'Higuain moet plaatsmaken voor Ronaldo: Juventus accepteert 30 miljoen verlies'

'Higuain moet plaatsmaken voor Ronaldo: Juventus accepteert 30 miljoen verlies'

Gepubliceerd: zondag 15 juli 2018 om 22:36zo 15-07-2018 om 22:36

Gonzalo Higuain lijkt het grootste slachtoffer te worden van de komst van Cristiano Ronaldo. Juventus is volgens Italiaanse en Britse media bereid om de Argentijnse topschutter te verkopen.

Chelsea lijkt voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, melden The Sun en de Italiaanse tak van Sky Sports. Maurizio Sarri, de nieuwe trainer van The Blues, hoopt op Stamford Bridge te worden herenigd met Higuain: de dertigjarige Argentijn werkte tijdens het seizoen 2015/2016 met Sarri samen bij Napoli en kwam toen tot liefst 36 Serie A-treffers.

Na afloop van dat seizoen vertrok El Pipita naar Juventus voor een bedrag van negentig miljoen euro. De regerend Italiaans landskampioen dreigt flink verlies te maken. Engelse en Italiaanse media denken dat Chelsea Higuain kan ophalen voor een bedrag tussen de 54 en 60 miljoen euro. Wanneer de Argentijn daadwerkelijk naar Londen verhuist, lijken Olivier Giroud en Alvaro Morata te mogen vertrekken. Volgens The Sun is Sarri bereid om de twee spitsen op te offeren voor Higuain.

Poll

Moet Juventus Higuain laten gaan?

(2863 stemmen)

Plaats een reactie

Ajacied_8 +18795
zondag 15 juli 2018 om 22:39
60 miljoen voor Higuain? Koop dan Cavani, Higuain is echt over.
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 22:47
Cavani heeft ook nog maar een houdbaarheidsdatum van een jaartje of 2
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6224
zondag 15 juli 2018 om 23:23
Higuain ook
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 23:22
Uhm. Niet dat leeftijd alles zegt, maar Cavani is 31 en Higuain is 30.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18795
zondag 15 juli 2018 om 23:25
Chelsea moet ze natuurlijk allebei niet willen. Maar als ze dan toch perse een oude spits willen hebben (geen idee waarvoor) denk ik dat je Cavani ook wel krijgt voor 60 ! miljoen. En dan vind ik Cavani gewoon beter van de 2.
Vind ik leuk
popiejopie +3023
maandag 16 juli 2018 om 09:41
Omdat er op dit moment niet veel beters rondloopt.
Vind ik leuk
ay42 +1453
maandag 16 juli 2018 om 01:46
Maar je kan zo zien dat Cavani langer op hoog niveau kan blijven spelen dan Higuain. Die houdt het echt niet lang meer vol
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
maandag 16 juli 2018 om 01:11
Het is toch uberhaupt bizar dat Juve zoveel betaald voor een speler die 0 transferwaarde gaat vertegenwoordigen. Dat betekend dat ze 130 miljoen euro kwijt zijn aan Ronaldo.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 03:34
De sponsors, shirtjes verkoop, kaartjes verkoop en etc is voor Juve meer dan genoeg. Adidas zal vast en zeker ook wel meegeholpen hebben met een gedeelte van de transfer
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
maandag 16 juli 2018 om 10:17
Dat de extra shirtjes weinig opleveren is al een aantal keer uitgerekend. Sponsoren? We gaan het zien. En Adidas heeft daar weinig mee te maken hoor, Madrid speelt ook in tenues van hen.
Vind ik leuk
CPP +1114
maandag 16 juli 2018 om 12:19
Fout. Adidas heeft juist een grote rol gespeeld bij deze deal. Ronaldo wilde weg bij Madrid en om te voorkomen dat hij naar een Nike ploeg ging heeft Adidas druk op Madrid uitgeoefend en vele miljoenen extra aan Juve betaald.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
maandag 16 juli 2018 om 23:53
Bron?
Vind ik leuk
CPP +1114
dinsdag 17 juli 2018 om 09:27
Niet voetbalprimeur LOL
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 11:05
Snap je grapje niet...

Enfin. Ook de Gazetta meldt niets van dit. Marca? Niks. I call bullshit.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 14:25
Weinig opleveren? Op de eerste dag alleen al is er 55 miljoen euro winst gemaakt op de ronaldo juve shirtjes. Als je wat meer erbij nadenkt, dan snap je dat een transfer veel meer shirtverkoop oplevert dan geen transfer. Iedereen wilt een shirtje van Ronaldo bij Juve hebben door de transfer. Bij Real hebben al meer dan genoeg mensen al eem shirtje van hem gehaald tijdje geleden, dus die wordt niet zo massaal gehaald. Zo een transfer levert altijd enorm veel shirtjes verkoop. Of denk je echt dat Real elke dag 550.000 shirtjes van Ronaldo verkoopt?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 17:08
Er zijn inderdaad erg veel shirtjes verkocht. Maar hoeveel krijgt Juventus daarvan? ;)

Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 17:11
Juve krijgt ook niet veel, dat is mijn punt juist. Daarom zeg ik dat Adidas sowieso met de transfer geholpen heeft, aangezien zij 75% ofzo krijgen van bijvoorbeeld de shirtjesverkoop
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 17:19
Dat is een aanname, er wordt nergens iets gemeld over hulp van Adidas.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 17:25
Dat gaan ze niet bekend maken en hoeft ook niet bekend te maken
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 22:48
Duidelijk. Dus omdat jij dit denkt is het waar... We gaan het zien, het zal toch in het jaarverslag op moeten duiken.
Vind ik leuk
dinsdag 17 juli 2018 om 23:03
Jaarverslag is heel makkelijk om te omzeilen. Adidas kan bijvoorbeeld helpen met de salaris van Ronaldo en hem gewoon een soort van nieuw contract geven en dan een enorme bedrag geven. Of wil jij nu zeggen dat alle regels van FIFA heel duidelijk zijn en niet makkelijk te omzeilen zijn?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
woensdag 18 juli 2018 om 00:57
Nee, maar ik denk dat Ronaldo in de problemen komt wanneer hij direct salaris van Adidas aanneemt.
Vind ik leuk
woensdag 18 juli 2018 om 03:45
Hoe kan fifa bewijzen dat het direct salaris is. Als ik jou nu soort van een contract geef met daarin een bonus van laten we zeggen 10 miljoen geef, fifa kan dan nooit zeggen je betaalt zijn salaris.
Met Tadic was bijvoorbeeld ook het geval om de salarisplafond in Nederland te omzeilen. Een groot deel van zijn salaris werd gewoon als tekengeld gegeven. De knvb heeft geen regels over tekengeld staan en daarmee betaalt ajax gewoon een groot deel van zijn salaris zonder in problemen te komen
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
woensdag 18 juli 2018 om 13:27
Ronaldo heeft een contract voor het leven bij Nike. Zodra hij direct geld aan gaat nemen van Adidas kan ik je verzekeren dat je daar iets van hoort ;)

Nogmaals... Dat Adidas verhaal is puur speculatie van jouw kant.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 juli 2018 om 13:28]
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 08:41
Dat krijgen ze allemaal dubbel terug met shirt reclame van ronaldo en wat er nog meer bij komt kijken.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
maandag 16 juli 2018 om 10:41
Er is al een aantal keer bewezen dat de extra inkomsten van shirtjes marginaal is. Daarbij liggen de belangrijkste sponsoren Adidas en Jeep t/m 2022 al vast en is de mogelijke toename van de kaartverkoop beperkt door het relatief kleine stadion waar 40.000 man in kunnen.

Ik ben dus erg nieuwsgierig naar wat het ze gaat brengen.
Vind ik leuk
popiejopie +3023
maandag 16 juli 2018 om 09:45
Ik hoop dat je begrijpt dat topclubs als Juventus topspelers als Ronaldo niet kopen om later weer door te verkopen.

Met Ronaldo koop je een naam die je club in waarde doet stijgen.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
maandag 16 juli 2018 om 10:25
Nou popiejopie, ik begrijp inderdaad dat Juve hem niet koopt om door te verkopen. Er zal daar vast iemand rondlopen die net zo slim is als ik.

Mijn punt was dat ik de hoogte van het bedrag vrij bizar vind. In de afgelopen 5 jaar heeft Juve de omzet met ongeveer 130 miljoen verhoogt, ik ben erg benieuwd of je nu met Ronaldo een nog hogere stijging gaat zien.
Vind ik leuk
popiejopie +3023
maandag 16 juli 2018 om 11:00
De omzet zal zeker iets stijgen maar dat is het minst belangrijke punt. Juventus zorgt er met de aankoop van Ronaldo voor dat ze sportief weer bij de absolute top gezien worden. De aandelen schoten niet voor niets de lucht in.

En we praten over een voetbalclub waar het sportieve op nummer 1 hoort te staan. Zolang ze dus netto geen extreem verlies maken is het een verantwoorde investering.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 17:04
Ja en de transfer zet juventus over de hele wereld op de kaart.
Maar inclusief salaris kost hij +- 350 miljoen. Ik snap echt wel wat je zegt, maar vind het een bizar grote investering die Juve doet.
Vind ik leuk
popiejopie +3023
dinsdag 17 juli 2018 om 21:01
Ja eigenlijk al te gek voor woorden dat ik er niet meer van sta te kijken. Maar ik zie de aankoop van Ronaldo meer als wat PSG met Neymar heeft gedaan, een imago aankoop. Al is onze valkoning een stuk jonger.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
dinsdag 17 juli 2018 om 22:53
Dat bedoel ik ;) En dan kan ik me met Neymar voorstellen dat hij nog flink wat op gaat brengen en uiteindelijk veel minder kost dan Ronaldo. Maar goed als Juve straks de CL wint hoor je mij effe niet.
Vind ik leuk
popiejopie +3023
woensdag 18 juli 2018 om 09:18
Inderdaad, maar ik denk dat het met alle bombarie die er bij is komen kijken alleen maar tegen kan vallen. Tenzij Juve inderdaad de CL wint.
Vind ik leuk
Smithsonian +44932
zondag 15 juli 2018 om 22:40
Prima spits voor een baggere club.
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 22:40
Iets voor mr Overmars en co, toch centen zat ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
Gu3rilla +15867
zondag 15 juli 2018 om 22:41
Zou het geen verlies noemen. 73 wedstrijden 40 goals. Zo'n terugkeer en dan nog 60 miljoen vangen dan heb je 2 jaar een wereldspits gehad voor 30m plus de nodige prijzen
[Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:41]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zondag 15 juli 2018 om 22:44
Dit lijkt me een betere berekening!
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 23:29
Dat is ook weer een te makkelijke berekening, want Higuaín kostte naast de 90 miljoen transfersom ook nog een berg salaris.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15867
maandag 16 juli 2018 om 00:07
Salaris tel ik niet mee en als je dat zou doen is hij het nog waard geweest en is het geen verlies maken
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 22:45
En Higuain lekker houden? Real speelt toch ook vaak met een centrumspits naast Ronaldo?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17844
zondag 15 juli 2018 om 22:57
In het spelletje wat "voetbal" heet, wordt me toch een partij geld wit gewassen. Dat mag enige naam hebben !
Vind ik leuk
Psv1989 +2418
zondag 15 juli 2018 om 23:02
Morata terug na juve samen met Ronaldo voor in lijk me niet eens zo slecht plan
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
zondag 15 juli 2018 om 23:09
en wij maar hopen dat lammers gaat scoren :D
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 07:00
Verlies???


Juventus heeft wss voor 200 miljoen aan shirtje verkocht met zijn naam erop
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6968
donderdag 19 juli 2018 om 00:26
Aaargh... zo werkt dat dus niet!
Vind ik leuk
Kevinm +1898
maandag 16 juli 2018 om 09:36
60 miljoen voor een 30-jarige Higuain, haha. De voetbalwereld is officieel gek geworden.
Vind ik leuk
Bizzy +22743
maandag 16 juli 2018 om 09:56
Ajax betaald 21 mil voor de bijna 30 jarige Daley Blind. Een speler met een 1 jarige contract. Ja de voetbalwereld is gek geworden.
Vind ik leuk
Kevinm +1898
maandag 16 juli 2018 om 10:09
Klopt. Ook belachelijk. Maar Higuain is toch wel de meest overschatte spits ter wereld.
Vind ik leuk
Bizzy +22743
maandag 16 juli 2018 om 10:13
Moah slecht is hij niet. Wel aan de zware kant. Kan nog wel mee bij een topclub. Vind di Maria overschat.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:13]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws