De Ligt prijst PEC Zwolle-talent: Ik hoop dat hij zich zo doorontwikkelt

De Ligt prijst PEC Zwolle-talent: "Ik hoop dat hij zich zo doorontwikkelt"

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 16:55za 08-12-2018 om 16:55

Matthijs de Ligt debuteerde als zeventienjarige bij Ajax, maar ziet dat PEC Zwolle-collega Sepp van den Berg er nóg vroeger bij is: de roodharige jeugdinternational wordt op 20 december pas zeventien. De Ligt spreekt tegenover de Stentor lovende woorden over Van den Berg.

"Ik vind het een goede speler en een groot talent. Ik hoop dat hij zich zo doorontwikkelt", laat De Ligt weten. De Ajax-captain weet echter als geen ander hoe lang de weg voor Van den Berg nog is. "Je maakt je debuut en iedereen is lovend. Het is zaak om je te focussen op de dingen die je moet doen, stoïcijns te blijven en te luisteren naar de juiste mensen."

Schoolmentor Ruben Soppe, docent aan het Centre for Sports & Education waar Van den Berg studeert, denkt niet dat zijn leerling ooit naast zijn schoenen gaat lopen. "Ik heb het toevallig laatst met hem gehad over alle aandacht", vertelt Soppe. "Kleine jeugdspeler tikken elkaar aan als ze hem zien lopen. Kijk, Sepp van den Berg, klinkt het dan. Dat maakt hem eerder ongemakkelijk dan arrogant."

De centrale verdediger van PEC is bovendien een uitstekende leerling. "Sepp beseft, wat bij veel talenten ontbreekt, dat hij iets achter de hand moet hebben. Hij pakt tijdens zijn carrière straks ook een studie op", verwacht Soppe. Ook tijdens tripjes met vertegenwoordigende jeugdelftallen blijft Van den Berg niet stilzitten. "De studiecoördinator van Oranje liet me weten dat hij Sepp een geweldige leerling vond. In anderhalf uur bijles vroeg of hij zelfs of hij nog meer werk kon doen."

Lees ook: 'Van Polen zei nog: jezus, vijftien, toen zat ik nog bier te zuipen in de kantine'

Poll

Is Van den Berg een toekomstige Oranje-international?

(1409 stemmen)

Plaats een reactie

la galaxy +1041
zaterdag 8 december 2018 om 16:58
Wij in hebben LA hebben nog een goede verdediger nodig kom maar naar ons Sep.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 17:02
Haha! Wat denk jezelf?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 17:04
Wie denk je dat de MLS morgen gaat winnen? Heb Atlanta niet zien spelen dit jaar dus geen idee of ze de Timbers aan kunnen.
Vind ik leuk
COYG +8133
zaterdag 8 december 2018 om 17:09
Atlanta is in mijn ogen véél beter. Alles loopt daar zo soepel en vooral de aanvallers uit Zuid-Amerika zijn super goed bezig.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 17:14
Ben benieuwd, ik sympathiseer met de Timbers maar vond ze dit seizoen niet echt heel sterk.
Vind ik leuk
Mosquito +21774
zaterdag 8 december 2018 om 19:23
Martinez is goed.
Vind ik leuk
COYG +8133
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Helemaal waar, redde het niet bij Torino in Italië. Dus of hij het hier ook zo goed zou doen is nog maar de vraag.
Vind ik leuk
appeltje +3547
zaterdag 8 december 2018 om 18:00
Van den Berg zou dan meteen zowat de beste verdediger worden.
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 17:02
Hey rooie! Verrekte "mongol", hedde gij nog bier?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 17:05
Seppie is een groot talent, hopelijk wordt zijn contract spoedig met wat jaren verlengd.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2239
zaterdag 8 december 2018 om 17:05
Geweldige speler onze Sepp, is nu al een favoriet van de fans, hoop dat ie nog lang bij ons blijft
Vind ik leuk
G.Kopf +4963
zaterdag 8 december 2018 om 17:05
Goed hier de reacties lezen dus, veel wijze lieden hier.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 17:07
Als sepke vandaag de winnende scoort voor pec ga ik de petitie "sep in oranje " starten
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zaterdag 8 december 2018 om 17:14
Bij deze dan m'n handtekening.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
zaterdag 8 december 2018 om 17:36
Laat de petitie een succes worden....
Vind ik leuk
Bizzy +23374
zaterdag 8 december 2018 om 17:07
De Ligt en luisteren naar de juiste mensen. Waarom hij die mozarellabol Raiola tot zijn zaakwaarnemer heeft benoemd is mij een raadsel.
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zaterdag 8 december 2018 om 17:15
Misschien omdat Raiola een uitstekende zaakwaarnemer voor spelers en juist een etter voor clubs is?
Vind ik leuk
Bizzy +23374
zaterdag 8 december 2018 om 17:34
Krijg toch het gevoel dat de man altijd uit is op eigen gewin. Genoeg vb van spelers die onder zijn begeleiding te vroeg de overstap naar het buitenland hebben gemaakt. Tja hij kan een etter zijn voor clubs maar een zaakwn en een club zijn tot elkaar veroordeeld.
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zaterdag 8 december 2018 om 17:36
Klopt. Maar volgens mij trapt De Ligt wel op de rem bij Raiola. De Ligt heeft volgens mij wel de brains (en omgeving) om verstandig te kiezen i.t.t. andere gelukszoekers. Dan is het vooral handig dat je de zaakwaarnemer hebt met misschien wel het beste netwerk.
Vind ik leuk
#Keizerout +45327
zaterdag 8 december 2018 om 18:13
Dat denk ik ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +45327
zaterdag 8 december 2018 om 18:12
Omdat die mozzarellabol je overal naar binnen kan krijgen.
Vind ik leuk
Ale +5820
zaterdag 8 december 2018 om 17:12
R
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
zaterdag 8 december 2018 om 17:22
Q
Vind ik leuk
Ale +5820
zaterdag 8 december 2018 om 18:05
Haha ja er ging iets niet goed
Vind ik leuk
Bizzy +23374
zaterdag 8 december 2018 om 17:35
Sepp vd Berg is een geweldig talent. Zie hem graag naar Psv komen. Zelfde geld ook voor Vito van Crooij
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:24
We zullen het allemaal nog maar moeten zien met deze Sepp. Wordt allemaal erg gehyped. Bovenmatig getalenteerd voor zijn leeftijd maar zeker niet beter dan zijn leeftijdsgenoten bij de top 5 van Nederland. Zou hem bij zijn vader weghalen want die is helemaal de weg kwijt. Wellicht dat het dan goed komt. Broer Rav bij Oranje? Zit daar helemaal niet bij. Net als broer voetballend ondermaats. Allemaal opgepijpt..Wie brengt dit soort verhalen toch allemaal in de wereld?Snelle stap maken naar een betere club als PEC lijkt mij beter. Als je dagelijks geconfronteerd wordt met Albert vd Haar, Mark Looms en John zinkend Schip dan ben je als jonge speler ten dode opgeschreven. Het is niet voor niks dat na vertrek van Dwight het alleen maar minder is gegaan.Laat staan dat je goede adviezen moet krijgen van opper griezel Henk Brugge als hoofd van de in betreurenswaardige toestand zijnde voetbalacademie. Advies Sepp: Niet verlengen en wegwezen🤭
Vind ik leuk
Il Gordo +18276
zaterdag 8 december 2018 om 18:39
Ik heb het idee dat jij Zwolle vrij kritisch volgt. Niet?

;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10127
zaterdag 8 december 2018 om 19:38
Idd dat denk ik ook, wel hoop ik dat het klopt allemaal!? Maar zo stellig als het er staat ga ik daar vanuit!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
Is hij nog zo jong

Ooh vet straks krijgen we de hele eredivisie te maken krijgen met 15 a 16 jarigen
Vind ik leuk
peinke +2311
dinsdag 11 december 2018 om 09:14
Sepp is een CV en geen back. Die achterlijke Van 't Schip moet snel weg, daar leert hij helemaal niets van, zeker niet op deze positie. Wel te hopen dat PEC snel zijn contract opwaardeert, anders zie ik het net als bij andere goede talenten gaan, weg voor een habbekrats.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 11 december 2018 om 09:15]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws