Kraay jr. voorspelt: 'Ajax gaat hem verkopen voor honderd miljoen euro'

    Kraay jr. voorspelt: 'Ajax gaat hem verkopen voor honderd miljoen euro'

    Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 07:33di 25-09-2018 om 07:33

    Een gewaagde voorspelling van Hans Kraay jr.: Ajax gaat Matthijs de Ligt komende zomer verkopen voor honderd miljoen euro. Dat heeft volgens hem een simpele reden: De Ligt is in zijn ogen de beste centrale verdediger die er in Europa rondloopt.

    "Ik denk dat hij volgend seizoen voor honderd miljoen euro weggaat", aldus Kraay jr. maandagavond bij Veronica Inside. Nadat hij door tafelgenoten Johan Derksen en René van der Gijp vierkant is uitgelachen om zijn voorspelling, licht hij zijn opmerking toe. "Het is de beste van Europa. Hij gaat voor honderd miljoen weg. Zullen we wedden?"

    Kraay jr. benadrukt hoe belangrijk het voor Ajax is als De Ligt in het centrum staat. Tegen PSV werd hij vervangen door Frenkie de Jong in het centrum. Het gemis was voelbaar. "Als De Ligt daar speelt..Hij heeft daar vorig seizoen met Frenkie de Jong gestaan. Hij stond niet naast hem, want die was steeds naar voren."

    "In z'n eentje heeft hij over zestig meter breedte gespeeld. Wat is er fijner dan naast Matthijs de Ligt, misschien wel de beste centrale verdediger van Europa, spelen? Dan kun je je voetbalkwaliteiten wel gebruiken."

    Poll

    Honderd miljoen voor De Ligt?

    (2299 stemmen)

    Plaats een reactie

    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 07:35
    Al krijgen ze 400.000.000...we hebben zondag gezien wat Ajax waard is zonder de Ligt.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 25 september 2018 om 07:48
    Gedeeltelijk mee eens. Zonder de Light is Ajax zwak achterin. Die Blind heeft laten zien dat hij zijn transfersom niet waard is. Maar welke idioot zet tegen de aanval van PSV zo'n zwak centrum neer. Eric ten Hag. Zolang hij niet wordt ontslagen loopt PSV steeds verder uit. Al die miljoenen in Amsterdam en dan toch weer niks.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7699
    dinsdag 25 september 2018 om 08:40
    Want elke club heeft een bijna gelijke vervanger klaar staan voor een speler die 80 miljoen waard is, ja tuurlijk.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5712
    dinsdag 25 september 2018 om 09:06
    Ten Hag had wel wat beters kunnen krijgen voor dat bedrag.
    Vind ik leuk
    Johnnie +860
    dinsdag 25 september 2018 om 08:04
    Wat een onzin. Ajax is niets waard zonder de ligt op het moment. Dat heeft echt 0,0 met die jongen te maken(hij is zeker heel erg goed). Het heeft alles te maken met de laksigheid en de arrogantie binnen Ajax. Denken dat je geen vervangers nodig hebt. En nee, het is niet zo dat ze op wober en schuurs hebben gegokt zonder succes.

    Toen magallan niet door ging heeft Ajax bewust gekozen om geen alternatief te zoeken. Tegen mindere goden kan het namelijk ook wel met mindere spelers. Door die gedachten is Ajax al een paar jaartjes aanzienlijk zwakker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:15
    Op sommige punten wel eens idd. Ik had ook graag een backup gezien achter de ligt, zeker als je schuurs haalt en hem nog niet goed genoeg acht als backup. Probleem is alleen wel: wie ga je halen als backup voor de ligt, die goed genorg is en als backup wil fungeren? En ga je dan 8 mil+ aan een backup uitgeven?
    Vind ik leuk
    Johnnie +860
    dinsdag 25 september 2018 om 08:37
    Ik zou allereerst eens beginnen met het halen van iemand naast de ligt. Gaat erom dat men nu, met wegvallen van die jongen, speelt zonder echte CV. Als Ajax 2 sterke Cv’s had gehad, dan zou je jongens als schuurs, wober, de jong en blind wel als vervanger kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +666
    dinsdag 25 september 2018 om 13:21
    Schuurs heeft nog geen seconde gespeeld en is nu al te ligt bevonden?
    Vind ik leuk
    Johnnie +860
    dinsdag 25 september 2018 om 13:32
    De ligt bevonden ja.

    Door mij? Nee niet perse, hij heeft nog namelijk geen kans gehad(al speelt hij wel heel matig bij jong). Te ligt bevonden door ten hag? Ja, lijkt mij wel...anders neem ik niet aan dat je zo een rare opstellingen gaat verzinnen, als je gewoon een 1 op 1 vervanging had kunnen doorvoeren.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +666
    woensdag 26 september 2018 om 10:20
    Niet door jou ik lees het overal. Schuurs is niet nu al de stand in voor de Ligt. Die gaat eerst verder ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Camacho +189
    dinsdag 25 september 2018 om 08:11
    Ok, wat is je punt? Het gaat toch om de Ligt toch en niet over Ajax?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46785
    dinsdag 25 september 2018 om 08:28
    Ajax met de Ligt, verloor in april ook met 3-0 van PSV.

    Wel apart, de Ligt heeft dit weekend niet gespeeld, maar lijkt door iedereen gekozen als man of the match.en groeit naar ongekende hoogte.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:49
    Met de Ligt had Ajax ook punten verspeelt in Eindhoven. Deze overwinning van PSV was vooral te wijden aan de slappe instelling van Ajax. Neem van mij aan dat echt niet elke club de deur zo wijd op zet als Ajax, ADO en Willem II.
    Vind ik leuk
    Jajem +483
    dinsdag 25 september 2018 om 12:00
    Was geluk jullie moeten nog naar Amsterdam komen dan kunnen we zien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 12:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:49
    dat was toch een amsterdammer die ooit zei dat je geluk moest afdwingen ?
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +493
    dinsdag 25 september 2018 om 07:37
    Voor de Ligt kun je al minimaal 150 miljoen vragen. it soort verdedigers vind je niet in het hedendaagse voetbal. Kun je al zien hoe belangrijk hij is als ie niet speelt. Samen met Diop en Sarr de beste verdedigers van de wereld.

    Met de Ligt kun je echt heel simpel het EK winnen. Die kwaliteiten heeft ie wel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 07:38]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 07:40
    Diop en Sarr ?? Van West Ham en Nice ? Zit je ook aan de paddo ' s ?
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:43
    Ach man die zijn by far niet zo goed als de Ligt. Geef toch eens een keer toe dat deze centrale verdediger voor zijn leeftijd de allerbeste is. Maar j3 kunt het nie5 over je lippen krijgen omdat het een Ajax speler.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 10:00
    Tegen wie heb je t ? TenHagout zegt dat Sarr en Diop de beste verdedigers ter wereld zijn...ik reageer daarop of hij aan de paddo's zit ...Ik vind de Ligt , samen met Süle en klootzak Ramos een van de beste verdedigers ter wereld op dit moment.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20752
    dinsdag 25 september 2018 om 10:36


    Plattekar, je gelooft hopelijk toch niet dat deze 'tenHagOut' aka 'kantineajax' een Ajacied is, hè???

    Dit is een zgn fake account...treurig en hypocriet ook.

    Zal niet zeggen, dat het een PSV'er is, maar sowieso wel een eng mannetje.😠
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 11:36
    Geen idee man
    Vind ik leuk
    Ginovanni +20752
    dinsdag 25 september 2018 om 11:45
    Maak niet uit, gozer.

    Wij lopen al een paar jaartjes mee hier, dus je leert je Pappenheimers op een gegeven moment beter (her)kennen.

    Hypocrieten en uitschot (met uitlokkende reacties) hou je altijd, zeker op internet. Maakt niet uit welke club zij 'supporten.'

    Nog gefeliciteerd met de mooie overwinning op Ajax.👍


    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    dinsdag 25 september 2018 om 07:43
    Ben jij de voorzitter van de Matthijs de Ligt fanclub?
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8107
    dinsdag 25 september 2018 om 07:59
    Voer de druk maar lekker op, 100-150 mln ha,ha,ha. Ze gaan daar in Amsterdam naast hun schoenen lopen ......
    Wij gaan onverstoorbaar verder met onze missie !
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:49
    Ach, er komen nog een paar potjes dacht ik.

    We staan achter en verloren een slag, maar de strijd is nog niet verloren.

    Maar eerlijk: we zouden liever 5 punten voor staan.
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 07:44
    overdrijven is ook een vak hoor!
    Ja de ligt is goed maar de bedragen gaan werkelijk nergens over!
    EK winnen? laten we ons eerst maar eens plaatsen!
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 07:58
    Zo is dat. Dat geouwehoer allemaal. Zondag werd duidelijk dat de meesten best nog enkele jaren blijven. Dat is het beste voor iedereen. Op die poen zitten we niet te wachten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 25 september 2018 om 08:15
    Zondag maakt eerder duidelijk dat een aantal volgende zomer het geduld niet meer gaan opbrengen en op een vertrek gaan aansturen. Als je denkt mee te gaan doen, maar in een onderling duel zo simpel tactisch wordt weggetikt dan besef je dat alleen een goede groep niet voldoende is. De Ligt, De Jong, Onana, Tagliafico, Neres, Ziyech. Zelfs Van De Beek zal zich goed beraden over een vertrek.

    Frenkie de Jong die tegen wil en dank de schlemiel moet uithangen is het pijnlijkste voorbeeld.

    Of een vertrek het beste is valt te betwijfelen. Maar ik denk dat De Jong wel een beetje klaar is met dit soort opofferingen.
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 08:22
    zeker van de Jong is het terecht.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:25
    Lijkt me ook. Ook ik keek vooraf met afgrijzen naar on centrale duo achterin. Frenkie doet ook dat goed, maar je moet het lef hebben om hem volledig in zijn kwaliteiten te gebruiken.

    Ten Hag wilde ik.eerlijk beoordelen. Zondag is een minpunt erbij. Zelfmoord was het.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:41]
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 25 september 2018 om 08:33
    Hij heeft ook Ajax de eerste weken laten voetballen zoals het nu doet. Attractief en effectief.

    Maar je moet niet koppig zijn als trainer.

    En als je net vrijdag nog tactiek als 1 van je sterke punten benoemt dan komt de wedstrijd erop wel heel dom over.

    En het kan best hoor, dat je denkt dat Wöber het niet beter gaat doen dan Frenkie de Jong centraal achterin. Maar kom dan niet met “vorig jaar met Wöber” verloren we ook.

    Als je tactisch sterk bent, zoals hij zelf zegt, dan moet je de angel uit de tegenstander halen én hun zwakke punten benutten.

    Ajax de beiden niet. PSV benutte in ieder geval ons zwakke punt en ook nog eens heel simpel en lang van tevoren door iedereen aangekondigd.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:40
    Precies.

    Je weet hopelijk dat ik Ten Hag eerlijk wil beoordelen.
    Zondag liet hij een steek vallen.
    Is genoteerd...☹
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 25 september 2018 om 08:43
    Weet ik Jozef. Maar dat je dat zo benadrukt geeft aan dat je vindt dat ik en anderen dat niet doen. In denk dat ik het meestal toch over inhoudelijke dingen heb gehad.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:46
    Bij jou zeker, net als bij nog een aantal forumleden. Toch had ik op een bepaald moment de indruk dat ik alleen was toen ik Ten Hag verdedigde. Net zoals ik Sar en Overmars gewoon altijd steun. Ze doen het naar mijn heel bescheiden mening goed en dat mag gezegd worden, ook als het tegenzit. Het blijft namelijk voetbal. Soms win je, soms niet.
    Vind ik leuk
    2cents +57866
    dinsdag 25 september 2018 om 08:55
    Absoluut mee eens hoor. Vind het ook opportunistisch als er gesteld wordt dat Overmars en Van der Sar moeten opstappen als Ajax geen kampioen wordt.

    De voorwaarden die ze nu hebben geschapen zijn beter dan ooit eigenlijk. Begroting omhoog. Salaris plafond omhoog. Goede aankopen gedaan.

    Spelers en staf moeten het nu waarmaken.

    CL gehaald was de eerste geslaagde opdracht. Europese overwintering, de tweede opdracht, is ook al heel dichtbij.

    En met de onderlinge pot, die je in Eindhoven vaak verliest, achter de rug is 5 punten ook geen heel grote achterstand.

    Zo dramatisch is het allemaal niet.

    Maar de uitvoering van zondag was dat natuurlijk wel. En ik mag hopen dat daar uit geleerd wordt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 10:05
    Onana

    Mazraoui Schuurs Blind Tagliafico

    Ziyech de Jong Eiting

    Neres Dolberg Tadic
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:17
    Ja laten we alles baseren op 1 wedstrijd. Je kunt die wedstrijd toch gewoon verliezen? Net zo goed als het vorig jaar omgekeerd was? Het is vervelend met de manier waarop het gebeurd, maar het neemt niet weg dat dit je eerste verliespot is in 13 wedstrijden. En nu gaan we allemaal doen alsof psv een wereldploeg is en ajax er geen kloten van kan. Is wel wat overdreven. Ajax heeft gegokt en verloren en psv heeft uitermate effectief gevoetbald. Niets meer niets minder. Als dat dan inhoud dat psv met 90 puntne kampioen word en ajax 2e met 85 ofzo, wie kun je dan wat kwalijk nemen?
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:31
    PSV is.zeker geen wereldploeg , het kreeg zijn doelpunten aardig cadeau en kreeg niet zoveel kansen eigenlijk, maar ik kijk naar ajax. De opstelling deugde niet. Natuurlijk moet je met deze spelers gewoon mee kunnen doen, maar een blinde ziet toch wel dat Blind en de Jong centraal achterin nou niet zo'n goed idee is? Ik heb echt niks tegen deze jongens, maar ze daar samen posteren is vragen om problemen. Het is gewoon een schande als een beperkte spits als Luuk de Jong belangrijk kan zijn...

    Dat mag Ten Hag zich aanrekenen. Wees creatief, maar zet kerels centraal achterin.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 11:12
    Effectief voetbal ?...Dat zeg je als je als je er 3x uitkomt en 3x scoort...PSV heeft Ajax hier overklast op strijd, passie, teamprestatie en creëren van kansen. PSV is in Nederland gewoon de beste ploeg...dus we hoeven niet net alsof te doen. 18 uit 6 en vijf punten los na 6 rondjes. Dus wel degelijk een indicatie voor wat er komen gaat! Onverstoorbaar verder!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:15
    Oh dat ben ik helemaal met je eens. Op die manier bedoelde ik ook niet effectief voetbal als in 3 kansen 3 doelpunten. Maar effectief in de manier waarop ze ajax bestreden hebben. Een geheel terechte overwinning. Daarom moeten we als ajax supporters ook niet zo dramatisch doen. 1 verliespartij in 13 wedstrijden tegen een team waarvan je kan verliezen en als je je dag niet hebt ook nog eens vreselijk hard van kan verliezen. Het seizoen is nog lang en er komen nog genoeg momenten om die positie van psv over te nemen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 12:20
    Ik denk dat Ajax ook. niet van een Feijenoord wint, die erin kleunt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 14:02
    Feyenoord komt lichtjaren achter psv en ajax als het op kwaliteit aan komt.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26667
    dinsdag 25 september 2018 om 14:59
    maar een gelijkspel kan zomaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 16:14
    Zie ik niet gebeuren, nogmaals: Ajax en PSV zijn van een andere orde.
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 08:21
    daar kan ik mij volledig in vinden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:44
    Je hebt gelijk. 150 miljoen slaat nergens op. Maar ik zie ze wel degelijk 70 miljoen voor hem cashen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 07:46
    Haha die laatste regel ook.... als of dat van 1 persoon afhangt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 07:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:22
    Ja en het wk en de CL gewoon heel makkelijk, alleen de ligt en de prijzen wandelen binnen, helaas weinig mensen die nog echt naar het voetbal kijken , maar alleen de media na bleren,... dit soort fabeltjes las ik ook over Klaassen, bazoer enz...
    Vind ik leuk
    popiejopie +2804
    dinsdag 25 september 2018 om 09:15
    De Ligt had ook eigenlijk de eerste prijs moeten winnen gisteren.
    Vind ik leuk
    Jopi1982 +703
    dinsdag 25 september 2018 om 12:12
    Varane is veel beter!!
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    dinsdag 25 september 2018 om 07:40
    Nou om te zeggen dat hij nu al de beste is is natuurlijk onzin. Dat hij de beste kan worden is wel de waarheid. Dat hij het grootste verdedigende talent is klopt ook.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34635
    dinsdag 25 september 2018 om 07:41
    Die is gek.

    Max 80.
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 07:44
    nog een aardig bedrag ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 07:45
    Gewoon 1 euro meer dan Neymar
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 07:42
    Voor de Ligt snap ik het allemaal wel. Frenkie vind ik niet heel bijzonder als ik eerlijk mag zijn. Ja je ziet de kwaliteit en potentie wel maar ik vind hem nog niet meer waard dan 25 miljoen van wat hij tot nu toe laat zien.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:03
    Veel te jong allebei voor en dergelijke gewichtige overstap. De druk zal te hoog zijn met zulke transfersommen. Dat voetbalt niet fijn. Gewoon enkele jaren blijven. Wat goed is blijft goed. De Jong vind ik wel een bijzondere voetballer die vrij unieke eigenschappen heeft. Vandaar die interesse. Maar er is echt helemaal niks mis met volgens oud en goed recept bij Ajax blijven tot hun 23e of zo...
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 08:15
    dat zou wel het mooiste zijn dat je spelers tot z'n 25ste bij je blijven voetballen. Helaas is de voetbal wereld verziekt en zal dit niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:35
    Helaas inderdaad.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    dinsdag 25 september 2018 om 07:42
    De mening van Hans Kraaij jr. moet je altijd met een korreltje zout nemen. In dit geval met miljoenen korreltjes zout.
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 07:45
    Hansie hansie zit wel vaak bij het juiste eind. Hij komt soms als een debiel over maar heeft wel kijk op voetbal.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    dinsdag 25 september 2018 om 07:50
    Hij heeft er wel kijk op. Absoluut. Alleen overdrijft hij altijd. Maar 100M voor de Ligt is natuurlijk veel te veel. 60M is ook belachelijk veel geld maar komt meer in de richting.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:14
    Lekker huilie huilie Utrecht, jij als halve zool weet het natuurlijk altijd beter
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 08:26
    Jou reactie is lekker volwassen...
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:43
    Beter dan een manke nelis lijkt me niet zo moeilijk...
    Vind ik leuk
    Korm +37680
    dinsdag 25 september 2018 om 08:25
    Eens :)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42024
    dinsdag 25 september 2018 om 07:45
    Geweldenaar. En in staat echt een van de beste te worden. Maar ook dan vertrek je niet uit NL voor 100 miljoen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34635
    dinsdag 25 september 2018 om 07:49
    80 moet toch te doen zijn? Hij is al.zo goed op zn 19de.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42024
    dinsdag 25 september 2018 om 08:22
    Mwah, zou ik ook wel erg veel vinden. Zo'n van Dijk is ook geweldig. En zie dat bedrag,.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 08:53
    De Ligt is 19 en al zó goed. Ik meen dat van Dijk indertijd al een aardig talent werd gezien bij Groningen. Dat is het verschil vermoed ik...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42024
    dinsdag 25 september 2018 om 13:59
    Dat er een verschil is klopt in die zin zeker ja. Maar van Dijk kwam wel al uit in de PL. De prijzen die voor zulke spelers worden betaald, zeker onderling, zijn doorgaans veel hoger dan voor een talent (hoe groot ook) uit de ED.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 07:46
    100 mil tuurlijk haha
    Vind ik leuk
    Futre +3182
    dinsdag 25 september 2018 om 07:47
    Het zou zo maar kunnen. De Ligt hoort op dit moment zeker bij de beste 10 a 12 verdedigers van Europa. Van Dijk absoluut niet en zie wat die heeft gekost.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27643
    dinsdag 25 september 2018 om 07:52
    Je kunt de PL niet met de Eredivisie vergelijken. De Ligt heeft zeker meer talent dan van Dijk maar er gaat geen 100M betaald worden voor een Eredivisiespeler.
    Vind ik leuk
    Futre +3182
    dinsdag 25 september 2018 om 07:54
    Geen idee. We gaan het zien, amigo.
    Vind ik leuk
    Jozef +40235
    dinsdag 25 september 2018 om 14:51
    Lijkt me ook.

    Wat een gek wil geven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 07:50
    Hansie de eeuwige clown annex vreemdganger kan beter thuis blijven want analist spelen gaat hem niet zo goed af
    Vind ik leuk
    stratumseind +174731
    dinsdag 25 september 2018 om 07:53
    Goed “ nieuws” voor de moderne Ajacied in deze barre tijden
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:13
    Het beste nieuws lezen we pas als jij vet gedrukt in de krant staat met je provocerende gedrag
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6538
    dinsdag 25 september 2018 om 08:26
    Zou je deze woorden niet eens heel snel terugnemen?????
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:29
    Ja stratum, neem die woorden maar eens snel terug!
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6538
    dinsdag 25 september 2018 om 08:32
    Ok.

    Gerapporteerd.

    Maar welke zielige troll ben je nou?
    Durf je het niet te zeggen??
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:39
    Dus je keurt het provoceren wat stratum doet wel goed? Mij boeit het niet hoor wat je doet, maar mag je van mami al zo vroeg op internet?
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6538
    dinsdag 25 september 2018 om 08:41
    Mijn moeder is overleden, helaas
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:41
    Vervelend voor je, der mijne ook! Maar helaas gaat het leven gewoon door...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:06
    Ik denk dat je uit mag gaan van 60 miljoen, hetgeen al een aanzienelijk bedrag is voor een speler die zich bij een top-club in een sterkere competitie met zeer hoge ambities in Europa toch weer opnieuw moet bewijzen.

    Als Sanchez na een jaar wegging voor 40 miljoen, dan is 60 miljoen met de huidige markt reeel. Elk dubbeltje meer is mooi meegenomen.

    Ajax moet op zijn vertrek trouwens zo snel moelijk inspelen, door Schuurs zo snel mogelijk meer en meer Eredivisie ervaring op te laten doen. Daarnasst in de winter toeslaan en gewoon 20 miljoen voor een goede centrale verdediger neertikken lijkt ook noodzakelijk (maar ik denk dat er zelfs goedkopere opties zijn die goed genoeg zijn). Die heeft dan een half jaar de tijd om aan het Ajax systeem te wennen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    danny9874 +2547
    dinsdag 25 september 2018 om 08:10
    Ik heb liever dat ze met die centen op de bank voor 100 miljoen er ééntje bijkopen zodat 'we' weer een keer aan het eind vh seizoen in onze handen kunnen klappen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:12
    De ligt en frenky, samen 180 miljoen en geen cent minder...
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:16
    Dat gaat niet gebeuren, want Frenkie wil met Messi spelen. Ook al worden edragen van 70 miljoen reeds genoemd, Frenkie voor 50 miljoen lijkt meer realistisch momenteel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:18
    Of het realistisch is of niet, als overmars volhoud voor 70 miljoen, kan barca zo vaak als ze willen 50 bieden, maar dan blijft hij lekker in Amsterdam
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:26
    De speler heeft ook iets in te brengen, want een ongemotiveerde Frenkie heb je ook weinig aan.

    Oftewel, ik denk dat Frenkie en Overmars allang afspraken omtrendt een transfer hebben gemaakt en deze afspraken zullen voornamelijk het uiteindelijke transfer bedrag bepalen.

    Ik denk wel dat Frenkie gaat vertrekken, maar ook daar moey je niet zomaar vanuit gaan, want hij heeft niet zolang geleden zijn contract nog verlengt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:27
    Dat is zeker zo, en van mij hoeft hij ook niet weg. Maar als het waar is dat real 80 miljoen wil geven, dan kan je er beter een strikje om doen en laten gaan
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:36
    Ik ga er wel vanuit dat het waar is. Maar om hetgeen ik eerder al zei, ben ik er niet van overtuigd dat Frenkie naar Real zal willen. Frenkie is de perfecte speler voor Ajax, Barca en teams met een soortgelijke spelopvatting.

    We zullen het zien. Ik hoop dat hij na dit seizoen er nog een seizoen aanplakt, al lijkt die kans heel klein.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:40
    Ik ben er ook bang voor... Hij kan met 1 handtekening zichzelf, zijn ouders en zijn oma compleet financieel onafhankelijk maken
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3172
    dinsdag 25 september 2018 om 08:16
    In dit kabouter land steekt hij er idd bovenuit en in het elftal van Ajax onmisbaar maar in een betere competitie met meer concurrentie moet hij nog maar eerst eens bewijzen of hij het ook elke week kan laten zien.
    1 slechte wedstrijd betekent daar nl de bank warmhouden.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:30
    In het nl elftal laat hij het toch duidelijk zien dat het een topper is!
    Vind ik leuk
    myrthewit +1661
    dinsdag 25 september 2018 om 08:24
    Het zou zo maar kunnen.... Kijk eens hoe Liverpool profiteert van van Dijk...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:30
    En de ligt is minstens zo goed...
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:42
    Hahah😂😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:43
    Jij bent voor PSV, dat kan niet anders
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3535
    dinsdag 25 september 2018 om 08:24
    Grote clubs moeten hem gewoon uit zijn contract laten lopen. Dan hebben ze helemaal niks.
    Bedrag boven de 50 miljoen mag Ajax al niet weigeren.
    Gek is men geworden als er 100 miljoen betaald wordt voor een speler uit NL. Die alleen in Europa getest wordt.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:27
    Dan moeten ze nog 4 jaar wachten!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:43
    Ja en tegen wie in europa? De onderste laag van europa , en hoeveel blunders heeft de ligt al gemaakt bij nl en Ajax, meer dán genoeg
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:26
    Met de Ligt win je het ek,wk en de CL gewoon heel makkelijk, alleen de ligt en de prijzen wandelen binnen, helaas weinig mensen die nog echt naar het voetbal kijken , maar alleen de media na bleren,... dit soort fabeltjes las ik ook over Klaassen, bazoer enz... man de ligt en de jong leuke voetballers en veel potentie, maar zeker niet meer ..laat ze eerst maar prijzen pakken met ajax , voor dat ze op de tribune in Engeland belanden
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:30
    Ik las het ook over Virgil en Sanchez bijvoorbeeld. Toch leuk hoe Liverpool en de Spurs er ineens voorstaan.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3172
    dinsdag 25 september 2018 om 08:36
    Om die prijzen te winnen heb je een elftal nodig dat complementair aan elkaar is.
    Van Dijk was de missing link.
    Of de Ligt dat wordt is afhankelijk van z'n clubkeuze.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 08:54
    Klopt, maar ik denk ook dat dat juist het verschil is tussen de spelers die ik noemde en jij noemde.

    Met de Ligt zit het wel goed, kun je niet vergelijken met Klaassen of Bazoer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 09:41
    Van dijk speelde niet bij ajax , ik heb het over de ajax spelers, als je over elke speler die een ajax shirt aan doet roept dat het de volgende maradonna is , is het niet raar dat er 1 goed terecht komt, al was chansez in colombia al goed en sterk, tevens bedoel ik vooral de jeugdspelers, al is de JONG geen ajax jeugd, maar je begrijpt vast wat ik bedoel, als bergwijn bij ajax speelde ,kregen we elke dag het nieuws dat i 150 miljoen waard is ....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2851
    dinsdag 25 september 2018 om 10:01
    Ik zei het hierboven al in een reactie op iemand anders. De spelers die jij noemt hebben nooit de overgang naar een echte topclub gemaakt en die interesse was er ook nooit echt.

    Ik praat ook niet over Messi's ofzo, maar Frenkie en de Ligt zijn wel ontzettend gewild bij echte topclubs. Dit zijn echt wel uitzonderlijke talenten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 08:39
    Om de onderhandelingen mee te beginnen.
    Samen met Frenkie voor €250.000.000,- weg en dan kopen we heel de eredivisie op en zijn dan eindelijk de komende decennia kampioen.

    Yippiekayee
    Vind ik leuk
    Vak-T +849
    dinsdag 25 september 2018 om 08:45
    Goede verdediger die de Ligt, ook een sympathieke gast.....maar komt volgens mij toch snelheid te kort voor de grote clubs.
    Vind ik leuk
    De Hout +1775
    dinsdag 25 september 2018 om 08:45
    Altijd lachen met Hansie!
    Vind ik leuk
    Marco S +6044
    dinsdag 25 september 2018 om 08:56
    Al haal je Vertonghen terug, gekke Eric zet hem dan vast in de spit want hij kent de Europese wetten.
    Vind ik leuk
    Gerro +7510
    dinsdag 25 september 2018 om 09:05
    Als hij de beste verdediger van Europa is volgens kraag en gelet op zijn leeftijd is 100 miljoen een schijntje
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    dinsdag 25 september 2018 om 09:45
    Het wordt denk ik 60 miljoen plus variabele inkomsten, zo rond de 70 totaal :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 10:12
    Ajax heeft met mathijs en frenkie 2 ongelovenlijke goede spelers, Ze hebben zich allebei al tijdens wedstrijden bewezen de top aan te kunnen.Ronaldo bv vroeg wissel aan toen hij tegen over mathijs stond. dus deze spelers zijn heel speciaal en kunnen voor heel veel verkocht worden, want ze nog een jaar houden zal mooilijk worden
    Vind ik leuk
    Rudolfo +0
    dinsdag 25 september 2018 om 10:59
    In de winterstop 25 miljoen uitgeven voor extra centrale verdediger. Probeer Blind in te ruilen en neem het verlies maar.
    Vind ik leuk
    Dutchman +848
    dinsdag 25 september 2018 om 11:01
    Serieus VP.... Kraay jr ook echt. Met alle respect niemand verwacht dat Hans Kraay sr überhaupt nog iets zal zeggen aangezien de beste man helaas is overleden op 27 Oktober 2017 !!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:41
    Bij Hans is alles driehonderd procent, rennen spelers 100 kilometer per uur, zijn verdedigers twee meter vijftig

    Jullie kennen hem toch
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 11:42
    Als je Hans serieus gaat nemen kom je in een soort E-spel terecht en fladdert Superman daar vrolijk tussendoor als scheidsrechter
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:04
    Ongelofelijk dat de media bepaalde spelers van Ajax nog steeds opwaarderen tot duizelingwekkende transfer waardes. Volgens mij na dit weekend waarbij duidelijk werd (Hoewel de Ligt dan niet mee deed) dat Ajax simpel weg niet eens de beste club is in eigen land moeten we realiseren dat ook haar spelers in de buitenlandse top competitie niet kunnen meekomen
    Vind ik leuk
    dinsdag 25 september 2018 om 12:49
    Ja Ajax gaat veel spelers kwijt raken komen seizoen . Ze gaan veel geld ontvangen, maar als ze weer geen kampioen worden gaat het publiek zeer ontevreden zijn. Ajax zal zich moeten focussen op het kampioenschap van Nederland. En dan op het grote geld
    Vind ik leuk
    jorn008 +123
    dinsdag 25 september 2018 om 13:12
    Het ligt altijd ergens aan bij AJAX....
    Makkelie, VAR, De Ligt (de afwezigheid van 1 fucking speler), Ten Hag, Lozano, Leo Driessen, De Jong, Van Bommel en z'n maniertjes, Overmars, Van Gelder,

    Het is gewoon een feit dat PSV de afgelopen 50 jaar succesvoller is dan AJAX, je kunt niet blijven teren op het aantal supporters of aantal prijzen dat je hebt. Neem gewoon een voorbeeld aan die club...

    Vind ik leuk
    Voetbal.com +1017
    dinsdag 25 september 2018 om 13:56
    Hansie 100 miljoen voor een gemiddelde verdediger, die eigenlijk gezien hij voor de alllllllerbeste club voetbalt in NL, per wedstrijd amper een bal moet krijgen gezien Ajax continue vooruit voetbalt....

    Het blijft maar door gaan, het overhypen, en het EK gaat de Ligt ook winnen, dat is weer een nieuwe aflevering in de dagelijkse Ajax wzdbwza soap.

    De Ligt, Frenkie, Donny, Carel, gewoon middenmaat en niet meer. Ajax heeft geen topper wat iedereen ook schrijft en meldt in de media.

    Als ze echt zo fantastisch waren verlies je geen 5 punten in 6 wedstrijden.

    Daarnaast waren ze dan al weg, want je gaat niet als topclub 1 jaar wachten als je b.v. de Ligt of Frenkie zo ooooontzettend graag wil en op elke briefje van elke meesterscout deze namen met hoofdletters bovenaan staan gedurende de afgelopen transferperiode.

    Ik geloof gewoon niet dat er 50 miljoen is geboden op Frenkie, want als dat zou zijn gebeurd en je bent Frenkie, dan draai je toch de nek om van Overmars gezien je dan een megaklapper kan maken en het in de voetballerij zomaar anders kan zijn door b.v. een ongelukkige langdurige blessure.

    Maar goed, veel plezier met alle miljarden, wellicht heeft Manchester of Southampton nog enkele toppers in de aanbieding, of terug huren als ze opp de bank komen te zitten net als Cilissen, Klaassen, El Gazhi, Tête en ga maar door.







    [Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 14:00]
    Vind ik leuk
    krul +254
    dinsdag 25 september 2018 om 14:15
    dus ik zie dat de meeste het zetten op psv heeft gewonnen omdat de ligt niet speelde.. ik dacht na de zoveelste blamaga zullen ze het dit kee wel leren toch ?

    de ligt is helemaal niet spectaculair is door ajax media grootgemaakt is niet niet erg.. maar trek niet bek open als je de volgende wedstrijd verliest met de ligt op het veld trek niet je bek open als je geen kampioen dalijk word op de cl deruit geknikkerd word. schijnbaar leren jullie van niks.
    Vind ik leuk
    repeP +1482
    dinsdag 25 september 2018 om 14:59
    Denkt men nu werkelijk dat Nederlandse spelers het transferrecord van Neymar gaan verpulveren?

    Kom op mensen, reken je zelf niet rijk.
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    dinsdag 25 september 2018 om 19:04
    En Frenkie ook al, lekker hoor, 200 miljoen euro voor 2 spelers komende zomer.
    Vind ik leuk
    Ari as +290
    dinsdag 25 september 2018 om 20:46
    Hansie ouwe Ajax Geilerd. Niemand neemt je serieus joh. Je roept ook al een jaar dat Johnson zo' n geweldenaar is. In jong ajac misschien. Gek
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws