Kompany: Link met mensenhandel, drugshandel en prostitutie is heel nauw

    Kompany: "Link met mensenhandel, drugshandel en prostitutie is heel nauw"

    donderdag 11 oktober 2018 om 14:55

    Vincent Kompany, aanvoerder van de Rode Duivels, wil meer transparantie in de voetbalwereld. Het schandaal in België laat volgens hem zien dat het zowel nationaal als internationaal beter moet en kan.

    Het Belgische voetbal is in rep en roer door 'Operatie Propere Handen'. "Op dit moment is het te vroeg om het echt over individuen te hebben. Maar als je het hebt over de voetbalsector dan kan je niet verrast zijn", reageert Kompany bij VTM. "De link is heel nauw met de praktijken van de wereld van mensenhandel, drugshandel en prostitutie. Er zijn veel goede mensen, maar ook veel slechte."

    De verdediger van Manchester City loopt al heel wat jaren mee in de voetbalwereld en vindt dat er dingen moeten veranderen. "Wat ik niet begrijp is dat het internationaal niet helemaal transparant is ondertussen. Er wordt toch sowieso gespeculeerd over lonen van spelers, dat het hen waarschijnlijk niet uitmaakt of hun loon bekend is. Maak het helemaal transparant zodanig dat iedereen zich moet verantwoorden voor hetgeen ze factureren."

    Kompany blijft hameren op transparantie. "Uiteraard is een makelaar of een soort van bemiddelaar belangrijk voor een speler om hun belangen te beschermen en ook af en toe die van de club. Maar waarom het nog niet transparant is, snap ik helemaal niet."

    Poll

    Ben jij het eens met Kompany over de transparantie van de voetbalwereld?

    (496 stemmen)

    Plaats een reactie

    ArieBombarie +39223
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:58
    En weet je: ik geloof er niks van dat het in Nederland heel anders is.
    Hier komen er ook zeker weten nog van dergelijke schandalen naar boven.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:02
    ja dat denk ik ook
    aan al die 33 kampioenschappen van Ajax zit een luchtje ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:05
    Niet onnodig provoceren.
    Ik maak me er ook vaak schuldig aan, maar als we allemasl wat beter ons best doen, dan wordt de sfeer veel beter hier;)
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:07
    volgens mij snap je de ;-) achter mijn reactie niet
    hier op VP betekent dit dat je een geintje maakt
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:11
    Ik snap meer dan je denkt haha.
    Mij ontgaat jouw speldenprikje echte ook niet in deze.
    Maar ik moet ook niet zeuren, ik zie de humor er dan ook wel van in.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:15
    als je zulke speldeprikjes niet meer mag maken , dan kun je deze site opdoeken
    en ik heb hier ook ooit gezegd ; de gene die in Mei bovenaan staat is ook de terechte kampioen
    behalve 33 keer dat Ajax kampioen is geworden dan ;-)
    Vind ik leuk
    The Genius +3212
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:07
    hou je bek over ajax! ..... gaaf, nu weet ik hoe het voelt om dat te zeggen op VP... begrijp niet waarom zoveel mensen het zeggen want het voelt echt niet anders dan andere woorden :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 16:07]
    Vind ik leuk
    Echt? +3377
    donderdag 11 oktober 2018 om 17:45
    Waarom zouden we een betere sfeer ambiëren?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 19:53
    Om etterbakjes als jij ook fatsoen te laten voelen.
    Vind ik leuk
    Echt? +3377
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:51
    En jij denkt dat het woord etterbakjes daarbij hoort? Rare definitie van fatsoen heb jij.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:54
    Jij bewijst in ieder geval keer op keer mijn gelijk.
    Vind ik leuk
    Echt? +3377
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:55
    Prima, je hebt helemaal gelijk. Maar doe dan niet of jij fatsoen brengt hier😂
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 21:57
    Jij bent continue op strijd uit met wie dan ook.
    Steeds trek jij zeer geïrriteerde mensen aan door jouw gedrag, toch leer je er niks van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:05
    Begin bij jezelf met 'fatsoen'. 'wilbert'.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:07
    Doe jij dat ook mee "Stadsgeweld"?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 16:11
    Heel graag. Stadsgeweld is in mijn optiek het geweld vd stad. Ik woon liever achteraf. Aan de rand van de stad. Maar dat wordt helaas pas gerealiseerd op 1 februari 2019. Nu kan ik mij voorstellen dat mijn naam voor verwarring zorgt, daarvoor mijn excuses. Ik ben gediplomeerd accountant. Maar heb zelf voor veldwerk gekozen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 oktober 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39223
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:09
    Ik vind die 33 minder opvallend dan de vele kampioenschappen die we niet haalden :p
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8323
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:29
    Ik heb juist moeite om te geloven dat Ajax ooit wél zo goed was 😋
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39223
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:34
    Maar die moeite komt niet uit ongeloof. Die komt uit frustratie en afgunst toch?
    Vind ik leuk
    SnelKookPan +8323
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:41
    Vooral door de hoeveelheid prijzen die jullie de laatste jaren pakken en ik volg de Eredivisie ook maar sinds eind jaren 90😉

    Afgunst vind ik een groot woord gezien ik vaker in de arena ben geweest dan menig Ajacied hier op VP, die van papa wel eens een verhaal heeft gehoord over hoe mooi het allemaal wel niet is...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    Koeien +2428
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:50
    Ik vond het ook nogal verdacht dat FC Groningen nog steeds nooit kampioen is geworden!

    #matchfixing
    #thosedamncriminalsdidit
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +167
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:11
    Nou, heb anders nog steeds een vreemde smaak in de bek van seizoen 90)91 toen we vlak voor het einde van het seizoen flink werden genaaid in Tilburg en daardoor nipt achterbleven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 oktober 2018 om 01:30
    Welk parfum
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:03
    Ik vrees dat je daar helemaal gelijk in gaat krijgen, maar een land waar het in alle lagen zuivere koffie is moet nog 'geschapen' worden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:25
    Het is wel zo dat Nederlanders over het algemeen een mondig en direct volk zijn waar individuen dus minder snel iets zover laten komen, met name in de Randstad. Nu denk ik wel dat in bepaalde hoge kringen waar de normale Nederlanders niet bij zijn ook genoeg foute dingen gebeuren, maar zoiets als nu in België denk ik eerlijk gezegd niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +39223
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:33
    Denk ook niet dat het hetzelfde geval zal zijn nee.
    Van feyenoord, PSV en Ajax kan ik me dit soort dingen niet echt voorstellen. Zijn clubs met traditie, eergevoel en liefde voor het voetbal. Ook scheelt het dat deze clubs geen gekke/vreemde eigenaren hebben of zo. Ook is de KNVB hier op eht oog best streng in veel zaken. Wat ik positief vind.

    Maar in Nederland zal niet minder corruptie zijn. Er gaat giga veel geld om en er gebeuren de vreemdste dingen zo nu en dan. Ook de verhalen van die VI verslaggevers destijds over de Mafia waren echt bizar te noemen.
    Vind ik leuk
    zapperboy +689
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:11
    Gaat misschien gebeuren.
    Of vergis ik mij dat Ajax een speler van Mechelen aan boord gehaald heeft, wetende dat Bayat ook kind aan huis was in Mechelen.
    Het zou zo kunnen gaan stinken in Amsterdam ?
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 14:59
    Het zou in iedergeval meer begrip opleveren als je transparant bent. Daarnaast verklein je het risco op schandalen als deze.

    Echter zou dit moeten beginnen bij de FIFA en UEFA . Maar als hun nog niet eens willen zeggen op welk land ze stemmen. Zie ik het somber in.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:06
    De eufa en fifa zijn ook zo corrupt als maar kan, dus vanuit die hoek moet je geen vooruitgang verwachten.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:12
    Begrip? Ik denk het niet. Ik denk als Mino transparant laat zien dat hij 60 miljoen per jaar binnen veegt, dat niemand gaat zeggen: Ah joh, zolang hij er transparant over is, heb ik er begrip voor.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:18
    Ik heb wel begrip voor wat ome Mino doet. Hij is een slimme zakenman die voor zover ik weet de wet niet overtreedt.
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:10
    Make Belgium great again!
    Vind ik leuk
    Leozao +1446
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:21
    Waarom niet transparant? Vieze zaakjes verdragen het licht niet
    Vind ik leuk
    donderdag 11 oktober 2018 om 15:35
    Vincent kan dan wel transparantie mooi vinden, maar veel mensen vinden ook dat ze recht hebben op een stuk privacy.

    Ik had een tijd geleden een directeur die ook zat te roepen over transparantie over salarissen. Want dat zou ervoor zorgen dat die oeverloze discussies met mensen die er wat bij wilden hebben zouden ophouden.

    Dat was in een meeting van mijn team van 18 ict consultants. Ik keek hem even aan. Gaf hem een marker en wees naar het whiteboard: "dan schrijf jij jouw salaris daar maar op. Zet ik dat van mij er meteen onder."

    Leuk bedacht van meneer Kompany, maar het gaat niet werken.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1230
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:25
    zal nooit gebeuren word alleen maar erger
    Vind ik leuk
    Gavv +934
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:26
    Als Belg schaam ik me diep, zeer diep. Maar langs de andere kant: iedereen, maar dan ook echt letterlijk iedereen in of rond het voetbal weet dat deze dingen gebeuren. Kijk maar naar Ronaldo en Messi met hun belastingonduiking. En ik ben zeker dat als men in pakweg Engeland op clubniveau gaat onderzoeken dat er dezelfde lijken uit de kast vallen.. en dan met bedragen die nog 10 maal hoger liggen. Beetje laakbaar en vooral hypocriet dus dat internationale media België nu afserveren als voetballand.

    De matchfixing rond Mechelen, Waasland-Beveren en de twee scheidsrechters vind ik drie keer zo erg. En ik vrees voor de supporters dat hun clubs zeer zware financiële en sportieve gevolgen gaan dragen, en terecht natuurlijk. Zeer jammer dat die een traditieclub als Mechelen betrekt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 oktober 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    henk1952 +45
    donderdag 11 oktober 2018 om 16:43
    Prima forum voor jullie om dom te lullen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10671
    donderdag 11 oktober 2018 om 18:02
    Klasse van Kompany, want velen willen dit schimmig houden om meer te kunnen pakken, mooi zo'n voortrekkersrol.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1349
    donderdag 11 oktober 2018 om 20:57
    Wat de link nu heel nauw maakt is me een raadsel. Als hij nu probeert te zeggen dat het in alle gevallen om een schimmige wereld gaat dan vat ik hem. Maar een link is toch een ander verhaal....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws