Van den Berg blij met aanbod NEC: Ik heb VMBO gedaan, maar wat kun je daarmee?

    Van den Berg blij met aanbod NEC: "Ik heb VMBO gedaan, maar wat kun je daarmee?"

    donderdag 16 augustus 2018 om 21:19

    Joey van den Berg heeft mede voor NEC gekozen omdat de club ook ná het voetbal iets in hem ziet. Van den Berg (32) vindt dat hij langzamerhand moet denken aan een leven na het profvoetbal. 

    "Ik heb een paar aanbiedingen gehad uit de Eredivisie, van De Graafschap en Heracles Almelo", vertelt Van den Berg aan Voetbal Inside. "Ik had er wel een goed gevoel bij, maar ik dacht: moet ik nou geforceerd Eredivisie gaan spelen? Dit sprak me veel meer aan, ook omdat ik op een leeftijd zit dat je daarover na moet denken."

    NEC deed Van den Berg tijdens de onderhandelingen een andere aanbieding. "Na m'n carrière willen ze dingen voor me doen. Ik ben nu 32, dus als het goed is kan ik hier nog drie jaar voetballen. Dan moet ik nog maar eens kijken hoe de benen zijn."

    "Ik wilde het vragen, maar zij kwamen er zelf al mee. Dat was voor mij doorslaggevend. Voetbal vind ik leuk. Ik heb VMBO gedaan, maar wat kun je daarmee? De keuze was lastig, maar ik heb toch voor NEC gekozen, ook omdat ze graag wilden dat ik bij hen kwam voetballen. Ze wilden écht graag dat ik kwam."

    Plaats een reactie

    donderdag 16 augustus 2018 om 21:20
    En wie niet spring is voor vietes hwahaha
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12240
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:20
    Het blijft een held, het ga je goed Blowie.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:22
    Die gaat het goed doen bij ons 😊
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12240
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:24
    De rode kaarten moet je wel voor lief nemen natuurlijk, maar dat is het allemaal waard.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:25
    Zeker weten ik hou daar wel van mooie speler alles geven vol op in de strijd.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7996
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:26
    Moet je hem wel weghouden uit de Vlaamsegas.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:28
    Dat komt goed Iceman 👌
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:21
    Lekker man voor die 🚲 💼 karma is a biatch!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:24
    Als dit karma is, dan heeft Vitesse jou of je clubje dus pijn gedaan?! Weten we dat ook weer, komt wel goed jochie
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:48
    Hahaha fietstasjuuuuu
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:24
    Je kan altijd het MBO nog proberen Joey!
    Vind ik leuk
    VZW291 +770
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:29
    Daar heeft die jongen natuurlijk gelijk in, hoe mooi het ook is om een carriere als profvoetballer te hebben : halverwege je 30ste komt daar vaak een einde aan. En voor veel spelers die zichzelf niet financieel onafhankelijk hebben gespeeld zal er gewerkt moeten worden.

    En eerlijk is eerlijk, een VMBO diploma is inderdaad niks waard. Pas wanneer je een gerichte MBO opleiding gaat volgen komen er perspectieven. Of naar werk zoeken dat voetbal gerelateerd is, zoals (jeugd) trainer.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:36
    Ook met een mbo-diploma kun je nauwelijks nog iets tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    VZW291 +770
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:44
    Dat hangt ervan af wat voor een MBO diploma je hebt, een technische opleiding, zorg gerelateerde opleiding of in de kinderopvang (ik noem er even een paar) dan kun meestal wel snel aan de bak.

    Zeker nu het aantal niet ingevulde vacatures sterk aan het stijgen is heb je ook als MBO-er veel kansen. Natuurlijk hangt het een beetje van de sector af en heb je vaak minder baanzekerheid. Maar het perspectief is zeker niet slecht.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +754
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:46
    Wat een gelul!! Zonder vmbo’ers die daarna een mbo opleiding afronden is de maatschappij niets!
    Vind ik leuk
    Bullet +3008
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:17
    Precies wat je er achteraan zegt! Moet er wel n MBO achteraan doen. En dat heeft ie nou net niet.
    Overigens, tegenwoordig ben je leerplichtig tot de 18. De meesten zijn dan nog lang geen 18 dus moeten ze wel doorleren.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +754
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:42
    18, Tenzij je eerder een mbo-2 opleiding hebt afgerond.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:49
    Niks mis mee, werken voor je geld. Hoor ze wel eens " ja maar ik moet op mn 35e binnen zijn". Flikker op man, werken nondeju tot je 67e net als wij.
    Vind ik leuk
    VZW291 +770
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:58
    Sowieso niks mis met werken.

    Veel voetballers houden aan hun carriere toch een uitstekende basis over om na hun 35ste goed door te leven. Misschien niet financieel onafhankelijk, maar toch een stuk betere uitgangspositie als de meeste van ons.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:04
    Maar als je een miljoen op de bank hebt en je blijft dezelfde levensstijl aanhouden, moet je al snel weer vakkenvullen. Zie het percentage Engelse voetbalmiljonairs die binnen 5 jaar na het stoppen blut zijn: 3 op de 5 !
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Butsbal +15261
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:05
    1 keer is zat
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Raak +233
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:32
    Ach Joey, ik heb 5 mensen op leeftijd in dienst die vmbo afgerond hebben. Maar die heb ik liever dan die hbo mietjes die net van school af komen en denken de weten hoe alles moet.
    Dus ook voor jou is er altijd nog een kans buiten het voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:42
    Het lijkt me gewéldig bij de RAAK fabriek te werken;)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6353
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:41
    Mooie gast. En Nijmegen is gewoon een topstad! Goeie keus Joey.
    Vind ik leuk
    Bullet +3008
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:19
    Zeker weten mooie stad!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 22:19]
    Vind ik leuk
    NvC +3299
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:08
    Warme club dat NEC. Met Joey’s mentaliteit kan hij zeker van waarde zijn na zn carriere.
    Vind ik leuk
    zwollie +7274
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:22
    Joey, niet zo minderwaardig over vmbo doen, die zijn belangrijker dan jij denkt.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +356
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:47
    Joey, dan heb je het bericht gemist van UWV. Er zijn een kwart miljoen vacatures! Er zal er vast wel één voor je bij zitten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:41
    Die van NEC sprong er klaarblijkelijk toch bovenuit.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +284
    vrijdag 17 augustus 2018 om 00:47
    Nec was toch kampioen geworden afgelopen jaar? Na die inhaalwedstrijd tegen Jong Ajax
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 00:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:40
    Jong Ajax is virtueel kampioen geworden, en Fortuna Sittard tweede.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:39
    Ja wat kun je tegenwoordig nog met alleen VMBO?
    In ieder geval bij NEC werken blijkbaar;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:55
    3 a 4 rode kaarten is 16 weken speel verlof ...is net tijd genoeg om studie via pbna thuis tedoen ...had hij bij heerenveen ook kunnen doen vast ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van den Berg blij met aanbod NEC: "Ik heb VMBO gedaan, maar wat kun je daarmee?"