Zomeraanwinst NEC levert contract in en stopt per direct: Ontzettend jammer

Zomeraanwinst NEC levert contract in en stopt per direct: "Ontzettend jammer"

Gepubliceerd: zondag 2 september 2018 om 11:35zo 02-09-2018 om 11:35

Gino Coutinho heeft zijn contract bij NEC per direct ingeleverd. De ervaren doelman beëindigt zijn carrière als prof. Dat meldt NEC zondagochtend via de officiële kanalen. Coutinho 'kan zich niet meer met hart en ziel inzetten'. 

Het nieuws is opmerkelijk. Deze zomer maakte Coutinho (36) de overstap van AZ naar Nijmegen. Hij kwam als eerste keeper naar de Keuken Kampioen Divisie-formatie. "Uiteraard is het voor ons als club ontzettend jammer en balen dat dit gebeurt, maar in dit geval gaat het belang van de mens Gino Coutinho boven het belang van de club NEC. We hebben goede en emotionele gesprekken met Gino gevoerd over zijn gevoelens en zijn overwegingen die hij had bij het maken van deze keuze", legt directeur Remco Oversier uit

"Dit is het moeilijkste besluit uit mijn carriere geweest, die nu eindigt op een manier zoals ik liever niet zou willen", vult Coutinho aan. "De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de gedachte om te stoppen met betaald voetbal al wat langer speelde, maar na de fijne en goede gesprekken die ik deze zomer heb gevoerd met NEC waren alle twijfels weg en ging ik vol enthousiasme deze uitdaging aan."

"De afgelopen periode is dit gevoel toch weer bij mij gaan leven en ik heb het niet van me af kunnen zetten. Ik kan en wil alleen voor NEC spelen als ik 100% ben en alles kan geven, want dat verdienen de mensen op kantoor, de supporters, de staf en ook mijn teamgenoten."

Coutinho kwam eerder uit voor onder meer PSV, ADO Den Haag en Excelsior. 

Plaats een reactie

Robby G +1434
zondag 2 september 2018 om 11:38
Sterk besluit van beide..respekt
Vind ik leuk
MaLoNoWa +6443
zondag 2 september 2018 om 11:38
Klinkt moedig...
Jammer van zijn laatste tegengoal, afgelopen maandag. Was toch een blundertje...
Vind ik leuk
Cpt.Keano +10
zondag 2 september 2018 om 14:14
Die blunder staat parallel met je NIET 100 procent voelen. Ik kan hier dan enerzijds geen respect voor opbrengen dat je open en eerlijk bent en stopt.

Je laat je prestatie afhangen van: "Hopelijk krijg ik niet veel ballen, zodat mijn inzet niet in twijfel getrokken kan worden." En eerlijk, wat nou als hij niet die blunder had gemaakt? Was hij dan door gegaan? We zullen het nooit weten. Maar dan rest wel, oerdom om dan NU dit te zeggen na zo'n wedstrijd. Dat is voor de buitenwacht - incluis ik - makkelijk scoren.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:38
Ablas is nu de 1 keep hij heeft het prima, gedaan tegen dord.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 11:53
Alblas was erg sterk tegen Dordt. Alleen jammer de timing van Coutinho.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:55
Zal vast nog wel wat in de jeugd lopen en anders in de winterstop kijken maar zo oud moet je ook niet meer aan beginnen, laat dit een les zijn.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:01
Nou Babos was nog een prima versterking voor NAC. Leeftijd maakt niet zo veel uit zolang ze presteren. Dit is alleen jammer, zijn gedachten hadden ook kunnen voorkomen bij een speler die pas 20 is. Delle had hetzelfde, alleen kon hij zich na 3 maanden vakantie wel weer opladen.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 12:02]
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:20
Maar die was ook op toen hij 36 was
Vind ik leuk
Maxxx +81
zondag 2 september 2018 om 11:40
Wauw, dapper. Vooral omdat het seizoen al is begonnen en hij net is overgekomen van AZ
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zondag 2 september 2018 om 11:40
Duidelijk en eerlijk.

Kun je veel respect voor hebben.
Vind ik leuk
DrDeef +2351
zondag 2 september 2018 om 12:41
Totaal geen respect voor het moment. Hij weet dit al veel langer als je dit zo leest, dan moet je kloten tonen en het zeggen voor de markt sluit. Nu heeft zijn werkgever een groot probleem. Slappe zak is het.
Vind ik leuk
Roya +1755
zondag 2 september 2018 om 11:41
Succes verder goed besluit jammer dat het net na de deadline is voor NEC
Vind ik leuk
Foebele +53312
zondag 2 september 2018 om 11:41
Lekker dat dit dan net na de transferdeadline duidelijk wordt, of heeft NEC wel al een goede vervanger in huis?
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:43
Door selecteren of transfervrij een keeper halen.
Vind ik leuk
HanV +5497
zondag 2 september 2018 om 11:46
Dan moet de keeper wel clubloos zijn.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:50
Drm zeg ik ook transfervrij dat is clubloos.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 11:54
Ja hebben Alblas al (keeper vorig seizoen Jong Ajax) en Van Duin en verder jeugd. Alleen jammer want Coutinho werd gehaald voor zn ervaring buiten het veld.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:56
Ik geloof daar niet zo in.
Goed in de kleedkamer onzin.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7667
zondag 2 september 2018 om 11:43
Respect!
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:46
Ik heb vernomen dat hij weer wiet gaat kweeke :-)
Vind ik leuk
MiloZandt +2046
zondag 2 september 2018 om 11:44
Nou, lekker dan. De transfermarkt is net 2 dagen dicht.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 11:45
Gino kan meer verdienen op zolder met z'n plantjes dan bij NEC in de keukenpitie. Succes gino, 420 blazin'.
Vind ik leuk
Couto76 +1127
zondag 2 september 2018 om 11:48
Tja dat plantjes water geven kost ook veel tijd en energie he ...
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
zondag 2 september 2018 om 11:52
Waarom teken je dan nog?
Naaistreek.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:23
Hij heeft zijn contract ingeleverd dus nec hoeft geen euro meer te betalen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
zondag 2 september 2018 om 12:28
True. Maar had dan niet getekend.

Was hij 1ste keus?
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:36
Eerste twee wedstrijden wel, vrijdag stond Alblas in doel.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:39
Ja was de 1keep tussen haakjes #
Vind ik leuk
satesaus +1508
zondag 2 september 2018 om 11:53
Wat een slappe zak, zeker zo net na de sluiting transferperiode.
Ik kan er geen begrip voor opbrengen zoals iedereen hier.
Vind ik leuk
wijnsmaakt +310
zondag 2 september 2018 om 11:54
Dit is een geweldige aderlating voor ODW. Dat nu de beste man uit de selectie en de topaanwinst van deze zomer uitgerekend nu de pijp aan Maarten geeft en de voetbalschoenen aan de treurwilgen hangt. Het is te hopen dat ODW voor de keuken bespaard blijft en het volgend jaar niet tegen jong Vitesse hoeft op te nemen.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:04
Nou Coutinho was niet de “topaanwinst” zoals je zegt. Verder tot 2020 kan niemand degraderen uit de KKD. Dus je natte droom moet je nog maar even op wachten, of volgende keer een beetje voetbalkennis gebruiken.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:03
Poe wat een overstap naar nec met een mens kan doen hè...
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:37
Club stelt zich tenminste wel eerlijk en menselijk op naar haar spelers 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 12:38]
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 13:19
Ik wil je xx
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 13:43
Waarom doe je dit?
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 14:01
Ik zal het maar als een eer zien... maar nee bedankt
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:04
Alblas staat er al dus geen probleem 😉
[Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 12:05]
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:05
Als hij transfer vrij gekomen is..anders is het wel zuur voor NEC
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:38
Transfervrij van AZ
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:10
Kan je in de man zijn kop kijken?
Moedig besluit, niet gaan potverteren bij NEC als 2e keeper.
misschien dat de jongen gewoon 'op' is, en zich niet meer kon opkrikken.
Het ga je goed.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:24
Hij heeft besloten om weer te gaan kweken.
Vind ik leuk
DrDeef +2351
zondag 2 september 2018 om 12:39
Wat een ongelooflijke lul. De markt is 2 dagen dicht en dan doe je dit. En nu heeft het NEC waar hij zo aardig over spreekt een gigantisch probleem. Hij weet dit toch al lang? Geef het dan eerder aan, klaphark.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:43
Raar bericht dit.. maar volgens mij is alblas toch een betere keeper.. misschien toch nog een gratis 2de keeper binnen halen want van duin.. dat kan echt niet..
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 12:49
Idd je wil niet een wedstrijd ingaan met van Duin 🙈
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:54
van Duin hoort bij het meubilair ondertussen.
hij is wel het spijkertje in de achterplaat van een Ikea malm kassie.
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 13:20
Van duin is drama
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 12:51
Toch een keeper minder tot aan de winterstop .... Goed besluit !
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
zondag 2 september 2018 om 13:07
Vreemde keus
Vind ik leuk
ppdf +1295
zondag 2 september 2018 om 13:14
Mooi naar buiten gebracht. Maar klopt niets van. De Gier had in de voorbereiding al niet zo veel vertrouwen in coutino en daarom werd ook alblas gehaald. Na zijn blunder tegen Utrecht koos de Gier voor alblas en heeft coutinho zich iel gemeld en is hij er nu mee gestopt. Dat is ook de reden dat hij het 2 dagen na het sluiten van de markt doet. Als hij zo aan NEC dacht zoals hii nu zegt had hij vorige week wel aangegeven om te stoppen. Staat nu allemaal leuk zo. Maar de waarheid is anders.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 14:02
Dat is wel klote. Waar heb je dit gelezen/gehoord?
Vind ik leuk
ppdf +1295
zondag 2 september 2018 om 14:29
Vrijdag op de gaanderij en in de sky boxen was het bij meedere al bekend.
Vind ik leuk
NvC +8650
zondag 2 september 2018 om 14:30
Zit jij bij de skyboxen ja?
Vind ik leuk
ppdf +1295
zondag 2 september 2018 om 15:46
Ik heb er met een paar mensen 1. Haha
Vind ik leuk
Napolitanos +9697
zondag 2 september 2018 om 14:05
Hij gaat weer tuinieren !
Vind ik leuk
Swish +7
zondag 2 september 2018 om 14:42
Hij word nu keeper van FC Madurodam 1
Vind ik leuk
zondag 2 september 2018 om 15:38
Goed nieuws en verstandige beslissing nu
Nog de rest van de spelers en dan weer voetballers uit de regio gebruiken.
[Reactie gewijzigd op zondag 2 september 2018 om 15:40]
Vind ik leuk