Viergever vindt reacties maar overdreven: 'Daar is de pers voor, toch?'

Viergever vindt reacties maar overdreven: 'Daar is de pers voor, toch?'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 13:00za 08-12-2018 om 13:00

Nick Viergever vindt niet dat PSV wat goed te maken had na de nederlaag van vorige week zondag tegen Feyenoord (2-1). De verdediger van de Eindhovenaren vindt de reacties van de media op de nederlaag van PSV in Rotterdam overdreven.

PSV won vrijdagavond op eigen veld met 6-0 van Excelsior, maar dat was volgens Viergever geen revanche. "Zo leefde het totaal niet", zegt de linksbenige verdediger tegen Voetbal Inside. "We willen elke wedstrijd overtuigend en dominant spelen en dat je een keer kan verliezen weet je. Dat kan gebeuren. Het is niet zo dat we slecht presteerden en dat we revanche op onszelf moesten nemen."

De reacties na de verloren topper vond Viergever dan ook overdreven. "Ja, daar is de pers voor toch? Als je van de veertien wedstrijden er dertien wint is er nog geen paniek in de tent. We hebben toen niet de dingen gedaan die we van onszelf verwachten, maar deze week hebben we dat wel gedaan en onze eigen wedstrijd gespeeld. Dat was dus beter dan vorige week."

Plaats een reactie

Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 13:06
100% mee eens. Één keer verliezen en gelijk viel heel Nederland over elkaar heen om te zeggen dat Ajax nu kampioen werd en het in eigen hand had en ik heb zelfs mensen over ontslag gehoord. Waanzin natuurlijk.
Vind ik leuk
timm0s +563
zaterdag 8 december 2018 om 13:11
Grote onzin inderdaad, goed gezegd Erwin.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 13:14
Ik ben bang dat mensen zometeen echt denken dat ik Erwin heet door al die kul van jou en keizerout 😂.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 13:11
Als ze pas 1x hadden verloren, dan had ik het met je eens geweest. Het was echter al de zevende pot die werd verloren.
Vind ik leuk
1904088 +630
zaterdag 8 december 2018 om 13:23
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 13:24
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Stuiter +368
zaterdag 8 december 2018 om 14:01
Hey, niks tegen Brabanders he ;).
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 14:07
Nee hoor, niet echt. Ik vind dat accent alleen altijd een beetje dommig overkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:13
En jij bent natuurlijk een echte Amsterdammer , net als alle Ajacieden hier .
Vind ik leuk
Stuiter +368
zaterdag 8 december 2018 om 17:14
Niet iedere Brabander heeft een accent.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:23
Kappen met dat taalgebruik.
Vind ik leuk
1904088 +630
zaterdag 8 december 2018 om 17:15
Zakdoek nodig?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:51
Ga 69 liggen met je buurman zodat je iets in je mond hebt en stil bent. Komt toch niks zinnigs uit.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1434
zaterdag 8 december 2018 om 13:57
Omdat ik erop wijs dat PSV dit seizoen niet pas 1x heeft verloren, maar al 7x? Ik begrijp dat je daar liever niet aan wordt herinnerd, maar het is echt de harde realiteit hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:22
7x verloren is feitelijk juist. Dat er dan nog steeds geen paniek uitbreekt in Eindhoven eveneens.

Eindhoven is geen Amsterdam. Als bij Ajax een corner verkeerd wordt genomen, dan zakt de waarde van het aandeel en roert de 'vijfde colonne' zich.

Bij PSV pakken we na 7x verlies nog een pilsje en gaan we kijken hoe we het beter kunnen doen. Gezamenlijk.

Is een verschil in cultuur. Wat beter is of slechter? Geen idee. Ik weet wel waar ik me prettiger bij voel.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:17
Nee, omdat het artikel overduidelijk de competitie betreft en je komt trollen door Europese wedstrijden erbij te betrekken.
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
zaterdag 8 december 2018 om 19:07
Volgens mij tellen die andere wedstrijden normaal ook hoor bij een club
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:36
No shit sherlock. Maar jij komt je Ajax holmaatje beschermen. Ik ga niet eens in discussie over een duidelijke trol actie van hem.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:24
FF je mond met zeep spoelen. Dan weer normaal verder.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 14:30
Waar slaat dit nou weer op? Ik denk dat je stiekem zelf z'n buurman bent en hoopt dat hij je aanbod aanneemt.

Maar serieus. Wat is dit nou voor reactie? Nergens voor nodig.
Vind ik leuk
MeAgain +6823
zaterdag 8 december 2018 om 15:44
En nog bovenaan staan
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:22
Ajax had het niet in eigen hand en na onze verliespartij wel. Dus geen onzin
En discussiëren over wie kampioen wordt is onzin. Niemand heeft een glazen bol
We moeten gewoon blijven presteren en naar onszelf kijken en niet naar Ajax.
Vind ik leuk
Always PSV +14110
zaterdag 8 december 2018 om 13:30
Ze grijpen alles aan om PSV onderuit te halen voor ons aller Ajax. Daar zijn we te sterk en stabiel voor.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:17
psv stabiel? dat hebben we gezien tegen Excelsior maar een echte goal van (malen) je zou bijna gaan denken dat Excelsior de wedstrijd heef verkocht aan psv 4 eigen goals van Excelsior
Vind ik leuk
Post Malone +2018
zaterdag 8 december 2018 om 13:59
Ajax heeft het (net als PSV) ook in eigen hand.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
zondag 9 december 2018 om 13:10
Idd en zo is het!!
Vind ik leuk
14forever +8871
zaterdag 8 december 2018 om 14:08
Zeg het hele seizoen al dat Ajax kampioen wordt en ja Ajax heeft het in eigen hand. Alleen zouden ze alles.moeten winnen.
Vind ik leuk
pietprecies +9411
zaterdag 8 december 2018 om 14:46
Neuh dat is idd overdreven, sowieso zal het nog een heel spannende titelstrijd gaan worden ook, anderzijds had men andersom net zo hard aan de stoelpoten van Ajax gezaagd, moet je mee om kunnen gaan als voetballer.
Vind ik leuk
voebtalie +689
zaterdag 8 december 2018 om 15:01
Wat heb je er aan om kampioen te worden, de cl te halen en daar vreselijk door het ijs te zakken? Psv heeft een kwaliteits injectie nodig zeker centraal achterin en op het middenveld. Alle lastige uitwedstrijden zijn dit seizoen verloren.
Vind ik leuk
Stranger +5802
zaterdag 8 december 2018 om 16:07
Nickname verandert?
Vind ik leuk
voebtalie +689
zaterdag 8 december 2018 om 17:48
Ja vorige deed het niet meer. Alles goed?
Vind ik leuk
Stranger +5802
zaterdag 8 december 2018 om 17:57
Was je over de schreef gegaan😊?
Met mij is het prima zeker als ik alle lastige mensen weg denk😳
Vind ik leuk
voebtalie +689
zaterdag 8 december 2018 om 19:26
Haha geen idee.. vaak snappen mensen mijn humor niet. Lastige mensen wegdenken is een hobby :)
Vind ik leuk
Stranger +5802
zaterdag 8 december 2018 om 20:15
Hebben we meer over eenkomsten dan in eerste instantie leek.🙈
Vind ik leuk
Nilsinno +434
zaterdag 8 december 2018 om 17:11
Heeft ook te maken dat PSV voor de rest geen rol van betekenis heeft gespeeld Europees en beker dus competitie is nu een moetje lukt dat niet is het een kansloos seizoen
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
zaterdag 8 december 2018 om 19:04
Net als de onzin dat je na 13 wedstrijden roept dat je al kampioen word omdat je 5 punten meer hebt. Wat geen onzin is is dat je al uit de beker ligt door arrogantie van een trainer tegen een KKD club en dat je 1 punt hebt in de CL.
Vind ik leuk
Arvin +6148
zaterdag 8 december 2018 om 19:14
Ik snap je punt en ben met je eens dat je pas aan het eind weet wie kampioen wordt (duh. Haha), maar 90% van de ajaxieden, inclusief Blind, telde dit jaar al als kampioenschap toen er nog geen bal had gerold. Dus dat is wel een mes dat aan twee kanten snijdt, van beide partijen keur ik het af.

De CL vind ik niet zo'n schande dat ze maar één punt hebben. Ze deden leuk mee en niemand had vooraf verwacht dat ze door zouden gaan. Het was gewoon een ruk loting. De beker is een ander verhaal. Ben ik ook absoluut niet blij mee als supporter, maar PSV heeft het bijna jaarlijks moeilijk in de beker tegen kleine clubs, dus dat zal ik maar gewoon moeten accepteren, haha.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:07
Ja je was weer top nick op dit niveau. Trots op je.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zaterdag 8 december 2018 om 13:11
Ach ken gebeuren.

Tenminste nog 1 keer gewonnen van een club uit rotterdam
Vind ik leuk
Vamos7 +7360
zaterdag 8 december 2018 om 13:12
Viergever is met afstand de beste verdediger van de wereld. Ramos Chelini mogen de veters van Viergever niet strikken.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:32
Weet je wie ook een goede gaat worden, Sadilek, let maar op...
Vind ik leuk
RWA040 +568
zaterdag 8 december 2018 om 14:09
Ben ik het mee eens Georgie, viel goed in gisteren hè?!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:11
Die jongen is zo serieus met zijn vak bezig, zo serieus, inzet, motivatie. Ik volg nooit jeugdspelers maar ik ben zeer gecharmeerd van hem. Hij komt er wel, is het niet bij PSV, dan wel ergens anders...
Vind ik leuk
RWA040 +568
zaterdag 8 december 2018 om 14:15
Klopt inderdaad. Ben hem tijdje terug ook gaan volgen. Heb er vertrouwen in dat van Bommel hem de kneepjes van het vak wel bij kan brengen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 13:12
Ja winnen tegen Excelsior met 2 eigen goals is natuurlijk niet zo moeilijk. 13 wedstrijden winnen waar ook geluks wedstrijden bij zaten is natuurlijk geen paniek. Je moet je ook bedenken dat de pers wat wil schrijven! De druk ligt nu bij Ajax,want als zij vanavond punten laten liggen zijn zij weer terug bij af
Vind ik leuk
Mr bien +4519
zaterdag 8 december 2018 om 13:28
Viergever is toch niet wat een topclub nastreeft.
Misschien nuttig als invaller als de wedstrijd al beslist is.
Vind ik leuk
Ray01 +102
zaterdag 8 december 2018 om 13:57
Beter gezegd.. De media en publiek hemelen je onterecht op en boren je daarna (met de door hun geschapen verwachtingen) net zo hard weer de grond in..
Vind ik leuk
stratumseind +185310
zaterdag 8 december 2018 om 14:08
De hoop op paniek was ook belachelijk en triest tegelijkertijd.
Alles wat psv is wist wel beter maar ja dat soort reacties krijg je nou eenmaal als je al zo lang weer aan 1 stuk de beste van nederland bent.
Vind ik leuk
rinirat +3004
zaterdag 8 december 2018 om 14:39
Als je tegenstander alle ballen in Eigen doel gaat schieten...
En je van de 14 wedstrijden er 5 wint in de 94 minuut.
Vind ik leuk
Stranger +5802
zaterdag 8 december 2018 om 16:13
De zuivere speeltijd is toch de speeltijd of je nu scoort in de 1ste ,de 49ste of de 98ste minuut.
Het telt allemaal bij de wedstrijd.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 14:57
Viergever kan beter zijn mond houden dank zij 5 fouten van Excelsior maken ze er 6 goals waar van een echte goal van malen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:03
Je hoeft niet zo te schreeuwen.
Vind ik leuk
Stranger +5802
zaterdag 8 december 2018 om 16:15
Onder druk worden fouten gemaakt,dus wat is je punt?
Het zal wel frustratie zijn maar goed ik denk dat je deze nickname nog wel even zult dragen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:26
Elke goal komt door een fout van de tegenpartij , als je dat niet snapt heb je geen verstand van voetbal .
Vind ik leuk
Cookee +11786
zaterdag 8 december 2018 om 16:44
Nou PSV doet er luchtig over maar in feite gaven ze het kampioensschap weg aan Ajax, al zit er nog wat saldoverschil tussen.
Nu moeten beiden hopen dat een kleintje de groten te pakken neemt.

Gun kleine clubs wat meer geld dan kunnen ze de ED spannender maken, en zorg dat er meer clubs meedoen, 20 clubs das 4 wedstrijden meer op 1 seizoenskaart. Dan heb je Twente of SParta, den Bosch of NEC er ook weer bij.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 16:45]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws