Van der Gijp: 'Hoe haalt Ten Hag het in z'n bolus? Waar sláát dit op?'

Van der Gijp: 'Hoe haalt Ten Hag het in z'n bolus? Waar sláát dit op?'

Gepubliceerd: dinsdag 25 september 2018 om 17:11di 25-09-2018 om 17:11

René van der Gijp vindt het absurd dat Ajax-trainer Erik ten Hag er zondagmiddag in Eindhoven voor koos om Ryan Gravenberch te laten debuteren in het eerste elftal. De tiener viel diep in de tweede helft in, op het moment dat Ajax met 3-0 achter stond en de wedstrijd gespeeld was. 

"Hoe haal je het in je bolus om in zo'n wedstrijd, met 3-0 achter, een jongen van zestien in te brengen? Dat doe je toch tegen Heracles bij een 4-0 voorsprong?", aldus Van der Gijp bij Veronica Inside. "Dan laat je dat ventje even twintig minuten spelen. Waar sláát dit op?"

Gijp noemt de actie van Ten Hag 'krankzinnig'. "Ik zou, als ik Alfred Schreuder (assistent-trainer, red.) was, zeggen: wat doe jij nou? Doe niet zo raar, man!"

Johan Derksen is het eens met zijn collega-analist. Hij vindt de invalbeurt 'lachwekkend'. "Volgens mij is het een afleidingsmanoeuvre. Dit is onverantwoord en slaat nergens op." 

Poll

Eens met Van der Gijp?

(4877 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 25 september 2018 om 17:14
Toen was het 1-1 gijpie ook niet zo'n ideaal moment.
Vind ik leuk
De fries +1848
dinsdag 25 september 2018 om 17:14
Ten hag is stagiaire of ze krijgen subsidie voor hem ..
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
dinsdag 25 september 2018 om 17:30
Zoals PSV van de gemeente?
Vind ik leuk
De fries +1848
dinsdag 25 september 2018 om 18:15
Als je het niet snapt krijgen ze voor jou ook subsidie ..
Vind ik leuk
tannat +16382
woensdag 26 september 2018 om 17:23
Auuwwww, die 3-0 vernedering na al dat arrogante geschreeuw doet nog pijn, he? Hahahaha
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 17:15
Tegen Heracles met 4-0? Volgens mij was het laatst wat lastiger... Oftewel het is weer eens onzin wat ze daar roepen.
Vind ik leuk
Eimersweide +8643
dinsdag 25 september 2018 om 17:18
Het is bij wijze van spreken... Als je dat niet in de gaten hebt....
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 19:15
Natuurlijk is het bij wijze van spreken, maar het gaat er mij om dat ze weer eens bijzonder onzorgvuldig zijn. Als meneer de zelfbenoemde superkenner hieronder al tig voorbeelden uit zijn mouw kan schudden, dan verwacht ik van een duurbetaalde tv-analist minimaal hetzelfde.

Het typeert weer hoe onnauwkeurig ze bij VI zijn en hoe vaak ze uit hun nek kletsen. Maar goed, als er mensen blij van worden, be my guest. Ik ben al jaren geleden afgehaakt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 17:18
Nee natuurlijk is het geen onzin. Zal ik 0-8 tegen NAC, 0-7 tegen ADO of 8-0 tegen Go Ahead zeggen? Dan snap jij het wat beter.
Vind ik leuk
FootballFC +1447
dinsdag 25 september 2018 om 17:18
Het gaat toch om het idee slimmerik
Vind ik leuk
Storm015 +278
dinsdag 25 september 2018 om 17:16
Erik de tuinkabouter met de puntbolus weet het gewoon niet meer Gijppie! Ook de opmerking “ het ging tegen AEK toch ook goed getuigd van een kleuterbrein. Kan deze kabouter met het vuilnis mee svp👎🏿👎🏿👎🏿
Vind ik leuk
HupHolland +3489
dinsdag 25 september 2018 om 17:18
Volgens mij kun je in Cambodia kabouter-gooien. Ik denk dat het in Nederland verboden is overigens.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
dinsdag 25 september 2018 om 17:35
In Schotland en/of Ierland heb je dwergwerpen volgens mij.
Vind ik leuk
HupHolland +3489
dinsdag 25 september 2018 om 17:16
Is ook erg vreemd inderdaad om die jongen bij 3 - 0 in te laten vallen.
Vind ik leuk
Storm015 +278
dinsdag 25 september 2018 om 17:22
Heel erg mee eens, domme en nutteloze actie die niets heeft toegevoegd, hoewel Erik de tuinkabouter met de puntbolus nu kan laten optekenen dat hij een 16 jarige “gigant” heeft laten debuteren
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 17:23]
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 23:32
Na 3-0 viel er niets meer te halen in Eindhoven. PSV was sterker en verdiend gewonnen. Wat is er dan tegen om deze jongen wat tijd te gunnen in het eerste. Weerstand opbouwen. Deze jongen komt er wel.
Vind ik leuk
HupHolland +3489
woensdag 26 september 2018 om 00:17
Jij begrijpt net als Ten Hag niet dat je beter iemand op het juiste moment hoort te laten debuteren ipv op het verkeerde moment.

Dat heeft niet eens iets met verstand te maken, dat heeft met respect te maken.
Vind ik leuk
Storm015 +278
woensdag 26 september 2018 om 14:05
Droom maar verder, dit heet een jonge speler naar de kloten helpen ter meerdere glorie van Erik de tuinkabouter met de puntbolus.
Beter ware het geweest om met een echt tactisch plan te beginnen👎🏿
Vind ik leuk
Degier +1503
donderdag 27 september 2018 om 09:55
Ik neem aan dat hij goed getrained heeft de afgelopen week en dat hij hem daarvoor wilde belonen.
Vind ik leuk
Storm015 +278
donderdag 27 september 2018 om 13:03
Oh maar is hij dan de enige die goed getraind heeft ?? Schandalig als de rest zijn best niet heeft gedaan. Kom op Erik gebruik je enorme woordenschat en je “ tactisch inzicht” om de boel weer naar je hand te zetten. Anders Flapmans vragen die weet hoe je met veel woorden niet kan zeggen👎🏿👎🏿😂😪😪
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 september 2018 om 13:04]
Vind ik leuk
Romario9 +13173
dinsdag 25 september 2018 om 19:12
Het is wat ze zeiden: Ten Hag wil later gewoon kunnen zeggen dat híj die jongen heeft laten debuteren. Van Gaal had daar ook vaak een handje van.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 19:13]
Vind ik leuk
HupHolland +3489
dinsdag 25 september 2018 om 19:33
Daar heb ik ook geen probleem mee, maar doe dat dan als de stand dat toe staat en niet op een moment dat de ploeg ondersneeuwd. Dan is het voor zo'n jongen ook leuk en stimulerend om zijn debuut te maken.

Wat moet zo'n jongen nou in een kansdloze wedstrijd. Daarnaast gooit Ten Hag daarmee ook de handdoek in de ring, want hij denkt toch niet dat Gravenberch het verschil gaat maken mag je hopen.
Vind ik leuk
Romario9 +13173
dinsdag 25 september 2018 om 20:05
Was idd logischer geweest als ie Labyad had laten invallen.
Vind ik leuk
tikkietoe +5908
dinsdag 25 september 2018 om 17:19
Ikzelf vind het helemaal geen probleem die jongen zijn debuut bij PSV te laten maken.
Kijkt er tenminste nog 1 Ajacied met nog enig postieve gevoelens op deze wedstrijd terug.
Vind ik leuk
repeP +2076
dinsdag 25 september 2018 om 17:47
Denk dat ook Gravenberch echt niet met veel plezier terug zal denken aan zijn debuut anders op deze manier.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 23:35
Verliezen hoort bij het spel. Volgende keer is Gravenberch weer wat sterker. Je word niet sterker door tegen zwakke tegenstanders te spelen.
Vind ik leuk
repeP +2076
woensdag 26 september 2018 om 00:17
Zeker hoort verliezen er bij. Hebben alle spelers die debuteren allicht ook al menigmaal voordien gedaan.

Maar iedereen gunt elke debutant natuurlijk wel dat in een wedstrijd te doen die liefst én gewonnen wordt én waarin betreffende debutant een paar goede acties kon laten zien.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 17:20
Omdat Ten Hag een achterlijke mongool is die als trainer niet geschikt is voor Ajax. Het is allemaal leuk die overwinning tegen AEK in de CL maar je speelt tegen een of andere poepclub uit Griekenland die per toeval eens een keer geplaatst is. Ik had echt hoop dat je een keer wint in Eindhoven maar WEER niet!

En dan doet Ten Hag nog een keer iedereen verbazen met zo'n kutwissel. Die man is echt ongelooflijk!
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 18:15
als je denkt dat Blind en de Jong het fysiek van Luuk de Jong gaan winnen , moeten ze je trainersdiploma afpakken , en word het tijd dat je ander werk gaat zoeken
zet Wöber als cv neer , Frenkie op de plaats waar ie wekelijks uitblinkt , en je krijgt een totaal andere wedstrijd
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 23:41
En is zo iemand da een achterlijke mongool? Volwassen.
Vind ik leuk
Mass +5791
dinsdag 25 september 2018 om 17:23
Er was meer krankzinnig...maar dat jochie is zestien als ik me niet vergis?....Onbegrijpelijk
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 17:25
Is het nationale commentaar-op-Ajax week? Ik vind het allemaal wel heel extreem worden hoor, hoeveel mensen zich zo bezig houden met Ajax.
Vind ik leuk
JoeyC +3650
dinsdag 25 september 2018 om 17:32
Aandacht in goede en in slechte tijden. Nieuwsberichten over Ajax zijn niet meer of minder dan anders.
Vind ik leuk
Ricky27 +4
dinsdag 25 september 2018 om 17:27
Ten hag krankzinnig en contactgestoord...ajax speelt al weken dramatisch en omdat er zogenaamd met enkele indiduele acties met 3-0 van gronigen word gewonnen is het het beste ajax van de afgelopen 10 jaar?? Met sjakie op rechtsachter, rechtsmidden en rechtsvoor hadden we de hele wedstrijd nog over rechts kunnen spelen (sjaak je bent een held, niks daarom). Zyjech of hoe je het ook spelt, leuke voetvaller als het goed gaat, gaat het niet goed...waardeloos maarja sat mag je niet zeggen. Absoluut geen straatvoetballer. De eeuwige tekortkoming van ajax om moddenvelders toch ergens te plaatsen als ze het ‘verdienen’? Lekker man, 3 middenvelders in de verdediging...ja maar tegen groningen ging het ook goed!! Ten hag je bent een lafbek zonder inzicht. Ajax!! Beter had je keizer een kans gegeven, die kwam iig zelf met de oplossing frenkie op 4...tennhag contactgestoord, geen persoonlijkheid en als een klein kind zijn gelijk willen halen met zijn europese ervaring? Whahaha. CO ADRIAANSE!!!! Kom
Vind ik leuk
JoeyC +3650
dinsdag 25 september 2018 om 17:29
Schreuder had moeten zeggen: "Doe normaal joh" en "pleur op man".
Over de rug van een 16-jarige je eigen job proberen te redden. Triest.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
dinsdag 25 september 2018 om 17:31
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
JoeyC +3650
dinsdag 25 september 2018 om 17:33
Misselijke reactie. Typeert je.
Vind ik leuk
Cheat Codes +7731
dinsdag 25 september 2018 om 17:36
Tja, vuur met vuur bestrijden. Jouw provocerende opmerkingen hier voegen niks toe. Dan kan je een provocerende reactie terug verwachten.

En dan ook nog gaan janken...
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 18:26
Cheat Codes,
Vuur met vuur?
www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/75866/-grensoverschrijdend-gedrag-door-clublid-ajax-.html.amp
Vind ik leuk
2-1 +1266
dinsdag 25 september 2018 om 18:07
Man, wat een zieke geest ben jij.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 18:15
Pfff triesteling. Ik weet dat je kikt op reacties. Maar ga nou eens normaal doen. Dit is zelfs voor jou beneden je niveau.
Vind ik leuk
volharding +1164
dinsdag 25 september 2018 om 18:23
Cheat Codes, was jij niet diegene die mij laatst aanviel op een denigrerende reactie hier op een ander forum lid, en aangaf dat jij een hekel had aan dit soort opmerkingen!!! foei betrapt jongetje:)
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 18:25
Cheat Codes,
Haal eerst de balk uit je eigen oog voordat je over de splinter van andere begint.
In Eindhoven zitten ze niet aan de spelertjes.
In Amsterdam plukken ze aan hun eigen ballenjongens en kunnen ze niet van hun jeugdspelers afblijven.
In tegenstelling tot Eindhoven mag in Amsterdam het lid gewoon lid blijven. Vieze pedo-club dat Ajax
www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/75866/-grensoverschrijdend-gedrag-door-clublid-ajax-.html.amp
Vind ik leuk
woensdag 26 september 2018 om 10:25
PSV is de grootste Pedo club van Nederland, de P staat niet voor niks voor Pedo en ze slaan autistische jongens!
Vind ik leuk
hannes +349
woensdag 26 september 2018 om 09:57
En voor zo'n hielenlikkers assistent heeft Ajax nog een afkoopsom betaald ook schande
Vind ik leuk
Patje41 +1074
dinsdag 25 september 2018 om 17:35
op die manier gaf hij duidelijk aan: hier is niets meer te halen en ik weet niet meer wat ik doen moet
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 17:38
Zoals Gijpie in andere situaties zelf zou zeggen; lekker man!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6453
dinsdag 25 september 2018 om 18:03
Ten Hag spoort voor geen meter.

Komt met de week arroganter over en is totaal ongeschikt voor dit vak.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23529
dinsdag 25 september 2018 om 18:11
Is natuurlijk ook raar. Daarmee geef je aan dat je het gewoon opgeeft.
Vind ik leuk
HanV +5111
dinsdag 25 september 2018 om 19:10
De wedstrijd was al in de eerste helft beslist, in de 2e helft gebeurde er niks, behalve dat gerotzooi met Onana en De Jong. Dat opgeven gebeurde niet in minuut 83 bij de wissel maar al voor/in de rust. Bij een achterstand van 3-0 haal je je topscoorder eruit.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
dinsdag 25 september 2018 om 18:12
Doe je juist bij een 3-0 voorsprong.
Vind ik leuk
Foebele +53581
dinsdag 25 september 2018 om 18:33
Er klopte niks zondag, het centrale duo, het gebrek aan inzet en felheid, inderdaad een rare wissel waarbij je een jongen in een totaal hopeloze situatie zijn debuut laat maken en ook de naiviteit achteraf in het interview van Ten Hag.
Vind ik leuk
Markieee +1058
dinsdag 25 september 2018 om 19:01
Is juist een aardig gebaar van ten Hag man. Zo maakt hij 'm de jongste debutant ooit. Had volgende week ook nog kunt maar je weet niet hoe die wedstrijd loopt.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 25 september 2018 om 20:49
Bras
Amateurs
Geen passie
Ach flikker Hagaha tog buiten man hoevoel tijd moet deze dodo nog krijgen ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 27 september 2018 om 11:43]
Vind ik leuk
mcmodd +26022
dinsdag 25 september 2018 om 18:35
Gravenberch bij een voorsprong van 4-0 tegen Heracles inbrengen? Dus zelfs dan mag ie niet meedoen? Gijp man, wat heeft het nog hitgemaakt? Er werd niet meer gescoord nadat Gravenberch inviel, hij deed het dus in ieder geval niet slechter dan alle andere Ajacieden. Misschien wel beter, want hij had zeker niet net zoveel balverlies als alle anderen gemiddeld.
Vind ik leuk
100%PSV +3252
dinsdag 25 september 2018 om 18:36
Is waarschijnlijk een afleidingsmanoeuvre geweest van tactisch onbenul Kabouter Hag.
Vind ik leuk
Cookee +12164
dinsdag 25 september 2018 om 18:48
Ach de wedstrijd was al na 3-0 gelopen, dus dan gun je dat ventje nog even dan kan hij voor de volgende keer zijn zenuwen even afspelen.
Het was niet zo dat Ajax nog een kans maakte. Ze creeerden maar 1 kans.
Vind ik leuk
Blindsy +17244
dinsdag 25 september 2018 om 20:21
Maar... het is een ongeschreven wet dat je een piepjong talent niet z'n eerste minuten laat maken in een wedstrijd waarin zijn club wordt weggetikt.
Dit was een Younesje, Ten Hag vertoont nog steeds autistische trekjes.
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 25 september 2018 om 20:50
Eruit met Hag dodo !
Vind ik leuk
Cookee +12164
woensdag 26 september 2018 om 18:11
Mja, dat kan zijn maar ongeschreven wetten kan je aanpassen. Stel dat ze zondag weer lang 0-0 staan dan heeft hij zijn debuut al gehad en kan hij zonder zenuwen aan de slag toch?
Cruyff gaf Bergkamp zijn debuut in een Europese wedstrijd meen ik, pikte hem zo uit A2. Bryan Roy maakte ook de winnende in zijn debuut.

Even off topic, ben je nog onder de indruk van Ajax? Valt toch wel mee?
Vind ik leuk
Marco S +6560
dinsdag 25 september 2018 om 18:53
Tja gekke Eric valt door het gehaakte mandje van flappie
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
dinsdag 25 september 2018 om 18:58
Schol deed dat met de ligt. Ook al zo'n tactisch meesterbrein.
Vind ik leuk
Markieee +1058
dinsdag 25 september 2018 om 18:59
Als ik het goed heb zou Gravenberch als hij nu of volgende week debuteerde de jongste debutant allertijden zijn. Zo'n wissel doe je niet als de wedstrijd nog niet gespeeld is en je weet dus niet of er volgende week een moment voor 'm komt om in te vallen. Deze wedstrijd was al gespeeld, dus kon hij 'm nu laten invallen. Helemaal niet zo gek dus, laat staan krankzinnig;). Is gewoon een aardig gebaar van ten Hag naar Ryan Gravenberch toe.
Vind ik leuk
HanV +5111
dinsdag 25 september 2018 om 19:18
Van Ajax dan de jongste debutant. Landelijk de nummer 9 in de eredivisie ooit.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 19:20
Nee was het maar waar. Ik kom uit oost, joubertstraat. Zeg maar een zijstraat van de wibautstraat. Neer bij het amstelstation. Kijk ik had niet veel te willen, mijn ouders verhuisden hier naartoe, dus wat moet je als 8 jarige zeg ik dan. Dus in die zin ja export amsterdammer, maar kom niet met die onzin aan bij mij, dat ik een wannebee mokkummer wil zijn die arrogant is. Ik ben trots op het feit dat ik er geboren ben, maar heb er te lang niet meer gewoond om er te willen wonen. Dat is mijn keus. En Amsterdam is Amsterdam niet meer zoals vroeger, het is nu vooral een yuppe stad. Maar dat zal jij als echte mokkummer natuurlijk héél anders over denken, wright!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 19:22]
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 19:24
Maar hij zal zijn rede er voor hebben
Vind ik leuk
Cookee +12164
dinsdag 25 september 2018 om 20:15
Wie weet een idee om de opstelling voortijdig door te geven, dan kunnen analisten voor de tijd hun mening geven, achteraf is makkelijk. Ten Hag verwachtte dat Ajax het voetballend aan zou kunnen.
Vind ik leuk
Blindsy +17244
dinsdag 25 september 2018 om 20:15
Ik denk dat Ten Hag hem wilde belonen voor zijn prima trainingsarbeid😂.
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 20:21
Ten Hag is gek een jongen van 16 in zn wedstrijd laten debuteren
Vind ik leuk
Teamgeest +2089
dinsdag 25 september 2018 om 20:45
Ten Hag

amateur
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 20:55
Ten Hag kan beter terug gaan naar Utrecht of misschien FC Twente.
Daar is hij beter op zijn plaats.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 20:56]
Vind ik leuk
dinsdag 25 september 2018 om 20:58
Ten Hag heeft 1 geluk namelijk een geweldige selectie maar als trainer is het een droeftoeter eerste klas.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 25 september 2018 om 20:58]
Vind ik leuk
FACT +2314
dinsdag 25 september 2018 om 22:12
'Dat doe je toch tegen Heracles bij een 4-0 voorsprong'

Zelfs dát kunnen ze niet winnen, hahaha! 1-1! Thuis!
Vind ik leuk
Linders +31
woensdag 26 september 2018 om 02:05
Ten Hag moet nog heel heel veel leren ,denk ook niet dat hij het einde haald van het seizoen. Als je Beek al een paar x overslaat voor een wedstrijd, dan is er iets niet in order met HAGJE .
Vind ik leuk
Staaijman74 +1277
woensdag 26 september 2018 om 06:50
Omdat bommel ex-ajax-talent donny malen bracht. Daarom
Vind ik leuk
ritje +536