'NAC is in alles een veel mooiere club dan Willem II, heb spijt van mijn vertrek'

    'NAC is in alles een veel mooiere club dan Willem II, heb spijt van mijn vertrek'

    woensdag 17 oktober 2018 om 09:15

    NAC Breda 'is in alles een veel mooiere club dan Willem II'. Dat zegt Kevin Brands in gesprek met BN DeStem. De aanvallende middenvelder speelde in het recente verleden voor beide Brabantse ploegen. 

    Brands, tegenwoordig actief bij Barendrecht, stond in het seizoen 2015/16 onder contract in Breda. "Ik voel oprechte passie bij NAC, het hele stadion doet mee en de supporters gaan door het vuur voor de spelers. Willem II is rustig, er gebeurt veel minder en alleen achter het doel roeren ze zich een klein beetje. Als speler van Willem II is het intimiderend om in Breda te spelen, andersom niet", vertelt hij.

    "NAC is in alles een veel mooiere club met een trouwere en grotere aanhang. Ik krijg nu nog kippenvel als ik eraan denk. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik spijt heb van mijn vertrek."

    De stad Breda is ook heel anders dan Tilburg, weet hij. "Ik kom uit Den Bosch, een stad vergelijkbaar met Breda. Warm, gezellig, bourgondisch, open, sociaal en toegankelijk. Tilburg heeft van die grote stadswijken waar iedereen langs elkaar heen leeft, de mensen zijn minder benaderbaar. Breda voelde als thuis."

    Aanstaande zondag staat in het Rat Verlegh Stadion de clash tussen hekkensluiter NAC en nummer elf Willem II op het programma. 

    Poll

    Wat wordt de uitslag in Breda?

    (1535 stemmen)

    Plaats een reactie

    vos199 +1201
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:17
    Heeft te veel kansen gehad in het betaalde voetbal omdat hij het zoontje van is. Zeer matige speler, met een nog slechtere mentaliteit
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +3240
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Klopt maar wat hij zegt over NAC en Willem 2 klopt ook.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4009
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    Nee hoor, dat was vroeger zo. Er is nu niks intimiderends aan in breda. Je hebt nu als tegenstander het idee dat je zomeravond voetbal speelt in een groot bruin cafe.
    Dat rauwe waar nac juist om bekend staat is hekemaal verdwenen. Helaas.....
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:03
    Vraag even aan Feyenoord, Utrecht, Vitesse , Heerenveen etc of ze het vorig seizoen ook t idee hadden dat ze op een zomeravond in een bruin café aan t voetballen waren. Dat in 020 alleen top wedstrijden zijn uitverkocht, supporters alleen juichen als je wint, eigen spelers worden uitgefloten, Ajax veel spelers koopt.. daar moet je trots op zijn zeg poeh poeh. Nac heeft even veel prijzen als Ajax de afgelopen 5 jaar.
    Vind ik leuk
    imho +999
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:06
    uhm? vanwaar die frustratie richting "020"?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:08]
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:11
    Ik heb niks tegen Ajax verder. Maar ajacieden die wat hebben te zeggen over hoe het in Breda qua support gaat kan ik niet serieus nemen. Wie fluit zijn beste speler nou uit? Bij nac sta je altijd achter je club, zelfs op plek 18. Mét een vol stadion. Als ajax dat ook zou lukken, neem ik het pas serieus.
    Vind ik leuk
    zwollie +7915
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:31
    Ben jij wel serieus te nemen dan.
    Vind ik leuk
    imho +999
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:49
    En waar precies maakt een Ajacied commentaar op NAC Breda?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4009
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:19
    Hij is een beetje de weg kwijt 😉
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4009
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:07
    Wat is dit weer voor een lachwekkende reactie?? Ik heb helemaal niks met ajax. Of 020, zoals kleuters dit noemen.
    En dat een stadion vaak vol zit wil toch niet zeggen dat er een voetbalsfeer hangt??
    Vroeger was het mooi in breda. Echte rauwe volksclub. Dat is helemaal verdwenen.

    Maar wat bedoel je nu met deze reactie?? Je zet hezelf eigenlijk best wel voor lul nu
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:13
    Rauwe volksclub verdwenen? Kom op . Als t verdwenen was dan zat er evenveel volk op de tribune als in tilburg. Proberen jullie t stadion maar te vullen met je Groupdeal acties.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4009
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:17
    Hahaha, kijk eens op bside rats en je zal zien dat een groot deel van de nac supporters het met mij eens is. Maar jij loopt dus schijnbaar graag de plonaise na weer een nederlaag en moedigt je team aan met sanseveria??
    Je zet je nu voir de 2e keer voor lul in 5 minuten. Ook best een prestatie
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 11:18]
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:04
    Voor NAC is het mogen meedoen tegenwoordig al een prijs...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:31
    Haha het gaat over Nac en Willem ll. En toch vind iemand het weer nodig Ajax hierin te betrekken. Geeft gelijk maar weer aan hoe groot wij eigenlijk zijn!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:16
    Groot in sensatiezoekende successupportertjes ja. Ik zie hier op vp maar een paar echt objectieve Ajax fans
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:20
    Grote jongen!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:30
    Kan jij niet zeggen knulletje
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:33
    Hahaha stoer man!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:16
    Meer! Wij zijn nog gepromoveerd en dat voelt toch ook als een prijs zou je zeggen
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:39
    Een paar jaar geleden had ik hem gelijk gegeven, maar ik zie Willem II de laatste jaren op alle vlakken flink groeien, terwijl in Breda alleen maar foute keuzes worden gemaakt, waardoor het is afgezakt tot een matig satteliet clubje. Doodzonde.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:02
    Laatste tijd wel beter bij de stillems, maar even afwachten als Sol straks weg is..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:33
    Dan komt er vanzelf weer een andere publiekslieveling he! Dit hebben ze al jaren!

    Bij de stillems? Oh mijn god, hoe oud ben je man?
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:25
    Oud genoeg om Stillems te mogen zeggen van mijn mama.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:05
    Echt stoer man!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:16
    Willem II heeft vergeleken met ons een beter aankoopbeleid, hun elftal is beter dan de onze..........maar daar heb je alles mee gezegd ook hoor
    Vind ik leuk
    Bombarda +42
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:48
    Je vergeet wat.....
    Aantal landstitels, knvb bekers Champignons League.Via ons doorgebroken spelers nationaal en internationaal, jeugdopleiding(nu Frenkie de Jong en Vigil van Dijk), volle uitvakken....
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:26
    In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst. Ik werk notabene in Tilburg en hier kotsen ze op jouw clubje en gaan liever naar dat Ijshockey clubje kijken
    Vind ik leuk
    RWB013 +1941
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:13
    Ik werk in Breda en hier moeten ze toevallig ook niks van NAC hebben dat volgens hun veels te veel gemeente geld kost. Het is maar net waar je werkt. Wat jouw collega's vinden kan mij bijzonder weinig schelen. :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:18
    En daar hebben ze ook gelijk in, want het is ook zo. Maar ik klaag niet, want ik zorg er zelf voor dat ik er naar toe kan. Mijn collegas kunnen er ook weinig aam doen dat er bij dat ijshockeyclubje meer sfeer zit
    Vind ik leuk
    RWB013 +1941
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:23
    Hahaha toch mooi dat de naccers meteen weer over sfeer beginnen. Vorig jaar heb ik jullie ook niet gehoord toen ik in dat bouwval van jullie was tijdens de derby. De "sfeer" bij jullie word zo zwaar overschat. :)

    En waarom "dat ijshockeyclubje"? Je moet een aardige kneus zijn om nu net te gaan doen alsof je niet weet hoe ze heten ofzo. :)

    Ik hoop altijd dat NAC in de eredivisie blijft, tot ik in conclaaf kom met een kneus als jij. :) tot zondag!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 16:29
    🤣
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:34
    Kun je lachen, maar zeker betreffende de sfeer is er geen letter gelogen. Aantal keer bij NAC geweest, maar ik heb nog nooit iets van die geweldige sfeer mee gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:35]
    Vind ik leuk
    JanvdLisme +1263
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:14
    Het lijkt een beetje een huilie huilie verhaal van iemand die in Tilburg niet speelde omdat hij er geen hout van kon en in Breda wel speelde ondanks dat hij er geen hout van kon. Ik vraag me ook af wat het belang van dit interview is. Vermoedelijk een poging van BN de stem om de aandacht af te leiden van de waardeloze situatie waarin nac momenteel verkeert.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:26
    Bij NAC en Volendam was hij wel echt een topper, maar was een lastige speler blijkbaar die niet van trainen hield.. Vind het toch jammer dat hij weg bij NAC is gegaan, was mijn favoriete speler, eentje die echt gas gaf in een wedstrijd.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:12
    Moest weg bij NAC omdat hij regelmatig snoof bij Stammenee.. Daardoor speelde hij niet meer onder Dijkhuizen.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:37
    Ik zie het probleem niet?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Leuk spitsje voor de 1ste divisie meer niet, komt gewoon van alles tekort voor eredivisie
    Vind ik leuk
    Thobar +4354
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    Weet ie zelf (inmiddels) ook wel. Geeft hij ook aan. Bij NAC voelde hij zich immers meer thuis dan bij Willem II.
    Bij Den Bosch, RKC of Helmond Sport zou hij zich ook thuisvoelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:21
    Gefrusteerd #kevinbrands ???
    Vind ik leuk
    Bruurke +432
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:21
    Als je nou een beetje kon voetballen zou ik nog wat waarde hechten aan zijn mening maar man man deze gast heeft nooit wat laten zien.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:38
    Dat hij nooit ergens wat heeft laten zien in jouw ogen wil toch niet zeggen dat hij zijn mening niet mag geven als daar naar gevraagd word?

    Wellicht ben je zelf een anonieme profvoetballer? anders hoeven we jouw mening dus ook nooit meer serieus te nemen omdat je nooit ergens wat hebt laten zien op voetbalgebied?

    Vind ik leuk
    Bruurke +432
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:32
    Sinterklaasje maak je niet zo druk! Ik mag blij zijn als ik per seizoen twee keer scoor. En als hij wel zijn mening mag geven waarom ik niet dan? Beetje raar dit maar goed. Fijne dag nog en hoop niet dat ik net mijn reactie heel je dag verpest hebt.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:39
    Iedereen mag zijn mening geven dat is juist mijn punt.

    Jij zegt hem neem ik niet serieus omdat hij nooit ergens goed gepresteerd heeft in jouw ogen. dus mijn vraag is eigenlijk alleen is dat een voorwaarde om een mening te mogen geven dan? en is je mening dus anders bij voorbaat onzinnig of niet serieus te nemen als je nooit wat gepresteerd hebt? want dan is jouw mening en overigens ook de mijne inderdaad onzinnig.
    Vind ik leuk
    Bruurke +432
    woensdag 17 oktober 2018 om 20:14
    We zullen er maar over ophouden we zijn beide denk ik onzinnig bezig 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
    Barendrecht 😂
    Vind ik leuk
    mazu +2017
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:22
    Pfff lekker een ex club afzeiken, wat een kind. Veel op de bank gezeten zeker bij Willem 2. Mooie club trouwens!
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:20
    Heeft inderdaad veel op de bank gezeten. 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:23
    Matige voetballer, maar hij heeft wel gelijk mbt voetbalaspect etc, maar hoe mensen in Tilburg met elkaar omgaan zou toch niet zo zijn zoals hij zegt.
    Vind ik leuk
    nilluskuh +52
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:24
    Dit is gewoon een sollicitatie ofwel íets met hangende pootjes.....
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2740
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:24
    Wit voetje halen bij de NAC supporters met zijn cliché teksten...
    Vind ik leuk
    Kukeltje +49
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    En dit artikel is geplaatst omdat?
    Wat probeert voetbal primeur nu? Beetje stemming te maken en hopen dat supporters elkaar nu voor rotte vis uitmaken?
    Belachelijk artikel! Ja, Willem II is mijn club en ja, Tilburg is mijn stad, maar andersom was het even belachelijk geweest.
    En over Brands wil ik eigenlijk weinig woorden vuil maken. Bij ons niet gespeeld en bij onze buren wel.
    Zegt genoeg denk ik.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1296
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:29
    Hij geeft gewoon zijn mening.. mensen meteen afbranden omdat hij bij VVSB terwijl iedereen in deze reacties nog niet eens het 1e team haalt bij plaatselijke voetbalclub, man man man.. niveautje hier.
    Vind ik leuk
    Kukeltje +49
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:34
    Daar gaat het niet om Guntherr. Er bestaat een spreekwoord: “ niet spugen in dr vak waar je uit gevreten hebt”.
    Dit artikel is enkel bedoelt om de gemoederen op te fokken.
    Moeten we niet in meegaan.
    Mooie derby gewenst komende zondag.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:47
    Met je eens voor wat betreft het artikel om de gemoederen op te laten lopen. Ik denk dat Brands vooral spijt heeft van het feit dat hij niet meer uit zijn carriere heeft gehaald.

    Jij ook een mooie derby gewenst zondag maar ik hoop toch dat de puntjes in Breda blijven ;-)
    Vind ik leuk
    Bokkum013 +302
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:40
    Hij heeft het zelfde niveau als je zulke dingen roept in de media. Gelukkig weet hij niet meer waar hij het over heeft. Leeft duidelijk nog in het verleden.
    Vind ik leuk
    ALF +6
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:31
    Test
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:32
    Weer een paar flesjes whisky op Kevin 🥃?
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:43
    NAC Breda was toen ze nog op de Beatrix straat speelden een hele gezellige club, waar ze nu spelen ben ik nooit geweest.
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:45
    Wat een frustratie en lage intelligentie spreekt hieruit zeg. Even een traditieclub uit 1896 snel afbranden. Die Brands kan zich beter melden bij de andere kinderen die uit dit soort frustraties hun gram halen.
    Vind ik leuk
    tombo2222 +50
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:47
    Een mening waaruit veel haat aangewakkerd wordt.
    Veel onnodige woorden om te zeggen dat NAC in je hart zit.
    Rivaliteit is goed maar kan ook zonder haat.

    De derby komt eraan dit weekend dus de rivaliteit moet aangedikt worden.
    Laat me raden, later deze week krijgen we ook iemand aan het woord die een WII hart heeft.
    Vind ik leuk
    Ekster +241
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:55
    Willem 2 krijgt wel veel uitvakken uitverkocht, beste Kevin!
    Vind ik leuk
    Duup +3
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:19
    Denk dat hij een kratje bier heeft gekregen voor dit artikel, hoe dieper ze zinken hoe meer ze drinken
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:23
    Het hele stadion doet mee met de polonaise misschien.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:41
    Wat een pannenkoek, zelfs als prof voetballer heeft hij er geen verstand van!! 🤣
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:07
    Je kan zeggen over Kevin wat je wil. Ik zou zeggen neem de trein naar Tilburg én Breda. En maak je keuze maar. Dan ben je t vast eens met Kevin. Houdoe.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 11:40
    Kevin heeft blijkbaar net zoveel mensenkennis als voetbalkennis. Tilburg is veel meer een Brabantse stad dan Breda waar veel mensen van buiten komen, net als bij NAC waar zowat alles import is.
    Vind ik leuk
    Sarto +11
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:00
    Een derby is toch de gaafste wedstrijd van het seizoen. Voor ons als supporters de grootste wedstrijd van het seizoen. Deze wedstrijden maken het seizoen top! Hopelijk blijven we deze pot nog jaren meemaken en blijft de rivaliteit tussen de twee verschillende clubs. Winnen betekent weer een paar maanden lang een grote smoel kunnen hebben tegen de homo's uit Breda. Verliezen betekent een paar maanden moeten incasseren. Kan niet wachten en laat ze maar komen!
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:40
    Klopt als een bus.
    Persoonlijk vind ik Tilburg sowieso by far één van de saaiste steden in Nederland, met een ontzettend hoog tokkie gehalte.
    Dus wat mij betreft ook liever NAC dan Willem II.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    Bombarda +42
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:57
    Kevin, Kevin, Kevin toch.......
    Ik snap zijn frustratie wel.
    In het seizoen 2015/2016 miste hij in de beslissende fase van de na-competitie in zowat de laatste minuut een kans voor open doel waardoor Willem II in eredivisie bleef en NAC in de eerste divisie moest blijven. En ja, het hele stadion heeft hem daardoor behoorlijk in zeik gezet. Waarschijnlijk zit hem dat nog behoorlijk dwars.....Kom op jongen, gewoon goale moake voor Barendrecht en niet meer terugkijken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:59
    Gaat het hier nu over voetbal, of gaat het over stadspromotie? Natrappen richting je oude club, is wel zo laag dat doe je niet. NAC Breda en Willem 2, zijn beide mooie clubs, waar ik vaak in het uitvak heb gestaan.
    Vind ik leuk
    Zekur +302
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:15
    Helemaal gelijk, ik denk dat hij zeker een kratje bier heeft gekregen om dit even snel op te tekenen, wat een minkukel ben je dan zeg. En dan die kans voor open doel, hahahahaha. Hij is kennelijk wel zo dom, dat hij niet weet dat als hij die er in had gekopt, die bal alsnog niet telde, want hij stond buitenspel. Zielige jongen die Kevin.
    Vind ik leuk
    wil +1112
    woensdag 17 oktober 2018 om 18:06
    Wat een mafkees die Brands.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws