'Van Bommel sloeg op m'n achterhoofd, deed alles wat God verboden heeft'

'Van Bommel sloeg op m'n achterhoofd, deed alles wat God verboden heeft'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 14:22zo 09-12-2018 om 14:22

Als speler van Ajax kon Rafael van der Vaart het bloed van Mark van Bommel soms wel drinken. De voormalig middenvelder van PSV 'deed alles wat God verboden heeft', vertelt Van der Vaart voor de camera van Voetbal International. 

Op verzoek van VI stelde Van der Vaart zijn favoriete Nederlands elftal samen. Hij twijfelde tussen Nigel de Jong en Van Bommel op het middenveld. Laatstgenoemde léék de voorkeur te krijgen. "Nigel was de absolute pittbull, samen met Mark. Maar Van Bommel heeft zo'n grootse carrière gehad...", aldus Van der Vaart.

"Hij heeft zo veel gewonnen en hij was ook echt de leider van het team. Daarom heb ik toch voor hem gekozen. Ik heb meerdere keren tegen hem gespeeld, bij PSV-Ajax. Toen deed-ie echt alles wat God verboden heeft. Hij sloeg me op m'n achterhoofd. Als er nu een VAR was geweest, had-ie nooit meer op het veld mogen staan."

"Laat ik dan tóch maar voor Nigel de Jong kiezen, haha! Dat bedenk ik me nu ineens. Ik kies toch voor Nigel, haha."

Plaats een reactie

Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 14:31
VanBommel is een nare man
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 14:33
Ik weet niet of het een nare man is, maar in het veld was hij wel een teringlijer voor de tegenstander, en zo'n speler in je team hebben is toch best prettig.
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 14:38
Dat ben ik met je eens.. een teringlijder is altijd goed voor erbij maar als coach of als analist na een wedstrijd vind ik het een verschrikkelijke vent van het niveau Waterreus..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:44
En dit is natuurlijk jouw persoonlijke mening , en die mening is natuurlijk niet gebaseerd op het feit dat jij Ajacied bent , en van Bommel trainer is bij jullie concurent .....
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 14:57
Ja het is een persoonlijke mening. Anders was het een citaat en had ik in de voetnoten opgenomen wat de bronvermelding was.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:01
Hetzelfde als de mening van PSV-ers over ten Hag , want die kan er volgens hun ook niks van , neem ik de mening van een Ajacied over van Bommel ook niet heel serieus , als je het niet erg vind .
Als van Bommel over 10 jaar trainer van Ajax is , of ten Hag trainer wordvan PSV , dan praten jullie allemaal weer heel anders .
Vind ik leuk
Bertus +6717
zondag 9 december 2018 om 17:04
Nergens gelezen dat PSV-ers ten Hag niks vinden. Het waren eerder de Ajacieden die ten Hag weg wilden hebben. De meningen over v. Bommel zijn niet gebaseerd op zijn kwaliteit maar op zijn karakter. Voor de tegenstander vast een teringlijder maar in je eigen team een pure winnaar. Vandaar ook dat na Sneijder nu ook van de Vaart hem ook weet te waarderen. De clubs die van Bommel gehad heeft zijn voor velen een droom. Wat je ook van hem denkt of vind.
Vind ik leuk
VanGoal +793
zondag 9 december 2018 om 15:11
Sorry hoor, ik ben ook Ajacied maar vind van Bommel ook een walgelijke vent. En dat vind ik ook van Toivonen en Suarez. En Jordi Alba etc etc. Als je een beetje objectief kijkt valt er weinig sympathieks te ontdekken aan v Bommel
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:24
Nou ik ben niet voor PSV of Ajax , maar vind het enige irritante aan van Bommel zijn gedrag langs de lijn .
Maar in interviews vind ik hem gewoon normaal overkomen .
Bij van Gaal is het precies andersom , die vind ik geweldig als trainer , maar na de wedstrijd , zeker als ie verloren heeft , is het gewoon een arrogant mannetje in de pers .
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
zondag 9 december 2018 om 16:07
Bedoel je dat hij alles maar dan ook alles deed en doet om te winnen wat een vrij essentieel onderdeel is van topsport. Ik vind dat sympatiek ten opzichte van zijn broodheren die niets minder dan dit zouden moeten verwachten. Ten Hag is ook geen zonnetje. En dat is prima.
Vind ik leuk
lexy88 +1472
zondag 9 december 2018 om 16:58
Hij deed alles en dat is dus teveel. Schwalbes (stond van Bommel niet om bekend, maar Lozano wel) is bijvoorbeeld ook een voorbeeld van alles eraan doen, en dat is gewoon spelbederf. Kan je hier wel goed gaan praten als "onderdeel van topsport" maar het is gewoon laf en onsportief gedrag. Zeker als je topsport doet.
Vind ik leuk
Iefmeister +7919
zondag 9 december 2018 om 17:26
Tijdrekken, bal vanaf de teibune, kunstgras, met 5 verdedigers en 5 middenvelders spelen, Mourinho, spelbederf komt in heel veel vormen.
Als er dan met passie gespeeld wordt en een overtreding net iets te hard wordt ingezet vind ik dat best.
Vind ik leuk
MeAgain +6855
zondag 9 december 2018 om 16:24
Je haalt me de woorden uit de mond.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:25
Sorry ;-)
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 14:59
Bommel is pas coach en moet nog veel leren, Mourinho, dat vind ik pas een verschrikkelijke vent, en dat bewijst hij al jaren achter elkaar..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:50
Met teringlijers win je de oorlog...
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 15:01
Niet met alleen teringlijers, dan eindig je elke wedstrijd met 7 spelers.. ;-)
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1609
zondag 9 december 2018 om 15:17
Moet ajax roy donders maar kopen dan
Vind ik leuk
Ehv-er +1325
zondag 9 december 2018 om 15:20
Zou wel passen bij jullie club👍
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:07
Ik het normale leven ook.
Alle muren stonden, ja we willen deze muur 2 meter naar achteren hebben, “mark dat gaat niet, deze muur is dragend”, nou en je ziet maar hoe je het oplost. Tegelvloer lag, komt hij aan, ja wil toch een andere vloer haal er maar weer uit.
Akelig ventje, ook in het dagelijks leven, maarja weigeren zat er ook niet in. Zo iemand maakt je zaak dan gewoon kapot en het staat goed op het CV, huis van bn’er gebouwd.

1 ding zeg ik wel, bij een volgende klus van Mark kan die toch echt iemand anders zoeken.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:07]
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 15:23
Als het waar is wat je zegt, shit happens, hij heeft toch niemand opgelicht?
Hoe heb je die draagmuur opgelost eigenlijk? Een vloertje eruit meppen is het probleem niet, en levert toch ook weer extra op?
Vind ik leuk
Spiegel +10317
zondag 9 december 2018 om 15:27
Gezien zijn inkomen en vermogen zal het geen huisje van 3 ton zijn geweest wat je voor hem neer mag zetten.

Als hij gedurende het project toch af wil wijken van de afgesproken afspraken en afmetingen etc, dan kan je daarvoor toch gewoon extra geld vragen?

Dus je bent een beetje aan het zeiken om niks.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:30
Hoezo, zaak kapot?
Verreken je dat niet door als 'meerkosten'?
Vind ik leuk
MeAgain +6855
zondag 9 december 2018 om 16:34
Vraag me af of er wel goede afspraken gemaakt zijn als ik jouw verhaal zo lees.
Vind ik leuk
RenW +2090
zondag 9 december 2018 om 17:09
Hij is voor de vierde man wel gezellig.
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 14:36
Misschien, maar wel een met verstand van het spel en hij kan goed manipuleren (geleerd van Advocaat). Al is dit laatste geen pluspunt
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 14:48
Prima trainer, onze Mark. Heeft een prachtige carrière gehad als speler waar hij nu als trainer profijt van heeft. En ja, af en toe moet je een klootzak zijn.
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 15:12
Da's waar
Vind ik leuk
Itsese +5672
zondag 9 december 2018 om 16:21
Precise.... Wat willen ze nou eigenlijk? Cocu was vorig jaar nog te lief haha.. Nu is het weer niet good. Ik vindt dat Mark juist Passie en strijd uitstraalt. Dat verwacht ik ook wel van Mark bij PSV, als je coach het al niet doet, wie moet het dan wel doen?
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 16:36
We zitten op dezelfde lijn maat.
Vind ik leuk
Itsese +5672
zondag 9 december 2018 om 18:22
Dat zitten we zeker! We hebben een wereldcoach op dit moment! Ik geniet iedere wedstrijd!
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 22:34
Ik ook, het voetbal is terug en dan ook 90 minuten lang.
Vind ik leuk
RenW +2090
zondag 9 december 2018 om 17:14
Snel oordeel dat het een goede trainer is.
Hij moet nog beginnen.
Vind ik leuk
groninger +1836
zondag 9 december 2018 om 14:41
Heel Nederland heeft een hekel aan bommeltje
Vind ik leuk
slapss +4031
zondag 9 december 2018 om 14:43
Nee hoor. Ik niet!
Vind ik leuk
ErikAjax +944
zondag 9 december 2018 om 14:47
Oh ja Eindhoven is ook Nederland.
Vind ik leuk
psvfan1913 +3872
zondag 9 december 2018 om 14:51
Ik woon niet in Eindhoven maar heb geen hekel aan m
Vind ik leuk
Leozao +6226
dinsdag 11 december 2018 om 11:47
Ook een stukje reserve Belgie
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 14:49
Ik heb ook geen hekel aan onze Mark!
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zondag 9 december 2018 om 14:47
Nee hoor, alleen ajacieden en nepajacieden!!
Vind ik leuk
aphex twin +1534
zondag 9 december 2018 om 14:48
Deze Ajacied heeft geen hekel aan Van Bommel hoor. Sterker nog, hij was altijd 1 van mijn favoriete spelers :)
Vind ik leuk
RW1913 +2806
zondag 9 december 2018 om 16:26
Praat voor jezelf. Mark is een geweldige gozer.
Vind ik leuk
MeAgain +6855
zondag 9 december 2018 om 16:27
Ik woon in groningen en ik vind van Bommel en topper.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:25
Wel fijn dat jij heel Nederland vertegenwoordigd.
Vind ik leuk
Smash +3772
zondag 9 december 2018 om 14:50
Net zo eng als Zlatan, Veltman, Wouters, etc.!
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 14:55
Nee wouters bijvoorbeeld vind ik een buitengewoon sympathieke en bescheiden man
Vind ik leuk
Smash +3772
zondag 9 december 2018 om 15:44
Een schatje! (Cascoigne stelde zich maar aan met zijn gebroken neus).
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:33
Toevallig allemaal Ajaciede ?
Vind ik leuk
Smash +3772
zondag 9 december 2018 om 17:50
Ja, logisch toch! De kritiek komt toch ook uit de Ajax hoek.
Vind ik leuk
Counterattack +11283
zondag 9 december 2018 om 17:45
Van der Vaart erkent dat hij van Bommel de beste vindt.
Raar dat hij dan uit rancune op een ander stemt.
Had ik van Raphael van de Vaart niet verwacht.
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 18:01
Daar heb je wel een punt..
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zondag 9 december 2018 om 20:51
Ja precies, kaarten aannaaier, scheidsrechters manipuleren en een schopper, een uitgesproken onsportief persoon, maar; gezien zijn imponerende carrière kennelijk een pluspunt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:32
Je kiest voor van Bommel inplaats van Nigel de Jong? Ben je gek ? Nigel de Jong was in zijn goede tijden een sloper man. 1 van de beste verdedigende middenvelders van de wereld op dat moment. Wat was hij goed bij Man City🙌
Ik zou altijd voor Nigel hebben gekozen. Top middenvelder.

Een type speler die elke club nodig heeft
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 14:35]
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 14:37
Qua voetbal stak Bommel ver uit boven Jong.
Vind ik leuk
lexy88 +1472
zondag 9 december 2018 om 17:00
haha deze vond ik wel grappig
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 17:18
Hoezo?
Ik vond en vind Jong echt niets bijzonder. Een ordinaire schopper.
Bommel kon ook nog voetballen en het team beter laten spelen.
Vind ik leuk
slapss +4031
zondag 9 december 2018 om 14:43
Hahahaha.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zondag 9 december 2018 om 14:47
1 van de beste van de wereld, dat klopt. Maar VBommel was een nog betere!!
Vind ik leuk
Stuiter +391
zondag 9 december 2018 om 15:01
Ik zou gewoon voor beide gaan ;)
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 9 december 2018 om 14:33
het is zo n zondag......
Vind ik leuk
Smithsonian +38000
zondag 9 december 2018 om 14:34
Zou ze allebei kiezen.
Vind ik leuk
Stuiter +391
zondag 9 december 2018 om 15:21
Hahaha ja precies. Sneijder erbij en je had een geweldig middenveld.
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 14:35
Fantastisch van der Vaart. Altijd goed voor een dolletje.Zonder een ander belachelijk te willen maken (gijp)
Iemand die zichzelf is en verstand heeft van het spel.
Vind ik leuk
alaaf +1913
zondag 9 december 2018 om 14:36
Van Bommel is de beste middenvelder die Nederland ooit heeft gehad
Vind ik leuk
Mari +10799
zondag 9 december 2018 om 14:40
Dat is moeilijk te bepalen.
Wim Jansen. Neeskens, Hanegem, Jong. Bommel.
Hij was wel heel goed, anders speel je niet in het buitenland bij de topclubs. Ik was en ben geen fan van hem, dit komt waarschijnlijk doordat hij niet bij Ajax heeft gespeeld.
Aan 1 ding heb ik wel echt een hekel gehad, dat was het slechte acteertalent van hem bij het interview met Derksen.
(het mislukte traantje pinken)
Vind ik leuk
groninger +1836
zondag 9 december 2018 om 14:42
Frenkie word veel beter
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zondag 9 december 2018 om 14:48
Verander je naam even in ajacied!!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:55
Nee hij is een Groninger die ook voor Ajax is .
Zijn reactie's gaan alleen altijd over Ajax , nooit over fc Groningen ....
Vind ik leuk
psvfan1913 +3872
zondag 9 december 2018 om 14:53
Gullit en Cocu waren ook niet niks
Vind ik leuk
Stuiter +391
zondag 9 december 2018 om 15:23
Inderdaad. Cocu was ook een heerlijke speler om op te kunnen stellen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:38
En nú is de vierde man de pineut !
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zondag 9 december 2018 om 15:33
Eens dat van Bommel moet stoppen met de vierde man in gesprek/discussie te gaan. Scheidsrechter beslist toch en draaien pas iets om met de var.

Ze kunnen beter de 4de man vervangen door een andere KNVB functionaris vervangen die geen scheidsrechter is & de 4de scheids bij de var tv zetten in scheidsrechteroutfit mocht hij moeten invallen.

Door een algemene functionaris (mannelijk of vrouwelijk) op de plaats te zetten van de huidige 4de man, waarbij deze nieuwe functionaris enkel het bordje omhoog houdt bij wissels, controle van de kledingbij de wisselspeler en tenslotte de extra tijd bekent maakt.

Op die manier zet je daar iemand neer die niet interessant genoeg is voor de bvo trainers om tegen aan te gaan klagen & kan de 4de scheids ook beter zijn werk doen en de var naar een beter en sneller niveau brengen.

Voor wat het waard is Gio begon zojuist ook tegen de 4de man...en Erik gisteren ook.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:36
Je hebt een groot scorebord in het stadion, daar heb je geen bord voor nodig langs de kant !
Zo'n onzinigge functie die daar door de KNVB geschapen is !
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zondag 9 december 2018 om 15:41
Ook goed, de wisselspelersdan even laten controleren door de grensrechters voordat Beugelsdijk ijzeren Noorse doorlopers onder zijn schoen heeft gesleuteld.
Vind ik leuk
RenW +2090
zondag 9 december 2018 om 17:18
Is wat moeilijk, de VAR zit in Zeist
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 14:57
Mark van Bommel figureert in de categorie 'players you love to hate'
Vind ik leuk
Bizzy +22451
zondag 9 december 2018 om 15:23
Ajacieden op VP hebben ook een hekel aan onze Luuk de Jong en Hirving Lozano. Niks nieuws dus.....next
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:06
Niet alleen op VP. Next.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zondag 9 december 2018 om 15:25
Je kunt ook gewoon terugslaan of schoppen.Als je niets doet dan laat je het zelf toe en blijft hij dat doen. Gewoon eens een beste veeg uitdelen.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zondag 9 december 2018 om 15:35
Dat klopje destijds was gewoon een grapje, ze kenden elkaar toch door en door van het NL elftal.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 15:37]
Vind ik leuk
Caniggia +1049
zondag 9 december 2018 om 15:49
Maar daarom kun je hem nog wel een schop teruggeven,als vredelievend schouderschopje.Van Bommel was gewoon een viespeuk en dat kun je alleen stoppen door hem te geven wat hij uitdeelt.Van Bommel deed altijd alles met een reden en dat was om iemand uit zijn spel te halen en dat kon hij heel goed.Want zijn tegenstanders waren altijd meer met hem bezig dan met het voetbal,en dan had hij ze precies waar hij ze hebben wou.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +501
zondag 9 december 2018 om 16:01
God verboden? Toch knap dat een niet bestaande “God” iets kan verbieden niet waar?
Vind ik leuk
Stuiter +391
zondag 9 december 2018 om 17:22
Lekker bezig @vp. Hele stukken weghalen waarbij je een normaal gesprek aan het voeren bent met iemand.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:57
Van bommel is een winnaar,ten koste van alles,jammer genoeg maakt hij als trainer ook zijn fouten waardoor we maar voor een prijs kunnen spelen,nog voor het kalender jaar voorbij is,dat is on psv,zo zie je maar dat leuker voetbal niet garant staat voor resultaten,lesje cocu,laten we een gezonde mix maken voortaan,dan zien we het psv wat we kennen van de gouden jaren weer terug. Na het reeker drama zijn we bijna weer waar we moeten zijn,dus effe de koppies erbij,en knallen,en meneer van bommel leer van andersman fouten zodat je ze zelf niet hoeft te maken,dat is dit seizoen helaas niet gelukt,je moet kampioen worden om mij te overtuigen dat je als trainer een topper bent,jou rapport cijfers vertellen momenteel anders,psv heeft gekozen voor een onervaren trainer,dit is het resultaat,iemand had jou moeten begeleiden toen het nog goed ging,je had getemperd moeten worden,jammer dat dat niet is gebeurd met zoveel ervaring in de staf en club.
Dus come on psv,dan maar kampioen worden
Vind ik leuk
whiskey33 +520
zondag 9 december 2018 om 18:11
van Basten heeft interlandcarriere van van Bommel verpest. Anders had ie meer dan 100 interlands gespeeld en waren we europees kampioen geworden in polen/oekraine. Van Basten snapt er nix van
Vind ik leuk
Leozao +6226
dinsdag 11 december 2018 om 11:43
Een typisch gevalletje van: zo'n rouser kan beter met je spelen dan tegen je. Maar blijf wel uitkijken op de training.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws