat alle regels van FIFA heel duidelijk zijn en niet makkelijk te omzeilen zijn?
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 18 juli 2018 om 00:57
    Nee, maar ik denk dat Ronaldo in de problemen komt wanneer hij direct salaris van Adidas aanneemt.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 03:45
    Hoe kan fifa bewijzen dat het direct salaris is. Als ik jou nu soort van een contract geef met daarin een bonus van laten we zeggen 10 miljoen geef, fifa kan dan nooit zeggen je betaalt zijn salaris.
    Met Tadic was bijvoorbeeld ook het geval om de salarisplafond in Nederland te omzeilen. Een groot deel van zijn salaris werd gewoon als tekengeld gegeven. De knvb heeft geen regels over tekengeld staan en daarmee betaalt ajax gewoon een groot deel van zijn salaris zonder in problemen te komen
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    woensdag 18 juli 2018 om 13:27
    Ronaldo heeft een contract voor het leven bij Nike. Zodra hij direct geld aan gaat nemen van Adidas kan ik je verzekeren dat je daar iets van hoort ;)

    Nogmaals... Dat Adidas verhaal is puur speculatie van jouw kant.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 08:41
    Dat krijgen ze allemaal dubbel terug met shirt reclame van ronaldo en wat er nog meer bij komt kijken.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 16 juli 2018 om 10:41
    Er is al een aantal keer bewezen dat de extra inkomsten van shirtjes marginaal is. Daarbij liggen de belangrijkste sponsoren Adidas en Jeep t/m 2022 al vast en is de mogelijke toename van de kaartverkoop beperkt door het relatief kleine stadion waar 40.000 man in kunnen.

    Ik ben dus erg nieuwsgierig naar wat het ze gaat brengen.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2401
    maandag 16 juli 2018 om 09:45
    Ik hoop dat je begrijpt dat topclubs als Juventus topspelers als Ronaldo niet kopen om later weer door te verkopen.

    Met Ronaldo koop je een naam die je club in waarde doet stijgen.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 16 juli 2018 om 10:25
    Nou popiejopie, ik begrijp inderdaad dat Juve hem niet koopt om door te verkopen. Er zal daar vast iemand rondlopen die net zo slim is als ik.

    Mijn punt was dat ik de hoogte van het bedrag vrij bizar vind. In de afgelopen 5 jaar heeft Juve de omzet met ongeveer 130 miljoen verhoogt, ik ben erg benieuwd of je nu met Ronaldo een nog hogere stijging gaat zien.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2401
    maandag 16 juli 2018 om 11:00
    De omzet zal zeker iets stijgen maar dat is het minst belangrijke punt. Juventus zorgt er met de aankoop van Ronaldo voor dat ze sportief weer bij de absolute top gezien worden. De aandelen schoten niet voor niets de lucht in.

    En we praten over een voetbalclub waar het sportieve op nummer 1 hoort te staan. Zolang ze dus netto geen extreem verlies maken is het een verantwoorde investering.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 17:04
    Ja en de transfer zet juventus over de hele wereld op de kaart.
    Maar inclusief salaris kost hij +- 350 miljoen. Ik snap echt wel wat je zegt, maar vind het een bizar grote investering die Juve doet.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2401
    dinsdag 17 juli 2018 om 21:01
    Ja eigenlijk al te gek voor woorden dat ik er niet meer van sta te kijken. Maar ik zie de aankoop van Ronaldo meer als wat PSG met Neymar heeft gedaan, een imago aankoop. Al is onze valkoning een stuk jonger.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:53
    Dat bedoel ik ;) En dan kan ik me met Neymar voorstellen dat hij nog flink wat op gaat brengen en uiteindelijk veel minder kost dan Ronaldo. Maar goed als Juve straks de CL wint hoor je mij effe niet.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2401
    woensdag 18 juli 2018 om 09:18
    Inderdaad, maar ik denk dat het met alle bombarie die er bij is komen kijken alleen maar tegen kan vallen. Tenzij Juve inderdaad de CL wint.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29449
    zondag 15 juli 2018 om 22:40
    Prima spits voor een baggere club.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:40
    Iets voor mr Overmars en co, toch centen zat ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    JustH +14912
    zondag 15 juli 2018 om 22:54
    Kopen jullie hem, laat je dat nieuwe stadion zitten.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:30
    Ach stadion is niet zo belangrijk ...als ie maar een soort van ‘Kroatische’ instelling heeft dan past ie idd prima bij ons hoor
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    maandag 16 juli 2018 om 01:34
    Want hij komt natuurlijk uit Kroatië
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 06:47
    Nee ,alleen de instelling is voldoende
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15613
    zondag 15 juli 2018 om 22:41
    Zou het geen verlies noemen. 73 wedstrijden 40 goals. Zo'n terugkeer en dan nog 60 miljoen vangen dan heb je 2 jaar een wereldspits gehad voor 30m plus de nodige prijzen
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:41]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zondag 15 juli 2018 om 22:44
    Dit lijkt me een betere berekening!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:29
    Dat is ook weer een te makkelijke berekening, want Higuaín kostte naast de 90 miljoen transfersom ook nog een berg salaris.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15613
    maandag 16 juli 2018 om 00:07
    Salaris tel ik niet mee en als je dat zou doen is hij het nog waard geweest en is het geen verlies maken
    Vind ik leuk
    Blindsy +10402
    zondag 15 juli 2018 om 22:45
    En Higuain lekker houden? Real speelt toch ook vaak met een centrumspits naast Ronaldo?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:48
    Higuain komt naar Ajax.
    Wij blijven vriend en vijand verbazen .
    Vind ik leuk
    Blindsy +10402
    zondag 15 juli 2018 om 22:58
    Vooral de vijand. ;-)
    Maarre.. ja? Gaat het door? Goed nieuws hoor. Het salarisplafond wordt compleet afgebroken!
    Zie hem al lopen, op al die kunstgrasvelden. Excelsior, here I come!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 23:00]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 06:18
    En hij zegt vooral zib te hebben tegen Emmen en Fortuna. Hij heeft altijd mooie verhalen daarover gehoord.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10402
    maandag 16 juli 2018 om 07:10
    Living the dream!!!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2645
    zondag 15 juli 2018 om 22:58
    Ik heb vernomen dat Mandzukic in de punt gaat spelen ideale speler voor Ronaldo werkt zich te pleuris.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2645
    zondag 15 juli 2018 om 22:56
    Onbegrijpelijk vind ik het nog steeds dat Ronaldo koos om naar Juve te gaan om een stap terug te doen in mijn ogen verlaat je de beste grootste club van de wereld. Ik zag dat Real Madrid hem op instagram heeft ontvolgd dat vind ik weer nie kunnen een speler die zoveel heeft betekent voor Real Madrid is dat respectloos.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    zondag 15 juli 2018 om 23:04
    Je kan het ook anders zien real Madrid moet nodig frisse jonge spelers gaan kopen het laaste jaar ging het best moeizaam en Ronaldo ziet dat , plus zou toch geweldig zijn als ze de CL zouden winnen daar gaat die voor
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2645
    zondag 15 juli 2018 om 23:06
    Probleem was meer dat de spelers die op de bank zitten niet Real waardig zijn daar moest wat aan gebeuren. Ronaldo in deze vorm had nog paar jaar echt een rol van betekenis kunnen vertolken. Had mooi gevonden als hij bij Real had afgesloten.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zondag 15 juli 2018 om 23:23
    Hij is gewoon toe aan een nieuwe uitdaging,nog 1x voordat hij gaat afbouwen.Alhoewel,met zijn conditie en mentaliteit gecombineerd met t laboratorium van Juventus zal hij nog wel lang op topniveau blijven spelen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13377
    zondag 15 juli 2018 om 22:57
    In het spelletje wat "voetbal" heet, wordt me toch een partij geld wit gewassen. Dat mag enige naam hebben !
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    zondag 15 juli 2018 om 23:02
    Morata terug na juve samen met Ronaldo voor in lijk me niet eens zo slecht plan
    Vind ik leuk
    yabba1000 +843
    zondag 15 juli 2018 om 23:09
    en wij maar hopen dat lammers gaat scoren :D
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 07:00
    Verlies???


    Juventus heeft wss voor 200 miljoen aan shirtje verkocht met zijn naam erop
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    donderdag 19 juli 2018 om 00:26
    Aaargh... zo werkt dat dus niet!
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    maandag 16 juli 2018 om 09:36
    60 miljoen voor een 30-jarige Higuain, haha. De voetbalwereld is officieel gek geworden.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20042
    maandag 16 juli 2018 om 09:56
    Ajax betaald 21 mil voor de bijna 30 jarige Daley Blind. Een speler met een 1 jarige contract. Ja de voetbalwereld is gek geworden.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    maandag 16 juli 2018 om 10:09
    Klopt. Ook belachelijk. Maar Higuain is toch wel de meest overschatte spits ter wereld.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20042
    maandag 16 juli 2018 om 10:13
    Moah slecht is hij niet. Wel aan de zware kant. Kan nog wel mee bij een topclub. Vind di Maria overschat.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Higuain moet plaatsmaken voor Ronaldo: Juventus accepteert 30 miljoen verlies'