Geen zorgen bij Feyenoorder na terugkeer Jörgensen: 'Dan sta ik in de basis'

    Geen zorgen bij Feyenoorder na terugkeer Jörgensen: 'Dan sta ik in de basis'

    vrijdag 14 september 2018 om 23:34

    Jens Toornstra vreest niet voor zijn plek nu Nicolai Jörgensen terugkeert in de wedstrijdselectie van Feyenord. Hij lijkt op het middenveld daardoor weer te moeten concurreren met aanvoerder Robin van Persie.

    "We moeten afwachten hoe het gaat lopen. Het is ieder jaar wel een beetje onderwerp van gesprek zo ergens in het seizoen. Maar uiteindelijk kom ik altijd bovendrijven", laat Toornstra weten voor de camera van FOX Sports. Hij beseft wel dat hij vaak het kind van de rekening is als de concurrentie toeneemt. "Dat ligt ook aan mezelf. In het kampioensjaar was ik niet het slachtoffer."

    "Ik moet zorgen dat ik goed genoeg speel en dan zal ik in de basis staan", vervolgt Toornstra, die dit seizoen in vier Eredivisie-duels goed was voor twee goals. Feyenoord hervat de competitie zondag met een uitwedstrijd tegen AZ. De laatste twee Eredivisie-optredens in Alkmaar werden met 0-4 gewonnen.

    Poll

    Verdient Toornstra een basisplaats?

    (3274 stemmen)

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8074
    vrijdag 14 september 2018 om 23:35
    Jens weet zich altijd weer in de kijker te spelen.
    Vind ik leuk
    035 +5069
    vrijdag 14 september 2018 om 23:51
    Verre kijker? :-))
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 23:54
    Dat is toch best knap met zijn beperkte voetbalkwaliteiten..
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 23:57
    Hij kan best wel goed voetballen. Maar het is niet iemand die je elftal op sleeptouw neemt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:25
    Dat tiki taka voetbal is best leuk, als je tegenstander het toelaat.
    Anders heb je geen reet aan die spelers. Net als Frankrijk-Oranje in de 1e helft.
    Voetballen is een leuk kunstje, als je de bal hebt. Zie hem eerst maar eens te pakken.

    Toornstra is een vrij all round voetballer. Net als Schöne. Maar je wint er de oorlog niet mee. Met Pogba en Kanté wel.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 01:29
    Klopt, Barcelona en Spanje hebben de oorlog niet gewonnen een paar jaar geleden.La liga heeft 14 van de laatste 15 EC's gewonnen.lopen allemaal fysieke beren daar rond van 1.68 meter en 70 kg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 06:02
    Idd, een paar jaar weergaloos. Ook omdat het kwaliteitsverschil te groot was, met de rest. Tegen Emmen lukt het Ajax ook wel.
    Maar Real en Atletico spelen toch ff anders.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 06:40
    Zie Real en Atletico toch vaak tegen Barca met de staart tussen de benen van t veld aflopen.City speelt ook tikkie takka, ook kampioen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 06:43
    Maar Liverpool won wel van ze. Er is niet 1 manier om te winnen.

    Er zijn er velen.

    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 07:21
    Klopt, daarom hou ik ook zo van dit spelletje.Gluiperige Catenaccio, totaalvoetbal, spierballenvoetbal, het kan allemaal mooi zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 07:40
    Kreeg ook met 5-0 op hun broek van ze.
    Vind ik leuk
    WED +224
    zaterdag 15 september 2018 om 02:15
    Een vergelijking die nergens op slaat.....ook met pogba win je geen oorlog, maar dat terzijde
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 06:02
    Wel ja ... jij hebt groot gelijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:56
    Klopt helemaal.
    Zijn voortdurende strijdersmentaliteit dwingt bij mij echt wel respect af.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 01:24
    Ja je kan altijd nog naar Utrecht als je 2 klutsbenen hebt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 05:59
    Ik heb er drie, is dat een pluspunt?
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 06:38
    Vooral onder de douche vinden ze die 3e been bij Utrecht interessant:)
    Vind ik leuk
    stock3 +747
    zaterdag 15 september 2018 om 07:37
    Jarinh10 en Nederlandse Turk zijn echt stiekem Utrecht supporter! Elke dag hebben ze het over Utrecht. Hebben jullie ook zo een mooi dekbedovertrek van Utrecht en zo een hele mooie kussen. En niet te vergeten dat mooie FC Utrecht pyama en dan elke ochtend wakker met een hele harde plasser!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 07:49
    Dat dekbed en die pyama is dat met t zelfde motiefje als m'n deurmat en m'n WC papier?
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zaterdag 15 september 2018 om 06:06
    Jouw tweede club is echt utreg hé jari.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    zaterdag 15 september 2018 om 06:37
    Ik hou er zo van!
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    zaterdag 15 september 2018 om 07:04
    Dat dacht ik wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 06:00
    Is gewoon een betere speler dan Jorgensen die er niet veel van kan, de miljoenen zijn verwaterd. Het is maar een houterige paal die barweinig kan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22686
    zaterdag 15 september 2018 om 12:40
    Toen Jens bij FC Utrecht speelde, en zelfs daarvoor bij ADO Den Haag, vond ik hem erg goed. Nu bij Feyenoord zie je hem bij vlagen hetzelfde doen en prompt scoort hij dan, geeft een heel goede assist of houdt een onmogelijke bal in het spel.
    Vind ik leuk
    JIDF +209
    vrijdag 14 september 2018 om 23:37
    Zouden allemaal niet in de basis staan bij ons, wees weer eens een echte rivaal Rotterdam
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    vrijdag 14 september 2018 om 23:38
    Vilhena ipv Schone. Maar dat is de enigste die ik zou wisselen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 23:39]
    Vind ik leuk
    JIDF +209
    vrijdag 14 september 2018 om 23:39
    Vilhena mag lekker op de tribune zitten zoals bij het Nederlands elftal
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    vrijdag 14 september 2018 om 23:41
    Haha dat was pijnlijk voor hem en ieder Feyenoorder, maar ik zou hem ipv Schone doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 23:57
    Schone wordt me toch een partijtje onderschat vaak.
    Vind ik leuk
    13 +11413
    zaterdag 15 september 2018 om 02:43
    Alvast 1 uitzondering dan hier. Ik vond het rot voor Vilhena maar heb het niet als pijnlijk ervaren. Zijn ergere dingen in het leven hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:29
    Haha Schöne is echt een aantal klasses beter dan Vilhena!
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    zaterdag 15 september 2018 om 00:49
    Vind ik niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:58
    Ik vraag me af of dat zo'n verbetering is?
    Niks mis met Vilhena, maar vind je hem beter passen dan Schöne?
    Vind ik leuk
    FR_VakW +5
    zondag 16 september 2018 om 01:06
    Passen niet nee. Maar hij heeft wel veel meer diepgang, scorend vermogen, power, maar vooral ook verdedigende kwaliteiten. Van Schone met al
    zijn ervaring zou je verwachten dat hij de lijntjes uitzet op het middenveld en een 'zekerheidje' is waar je altijd op kan bouwen en ook degene is die de jeugd bij de hand neemt. Maar in mijn ogen is hij juiat de zwakste schakel. Nu komt Ajax dit seizoen tor nu toe zelden in de problemen zowel in de ED als de CL maar als dat wel gebeurd dat is het vaak te wijten aan Schone. Dat is al jaren zo. In mijn ogen is hij de zwakste schakel bij Ajax samen met die rechtsback en in mindere mate ook Huntelaar. Zou kunnen gewoon niet mee met het niveau dat de rest van het basiselftal wel heeft (of op korte termijn) zal gaan bereiken. Ik weet nog dat hij destijds voor Ajax koos en dat wij daarom over moesten schakelen naar Ruudje Vormer. En dat vond ik toen ook helemaal niet zo erg. Uiteindelijk is het met Vormer niets geworden maar dat was met Schone ook niet gebeurd. Die had ook nooit kunnen aarden in Rotterdam want qua niveau schat ik ze ongeveer even hoog in maar dan heeft Vormer nog het voordeel dat hij nooit lui of laks is waardoor hij nog iets meer krediet zou hebben in Rotterdam. Ik vind Toornstra ook precies in dit rijtje passen. Met genoeg vertouwen en in de juiste flow kunnen deze spelers een paar wedstrijden per seizoen excellereren en scoren of punten pakken. Maar over het algemeen brengen ze gewoon niet genoeg en halen ze het gemiddelde niveau en het voetbal uit een elftal. Ik vind dit dus echt typische spelers voor Az of Utrecht. Net niet goed genoeg voor de top of op europees niveau (hooguit als aanvulling al brengen ze dan waarschijnlijk niets omdat ze geen vertrouwen hebben). Maar wel goed genoeg om uit te blinken bij een subtopper waar de puzzlestukjes op dat moment precies in elkaar lijken te vallen. Toornstra zou bij Az zeker 15 doelpunten maken en tegen de clubs die onder Az staan het verschil kunnen maken. Dat lukt hem bij Feyenoord ook wel maar lang niet alle wedstrijden en dat is denk ik vooral omdat hij bij Feyenoord minder ruimte krijgt voor zijn loopacties omdat Feyenoord op de helft van de tegenstander speelt en meestal tegen een muur aanloopt die kapot gespeeld moet worden. We hebben bij Feyenoord spelers nodig die in de eredivisie tegen iedere 'mindere' tegenstander het verschil maakt en ook tegen PSV, Ajax of in Europa het verschil regelmatig kunnen maken. Geen spelers die afhankelijk zijn van het vertrouwen dat ze krijgen en de sfeer en flow waarin een ploeg verkeerd. In het buitenland zullen zo spelers kei hard op hun bek gaan omdat ze niet kunnen aarden in een onbekende en hardere voetbalwereld waar ze zo 'ver' verwijderd zijn van hun vertrouwde omgeving. Om die reden konden Clasie, Blind, Vlaar, El Ahmadi, De Jong en dat soort spelers ook niet slagen in het buitenland. En om die reden komen jonge talenten als Rekik, Bruma, Castaignos, Malen, enz enz na een paar jaar ook weer uit bij de eredivisie. Die kunnen op zo'n jonge leeftijd ook niet slagen helemaal alleen in het buitenland. Ze hebben alleen wel de ervaring al opgedaan waardoor het bij een 2e avontuur makkelijker wordt om wel de juiste voorbereidingen te treffen en de juiste bagage mee te nemen. Ik verwacht dat bijvoorbeeld Fer, Karsdorp en Kongolo ook eerst weer terug moeten komen bij Feyenoord om alles op orde te krijgen en daarna pas klaar zijn om een nieuw avontuur aan te gaan en te kunnen slagen. En dat gaat bij Vilhena straks ook gebeuren. Bij Boetius had ik dit ook precies zo verwacht alleen die sukkel heeft weinig geleerd van zijn avontuur in het buitenland. Van Feyenoord is eigenlijk alleen Wijnaldum echt geslaagd maar die had al zijn 'tussenstap/avontuur' in Eindhoven en natuurlijk ook veel meer kwaliteit. Kon Feyenoord Gini maar terughalen. Over 1 of 2 seizoenen misschien? Samen met Kongolo, De Vrij en Karsdorp.

    Dus dan weet je dat 🤣🤣 Goed verhaal, lekker kort ook 🤣🤣 Gaan jullie helemaal niets mee doen 🤣🤣
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 01:26]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:13
    Jawel hoor, leuke en interessante reactie, top;))
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5746
    vrijdag 14 september 2018 om 23:50
    Oké.
    Vind ik leuk
    repeP +713
    vrijdag 14 september 2018 om 23:50
    En wie mogen 'bij ons' dan wel zijn?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2785
    zaterdag 15 september 2018 om 00:11
    Ons? FC bal op het dak?
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:29
    Ons? Een onsje worst?

    Nee, houden "jullie" Blind maar. En Onana. En Mazaroui. En vdBeek. En Neres. En Tadic. En Huntelaar. En Tagliaficio.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 15 september 2018 om 00:31
    Wel kosjere worst he.
    Vind ik leuk
    dion +172
    zaterdag 15 september 2018 om 07:59
    Vroeger had je een gele ster op je borst en die werden veraden door ajax dus doe nou niet zo stoer met je joden ster
    Vind ik leuk
    mcmodd +22686
    zaterdag 15 september 2018 om 12:47
    dion, gerapporteerd, commentaar overbodig.
    Vind ik leuk
    dion +172
    zaterdag 15 september 2018 om 13:34
    Zozo eerste Utrecht supporter die het opneemt voor ajacied
    Vind ik leuk
    mcmodd +22686
    zaterdag 15 september 2018 om 23:20
    Juist, en ook voor mijn familie die door verraad geen familie meer mocht zijn.
    Vind ik leuk
    De fries +539
    vrijdag 14 september 2018 om 23:37
    Van persie is volgens mij weer geblesseerd , dus je mag weer ..
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:30
    Volgens mij niet.
    Vind ik leuk
    De fries +539
    zaterdag 15 september 2018 om 09:04
    Nee nog niet
    Vind ik leuk
    danny9874 +1492
    vrijdag 14 september 2018 om 23:40
    Ik gun het die Toornstra van harte hoor, maar komt echt tekort... (zo, die open deur heb ik ff steenhard ingeschopt)
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 15 september 2018 om 00:29
    Wat een gedoe, loop er gewoon doorheen.
    Vind ik leuk
    repeP +713
    vrijdag 14 september 2018 om 23:51
    Toornstra wordt al seizoenen lang onderschat door supporters. Trainers hebben daar minder moeite mee.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 15 september 2018 om 00:27
    Beste VP, Feyenoord is nog steeds een Nederlandse club hoor, mag gewoon met dubbel O geschreven worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 00:31
    Op FB kan alles.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +579
    zaterdag 15 september 2018 om 00:33
    De censuur maakt anders een aardige inhaalslag.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1451
    zaterdag 15 september 2018 om 07:06
    De gasten die geen basis verdienen staan er ook gewoon in. Als spelen ze nog zo zwak hij laat ze gewoon staan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 07:15
    Toornstra is een voorbeeld voor iedere speler zanikt niet of nooit als hij op de bank zit en als hij speelt geeft hij altijd alles wat hij heeft en hij kan op meerdere plaatsen aardig ballen
    Vind ik leuk
    dion +172
    zaterdag 15 september 2018 om 07:55
    Jörgensen spits berghuis rechts toornstra links van persie achter Jörgensen
    Vind ik leuk
    rinirat +2195
    zaterdag 15 september 2018 om 10:24
    Toornstra is een leuke voetballer,als iedereen fit is hoort hij op de bank.
    Niet geschikt voor de top,Feyenoord is zijn niveau daar kan hij net aanhaken met positieve en negatieve oplevingen.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +535
    zaterdag 15 september 2018 om 13:15
    Toornsta is een nuttige speler, goed om hem in de “breedte” te hebben. Zijn aanname is vaak slecht, hiermee ben je net het voordeel kwijt dat je kunt hebben als de bal na een goede aanname gelijk op de juiste wijze doorgepaasd kan worden. Hij scoort wel meer dan anderen maar een topper zal hij nooit worden. Ik denk dat je met jorgensen en van Persie erachter je meer dynamiek op het veld hebt. Als Berghuis uit zijn dip komt dan hebben we in ieder geval weer een goede aanval staan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 11:56
    V geel pleur die gio eruit schijnheilige kut choach altijd is jens de haas maar eigenlijk moet je clasie en vilhena eruit halen dat zijn twee die niet horen bij een topclub en Feyenoord heeft zoveel andere goeie middenvelders in huis daar wordt geen gebruik van gemaakt.
    Heb het al een keer gezegd maar gio heeft het totaal niks om een top club te choachen feyenoord heeft in principe een veel betere selectie dan psv en ajax maar rendeert niet, het voetbal is echt niet om aan te zien en er zitten spelers in die niet de kwaliteiten om verder te komen.zoals: Clasie,vilhena,larson,berghuis,botteghin.er worden spelers gezet op de positie wat niet hun voorkeur is
    Zoals vd heijden speelt goed als middenvelder, jensje is een goeie centrale middenvelder ayoub ook een zeer goeie creatieve middenvelder tapia creatieve middenvelder, gustafson een goeie stand in voor jens.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geen zorgen bij Feyenoorder na terugkeer Jörgensen: 'Dan sta ik in de basis'