Champions League-loting om 12.00 uur: deze vier clubs kan Ajax treffen

    Champions League-loting om 12.00 uur: deze vier clubs kan Ajax treffen

    maandag 23 juli 2018 om 08:25

    De loting voor de derde voorronde van de Champions League vindt maandag plaats. Ajax zit in de kokers, ook al moet de Amsterdamse club zich nog plaatsen. Oók in de Europa League wordt geloot.

    Ajax begint woensdagavond om 20.45 uur aan het tweeluik tegen Sturm Graz in de tweede voorronde van de Champions League. Mocht de ploeg van trainer Erik ten Hag doorstoten naar de derde voorronde, dan treft het daarin Fenerbahçe, Spartak Moskou, Standard Luik of Slavia Praag. De loting moet uitwijzen tegen welke van de vier clubs Ajax het opneemt, mits Sturm Graz wordt verslagen.

    De heenwedstrijden in de derde voorronde van de Champions League worden afgewerkt op 7 en 8 augustus. De tweede duels staan voor 14 augustus op het programma. De Champions League-loting gaat maandagmiddag om 12.00 uur van start. Hoe laat Ajax precies aan de beurt is, is afwachten. In Nyon wordt ook geloot voor de 'kampioenenroute', terwijl Ajax de 'niet-kampioenenroute' volgt.

    De potindeling:

    Geplaatst: Benfica, Dinamo Kiev, PAOK/FC Basel, Ajax/Sturm Graz

    Ongeplaatst: Fenerbahçe, Spartak Moskou, Standard Luik, Slavia Praag

    Europa League
    Om 14.00 uur wordt er óók geloot voor de derde voorronde van de Europa League. Namens Nederland zitten Feyenoord, AZ en Vitesse in de kokers. De twee laatstgenoemde clubs moeten eerst nog de tweede voorronde overleven. AZ kruist de degens met Kairat Almaty uit Kazachstan. De formatie van John van den Brom begint donderdag met een uitwedstrijd, op 2 augustus is de return. Vitesse gaat op bezoek bij het Roemeense Viitorul en ook de Arnhemmers spelen op 2 augustus de return.

    Poll

    Welke club kan Ajax het beste treffen?

    (6408 stemmen)

    Plaats een reactie

    Yuri +3688
    maandag 23 juli 2018 om 08:30
    Wordt Ajax ook niet geloot in EL?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23397
    maandag 23 juli 2018 om 08:35
    Als je Moskou en Fenerbahce ontloopt, dan gaat Ajax 100% door,maar de andere 2 zijn niet onoverkomelijk. Laten we hopen dat Ajax en Psv het halen. Dat zou weer ns heel.lekker zijn voor allemaal en de Uefa lijst Nederland.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    maandag 23 juli 2018 om 08:37
    Dat dacht ik vorig jaar ook..
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23397
    maandag 23 juli 2018 om 08:38
    Ajax is nu 5x sterker
    Vind ik leuk
    tannat +13696
    maandag 23 juli 2018 om 08:40
    100x. minimaal.
    En ze hadden al de allerbeste selectie. Alleen zat het een beetje tegen vorig seizoen. Scheids enzo.
    Vind ik leuk
    Itsese +4605
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Afgelopen 4 seizoenen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Snapje? +6661
    maandag 23 juli 2018 om 08:52
    Komt er nog is een leuk psv topic. Steeds maar alles over Ajax.. ik zie echt heul veel psv toeschouwers die er moedeloos van worden.
    Vind ik leuk
    Afcajaxxx +484
    maandag 23 juli 2018 om 08:58
    moeten ze wat interessants doen wie weet lees je dan wat van ze..
    Vind ik leuk
    tannat +13696
    maandag 23 juli 2018 om 09:03
    Of VP moet zijn kantoor in Eindhoven vestigen ipv in amsterdam
    Vind ik leuk
    Pimman +3854
    maandag 23 juli 2018 om 09:57
    Philips zit toch ook al in Amsterdam of heb ik het mis?
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    De stagiares die VP zoekt moeten een ajax en een roze bril hebben.
    Vind ik leuk
    Hagenees +325
    maandag 23 juli 2018 om 15:32
    Hun worden te minste kampioen...en dan gaat het nog steeds over die kut 020 ers
    Vind ik leuk
    Itsese +4605
    maandag 23 juli 2018 om 09:02
    Nee hoor, heerlijk die stilte rond PSV. Lekker zonder gezeik het seizoen beginnen, terwijl bij Ajax het seizoen al begint met een leuke brief van de Supportersvereniging. Ik vermaak me prima zo
    Vind ik leuk
    chicken +10930
    maandag 23 juli 2018 om 09:11
    En al helemaal omdat het is wat je lezen wilt...

    Vind ik leuk
    Pimman +3854
    maandag 23 juli 2018 om 09:58
    Klopt als grootste club van het land krijg je vaak de meeste aandacht... van negatief tot positief
    Vind ik leuk
    Adje80 +8370
    maandag 23 juli 2018 om 09:06
    Mooi naar de psv fansite gaan kun je alleen topics over psv lezen. Hier wordt voor de meest populaire club gekozen en dat blijkt ajax veruit te zijn
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    nee hoor, Aja xis alleen vroeg bezig omdat er volgende week al een team moet staan om je europese campagne te redden. PSV en Feyenoord hebben nog even tijd..
    Vind ik leuk
    Pimman +3854
    maandag 23 juli 2018 om 09:59
    Juist Adje dat bedoel ik!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:02
    Die eens zo grote club, nu wanhopig op zoek naar het eerste prijsje in 5 jaar, ik zou me op de beker richten.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8370
    maandag 23 juli 2018 om 10:12
    Niks gewonnen maar toch veruit de meest populaire club, dan doe je iets heel goed. Op de lange termijn zal ajax weer heer en meester worden in de eredivisie nu ze gaan investeren. Het gat wordt steeds groter.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    maandag 23 juli 2018 om 10:21
    Populair op VP bedoel je, de populairste club in Nederland is en blijft Feijenoord. Op lange termijn weet je nooit, maar op korte termijn met tenhag zou ik er maar niet teveel van verwachten.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8370
    maandag 23 juli 2018 om 11:07
    Ajax is veel groter dan feyenoord man..als de belangstelling voor feyenoord groter was waren er wel meer topics over feyenoord...vp wil clicks clicks clicks
    Vind ik leuk
    wimpert +147
    maandag 23 juli 2018 om 13:41
    Of ze hebben de meeste Feyenoord en PSV supporters verjaagd met hen Ajax geneuzel. Leuke woord speling trouwens .
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 23 juli 2018 om 13:18
    hoe kom je erbij dat Feyenoord de populairste club is van Nederland? Onderzoek wijst toch andere dingen uit..
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    maandag 23 juli 2018 om 10:49
    Je bedoelt kleiner?
    Vind ik leuk
    HanV +4261
    maandag 23 juli 2018 om 09:36
    PSV moet nog even wachten op de loting voor de CL, die is op 6 augustus.
    Vind ik leuk
    Morris +22331
    maandag 23 juli 2018 om 09:36
    Nee zij zijn hier voor de Ajax topics. Na het kampioenschap hebben ze priapisme gekregen..
    Vind ik leuk
    Pimman +3854
    maandag 23 juli 2018 om 09:56
    * heel
    Vind ik leuk
    Vak-T +618
    maandag 23 juli 2018 om 10:01
    Tegen het einde van het seizoen staan wij weer in het nieuws.
    En op de platte kar.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:44
    Gaan jullie nu ook al derde plaatsen vieren?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 12:52
    Dat komt omdat psv geen supporters heeft, en toeschouwers kijken uitsluitend toe.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5364
    maandag 23 juli 2018 om 14:52
    ik zie heelveel topics over Cocu en van Bommel voorbij komen. Meer nieuws komt er op dit moment niet uit eindhoven.
    Vind ik leuk
    Boefje +238
    maandag 23 juli 2018 om 10:04
    Daarvoor 6 seizoenen voor PSV geen landskampioenschap.
    Vind ik leuk
    Itsese +4605
    maandag 23 juli 2018 om 10:05
    Wil je dat ik het nu ga ontkennen of?
    Vind ik leuk
    Boefje +238
    maandag 23 juli 2018 om 10:06
    2009 - 2014 PSV 6 jaar geen landskampioenschap.
    Vind ik leuk
    wimpert +147
    maandag 23 juli 2018 om 13:43
    Bedoel je dat Ajax dat record lekker en gaat verbeteren :-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:58
    Ik zou de slechte resultaten aan ajax zelf toeschrijven, niet aan pech of de scheids. Zeker niet de scheidsrechters aangezien die voornamelijk in jullie voordeel fluiten. Internationaal doen ze dat niet en dan zie je gelijk hoe goed ajax eigenlijk is. Hopelijk dit jaar goed genoeg om de CL groepsfase te halen
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 23 juli 2018 om 09:37
    Wat kan jij je mening goed onderbouwen zeg! Ben jaloers
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:52
    Je bent idd jaloers, maar dan op psv. Je weet donders goed dat ik gelijk heb. Gelukkig zijn niet alle ajax supporters zoals jij. De meeste die ik ken zijn gelukkig wat realistischer
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 23 juli 2018 om 12:15
    Realistisch zijn betekent in jouw geval de calimero uithangen? 'Lucky' Ajax he.. altijd maar geluk met die scheidsrechters.
    Zoek ff de feitjes op;)
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 23 juli 2018 om 09:35
    Je vergeet de wind.. die stond af en toe ook erg hard bij de cornervlag.
    Maakt t allemaal wat lastiger he
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:39
    Vorig jaar hadden wij niets in te brengen. Ondanks dat ik geen fan ben van het counter voetbal werd PSV terecht kampioen
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:43
    Tannat ik vind je wel vedacht veel op ajax topics reageren, het zit je vast heel hoog. Lijkt erop of je ex vriendinnetje een ajax supporter was en je onlangs keihard gedumpt heeft... triest maar het komt goed maatje
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    tannat +13696
    maandag 23 juli 2018 om 09:45
    is mijn 2e ajax topic dit weekend.
    En ik ben al ruim 20 jaar gelukkig getrouwd.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:48
    Nou laat je vrouw het maar niet lezen dan ;)
    Vind ik leuk
    Jozef +36982
    maandag 23 juli 2018 om 10:37
    Je man ook?

    😁
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:17
    Op papier heb je helemaal gelijk. Maar met deze trainer moet ik het nog zien. Maar het zou super zijn om eindelijk weer eens twee NL clubs in de CL te hebben!
    Vind ik leuk
    Henkie3e +74
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    Op basis van wat is Ajax 5x sterker?
    In de voorbereiding alleen van amateurs gewonnen. Rest is gelijkspel of verlies... Ik zie het somber in tegen Sturm Graz.
    Hoop voor het Nederlands voetbal dat zowel Ajax als PSV de CL in gaan. Maar voorlopig is Ajax nog geen team.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    maandag 23 juli 2018 om 11:35
    Je moet van die aankopen ten Hag wel aftrekken......
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    maandag 23 juli 2018 om 08:39
    Dat was niet mijn vraag
    Vind ik leuk
    Strijp +11915
    maandag 23 juli 2018 om 08:41
    100% zeker?
    Vind ik leuk
    Sjaakster +328
    maandag 23 juli 2018 om 08:58
    Dat laatste klopt niet. Voor de UEFA lijst is het beter als Nederlandse clubs in de EL spelen. Er zijn namelijk hetzelfde aantal punten te verdienen voor de lijst in de EL. Alleen het prijzengeld in de CL ligt vele malen hoger.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4622
    maandag 23 juli 2018 om 09:29
    Klopt niet helemaal.
    Voor bereiken van de CL krijg je punten, evenals voor het overleven van de groepsfase en elke ronde daarna.

    Goed, dat overleven is een illusie dus alleen voor t plaatsen heb je 4 bonuspunten, dus lekker plaatsen voor de CL en daarna doorstromen naar de EL, dat is t beste.
    Vind ik leuk
    River ice +1273
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Nee dat klopt niet wat je zegt. Als je je plaatst voor de poule fase cl krijgt elk team 4 punten voor de kijst (die later weer door het aantal deelnemers van het land gedeeld word) en in de cl krijg je voor een overwinning 2 punten en el 1 punt. Dus cl is intressanter maar dan moet er wel wat gewonnen worden. Anders is el nogsteeds winstgevender. Als je daar doorgaat krijg je ook weer extra punten
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 23 juli 2018 om 09:39
    Haha en dat winnen in de CL, wordt een lastige
    Vind ik leuk
    River ice +1273
    maandag 23 juli 2018 om 10:42
    Ja precies dat word steeds meer een zeldzaamheid. We gaan het zien hopen dat iedereen de poule haalt. Goes voor nl
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13797
    maandag 23 juli 2018 om 09:45
    Nou als we weer zo loten zoals psv toen dan is de poulfase overleven net zo reeel als de poulfase van de EL overleven. Cska en Wolfsburg en je moet 2e kunnen worden in zo'n poule, zeker als die 2 onderling 2x gelijk spelen.
    Vind ik leuk
    River ice +1273
    maandag 23 juli 2018 om 14:01
    Ja dan wel maar die kans is nu bekeken sinds ze de pot indeling hebben aangepast. Toen was de kampioen beschermd nu niet meer. Je loot altijd 2 sterkere tegenstanders op papier. Dus dan moet je een beetje geluk hebben. Hebben we weinig in nl.
    Vind ik leuk
    tremere +670
    maandag 23 juli 2018 om 09:08
    Sjaakster was mij voor. (in andere woorden: Wat hij zei)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:26
    Juist alle Nederlandse clubs zo ver mogelijk door!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12702
    maandag 23 juli 2018 om 09:46
    Heel goed Plattekar, ik denk er hetzelfde over..
    Heb verder niks met PSV maar hoop wel dat ze CL halen..
    Vind ik leuk
    frankn27 +5557
    maandag 23 juli 2018 om 10:08
    Geen enkele club ben je 100 procent zeker als je in de Mickey mouse league speelt en gezien verleden
    Vind ik leuk
    Wong Ho +229
    maandag 23 juli 2018 om 10:28
    is psv niet automatisch geplaatst ? ,als kampioen zijnde
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5484
    maandag 23 juli 2018 om 10:35
    Echt wel. Beide clubs na de poulefase alleen al levert 10 punten op voor de ranking. Hopen op een mooi jaar!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4046
    maandag 23 juli 2018 om 10:43
    Ajax en Psv lijken sterker dan vorig jaar dus dit moet lukken met een gunstige loting.
    Vind ik leuk
    will 97 +8
    maandag 23 juli 2018 om 08:39
    ze zijn 2e geworden in Eredivisie,maar ze moeten nu 2 extra wedstrijden spelen vanaf dit seizoen omdat nederland minder punten heeft dan de nr 12,heeft te maken met de prestatie van de nederlandse clubs de laatste jaren.
    als ze deze verliezen dan hebben ze nog kans voor de EL,door die twee wedstrijden als beste eruit te komen.
    Vind ik leuk
    henkvlis +4063
    maandag 23 juli 2018 om 08:41
    Ja, het duo Sturm Graz / Ajax wordt voor beide toernooien geloot.
    De winnaar van het tweeluik gaat naar de Champions Leage. De andere naar de Europa leage
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Kijk, een man naar mijn hart
    Vind ik leuk
    henkvlis +4063
    maandag 23 juli 2018 om 08:43
    Dat zegt mijn vrouw ook,..... wel eens.
    Haha
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:52
    wel eens. klinkt alsof het slechts sporadisch is :P
    Vind ik leuk
    Groen +1074
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    Ahhh zo! Bedankt voor de uitleg ;)
    Vind ik leuk
    HanV +4261
    maandag 23 juli 2018 om 09:32
    Bij de loting vandaag voor de derde voorronde EL loten de verliezers van Basel - PAOK en Ajax - Sturm Graz mee.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:31
    Dat valt allemaal niet mee. Hopen dat alles snel op zijn plaats valt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14300
    maandag 23 juli 2018 om 08:31
    1. Standard
    2. Slavia
    3. Spartak
    4. Fenerbahce

    Standard en Slavia zijn haalbaar, die andere 2 en stuk moeilijker.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:33
    Dat zijn geen misselijke tegenstanders. Ik kan me hier wel in vinden al blijft het koffiedik kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:36
    Ook dit soort tegenstanders moet Ajax van winnen. Anders kun je beter niet mee doen aan de champions league. Standard & en Slavia zou wel gunstig zijn. :p
    Vind ik leuk
    HJR +7478
    maandag 23 juli 2018 om 08:54
    Fenerbahce en Spartak zijn denk ik wel een niveautje hoger dan Ajax. Als je alleen maar kijkt naar de salarissen zij kunnen bieden.

    Daarnaast is Cocu een trainer die goed op resultaat kan spelen, precies waar Ajax altijd moeite mee heeft.

    Maar laten we nu maar eerst naar Sturm Graz kijken en hopen dat dat goed gaat.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:00
    Fenerbahce en Spartak zijn ook beter. Maar het is niet onmogelijk om van dat soort teams te winnen. Sturm Graz moet te doen zijn. Als ze daar van verliezen over 2 wedstrijden met het huidige team van Ajax begrijp ik er ook niets meer van.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +328
    maandag 23 juli 2018 om 09:00
    Fenerbahce is een goede ploeg. Spelen heel vaak in de CL.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:04
    Ja klopt. Maar met het huidige team dat Ajax heeft moet het te doen zijn lijkt me.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +328
    maandag 23 juli 2018 om 09:26
    Ben ik met je eens, maar dan hoop ik op eerst een uitwedstrijd
    Vind ik leuk
    Sil95 +10600
    maandag 23 juli 2018 om 08:36
    Eerst alle focus op dit tweeluik met Sturm Graz en dan pas verder kijken!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16338
    maandag 23 juli 2018 om 08:36
    Zelfs Sturm Graz wordt al moeilijk denk ik, dus laten we eerst die maar proberen te overleven.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1129
    maandag 23 juli 2018 om 09:02
    Nee wordt woensdag 4-1
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:05
    Haha dat zou mooi zijn. Persoonlijk denk ik een zakelijke 2-0.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16338
    maandag 23 juli 2018 om 09:26
    Ik hoop het echt!
    Vind ik leuk
    Downvalley +245
    maandag 23 juli 2018 om 08:37
    Ajax moet zich nog plaatsen en men is alweer bezig met de eventuele tegenstander....... Types Nederlands meteen al weer te "ver" vooruit denken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26184
    maandag 23 juli 2018 om 08:38
    De UEFA verricht de loting ;-)
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    maandag 23 juli 2018 om 08:40
    Echt he, zo een blinde woede naar Ajax toe dat hij niet meer kan lezen en begrijpen
    Vind ik leuk
    Downvalley +245
    maandag 23 juli 2018 om 08:50
    Ik bedoel te zeggen dat ze er nu al mee bezig zijn...........
    Trouwens je bent ook goed met al een vooroordeel te maken met je "Blinde woede naar Ajax toe" ik ben voor Ajax 😏
    Vind ik leuk
    Sjaakster +328
    maandag 23 juli 2018 om 09:02
    Ajax is niet bezig met de volgende tegenstander. De MEDIA is bezig met de volgende tegenstander. Dat is vrij logisch aangezien er vandaag een loting plaatsvindt...
    Vind ik leuk
    Leedz +6835
    maandag 23 juli 2018 om 09:22
    Snap je punt maar alsnog zou je een blinde woede naar Ajax kunnen hebben
    Vind ik leuk
    Hyena +28768
    maandag 23 juli 2018 om 08:42
    Lul toch niet zo stom. De loting vindt vandaag al plaats, dat heeft Ajax niet bedacht.
    Vind ik leuk
    Downvalley +245
    maandag 23 juli 2018 om 09:11
    Sorry dat ik gereageerd heb mag toch zeker mijn mening geven of niet dan?
    Vind ik leuk
    Hyena +28768
    maandag 23 juli 2018 om 11:23
    Alleen is dit een mening die werkelijk waar nergens op slaat. Moet de media een door de UEFA georganiseerde loting voor de volgende ronde maar gewoon negeren dan totdat Ajax heeft gespeeld?

    Jij ziet dat toch zelf ook wel in mag ik hopen. Naar mijn idee heb je gewoon alleen de kop gelezen voor het plaatsen van jouw reactie, maar geef je dit niet graag toe.
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 23 juli 2018 om 09:48
    Ik kijk zometeen ook alvast wat ik morgen ga eten!
    Je leest t artikel zelf toch ook pipo😂
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26184
    maandag 23 juli 2018 om 08:37
    Standard zag ik gisteren tegen Brugge spelen en dat is absoluut een haalbare kaart. Slavia Praag is een onbekende tegenstander. Fenerbahce en Spartak Moskou is moeilijker..
    Vind ik leuk
    stratumseind +164810
    maandag 23 juli 2018 om 08:37
    Wat een spanning allemaal...... gelukkig is er bij die van ons niks te bespeuren van al dat soort stress
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:40
    Nog niet haha.
    Vind ik leuk
    stratumseind +164810
    maandag 23 juli 2018 om 09:18
    1x een tweeluik en huppakee zo door de cl in .....wij maken ons nie zo druk
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:46
    Ik gun het jullie. :)
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:50
    Heb je geluk mee man, heb je simpelweg een korter durend seizoen. Plus dat zulke voorrondes tegen clubjes als Sturm Graz altijd naar zijn (kijk PSV tegen Osijek en Ajax tegen Rosenborg vorig seizoen).
    Vind ik leuk
    Strijp +11915
    maandag 23 juli 2018 om 08:39
    Eerst de eerste horde maar eens nemen
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:45
    Zinvolle discussies allemaal. Met die misplaatste arrogantie. Geloof mij nu maar, ze krijgen gewoon klop van Sturm Graz, dus die hele loting doet er niet toe!
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1129
    maandag 23 juli 2018 om 09:03
    100% 3 doelpunten verschil winst voor ajax
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:50
    Hopelijk Standard Luik loten ...ook leuk voor de supporters 2 uurtjes rijden
    Vind ik leuk
    Strijp +11915
    maandag 23 juli 2018 om 08:54
    Als je dat in 2 uur rijdt krijg je er nog een bonnetje bij :-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 08:57
    Vanuit Arnhem 2 uurtjes ...zonder bonnentje of het moet een bonnetje van de Shell zijn ;)
    Vind ik leuk
    Strijp +11915
    maandag 23 juli 2018 om 09:00
    Ik verwacht voor Luik - Ajax geen eigen vervoer :-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:04
    Zou zonde zijn..wel zo lekker even met de eigen auto op en neer
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    maandag 23 juli 2018 om 08:55
    Slavia Praag zou wel leuk zijn als "we" door zouden gaan.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1129
    maandag 23 juli 2018 om 08:59
    Hoeveel voorrondes zijn er dan ??
    Vind ik leuk
    ficusje +2074
    maandag 23 juli 2018 om 09:06
    Nog 2,derde voorronde en play offs voorronde.moet ze eerst deze winnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 09:07]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    maandag 23 juli 2018 om 09:01
    Nu al daarop vooruit lopend.. zullen we niet eens bescheiden zijn en eerst Sturm Graz proberen te verslaan? Ajax en PSV hebben voorgaande jaren al tegen niets zeggende clubs verloren.. dus laten we gewoon bescheiden het van ronde tot ronde bekijken.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:51
    Simpelweg omdat vandaag de loting is.
    Vind ik leuk
    orion73 +1421
    maandag 23 juli 2018 om 09:05
    Nou dat mag allemaal geen probleem zijn. Zit geen enkele club bij waarvan je denkt dat wordt lastig. Ten Hag lijkt goed weg te komen hiermee.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:19
    Prachtig als ze er woensdag een paar om de oren krijgen!
    Vind ik leuk
    Breda-mike +433
    maandag 23 juli 2018 om 09:09
    Zie nou eerst maar deze ronde te overleven.zal al een hele opgave worden.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:12
    wat hoop ik toch dat ze op hun bek gaan woensdag
    Vind ik leuk
    JTE +158
    maandag 23 juli 2018 om 09:23
    Tegen Sturm Graz wordt al zwaar genoeg,aankopen hebben nog niet getraind,o.a. Blind en Tadic,Labyad geschorst,verdedigde tegenstander,word gewoon heel moeilijk om deze ronde te overleven hopen maar het beste
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    maandag 23 juli 2018 om 09:24
    Tegen geen van die clubs zal het makkelijk worden voor Sturm Graz.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:52
    Gelukkig voor Sturm Graz hoeven ze er niet tegen te spelen, zoals de trainer van hen al zei: Europa League zou ook al prima zijn voor hun.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    maandag 23 juli 2018 om 11:11
    Dat klinkt als een trainer die 11 tot op het bot gewapende krijgers in het kleedhok heeft zitten. Die Ajax straks volledig van de sokken spelen.
    ‘The art of war’.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13038
    maandag 23 juli 2018 om 09:25
    Volgens mij treft Ajax een zooitje Oostenrijkers eerst.
    Dus om nou te gaan lopen melden wie ze daarna gaan loten, lijkt me wat voorbarig gezien hun recente "successen" tegen Oostenrijkse ploegen.

    Iets met "beer" en huid" enzo.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16338
    maandag 23 juli 2018 om 09:30
    Wat moet de UEFA dan doen, de uitslagen van de loting niet vermelden?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13038
    maandag 23 juli 2018 om 10:08
    Ik refereerde aan de kop. Niet aan de mafia
    Vind ik leuk
    stratumseind +164810
    maandag 23 juli 2018 om 09:30
    Dit is natuurlijk wel sarren wat de UEFA doet : als jullie van sturm graz zouden hebben gewonnen dan hadden jullie gespeeld tegen........
    Dat is niet netjes van de doorgaans zo hoffelijke en neutrale bond.
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 09:31
    Laten we nou eerst maar eens Sturm graz over 2 wedstrijden verslaan. Daarna zien we wel verder. Voor het Nederlandse voetbal hoop ik in ieder geval dat iedereen succesvol is.
    Vind ik leuk
    Toppert +1610
    maandag 23 juli 2018 om 09:32
    Voor een club met 'het Bayern van NL' aspiraties, mag geen de ploegen een groot probleem zijn. Maar aangezien het nog lang zo ver niet is en Sturm Graz een niet te onderschatten hobbel is, is elke van deze vier een levensgrote uitdaging.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4432
    maandag 23 juli 2018 om 09:33
    Ajax of Sturm Graz, vp vergeet dat Ajax nog een voorronde door moet komen. Eerlijk gezegd verwacht ik dat SG wint. Ajax is alweer zo vol van zichzelf, voor miljoenen geïnvesteerd en nu is kopen weer het wondermiddel. De schaal moet alleen nog worden afgehaald en die nietszeggende Europese tegenstander gaan weer met twee vingers in de neus opgerold worden. Ploegen als Sturm Graz zijn een hecht blok, die minder waarde hechten aan mooi spel maar wel aan winnen. Ajax kan alleen winnen als zijn voetballend beter zijn maar tot dusver lijkt het nergens naar. Ik zie het heel zwaar voor ze worden
    Vind ik leuk
    jari_ +798
    maandag 23 juli 2018 om 09:33
    Ik zie Ajax alles ploegen uitschakelen, maar ook uitgeschakeld worden door alle ploegen.

    Niet verder kijken dan Sturm Graz, eerst de komende 2 wedstrijden er staan.
    Vind ik leuk
    Larrush +226
    maandag 23 juli 2018 om 09:54
    Ik heb gister de supercup van Belgie gezien! (Jullie zullen wel denken, wtf had je niks beters te doen) Nee dus! Maar Stand. Luik moet je op kunnen rollen!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91366
    maandag 23 juli 2018 om 09:57
    Viitorul gaat geen gemakkelijke opgave worden voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    Cheat Codes +8195
    maandag 23 juli 2018 om 10:53
    Weet jij waar ze het live uitzenden?

    Edit: laat maar, jij woont niet in Nederland natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:54]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:00
    Maakt allemaal niets uit. Hoop absoluut dat Ajax door gaat maar als je niet van deze 4 clubs kan winnen, heb je niets in de CL te zoeken.
    Vind ik leuk
    Pimman +3854
    maandag 23 juli 2018 om 10:05
    Laat ze nu eerst maar eens Sturm Graz verslaan... dan kijken we verder
    Vind ik leuk
    Basik013 +401
    maandag 23 juli 2018 om 10:10
    Zul je zien dat cocu ons eruit gooit gheghe
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:13
    Leuk gespeculeer, hoor, maar ik heb er nog allerminst vertrouwen in dat Ten Hag de ploeg langs Sturm weet te loodsen...
    Weet iemand trouwens of en waars die wedstrijd wordt uitgezonden?
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    maandag 23 juli 2018 om 11:02
    Ziggo geeft een open net. Voor thuis en uit wedstrijd. Ook al heb GEEN Ziggo je kunt deze 2 wedstrijden kijken
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:22
    De grote vraag is...…. haalt Ajax de koker van de C.L.?????
    Vind ik leuk
    Wong Ho +229
    maandag 23 juli 2018 om 10:30
    laten we eerst maar van die oostenrijkers winnen
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:35
    We kijken weer eens te ver vooruit. Ga je eerst maar eens plaatsen voor de volgende ronde. Dan pas wordt het belangrijk tegen wie je dan gaat spelen....
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:44
    zou mooi zijn als een van die clubs het Ajax heel lastig gaan maken. Hopen in ieder geval op een uitgoal in de arena.
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    maandag 23 juli 2018 om 10:47
    De eerste horde moet nog komen EN ze hebben het al over de volgende tegenstander. Sowieso halen ze het niet.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12702
    maandag 23 juli 2018 om 10:48
    Als we doorgaan doe maar Spartak Moskou, tegen grotere tegenstanders spelen we meestal beter..
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:52
    Einde CL dus.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    maandag 23 juli 2018 om 10:55
    Die poll, win nondeju eerst eens van die Grasmaaiers
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 10:59
    Op welke zender is de loting té zien?
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:17
    We gaan woensdag spelen tegen Sturm Graz, zonder Blind en Tadic! Met een net aan fitte Frenkie en Donny en de overige ploeg die door Erik ten Hag op allerlei manieren gebruikt is, zonder dat ze zelf waarschijnlijk bevatten wat er woensdag nou echt van ze verwacht word. Ik heb de hele voorbereiding zo weinig progressie gezien, het is eigenlijk om te janken. Ergens in januari zullen we de zaakjes wel op orde hebben en als Ziyech dan ook nog steeds bij ons aan het ballen is denk ik wel dat we een basis van formaat zullen hebben. (Wel een beetje laat natuurlijk)

    Fingers crossed dat we het redden woensdag tegen een ploeg die de bus gaat parkeren en waarschijnlijk ook een stuk fysieker zal zijn. Als het lukt heeft Erik iig, weer wat meer tijd om zijn basiself te vormen naar wat het nu eigenlijk al had moeten zijn!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 juli 2018 om 11:41]
    Vind ik leuk
    broedkip +1612
    maandag 23 juli 2018 om 11:25
    Fenerbache en Spartak Moskou loten is einde verhaal. De andere twee is doorgaan.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +465
    maandag 23 juli 2018 om 11:33
    Wat gebeurt er als ajax het niet redt tegen sturm graz. Gaan ze dan naar de poule fase ELOf moeten ze dan ook nog een voorronde spelen. Hoop dat ajax cl haalt en samen met psv weer eens wat punten voor de ranking realiseert. Vrees dat het wishfull thinking van mijn kant is
    Vind ik leuk
    maandag 23 juli 2018 om 11:39
    Als ze verliezen van Sturm, komen ze in de voorronde voor de Europa League, net als AZ en Vitesse.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Champions League-loting om 12.00 uur: deze vier clubs kan Ajax treffen