Brama: Wat kunnen wij eraan doen? We moeten gewoon weer normaal doen

    Brama: "Wat kunnen wij eraan doen? We moeten gewoon weer normaal doen"

    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:41

    Wout Brama (31) wil niet zeggen of FC Twente kans maakt op het kampioenschap in de Keuken Kampioen Divisie. De routinier denkt dat zijn club er het meeste aan heeft als er 'gewoon normaal' gedaan wordt.

    "Ik begrijp dat we niet het meest geliefd zijn", vertelt Brama aan de NOS. "Maar wat kunnen wij eraan doen? We moeten gewoon weer normaal doen, dan zal het langzaam omdraaien."

    Bruma wil niet praten over de titel. "Het kampioenschap? Daar doe ik geen uitspraak over. We weten niets. Niets over de tegenstanders in deze competitie en niets over onze eigen kwaliteiten."

    Zijn trainer Marino Pusic komt wél met een uitspraak. "De titel is niet realistisch op dit moment. De samenstelling van de selectie is nog niet rond, het komt laat tot stand. We zullen meer tijd nodig hebben."

    Twente begint vrijdagavond de competitie met een wedstrijd tegen mede-degradant Sparta.

    Poll

    Gaat Twente promoveren?

    (2001 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:44
    Ik ken iemand die beweerde dat Wout Brama en Mokotjo individueel beter waren dan Schöne. Nog nooit zo hard gelachen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:49
    Mokotjo heeft wel geweldige seizoenen gespeeld een paar jaar terug.. maar beter als Schöne..
    Vind ik leuk
    Pds010 +1203
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:52
    Kan je ook net vergelijken met elkaar..
    Brama en Mokotjo zijn meer verdedigende middenvelders terwijl Schone een aanvallende middenvelder is..
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:53
    Dat van mokotjo kon je idd nog ergens op baseren, echter heeft schöne veel meer bagage en kwaliteit op t hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:21
    En Dimitri al uit gelachen? Lachen is gezond!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:46
    Dat zeker.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:15
    Ik ken mensen die denken dat Schone van het niveau is dat Ajax na moet streven..... alleen Veltman is nog slechter.....
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:44
    En maar kopen met andermans geld. Baggerclub.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:49
    Dat vind ik niet normaal! Ze moeten gewoon normaal gaan doen..
    Vind ik leuk
    Robby G +1285
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:52
    10 spelers gehaald..selectie nog niet rond...8 verdedigers..heeft meer dan de helft eredivisie nog niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:58
    Tja als er veel weggaan moeten er ook veel bij he. Je kunt niet met 12 spelers een seizoen spelen. Maar kan zijn dat je dat niet wist ;)
    Vind ik leuk
    Robby G +1285
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:23
    Ze willen dan wel erg verdedigend spelen met 8 verdedigers, nomaal stel je er 4 op, maar kan zijn dat je dit niet wist :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:49
    ze hebben er nu 2 voor linksback, 2 voor rechtsback, en 4 voor centrumverdediger, lijkt me normaal toch ? een vervanger voor elke positie?

    edit: VVV heeft pressies hetzelfde dus snap je punt niet helemaal ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:45
    Ja, tuurlijk is dat normaal. Dat sluimerfan-Robby dat niet snapt, kunnen wij niks aan doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:49
    robby houd er gewoon van om op ieder twente topic (negatief) te reageren, zonder te weten waar het over gaat
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:45
    Robby wil stiekem graag een Twente sjaaltje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:54
    Met welk geld koopt jouw club spelers, en met welk geld wordt hun salaris betaald?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1352
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:58
    Vraag: is atletico Madrid al iets aan het aflossen van de half miljard schuld?

    Hebben ze de overwinning op real Madrid opgedragen aan alle politieke gevangenen in Azerbeidzjan ?

    Drink jij accuzuur als ontbijt?

    Nb: ik ben geen ‘haar’ , maar een ‘het’, ik kom namelijk uit Twents Duitsland.
    Dus geen’ heb je haar ook weer’, want dan ga ik naar Sunny Bergman.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:06
    Ik snap je punt en ergens heb je wel gelijk, maar waarom wijzen naar atletico en punten aanhalen die nergens over gaan? Azerbeidzjan? Omdat ze toevallig shirtsponsor zijn?
    Vind ik leuk
    Slayerized +1352
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:14
    Omdat Hugo morele oordelen heeft over fc Twente, terwijl zijn favoriete club decennia geleid is door een grote crimineel, een half miljard schuld heeft, de ex voorzitter een onvervalste racist is. Hugo heeft het telkens over moraal.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:30
    Zegt toch meer over hem dan over jouw clubje.

    Jullie zijn op de goede weg terug, laat je niet op de kast jagen door zon Pipo.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:07
    We hebben het hier over de Nederlandse eerste divisie en regelgeving toch? Wat heeft Atletico Madrid daarmee te maken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:57
    Omdat het een tot de verbeelding sprekend voorbeeld is, misschien?!
    Op VP worden zo vaak zaken erbij gehaald die niets met het onderwerp te maken hebben...
    Dit commentaar heeft dat wel (zij het met een niet direct voor de hand liggende verwijzing), en het heeft een 100 keer hogere amusementswaarde dan veel andere reageersels. En dat is ook wel eens leuk ter afwisseling ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:47
    Is met betrekking tot de originele poster een prima vergelijking.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10055
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:10
    1. Elke speler die ze hebben gehaald was transfervrij.
    2. Twente heeft keurig een regeling getroffen met haar schuldeisers en betaald dit gewoon keurig af.

    Ondertussen heeft Twente goede zaken gedaan door sponsoren en commerciële deals te sluiten/ in stand te houden.
    Ook zijn er (hoorde ik op het nieuws deze week) 1000 seizoenskaarten meer verkocht dan voorgaand jaar.
    Oftewel, Twente heeft met name ingeboet op het tv geld.

    Ze hebben een sluitende begroting, inclusief al hun terugbetalingen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:25
    Volgens mij wordt elke club in leven gehouden met andermans geld, of heeft jouw clubje een geldboompje? Daar zouden wij dan graag een bos van willen aanplanten. Nog even een klein advies, stop met azijnzeiken, voor je het weet is jullie geldboom afgestorven.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:16
    Vooral inhoudelijk sterk.... baggerHugo
    Vind ik leuk
    Moonrock +897
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:49
    Dat klopt. Blijf maar een paar jaar KK spelen
    Vind ik leuk
    Maxidi +3734
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:51
    Zet 'm op Sparta,.. vloeren dat trieste cluppie !!
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:11
    Maxidi: gisteravond dat - volgens jou - trieste cluppie zien voetballen???
    Sparta 0 punten. "Dat trieste cluppie"... 3 punten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    B3v3r +646
    vrijdag 17 augustus 2018 om 08:57
    Misschien laatste periode als iedereen ingespeeld is, ze hebben wel een goede selectie voor KK divisie niveau.

    Daarna met playoffs promoveren, laten we het hopen. Twente hoort niet in de KK divisie
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:02
    Ik hoop juist dat ze degraderen, dan zijn ze ook uit de Eerste Divisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:07
    Echt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:11
    gelukkig heb je geen verstand van voetbal, want je kunt niet eens degraderen, maar al met al geweldige en zinvolle reactie !
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:55
    Dat heeft echt met verstand van voetbal te maken... Gelukkig heb ik me nog nooit in de eerste divisie hoeven verdiepen. Maar dat die bedriegers niet in de eredivisie horen lijkt mij duidelijk.
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:12
    Echt : ECHT ????? Gossie, de waarheid is wel heel confronterend voor je. 1 wedstrijd gespeeld: 3 punten!!!
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    zondag 19 augustus 2018 om 16:23
    Oh, dan is het toch geen bedriegende en frauderend klotecluppie
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1925
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:03
    Bruma speelt ook al bij twente? 😂
    Vind ik leuk
    Creeperd007 +1020
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:07
    Sparta kampioen dit jaar. Twente 2e.
    Vind ik leuk
    Exitium +633
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:12
    "Wout Brama (31) wil niet zeggen of FC Twente kans maakt op het landskampioenschap. "

    Persoonlijk denk ik niet dat ze kans maken op de landstitel, is vrij lastig vanuit de eerste divisie
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:43
    Scherp, maar misschien bedoelen ze volgend seizoen? ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:33
    Iedereen maakt kans dus ook Fc Twente
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:36
    Eigenlijk maakt het niets meer uit of je nu eredivisie of KKD divisie speelt. Je voetbalt om niets! Europese tickets kan behoudens Ajax en PSV elke club vergeten de komende jaren. Wat blijft over? Beleving! Vanavond 28000 supporters in de Veste, maakt ons geen fluit uit tegen wie we spelen, of dat nou Top Oss, MVV, Almere, Ajax, Feyenoord, PSV etc. is! Wij komen gewoon voor ons clubje en voor wat wij zijn: Supporters in goede en slechte tijden.
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:46
    Overdrijf nou niet, over een uur zijn het er zeker 30.000 en weer een uur later 35.000? Is dit de befaamde Twentse waarheid 28.000? Want ik heb rond de 21.000 gehoord, ook heel netjes daar niet van.
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:51
    35000 gaat er niet in..Haha. er zijn 21000 seizoenskaarten plus ruim 3000 sponsorkaarten verkocht en naar ik had begrepen 4500 lossen kaarten voor deze wedstrijd. Of het stadion vol zit is maar te bezien omdat deze wedstrijd midden in de vakantie valt. Ik gok op ruim 25000 vanavond.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:12
    Volle bak vanavond 1500 kaarten nog over
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:51
    Er zijn toch 19100 seizoenskaarten verkocht? Het aantal van 21000 ken ik persoonlijk niet.
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:26
    Je hebt helemaal gelijk!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:57
    Mooi resultaat toch? Jammer dat er nog veel mensen op vakantie zullen zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 09:56
    Gisteravond nog 1500 kaarten beschikbaar. Capaciteit 30250 - 1500 = 28750. Tja, na al het gegoochel de afgelopen jaren hebben we 1 ding geleerd. Zorg voor de juiste cijfers!
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:31
    Klopt maar vast niet iedereen komt opdagen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:37
    Laatste update, nog 1000 kaarten beschikbaar. Record van NAC, meeste aantal bezoekers JL / KKD verbroken :)
    Vind ik leuk
    harryheck +1446
    zaterdag 18 augustus 2018 om 06:15
    Schaar: hoezo "befaamde" Twentse waarheid????? gisteravond meegekregen dat er echt 27.200 toeschouwers zaten??? En dat terwijl veel supporters nog vakantie hadden!!!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:39
    Topper! Zo hoort het!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:45
    Bij jullie ook volle bak! Mooi man!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:00
    Zou een schande zijn als Twente nu weer promoveert met zijn vreemdelingenlegioen
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:53
    Interessante stelling.
    Kun je ook zeggen waarom je dat vindt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:02
    Denk dat dit voor iedereen duidelijk is, schulden , schulden en maar kopen, en gemeente enschede betaalt maar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:43
    Je bent erg slecht geïnformeerd, de gemeente heeft alleen een garantie afgegeven, tot nu toe betalen de supporters en alle sponsoren het budget voor komend seizoen. De gemeente heeft de rentebetalingen opgeschort met 2 jaar. Deze wordt verder keurig afgelost aan de gemeente.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:49
    Arno
    Waar haal jij in je hersenloze pan vandaan dat de gemeente Enschede betaald?
    Ach, het antwoord zeg ik zelf al..........hersenloos.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:54
    Schulden klopt, maar dat is niet strafbaar. Sterker nog: iedere club begint het seizoen met een boekhoudkundige schuld richting sponsoren en seizoenskaarthouders.

    Kopen mag ook gewoon. Wat is daar mis mee?
    Daarnaast heeft Twente trouwens niet of nauwelijks gekocht. De nieuwe spelers zijn gehuurd of transfervrij aangetrokken.

    De gemeente betaalt niks extra.
    Óf je bent slecht geïnformeerd, óf je loopt te trollen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:49
    Gemeente schort rentebetalingen op, club staat voor miljoenen in het krijt bij gemeente, en ik ben hersenloos, prins de tweede, wat ben jij een mongool zeg.
    Vind ik leuk
    Slayerized +1352
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:06
    Je maakt forse denkfouten:
    We hebben geen miljoenen schuld, maar vele ziljarden.
    Twee: wij zijn geen mongolen. Wij stammen wel af van druïden, een soort nomaden uit kamsjatska.

    Als jij zo doorgaat, verbranden wij onze mooie Baobab bomen. Die CO2 bommen verspreiden hun rook lekker naar het westen. Dan regent het precies boven de arena uit en verdwijnt het kalk tussen de stenen. Je ziet dan allemaal euro’s tevoorschijn komen en een briefje van de gemeente Amsterdam: veel plezier met al onze steun. Wel geheim houden.

    Nou jij weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:11
    Dat is precies wat ik schreef.
    Daar is niks strafbaars aan. Zie ook de categorie 2 indeling door de KNVB.
    Lees jij eigenlijk wel?
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:01
    Ik denk trollen want Twente is zo'n nette club, een voorbeeld voor alle BVO's in Nederland
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 14:10
    Je antwoord kan goed kloppen. Je argument is niet van toepassing bij deze vraag.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:22
    lekkere trainer die bij voorbaat al gaat roepen dat zijn team kansloos is.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:38
    Indekken heet dat, bescheidenheid is wel gepast. Heeft pusic wel goed
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:01
    nee dat heet geen indekken dat heet je selectie onzeker maken.
    Vind ik leuk
    Brinkster +441
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:55
    Als hij zou zeggen dat we willen of gaan winnen zijn we weer arrogant
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 17 augustus 2018 om 12:07
    Inderdaad, dat bedoel ik ook
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:34
    Go sparta!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:59
    Waar naar toe?
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:41
    Naar Enschede Dennis.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    vrijdag 17 augustus 2018 om 11:37
    Ik ga er eens lekker voor zitten vanavond met de bbq erbij, heerlijk KKD kijken zonder op je club te letten. 😜
    Vind ik leuk
    Slayerized +1352