'Chelsea kan Aké door 'gentleman's agreement' voor tientallen miljoenen inlijven'

    'Chelsea kan Aké door 'gentleman's agreement' voor tientallen miljoenen inlijven'

    maandag 15 oktober 2018 om 16:38

    Na The Daily Star en The Sun meldt nu ook The Telegraph dat diverse Engelse topclubs belangstelling hebben voor Nathan Aké. Met name Tottenham Hotspur en Manchester United volgen de ontwikkeling van de Oranje-verdediger op de voet. Chelsea kan die twee ploegen echter aftroeven. 

    The Blues verkochten Aké (23) in de zomer van 2017 voor ruim twintig miljoen euro aan Bournemouth. Destijds kwamen de clubs volgens The Telegraph tot een zogenaamd gentleman's agreement: Aké kan voor ongeveer veertig miljoen door Chelsea worden ingelijfd. 

    Op dit moment heeft de formatie uit Londen naar verluidt (nog) geen concrete interesse voor Aké. Mochten Manchester United en Tottenham zich in januari of komende zomer melden bij Bournemouth, dan mengen The Blues zich mogelijk in de strijd. 

    Aké maakte op zestienjarige leeftijd de overstap van Feyenoord naar Chelsea. Tussen 2011 en 2017 kwam hij namens de Premier League-grootmacht tot slechts zeven optredens in de Premier League. 

    Plaats een reactie

    Reinier86 +1513
    maandag 15 oktober 2018 om 16:47
    Hij zou niet naar Chelsea moeten willen. Lekker naar een Spurs ofzo
    Vind ik leuk
    tremere +701
    maandag 15 oktober 2018 om 16:59
    Lekker buiten Engeland gaan voetballen, krijgen wij er tenminste nog een vergoeding voor ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5732
    maandag 15 oktober 2018 om 17:18
    Hij is op 16 jarige leeftijd vertrokken bij Feyenoord en dan is het toch zo dat een graantje mee gaan pikken bij deze transfer?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:03
    Volgens mij alleen als hij nu buiten Engeland gaat voetballen.
    Vind ik leuk
    Rondebal +699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:51
    Mee eens! Jammer dat hij zo vroeg bij jullie is vertrokken, denk dat hij zelfs verder in zijn ontwikkeling was geweest dan waar hij nu is! En jullie hadden een mooiere tranferssom voor hem kunnen krijgen!
    Vind ik leuk
    NESAFCA +151
    maandag 15 oktober 2018 om 19:24
    1 kant wel 1 kant niet. Hij verliet echter al vroeg nl voor die club dus misschien wil die ze ongelijk bewijzen hem van de hand te doen anderszijds heb je wel een punt
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:48
    Lekker voor een concurrent kiezen, daar slagen en een dikke middelvinger opsteken naar Chelsea!
    Vind ik leuk
    imho +1024
    maandag 15 oktober 2018 om 16:50
    Oke Aké heeft PL ervaring. Maar als hij (middels een gentlemen agreement) al €40 mln op moet leveren. Dan rijzen de prijzen voor een gemiddelde verdediger dus al de pan uit. Laat staan voor exceptionele verdedigers.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:12
    Klein bedrag, pinnen mag.
    Vind ik leuk
    Cptn PSV +124
    maandag 15 oktober 2018 om 17:17
    23 jaar oud, was vorig seizoen de beste spelen van Bournemouth en speelt dit seizoen weer goed. Daarvoor twee jaar op huurbasis ook gewoon sterk in de premier league. Hij is dus nu al met zijn 4de consistente sterke jaar bezig achter elkaar in de premier league. Waarom zou hij niet 40 miljoen mogen kosten?
    Vind ik leuk
    imho +1024
    maandag 15 oktober 2018 om 17:25
    Ik vind het prima dat hij 40 mln mag kosten. Maar ik vind het geen absolute topper. Daarom zeg ik ook dat de prijzen voor verdedigers ook al de pan uit rijzen en dat we de aankomende 2 transferwindows (veel verder heeft met de huidige voetbalinflatie toch geen zin) gigantische bedragen gaan zien.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1038
    maandag 15 oktober 2018 om 17:27
    Welke positie speelt hij daar dan?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:56
    Altijd centraal achterin.
    Vind ik leuk
    Gutierres14 +1038
    maandag 15 oktober 2018 om 23:39
    Toch bijzonder, met zijn lengte.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 23:43
    Snap dat je dat zegt, maar hij heeft wel een behoorlijke sprongkracht en een goede timing en dat compenseert wel het nodige, maar 1.80m is relatief klein voor een centrale verdediger en zeker in de Premier League, toch breekt hem dat niet echt op.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:58
    In grote lijnen mee eens, maar we moeten niet vergeten dat 2016/2017 eigenlijk best wel een baggerseizoen voor hem was, eerst zat hij een tijdje bij Bournemouth op de bank en net toen hij een reeks wedstrijden begon te spelen, haalde Chelsea hem terug in januari en je raadt het al, daar speelde hij vervolgens nagenoeg niets meer.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:53
    Niet helemaal uit te sluiten dat ze dat gaan doen, aangezien het contract van Luiz aankomende zomer afloopt, dan zou je dus Rüdiger en Aké centraal achterin hebben met Christensen en Zouma nog achter de hand.. Anderzijds kun je je afvragen of Aké nou echt duidelijk de beste is van die 3 en of je daar 40 miljoen voor moet willen betalen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 16:59]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:03
    Zelf zal hij ook willen spelen. Dus dan is zo'n keuze extra moeilijk.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4753
    maandag 15 oktober 2018 om 16:53
    Het zal aan mij liggen maar mij valt deze jongen nooit heel erg op. Heeft wel als voordeel dat hij als homegrown geldt maar dat is ook het enige
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:05
    Dat kan ook nog wel voor hem spreken, hij is een hele degelijke, stabiele factor centraal achterin bij Bournemouth en dan val je voor het grote publiek niet echt op, maar als je hem wat nauwkeuriger gaat bekijken zie je dat hij positioneel erg sterk is en het vak verdedigen nog echt verstaat, daarnaast ook een echte professional waar je eigenlijk geen omkijken naar hebt. Opbouwend is het allemaal niet heel groots, maar hij verspeelt ook zelden zomaar een bal.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 17:20
    Gaat 't niet wat te snel? Hij is nu basisspeler, das toch heerlijk?
    Ik zou mooi nog even blijven. Bij een grote club is hij misschien weer bankzitter.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:20]
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:30
    Ik verwacht ook niet dat het eerder dan de zomer van 2019 echt concreet wordt, dan zijn we ook weer 8 maanden verder. Vorig seizoen heeft hij 38(!) competitiewedstrijden voor Bournemouth gespeeld en als het goed is, speelt hij dit seizoen ook nagenoeg alles, dus dan heeft hij toch weer aardig wat extra ervaring opgedaan.
    Vind ik leuk
    hantayo +1100
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:22
    Een top verdediger die in Nederland, zoals maar weer blijkt, bijna onzichtbaar blijft. Misschien omdat ie al vroeg in Engeland was? In Engeland wel gewaardeerd. Oranje speelde het best als hij meedeed.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:54
    Nooit terug gaan naar chelsea

    Ik denk aan hopelijk liverpool dat die aan deur klopt , he klopp
    Vind ik leuk
    Bhj +1602
    maandag 15 oktober 2018 om 17:00
    Ken Ado ook lekker van mee genieten
    Vind ik leuk
    meloen87 +791
    maandag 15 oktober 2018 om 17:01
    Het zou de grootste fout (wederom) in zijn carriere zijn als hij terugkeert naar Chelsea. Hij zal daar gewoon nooit een basisspeler worden.
    Vind ik leuk
    Te ligt +279
    maandag 15 oktober 2018 om 19:14
    Geef me jouw glazen bol eens!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26686
    maandag 15 oktober 2018 om 17:13
    Hopelijk gaat Ake niet weer terug naar Chelsea.. Laat hem lekker naar Spurs gaan!
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 17:18
    Weet niet wat er in Rotterdams water zit maar tel Ake daar ook nog bij, Indi, de Vrij, Karsdorp, Kongolo. Iemand op Varkenoord heeft een goed oog op verdedigers.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:40
    Ake hebben ze dan van ons gestolen. Maar zeker goed dat ze daar de potentie zien en vooral van verdedigers.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 17:52
    Is hij geboren Hagenaar dan?

    Off-topic, heb je dat stuk gelezen over El Khayatti?
    Prima kerel is dat.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90699
    maandag 15 oktober 2018 om 18:11
    Ja, geboren en getogen en uit de Haagse jeugd.


    Nathan Aké
    Footballer
    Nathan Benjamin Aké is a Dutch professional footballer who plays for Premier League club AFC Bournemouth and the Netherlands national team. Although he predominantly plays as a central defender, he has also been deployed as a left back. Wikipedia
    Born: February 18, 1995 (age 23 years), The Hague
    Height: 1.8 m
    Salary: 2.08 million GBP (2017)


    Volgens mij heb ik die nog niet gezien. Waar is dat interview te lezen dan? Ja sowieso, echt een goede gast onze Nasser.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 15 oktober 2018 om 18:30
    Stond in VI, meen 3 pages, heeft keihard hiervoor gewerkt, zit een goede kop op. Geen kapsones.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90699
    maandag 15 oktober 2018 om 18:53
    Klopt, no nonsense speler.

    Thanks, ik ga het even opzoeken 👍🏼
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12856
    maandag 15 oktober 2018 om 17:27
    Ruud Gullit moet zich toch echt een keer inhouden, haha.. :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:40
    Linksom of rechtsom, onze Hagenees gaat er wel komen.
    Vind ik leuk
    HansVites +5025
    maandag 15 oktober 2018 om 17:43
    Gewoon kopen Chelsea en dan verhuren aan Vitesse
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1712
    maandag 15 oktober 2018 om 17:43
    Dan snap je werkelijk niet waarom die blinde iedere wedstrijd in het nl team wordt opgesteld. Ake is vele malen beter.
    Vind ik leuk
    kees ee +609
    maandag 15 oktober 2018 om 18:16
    in een wereld ZONDER gentlemen bestaan GEEN gentlemens agreements !!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32072
    maandag 15 oktober 2018 om 18:24
    Zou daar nooit meer terug keren, nare club.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws