De Ligt wacht 'grote uitdaging': Het maximale zal van me worden gevraagd

De Ligt wacht 'grote uitdaging': "Het maximale zal van me worden gevraagd"

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 08:35di 16-10-2018 om 08:35

Matthijs de Ligt wacht dinsdagavond een grote uitdaging in de oefeninterland van het Nederlands elftal met België. De negentienjarige verdediger staat tegenover Romelu Lukaku.

Op de spits van Manchester United staat geen maat bij de Rode Duivels. Hij scoorde 28 keer in zijn laatste 26 interlands. "Dat wordt een heel mooie uitdaging", zegt De Ligt tegen De Telegraaf. "Lukaku is groot, sterk en heel snel: ik speelde nog niet vaak tegen zo'n type. Het maximale zal van me worden gevraagd en ik verheug me daar op. Hoe beter de tegenstander, des te mooier.'"

De Ligt bereidt zich zorgvuldig voor op zijn duels. "Dan kijk ik op YouTube extra beelden om een zo goed mogelijk idee te krijgen van hoe een spits beweegt en positie kiest. Van spitsen uit de Eredivisie krijgen we beelden van de technische staf van Ajax, daar zijn meestal niet veel beelden van op internet."

"Maar bij dit soort spelers van de buitencategorie kijk ik ook altijd zelf nog even. Lewandowski en Lacazette vond ik heel goed, Lukaku behoort ook zeker tot die categorie", besluit de aanvoerder van Ajax, die in Brussel zijn elfde interland lijkt te gaan spelen.

Poll

Wint Nederland ook van België?

(6240 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 oktober 2018 om 08:40
Wordt weer een interessant duel tussen die 2. Allebei fysiek ijzersterk.
Vind ik leuk
Adje80 +10479
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:47
Denk dat lukaku nog net te sterk is...verwacht een kleine nederlaag
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12784
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:39
Die speelt vanavond niet eens 😁
Vind ik leuk
Castromann +9549
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:48
Idd... beide fysiek sterk. Alleen is lukaku wel wat sneller. Daar licht de achilleshiel voor de Ligt.
Vind ik leuk
Voebtal +7436
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:54
Denk dat ze niet spelen vanavond.
Vind ik leuk
Vakkie D +4795
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:50
Ik vraag me af of lukaku speelt, maar als dat het geval is zullen de ligt en de vrij een mooie tegenstander hebben. Heb stefan meerdere malen een topspits in de zak zien hebben
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:09
1 tackle op knie hoogte en je ziet hem niet weer 😅
Vind ik leuk
JonathanAjax +11655
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:51
De Ligt is koning. Lewandowski, Muller en Uth in je broekzak in een paar weken tijd...
Vind ik leuk
B.O.B. +406
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:08
En vorig jaar had hij Ronaldo ook in zn broekzak....en die is ook heel snel...
Vind ik leuk
MG MG +535
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:52
Mooi moment om zich te revancheren en zich te meten met internationale top.
Vind ik leuk
Pimman +11523
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:54
Lewandowski zat in zijn broekzak..Lukaku in zijn andere? ;) ..we zullen zien.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6762
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:25
Daar zit Ronaldo al in. Voor Lukaku heeft zn moeder een juten zak meegegeven.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:24
Apart dit......gisteren werd nog gemeld dat Lukaku niet mee zou doen??
Vind ik leuk
MeesterL +98
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:28
De Ligt is slimmer dan Lukaku...dat is de enige manier waarop hij hem zal kunnen ontmantelen. Ben benieuwd of dat genoeg is. Als de verdediging, na Duitsland, ook tegen België de nul gaat houden en Ajax door zal gaan in de CL dan zal De Ligt misschien wel gewoon de 100 miljoen aan gaan tikken. Klinkt misschien bizar, maar hij heeft gewoon alles wat je wil in een centrale verdediger.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10917
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:47
Een nederlander is altijd slimmer dan een belg ;)
Vind ik leuk
Kevinm +1897
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:46
Zullen aan elkaar gewaagd zijn. Denk toch dat De Ligt Lukaku wel onder controle kan houden met de wedstrijden tegen Lacazette en Lewandowski in het achterhoofd.
Vind ik leuk
ajaxdev +681
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:29
Denk dat met Hateboer op rechts er meer rust is achterin en gevoelmatig past hij beter bij de ligt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51