Schöne baalt van Zwols kunstgras: 'Laat het lekker verwijderd worden allemaal'

Schöne baalt van Zwols kunstgras: 'Laat het lekker verwijderd worden allemaal'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 09:15zo 09-12-2018 om 09:15

Lasse Schöne pleit ervoor om alle kunstgrasvelden uit de Eredivisie te verwijderen. De Deense middenvelder scoorde voor Ajax in het met 4-1 gewonnen uitduel bij PEC Zwolle, maar baalde van de ondergrond in Overijssel.

André Onana en Donny van de Beek vielen in de eerste helft uit bij de Amsterdammers. "We zullen het maar niet te veel over dat kunstgras hebben", zegt Schöne tegen AT5. "Wat een slecht veld zeg. Je kan er geen rekening mee houden. Het is spekglad en dat zie je ook bij André, want hij glijdt gewoon uit door het veld. Laat het kunstgras lekker verwijderd worden allemaal, gewoon op grasveldjes."

De Deen wist niet dat hij het doelpunt van PEC Zwolle had gemaakt. "Is dat zo, is het een eigen doelpunt? Dat wist ik niet. De bal ging via de lat op mijn hoofd, dus dat is pech. Ik moest bij de eerste paal staan en daarna liep ik naar achteren, maar de bal was er toch wel in gegaan. Of ik er nou stond of niet."

Poll

Vind jij dat Schöne gelijk heeft over het kunstgras?

(2017 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +13407
zondag 9 december 2018 om 09:17
Wat een schande dat kunstgras, weg er mee!!!

Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:20
Helaas, Schöne, die discussie hebben we al gehad...
Vind ik leuk
Fce9091 +2780
zondag 9 december 2018 om 09:32
Was het maar zo makkelijk, ik weet nog wel wat discussies die helaas nog een aantal keren terug gaan komen.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24831
zondag 9 december 2018 om 10:50
Bijzonder dat 5 procent tegen stemt
Vind ik leuk
Emnu +6490
zondag 9 december 2018 om 10:57
Paar die hard Heracles fans, paar Zwolle of zo en nog n trolletje hier en daar, gewoon, omdat t kan.
Vind ik leuk
Gilze +600
zondag 9 december 2018 om 11:32
Dit is typisch Nederland
De minderheid heeft t voor t zeggen
5 % is voor kunstgras dus t blijft
200 zwarte pieten haters tegenover 15 miljoen liefhebbers
Vind ik leuk
appeltje +2295
zondag 9 december 2018 om 11:43
Heb je die cijfers over Zwarte Piet helemaal zelf uit je duim moeten zuigen.
Vind ik leuk
Sluisje +923
zondag 9 december 2018 om 13:51
Zal aardig kloppen, een paar bussen van die droeftoeters.......
Afzinken in de Noordzee wat mij betreft.
Vind ik leuk
appeltje +2295
zondag 9 december 2018 om 15:10
Oh, nee hoor. Niet alleen die anti-Zwarte Piet demonstranten vinden dat Zwarte Piet best een ander kleurtje kan krijgen.
Vind ik leuk
Sluisje +923
zondag 9 december 2018 om 18:46
Wat mij betreft niet, net als 90% van de Nederlanders.
Vind ik leuk
Emnu +6490
zondag 9 december 2018 om 11:43
Ja, want zwarte Piet is relevant in deze, wou je zeggen?

Of je dacht, al is die boot alweer vertrokken, ik begin vast voor volgend jaar?
Vind ik leuk
Gilze +600
zondag 9 december 2018 om 11:46
Dit is precies hoe Nederland is
Een minderheid heeft t hier gewoon voor t zeggen

Eruit met die plastic rommel
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:53]
Vind ik leuk
Emnu +6490
zondag 9 december 2018 om 11:48
Och jee.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11251
zondag 9 december 2018 om 12:02
Alle plastic pieten terug naar hun vaderland!
Vind ik leuk
appeltje +2295
zondag 9 december 2018 om 15:09
Een minderheid heeft het voor het zeggen, omdat?
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1486
zondag 9 december 2018 om 22:16
Omdat anders het kunstgras dus al lang verdwenen was uit het betaalde voetbal appeltje.
Of ben je nog met Zwarte Piet bezig?
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 10:57
Waarschijnlijk PEC-fans die vinden dat ze een echte club steunen in een echt stadion
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zondag 9 december 2018 om 11:16
Een club steunen is ten minste meer waard dan geen cub steunen maar wel een andere afzeiken.
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:19
Tuurlijk: kindermisbruik is beter dan geen kindermisbruik en kindermisbruik afzeiken. Wat een domme redenatie.
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zondag 9 december 2018 om 11:21
Haha en dan heb jij 't over een domme redenatie... IQ van een kunstgrasspriet.
Vind ik leuk
Facts +42
zondag 9 december 2018 om 11:23
Is nog hoger dan de gemiddelde intelligentie op de koek-en zopie tribune in Zwolle
Vind ik leuk
Ramon89 +651
zondag 9 december 2018 om 13:41
Discussieer ik nou met een 14 jarige?
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 9 december 2018 om 09:33
Je zou verwachten van een prof dat hij ook de andere wedstrijden bekeek. Vooral het veld van Fortuna Sittard, dat dan ten overvloede echt gras is, leek wel een glijbaan.
Vind ik leuk
TheManager +535
zondag 9 december 2018 om 10:50
Hoewel dat waar is en sommige grasvelden ruk zijn, blesseer je jezelf doorgaans minder. Ook als je valt is dat het geval. Weet niet of je het aantal schaafwonden hebt gezien, tot bloedens toe ging het. Nou dat heb ik met tal aan slidings op gewoon gras werkelijk waar nog nooit gehad.

Het is gewoon een ramp, en bovendien wordt het spel er niet beter van. Veredeld zaalvoetbal lijkt het, maar daar doe je zaalvoetbal ernstig tekort mee. Laat ze er lekker hokey op spelen ofzo.
Vind ik leuk
flater +54
zondag 9 december 2018 om 14:50
Deze discussie kan niet genoeg voorbij komen.
Als je zag hoeveel spelers er met bloed op de knieen rondliepen zegt dat al genoeg.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zondag 9 december 2018 om 09:35
Je begrijot wel dat ik het met deze stelling eens bent, niet?
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 09:39
Schone is een jankerd, als hij de discussie had gevolgd weet hij dat Pec over 2 jaar de mat vervangt door een hybride mat. Vermoeiend dit soort opmerkingen.....
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 10:04
Al je geen echt gras kan permiteren ga dan zaalvoetbal spelen want dan heb je niets te zoeken in welke profcompetitie dan ook.
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 10:16
Lekker janken
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:08
Heb je de knieën van de Zwolle spelers gezien, die lagen open dankzij dat kunststof troep wat men een voetbalveld durft te noemen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:58
Of geef ze allemaal een hockeystick
Vind ik leuk
Fissah14 +354
zondag 9 december 2018 om 10:28
Wel goed van PEC om naar een hybride veld over te stappen. Nu de andere kunstgrasclubs nog!
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zondag 9 december 2018 om 12:12
Gaat niet specifiek over het kunstgras van PEC, maar over het kunstgras in het algemeen, Mazu!

Daarin heeft Schöne 100% gelijk en is dus geen jankerd (zeker niet als hem daarnaar wordt gevraagd)!!!!!

Denk meer dat jij een azijnzeikerd bent dan hij een jankerd!😜
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:14]
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 12:17
Ben gewoon erg moe van deze discussie. Ons kunstgras wordt over 2 jaar vervangen, klaar. Prima, ben ik ook blij mee. Maar Schone doet voorkomen alsof de blessures van gisteren door het kunstgras komen, da's grote onzin. Hij moet gewoon niet janken en blij zijn met de 3 punten.
Vind ik leuk
Ginovanni +20621
zondag 9 december 2018 om 12:25
Prima, maar Schone jankt niet.

Geeft gewoon zijn antwoord / mening aan die journalist en heeft 100% gelijk voor wat betreft ALLE kunstgrasvelden.

En idd kan ik ook veel blessures niet los zien van dat akelige kunstgras, nog niet eens gesproken over al die bloedende schaafwonden op de benen van veel spelers.

Mooi, dat PEC op vrij korte termijn kunstgras gaat vervangen door natuurgras.👍
Vind ik leuk
flater +54
zondag 9 december 2018 om 14:55
waarom moet je daar twee jaar over doen.
de top clubs zijn nu al bereid een gedeelte tebetalen.
en meeste mensen zijn er al over eens dat kunstgras zo snel mogelijk moet verdwijnen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:19
Kunstgras is niets voor professioneel spelende ploegen. Die moeten het goede voorbeeld geven en een haarfijne echte grasmat neerleggen.

Wel tonnen aan salaris voor een speler kunnen betalen, maar niet het geld hebben om een goede mat neer te leggen? Dan zijn de verhoudingen scheef.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:22
Heracles kan zijn spelers betalen mede dankzij hun sponsor in........juist, ja, kunstgrasvelden...
Vind ik leuk
slechtekont +4830
zondag 9 december 2018 om 09:32
Die doet wel wat meer dan alleen kunstgrasvelden aanleggen. Maar ik geloof dat alleen ADO / Heracles absoluut niet willen veranderen, maar Excelsior/VVV etc er wel voor open stonden.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:39
Gewoon onzin Georgie , want ik denk dat de sponsor van Heracles het meest verdient door kunstgras aan te leggen bij amateurclubs , dus die sponsoring kan gewoon doorgaan .
En anders zoeken ze maar een andere sponsor .
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:45
Wat ik uit de media begreep is dat de sponsor van Heracles er niet blij mee was en dat Heracles sowieso op dat gras blijft spelen zolang het contract nog loopt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:48
Toch belachelijk dat een sponsor dat bepaald eigenlijk .
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:48
Ja als een stel drugdealer een voetbalploeg sponsoren is dat ook geen reden om alle spelers aan de coke te laten gaan.


Laat die sponsor in kunstgrasvelden dan een goed product maken waar alle voetballers graag op willen spelen. Dan heb je er iets aan.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:23
Komt hij ook ergens achter
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:24
Geef dan geld om het te veranderen
Als ajax zijnde met dat potje van 60 miljoen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:29
Hoezo? Je bent een profclub, al jaren en vroeger hadden ze ook gras. En nu ineens kan het allemaal niet meer. Ga toch weg!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:35
Ja potverteren op andere teams die het wel goed voor elkaar hebben. Iedere ploeg moet zelf zijn bedrijfsvoering goed op orde hebben. En inderdaad kunnen er geen 18 teams landskampioen worden of CL spelen, maar kampioen Calimero spelen levert zeer zeker niets op.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:47
Of die clubs gaan hun spelers hetzelfde betalen als bijv NAC en Willem II , clubs die wel gewoon een voetbalhart hebben , en op gras spelen
Vind ik leuk
Basik013 +540
zondag 9 december 2018 om 10:02
Dat heeft ajax tog met feyenoord en psv aangeboden? Als bepaalde clubs dan niet akkoord gaan is dat niet hun schuld he?!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:26
Ben wel met schöne eens, al die velden eruit pleuren.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:27
Geen kunstgras, maar kutgras kun je het beter noemen. Rijnste competitievervalsing. En bewezen dat het blessure gevoelig is. Als je Eredivisie speelt behoor je een veld te hebben van echt gras, anders ga je maar terug naar amateur niveau!
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 9 december 2018 om 09:34
We kunnen ook een keer overtredingen per ploeg gelijk gaan bekeuren als je geen competitievervalsing wil.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:39
Weet je, daar heb je geen invloed op. Maar een grasveld kun je direct veanderen als je wil. Ik snap je punt, maar denk je dat het dan een groter verschil maakt momenteel, dat Ajax of Psv dan in eens niet meer boven aanstaan. Denk het niet.
Vind ik leuk
mason +2190
zondag 9 december 2018 om 09:27
Ik zat nog even naar ado de graafschap te kijken. En ik dacht zo'n club als Ado dat heeft toch helemaal geen kunstgras nodig of wel? Ik vind het zelfs denigrerend voor de club. Echt zonde. Clubs met history horen uberhaupt niet op kunstgras te voetballen.
Vind ik leuk
HanV +4850
zondag 9 december 2018 om 09:48
Een stukje van VI: "ADO Den Haag heeft deze week zijn begroting voor het seizoen 2017/2018 ingediend bij de KNVB voor volgend seizoen. Dat had de club reeds moeten doen voor vorige week donderdagnacht 00.00 uur, maar de club heeft lang gewacht tot de gemeente Den Haag zijn goedkeuring zou geven. Tevergeefs. Ook de zesde conceptversie van de begroting werd afgekeurd."
Een vraag van de gemeente: " Waarom wil de club geen goede onafhankelijke controle die hoort bij een bedrijf?"
Of een berichtje van 27-11-2018: ADO heeft over het boekjaar 2017-2018 een verlies geleden van 3.1 miljoen. Het jaar ervoor was het 3.2 miljoen verlies. ADO is, bij monde van de Algemeen Directeur Manders in het programma Haagse Bluf, blij met de jaarcijfers, ze hadden een verlies van 4,5 miljoen begroot.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:01
Betaald voetbal in Den Haag heeft al jaren geen bestaansrecht meer. Altijd problemen met geld, zal nooit veranderen ook niet.
Vind ik leuk
mason +2190
zondag 9 december 2018 om 14:13
Wel jammer. Ben nog wel naar het oude stadion geweest was altijd goed hectisch daar.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20495
zondag 9 december 2018 om 09:28
Het blijft gewoon kut
Vind ik leuk
Forever Ajax +2212
zondag 9 december 2018 om 09:28
Gewoon de regel neerleggen van;

Of echt gras of kkd, geloof maar dat ze dan allemaal ergens een potje met geld hebben liggen...
Vind ik leuk
mazu +3098
zondag 9 december 2018 om 09:35
Goh die hadden we nog niet gehad, wat een originele opmerking........
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
zondag 9 december 2018 om 09:28
Ik ga hem nu ook aardig vinden.
Vind ik leuk
Sabau +1262
zondag 9 december 2018 om 09:39
Ik niet
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
zondag 9 december 2018 om 13:46
Zonder dat kut kunstgras had RVP gewoon gespeeld vanmiddag
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:31
Is goed, Lasse. Betaal jij het?
Vind ik leuk
FISH +439
zondag 9 december 2018 om 09:34
Zal ook wel aan het kunstgras gelegen hebben dat jij stond te slapen, makkelijk van de bal werd gezet waardoor de Ligt aan de noodrem moest trekken.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13595
zondag 9 december 2018 om 09:36
En subtiel de aanval afbrak....
Vind ik leuk
Ajax.nl +307
zondag 9 december 2018 om 09:34
Wat ik niet begrijp is de knvb heeft miljoenen euro’s staan. Waarom geven ze geen subsidie aan die clubs? Waarom moeten Ajax, Feyenoord en Psv geld geven aan die clubs om kunstgras weg te halen?? Kunstgras is lekker als je er alleen op traint maar een officiële wedstrijd moet gewoon op echt gras gespeeld worden. De knvb moet veel meer geld pompen in de ED en de KkD. Kijk naar Engeland waar ze bijv alleen de bekers al zo promoten alsof het CL voetbal is!! Kunstgras weg zou al een hele goede begin zinnen Nederland, en als het aan mij lag juist een uitbreiding van de competitie . Hoe meer wedstrijden hoe meer de talenten minuten maken en zich ontwikkelen. Play-offs weg, gewoon eerlijke eindstand in de competitie verdiend Europees voetbal.
Vind ik leuk
Importbrabo +1659
zondag 9 december 2018 om 09:42
De KNVB is een heel naar clubje.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1542
zondag 9 december 2018 om 09:35
allemaal in de winter niet op een buitenlandse trip gaan waar de omstandigheden ook anders zijn dan op dat moment in Nederland.

Dan fijn trainen op bevroren grasvelden...of zouden de profclubs en spelers dan toch liever op kunstgras trainen?
Vind ik leuk
Blindsy +15713
zondag 9 december 2018 om 09:36
Jemig, Lasse Schöne spreekt weer eens tot ons.
Denk dat de KNVB vandaag al in een spoedzitting bijeenkomt, om de Wijze Woorden van Onze Lasse, de Grootheid uit Glostrup, te analyseren.
Vind ik leuk
Sabau +1262
zondag 9 december 2018 om 09:38
Lekker op tijd Lassie
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zondag 9 december 2018 om 09:39
Met deze kunstgrasvelden breng je de spelers in gevaar, schandalig dat de KNVB dit allemaal toelaat.
Gisteravond zagen we spelers geblesseerd uitvallen en zaten verschillende spelers onder de schaafwonden, maar nog wordt er helemaal niets aan gedaan, belachelijk.
Kunstgras zou op het hoogste niveau gewoon verboden moeten worden, clubs die beweren dat ze geen geld hebben voor een natuurgrasveld hebben wat mij betreft niks te zoeken op dit niveau.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:25
Hoewel ik tegen kunstgras ben in de huidige voetballerij, is het blessure-argument al lang achterhaald.
Dikke onderzoeken hebben met
Keiharde feiten laten zien dat er op kunstgras niet meer blessures zijn dan op echt gras. Geen enkel soort blessure.
Vind ik leuk
Sigma +2847
zondag 9 december 2018 om 10:42
Onzin....door wie zijn die onderzoeken uitgevoerd? welke belangen spelende er toen en u nog steeds? Want er zijn ook door anderen onderzoeken gedaan en daar kwamen andere cijfers uit...namelijk:

Op een normaal veld lopen voetballers gemiddeld 27 procent kans op een blessure terwijl dat op kunstgras 44 procent is. Het grootste verschil zit in de demping, die is bij kunstgras een stuk minder. Met name de gewrichten hebben daar onder te lijden.

Die onderzoek waar jij over hebt is toen uitgevoerd door de KNVB zelf en niet door onafhankelijke partij.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41732
zondag 9 december 2018 om 10:48
Onzin? Dit zijn echt prima onderbouwde onderzoeken geweest met keiharde cijfers. En dit onderzoek is dus juist wel onafhankelijken gedaan. De KNVB, FIFPRO (wat dus de spelers vertegenwoordigt), en veiligheidNL. Geen van deze partijen heeft baat bij een verkeerd uitgevoerd onderzoek. De onderbouwing is dan ook waterdicht.

Misschien kan je even laten weten hoe jij aan die 27% en 44% komt? En leg dan meteen even uit wat er niet klopt aan het gehouden onderzoek waar ik aan refereer.
Vind ik leuk
Sigma +2847
zondag 9 december 2018 om 11:01
de cijfers komen van een onderzoek van Radar en een europese enquête onder profvoetballers daarbij blijkt dat zelfs 70 tot 90 % van de spelers negatief tegenover de kunstgras staat.

De KNVB heeft teveel invloed op zulke onderzoeken dat is wat er niet aan klopt. en daarom onzin...ze weten het zo te verdraaien voor eigen belangen dat het beter uit ziet dan dat het werkelijk is. En wat ook belangrijk is onder welke omstandigheden de onderzoeken gedaan zijn. was het droog weer, regende het, hoe was er gesproeid, hoe oud was de kunstgras, was het net nieuw was het al reeds versleten etc etc etc. allemaal omstandigheden wat invloed kan hebben op de onderzoeken en ook welke schoeisels werden er gebruikt.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:01]
Vind ik leuk
Humberto01 +712
zondag 9 december 2018 om 11:17
Jij lult echt uit je nek. De cijfers die jij noemt us nergens terug te vinden! Ik zal je het sterker vertellen. Voor aanvang van het seizoen worden de kunstgrasvelden van de eredivisieclubs getest en uitvoerig gecontroleerd. Gebeurd dat ook op de natuurgras velden! Moet je straks in januari/ februari eens naar de velden van Groningen en De Graatschap kijken!
Vind ik leuk
Sigma +2847
zondag 9 december 2018 om 11:34
ik zou zeggen google gericht even Humberto01
Vind ik leuk
ritje +384
zondag 9 december 2018 om 09:40
hallo zolang die 2 van Heracles bij de KNVB zitten gaat het kunstgras niet weg! Daar kun je gif op innemen! Want de clubs met kunstgras( hun enige redding in de eredivisie) blijft door die2 mvg ritje
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:58
Volgens mij is het een kwestie van ''de meeste stemmen gelden'' dan is het simpel. Zo werkt de democratie ook, zegt men.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:41
gewoon de club met nep gras aansprakelijk stellen als de uit club blessures op loop!!!!
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
zondag 9 december 2018 om 09:49
Mee eens.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 09:55
He 3 Zwolle supporters stemmen nee.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:15
En een Ajacied...
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 10:23
Hoezo?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:26
Ik vind het gezeik over kunstgras echt veel te ver gaan. Kunstgras zijn helemaal niet meer blessures. Meer blessures aan de enkel, maar op natuurgras zijn zwaardere blessures. Ik vind het helemaal niet zo'n probleem gewoon lekker voetballen. Allemaal aanstellers. Heracles heeft bijv gewoon een prima kunstgras veld waar eigenlijk amper blessures zijn.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:56
Als we weer een rol willen spelen in Europa, moet dat kunstgras er direct uit.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:03
En het gevolg is dat Kabouter Kostas op doel staat woensdag.. Dan word je
Europees iig niet meer serieus
genomen
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 10:09
Lasse is een aardige gozer met welgeteld 1 goede actie gister, de 1-3.
Voor de rest laat hij wekelijks een aantal keren per wedstrijd zien waarom hij uit de basis moet. Ik zou als tegenstander altijd een snelle, felle jongen op hem zetten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:15
Echt een gezeik. Wetenschappelijk bewezen dat er minder heftige blessures zijn op kunstgras. Wel meer enkelblessure, maar bijv kruisbandblessures die vaak heftiger zijn komen meer voor op natuurgras, dus wat een onzin.

Ik vind dit gezeik veel te ver gaan gewoon lekker voetballen.
Vind ik leuk
Nuance +9949
zondag 9 december 2018 om 10:25
Heb je zelf gevoetbald? Ergste kunstgrasblessure is doordat je geen plag ut het veld kan sliden zoals bij gras. Dus bij een sliding blijft een voet vaak vast staan met alle gevolgen van dien.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:31
Ik heb zeker gevoetbald en maakte gewoon sliding op kunstgras. Mijn voet bleef nooit staan. Is gewoon onderzoek naar gedaan. Enkelblessures heb je idd meer door kunstgras, omdat je voet idd sneller blijft staan, maar kruisband en knie blessures die vaak heftiger zijn komen meer voor op natuurgras.

In IJsland trainen en spelen ze alleen maar op kunstgras en die doen het met maar 300.000 inwoners heel goed op toernooien. Ik zie het probleem gewoon niet.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9545
zondag 9 december 2018 om 10:18
Wow gaat lassie eindelijk iets zinnigs zeggen?

Oeff. De wereld op zijn kop.
Vind ik leuk
Head-Butt +297
zondag 9 december 2018 om 10:25
Neres en Blind komen in ieder geval niet in het team van de week met respectievelijk een 3 en een 1,5.
Vind ik leuk
pico323 +7015
zondag 9 december 2018 om 10:39
dat kutgras gaat nooit weg zolang de ex voorzitter van Heracles de baas is bij de KNVB.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:39
Met de VAR willen ze de spelers in bescherming nemen .
Hoe zit dat dan met dat kunstgras .
Is ook slecht voor de spelers .
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 11:10
Tja, goed niveau man!
Vind ik leuk
mba4u2c +3581
zondag 9 december 2018 om 10:41
Daar heeft die gozer helemaal niks over te zeggen!
Vind ik leuk
El Lobo +2108
zondag 9 december 2018 om 10:54
En door dat kunstgras maak jij een eigen goal toch?

Blijf lekker zeuren, maar wees eens een prof!

Wielrennen klagen ook niet over asfalt, kantoormensen ook niet als ze op een andere werkplek moeten zitten.

Deal with it!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:59
Ja kerel door dat trage handelen van jou waren we bijna de Ligt een tijd kwijt geweest !
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 11:05
Tja, ik had het al verwacht dit gelul. Toen die twee Godenzonen uitvielen, wist ik al dat deze discussie er aan zat te komen. Dat die v.d. Beek door z'n beperkte motoriek met zijn eigen knie in z'n dijbeen komt, is natuurlijk de schuld van het kunstgras. Dat die Godenzoon alias keeper ongelukkig valt, is natuurlijk de schuld van kunstgras.
En Schöne.... als je niets te melden hebt, houdt dan gewoon je muil, rot op naar Amsterdam en beweeg je directie eens om de clubs met een kunstgrasveld beter financieel te ondersteunen en niet als een stelletje ,,poenzuigers'' alles wat binnen komt weg te slurpen bij de mindere clubs uit het rechte rijtje. Ga anders gewoon lekker door op de plaggenmat in de Arena enkel en alleen tegen ,,grasclubs''. Nogmaals, muiltje dicht, zeker als je Ajax heet. Wij waarderen die Jodenstreken zeker niet en gebleken is dat de kunstgrasclubs samen sterker zijn dan al die neuzelaars over ,,gras ruiken''.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:07]
Vind ik leuk
fritsie +614
zondag 9 december 2018 om 12:22
Nou nou. Waarom zouden de top 3 clubs als PEC Zwolle financieel moeten helpen? Zorg dat je zelf de boel financieel op orde krijgt!
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 12:46
Bijvoorbeeld de TV gelden net als in andere landen gelijk verdelen onder alle clubs en niet het grootste gedeelte van de ruif aan PSV en Ajax, een tijdje niets, Feijenoord en dan de restjes onder de restjes. Maar ik snap niet waarom dat PSV Ajax en Feijenoord niet lekker op gras gaan spelen in België of onderling 5x uit en 5x thuis tegen elkaar? Profvoetballers die overal over zaniken. Ik hoor tennissers nooit over een ondergrond, hooguit welke een voorkeur heeft.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:47]
Vind ik leuk
fritsie +614
zondag 9 december 2018 om 13:21
Komt dat niet omdat er veel meer mensen naar Ajax, Psv en Feyenoord willen kijken? Is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Oftewel marktwerking..
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 13:33
Zonder tegenstanders kijkt er niemand! Zonder loonadministratie, personeelszaken, leidinggevende, concurrenten, afnemers enz. enz. is een commercieel bedrijf toch ook gewoon onderdeel van de markt en heeft haar aandeel in marktwerking. Dus, omdat er veel mensen kijken..... Geen goed argument lijkt me. Alle clubs uit de eredivisie samen vormen ook een ,,onderneming'', zelfs Excelsior, PEC, Emmen, De Graafschap, VVV enz.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 13:36]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:11
Wat is er mis met gewoon gras. Kost het te veel? Ja het kan slecht worden maar dat hoort bij het spelletje. Daar leer je in de jeugd ook op ballen. Het namelijk nog net het stukje geluk wat een minder team kan beleven tegen een sterker team. Dat via een polletje toch een goal maakt.
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 12:53
De jeugd leert tegenwoordig voetballen op kunstgras. Nagenoeg alle clubs bij de amateurs hebben een of meerdere kunstgrasvelden. Dus, allemaal buikgevoelens die nergens op gebaseerd zijn. Extra blessures, waar wetenschappelijk niets van blijkt. Zolang eredivisieinkomsten niet evenredig en gelijkwaardig wordt verdeelt, blijven clubs recht om op kunstgras te spelen.
Clubs met een kleine begroting hoeven niet als figuranten te dienen voor 4 of 5 clubs uit de eredivisie. Dat mag duidelijk zijn. Laat die clubs lekker aansluiten bij België.
Zolang alleen sentiment van ,,gras ruiken'' een item is, mondje houden lijkt me.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2535
zondag 9 december 2018 om 11:11
Wat een huilebalken bij Ajax zeg.. PSV hoor je hier zoveel minder over klagen en die spelers raken niet geblesseerd op kunstgras.. lijkt me dat ze naar zichzelf moeten kijken bij Ajax, misschien een andere wedstrijd benadering?
Vind ik leuk
JanTa48 +6710
zondag 9 december 2018 om 11:24
Het zou mij niet verbazen als de (top) clubs gaan onderzoeken of ze de eredivisie zullen gaan verlaten vanwege dat plastic rotzooi. Kunstgras is namelijk een verhoogd risico voor hun kapitaal dat op het veld staat. Ik zou zeggen, zet die kunstgras Maffia maar voor het blok.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 11:24]
Vind ik leuk
Gilze +600
zondag 9 december 2018 om 11:37
Laat de kunstgras clubs hun eigen competitie hebben
Vind ik leuk
Nightcrawler +5914
zondag 9 december 2018 om 12:01
Eens, weg ermee. Helaas is dit pas in 2021 maar het mag van mij al in de winterstop eruit
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:15
Apparte competitie beginnen met kunstgras! Met tennis doen ze dat ook! Eke ondergrond is een apparte competitie
Vind ik leuk
Tossa +2436
zondag 9 december 2018 om 12:36
Oh? Ik weet er niet alles van maar volgens mij spelen de Nadals en de Bertens' ook op alle ondergronden?!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:57
De prestaties zijn ook anders op elke ondergrond! En het zijn aparte competities + dat ze een toornooi kunnen laten schieten.
Vind ik leuk
peinke +2189
zondag 9 december 2018 om 12:59
Voor mij mag het. Hoeven we als kunstgrasclubs en nog wat kleinere clubs niet als figurant te dienen voor wat topclubs. Dan blijft de competitie met wat topamateurs ook prima. Laat die topclubs dan lekker op hun gras 6x tegen elkaar spelen, net als in Schotland. Kijken hoe snel mensen daar zat van zijn. Dus, argumenten en geen gewauwel zonder argumenten. Topclubs zouden belang moeten hebben om ,,mede-eredivisionisten'' financieel sterker te maken door evenredig inkomsten te verdelen. Dan komt dat gras vanzelf weer. Zolang ze maar poen blijven graaien, vooral dat Ajax en PSV, kunnen ze doodvallen met hun gras versus kunstgras. Die clubs hebben groot gelijk om niet mee te werken. Alleen eigen belang telt, meer niet. Tot zolang zullen kunstgrasclubs die topclubs gijzelen. Ik vind het terecht en prima.
Vind ik leuk
Gilze +600
zondag 9 december 2018 om 14:53
Ik denk dat jij een behoorlijke plank voor je hoofd hebt
Als je zo n voorstander bent van plastic
Slaap je ook met een plastic pop?

[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:54]
Vind ik leuk
flater +54
zondag 9 december 2018 om 15:27
de topclub willen nu al 10% van de europese wedstrijden tussen de rest van de clubs verdelen.
dat is bij Ajax alleen dus al 6 miljoen.
terwijl die van de televisie gelden maar 9 miljoen krijgen.
daar komt ook nog geld van psv bij.
dus ze kunnen nu al meer geld krijgen, dan als ze de televisiegelden anders verdelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws