6-4 zege op PSV: 'Dat was voor ons een tussendoortje, dat verschil zag je wel'

    6-4 zege op PSV: 'Dat was voor ons een tussendoortje, dat verschil zag je wel'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:59

    Nu Fortuna Sittard en PSV voor het eerst sinds jaren weer eens tegenover elkaar staan op Eredivisie-niveau, denkt Regillio Simons terug aan 7 mei 1999. De spits scoorde destijds vier keer tegen PSV en leverde een grote bijdrage aan de uiteindelijke 6-4 (!) zege voor de Limburgers.

    Simons noemt de confrontatie in de oude Baandert 'een tussendoortje'. "Want wij waren alleen maar bezig met de bekerfinale, die we een week later tegen Ajax zouden spelen. Daardoor waren we vooraf heel ontspannen en voetbalden we onbevangen", vertelt hij aan de NOS. PSV was juist nog volop in de race voor Champions League-voetbal. "Dat verschil zag je in het veld. Er werd vooraf zelfs muziek in de kleedkamer gedraaid, zo'n sfeertje was het."

    De huidige PSV-trainer Mark van Bommel (foto) speelde toen nog mee met Fortuna, voordat hij een transfer naar de Eindhovenaren verdiende. "Ik zat in die jaren altijd naast Van Bommel in de kleedkamer. Ik heb hem als jong mannetje zien uitgroeien tot een heel goede voetballer", herinnert Simons zich. "Mark was nog jong en onbevangen. Hij was toen nog niet zo mondig als tegenwoordig, maar op het veld was hij door zijn manier van spelen wel al een leider."

    Van Bommel was bovendien bloedserieus met zijn vak bezig. "Nog voordat hij was omgekleed stonden zijn voetbalschoenen altijd al gepoetst en wel netjes bij elkaar. Daar werd ik gek van!" Simons schopte de schoenen van zijn ploeggenoot dan omver. "Kleedkamerhumor natuurlijk. Mark kon het goed hebben hoor, haha."

    Lees ook: Van Bommel geen 'womanizer': 'Zijn eerste verkering was de dochter van onze coach'

    Poll

    Kan Fortuna stunten tegen PSV?

    (2838 stemmen)

    Plaats een reactie

    Barry Engels +31387
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:05
    Benieuwd of zijn zoon voor Nederland wil gaan spelen....
    Vind ik leuk
    Snapje? +4988
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:12
    Lekker hoor 6-4.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154431
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:41
    met 2 goals verschil verliezen daar destijds was geen uitzondering hoor :

    https://www.youtube.com/watch?v=Az5z1axUmLY

    of erger nog

    https://www.youtube.com/watch?v=AOgaRuFmP7s
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1842
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:56
    Inderdaad, de goeie ouwe tijd ;-)

    Zal nooit vergeten dat bij die 1-3 voor de beker Van Nistelrooy vol op de rug van Bommel ging staan. Uit de 'wraakovertreding' kwam de gele kaart waardoor hij voor de finale geschorst was. Daag beker...

    Bij de eerste PSV - Fortuna was ik er ook bij als 16 jarig jochie. 0-1 bij rust, vol hoop voor de 2e helft. Helaas: PSV kwam op stoom en het werd 3-1. Hele week ziek van geweest (toen nog wel hahaha), herinner me nog steeds het 'schoolvak' dat continu Berry van Aerle scandeerde. Met van die veel te hoge stemmetjes ;-)

    De thuispotten van 4-1 en 6-4 staan uiteraard ook nog helder voor de geest. Mark Farrington die geen pepernoot raakte het hele seizoen en er bij de 4-1 in 1990 opeens 4 inlegde. Hertha BSC zat op de tribune voor een PSV-er maar namen dus die Farrington voor de hoofdprijs. Nooit meer wat geworden natuurlijk...

    Mooie historie tussen beide clubs, zoveel is zeker :-)
    Vind ik leuk
    PRICE +31954
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:06
    6-4,mega uitslag,wat is dat alweer lang geleden als je die beelden ziet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:09
    Ik gok op een 4-2 voor Fortuna, maar het kan ook zomaar 6-9 worden. Lekker man.
    Vind ik leuk
    PRICE +31954
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:22
    4-2 vanavond Lechia??? Nee joh,gewoon 0-3 voor PSV
    Vind ik leuk
    Always PSV +10409
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:10
    PSV gaat dit vanavond gewoon over de streep trekken. Verder ben ik dit weekend fan VVV;)
    Vind ik leuk
    Bertus040 +337
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:27
    k gok ook op een 2-0 voor vvv(understalll gaat niks door laten)alsnog succes vanavond
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1842
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:57
    Als het echt 4-2 wordt zal het PSV vak en masse KURWA schreeuwen bij het eindsignaal ;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:10
    Je weet dat PSV uit speelt he hoop ik?.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    Laten we even niet een punt achter een vraagteken zetten. Laten we dat gewoon even niet doen, Mateja. Verdomme man. En je was zo goed bezig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 31 augustus 2018 om 11:55
    Haha iedereen heeft soms wel een reactie waar je achteraf een warm gevoel bij krijgt als je die terug leest dit was dus de mijne.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:07
    Come one Sittard. Hopelijk winnen doe boeren niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:09
    Iemand er ervaring mee, heb een nieuw account aangemaakt. Op vakantie kon ik niet reageren, las je mijn reactie niet. Rare zaak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:11
    Had ik ook toen ik in Spanje op vakantie was. Als het een topic is met een filmpje erbij, dan laat het vaak reacties niet zien voor een tijdje. (Kwam ik later pas achter)

    Tenzij je iets heel anders bedoelt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:13]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:19
    Klopt hoor, ik typte een reactie op een soort topic en mijn reactie kwam er niet te staan.
    Vind ik leuk
    Johan59 +474
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:12
    Ik ben in 5 jr al wel een keer of 7 opnieuw moeten beginnen en dat komt niet door een ban!
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    Nee... ;) Op vakantie moet je ook niet reageren joh! Lekker aan de bar en met vrouw spelen. Lekker belangerijk hierzo... Wel goede vakantie gehad?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:15
    Klinkt nogal eng ''en met vrouw spelen''. Ik zou nooit zo over mijn vriendin durven te praten.
    Maar goed, iedereen is anders I guess.
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:19
    Ja ok, bedoelde met je vrouw spelen. Na 15 jr. samen te zijn mag ik dat gerust zeggen hoor. Over 3 weken naar Kos. Geloof me, barretje hangen, met mijn vrouw spelen en mijn dochters vermaken. Geen primeurtje dan hoor ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:23
    Fair enough!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:21
    Heb nog een weekje te gaan. Lekker Hongarije. Vakantie is prima. Het pils vloeit hier rijkelijk. Moet hier af en toe mijn mening wel even geven natuurlijk, haha.
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:23
    Waarom?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:29
    Omdat ik graag disscusies mag voeren met andere voetbal fans.
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:31
    Op wat voor een discussie hoop je met "Come one Sittard. Hopelijk winnen doe boeren niet."?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:32
    Ik hoop dat fortuna wint, als ajax fan zou dat wel goed uitkomen.
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:34
    Je begrijpt mijn vraag niet.
    Maakt niet uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:36
    Jawel, ik hoop nergens op met zo'n reactie. Ik kom hier niet om te trollen.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10409
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:14
    Als je zo reageert is het prima. Natuurlijk hoop ik ook dat VVV wint. Is gewoon een normale gedachte als rivaliserende supporters.
    Vind ik leuk
    PRICE +31954
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:33
    Doe boeren ha ha,denk al te veel🍺 op
    Vind ik leuk
    JoeyC +1719
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:14
    Normaliter een simpele overwinning voor PSV. Ik verwacht vandaag ook niets anders.
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:19
    Ik ( helaas) ook niet. 1-4
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:22
    Uitwedstrijden zijn nooit zomaar gewonnen
    Vind ik leuk
    Marco B. +263
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:48
    Tuurlijk wel. Zowel PSV alsook Ajax winnen vanavond. Zal altijd wel eens een vroege rode kaart of goal tegen vallen maar beide zijn voor 95% zekerheid
    Vind ik leuk
    tannat +12170
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:50
    Ik denk dat de wedkantoren er 85 tot 90 procent zekerheid am koppelen.
    Maar dan nog hen je 5 tot 15 % dat je het niet haalt, bijv als je niet scherp bent
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 13:51]
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:16
    Probeer het nog maar een keer. Lekker onbevangen spelen zonder de bus te parkeren.
    Het zal iig weer een wedstrijd met veel doelpunten worden dan.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10409
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:16
    Mocht PSV ruim voor komen staan, wordt de handrem er op getrokken met het oog op de CL.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2783
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:38
    Laatste 10 x was dit de enige overwinning voor Fortuna. PSV trok 8x aan het langste eind en er werd 1x gelijkgespeeld. Geen angstgegner dus voor PSV...
    Vind ik leuk
    Spekholz +462
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:10
    Verwacht n leuke wedstrijd. Als het veld nog steeds zo slecht is als vorig seizoen kan het wel eens spannend worden.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:15
    Oooooh joh echt kleedkamerhumor... Regilio schopte gewoon de schoenen van Mark omver! Hahahahaha raap me op hahahaha ow stop stop het gaat ten koste van mijn gezondheid hahahahahaha
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:32
    En daarna tijgerbalsem in de onderbroek. Want ja, dat is voetbal humor.... Echt, die zogenaamde anekdotes..
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:33
    Ja en daarna iemands auto omwikkelen met folie of wc papier. Je komt toch niet meer bij?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5716
    zaterdag 18 augustus 2018 om 17:31
    Enig. Net als die emmer water boven de deur van de kleedkamer.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    zaterdag 18 augustus 2018 om 14:45
    Ach, ja die goeie ouwe tijd met een veel beter ED niveau dan vandaag de dag. Toen voetbalde je voor een knaak en de clubliefde, tegenwoordig voor de poen en een transfer. Is toch net ff een andere instelling.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:11
    ik gok 0-6 psv, we zijn op het moment in bloedvorm. Kijk maar hoe we speelde tegen FC Utrecht, veel succes en plezier vanavond Fortuna supporters! Leuk om jullie weer in de eredivisie te hebben!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:45
    Geweldige beelden!!:)))
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:48
    Ik hoop echt Fortuna vandaag geen 'tussendoortje' wordt voor PSV vanavond.
    Gewoon nog even wachten mannen uit Eindhoven, jullie mogen de grote trek aan Dinamo Kiev stillen konende week, en niet aan Fortuna:))
    Ik vind sowieso dat er een regel moet komen dat een promovendus te allen tijde haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen mag winnen, hahaha.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 16:01
    ja
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    6-4 zege op PSV: 'Dat was voor ons een tussendoortje, dat verschil zag je wel'