River Plate klopt Boca Juniors na verlenging en wint Copa Libertadores

River Plate klopt Boca Juniors na verlenging en wint Copa Libertadores

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 23:03zo 09-12-2018 om 23:03

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:43di 11-12-2018 om 09:43

River Plate heeft beslag gelegd op de Copa Libertadores. De tweede finalewedstrijd tegen Boca Juniors werd in een kolkend Santiago Bernabeu pas na verlenging beslist: 3-1.

De eerste wedstrijd tussen River Plate en Boca eindigde vorige maand in een 2-2 gelijkspel. Het tweede duel werd een keer uitgesteld vanwege noodweer en een keer dankzij wangedrag van River Plate-fans. De Zuid-Amerikaanse voetbalbond besloot de wedstrijd in het stadion van Real Madrid te laten spelen.

De beladen wedstrijd tussen de rivaliserende ploegen ging in de eerste helft gelijk op. Na enkele kansen gemist te hebben, haalde Boca Juniors vlak voor rust de trekker over. Boca neutraliseerde een aanval van River Plate en sloeg in de omschakeling genadeloos toe via Darío Benedetto: 0-1.

De tegentreffer was voor River Plate het startsein om extra gas bij te geven. Gesteund door duizenden supporters zocht de ploeg naar de gelijkmaker. Die viel in de 68e minuut. Lucas Pratto rondde prachtig af na een schitterende combinatie met een ploeggenoot. In de blessuretijd kreeg Boca-verdediger Wilmar Barrios zijn tweede gele kaart, waardoor de ploeg het in de verlenging met een man minder moest doen. Uitdoelpunten tellen namelijk niet in de Copa Libertadores-finale.

Verlenging
Vroeg in de tweede helft van de verlenging profiteerde River Plate van de overtalsituatie en maakte Juan Fernando Quintero namens River Plate een van de belangrijkste doelpunten uit zijn carrière. De behendige linkspoot speelde zijn directe tegenstander uit en schoot vervolgens prachtig raak via de onderkant van de lat.

Daarna werd Carlos Tevez ingebracht om namens Boca gelijk te maken. In de blessuretijd van de verlenging was de ploeg dicht bij de gelijkmaker, maar een schot belandde op de paal. In de allerlaatste minuut maakte River Plate het beslissende doelpunt: 3-1.

Door de winst mag de ploeg meedoen aan het WK voor clubteams.

Poll

Is River Plate de terechte winnaar?

(5 stemmen)

Plaats een reactie

Seizoenkaart +10764
zondag 9 december 2018 om 23:05
Heerlijk man dit mooie wedstrijd ook gezien💪
Vind ik leuk
Jesperb1 +344
zondag 9 december 2018 om 23:07
Heerlijk potje idd! Wat een passie en strijd
Vind ik leuk
Clutchy +1102
maandag 10 december 2018 om 08:02
Wel een beetje raar dat een keeper 5 minuten voor tijd al meeloopt bij een corner het had al eerder afgelopen kunnen zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:46]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:30
Verbaasde mij ook moet ik zeggen. Al hebben ze in zuid-Amerika een lange traditie van avontuurlijke keepers.

Maar wat een tempo zeg, dat bleef maar gaan. Vraag me af hoe zij trainen, niet te doen.
Vind ik leuk
Clutchy +1102
maandag 10 december 2018 om 10:31
Ja echt holyshit
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:05
Jammer dat onsportiviteit heeft gewonnen
Vind ik leuk
WTSGD +1482
zondag 9 december 2018 om 23:07
Janken.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:07
Heb niks met beide clubs dus zal me weinig schelen maar de supporters van River hebben zich voor lul gezet met hun wangedrag.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:57
Ajax niet in griekenland?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:31
Hebben die de spelers van AEK aangevallen dan zoals River deed?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 05:25
Ja, hb de cobra's etc ook van amsterdamse kant zien vliegen, misschien idd niet op de spelers. maar dat gaan ze niet op nl tv laten zien natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 05:28]
Vind ik leuk
SFC +47
zondag 9 december 2018 om 23:09
Oeps dacht hij
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:14
Hoezo onsportiviteit!! Dit zijn wedstrijden die wij hier in Europa niet gewend zijn. Ze drinken elkaars bloed deze 2 supporters groepen, Maar daar kunnen de clubs toch niks aan doen dat die mongolen die bus van Boca bekogelen. Voor de rest was het een gelijk op gaan de wedstrijd en van beide kanten hard.Ik vond de scheids trouwens wel een beetje op de hand van Boca.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:05
Ben blij dat het afgelopen is want strafschoppen had ik niet aan aangekund......;-)
Vind ik leuk
Hertogtwan +413
zondag 9 december 2018 om 23:18
Zeker niet gezien de kwaliteit van de wedstrijd heb ik ook de twijfels over de strafschoppen. Keeper met een vliegende tackle naar de hoek denk ik. Wat een niveau , wat een strijd. Zelfs Nijhuis had regelmatig moeten fluiten!!
Vind ik leuk
Vamos7 +7360
zondag 9 december 2018 om 23:06
Hij zal het er moeilijk mee hebben dat River plate cup heeft gepakt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:07
Wie
Vind ik leuk
Vamos7 +7360
zondag 9 december 2018 om 23:08
Ajaxdna :D
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:14
Ja is goed Bien
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:06
Prachtig Forza River
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 23:07
Had het Boca gegund maar wat een intense strijd. Onze klassieker is een kinderuitje vergeleken met dit.
Vind ik leuk
voetbal!!! +8983
zondag 9 december 2018 om 23:08
Slecht voetbal, maar wat een passie en strijd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:08
Mooie wedstrijs, snap alleen 1 ding niet. Hoe kunnen ze verlengen bij een 1-1 stand als de eerste wedstrijd in 2-2 is geëindigd?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:12
In de Copa Libertadores tellen uitdoelpunten niet dubbel.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:13
Oooh dat wist ik niet. Thnx man weer wat geleerd😁😁
Vind ik leuk
Alex Koopman +1201
zondag 9 december 2018 om 23:16
Zouden ze overal in mogen voeren wat mij betreft.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:29
Idd gewoon invoeren in de CL en EL!
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14304
zondag 9 december 2018 om 23:44
Gelukkig spelen we in Europa gewoon 1 finale op neutraal terrein, veel beter dan dit.
Vind ik leuk
035 +6669
zondag 9 december 2018 om 23:35
In Europa ook niet😊
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:13
Uitdoelpunten tellen niet dubbel in de finale van de copa libertadores .
Dus 2 keer een gelijkspel is verlenging .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 03:22
Dat vroeg ik mij ook af
Vind ik leuk
stratumseind +185310
zondag 9 december 2018 om 23:09
Dit is passie the next level.
Een keeper die al 8 minuten voor tijd mee naar voren gaat ..... ik heb het nog nooit gezien.
Van fatsoenlijk voetbal was geen sprake meer maar ik heb me heerlijk vermaakt
Vind ik leuk
Hertogtwan +413
zondag 9 december 2018 om 23:19
Ze hadden man minder, dan zet je ook nog de kopsterke dwerg van ee. Tevez in de spits, ja dan kan je net zo goed de keeper meesturen!!
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zondag 9 december 2018 om 23:10
Een afvaardiging van Ajax zat op de tribune.
Maar voor wie?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:11
Bron?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20495
zondag 9 december 2018 om 23:14
Magallán heeft al getekend. Dus ben benieuwd voor wie nog meer :)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:17
Bron?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20495
maandag 10 december 2018 om 10:05
Henk Veldmate.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1597
maandag 10 december 2018 om 00:27
Speelde alleen niet zo'n sterke pot vgm
Vind ik leuk
Verratti +2195
zondag 9 december 2018 om 23:11
Lekkere partij. River Plate terecht gewonnen. Mooi om de snoeihard verdedigende spelers tegen de snelle en creatieve aanvallers te zien. Het is niet altijd goed, maar veel beleving en spektakel. Ik heb genoten.
Vind ik leuk
rexxo +5498
zondag 9 december 2018 om 23:12
Wat een goede scheidsrechter en dan hebben wij Higler, van Boekel en een paar andere clowns.
Vind ik leuk
Verratti +2195
zondag 9 december 2018 om 23:15
Deze zou je moeten kunnen huren.
Vind ik leuk
Argento8523 +6890
zondag 9 december 2018 om 23:14
Wat een wedstrijd zeg!

Alles er op en er aan....
Vind ik leuk
wolfie +600
zondag 9 december 2018 om 23:15
Wat een passie, wat een strijd, en dan vlak voor tijd die bal nog op de paal van Boca en een keeper die al meer dan 5 minuten voor het einde mee naar voren gaat. Zo wil je voetbal zien.
Vind ik leuk
Gerro +7932
zondag 9 december 2018 om 23:15
Niet gezien maar beide ploegen beginnen met dezelfde letter als de andere clasico die er weleens gespeeld word. Vroeg ke af of het vol zat.
Vind ik leuk
stratumseind +185310
zondag 9 december 2018 om 23:45
waar een paar straattegels al niet goed voor zijn.
Ik denk dat de fifa er financieel weer een aardig slaatje uit heeft weten te slaan aan deze verhuizing.


De kruiddampen zijn weg , het voetbal was slecht maar de voorgeschiedenis en passie vergoeden veel.

Dit is top argentinie ....... het is wel duidelijk waarom ze al zo lang geen hoge ogen meer gooien in het mondiale voetbal.

Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
zondag 9 december 2018 om 23:59
Een aanname gebaseerd op geen enkel bewijs.

Kortom "De populaire Tinus uithangen".
Vind ik leuk
stratumseind +185310
maandag 10 december 2018 om 00:01
Gebasseerd op geen enkel bewijs ?
Jij weet dat de uitzendrechten aan landen bijna verdubbelde toen bekend werd dat ie in madrid gespeeld zou gaan worden?
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
maandag 10 december 2018 om 00:04
Kom op met dat bewijs.
1 grote aanname van je bankje tot je koelkast.
Vind ik leuk
stratumseind +185310
maandag 10 december 2018 om 00:10
werd voorafgaand aan de wedstrijd verteld , Inantino stond vol trots de pers te woord erover hoeveel dit voor het argentijnse voetbal zou betekenen zowel in exposure als op het financiele en sportieve vlak.

maar als je me niet wil geloven is het ook prima mij boeit het niet.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
maandag 10 december 2018 om 00:13
Zijn alle supporters groepen van beide clubs dan naar Spanje gevlogen?

Dat financiële vlak zet ik dus hele grote vraagtekens bij.
Vind ik leuk
stratumseind +185310
maandag 10 december 2018 om 00:17
Pietje nogmaals : Infantino stond zelf te verkondigen dat deze pot nu na de verplaatsing in meer landen verkocht is.

Zelfs jij snapt dan dat de inkomsten uit reklames dan ook stijgen toch?

Het stadion zat vol , of dat nou spanjaarden geemigreerde argentijnen of overgevlogen argentijnen zijn maakt geen reet uit.

Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
maandag 10 december 2018 om 00:20
Ook jij moet toch weten dat als je deze potjes in het buitenland speelt je het complete Argentijnse voetbal kapot maakt. Dus ik zie hier alleen maar nadelen in.
Vind ik leuk
stratumseind +185310
maandag 10 december 2018 om 00:22
ga je nu de discussie een dusdanige draai proberen te geven om je eerdere onterechte en domme sneer naar me te verbloemen ?
Vind ik leuk
Pietje2015 +15525
maandag 10 december 2018 om 00:26
Domme sneren naar jou zijn te beperkt hier.
Jouw aannames des te meer.
Vind ik leuk
stratumseind +185310
maandag 10 december 2018 om 00:28
Dus toch ...geeft niks pietje ook jij mag er wel eens naast zitten
Vind ik leuk
DS0389 +5
maandag 10 december 2018 om 00:07
Ajax moet een bod doen op Quintero. Goede voetballer!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 03:17
Bij 1-1 verlenging?

Eerste wedstrijd was toch 2-2
Vind ik leuk
RBDK +155
maandag 10 december 2018 om 08:50
De opvolger van Ziyech is bekend. Juan Fernando Quintero.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 16:21
Ik vond het wel een saaie wedstrijd leek wel op Italiaans voetbal