Van Bommel: 'Wel heel snel om dan van een verloren seizoen te spreken'

    Van Bommel: 'Wel heel snel om dan van een verloren seizoen te spreken'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:49vr 07-12-2018 om 10:49

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 10:51vr 07-12-2018 om 10:51

    PSV maakt halverwege het seizoen alleen nog kans op het binnenhalen van de landstitel. Toch wil trainer Mark van Bommel niet van een mislukt seizoen spreken mocht dat niet lukken.

    "Dat is wel heel negatief", tekent De Telegraaf op uit de mond van de PSV-trainer. Van Bommel erkent dat het in het voetbal om prijzen gaat. "Maar je moet wel even kijken in welke situatie wij zitten, in de Champions League. In een poule met Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur zet je ons normaal gesproken op vier. Helaas is dat ook uitgekomen."

    PSV vloog echter ook uit de beker. "In de beker heb ik de verantwoordelijkheid genomen om de jongens op te stellen die ik heb opgesteld tegen RKC. Nou, we zijn niet doorgegaan." Nu kan PSV alleen nog kampioen worden. "Maar om nu te zeggen dat als je geen kampioen wordt, je een verloren seizoen hebt gehad, dat is wel heel erg snel."

    Poll

    Is het seizoen van PSV mislukt als het geen kampioen wordt?

    (1451 stemmen)

    Plaats een reactie

    Forever Ajax +2267
    vrijdag 7 december 2018 om 10:52
    Ajax wordt natuurlijk kampioen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Zolang Frenkie blijft uiteraard.
    Vind ik leuk
    Snapje? +7569
    vrijdag 7 december 2018 om 16:48
    Wereld trainer die van Bommetje, alles bereikt met PSV wat er in zat! Ik zeg op de slappe kar en een standbeeld!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:54
    Volledig op de competitie richten is ook wel logisch als je verder overal uitgeschakeld bent. 😅
    Vind ik leuk
    Almaniak +104
    vrijdag 7 december 2018 om 12:23
    En dan alsnog spreken van een verloren seizoen achteraf natuurlijk 😄
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:44
    mag ook wel een keer wij psv zijn kampioen geworden 2014/2015 dan 2017 /2018 woord ook wel een keer tijd als jullie het woorden.
    MET dat drukke schema europa beker competitie zullen zien.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 16:16
    Als PSV in de groepsfase van de CL wordt uitgeschakeld, vroeg uit de beker ligt maar kampioen wordt mogen we zeer zeker spreken van een geslaagd seizoen. Als je naast de titel grijpt is er zeer zeker sprake van een verloren seizoen en eventuele plaatsing voor de CL afdwingen via de play-offs maakt dan ook weer een hoop goed maar ik zie PSV echt wel kampioen worden. Ik zie ook het een en ander veranderen in de winterstop. Minder wedstrijden en puur en alleen met de competitie bezig. Het is niet de ploeg met het meeste kwaliteit die kampioen zal worden maar de ploeg die mentaal sterker is en geconcentreerd blijft.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Krav +135
    vrijdag 7 december 2018 om 18:08
    Met andere woorden????
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 18:08]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:47
    Nou als de titel maar binnen gehaald word dan mogen jullie weer voor de wel begeerde beker gaan of de champioens league winnen jullie zijn zoöloog geweldig
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Dat horen we nou ook alweer een jaar of 5.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:23
    Exact. Niet lullen maar gewoon doen. Al zie ik het toch somber in. Psv kan het makkelijker doen qua fysiek. Enige wat ze zou nekken is gemakzucht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:25
    Dus? Betekend dat we 't niet meer worden? Volgens mij hebben wij nog steeds de meeste titels dus zo onlogisch is dit niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    ja waarvan de meeste vorige eeuw behaald zijn ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    Heb je nu over de Europese finales van PSV? :)
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 12:17
    je heb gelijk...

    (heb geen zin in wedstrijdje te doen wie de langste heeft..)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Heeft ook geen nut .
    Dat ben ik namelijk ;-)
    Gelukkig iemand met verstand , tussen die kinderen hier .
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:02
    Ben blij dat je 't inziet!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    vrijdag 7 december 2018 om 13:40
    Europese finales zijn niet echt belangrijk tenzij je hem wint.....
    En dan ook nog de Europese keukenkampioen divisie 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:59
    Probeer er nou maar eens 1 te halen! Als Europese 2e klasser is 't natuurlijk hartstikke moeilijk om de Europese KKD finale te komen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    vrijdag 7 december 2018 om 16:33
    Ajax ging dus als 1e klasse met 3-0 naar huis tegen een tweede klasse team ?

    Wat een onzin Ajax en PSV zijn vergelijkbaar.

    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 11:44
    Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19110
    vrijdag 7 december 2018 om 11:58
    Zo ook niet voor PSV of Feyenoord..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Waarom heb je 't dan over die 5 jaar van ons dan?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    Omdat we al 5 jaar dat gezever aan moeten horen. :) En elke keer staan ze weer met lege handen. Als ze nou eens een keer niet zeggen dat ze kampioen gaan worden dan zou het wel eens anders kunnen gaan lopen.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 12:17
    tja de aanvoerder en frenkie verwoorde het erg mooi...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:09
    Dit roepen wij al tientallen jaren, daarom hebben wij ook de grootste prijzenkast, nu de beste selectie en veruit 't beste toekomstperspectief. Of dacht je dat je Ajax bij gaat houden met een verhoging van 10 cent op de kroketten?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 14:14
    Blijf het roepen zou ik zeggen :))
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:54
    Tuurlijk blijven we 't roepen, wat dacht jij dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:49
    Dat je de meeste titels hebt, biedt geen enkele garantie op een volgende titel.

    Het is wel logisch dat Ajax binnen niet al te lange tijd weer een keer kampioen wordt. Alles is een golfbeweging. Degene die achter staat, doet zijn best om weer bovenaan te komen.. en zo gaat dat door tot de laatste mens het licht uit doet op dit blauwe bolletje.

    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:37
    zo natuurlijk is het niet ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:52
    Tuurlijk is dat onvoldoende Mark ...
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:32
    Zo lang hij dat maar loopt te verkondigen houdt hij de fans stil. Die trappen er wel in.Haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    Dat doen ze bij Ajax met het benoemen wat op de bankrekening staat. En raad eens?! Juist, de fans gebruiken dit nu zelfs als argument dat ze nog steeds de beste zijn ondanks zo weinig kampioenschappen de laatste jaren. Dus wie trapt nu waar in..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    Pas maar op straks kopen we heel PSV en schrijven we die in voor de KKD.
    Maar even serieus, wie neemt PSV nou serieus in het buitenland?
    Heb je de kans je te profileren, ga je angsthazen voetbal spelen.
    Terwijl er hele goede spelers rondlopen.
    De beste, of in ieder geval een van de beste Bergwijn, krijgt geen ondersteuning. Omdat de coach bang was
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:14
    Je eerste zin is zowaar echt grappig :) En dat 2e ben ik met je eens. PSV is te angstig voor de dag gekomen maar daarom was ik het dus niet eens met je eerdere comment dat wij psvers vbommel blind volgen. Want ik heb m vervloekt tijdens CL campagne voor dat achteruitleunen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Tuurlijk is het een mislukt seizoen als we geen kampioen worden. Prima begin van Mark, maar niet zo stront eigenwijs doen iedereen ziet dat je moet gaan wisselen nu in die basis elf!!

    Hopelijk zit Ihattaren vanavond bij de selectie.. Ben benieuwd
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 11:26
    Zou geen schande zijn als PSV het kampioenschap moet laten aan dit Ajax. Andersom zou wel een schande zijn.
    Beker boeit niemand en in de CL een zware loting. Mocht PSV 2e worden na een intense strijd met Ajax hoeft het seizoen toch niet als mislukt te worden beschouwt?
    Het hart van PSV bestaat uit Schwaab, Viergever, Hendrikx en Rosario, die zouden bij Ajax allemaal de bank warm houden. Ik vind dat PSV het gewoon prima doet eigenlijk. Ze hebben alleen de pech dat Ajax ook blijft winnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:30
    Als je het zo bekijkt klopt het zeker, maar als je naar de aanvallers kijkt zou ik weer liever die 3 van PSV hebben, voor diepte etc.. Backs, gaat gelijk op, middenveld winnen jullie overduidelijk alleen al omdat Hendrix en Pereiro daar nog steeds rond lopen.. Al doet Pereiro het wel altijd prima tegen Ajax ;P
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 12:48
    Voor het spel wat PSV speelt zijn de aanvallers die ze nu hebben ideaal. Bij Ajax spelen de aanvallers meer in de kleine ruimte. Dan heb je weer meer aan Tadic en Ziyech.
    De backs gaan redelijk gelijk op, hoewel Tagliafico toch wel een stapje hoger is dan Angelino.
    Al met al schat ik de totale selectie van Ajax wat hoger in als die van PSV. Ajax moet dus gewoon kampioen worden met dit materiaal.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:33
    Haha, jij bent een van de fans die alles accepteert. Een die niet kritisch is.
    Mag hoor, ik vind het slap
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:39
    jij bent zo'n fan die ziyech sloeg vorige jaar?
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 14:28
    ??
    Nee ik ben Hans Kraay fan, die heeft altijd geroepen hoe goed Zuyech wel niet is
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 14:50
    bedoel dat je zo'n man bent die de bus op wacht... snap je?
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 14:57
    ???
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 13:07
    Ik ben voor Ajax pik. En ik geef aan dat het een schande is als Ajax geen kampioen wordt. Dus nee, ik ben geen fan die alles maar accepteert.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 14:33
    Ik vind dat Bommel dan helemaal niets heeft gepresteerd.
    Ajax heeft de voorondeS CL overleefd. Daarna plaatsing CL
    PSV heeft zelf gekozen voor deze achterhoede met viergever
    Ze kiezen zelf voor twee controleurs en een slapende spelmaker.
    Als Bergwijn en/of Lozano elders hadden gespeeld dan waren het nu toppers.
    Vooral Bergwijn. Die is beter dan Lozano
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Juist met die begroting.En zulke praatjes. Is het ieder jaar dat Ajax geen kampioen kan worden een schande. Die 4 spelers die je opnoemt koste bijna helemaal niets.PSV gaat de cl toch niet winnen.De beker is een beetje jammer.Kampioen kan altijd nog.Maar een verloren jaar willen ze psv aanpraten.De miljoenen gaan binnen stromen van alle kanten.Nog nooit verdiende psv zoveel geld.En als je de Ajax fans hier moet geloven is dat belangrijker als het kampioenschap .Er staan spelers op het verlanglijstje van grote clubs.De jeugdopleiding is beter als ooit.We gaan mooie tijden tegemoet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:38]
    Vind ik leuk
    3Bier +10669
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Aan dat kinderachtige gelul van jou doe ik niet mee. Ik kijk gewoon realistisch. Vorig jaar vond ik geen schande, gezien wat er allemaal gebeurd is. Dat jaar er voor ook niet, gezien de Europese campagne.
    Dit jaar zijn er geen excuses. Beste selectie, meeste geïnvesteerd en ook de breedste bank. Ajax moet gewoon kampioen worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:30
    Juist die moeten .Dus zijn ze de enigste die een jaar te verliezen hebben.De rest kan het alleen maar winnen dan.Daar gaat het hier toch over. En voor iemand die niet kinderachtig mee wil lullen geef je een pittige reactie. Ik geef ook toe dat Ajax kampioen moet worden met zo een team .Maar daar is heel Nederland het al maanden over eens.dat is niets nieuws.Kijk gerust realistisch verder veel plezier
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:49
    Guttegut, komt er een artikel langs met een naam van een "super"talent en moet hij meteen bij de selectie. Beetje mediageil? Je kan ook gewoon de wissels die er zijn gebruiken. Mauro, Malen, Guti.. En die wat vervangen wordt in de basis kan middels deze prikkel ook weer eens wakker worden. Dan kan het probleem al opgelost zijn. Niet meteen 16 jarige erin zetten die omhoog wordt geschreven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:55
    Heb hem vaker zien spelen. Maar waarom zou je hem niet bij de selectie kunnen halen.. hoeft toch niet direct te spelen??
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19110
    vrijdag 7 december 2018 om 12:01
    Eerlijke reactie, top!
    Net zoals het seizoen van Ajax mislukt is als zij de landstitel niet pakken..

    Gaat nog een leuke tweede seizoenshelft worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:08
    Hoop alleen niet dat de wedstrijd in Amsterdam cruciaal gaat zijn, verwacht dat die toch voor jullie zal zijn..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19110
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Ik durf echt geen voorspelling te maken, jullie krijgen Feyenoord nog thuis en wij uit, en Feyenoord was gisteren ook overtuigend.
    Die gekke Zweed heeft ook het licht weer gezien, Feyenoord heeft nu echt weer hoop gekregen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:29
    Als Feyenoord in vorm is, is het gewoon een team dat het zowel Ajax als PSV moeilijk kan maken, dat hebben we vorige week wel gezien en inderdaad gisteren was het ook weer erg overtuigend. Jammer van het zwakke begin anders hadden ze nu met zijn 3 om de eerste plaats gevochten..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19110
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    7 en 5 punten voorsprong is niet heel veel hoor, er zijn nog 20 wedstrijden te gaan.
    Ik vind eigenlijk dat Feyenoord nu wel weer een beetje mee doet.. Leuk!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 10:53
    Ho.... je hebt de supercup ook niet gewonnen en als je dat er bij optelt is het seizoen natuurlijk gewoon verloren. Al word je in maart kampioen.


    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:01
    En zelfs geen Europa League, door troosteloos 4e te worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:03
    Wat had jij verwacht dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:05
    Toch iets meer dan 1 punt, maar Mark vind zichzelf belangrijker dan de resultaten, loopt daar met een air langs de kant, past dat wel bij jullie club?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:07
    Vind het wel meevallen, vind hem wel wat te eigenwijs.. Iedereen ziet dat Guti nu gewoon moet gaan spelen, vraag me echt af of zijn assistenten ook iets te vertellen hebben...
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:35
    Het gaat hem om zijn eigen transfer straks. De rest is bijzaak
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:51
    En jij weet dit van v.Bommel zelf? Lul niet zo dom
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:54
    Ze roepen om iets te roepen.Er staan al genoeg nieuwe spelers in het team dit jaar.Ze doen net of het een garantie is dat psv wel de cl had gewonnen met een andere opstelling.En aan van Bommel hebben ze al 15 jaar een hekel.Mooi man.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    als je tegenstander stuk voor stuk sterker zijn dan is het geen schande. PSV heeft uit en thuis tegen de spurs prima gespeeld. Inter en barca thuis heeft PSV ook goed gespeeld. dus afgegaan vind ik vooral overdreven en dat wordt alleen maar gezegt door mensen die PSV graag de grond in boren!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    Maar Ajax lukt het wel om Bayern uit van de mat te spelen?
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:51
    Van de mat te spelen is wel heel overdreven, je heb een punt gepakt ;-)
    JA ja je moet een beetje mazzel hebben om een ploeg te treffen die niet zo in vorm is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    Zoals Barcelona vorige week??
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:53
    PSV had inderdaad wel recht op meer dan 0 punten.

    maarja dan heb je messi he, zo'n speler heb je nergens
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    Zultkop +5665
    vrijdag 7 december 2018 om 12:13
    zeg maar absoluut uit vorm, de slechtste start voor Bayern in jaren. (zeker als je naar de ranglijst in BL kijkt). Een Bayern in normale vorm is een paar maatjes te groot voor onze Amsterdamse vrinden.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 12:14
    dat denk ik dus ook :)

    Vind het echt mooi dat Ajax resultaat gepakt heeft hoor maar ik denk ook dat Bayern had verloren van de tegenstanders in de poule van PSV.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:14]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Zonder die prestatie de grond in te boren.Dat was mooi gedaan.Maar daar kan een op 6 plaatsen veranderd psv met een nieuwe trainer helemaal niets aan doen.Misschien het ingespeelde psv team van het afgelopen jaar met 40 miljoen aan versterkingen wel. Dat is nu de situatie bij Ajax.PSV is weer in opbouw
    Vind ik leuk
    74ratje +34
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    In dezelfde poule had ajax waarschijnlijk helemaal geen punt gehaald.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 13:22
    dat is iets wat we nooit zouden weten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:01
    Tuurlijk, want Ajax laat Europees natuurlijk minder zien als PSV, die al 13 wedstrijden op rij niet weet te winnen in de CL
    😂😂😂
    Vind ik leuk
    74ratje +34
    vrijdag 7 december 2018 om 17:05
    De enige tegenstander die hier bij een beetje tot de verbeelding sprak is bayern munchen. En ja het is knap dat ze daar een punt pakten, tegen een ploeg die zwaar uit vorm was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:02
    Dat hoop je maar dat zal je nooit weten jongen
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    Ja, ik heb opgesomd, wat ze allemaal wel zijn misgelopen dit jaar, maar dit was ik vergeten. TX
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:40
    ja supercup, daar geeft ook iedereen om :D
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 11:44
    Was ook niet bepaald serieus bedoeld.

    Toch hecht ik aan de wedstrijd zelf wel waarde.
    Je moet namelijk wel wat gewonnen hebben om hem te mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:52
    daar ben ik het helemaal mee eens, als men een grotere prijs aan de supercup uitgeeft dan wordt het wel serieus genomen.

    geldt ook voor de KNVB-beker
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:52]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 12:01
    KNVB beker is snelste manier om Europees voetbal te pakken. Moet genoeg zijn.
    Denk ook niet dat het een kwestie is van de beker niet serieus nemen dat Ajax er tegen Cambuur uitging en PSV tegen RKC, maar ene kwestie van de tegenstander niet serieus nemen.

    En die Supercup?... tsja.... tijdstip van die pot blijft dat het altijd een veredelde oefenwedstrijd zal zijn. of je er nu een ton of een miljoen mee verdient.
    1 week voor de eerste kompetitie wedstrijd en midden in EL\CL kwalificatie potjes doen die wedstrijd qua status geen goed.

    Vind ik leuk
    Zultkop +5665
    vrijdag 7 december 2018 om 12:16
    Nou Ajax zou een rampseizoen hebben als ze bijvoorbeeld 3e zouden worden in de competitie. Dan is de enige kans op europees voetbal de EL.
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    supercup ben ik met je eens dat het tijdstip niet gelukkig is :)

    PSV en Ajax gaan voor de CL dus die nemen de beker niet serieus omdat ze weten dat ze toch bij de eerste 3 zitten dus ben je europees verzekerd..
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 10:54
    Ja het gaat om de prijzen, maar ik ben het wel eens met van Bommel. Je kunt niet klakkeloos roepen dat het een verloren seizoen is wanneer je geen prijzen pakt (als PSV zijnde). Pech in de loting van de CL. Ajax en Feyenoord draaien nu ook een goed seizoen en lopen op schema om +80 punten te pakken. Als je als 2e eindigt met ook +80punten heb je het echt niet verkeerd gedaan. Beker is een incident. Dat gebeurd elke club wel eens tegen een tegenstander niveau RKC.
    Neemt niet weg dat ze wel op het randje lopen nu. PSV moet wel blijven presteren, anders kun je het wel gaan bestempelen als een verloren seizoen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1364
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Ik ben het met je eens. Tel daarbij op dat het spel leuker is om naar te kijken dan onder Cocu. Maar geen kampioen is alleen acceptabel als je vlak achter Ajax eindigt met beide super veel punten. Laat ajax nu nog 15 punten liggen en PSV 18 zodat je tweede bent dan ben ik wel ontevreden. Win je verder alles behalve ajax uit en je bent 2e dan kun je niet veel beter....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:05
    Dan heb je 32 gewonnen en 2 verloren. Lijkt me niet heel realistisch
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:08
    Dat is ook niet geheel realistisch te noemen, maar er zit veel verschil in nu nog maar eindigen op ± 80 punten of 96 punten.
    PS. 2e worden met 96 punten zou wel echt een stunt zijn :D
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:15
    Oh dat absoluut.
    Al kun je ook denken dat als je nu zo weinig laat liggen er ook nog een slechtere periode kan komen.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:21
    Mee eens, dus daarin ga ik ook mee met Only1nr7. Ajax heeft nog de beker en iig 2 CL wedstrijden. Een zwaarder programma dus, met kans op blessures en vermoeidheid en dus mogelijk logisch puntenverlies. PSV kan zich daarachter niet verschuilen en moeten dus. 85 punten is voor PSV te weinig. 85 punten is voor Ajax verklaarbaar als ze finale beker halen en kwartfinale CL halen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Klopt. Al moet ik zeggen dat beide ploegen tot nu toe verrassend weinig last hebben gehad van Europees voetbal. Beide pakken hun punten wekelijks.
    Doordat Ajax ook een brede selectie heeft kunnen ze die extra wedstrijden denk ik dat ze dat misschien wel lang vol kunnen houden.
    PSV ook, mits het meezit qua blessures en schorsingen. Ik denk dat je namelijk wel zwakker wordt als je Behich en Sainsbury tegelijk op moet stellen.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:31
    Absoluut mee eens. Ik denk dat de kern van Ajax uit 15-16 spelers bestaat zonder er echt veel zwakker van te worden. Bij PSV ligt dan ongeveer op 13.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    En ik sluit ook niet uit dat Ajax in de winter nog iets gaat doen. Dan heb je nog meer keus.
    Daarmee moet volgens mij een dubbel programma opgevangen kunnen worden
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    Heb je ideeën? wie er kunnen/ moeten komen? De zwakste reserves staan mijns inziens op rechtsback en Keeper. Ajax kan meerdere systemen spelen om de rest op te vangen. een extra buitenspeler lijkt me ook nog wel wenselijk, al krijgt Labyad de laatste tijd ook wel iets meer credits. Jeugd al doorschuiven? En als het nieuw van vandaag over Frenkie waar is, doen ze er ook al verstandig aan om te anticiperen voor de grote uitloop in de zomer.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5665
    vrijdag 7 december 2018 om 12:20
    Er moet een betere 2e keeper bij en een spits. (naar mijn idee)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    vrijdag 7 december 2018 om 13:09
    Een centrale verdediger zou me niet verbazen.
    Ik sluit namelijk niet uit dat Blind volgend jaar Frenkie vervangt en behalve de ligt moet je dan twee verdedigers vervangen. In ieder geval heb je dan door de veelzijdigheid van Blind 2 posities gedekt.
    Linksback zou kunnen, maar is met Blind, Wöber en Bakker als back up goed bezet dus verwacht het niet.
    Op rechts heb je Mazraoui en Kristensen die ook beter is dan mensen doen denken.
    Een buitenspeler zou kunnen. Ziyech vertrekt en Neres misschien ook wel. Dan is het handig als je al iemand hebt.
    Aan de andere kant doet Labyad het inderdaad goed en krijg je Bandé ook nog terug.
    En Lamprou vind ik een prima eredivisiekeeper en daarmee een prima tweede keeper voor Ajax.
    Ik verwacht vooral een centrale verdediger
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 11:01
    Ik zie de nr 3 na 34 wedstrijden meer punten hebben dan Ajax had tijdens de 4 kampioenschappen met De Boer.

    Feyenoord heeft al eens de mazzel gehad met 80 punten 3de te worden.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:07
    Inderdaad. Ik hoop ook echt dat het kampioenschap ook pas weer op de laatste dag beslist wordt. Dat zal waarschijnlijk betekenen dat de kampioen ± 90 punten zal hebben. Zoals het de afgelopen weken gaat, laten Ajax, PSV en Feyenoord nog maar ± 10 punten liggen. Misschien niet alle 3, maar toch wel 2 vd 3 (hoop ik) Ajax werd 4x kampioen met ± 75punten, maar bijvoorbeeld vorig 2 seizoenen 2e met 79 punten en het seizoen daarvoor 2e met 82 punten. Het mogen geen verrassing zijn dat ik dan hoop dat na 34 ronden het eindelijk weer eens Ajax is wat bovenaan staat...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:10]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    De Boer's 4 kampioenschappen: 2x76 punten, 1x 73 en 1x 71 punten
    Zoals ik al zei, Feyenoord werd ooit 3de met 80. Was in 2002/3

    En ik zie dat inderdaad gewoon weer gebeuren dit seizoen. Feyenoord heeft nu welgeteld 1 punt minder dan in 16/17 toen ze 34 wedstrijden bovenaan hebben gestaan.
    Nu sta je 3de op 7 punten.
    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:11
    conclusie: traditionele top 3 is hersteld?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 11:15
    Nooit weg geweest.
    Zit zo nu en dan eens een paar jaar een ploeg tussen te rommelen maar dat houden ze vaak maar 2 of 3 seizoenen vol.

    En ze kunnen het ook alleen maar doen wanneer er een berg prive-geld tegenaan gegooid wordt (AZ met eerst Wastora en toen DSB) of wanneer men denkt dat regels alleen voor anderen gelden (je weet wel wie).




    Vind ik leuk
    imho +1277
    vrijdag 7 december 2018 om 11:29
    Klopt. top3 zal ook altijd top 3 blijven. Al is Feyenoord gevoelsmatig wel wat wisselvalliger geweest de afgelopen jaren, maar zie dat ze steevast top 4 zijn geëindigd en we alweer terug moeten naar 2010/11 voor een 'rampjaar'.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1899
    vrijdag 7 december 2018 om 11:35
    Ze hebben alle 3 wel eens een mindere periode. Feyenoord overdrijft dat altijd alleen.

    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4632
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Ho ho ho Dub_Rtd. Ik weet dat je Twente bedoeld maar dat ging pas frauderen, sjoemelen. creatief boekhouden en weet ik niet allemaal NADAT ze 2de zijn geworden op het op de laatste speeldag verloren voorsprong op Ajax tegen de naaste concurent Ajax.
    Daarvoor eerst 2x 2de, toen 1ste en dus weer 2de met 2x finale beker waarvan 1x winst en 1x halve finale beker (uitgeschakeld door Feyenoord door oa Castagnios).

    Juist omdat Twente zo goed presteerde destijds wilde Munsterman van Twente een blijvende topclub houden en bracht het budget daardoor zo hoog er van uitgaande CL inkomsten te krijgen.

    Echter toen Twente kampioen werd, Ajax de vCl haalde dus het instap geld moest delen.
    Het tweede jaar dus geen CL inkomsten omdat Twente in de vCl uitgeschakeld werd.
    En door dat misgelopen inkomsten gelden begon Twente hun duistere zaakjes.

    Dit is allemaal dubel en dwars uitgespit door een onafhankelijk bureau.

    Sterker: Het ging alleen maar slechter met de prestaties met 1x derde tussendoor maar de rest niet boven de zesde plaats geïndigd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Het seizoen was al verloren voor Psv na die heerlijke nederlaag van afgelopen zondag.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Hahaha je geniet nog steeds na he?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:01
    HaHa, ja absoluut.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:19
    Ik geniet nog van die 10-0
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5474
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Vooralsnog staat PSV gewoon eerste.
    Maar mocht het kampioenschap niet gehaald, dan is het seizoen mislukt.
    Vind ik leuk
    Friend +157
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Van Bommel probeert van een drol een gebakje te maken , dat siert zijn grenzeloze ambitie allerminst !
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:03
    Dan speelt Ajax al 4 jaar compleet mislukte seizoenen..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    4 keer 2de is ook niet niets
    Vind ik leuk
    Zultkop +5665
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Je bent wel the best of the rest, ook een soort van kwaliteit toch>?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    appeltje +1405
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    Ik vind finale Europa League halen toch minder mislukt dan laatste worden in groepsfase Champions League.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    Met gruwelijk kut voetbal, dan maar liever 4e in een zware poule..
    Vind ik leuk
    appeltje +1405
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    Tja, ik hoor altijd van PSV'ers dat resultaat boven mooi voetbal gaat.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    Zijn we al wel de laatste 25 jaar het meest kampioen mee geworden in Nederland..
    Vind ik leuk
    appeltje +1405
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Wel raar dat je dan liever kansloos vierde wordt, dan een Europese finale speelt.
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 12:52
    En dan af gaan tegen ManU, een ploeg die al jaren onder hun niveau speelt, en de eerste echte tegenstander in die reeks van wedstrijden naar de finale toe..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:04
    Als 't niks voorstelt, waarom is dan jullie laatste finale EC3 40 jaar geleden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:04
    Beste Mark, niet eens als PSV fan.
    Verloren seizoen als je nu gaat afhaken in de ED. Dus 20 wedstrijden 100% er voor
    gaan & geen wedstrijd meer zoals tegen Feyenoord de 1ste helft...en Guti in de basis.

    Amen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33653
    vrijdag 7 december 2018 om 11:09
    Niet negatief, realistisch.

    Als je geen kampioen wordt is je seizoen mislukt.
    Vind ik leuk
    Kaar +1246
    vrijdag 7 december 2018 om 11:09
    Natuurlijk is het voor PSV een mislukt seizoen als ze geen kampioen worden, maar dat worden ze wel denk ik.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5665
    vrijdag 7 december 2018 om 12:26
    Dat zou ik ronduit schandalig vinden. Als Ajax met dit team geen kampioen gaat worden, dan vind ik dat echt een afgang. (en het bewijs dat veel geld geen garantie is voor het kampioenschap).
    Vind ik leuk
    Kaar +1246
    vrijdag 7 december 2018 om 14:21
    Klopt helemaal, maar ik moet het nog maar zien. PSV heeft geen Europees voetbal meer. Zou zo maar kunnen dat ze na zondag nu in een dipje komen maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

    En dat bewijs is de laatste 4 jaar als je alleen naar de Nederlandse competitie kijkt al best geleverd toch.... ;)
    Vind ik leuk
    Vooruit +71
    vrijdag 7 december 2018 om 11:14
    Geen prijzen dit seizoen voor PSV. De 7 magere seizoenen zijn aangebroken. Niets aan te doen.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:30
    1 schamel puntje in de CL
    Zeer vroege uitschakeling in de beker door een kleine club (ik weet geen eens meer welke club, mijn excuses aan de fans van die club)
    Geklopt door Feijenoord voor de JC schaal.

    Als je ook nog eens geen kampioen wordt, durf je dan nog te zeggen dat het een totaal mislukt seizoen is?
    Kom op zeg, ga in de hoek zitten en ga je schamen
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:39
    In deze poule is 1 punt gewoon een knappe prestatie, ze zijn niet 1 keer compleet weg gespeeld, dat was in voorgaande editie's met Ajax en Feyenoord wel ff anders.. Dat Ajax nou in een EL poule zat qua clubs, (Bayern is compleet uit vorm)
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    Ook gij Brutus?
    Praat Bommel toch niet na.
    De andere teams zijn kwalitatief zeker beter,maar alle drie zijn/waren niet in hun beste doen.
    Bommel was zo bang voor een afstraffing (dat was ik ook voor het seizoen) dat hij erg defensief speelde.
    Twee controleurs en backs die niet mochten opkomen.
    Daarnaast bleef hij Perreiro opstellen omdat die zo goed speelde tegen VVAV en AGOVV
    Vind ik leuk
    voetbalkneus +1755
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    Praat niemand na, v Bommel praat mij na.., ik deel deze mening al langer nl.
    Dat is niet defensief spelen, dat is realistisch voetballen.. Als wij tegen sporting od AEK hadden gespeeld, had v Bommel ook offensief gevoetbald.., lijkt me logisch..
    Vind ik leuk
    Korm +37320
    vrijdag 7 december 2018 om 11:36
    Hoe PSV zich heeft gedragen in de Beker is gewoon schandalig. Die had Mark gewoon serieus moeten nemen. Dat je afgaat in de CL is niet eens zo schandalig als je ziet met wie je in de poule zit. Als ajax kampioen wordt is het ook geen schande want Ajax heeft een betere elftal dan PSV in mijn ogen.
    Verloren seizoen zou ik het ook niet noemen maar de beker is wel een dingentje...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:42
    Als ze geen kampioen is het wel een mislukt seizoen. De CL was natuurlijk gewoon een te moeilijke poule. Maar in de beker moet je gewoon van RKC winnen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:12
    Is het wel een verloren seizoen want psv is toch een topclub? Dan moet je toch minimaal 1 prijs pakken volgens vele psv supporters hier?

    Mark van Bommel is zich zelf al aan het indekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Zijn jullie ook....hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:30
    Maar Feyenoord heeft al 1 prijs binnen die psv ook had kunnen winnen. Vandaar dat hij zich indekt. Maar goed, ik wil het best nog een keer uitleggen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Dan heeft ajax veel verloren seizoenen.....
    Vind ik leuk
    rinirat +2892
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Je hebt eigenlijk alles al bijna verspeeld, mag alleen nog voor de titel.
    Als je pretendeert dat je goed bent, dan is er iets structureel niet goed.
    Vind ik leuk
    Nbl +630
    vrijdag 7 december 2018 om 13:57
    Alleen nog de competitie best wel mislukt seizoen toch . Ja had idd pech met de loting CL maar dat wat weet je als je daar aan mee doet geen beker geen schaal geen platte kar .!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:41
    Van bommel wel even eerlijk blijven,geen jc schaal geen knvb beker en geen europees voetbal,natuurlijk is het seizoen mislukt als je geen kampioen wordt,dat is gewoon keihard falen.
    Vind ik leuk
    Knowitall +247
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Als PSV geen prijs pakt is het seizoen mislukt. Datzelfde geldt ook voor Ajax.
    Dat is nu eenmaal zo als je een topploeg bent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws