Geen zorgen bij Feyenoorder na terugkeer Jörgensen: 'Dan sta ik in de basis'

Geen zorgen bij Feyenoorder na terugkeer Jörgensen: 'Dan sta ik in de basis'

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 23:34vr 14-09-2018 om 23:34

Jens Toornstra vreest niet voor zijn plek nu Nicolai Jörgensen terugkeert in de wedstrijdselectie van Feyenord. Hij lijkt op het middenveld daardoor weer te moeten concurreren met aanvoerder Robin van Persie.

"We moeten afwachten hoe het gaat lopen. Het is ieder jaar wel een beetje onderwerp van gesprek zo ergens in het seizoen. Maar uiteindelijk kom ik altijd bovendrijven", laat Toornstra weten voor de camera van FOX Sports. Hij beseft wel dat hij vaak het kind van de rekening is als de concurrentie toeneemt. "Dat ligt ook aan mezelf. In het kampioensjaar was ik niet het slachtoffer."

"Ik moet zorgen dat ik goed genoeg speel en dan zal ik in de basis staan", vervolgt Toornstra, die dit seizoen in vier Eredivisie-duels goed was voor twee goals. Feyenoord hervat de competitie zondag met een uitwedstrijd tegen AZ. De laatste twee Eredivisie-optredens in Alkmaar werden met 0-4 gewonnen.

Poll

Verdient Toornstra een basisplaats?

(3274 stemmen)

Plaats een reactie

Kopstootje +9350
vrijdag 14 september 2018 om 23:35
Jens weet zich altijd weer in de kijker te spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 23:54
Dat is toch best knap met zijn beperkte voetbalkwaliteiten..
Vind ik leuk
Jarinr10 +10157
zaterdag 15 september 2018 om 01:24
Ja je kan altijd nog naar Utrecht als je 2 klutsbenen hebt.
Vind ik leuk
mcmodd +28492
zaterdag 15 september 2018 om 12:40
Toen Jens bij FC Utrecht speelde, en zelfs daarvoor bij ADO Den Haag, vond ik hem erg goed. Nu bij Feyenoord zie je hem bij vlagen hetzelfde doen en prompt scoort hij dan, geeft een heel goede assist of houdt een onmogelijke bal in het spel.
Vind ik leuk
JIDF +198
vrijdag 14 september 2018 om 23:37
Zouden allemaal niet in de basis staan bij ons, wees weer eens een echte rivaal Rotterdam
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 14 september 2018 om 23:38
Vilhena ipv Schone. Maar dat is de enigste die ik zou wisselen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 23:39]
Vind ik leuk
JIDF +198
vrijdag 14 september 2018 om 23:39
Vilhena mag lekker op de tribune zitten zoals bij het Nederlands elftal
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 14 september 2018 om 23:41
Haha dat was pijnlijk voor hem en ieder Feyenoorder, maar ik zou hem ipv Schone doen.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 00:29
Haha Schöne is echt een aantal klasses beter dan Vilhena!
Vind ik leuk
NvC +9670
zaterdag 15 september 2018 om 00:49
Vind ik niet
Vind ik leuk
Il Gordo +20858
vrijdag 14 september 2018 om 23:50
Oké.
Vind ik leuk
repeP +2251
vrijdag 14 september 2018 om 23:50
En wie mogen 'bij ons' dan wel zijn?
Vind ik leuk
fr1963 +4621
zaterdag 15 september 2018 om 00:11
Ons? FC bal op het dak?
Vind ik leuk
De fries +2040
vrijdag 14 september 2018 om 23:37
Van persie is volgens mij weer geblesseerd , dus je mag weer ..
Vind ik leuk
repeP +2251
vrijdag 14 september 2018 om 23:51
Toornstra wordt al seizoenen lang onderschat door supporters. Trainers hebben daar minder moeite mee.
Vind ik leuk
zaterdag 15 september 2018 om 07:15
Toornstra is een voorbeeld voor iedere speler zanikt niet of nooit als hij op de bank zit en als hij speelt geeft hij altijd alles wat hij heeft en hij kan op meerdere plaatsen aardig ballen
Vind ik leuk
rinirat +4011
zaterdag 15 september 2018 om 10:24
Toornstra is een leuke voetballer,als iedereen fit is hoort hij op de bank.
Niet geschikt voor de top,Feyenoord is zijn niveau daar kan hij net aanhaken met positieve en negatieve oplevingen.
Vind ik leuk
Dharmpie +1121
zaterdag 15 september 2018 om 13:15
Toornsta is een nuttige speler, goed om hem in de “breedte” te hebben. Zijn aanname is vaak slecht, hiermee ben je net het voordeel kwijt dat je kunt hebben als de bal na een goede aanname gelijk op de juiste wijze doorgepaasd kan worden. Hij scoort wel meer dan anderen maar een topper zal hij nooit worden. Ik denk dat je met jorgensen en van Persie erachter je meer dynamiek op het veld hebt. Als Berghuis uit zijn dip komt dan hebben we in ieder geval weer een goede aanval staan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 september 2018 om 13:16]
Vind ik leuk
zondag 16 september 2018 om 11:56
V geel pleur die gio eruit schijnheilige kut choach altijd is jens de haas maar eigenlijk moet je clasie en vilhena eruit halen dat zijn twee die niet horen bij een topclub en Feyenoord heeft zoveel andere goeie middenvelders in huis daar wordt geen gebruik van gemaakt.
Heb het al een keer gezegd maar gio heeft het totaal niks om een top club te choachen feyenoord heeft in principe een veel betere selectie dan psv en ajax maar rendeert niet, het voetbal is echt niet om aan te zien en er zitten spelers in die niet de kwaliteiten om verder te komen.zoals: Clasie,vilhena,larson,berghuis,botteghin.er worden spelers gezet op de positie wat niet hun voorkeur is
Zoals vd heijden speelt goed als middenvelder, jensje is een goeie centrale middenvelder ayoub ook een zeer goeie creatieve middenvelder tapia creatieve middenvelder, gustafson een goeie stand in voor jens.

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws