'NAC is in alles een veel mooiere club dan Willem II, heb spijt van mijn vertrek'

'NAC is in alles een veel mooiere club dan Willem II, heb spijt van mijn vertrek'

Gepubliceerd: woensdag 17 oktober 2018 om 09:15wo 17-10-2018 om 09:15

NAC Breda 'is in alles een veel mooiere club dan Willem II'. Dat zegt Kevin Brands in gesprek met BN DeStem. De aanvallende middenvelder speelde in het recente verleden voor beide Brabantse ploegen. 

Brands, tegenwoordig actief bij Barendrecht, stond in het seizoen 2015/16 onder contract in Breda. "Ik voel oprechte passie bij NAC, het hele stadion doet mee en de supporters gaan door het vuur voor de spelers. Willem II is rustig, er gebeurt veel minder en alleen achter het doel roeren ze zich een klein beetje. Als speler van Willem II is het intimiderend om in Breda te spelen, andersom niet", vertelt hij.

"NAC is in alles een veel mooiere club met een trouwere en grotere aanhang. Ik krijg nu nog kippenvel als ik eraan denk. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik spijt heb van mijn vertrek."

De stad Breda is ook heel anders dan Tilburg, weet hij. "Ik kom uit Den Bosch, een stad vergelijkbaar met Breda. Warm, gezellig, bourgondisch, open, sociaal en toegankelijk. Tilburg heeft van die grote stadswijken waar iedereen langs elkaar heen leeft, de mensen zijn minder benaderbaar. Breda voelde als thuis."

Aanstaande zondag staat in het Rat Verlegh Stadion de clash tussen hekkensluiter NAC en nummer elf Willem II op het programma. 

Poll

Wat wordt de uitslag in Breda?

(1537 stemmen)

Plaats een reactie

vos199 +1225
woensdag 17 oktober 2018 om 09:17
Heeft te veel kansen gehad in het betaalde voetbal omdat hij het zoontje van is. Zeer matige speler, met een nog slechtere mentaliteit
Vind ik leuk
Guntherr +1670
woensdag 17 oktober 2018 om 09:26
Bij NAC en Volendam was hij wel echt een topper, maar was een lastige speler blijkbaar die niet van trainen hield.. Vind het toch jammer dat hij weg bij NAC is gegaan, was mijn favoriete speler, eentje die echt gas gaf in een wedstrijd.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 11:12
Moest weg bij NAC omdat hij regelmatig snoof bij Stammenee.. Daardoor speelde hij niet meer onder Dijkhuizen.
Vind ik leuk
Guntherr +1670
woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
Ik zie het probleem niet?
Vind ik leuk
floormunges +1565
woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
Leuk spitsje voor de 1ste divisie meer niet, komt gewoon van alles tekort voor eredivisie
Vind ik leuk
Thobar +4599
woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
Weet ie zelf (inmiddels) ook wel. Geeft hij ook aan. Bij NAC voelde hij zich immers meer thuis dan bij Willem II.
Bij Den Bosch, RKC of Helmond Sport zou hij zich ook thuisvoelen.
Vind ik leuk
Danny81 +23
woensdag 17 oktober 2018 om 09:21
Gefrusteerd #kevinbrands ???
Vind ik leuk
Bruurke +1071
woensdag 17 oktober 2018 om 09:21
Als je nou een beetje kon voetballen zou ik nog wat waarde hechten aan zijn mening maar man man deze gast heeft nooit wat laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:38
Dat hij nooit ergens wat heeft laten zien in jouw ogen wil toch niet zeggen dat hij zijn mening niet mag geven als daar naar gevraagd word?

Wellicht ben je zelf een anonieme profvoetballer? anders hoeven we jouw mening dus ook nooit meer serieus te nemen omdat je nooit ergens wat hebt laten zien op voetbalgebied?

Vind ik leuk
Bruurke +1071
woensdag 17 oktober 2018 om 13:32
Sinterklaasje maak je niet zo druk! Ik mag blij zijn als ik per seizoen twee keer scoor. En als hij wel zijn mening mag geven waarom ik niet dan? Beetje raar dit maar goed. Fijne dag nog en hoop niet dat ik net mijn reactie heel je dag verpest hebt.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 14:39
Iedereen mag zijn mening geven dat is juist mijn punt.

Jij zegt hem neem ik niet serieus omdat hij nooit ergens goed gepresteerd heeft in jouw ogen. dus mijn vraag is eigenlijk alleen is dat een voorwaarde om een mening te mogen geven dan? en is je mening dus anders bij voorbaat onzinnig of niet serieus te nemen als je nooit wat gepresteerd hebt? want dan is jouw mening en overigens ook de mijne inderdaad onzinnig.
Vind ik leuk
Bruurke +1071
woensdag 17 oktober 2018 om 20:14
We zullen er maar over ophouden we zijn beide denk ik onzinnig bezig 😉
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
Barendrecht 😂
Vind ik leuk
mazu +3909
woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
Pfff lekker een ex club afzeiken, wat een kind. Veel op de bank gezeten zeker bij Willem 2. Mooie club trouwens!
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
woensdag 17 oktober 2018 om 10:20
Heeft inderdaad veel op de bank gezeten. 😂
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
Matige voetballer, maar hij heeft wel gelijk mbt voetbalaspect etc, maar hoe mensen in Tilburg met elkaar omgaan zou toch niet zo zijn zoals hij zegt.
Vind ik leuk
nilluskuh +53
woensdag 17 oktober 2018 om 09:24
Dit is gewoon een sollicitatie ofwel íets met hangende pootjes.....
Vind ik leuk
Klopper456 +3003
woensdag 17 oktober 2018 om 09:24
Wit voetje halen bij de NAC supporters met zijn cliché teksten...
Vind ik leuk
Kukeltje +58
woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
En dit artikel is geplaatst omdat?
Wat probeert voetbal primeur nu? Beetje stemming te maken en hopen dat supporters elkaar nu voor rotte vis uitmaken?
Belachelijk artikel! Ja, Willem II is mijn club en ja, Tilburg is mijn stad, maar andersom was het even belachelijk geweest.
En over Brands wil ik eigenlijk weinig woorden vuil maken. Bij ons niet gespeeld en bij onze buren wel.
Zegt genoeg denk ik.
Vind ik leuk
Guntherr +1670
woensdag 17 oktober 2018 om 09:29
Hij geeft gewoon zijn mening.. mensen meteen afbranden omdat hij bij VVSB terwijl iedereen in deze reacties nog niet eens het 1e team haalt bij plaatselijke voetbalclub, man man man.. niveautje hier.
Vind ik leuk
Kukeltje +58
woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
Daar gaat het niet om Guntherr. Er bestaat een spreekwoord: “ niet spugen in dr vak waar je uit gevreten hebt”.
Dit artikel is enkel bedoelt om de gemoederen op te fokken.
Moeten we niet in meegaan.
Mooie derby gewenst komende zondag.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:47
Met je eens voor wat betreft het artikel om de gemoederen op te laten lopen. Ik denk dat Brands vooral spijt heeft van het feit dat hij niet meer uit zijn carriere heeft gehaald.

Jij ook een mooie derby gewenst zondag maar ik hoop toch dat de puntjes in Breda blijven ;-)
Vind ik leuk
Bokkum013 +471
woensdag 17 oktober 2018 om 09:40
Hij heeft het zelfde niveau als je zulke dingen roept in de media. Gelukkig weet hij niet meer waar hij het over heeft. Leeft duidelijk nog in het verleden.
Vind ik leuk
ALF +6
woensdag 17 oktober 2018 om 09:31
Test
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
Weer een paar flesjes whisky op Kevin 🥃?
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:43
NAC Breda was toen ze nog op de Beatrix straat speelden een hele gezellige club, waar ze nu spelen ben ik nooit geweest.
Vind ik leuk
Zekur +597
woensdag 17 oktober 2018 om 09:45
Wat een frustratie en lage intelligentie spreekt hieruit zeg. Even een traditieclub uit 1896 snel afbranden. Die Brands kan zich beter melden bij de andere kinderen die uit dit soort frustraties hun gram halen.
Vind ik leuk
tombo2222 +65
woensdag 17 oktober 2018 om 09:47
Een mening waaruit veel haat aangewakkerd wordt.
Veel onnodige woorden om te zeggen dat NAC in je hart zit.
Rivaliteit is goed maar kan ook zonder haat.

De derby komt eraan dit weekend dus de rivaliteit moet aangedikt worden.
Laat me raden, later deze week krijgen we ook iemand aan het woord die een WII hart heeft.
Vind ik leuk
Ekster +246
woensdag 17 oktober 2018 om 09:55
Willem 2 krijgt wel veel uitvakken uitverkocht, beste Kevin!
Vind ik leuk
Duup +3
woensdag 17 oktober 2018 om 10:19
Denk dat hij een kratje bier heeft gekregen voor dit artikel, hoe dieper ze zinken hoe meer ze drinken
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
Het hele stadion doet mee met de polonaise misschien.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 10:41
Wat een pannenkoek, zelfs als prof voetballer heeft hij er geen verstand van!! 🤣
Vind ik leuk
Sarto +17
woensdag 17 oktober 2018 om 12:00
Een derby is toch de gaafste wedstrijd van het seizoen. Voor ons als supporters de grootste wedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijden maken het seizoen top! Hopelijk blijven we deze pot nog jaren meemaken en blijft de rivaliteit tussen de twee verschillende clubs. Winnen betekent weer een paar maanden lang een grote smoel kunnen hebben tegen de homo's uit Breda. Verliezen betekent een paar maanden moeten incasseren. Kan niet wachten en laat ze maar komen!
Vind ik leuk
michelhx +4548
woensdag 17 oktober 2018 om 12:40
Klopt als een bus.
Persoonlijk vind ik Tilburg sowieso by far één van de saaiste steden in Nederland, met een ontzettend hoog tokkie gehalte.
Dus wat mij betreft ook liever NAC dan Willem II.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
Bombarda +45
woensdag 17 oktober 2018 om 12:57
Kevin, Kevin, Kevin toch.......
Ik snap zijn frustratie wel.
In het seizoen 2015/2016 miste hij in de beslissende fase van de na-competitie in zowat de laatste minuut een kans voor open doel waardoor Willem II in eredivisie bleef en NAC in de eerste divisie moest blijven. En ja, het hele stadion heeft hem daardoor behoorlijk in zeik gezet. Waarschijnlijk zit hem dat nog behoorlijk dwars.....Kom op jongen, gewoon goale moake voor Barendrecht en niet meer terugkijken.
Vind ik leuk
wil +1323
woensdag 17 oktober 2018 om 18:06
Wat een mafkees die Brands.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws