Oranje Vrouwen tegen oude bekenden en Kameroen op WK in Frankrijk

Oranje Vrouwen tegen oude bekenden en Kameroen op WK in Frankrijk

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 18:45za 08-12-2018 om 18:45

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:46di 11-12-2018 om 09:46

Het Nederlands elftal speelt in de groepsfase van het WK Vrouwen in Frankrijk tegen Canada, Nieuw-Zeeland en Kameroen. Dat heeft de loting in Parijs uitgewezen. Oranje speelde op het vorige WK ook al tegen Canada en Nieuw-Zeeland. 

Oranje begint het WK tegen Nieuw-Zeeland, zo is al bekend geworden. Een voordeel voor Oranje is dat alle poulewedstrijden in het noorden van Frankrijk worden gespeeld, waardoor het voor fans makkelijker is om wedstrijden te bezoeken.

Oranje wilde wereldkampioen USA en angstgegner Duitsland vermijden. De twee landen werden gekoppeld aan respectievelijk Thailand, Chili en Zweden en China, Spanje en Zuid-Afrika.

De ploeg van Sarina Wiegman, toen gecoacht door Vera Pauw, speelde op het WK in Canada in 2015 ook al tegen Nieuw-Zeeland en de Canadezen. Oranje plaatste zich toen als beste nummer drie voor de volgende ronde, waar Japan een maatje te groot was. 

Oranje begint op dinsdag 11 juni tegen Nieuw-Zeeland. Die wedstrijd wordt gespeeld in Le Havre. Vier dagen later is Kameroen in Valenciennes de tegenstander. Op donderdag 20 juni speelt Oranje de laatste groepswedstrijd tegen Canada.

Poll

Overleeft Oranje de poulefase?

(2 stemmen)

Plaats een reactie

Mosquito +17924
zaterdag 8 december 2018 om 18:46
Gunstige loting.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:51
Ligt wel een beetje aan de tweede ronde. Als ze tweede worden moeten ze dan tegen de vs?
Vind ik leuk
Mosquito +17924
zaterdag 8 december 2018 om 18:52
Of Japan.
Naar ze moeten gewoon alles winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 18:59
Nee als ze tweede worden moeten ze tegen de eerste uit de vs group. Dus eerste of derde worden....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 19:00]
Vind ik leuk
Mosquito +17924
zaterdag 8 december 2018 om 19:00
VS maken ze ook in.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:03
Zou jammer zijn. Is ook kwalificatie voor os
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 19:04]
Vind ik leuk
Romarioo +478
zaterdag 8 december 2018 om 18:52
Ik kan niet wachten🙄🙄🙄tot het begint
Vind ik leuk
Edenees80 +519
zaterdag 8 december 2018 om 18:55
Ik vind het wel leuk om naar te kijken.. Natuurlijk niet te vergelijken met mannen voetbal maar als je, je daar op instelt en die knop om zet, beetje chauvinistisch bent, is het toch best leuk..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 19:03
Niveau van het vrouwen voetbal wordt steeds beter! Mijn vakantie in Frankrijk is al gepland voor die periode. Nu nog even de kaartjes fixen en het feest kan beginnen. Mannen of vrouwen wij Hollanders maken er een feestje van een ik vind dat we daar trots op mogen zijn!!! Viva Hollandia!!
Vind ik leuk
tikkietoe +5742
zaterdag 8 december 2018 om 19:12
Nou, het mag geen probleem zijn de poulefase door te komen.
Benieuwd wat voor ploeg Oranje daarna gaat tegenkomen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 19:23]
Vind ik leuk
Marco S +6533