Woeste Groenendijk: 'VAR is nu de Vreselijke Arbitrale Ravage'

Woeste Groenendijk: 'VAR is nu de Vreselijke Arbitrale Ravage'

Gepubliceerd: zondag 19 augustus 2018 om 00:17zo 19-08-2018 om 00:17

Alfons Groenendijk was na de 4-2 nederlaag van ADO Den Haag bij Heracles Almelo niet te spreken over de arbitrage. Vooral over de laatste treffer van Heracles is Groenendijk woest

Bij de goal leek aangever Tim Breukers buitenspel te staan. "Het is honderd procent buitenspel. De VAR is nu de Vreselijke Arbitrale Ravage. Ja, want dat richten ze aan. Het spijt me wel, maar hier hoef ik niet eens naar te kijken. Ik begrijp dat gewoon niet", foeterde de trainer voor de camera van FOX Sports.

Ook bij de 1-0 was Groenendijk niet te spreken over het ingrijpen van de VAR. Al vroeg in de wedstrijd ging de bal op de stip, omdat Tom Beugelsdijk een duw zou hebben gegeven. "Er is niet zo veel aan de hand. Je kunt hier in mijn beleving na één minuut toch geen penalty voor geven? Dan komt die VAR weer op je pad, daar word ik nu al moe van, van dat ding. Het is toch ook gewoon geen geel? Ik vind het al erg dat hij fluit."

In Almelo knokte ADO zich knap terug van een 2-0 achterstand. Uiteindelijk verloor de ploeg van Alfons Groenendijk de wedstrijd alsnog met 4-2. Groenendijk kreeg tijdens de wedstrijd ook nog geel van scheidsrechter Joey Kooij. "Je moet altijd maar netjes zijn, maar ik ben gewoon een mens van vlees en bloed en ben doodziek van een wedstrijd die ik zo verlies."

Plaats een reactie

Butsbal +14182
zondag 19 augustus 2018 om 00:21
Och daar heeft meneer de hele week over zitten denken.
Vind ik leuk
Mr bien +9080
zondag 19 augustus 2018 om 00:21
Groenendijk loopt groen aan van woede.
Vind ik leuk
Smithsonian +45327
zondag 19 augustus 2018 om 00:22
Zeg dat niet te hard.

Dan horen ze het in amsterdam 😂
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:23
Wat een ontzettend kleingeestig en onprofessioneel gebral van deze trainer, is ook altijd als eerste in de war als er een paar nederlagen worden geleden.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:49
Vond vooral deze beetje raar “Je kunt hier in mijn beleving na één minuut toch geen penalty voor geven?”
Dus dezelfde situatie maar dan later in de wedstrijd was wel een penalty geweest of begrijp ik zijn belevenis nu verkeert?
Vind ik leuk
Il Gordo +21325
zondag 19 augustus 2018 om 10:06
Inderdaad. Fonsie gaat altijd lopen brallen als ie onder druk komt.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:25
Alfons. Heeft wel gelijk. Je kan zeggen wat je wil.. maar dan haag wordt nu wel genaaid..

Net als venlo.. Was ook al onterecht.

KNVB heeft blijkbaar opdracht gekregen bepaalde club t voordeel vd twijfel te geven door de uitkomst zodanig te bepalen dat t voor hun goed uitkomt..
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:44
Ado speelde tegen Heracles toch? Niet om het een of ander maar dat lijkt me toch geen club die door de knvb voor word getrokken
Vind ik leuk
Il Gordo +21325
zondag 19 augustus 2018 om 10:08
Valt of staat met de kwaliteit van degene die achter het scherm zit. Als je totaal geen voetbal achtergrond hebt en alleen maar tot en met de C3 hebt gevoetbald, kun je niet verwachten dat ze situaties achter een scherm goed beoordelen.

Hoewel buitenspel natuurlijk buitenspel is. Ziet m'n vrouw zelfs.
Vind ik leuk
Koenbres +2136
zondag 19 augustus 2018 om 10:12
Ben ik het niet mee eens, vorige week stond VVV aan de goede kant en hadden ze de mazzel mee. Het systeen werkt gewoon nog niet. Ondanks de beelden missen ze nog een hoop en worden er rare beslissingen gemaakt
Vind ik leuk
benny-boys +2058
zondag 19 augustus 2018 om 10:48
VVV is vorige week ook al geholpen door een zuivere goal van Willem II
die werd afgekeurd.
Vind ik leuk
yabba1000 +1338
zondag 19 augustus 2018 om 00:34
pingel is een pingel, 1e of laatste minuut
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:34
Fons heeft altijd een scherpe analyse en kan goed in de spiegel kijken. Eens kijken of we dit seizoen ook eens de VAR mee krijgen.
Vind ik leuk
PeterAdo +379
zondag 19 augustus 2018 om 00:40
Wat een blunders van de Scheids, lijnrechter en VAR
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 00:40]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:54
En vergeet de blunder van jullie keeper niet ;-)
Vind ik leuk
Mdam +847
zondag 19 augustus 2018 om 01:33
Ja zonder de Var had ado met 5-0 gewonnen vanavond haha
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 11:20
Niet met 5-0, maar qua kansen was de kans er om de wedstrijd te winnen.
Vind ik leuk
tikkietoe +6491
zondag 19 augustus 2018 om 00:51
De VAR werkt in Nederland nog niet half zo goed als op het WK.
Wat mij betreft steken we al die vele miljoenen van de VAR in de aanschaf van grasvelden in de eredivisie.
Vind ik leuk
Sazzz +11033
zondag 19 augustus 2018 om 08:33
Kan me meerdere blunders van VAR herinneren op 't wk
Vind ik leuk
tikkietoe +6491
zondag 19 augustus 2018 om 11:02
Juist en hier in Nederland is het in minder wedstrijden nog erger.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 00:55
Waarom hoor ik niemand over het feit dat de 2-1 van ado ook buitenspel was?!
Vind ik leuk
GW1988 +16
zondag 19 augustus 2018 om 01:10
Dat was de 2-2. 100% buitenspel, maar was op tv buiten beeld.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 01:17
Omdat dat geen buitenspel was
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 11:21
😂😂😂
Vind ik leuk
RAYMANN77 +21
zondag 19 augustus 2018 om 01:13
laten we eerlijk zijn vorige week 15 min extra vandaag 2 x voordeel 020 VAR ZE OETEN KAMPIOEN WORDEN...
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 01:15]
Vind ik leuk
Mdam +847
zondag 19 augustus 2018 om 01:35
2x terecht jonge jankerd
Vind ik leuk
Paul1982 +12409
zondag 19 augustus 2018 om 10:10
Ik zou de batterijen van je horloge laten vervangen als je horloge zo langzaam loopt. Je oet niks natuurlijk, maar is gewoon een tipje.
Vind ik leuk
deltiaan +1480
zondag 19 augustus 2018 om 01:47
het is en blijft een grote MAFIA BENDE
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 02:59
Ado beter? Laat me niet lachen 😂
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 11:24
Dat is ook zo op 1e 10 min na was Den Haag de bovenliggende partij.
Vind ik leuk
Nummertien +4774
zondag 19 augustus 2018 om 04:08
Vind het grappig het huilen van veel Psvers in zowat alle topics over de VAR
Ze balen dus dat de regels worden nageleefd? Vorig jaar dat het Psv onterecht vaak meezat, daar mochten we niks van zeggen, nu krijgt Ajax wat het verdiend want het was een pingel, en die goal werd terecht afgekeurd, en nu honderde berichten van veel Psvers alsof hun iets ergs is aangedaan, en ook steeds zeggen wij hebben gewonnen zonder VAR? hahaha hoe droevig kan je zijn zeg!!
Wat een teleurstelling zie ik bij vele dat Ajax terecht won...
Vind ik leuk
ritje +792
zondag 19 augustus 2018 om 06:04
hallo Vorig jaar had PSV alle geluk dat er geen VAR was! Want dan had die VAllerites man( de jong) nooit zoveel doelpunten gescoord! dit jaar kunnen ze het met hem vergeten! dankzij de VAR komt hij er nu niet mee weg! mvg ritje
Vind ik leuk
Connie Veren +5761
zondag 19 augustus 2018 om 06:40
Ik heb het idee dat soms beelden alleen in slow motion worden bekeken. Dat is gevaarlijk!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 19 augustus 2018 om 07:41
Ha ha ha, die Connie.........dan zie je namelijk duidelijk wat er gebeurde....tsja, wil je de waarheid niet onder ogen zien.! dan is dat een probleem natuurlijk.
Het is gevaarlijk hoor, de waarheid, helemaal als je Feyenoord supporter bent..........
Vind ik leuk
Storm015 +265
zondag 19 augustus 2018 om 06:58
Groenendijk , goeie naam voor een milieuactivist, moet niet piepen. 2 gespeeld en o punten en dat ligt niet aan de VAR. Dat heet een gebrek aan kwaliteit





Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 12:50
Voor een groot gedeelte ook ongelukkig. Hadden vorige week meer kansen dan Emmen. Maar hij wilde er op één of andere manier maar niet in.
Vind ik leuk
sweeper +126
zondag 19 augustus 2018 om 07:03
Ik heb gisteren Ajax-VVV gezien...bij mij staat VAR voor: Voor Ajax Referee...hij greep 2x in in het nadeel van VVV en 1x in het voordeel van VVV moest hij ingrijpen en toen weigerde hij dat...pfff...😡
Vind ik leuk
Koenbres +2136
zondag 19 augustus 2018 om 10:14
En vorige week dan, en die rode kaart die VVV had moeten hebben voor de overtreding op Frenkie?
Vind ik leuk
Storm015 +265
zondag 19 augustus 2018 om 20:52
Mee eens
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 19 augustus 2018 om 07:32
Geen excuses Groenendijk, ADO faalt en jij dus ook.
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 11:25
Waar Ajax wel in het zadel wordt geholpen door de VAR.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 19 augustus 2018 om 20:41
Daar is de VAR voor bedoelt, dwalingen van een Scheidsrechter te corrigeren, dit keer in het voordeel van Ajax de volgende wedstrijd misschien weer eens in het nadeel, zo gaat dat.
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 20:55
De VAR heeft Den Haag tot 2x toe benadeeld. 2 cruciale momenten in de wedstrijd en zeer duidelijke buitenspel doelpunt niet eens kunnen zien of de VAR geraadpleegd.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 19 augustus 2018 om 21:00
Ja, dat kan gebeuren.
VAR is niet een persoontje......niet iemand die denkt; " nu ga ik Den Haag eens een hak zetten....."
Gewoon een systeem waarbij je nog eens rustig de boel vertraagd kan nakijken.
We moet ook niet net doen of de VAR nu ineens een wilde rare nieuwe gedachte is........VAR functioneert als sinds 1986 in de USA ! en doet dat prima.
Lullig voor Den Haag hoor, maar dat gebeurt nu eenmaal.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 07:39
de VAR mag wat mij betreft direct afgeschaft worden. op het WK was het al een onding dat misbruikt is om wedstrijden te beslissen en ook in de huidige competitie is al duidelijk dat de VAR daarvoor benut wordt.
Vind ik leuk
Bowy +70
zondag 19 augustus 2018 om 08:08
Weg met die VAR zaait alleen maar onrust , gebruik het alleen op de doellijn en verder stoppen met die irritante zooi.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 08:09]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 08:16
De meest lichte overtredingen die nog steeds de ene keer wel en de andere keer niet worden gezien. Bij ajax twee keer lichte overtreding en dan terecht of onterecht penalty en doelpint afgekeurd. Bij psv lichte overtreding voorafgaand aan het doelpunt en niks mee gedaan. Dus mijn idee over de var.... ten eerste nog steed willekeur en niet eenduidig in de beslissingen. Ten tweede als er bij dit soort lichte overtredingen elke keer iets wordt terug gedraaid kun je elke aanval wel iets van een overtreding vinden en zo dus een wedstrijd kapot maken. Heb al eerder aangegeven dat de charme hierdoor uit het voetbal zal verdwijnen. Gewoon beide ploegen per helft 1 moment laten uitkiezen zoals bij hockey gebeurt zo beter zijn.......
Vind ik leuk
Nar +1245
zondag 19 augustus 2018 om 09:09
Nee.... Al die geniepige acties moeten uit het spel. Ik vind dat je alles moet doen om een spel sportief te houden. Nu zijn de meeste voetballers net kleine kinderen, dus dan mag je er ook wel scherp met je neus op zitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 09:10]
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 09:22
Daar ben ik het wel mee eens maar dan duren de wedstrijden voortaan een uurtje of 4 denk ik
Vind ik leuk
Nar +1245
zondag 19 augustus 2018 om 09:30
Hahaha....tja de eerste jaren wel ja....hahahaha.... Je zou denken dat de voetballers dan weer een beetje opgevoed zijn...toch?... Dan kunnen we weer gewoon genieten van volwassen mensen die voetballen.
Vind ik leuk
Koenbres +2136
zondag 19 augustus 2018 om 10:16
Ben het grotendeels met je eens, voetbal is een contactsport en er zal in de meeste duels vast iets gebeuren waar een penalty voor gegeven kan worden maar er worden nu momenten terug gedraaid waar normaal nooit discussie over zou bestaan zo minimaal zijn de overtredingen
Vind ik leuk
Sazzz +11033
zondag 19 augustus 2018 om 08:41
Een duw in het strafschopgebied is nou eenmaal een penalty, ookal is het in de eerste minuut. En beugelsdijk had eraf gemoeten met rood na die twee zotte charges kort achter elkaar.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 08:43
Straftraining voor de VAR komende week.
Vind ik leuk
Jafio +2068
zondag 19 augustus 2018 om 08:53
Die VAR dient als hulpmiddel bij situaties die twijfelachtig zijn. Het doelpunt van vvv was gewoon een doelpunt. Het licht aan een shirtje trekken had geen verschil gemaakt. Het moet geen middel zijn voor een scheidsrechter om de makkelijkste weg te kiezen.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 09:00
Eigenlijk vind niemand de VAR geweldig alleen op de momenten dat je er voordeel uit haalt.
Vind ik leuk
Nar +1245
zondag 19 augustus 2018 om 09:04
Niemand vind het leuk om betrapt te worden.... Heel kinderachtig allemaal. Ga dan geen topsport uitoefenen. Ik ben blij met de VAR, want zo halen we het geniepige uit dit mooie spelletje.
Vind ik leuk
Koenbres +2136
zondag 19 augustus 2018 om 10:17
Mee eens, maar dan moeten ze wel al deze momenten aanhalen en niet maar de helft
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 11:29
Als de VAR zo geweldig is, waarom is de overtreding op de Jong over het gezien dan?
Vind ik leuk
Nar +1245
zondag 19 augustus 2018 om 17:01
Ik zeg niet dat hij foutloos is....??....toch...??.... Mensen maken nu eenmaal fouten.
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
zondag 19 augustus 2018 om 17:18
Zulke dingen mogen never nooit over het hoofd gezien worden. Er waren voldoende beelden ervan om alsnog de overtreding te beoordelen, maar dat is nagelaten.
Vind ik leuk
Nar +1245
maandag 20 augustus 2018 om 10:30
Als het niet wordt gezien, dan gaan ze het ook niet checken....lijkt me logisch. Dus ja, het systeem is niet foutloos. Ja, het systeem zal het voetbal wel sportiever maken. Dus hartstikke welkom.
Vind ik leuk
elmagico070 +23694
maandag 20 augustus 2018 om 10:35
Er hingen bij Heracles-Den Haag 6 camera's en bij VVV-Ajax 10 camera's, waarom is dat? Ik vind hier niets sportiefs aan en eerlijkheid is ver te zoeken.
Vind ik leuk
Nar +1245
zondag 19 augustus 2018 om 09:03
Het lijkt wel of dat ze ineens volgens de speelregels moeten spelen....o jee....
Vind ik leuk
peinke +2393
zondag 19 augustus 2018 om 09:36
VAR=VoorAjaxRegelingen. Stoppen met die onzin, dit maakt voetbal nog meer kapot en zeker de kleinere clubs.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 09:37]
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 12:48
Omdat Ajax er nu een keer voordeel uit heeft is het meteen iets dat altijd voor Ajax is en tegen kleine clubs? Vind ik een nogal vreemde redenering.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 13:53
Is een feit, geen redenering.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 14:45
Dus als Ajax, notabene terecht, een penalty krijgt. En een doelpunt wordt afgkeurd waar (licht) wordt vastgehouden door VVV is het een feit dat de VAR meteen maar pro Ajax/grote clubs is? Als dat is wat je bedoelt vraag ik mij af of je weet wat het begrip 'feit' betekent. Maar wellicht bedoel je iets anders?
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 14:55
Het is een vaststaand gegeven dat ajax is bevoordeeld door de VAR een feit dus.

Valt het je niet op dat de VAR standaard aanwezig is bij de Top 2 en Feijenoord.

Rara waarom is dat denk je.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 15:28
Nogmaals... roepen dat iets een feit is, maakt iets niet ook daadwerkelijk een feit. Ik heb vooralsnog geen (cijfermatig) bewijs gezien waaruit je kan opmaken dat de grote 3 structureel onterecht bevoordeeld wordt. Mocht je daar goeie argumenten voor hebben hoor ik het graag. Ik vind de aanwezigheid van de VAR bij de grote 3 geen goed argument omdat de aanwezigheid niet per definitie een voordeel opleverd voor een club. Maar in het voordeel van de scheids is.

Is Ajax bevoordeeld omdat ze een terechte penalty kregen? Of is de scheidsrechter geholpen om de juiste beslissing te maken, wat het spel dus eerlijker maakt? En Ajax gewoon krijgt waar het recht op heeft? Dat Ajax, PSV en Feyenoord overigens meer penalty's zouden krijgen door de VAR zegt overigens ook niks aangezien die ploegen over het algemeen aanvallender en dominanter voetbal spelen en vaker in de 16 van de tegenstander komen. Dan krijg je automatisch meer mogelijke 'penalty momenten' in jouw voordeel.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 16:03
Roepen dat iets geen feit is, idem.
Maakt het ook niet geen feit.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 16:17
Wat is dat nou voor rare reactie? Jij komt met een nogal serieuze beschuldiging en je beste argument is dat het zo is omdat er nog niemand bewezen heeft dat het niet zo is. Als je met een gegronde beschuldiging komt is het normaal dat je daarvoor ook goede argumenten hebt om het te bewijzen/kracht bij te zetten. Maar de VAR is volgens jou dus in bevoordeeld in het voordeel van Ajax, PSV en Feyenoord omdat er nog NIET bewezen is dat ze niet in het voordeel van deze clubs zijn? Dat is de meest kromme redenering die ik in tijden gehoord heb. Moeten we, als we jouw redenering aanhouden, maar de winnaar van elke wedstrijd laten bewijzen dat ze zich niet schuldig hebben gemaakt aan doping of matchfixing. Of voor de wedstrijd begint alle spelers laten bewijzen dat ze niks crimineels hebben gedaan? Dat is toch de omgekeerde wereld?
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 17:33
Wel eens gehoord van alinea's?

Simpel, de reden dat jij mijn claim afwijst kan omgekeerd exact dezelfde reden zijn dat jouw eigen bewering wordt weerlegt.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 19:14
Wat betreft de alinea's. Wordt het anders te moeilijk voor je jochie? Om een verhaal van meer dan 20 regeltjes te lezen. Geeft verder niet dat je wat meer hulp nodig hebt dan gemiddeld. Goed dat je hrt aangeeft.

Jij ben degene die begint met de beschuldiging van structurele matchfixing. Ik heb verder niemand ergens van beschuldigt. Dus kom maar met argumenten dan. Als je beste argument dan is 'ik denk dat het zo is, omdat er nog niet bewezen is dat het niet zo is' ben je eigenlijk niet serieus te nemen. Zo werkt het gewoon niet. Jij hebt ook nog niet bewezen dat je geen drugsverslaafde bent. Ik denk dan ook toch niet zonder dat ik je ken dat je een drugsverslaafde bent?

Nogmaals... Normale mensen komen met argumenten en feiten als ze een persoon, of organisatie in dit geval?ergens van beschuldigen. Vooralsnog heb ik geen enkel goed argument gehoord waaruit blijkt dat dit kan kloppen. Dus ga ik nog niet aannemen dat de KNVB een corrupte organisatie is.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 20:38
Lekker Pik.

Maar het is en blijft Matchfixing.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
soksa +1820
maandag 20 augustus 2018 om 09:35
Inhoudelijk sterke reactie. Ik wens je een fijne dag.
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
maandag 20 augustus 2018 om 09:46
Thanks maar is was en blijft Matchfixing.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 10:21
Die VAR hadden ze al 20 jaar eerder in moeten voeren. Dan had ONS ALLER AJAX al 5 sterren op het shirt gehad. Om maar even aan te geven hoe vaak ONS ALLER AJAX genaaid is de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
peinke +2393
zondag 19 augustus 2018 om 11:26
In het kader van gisteravond heb je volstrekt gelijk! Dan was Ajax al jaren bevoordeeld door die nieuwe Ajax-voetbalreglementen waar iedere lichte overtreding tegen die Godenzoontjes 5x wordt bekeken door de VAR 98 procent in het voordeel zal uitvallen, ook al slaat dat nergens op. Voetbal is een contactsport en door dit soort onzin wordt het straks i.c.m. kunstgras ,,zaalvoetbal''.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 15:30
Of je hebt een hele mooie ajax bril. Of je bent nog een klein kind.
Vind ik leuk
zondag 19 augustus 2018 om 16:27
Ik wel een bril maar er staat geen Ajax op, Ajax is wel m'n club, zoals dat de club van heel Nederland is. Je weet toch, Ons Aller Ajax.
Vind ik leuk
sundaymanara +1449
zondag 19 augustus 2018 om 11:18
Trouwens een fantastische terugspeelbal van Breukers. Bijna hetzelfde als de terugspeelbal van Aad Mansveld op Ton Thie, die de kruising in vloog, waarop Aad zei; op jou speelt ik ook nooit meer terug.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 11:25]
Vind ik leuk
Tweey +2088
zondag 19 augustus 2018 om 12:40
Nou weer bij FC Utrecht, zien ze wel buitenspel, één grote teringzooi met die VAR. Competitie kan me gestolen worden.
Vind ik leuk
soksa +1820
zondag 19 augustus 2018 om 12:43
Groenendijk laat hier zien dat hij extreem ouderwets is. Of dat hij gewoon baalt dat hij verloren heeft en dan afgeeft op de VAR. Uiteraard gaan er nog steeds dingen fout. Maar de VAR pikt er ook een hoop fouten van de scheidsrechter uit. Dus het is nog altijd beter dan in de situatie waarin scheidsrechters helemaal geen hulp krijgen.

Daarnaast is de opmerking 'daar kun je in mijn beleving na 1 minuut toch geen penalty voor geven' natuurlijk heel raar. Iets is een overtreding of niet, het maakt uiteraard niet uit in welke minuut je dan zit.

Ben benieuwd of hij, als de VAR de volgende keer in zijn voordeel uitpakt, er nog steeds zo negatief tegenaan kijkt.
[Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:45]
Vind ik leuk
TopsyKrets +1571
zondag 19 augustus 2018 om 13:52
Zonder VAR had Heracles nooit gewonnen van ADO.
ADO was beter en verdiende de winst.
Onterechte penalty, buitenspeldoelpunt, tja daar kun je je niet tegen wapenen.
Vind ik leuk
RBDK +148
maandag 20 augustus 2018 om 12:57
De VAR werkt goed, maar nog niet perfect. Om er wat voorbeelden uit te halen. Je kunt de goal van VVV afkeuren, het shirtje beweegt namelijk. Huntelaar kreeg terecht een strafschop. Beugelsdijk duwt zijn tegenstander, kun je een penalty voor geven.

Maar... er zijn nog genoeg momenten die zelfs de VAR mist.

Ik zou er dan ook voorstander van zijn om ieder team twee zelf 2 VAR moment in te laten brengen, die dan direct worden beoordeeld.

Daarnaast is het onduidelijk hoe extra tijd berekend wordt. Bij VVV-Ajax was de extra tijd slechts 4 minuten, terwijl de VAR moment, de penalty en het vieren van de goal veel tijd in beslag nam, naast de verschillende blessurebehandelingen. Het zou goed zijn als er een soort klok net als bij basketbal of ijshockey de netto tijd berekent en dat deze wordt stilgezet bij VAR, blessures en wissels. Dan komt aan die onduidelijkheid ook een einde.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 12:59]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws