'Afgerekend op één wedstrijd': 'Ik had een goede back kunnen zijn voor Feyenoord'

    'Afgerekend op één wedstrijd': 'Ik had een goede back kunnen zijn voor Feyenoord'

    maandag 15 oktober 2018 om 11:29

    Ooit gold hij als één van de grootste talenten van Willem II en - later - Feyenoord. Inmiddels is de 25-jarige Mats van Huijgevoort profvoetballer af en speelt hij bij amateurclub Kozakken Boys. De verdediger vindt het jammer dat hij nooit verder is gekomen dan één optreden in het eerste elftal van Feyenoord. 

    De Rotterdamse topclub nam Van Huijgevoort in 2008 over van Willem II. "Ik heb prachtige herinneringen aan die tijd: de trainers die ik bij de club heb gehad, de drie titels in vier jaar, de kampioenschappen met Oranje, de internationale toernooien en natuurlijk ook mijn debuut voor het eerste elftal van Feyenoord, begin 2012 tegen VVV-Venlo", blikt hij terug met ELF Voetbal

    "Ik kan voor altijd zeggen dat ik voor Feyenoord heb gespeeld, maar de wedstrijd zelf was geen hoogtepunt. We verloren en ik werd na de eerste helft naar de kant gehaald, omdat ik geel had. Trainer Ronald Koeman wilde liever een ervaren man en bracht Gill Swerts in. Dat veranderde echter ook niet zoveel. Ik heb zeker het gevoel dat ik ben afgerekend op die wedstrijd. Dat vind ik jammer, want ik ben er zeker van dat ik bij Feyenoord een goede linksback had kunnen zijn."

    Na 2012 ging het bergafwaarts. "Ik ben twee jaar verhuurd geweest, aan Excelsior en Willem II. Achteraf is het makkelijk praten, maar ik neem mezelf kwalijk dat ik toen de onjuiste keuzes heb gemaakt. In die twee jaar speelde ik nooit, terwijl ik andere mogelijkheden had waarbij ik vrijwel zeker een basisplaats had veroverd. (...) Die twee jaar zonder speelminuten zijn uiteindelijk de doodsteek voor me geworden in het profvoetbal."

    Plaats een reactie

    maandag 15 oktober 2018 om 11:36
    Ja anders had hij al bij barca gespeeld zonder die ene wedstrijd idd
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2879
    maandag 15 oktober 2018 om 11:59
    Inderdaad, bij willem 2 en excelsior kwam je niet in de basis maar feyenoord had je wel gered?!
    Vind ik leuk
    baku +850
    maandag 15 oktober 2018 om 11:37
    Leuk, nog meer oud voetballers die hun levensverhaal kwijt willen hier ?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10822
    maandag 15 oktober 2018 om 11:39
    Ik had de absolute top kunnen halen, als ik beter was geweest en harder had getraind.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5449
    maandag 15 oktober 2018 om 11:44
    In? Curling?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10822
    maandag 15 oktober 2018 om 12:05
    Haha ook dat. Volgens mij gaat m’n beschrijving op voor elke sport, voor ieder gezond en valide persoon.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5449
    maandag 15 oktober 2018 om 13:14
    😉
    Vind ik leuk
    cj_fey +4173
    maandag 15 oktober 2018 om 14:14
    Niet zo minderwaardig over curling Zultkop 🤷🏻‍♂️🤪
    Vind ik leuk
    Zultkop +5449
    maandag 15 oktober 2018 om 14:22
    Ik zou niet durven! Er zijn tegenwoordig zelfs curlingteams met leuke dames.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4173
    maandag 15 oktober 2018 om 14:24
    Als je dat maar weet 😎
    Vind ik leuk
    Zultkop +5449
    maandag 15 oktober 2018 om 14:27
    Ben je een fan of doe je zelf aan curling? Je ben wel een beetje snel op je ehhhh.... bezem getrapt 😋
    Vind ik leuk
    cj_fey +4173
    dinsdag 16 oktober 2018 om 07:09
    Welnee, maar was afgezet tegen het Topic.... hard trainen e.d. :P
    Alhoewel, curling, je kunt er goed bij in slaap vallen ;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    maandag 15 oktober 2018 om 13:51
    Dit gaat duidelijk over bergbeklimmen 😉
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:37
    Ja Koeman zag het verkeerd.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5739
    maandag 15 oktober 2018 om 11:37
    Zoals bij veel talenten, ze vallen in de meeste gevallen af vanwege de mentale druk die ze niet aankunnen. Bij Ajax en dat zal bij de andere grote clubs niet anders zijn, 90% valt af.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1453
    maandag 15 oktober 2018 om 11:38
    En terecht. Want je was miss wel de slechtste debutant ooit.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9635
    maandag 15 oktober 2018 om 11:39
    Ja, die ene wedstrijd was beslissend.... En daarnaast: "Ik ben twee jaar verhuurd geweest, aan Excelsior en Willem II. Achteraf is het makkelijk praten, maar ik neem mezelf kwalijk dat ik toen de onjuiste keuzes heb gemaakt. In die twee jaar speelde ik nooit, terwijl ik andere mogelijkheden had waarbij ik vrijwel zeker een basisplaats had veroverd."

    Misschien zag Koeman en de trainer van Excelsior & Willem II het wel goed en was je niet goed genoeg? Of had je toevallig drie keer "pech"?
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:54
    Moving on!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32073
    maandag 15 oktober 2018 om 11:59
    Vast ja, kozakken boys. 😂
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 15 oktober 2018 om 12:14
    Je speelde dan ook dramatisch in die pot en had al mazzel dat je de rust haalde.
    Meer medelijden met Kaj Ramsteijn die het goed deed, vervolgens zijn kruisband aan gruzels zag gaan bij AZ uit en daarna Janmaat zag komen en nu op het 2de niveau in Noorwegen loopt te ballen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 14:24
    Soms is het ook net even geluk hebben op het juiste moment he?
    Je hoopt dan dat je nog een kans krijgt.
    Maar afrekenen op een nerveus debuut kan ook hard zijn toch?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 15 oktober 2018 om 14:35
    Is hij helemaal niet.
    Hij verloor de slag gewoon van Kongolo en Martins Indi.
    Is ook geen schande aangezien die alle twee mee naar Brazilie gingen.
    Hij moet gewoon zijn handen dicht knijpen met 45 minuten Feyenoord 1.
    had na 17 minuten geel tegen ene Berghuis....
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 15:58
    Jij kent die jongen beter dan mij, dus ik ga op jou af.
    Maar Kongolo en Indi zitten dicht op Oranje.
    Als je daar achterzit achter Kongolo en Indy kan je nog wel in de ED terecht toch? Want Feijenoord heeft verstand van goede verdedigers, dat moge duidelijk zijn.
    Heeft hij Berghuis een transfer bezorgd dus. :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 15 oktober 2018 om 16:03
    Nou ja, Nelom liep er ook nog dus was hij 4de keus.
    Echt "kennen" doe ik hem ook niet.
    Hij was een van best wel veel jonge verdedigers die op doorbreken stonden destijds.
    Schenkeveld, Ramsteijn, hij dus.
    Hij heeft daarna bij Willem II en Excelsior niet laten zien in de eredivisie thuis te horen.
    Schenkeveld heeft het nog ene tijd redelijk goed gedaan bij Heracles en Zwolle en loopt nu lekker in Australie.
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 16:42
    Bij Cambuur hebben we Feijenoorder Dammers gehad, die was toen 19 of zo maar nog niet aan ED toe... die koste ons menigmaal de kop, niet zijn schuld maar hij was te jong en speelt nu bij Fortuna met wisselend succes.
    Maar wel gek dat Feijenoord 5 top verdedigers opleidt en dan ook nog een aantal verkoopt. Nu nog wat meer aanvallers en midvelders... dan spek je de kassa.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 16:43]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    maandag 15 oktober 2018 om 16:51
    Niet zo gek ook, die jongen had heelde jeugd in de spits gelopen en bij Cambuur kwam hij ineens back te lopen nadat er besloten was hem om te turnen in een verdediger.

    Heb hem maar 1x voor Feyenoord in de verdediging bezig gezien, Manchester utd uit en toen deed hij het helemaal niet onaardig tegen ene Ibrahimovic.
    Hij is mede de reden dat Schuurs zo op kon vallen vorig seizoen en doet het nou ook gewoon weer behoorlijk.
    "wisselend" succes" vind ik daarom iets te negatief klinken.
    Vind ik leuk
    Janste +166
    maandag 15 oktober 2018 om 12:15
    Je moet ook niet tegen vvv je debut maken in de Koel. Dan weet je al dat je bijna nooit kunt winnen... Tenminste feijenoord dan
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 14:22
    Onjuiste keuzes, die zouden we niet moeten maken.
    En wat waren die keuzes?
    Een Rolls... Rolex, vrouwen, tattoo?
    Vind ik leuk
    Ron jans +357
    maandag 15 oktober 2018 om 15:36
    De 3 titels in 4 jaar? Heeft deze man het over jeugdteams of iets dergelijks?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3213
    maandag 15 oktober 2018 om 15:50
    Wie is die man ,nooit van gehoord ..ik persoonlijk dan
    Vind ik leuk
    Socrates +697
    maandag 15 oktober 2018 om 15:59
    Beetje gek dat hij nu terugkijkt terwijl hij 25 is...Karakterdingetje misschien?
    Vind ik leuk
    meloen87 +791
    maandag 15 oktober 2018 om 17:35
    Wat een lamlul, die heeft het te hoog in zijn bol zitten. Dat hij bij Kozakken Boys nu speelt, zegt genoeg dat hij inderdaad is afgerekend op die ene wedstrijd. Koeman zag gewoon direct dat het helemaal niets zou worden met die jongen. Maar hoeft zich niet al te slecht voelen, want hij is zeker niet de enige die hem dit is overkomen bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Ropa +158
    maandag 15 oktober 2018 om 18:30
    Met 1.74 mrt kan je toch niet serieus een van de grootste talenten worden genoemd man..
    Vind ik leuk
    Blindsy +12670
    maandag 15 oktober 2018 om 20:54
    Zou hij echt in z'n eigen lulkoek geloven?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13235
    maandag 15 oktober 2018 om 23:48
    Best sneu dat ie dit zelf wel echt gelooft.
    Als je na die wedstrijd gewoon weer goed gespeeld had bij de beloften dan had je echt nog wel een kans gekregen, maar je was gewoon niet goed genoeg.
    Als je dan verhuurd word aan Excelsior en Willem 2, maar zelfs daar geen minuten maakt en uiteindelijk bij een Kozakken Boys terecht komt dan heb je wel echt een plaat voor je kop wanneer je gaat roepen dat je er zeker van bent dat je wel een goede linksback voor Feyenoord had kunnen zijn. Dan had je nu op zn minst bij een ED club moeten zitten, je zit niet eens bij een club uit de Keuken Kampioen Divisie, je zit nu bij een club uit één of ander gehucht ergens in Brabant en speelt in de tweede divisie....
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1522
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:58
    Nu is Dus ook duidelijk dat Clasie er ook nooit meer komt op niveau die is er bijna 3 jaar uit geweest. Wat duidelijk te zien is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws