Kompany: Link met mensenhandel, drugshandel en prostitutie is heel nauw

    Kompany: "Link met mensenhandel, drugshandel en prostitutie is heel nauw"

    Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2018 om 14:55do 11-10-2018 om 14:55

    Vincent Kompany, aanvoerder van de Rode Duivels, wil meer transparantie in de voetbalwereld. Het schandaal in België laat volgens hem zien dat het zowel nationaal als internationaal beter moet en kan.

    Het Belgische voetbal is in rep en roer door 'Operatie Propere Handen'. "Op dit moment is het te vroeg om het echt over individuen te hebben. Maar als je het hebt over de voetbalsector dan kan je niet verrast zijn", reageert Kompany bij VTM. "De link is heel nauw met de praktijken van de wereld van mensenhandel, drugshandel en prostitutie. Er zijn veel goede mensen, maar ook veel slechte."

    De verdediger van Manchester City loopt al heel wat jaren mee in de voetbalwereld en vindt dat er dingen moeten veranderen. "Wat ik niet begrijp is dat het internationaal niet helemaal transparant is ondertussen. Er wordt toch sowieso gespeculeerd over lonen van spelers, dat het hen waarschijnlijk niet uitmaakt of hun loon bekend is. Maak het helemaal transparant zodanig dat iedereen zich moet verantwoorden voor hetgeen ze factureren."

    Kompany blijft hameren op transparantie. "Uiteraard is een makelaar of een soort van bemiddelaar belangrijk voor een speler om hun belangen te beschermen en ook af en toe die van de club. Maar waarom het nog niet transparant is, snap ik helemaal niet."

    Poll

    Ben jij het eens met Kompany over de transparantie van de voetbalwereld?

    (496 stemmen)

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +42072
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:58
    En weet je: ik geloof er niks van dat het in Nederland heel anders is.
    Hier komen er ook zeker weten nog van dergelijke schandalen naar boven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    ja dat denk ik ook
    aan al die 33 kampioenschappen van Ajax zit een luchtje ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42072
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Ik vind die 33 minder opvallend dan de vele kampioenschappen die we niet haalden :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    Koeien +2779
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:50
    Ik vond het ook nogal verdacht dat FC Groningen nog steeds nooit kampioen is geworden!

    #matchfixing
    #thosedamncriminalsdidit
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +553
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:11
    Nou, heb anders nog steeds een vreemde smaak in de bek van seizoen 90)91 toen we vlak voor het einde van het seizoen flink werden genaaid in Tilburg en daardoor nipt achterbleven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:30
    Welk parfum
    Vind ik leuk
    Rodajc +16046
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:25
    Het is wel zo dat Nederlanders over het algemeen een mondig en direct volk zijn waar individuen dus minder snel iets zover laten komen, met name in de Randstad. Nu denk ik wel dat in bepaalde hoge kringen waar de normale Nederlanders niet bij zijn ook genoeg foute dingen gebeuren, maar zoiets als nu in België denk ik eerlijk gezegd niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +42072
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:33
    Denk ook niet dat het hetzelfde geval zal zijn nee.
    Van feyenoord, PSV en Ajax kan ik me dit soort dingen niet echt voorstellen. Zijn clubs met traditie, eergevoel en liefde voor het voetbal. Ook scheelt het dat deze clubs geen gekke/vreemde eigenaren hebben of zo. Ook is de KNVB hier op eht oog best streng in veel zaken. Wat ik positief vind.

    Maar in Nederland zal niet minder corruptie zijn. Er gaat giga veel geld om en er gebeuren de vreemdste dingen zo nu en dan. Ook de verhalen van die VI verslaggevers destijds over de Mafia waren echt bizar te noemen.
    Vind ik leuk
    zapperboy +1009
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:11
    Gaat misschien gebeuren.
    Of vergis ik mij dat Ajax een speler van Mechelen aan boord gehaald heeft, wetende dat Bayat ook kind aan huis was in Mechelen.
    Het zou zo kunnen gaan stinken in Amsterdam ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:59
    Het zou in iedergeval meer begrip opleveren als je transparant bent. Daarnaast verklein je het risco op schandalen als deze.

    Echter zou dit moeten beginnen bij de FIFA en UEFA . Maar als hun nog niet eens willen zeggen op welk land ze stemmen. Zie ik het somber in.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17500
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:06
    De eufa en fifa zijn ook zo corrupt als maar kan, dus vanuit die hoek moet je geen vooruitgang verwachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    Begrip? Ik denk het niet. Ik denk als Mino transparant laat zien dat hij 60 miljoen per jaar binnen veegt, dat niemand gaat zeggen: Ah joh, zolang hij er transparant over is, heb ik er begrip voor.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17500
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:18
    Ik heb wel begrip voor wat ome Mino doet. Hij is een slimme zakenman die voor zover ik weet de wet niet overtreedt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:10
    Make Belgium great again!
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Waarom niet transparant? Vieze zaakjes verdragen het licht niet
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:35
    Vincent kan dan wel transparantie mooi vinden, maar veel mensen vinden ook dat ze recht hebben op een stuk privacy.

    Ik had een tijd geleden een directeur die ook zat te roepen over transparantie over salarissen. Want dat zou ervoor zorgen dat die oeverloze discussies met mensen die er wat bij wilden hebben zouden ophouden.

    Dat was in een meeting van mijn team van 18 ict consultants. Ik keek hem even aan. Gaf hem een marker en wees naar het whiteboard: "dan schrijf jij jouw salaris daar maar op. Zet ik dat van mij er meteen onder."

    Leuk bedacht van meneer Kompany, maar het gaat niet werken.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1289
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    zal nooit gebeuren word alleen maar erger
    Vind ik leuk
    Gavv +935
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:26
    Als Belg schaam ik me diep, zeer diep. Maar langs de andere kant: iedereen, maar dan ook echt letterlijk iedereen in of rond het voetbal weet dat deze dingen gebeuren. Kijk maar naar Ronaldo en Messi met hun belastingonduiking. En ik ben zeker dat als men in pakweg Engeland op clubniveau gaat onderzoeken dat er dezelfde lijken uit de kast vallen.. en dan met bedragen die nog 10 maal hoger liggen. Beetje laakbaar en vooral hypocriet dus dat internationale media België nu afserveren als voetballand.

    De matchfixing rond Mechelen, Waasland-Beveren en de twee scheidsrechters vind ik drie keer zo erg. En ik vrees voor de supporters dat hun clubs zeer zware financiële en sportieve gevolgen gaan dragen, en terecht natuurlijk. Zeer jammer dat die een traditieclub als Mechelen betrekt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    henk1952 +104
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:43
    Prima forum voor jullie om dom te lullen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11292
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:02
    Klasse van Kompany, want velen willen dit schimmig houden om meer te kunnen pakken, mooi zo'n voortrekkersrol.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1760
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:57
    Wat de link nu heel nauw maakt is me een raadsel. Als hij nu probeert te zeggen dat het in alle gevallen om een schimmige wereld gaat dan vat ik hem. Maar een link is toch een ander verhaal....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws