Degelijk Oranje houdt zich staande in België en speelt gelijk

    Degelijk Oranje houdt zich staande in België en speelt gelijk

    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:35

    Het Nederlands elftal heeft de oefeninterland in en tegen België gelijkgespeeld. Tegen de nummer een van de FIFA-wereldranglijst werd in Brussel met 1-1 geremiseerd.

    In het Koning Boudewijnstadion begon bondscoach Ronald Koeman met maar liefst vijf andere namen ten opzichte van het duel met Duitsland van afgelopen zaterdag. Arnaut Groeneveld mocht in de basis beginnen en ook Quincy Promes, Kevin Strootman, Stefan de Vrij, Nathan Aké en Donny van de Beek kregen een kans van de bondscoach. 

    Oranje moest in België razendsnel in de achtervolging, want al na vijf minuten stond er een 1-0 achterstand op het scorebord. Eden Hazard was de Oranje-defensie te snel af, waarna Dries Mertens de bal uiteindelijk snoeihard in de kruising schoot. Nederland had niets te vertellen in de openingsfase en had geluk dat Romelu Lukaku en Mertens er geen 2-0 van maakten.

    Na de rommelige beginfase kroop Oranje uit het dal. België leed knullig balverlies op het middenveld, waarna de bal via Donny van de Beek en Quincy Promes bij Memphis Depay terecht kwam. De aanvaller speelde de bal naar Groeneveld, die van dichtbij zijn eerste interlandgoal maakte: 1-1. Oranje leek wakker, want na de gelijkmaker kregen Groeneveld en Memphis kansen op de 1-2. Zoveel geluk had de ploeg van Koeman niet. 

    De tweede helft haalde het qua niveau niet bij de eerste. Pablo Rosario mocht zijn debuut maken en ook Hans Hateboer kwam in het veld. Matthijs de Ligt en Denzel Dumfries bleven achter in de kleedkamer. België kreeg vlak na rust een levensgrote kans op de voorsprong. Oranje verloor de bal op het middenveld, waarna de ingevallen Michi Batshuayi de bal vanaf de rand van de zestien naast schoot. Ook Youri Tielemans was dicht bij een goal.

    Nederland kon in de eerste helft partij bieden aan de Belgen, maar in de tweede helft hield de ploeg het vooral op verdedigen. Koeman gunde Tonny Vilhena, Patrick van Aanholt, Luuk de Jong en Steven Bergwijn wat minuten. De wijzigingen leverden geen gevaar op. 

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Memphis en Blind. Geweldig vandaag!
    Vind ik leuk
    MichPSV +8759
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Je vergeet Cillessen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:18
    Idd, ongekend goed. Veruit de beste Nederlandse doelman heden ten dage.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Klopt Blind speel een zeer degelijke wedstrijd.
    Aanvoerder waardig !!
    Vind ik leuk
    Herendivisie +1744
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Positief verrast vandaag door mrt name blind. Heb hem bij ajax dit seizoen bij lange na niet zo zien spelen.
    Vind ik leuk
    satesaus +857
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Memphis klopt. Blind was (mede)schuldig aan eerste doelpunt en bracht helemaal niks op het middenveld. Je snapt er blijkbaar niets van of ajax/blind-fan.
    Vind ik leuk
    Iggy +3825
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48
    Als er iemand niets van snapt ben jij het wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:54
    Het is juist leuk en normaal dat ieder zijn of haar (hoewel, vrouwen geven geen fuck om voetbal, wel om andere ballen) mening kan geven met argumentatie. Waarom gelijk dat ziften op elkaar?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48
    Die eerste goal was gewoon niks aan te doen man, was echt een klasse goal.Moeten ze hem dan uit de kruising koppen? Je speelt tegen de nr1 van de wereld,uit nog wel.Dan kan 't stormen in 't begin.
    Vind ik leuk
    satesaus +857
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Ik heb het niet over het schot, die was idd prima. Maar kijk eens naar de actie(s) vooraf. Serieus, kijk eens even waar Blind loopt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Voetbal is soms een spel van fouten. De Belgen lieten in die minuten ff zien waarom ze de nr1 van de wereld zijn.Mertens schoot 'm geweldig in!
    Vind ik leuk
    satesaus +857
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:58
    Absoluut mee eens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Prima resultaat.
    Vind ik leuk
    Fokker +66
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Netjes toch ,ik zie iig weer potentie. Gaat vast goed komen in de nabije toekomst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Gelijkspelletje tegen België, ik ben tevreden..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Het kon 1-2 worden, was niet echt fan van de wissels, maar ja. Beter dan een verlies. Ik ben er tevreden mee.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3991
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:58
    Misschien wel geen super wissels maar koeman heeft nu wel èlke veldspeler minuten gegund deze 2 interlands. Prima voor het groepsgevoel!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Blind weer goed. Heerlijk.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19562
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    Strijders! Goede prestatie!
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +93
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39
    Veel respect gekregen voor Memphis, wat een baas!! Is niet van de bal te krijgen.
    Vind ik leuk
    Toes010 +1651
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39
    1 ding is zeker, Blind en Strootman nooit meer samen opstellen. Na wissel Strootman echt een verbetering! Vond van Aanholt erg sterk, en ik neem al m'n woorden terug over Depay in het verleden, wat een voetballer zeg. Al met al degelijke wedstrijd, overwinning was niet eens onverdiend geweest
    Vind ik leuk
    Pimman +4959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Depay idd de béste..Blind en Akè degelijk.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    Frenkie de Jong en Wijnaldum of Frenkie de Jong en Rosario naast elkaar in de nabije toekomst!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:43
    Rosario? Laat die eerst maar eens minuten maken in dit soort wedstrijden. Vond hem niet echt sterk. Maar ja pas zijn 1e interland. Denk toch dat we veel betere opties hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39
    We hebben zelfs een aardige 2e keus.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:39
    Keurig resultaat uit bij de Belgen. Laatste kwartier kon zelfs de winnende nog vallen. Heerlijk om te zien dat Oranje weer uit het dal aan het kruipen is en er veel jong talent op de deur klopt.
    Vind ik leuk
    Always PSV +11689
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Laatste kwartier was er veel druk op België. Had ik echt niet verwacht. Nederland kruipt uit een diep dal, er komt een mooie lichting aan.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Niet te snel juichen;)
    Vind ik leuk
    Always PSV +11689
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:08
    Als je wint van Duitsland en winst zat er in tegen de Belgen, juich ik dan te vroeg?
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:25
    Duitsland uit vorm en toe aan verjonging, is momenteel ook niet de wereldtop. Oefenwedstrijdje tegen België met aan allebei de kanten wat geëxperimenteerd. Maar inderdaad t ziet er als n stuk beter uit als eerst!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:26]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:17
    Zeker. Maar er zijn lichtpunten na de duels tegen de Belgen en de Duitsers. Je ziet hoe belangrijk CL is voor de talenten van PSV en Ajax. Ze draaien gelijk soepel mee bij Oranje en tijdens de wedstrijden vallen ze niet uit de toon. De basis voor een mooie Oranje periode lijkt te worden gelegd.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Depay met afstand de beste man aan Nederlandse kant. Wat is die gast ongehoord sterk aan de bal joh, ze kregen hem er nagenoeg niet vanaf.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Klopt.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Eens sinds hij in de punt speelt gaat het stukken beter met hem en NL
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Depay was prima.
    Maar de beste Nederlandse speler van vanavond was echt Jasper Cillessen. Hij heeft het Nederlands elftal er doorheen gesleept met prachtige reddingen.
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
    Mag je vinden, keepte oerdegelijk, ik ben het verder totaal niet met je eens.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26429
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:19
    Ik vond Ake ook geweldig spelen vanavond. Memphis met afstand de beste speler vanavond. En ook Cillessen stond op zijn post.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Best wel tevreden ❎❎❎
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:54
    3x niks
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Wij waren veel beter. Helemaal toen de Psv ers er in kwamen. Toch een mooi puntje bij die zuiderburen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42]
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
    man man
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:40
    Vindt het een positieve week ! Oké oke België speelde niet in zijn sterkste opstelling Nederland ook niet ! Maar het staat er wel en de hele wereld ziet het winst op Duitsland en gelijk tegen België! Er moet weer iets komen van tegen die Nederlanders willen we niet spelen
    Vind ik leuk
    heur es +714
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Degelijk of slecht?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Wat een saaie kut wedstrijd was het........
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Toch jammer dat memphis niet de winnende maakte, had het m gegund!
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    De Ligt, 1e helft ook weer gewoon heel sterk.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    De ligt kon alleen maar tikkie breed of terug, vindt ik jammer hij is beter dan dat
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48
    Ik heb het over zijn verdedigende kwaliteiten en met dit middenveld kon hij niet veel anders dan tikkie breed
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:49
    Zeker waar
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3991
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:54
    Vind ik ook. De ligt heeft niet zijn beste wedstrijden gespeeld deze dagen. Ik vond ake en de vrij ook prima als CV dus op die plekken hebben we de komende 10 jaar geen probleem
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:06
    Je hebt wel lopende spelers nodig om dat tikkie te kunnen geven en dat was er met strootman niet echt. Blind had daarin in iets meer kunnen doen, maar wegdraaien is niet echt zijn kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:41
    Slechte pot, beroerde wissels, zo bouw je nooit een goed elftal en dan die rosario???moet nog veel leren en die back dump moet leren verdedigen .
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Ja? Ik vond Rosario zeer sterk spelen.. al zn passes kwamen aan.. meeste ook nog naar voren, verdedigend een goede stoorzender. Maakt 1 fout, herstelde die direct als een baas
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Welke wedstrijd heb jij gezien dan??????
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:01
    Belgie - Nederland... waar heb jij naar zitten kijken dan
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    Bijna geen een pass kwam aan. Werd een tijd niet eens bij het spel betrokken.
    Is niet erg is zijn debuut maar jij hebt wel een andere wedstrijd gekeken 😂
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:09
    Ik heb een deel terug gekeken, leed indd wel bal verlies. Maar naar mate de minuten verstrijkten werd hij beter en beter. En ging de opbouw via hem of de terug gezakte memphis. Ik heb inderdaad niet volledig gelijk maar jij ook niet.. laat ik het hierop houden, ik ben nog altijd positief gestemd
    Vind ik leuk
    Doenorma +29
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:06
    Zegt ie vanaf de bank met een zak patat, bier en dito buik
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    Geen buik, heen patat, flesje bier ja en gewoon neutrale ogen dus wat is je punt? Het was gewoon slecht.
    Vind ik leuk
    Doenorma +29
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:27
    Volgende keer gewoon snel afhaken dat scheelt je weer een teleurstelling. Of gewoon niet meer volgen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14704
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Graag zou ik volgende wedstrijd Kluivert zien ipv bergwijn.
    Onzichtbaar die steven.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Nou dan heb jij een andere wedstrijd gezien ! Ik ben geen fan van PSV maar vond bergwijn sterk invallen ! Als kluifje ook gaat presteren en deze twee jongens hebben 3 jaar meer ervaring dan is het positief
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:45
    Haha
    Vind ik leuk
    HansVites +4892
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Prima prestatie tegen de nummer 1 van de Fifa ranglijst het gaat de goede kant weer op met Oranje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Geweldige prestatie van onze jongens tegen de nr1 van de wereld. Een pluim voor Koeman, hij heeft er echt een uitstekend collectief van gemaakt. Beste spelers waren in mijn ogen Depay, die echt bij tijd en wijlen onnavolgbaar was. En Blind, op z'n vertrouwde positie op 't middenveld met dekking in z'n rug, heeft hij 't spel geweldig verdeeld.Trots op Oranje!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43]
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43
    Lol zie onder
    Vind ik leuk
    Pimman +4959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Mee eens Depay de beste en Blind foutloos.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Blind😂😂😂leuk voor op de bank...liever de jong op 6 en ,volgende keer weer ake op links,wat een degelijke speler.....en de vrij naast van dijk....de ligt komt er wel met de tijd ..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3991
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    Napratertje.....Ik ben ook niet zo’n fan van blind maar hij heeft gewoon 2 prima interlands gespeeld. Alleen jammer dat sommige dit niet durven toe te geven
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Hoezo napraten....goede interlands, maar er zijn andere beter dan hem...hij is te allround....geen back geen middenvelder geen centrum verdediger..maar er handig met toernooien.....Aanholt en ake hebben specifieke kwaliteiten. Net als de jong en net als de ligt, van dijk en de vrij op al die posities waar hij speelt.....jij bent eerder de naprater....
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3991
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:02
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:03]
    Vind ik leuk
    Doenorma +29
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Wow wat een praatjes en waar stond jij vandaag... Naast het veld?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:09
    Nee gister wel, 2 maal....
    Vind ik leuk
    Doenorma +29
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
    En toen ook niets gepresteerd zeker
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:03
    Alleen is de jong geen 6 bij ajax niet en bij nederland niet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Hij is een 6 zoals Pirlo dat was bij Juventus....hij bouwt op als eerste middenvelder en niet als tweede zoals een 8 die vaak in de bal komt zoals Strootman of wijnaldum of van der beek....in bal bezit
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:09
    Hij speelt op 8 hoor. Blind en schone spelen op 6 bij ajax. Afgelopen zaterdag speelde de roon op 6.

    Waarom denk je dat hij die rushes kan maken. Er staat een 6 achter 😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
    Wijnaldum en Roon op rechts en links en De jong in het midden .....heb je gekeken???
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1013
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    Weet jij wel hoe een opstelling werkt 😂😂😂. Blijf jij lekker de jong op 6 zetten jochie.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Koeman is echt een goede bondscoach. In no time staat er een team dat door t vuur gaat. Dat was bij Ajax, PSV en Feyenoord niet anders (Southampton ook, Everton iets minder). Wat een klasbak. En Derksen dan mag hij een bierpens hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Precies, van mij mag hij een half kratje weg gieten vanavond.
    Vind ik leuk
    Legion73 +162
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    De hand van Koeman!!!
    Vind ik leuk
    Pimman +4959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43
    Terechte uitslag..ik vond Depay Man of the Match. Hij speelde beter dan afgelopen zaterdag.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
    Ja, eindelijk speelt hij voor het team..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43
    Rosario was zenuwachtig....heerlijke revanche tackle na die Panasonic..



    Oranje Verrast me eindelijk weer eens positief...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:43
    Blind kan kennelijk niets goed doen hier, maar hij heeft geen bal verspeeld en was gewoon heel degelijk. Besten waren Cillessen, Ake en vooral Depay.

    VP gaat Van de Beek uitroepen tot de man van de wedstrijd, maar daarvoor krijgen ze betaald.

    Update: gelukkig toch veel positieve, realistische reacties over het spel van Blind, kennelijk hoeft toch niet iedereen elkaar hier na te praten. Fijne avond is dit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46]
    Vind ik leuk
    HansVites +4892
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:45
    Blind speelt op het middenveld prima als cv zie ik hem liever niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Eens!
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:19
    Alleen was het middenveld van zaterdag veel beter. Blind is een nuttige wisselspeler bij Nederland door zijn multi-inzetbaarheid maar ook niet meer dan dat.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Vond ake zeer sterk vaak goed opgesteld memphis absoluut de beste vandaag
    Vind ik leuk
    Pimman +4959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    Eens!
    Vind ik leuk
    Pimman +4959
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:50
    Helemaal mee eens..Depay man of the match, Ake, Blind en Cilessen uitstekend foutloos!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    Blind is geweldig op 6 als z'n zwakke punten worden gecamoufleerd met een goed verdedigingsduo achter 'm. Kan hij 't ritme bepalen door z'n slimheid in z'n passing.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Perfecte samenvatting.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1583
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Dat kan toch echt niet. Ik vond Donny echt de minste van allemaal.. misschien is het en zelfvertrouwen issue door zijn situatie bij Ajax. Maa vandaag was het gewoon niet goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:57
    Nee, hij is degelijk maar niet van Oranje-niveau.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Als je met 5 minuten al 1-0 achterstaat en er al 21 jaar lang niet weet te winnen, is 1-1 niet zo slecht.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5516
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Typisch een vriendschappelijke wedstrijd dat bijna altijd gelijk eindigt.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Daarom haat ik oefenwedstrijden alles gaat dan op halve kracht en teams houden zich in...
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    Goed gedaan Holland! Leuk dat Blind goed heeft gespeeld! En nee ik ben niet voor Ajax
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:45
    Beetje zoals tegen Duitsland, het had erger kunnen zijn als alles net even verkeerd valt, maar dat gebeurde niet, Nederland hield zich prima staande met die nieuwe opstelling na rust.

    Op zich een positieve interlandperiode, misschien moest het ook net allemaal even mee zitten, maar ergens denk ik toch dat dit team het ook afdwingt. Ze werken keihard en er begint toch wel een beetje een groepsgevoel te komen naar mijn mening.

    Depay was vandaag goed, werkt sinds kort in Oranje zich 3 slagen in de rondte, maar ik blijf kritisch als mensen hem een topper gaan noemen, zo goed is hij (nog) niet.

    Hij is niet van het niveau van spelers als Hazard, Coutinho, Salah, Mbappe, en dergelijke, dus dan moet men hem dat ook niet toedichten. Zo ook vandaag hebben we hem weer meerdere keren in de eindfase het zien verprustsen, zoals met dat gekke hakje wat hij op Donny wilde geven, speelt hij zich fantastisch vrij met een goede actie aan de zijkant waardoor we konden counteren, gaat ie toch weer te ver met zijn overdreven drang om acties te maken en verprutst hij het hopeloos.

    Als je top bent dan ligt je rendement gewoon hoger, dus laten we nou niet focussen op Depay die de ster is, maar gewoon op het feit dat dit steeds meer een geheel wordt waarin bepaalde spelers belangrijk kunnen zijn, maar met strijd ook het een en ander gecompenseerd kan worden.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48
    Als alles verkeerd valt maar op een gegeven moment dwing je dat zelf ook af natuurlijk
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:21
    Ik zie wel wat gebeuren met deze groep, hiervoor was het toch een en al loszand en nu zie je steeds meer een geheel ontstaan.

    We zijn er nog niet, maar ik denk dat die positieve resultaten toch ook daar het gevolg van zijn, we presteerde namelijk flink ondermaats door die toernooien niet te halen, de landen die wel gingen hadden niet perse betere spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:54
    Nou als Depay zo blijft spelen zie ik 'm nog wel een paar stappen maken hoor.Echt bij vlagen weergaloos vanavond.Hij doet en ziet dingen die weinige nadoen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:24
    Hij speelde vandaag goed, maar ik vind juist dat hij vaak dingen niet ziet en niet de juiste oplossing kan vinden.

    Leuk als je dit wel lukt op het middenveld, maar in de belangrijkste fase rond de 16 is het gewoon stukken minder.

    mensen vallen voor de trucjes en het geklooi met hakjes, maar ik prik daar echt doorheen.

    En wees gewoon eerlijk, als je wil beweren dat hij het niveau van Hazard, Salah, Neymar enz aantikt dan ben je niet goed wijs.

    De vraag is of hij verder kan groeien, het is toch weer zo dat hij dit seizoen bij Lyon minder goed draait en dus ook geregeld op de bank moet zitten.

    We moeten dit team prijzen en niet nu doen alsof het allemaal aan Depay heeft gelegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:49
    Als je tegen Duitsland en België uitblinkt dan kan je echt wel wat.Als hij in vorm is doet hij echt geweldige dingen met een bal.Het is alleen de vraag of Memphis dit niveau bij z'n club laat zien.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Rosario begon zeer slecht aan zijn invalbeurt. Hij verloor de bal op het middenveld. Deed daarna een kwartier niet meer mee..Kreeg pas weer ballen toen Bergwijn en de Jong invielen. Moeizaam dus..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47
    Is ook lastig invallen in zo'n door elkaar gehusseld elftal. Van mij mag hij het nog wel een keer proberen.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:49
    Nou, als je zo je eerste bal geeft...was niet best. Had de 2-1 kunnen zijn. Mag gewoon niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
    Klopt, maar heb je De Ligt gezien tegen Duitsland? Toch blijft De Ligt eerste keus voor Oranje, vind ik.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:47
    de Ligt zijn inspeelbal was slecht de 1e helft, maar nog steed veel beter dan die pass van Rosario, die is normaal dodelijk voor een team..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:40
    Twee acties van De Ligt tegen Duitsland waren ook normaal dodelijk voor een team. Tegen Frankrijk staat het dan na een kwartier al 0-2.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:53
    Welke 2 akties, heb verdedigend weinig fout gezien van de Ligt?? Kunnen ook nooit dodelijk zijn, organisatorisch hoort er namelijk rugdekking te zijn door van Dijk in dit geval....en die was er vooral 1e helft, te vaak niet. Dus wie is er dan fout??
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Hoorde altijd positieve verhalen over die Rosario. Maar die heeft geen pass goed gegeven. Zonder Frenkie de Jong is dit Nederlands elftal niet zo heel sterk. Depay heel goed. Topper is dat
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:47
    Pfffff.... blijft een wijf die de Jong, altijd janken om een strafschop.
    Vind ik leuk
    Druiloor44 +379
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Was ook gewoon een penalty
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +3991
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:49
    Gezien de spelers vond ik het zo slecht nog niet...

    Maar de belgen moeten nog ff genieten van deze lichting. Want als de spelers van vandaag ze moeten opvolgen, en zeker die van de 2e helft, dan zakken ze weer weg naar waar ze jaren hebben gestaan. Want die zijn gewoon slecht
    Vind ik leuk
    ajaksiet +370
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    pfff, Belgie stond de 2e helft zeer slecht he.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:49
    Altijd zo grappig vanaf minuut 1, dat gezeur over Blind hem afkraken is het echt omdat hij voor Ajax speelt?
    Na Oranje mindere begin fase speelde Blind echt heel goed op twee verschillende posities, maar nu geen complimenten zeker... Zoals de analisten zeiden speelde echt geweldig

    Net zoals die rare discussie dat Cillessen als 2de doelman niet goed zou zijn???
    Met afstand onze beste en meest betrouwbare keeper!
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:06
    Omdat hij bij Ajax speelt, Eerst Veltman toen Ten Hag en sinds een paar weken Blind. Wordt puur op de man gespeeld door die onbenullen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:50
    Koeman heeft gewoon goed materiaal maar zal er voor moeten zorgen dat er een team staat zoals tegen de duiters. Vandaag was het een stuk minder met ook mindere spelers.
    Vind ik leuk
    remakil +5920
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
    Pffft... Strootman op het middenveld, weer hemeltergend. Traag, 75% achteruit passend, dan verlang je meteen weer naar Frenky, die liever vooruit denkt. Kan er gewoon niet warm van worden, Strootman... 🤐
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:00
    Strootman beweegt inderdaad als een oude man ;(
    Vind ik leuk
    DrDeef +2091
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:16
    Hij heeft ook de knieën van een oude man. Op mentaliteit kan hij nog veel maar zijn lichaam is niet meer geschikt voor topniveau.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:20
    Nee, ben er bang voor. Zelfs een lopertje als Vilhena heeft meer inbreng...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:51
    Oh Pierre, wat zeg je nu?? Blind een prima wedstrijd, tactisch ijzersterk......dat vinden de dames op VP niet leuk.....
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1811
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:52
    Mooi resultaat en leuk debuut van Groeneveld. Ik vond met name het middenveld matig. Strootman en van der Beek waren matig. Het werd pas beter toen Rosario en in een later stadium Vilhena er in kwamen. Belgie speelde de eerste 25 minuten Nederland van de mat. Na de 1-1 van Groeneveld begon Nederland in de wedstrijd te komen en kwamen er kansen. 1-1 is de terechte uitslag. Memphis Depay speelde goed en werkte hard. Op naar Frankrijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:53
    Vilhena viel mij positief op ...lekker fel en een echte aanjager...als hij stappen gaat maken in het buitenland kan hij nog voor verrassingen zorgen bij oranje met zijn drive......heerlijke tackle op careasco ondanks de gele kaart...dat mist oranje wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:56
    Vilhena is veel wendbaarder en aggressiever dan Van de Beek. Mijn ideale middenveld: Wijnaldum, Frenkie en Vilhena.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:01
    Nu vind ik vilhena en van der beek beiden niet goed genoeg voor in de basis. Dan zie ik liever nog de jong, wijnaldum en propper/de Roon op dit moment of Zelfs ake naast de jong en van Aanholt op links...ake was in de jeugd een sublieme midden mid...lang gevolgd bij de KNVB jeugd elftallen...heeft het ook echt wel in zich..passeerde mensen als Gullit in zijn goeie tijd
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:03
    Okee, De Roon verdedigend sterker dan Vilhena, maar voorbij de middellijn is het over met De Roon. Vilhena brengt in balbezit veel vaart en dynamiek, precies waar Oranje het van moet hebben nu.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
    Degelijk??? Uhhhhh? Heb ik iets gemist? Ik zag een slechte beroerde wedstrijd, zonde van de tijd en nutteloze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:59
    Prima tweede helft vooral, een kleine zege zat er dik in! Best knap, gelijkspelen in België zonder Frenkie de Jong en onze aanvoerder Virgil van Dijk.

    Aké: altijd een basisplaats geven! Meest onderschatte Nederlandse speler überhaupt!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    Ik mis de Strootman die voor de goal op dook of een bal van 25 meter erin poeierde of iemand alleen voor goal zette....wat een blessure niet met je kan doen...is puur onzekerheid en hij lijkt geen risico meer te durven nemem....hij gaat ook geen duel meer aan....vroeger liep hij iemand in tweeën
    Vind ik leuk
    Bizzy +20952
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    Hoe lang blijft Blind nog het vertrouwen krijgen. Die man is kan er werkelijk geen ene k... van. Verder heb ik een matig oranje gezien. Was niet het gluren waard.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:09
    Blind speelde een voldoende vandaag, dus niks negatiefs melden nu...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:20
    Jij bent van het potje gerukt met je Blind obsessie.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20952
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:21
    Blind is oranje onwaardig net als Strootman en Promes. Hij speelde een ruk wedstrijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    Kon evengoed 3...4-0 zijn na 25min....en 2de helft veeeel minder kwaliteit bij de belge...dus....tja.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:09
    Wat ook gold voor Nederland, dus wat is u punt? Een gelijkspel was een terechte uitslag vandaag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
    Mijn punt is...zonder die kutwissels...had er op het einde nooit zoveel druk geweest...dus best een vertekend beeltje....1-1 idd terecht op basis van de 2de helft
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:17
    Ja, maar daarom is dit een oefenpotje. Ieder weldenkend mens, die zijn eigen veters kan strikken start bijvoorbeeld ook niet met Blind en Strootman naast elkaar in een officieel duel...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:18]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Dus middenveld Frenkie, Blind, Wijnaldum? Vond Blind heel goed vandaag. Het centrum met De Ligt en Van Dijk was gewoon goed, maar wel dikke luxe om De Vrij en Ake daar nog achter te hebben zeg.

    Oja en Memphis was weer briljant. Buitencategorie.
    Vind ik leuk
    lol123 +357
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
    Zonder De Bruyne is Belgie helemaal nikss!! En dan denken wij zijn de beste
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:19
    Goed gespeeld met een halve B-ploeg. Toch zullen we komende maand tegen de Fransen pas echt zien wat we waard zijn. België is in de praktijk natuurlijk niet ècht de nummer 1 van de wereld te noemen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4118
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:24
    Ik heb goede hoop thuis tegen de Fransen. Mits iedereen fit is is een gelijkspel minimaal haalbaar!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:23
    Ik niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:20
    Hartstikke mooi resultaat! Al moet ik zeggen dat ik denk dat het heel anders was afgelopen als hazard was blijven staan
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:21
    Wowwwww, weer een top prestatie van oranje(ahum)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:22
    Werden jullie ook zo agressief van die verslaggever
    Vind ik leuk
    Robbie007 +543
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:32
    Je speelt natuurlijk wel tegen België B ...of misschien zelfs C
    Vind ik leuk
    heur es +714
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:40
    Alleen AKE heeft nivo !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws