Van Hanegem verbaasd over De Ligt-moment: 'Veel verstokte Ajax-fans op tv'

Van Hanegem verbaasd over De Ligt-moment: 'Veel verstokte Ajax-fans op tv'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 06:54ma 10-12-2018 om 06:54

Willem van Hanegem vindt het onbegrijpelijk dat Matthijs de Ligt zaterdagavond tegen PEC Zwolle geen rode kaart kreeg. De Ajax-captain gleed al vroeg in de wedstrijd de ogenschijnlijk doorgebroken Kingsley Ehizibue onderuit, maar werd gespaard door arbiter Jochem Kamphuis.

De Kromme vermoedt dat Kamphuis het voordeel van de twijfel gaf aan de topclub. 'Als die jonge Sepp van den Berg een dergelijke overtreding op een speler van Ajax had gemaakt, had hij toch echt onder de douche gestaan. De Ligt is inmiddels een bekende jongen, dat speelt dan toch mee', schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

Volgens Van Hanegem waren er opvallend veel analisten op tv die probeerden om de actie van De Ligt goed te praten. 'André Onana was al uit zijn doel, de kans voor Kingsley Ehizibue was geen echte scoringskans. Wat een onzin', vindt hij. 'Ik heb niks tegen Ajax, hoor, maar ook niet voor en dat kunnen veel mensen die objectief hun mening moeten geven op tv met goed fatsoen niet zeggen. Het wemelt in het tv-wereldje nu eenmaal van de verstokte Ajax-fans, maar kijkers laten zich niet in de maling nemen.'

Lamprou
Hoewel De Ligt volgens Van Hanegem 'een heel goede speler gaat worden', speelde hij in Zwolle niet zijn beste wedstrijd. PEC scoorde nadat de Ajax-aanvoerder een kopduel van oud-ploeggenoot Zian Flemming verloor. 'Maar natuurlijk kreeg die arme Kostas Lamprou van de zogenaamde kenners weer de schuld. Want die jongen is nu eenmaal erg klein en dat zal ervoor zorgen dat hij de rest van zijn loopbaan altijd op die manier zal worden bekeken', aldus Van Hanegem, die hoopt dat Lamprou zich woensdag tegen Bayern München kan revancheren. 'Dat zou ik mooi vinden. Want Lamprou behoort echt tot de beste keepers in Nederland.'

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vond jij het een rode kaart voor Matthijs de Ligt?

(6423 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 06:59
Rood ... stom stopLigt ook. Gelukkig liet de VAR mij doorrijden.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 07:02]
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:08
Je bent weer in vorm haha!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:12
Ik had alle geluk van de wereld. Iedereen zag dat het rood was ...

En toch zei hij : doorrijden.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:17
Trouwens, jij had het elders over het missen van kansen door Berghuis. Maar ondertussen is hij in 15 wedstrijden toch betrokken bij 13 doelpunten, waarvan 8 assists (= meeste Eredivisie).
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 07:30
Dat 35% gewoon met droge ogen kan zeggen dat het geen rood was, is toch gewoon lachwekkend
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:34
Ajaxblindheid ... en zo fluiten de scheidsrechters nou ook.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1348
maandag 10 december 2018 om 12:08
naja anders ga je toch gewoon lekker huilen om 2 clubs die tegen elkaar speelde die je beide helemaal niet support?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:23
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat je gewoon over een tackle sprong i.p.v. er tegen aan te lopen.
Zijn been is laag en ja hij mist de bal. Ik vind rood dan heel zwaar omdat ik twijfel of het zelfs wel een overtreding is.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 08:37
haha dus eigenlijk is het spelbederf van de aanvaller... ;)
Wiedenmeier van de scheidsrechters heeft gezegd dat het een fout was van de scheids. einde discussie lijkt me
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:42
Omdat Wiedemeier het zegt zeker, Hahaha. En dat zegt iemand die een club aanhangt die nog nooit een schorsing heeft geaccepteerd.

Maar ff inhoudelijk, hij doet niet eens zijn been omhoog.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 08:47
even een citaatje van de site van VI:
'Reinold Wiedemeijer heeft zondagavond namens de KNVB gereageerd op een aantal controversiële scheidsrechtersbeslissingen van dit Eredivisie-weekend. De scheidsrechter bekende daar dat zijn collega's in de fout zijn gegaan.'
namens de KNVB.... maar dat is nu ineens ook niet belangrijk zeker.

en ik vind t n beetje zielig dat je feyenoord er bij haalt, dat is niet eens aan de orde.. altijd maar weer naar andere clubs kijken he.. jammer!

en je laatste punt: dus als iemand een doorgebroken speler neerhaalt en zn been niet omhoog doet is het geen rood... oke, dat wist ik niet ;)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:53
Ik haal Feyenoord erbij omdat jij zegt, dat als Wiedemeier het zegt het ‘einde discussie’ is. Nogal pedant en kortzichtig.

Wiedemeier heb ik het gisteren zien en horen uitleggen. Overigens waren zowel de scheids als de VAR overtuigt dat het geen rood was. Dan moet Wiedemeier daar zelf gaan zitten.

Ik vind een sliding die een speler aan ziet komen, en waarbij het been laag blijft geen overtreding. Daarbij, de enige 2 foto’s die ik kan vinden overtuigen mij zeker niet dat het rood was.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 08:58
lees je stukje nog eens en besef hoe belachelijk het klinkt:
- waarom feyenoord en geen andere club
- als je het gehoord hebt, dan snap ik je niet
- dus de scheids en VAR hebben in jouw ogen altijd gelijk
- als een spsler de sliding aan ziet komen is het geen overtreding.

tis goed met je, Fijne dag!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 16:25
- Dat is geen hogere wiskunde toch? Jij bent voor Feyenoord, die accepteren nagenoeg nooit een rode kaart.
- Dan hoef je het er nog niet mee eens te zijn goochem.
- Als die zeggen dat het geen rood is maar Wiedemeier wel. Dan is er dus discussie en zijn ze het oneens.
- jij luistert selectief!

Dank je wel, tot nu toe is het een prima dag.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:43
Ach het is voor Willem moeilijk te verkroppen dat Feyenoord niet mee kan met de top.
Vind ik leuk
Dharmpie +811
maandag 10 december 2018 om 16:10
Wat een idiote reactie weer, Willem zijn opmerkingen en commentaar zijn soms Hard, Bot en Lomp.. Maar Willem maakt deze opmerking naar alle clubs, ook zijn geliefde Feyenoord spaart hij zelden. Misschien is hij zelfs kritischer op Feyenoord. Jammer dat je gelijk op de man speelt bij Willem. Ik ben het als Feyenoorder ook niet altijd met hem eens, maar hij heeft zelden ongelijk.. En als 65% het hier ook een rode kaart vindt dan heeft zijn Achtergrond er ook geen bal mee te maken.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 16:47
Als jij nul positieve reacties krijgt en ik 4 dan zal dat ook wel een reden hebben.

Laten we eerlijk zijn, alle discutabele beslissingen bij wedstrijden van Feyenoord benoemt hij nooit. Het zijn altijd andere clubs die geluk hebben. Hij heeft niet door dat Feyenoord maximaal derde kan worden en geen topclub meer is.
Vind ik leuk
Dharmpie +811
maandag 10 december 2018 om 18:09
Oh, dus de positieve reacties van de anti-Feyenoord clan aan jou adres bepalen dat je gelijk hebt? Je bent echt goed in alles recht praten wat krom is zeker. Gezien je vele typ werk hier lijkt het er een beetje op dat je vooral "likes" wil scoren ipv zinnige bijdragen te leveren aan dit forum. Succes ermee!.
Veel plezier ermee!
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 16:07
Was gewoon rood
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:41
Hij is de hele wedstrijd de fout ingegaan door veel te veel toe te laten, net als zijn vriendje Nijhuis. Als je dan commentaar hebt op beslissingen dan dient ervoor gezorgd te worden dat scheidsrechters de hele wedstrijd de regels hanteren en niet dat gelul van: mannelijk fluiten. Wordt daar eens tegen opgetreden KNVB?
Dag Wiedemeier.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:34
Haha idd. helemaal mee eens. Wiedemeier is ons orakel in Nederland. Daar kun je altijd terecht als je vragen hebt.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 09:36
hij spreekt namens de knvb.... dat zal hij niet op persoonlijke titel doen toch?
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:53
Zo wordt het wel gebracht, maar goed dan zitten ze beiden fout. Ook goed.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:32
Want Wiedemeier is het orakel van de Nederlandse arbitrage en alwetend? Als hij het zegt, dan moet het kloppen? Yeah right.
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:00
Ook die 9% die het niet gezien heeft is opvallend, wel op een voetbalsite zitten en stemmen maar het moment van de week gemist hebben. Jammer dat de topclubs zo weinig tegenstand krijgen in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:14
Mede ... Omdat ze bevoordeeld worden dus.
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
maandag 10 december 2018 om 09:04
Neemt niet weg dat zo vroeg in de wedstrijd het vaker niet meteen rood is. Het is een gele kaart met een rode rand je kan hem er gewoon voor geven. Maar je kan mij niet vertellen dat die jongen nog bij de bal kan. Overigens hebben we tegen PSV vroeg in het seizoen gezien dat PEC toch niks met kansen doet
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 09:35
vroeg in de wedstrijd... st juste??
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
maandag 10 december 2018 om 09:58
Die was even wat duidelijker dan deze
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 10:23
daar denk ik met mijn niet-ajaxbril heel anders over
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:32
Dat had al het driedubbele kunnen wezen.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:36
Nou, inderdaad. Maar ik had ondertussen tot vandaag niet in de gaten dat Berghuis toch bij aardig wat doelpunten direct betrokken was. Hoop en verwacht dat hij weer meer gaat scoren.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 07:48]
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 08:39
ik hoop het ook, maar dan zal hij toch iets minder met zichzelf bezig moeten zijn.....
in het kampioensjaar ging hij vol voor zn team. nu loopt ie alleen maar hakjes, buitenkantjes enzo te geven en als t even tegenzit dan maakt hij gefrustreerde overtredingen. hij zit niet lekker in zn vel en dat kan hij alleen zelf oplossen
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:42
Misschien blijft Kökcü wel ff staan en geeft dat nieuw elan.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 08:47
ja die beviel me wel. maar ja.... emmen... kijken of hij dat ook kan tegen utrecht ofzo
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:50
Eerst maar eens kijken of hij thuis speelt tegen Fortuna en zo ja, hoe hij het er dan vanaf brengt.
Vind ik leuk
peesjeevee +2736
maandag 10 december 2018 om 09:43
Onze Luuk is betrokken bij 17 doelpunten en Lozano bij 15 en Berwijn bij 14. Dus niks speciaals die Berghuis. En malen heeft in maar 230 minuten 4 goals gemaakt en 3 assist gegeven.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:29
Berghuis mist ook teveel kansen en verspeelt de bal te vaak uit nonchalance
Vind ik leuk
repeP +1506
maandag 10 december 2018 om 10:59
Mwah, leek er toch verdacht veel op dat die speler van PEC eerst nog een stap deed na het contact met de Ligt alvorens hij zich bedacht en zich liet vallen.
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
maandag 10 december 2018 om 09:01
Echt een helderligt ben je nog niet op de vroege ochtend
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:09
Jij mag dat wel zeggen hoor, jij bent toch maar voor Ajax.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
maandag 10 december 2018 om 07:02
Dit wordt smullen in 3 2 1
Vind ik leuk
AlwaysMe +2432
maandag 10 december 2018 om 07:04
waarschijnlijk!
Ik heb de wedstrijd niet gezien, was het rood?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:08
Ja, hallo ... kijk lekker zelf ff.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:09
Volgens Zeist is dit al decennia lang een rode kaart.
Vind ik leuk
Guusman +1020
maandag 10 december 2018 om 07:18
Oh bestaat Zeist al zo lang dan?
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:24
Ik weet niet hoe lang KNVB in Zeist zit slimpie.
Vind ik leuk
Guusman +1020
maandag 10 december 2018 om 07:26
:))
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:11
Ik leef al 5 decennia's en ik weet niet beter eigenlijk.
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:13
Volgens Wikipedia al sinds 838. De KNVB sinds 1889.
De KNVB zit in Zeist sinds 16 september 1965. Ontzettend lang dus.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:03
Had terecht rood moeten hebben. Het is ajax hè.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 07:15
Precies, het is Ajax he. Fijn dat je de reden geeft waarom je niet ziet dat het geen rood is.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:18
Die reden zag je op tv, of had je een vuiltje in je oog.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
maandag 10 december 2018 om 07:51
Donker rood
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:34
Zeker weten.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 09:05
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
maandag 10 december 2018 om 12:27
:)
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:21
En jij denkt dat Zeist zomaar laat weten dat dit een rode kaart had moeten zijn? Dat ze zich bij twijfel niet achter scheids en VAR zouden scharen?
Vind ik leuk
Guusman +1020
maandag 10 december 2018 om 07:29
*Wacht in spanning op het antwoord van PM*
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 09:05
Hier heb je m.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 07:33
Wel dus.... terechte reactie van wiedenmeijer uit zeist: fout van de scheids, dit had rood moeten zijn!
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 09:04
Volgens mij spreek ik duidelijk @Utreg Bunnikside ergens op aan, ik heb het nergens over Zeist.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 09:08
In jouw reactie op hem heb je het erover dat het geen rood is. Daar haak ik op in met mijn opmerking over Zeist.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 09:10
Zeist vond het net als ik geen rood. De scheidsrechter gaf geel en de VAR was het daarmee eens.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 09:13
Vanuit het VAR-centrum liet de VAR-coach namens de KNVB weten dat het rood had moeten zijn, overduidelijk zelfs.
Vind ik leuk
Post Malone +2018
maandag 10 december 2018 om 09:19
Je bedoelt Wiedemeijer? Logisch dat die het rood vond, toen hij nog floot was dit nog rood. Toen betekende een doorgebroken speler automatisch rood, tegenwoordig is het zo dat het het ontnemen van een 100% scoringskans moet zijn voordat het rood is. En een 100% directe scoringskans was dit gezien de snelheid van de bal.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
maandag 10 december 2018 om 09:37
hij spreekt hier namens de knvb, niet op persoonlijke titel
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:45
En zo is het. Ons orakeltje gaat niet helemaal mee met de tijd.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:45
Die maken ook altijd de meest geweldige beslissingen haha.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:25
Maar datzelfde ajax kreeg geen penalty bij Huntelaar terwijl het er wel één was, maar ja dat is AJAX hè
Vind ik leuk
Chebaisit +1434
maandag 10 december 2018 om 07:04
Van Hanegem vergeet dat de scheidsrechter Feyenoord 2 rode kaarten extra onthouden heeft tegen AJAX.
Omdat het Feyenoord was?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:06
Omdat?

Gewoon ... omdat het Ajax is zeker?

Heeft Ajax wel een huisjurist?

Die van Feyenoord is ondertussen wereldberoemd. Hij komt 50x per jaar in Zeist.
Vind ik leuk
Martinus69 +4991
maandag 10 december 2018 om 07:13
? Daar gaat het toch helemaal niet over?
Als je het onderwerp zit te vermijden dan denk ik dat je vindt dat van Hanegem een punt heeft
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:48
Nee hij bedoelt dat van Hanegem consequent en niet selectief moet zijn. Dat is hij wel en dat maakt hem ongeloofwaardig.
Vind ik leuk
Degier +774
maandag 10 december 2018 om 07:35
Ajax supporters teren tegenwoordig heel erg op het verleden. Laten we er nog één bijhalen. Volgens mij liep Wamberto buitenspel bij het doelpunt tegen Utrecht. Iemand anders nog oude koeien uit de sloot halen?
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
maandag 10 december 2018 om 08:04
Goal van Milik ook tegen Utrecht dacht ik!!
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:49
Ow dat was die actie na die onterecht niet gegeven penalty toch?
Vind ik leuk
DeanJayden +10725
maandag 10 december 2018 om 09:09
En gisteren heeft die hond ook gewoon de kaarten op zak gehouden terwijl de ene na de andere aanslag op de enkels van Ajax spelers waren te zien
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:47
Inderdaad, hij vertelt zijn eigen waarheid, maar bij discutabele beslissingen die Feyenoord betreffen hoor ik hem nooit.

Vreemd.
Vind ik leuk
Degier +774
maandag 10 december 2018 om 10:18
Van Hanegem heeft gewoon gemeld dat de overtreding van Toornstra nog meer een rode kaart waard was dan de overtreding van St Juste, die hij ook gewoon rood vond. Zoals gezegd is Willem realistisch en zeer kritisch naar Feyenoord.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
maandag 10 december 2018 om 07:05
Onder geen beding Lamprou onder de lat tegen Bayern. Als Onana niet kan keepen, dan Kotarski.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:12
Dat zal jouw vermoedelijk geliefde Ajax ongetwijfeld het beste kunnen beoordelen, dus als ze Lamprou onder de lat zetten, is dat niet voor niets toch?
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
maandag 10 december 2018 om 07:36
Dat is zeer zeker waar. Maar ik geef hier mijn mening erover, dat is toch waar deze comment sectie voor is?
Als we alles wegzetten als "Dat kan de club beter zelf bepalen." Dan hou je niet veel over van deze comment sectie.

Kotarski maakt in mijn mening een hele sterke indruk bij Jong Ajax. Lamprou is echt geen slechte keeper, maar hoge ballen zijn wel een duidelijke zwakte van hem, dat bleek ook tegen PEC.
Een Bayern gaat dat uitbuiten, daar komt bij dat een CL wedstrijd keepen voor Kotarski ook heel goed kan zijn voor zijn ontwikkeling.

Verder ben ik inderdaad Ajacied, maar ik probeer wel altijd objectief te reageren. Zo ben ik niet te beroerd om toe te geven dat PSV het erg goed doet en vind ik het ook erg leuk om naar Feyenoord te kijken (en over te discussieren).
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:40
Sorry Orphen, het was niet mijn bedoeling om je de indruk te geven dat jij je mening niet zou mogen geven! Dank voor je lezenswaardige uitgebreide reactie.
Vind ik leuk
Degier +774
maandag 10 december 2018 om 07:59
Lamprou is één van de beste keepers van de Eredivisie. Dat blijkt gewoon uit zijn statistieken. Bovendien is hij voetballend ook één van de besten. Zijn lengte werkt tegen hem, maar dat is ook het enige (al is het niet onbelangrijk voor een keeper tegenwoordig).
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:18
Zet je een mannetje op de lijn, kopt hij hem in eigen doel. Van Hooijdonk zegt dat toch altijd, niet alleen bij kleine keepers.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:16
Kotarski maakt fout op fout bij jong Ajax? Heb je de laatste weken gekeken?
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
maandag 10 december 2018 om 08:33
Ik heb de laatste weken wel gekeken ja. Hij maakte 1 fout tegen FC Twente, maar gaf daarna ook een hele goede uittrap die weer tot de 2 - 1 leidde...

Hij mag nog wat balvaster worden maar vind dat hij het prima doet verder.
Vind ik leuk
Marco S +6533
maandag 10 december 2018 om 07:07
Lamprou had best een paar mooie reddingen. Ik denk dat het ook de kracht van Ajax is, dat de bank gewoon goed is..
Vind ik leuk
3Bier +11539
maandag 10 december 2018 om 07:11
Kon mij wel vinden in deze column totdat hij over Lamprou begon. Een keeper die niet bij de lat komt, dat kan toch niet man.
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
maandag 10 december 2018 om 07:17
Hij noemt hem zelfs 1 van de beste keepers van de ED, dat is wel vrij lachwekkend..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:36
Ken je die andere keepers?

Dat zegt genoeg. Lamprou kan alleen niet bij de hoge ballen. Maar de rest, kan bij geen enkele bal.
Vind ik leuk
MojoRisin +13501
maandag 10 december 2018 om 07:15
Ben Ajacied, maar dit was gewoon rood.. Mazzel gehad, al denk ik dat we met 10 man ook nog wel gewonnen hadden..
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:29
Wow, je bent op deze site plus die van Voetbal International echt een vd weinigen - onder Ajacieden althans - die het rood vindt.
Vind ik leuk
Barry10 +1394
maandag 10 december 2018 om 07:16
Bedankt Willem, zo is het.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:32
Vriendjes politiek ruikt het naar .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:33
De scheids had hem kunnen geven, is niet gebeurdt. En nu kunnen alle moraalridders hier gaan zitten zeuren dat hij het wel had moeten doen, maar wat is het nut daar nou van. Hij gaat hem toch niet meer krijgen. Conclusie in deze is wel dat dat hele Var project een achterlijk iets is en totaal niet consequent in de beslissingen. Er verandert in die zien niks, het blijft gewoon mensen werk. De 1 interpeteert het zo, de ander weer anders. Dus zul je altijd disscussies gaan krijgen of het wel of geen rood was of een panelty. Waar het wel goed voor is, zijn de momenten die de scheids niet ziet, een eleboog of een vieze natrap of iet dergelijks. Die kan de var makkelijk even terug halen en dan de scheids melden dat iemand een kaart verdiendt. Voor de rest blijft het een moment opname.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:36
Overigens vond ik het wel een rodekaart, laat dat duidelijk zijn. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik blij ben dat ie hem niet kreeg.
Vind ik leuk
Degier +774
maandag 10 december 2018 om 08:54
Ik snapte ook niet waarom die rode kaart voor die NAC speler werd omgezet in een gele bijvoorbeeld. Die gozer schopte met 2 benen vooruit die speler van Vitesse over de zijlijn heen. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van de beslissingen van de VAR.
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:20
Dat moet VVV - Groningen zijn.
Vind ik leuk
Degier +774
maandag 10 december 2018 om 10:11
Ik twijfelde al. Ik zag gele shirts, dus ik nam aan dat het NAC was. Dank voor de correctie.
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 10:58
Geen dank, maar ik hoop dat dit soort onbegrijpelijke trucs dat dit opeens geel wordt niet meer voorkomt. Je zou denken dat je met het bekijken van een herhaling wat van de fouten eruit haalt en niet dat die ze toevoegt.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 07:51
Nou ja, hopelijk leiden de discussies tot een duidelijkere lijn voor scheidsrechters/VAR’s.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:40]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:41
Dit gaat nooit goed komen, omdat iedereen toch stiekum een beetje supporter is. En dan zie je het toch anders.
Iemand die je mag, geef je vaker voordeel. Maar andersom dus ook.

En de regels zijn vrij te interpreteren, dus elke uitleg klopt
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:43
Enige verbetering zou al prettig zijn...
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:25
Ik zou de toeschouwers in het stadion laten stemmen, meeste stemmen gelden, als ze binnen 1 minuut gedaan zijn en via het Wifi-net van het stadion. Het belangrijkste is het publiek erbij te betrekken en die tevreden te houden. Bovendien speelt elke club toch 50% thuis en 50% uit, dus het is een neutraal systeem en het levert misschien nog wat op ook.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:38
Het blijft bij die momentopnames, wel heel vaak de kant van Ajax en PSV op te gaan.

Dan zou ik er als supporter ook niet over zeuren.

Nee, logisch.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 11:14
Nou dat doe ik toch ook niet, en wat betreft welke kant de beslissing valt daar heb je als supporter geen invloed op. Gelukkig niet! En het is altijd al zo geweest dst de grote meer voordeel krijgen, niet terecht, en daar verandert de var niks aan.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:35
de top 3 ,mag wat meer dan de rest , het is nog nooit anders geweest .
Vind ik leuk
Pimman +7642
maandag 10 december 2018 om 07:36
Willem mee eens, ik als Ajaxfan was ook verbaasd (en opgelucht) dat De Ligt slechts geel kreeg. Wat Lamprou betreft denk ik totaal anders dan Willem. Hij is idd een sympathieke vent en kan aardig keepen maar hooguit subtop! Hij is veel te onrustig én ja nadeel van zíjn lengte voor een moderne keerper(1.75m). Als Onana niet speelt heeft Ajax een probleem. Ajax zal dus sowieso moeten gaan investeren in 2 topkeepers, helemaal als Onana vertrekt eind van het seizoen!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:43
Vermeer wilde daarom juist weg bij Ajax.

Een 1e keeper, keept meestal heel veel. Dan krijg je zoiets als met Cillessen. Of Vermeer nu bij Feyenoord.

Een goede 2e keeper, is heel vaak een probleem.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:44]
Vind ik leuk
Pimman +7642
maandag 10 december 2018 om 09:24
Klopt Wim..ze missen dan sowieso wedstrijdritme. Vorig jaar kon Lamprou nog wel wedstrijden meepakken bij Jong maar mag nu niet meer. Trouwens ik zie liever Vermeer dan Lamprou. Bijlow doet het nu redelijk goed bij Feyenoord dus logisch dat bij blijft staan...keepers moet je vertrouwen geven. Volgens mij waren de keepers vroeger toch echt wel beter in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:17
Ligt dat dan aan de keepers, de selectieprocedure of de opleiding?
Vind ik leuk
Pimman +7642
maandag 10 december 2018 om 20:14
Ik denk meer opleiding..Volgens mij willen jongens ook geen keeper meer worden ..dat is tegenwoordig niet stoer ;)
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:58
Toch heeft bijna elk team een keeper.
Keepers in andere landen, vind ik veel beter.

Dan heeft het toch met NL te maken. En we zijn het langste volk ter wereld, dan moeten er toch wel lange keepers te vinden zijn?

Een keeper moet 1,95 zijn. Sterk, niet bang en fanatiek zijn.
Daar moet toch op te selecteren wezen?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 20:58]
Vind ik leuk
Pimman +7642
maandag 10 december 2018 om 22:45
Ja dat is een goeie wat je zegt..dat Nederlanders gemiddeld lange mensen zíjn. Wim ik weet echt niet wat het is maar vroeger waren écht betere keepers..als je toch ziet hoeveel blunders er gemaakt worden of afstandsschoten die er in gaan waarbij je denkt die bal is toch houdbaar?
Vind ik leuk
mcmodd +24992
maandag 10 december 2018 om 07:40
Als een doorgebroken speler wordt neergehaald moet er rood volgen. De regel is niet ingewikkelder dan dat. Of de neergehaalde speler ook had gescoord maakt dan niet uit, dat zul je nooit weten. Het enige dat nog beoordeeld kan worden is of de man op moment van neerhalen in balbezit was. Dat allemaal was het geval.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10356
maandag 10 december 2018 om 08:06
Scheids had hem kunnen geven, hij moet alleen nog beter leren vallen en doorrollen. Maar de regel is doorgebroken en ontnemen van een scoringskans. Bij PSV thuis krijgen de tegenstanders natuurlijk wel rood en Lozano was niet doorgebroken en het was geen directe scoringskans. De scheidsrechter vond het een doeltrap, de VAR rood. Utrecht kreeg vorige week een penal omdat iemand struikelt buiten de 16...... Een speler van VVV kreeg rood van de scheids maar die werd teruggedraaid door de VAR.....Maar toch heeft alleen Ajax altijd voordeel van de VAR....
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:47
Krijgt Ajax wel eens een vrije trap tegen op de rand van de 16? Verleden week, en hij zat ook gelijk.
Nog zoiets opvallends. Een zeldzaamheid.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:55
De Edit VP : Reactie verwijderd is door mij verwijderd. Het is onacceptabel censureren en modereren. Kom hier maar even een op een. Jullie zijn namelijk te onbeleefd om keurige mails te beantwoorden ter opheldering.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:20]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:00
Dat zou ik ook zeggen, als supporter. Het lekker afdoen ... als nietszeggends en ondertussen genieten van je 2e plekkie.

De meeste mensen geloven van alles, maar ik geloof niks meer, in deze geldwereld.

En helemaal niet, als steeds dezelfde het voordeel krijgt.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:02]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:29
Het is te zielig voor woorden dat 'de liefhebber' ruimte op zijn harde schijf onder zijn schedel reserveert om voorvalletjes uit 2106 te onthouden om ze te kunnen compenseren met voorvalletjes uit 2018 in blinde vlagen van clubmyopie. Mijn God, wat een geestelijke armoede.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 19:22
Je maakt je zo druk dat je een aanval van dyscalculie krijgt.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 19:23]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:10
...
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 12:03]
Vind ik leuk
De Liefhebber +10356
maandag 10 december 2018 om 10:15
Bruns krijgt in de Kuip rood, Rosario voor exact dezelfde overtreding niet eens geel...maar de meest rode kaarten voor Feijenoord worden toch aangevochten 😬. Behalve die bij Ajax, maar hadden er nog wel een paar gegeven mogen worden. De top 3 heeft gewoon voordeel van de arbitrage, altijd zo geweest en de VAR gaat dat niet veranderen....
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 19:25
Vraag je eens af waarom Ajax nooit naar Zeist hoeft?
Vind ik leuk
De Liefhebber +10356
maandag 10 december 2018 om 19:43
Omdat er bij Ajax niet veel domme schoppers spelen Saskia...
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 19:53
Onjuist, ook bij Ajax worden spelers gevloerd en ellebogen uitgedeeld, maar er is altijd wel wat waardoor dat geen rode kaart oplevert, zoals afgelopen weekend ook weer.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10356
maandag 10 december 2018 om 23:08
Ach kom nou! Wat is de laatste smerige overtreding waar Ajax gespaard is dan? En PSV heeft dit seizoen géén voordeel van de arbitrage gehad? Of moet je als rasechte Rotterdamse gewoon tegen Ajax zijn?
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 23:42
PSV krijgt nog wel eens een rode kaart. Bij Ajax levert natrappende beweging, onderuithalen, elleboog Klaassen elleboog Onana, elleboog Huntelaar enz. gewoon nooit wat op. Er zijn wel eens Ajacieden echt serieus over na gaan denken en dan vonden ze het ook opvallend. Verder moet ik niks. Ik moet niet voor of tegen Ajax zijn en trouwens, wat betekent dat dan? Dat ik elke Ajacied hier, elke speler, trainer ‘stom’ moet vinden? Nee toch. Merk vaak dat Ajacieden je in een pro of anti hokje willen plaatsen. Ik pas in geen van beide hoor.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10356
dinsdag 11 december 2018 om 08:02
Wie kreeg als laatste van PSV rood dan?? En waarvoor? Er worden wel steeds spelers gespaard door ze de tweede geel niet te geven....De tegenstanders van PSV krijgen wel vaak rood of een penal tegen, dat dan weer wel...Ajax heeft ook zeker voordeel van de VAR maar niet voor rode kaarten na vieze overtredingen zoals van Toornstra en Vilhena of enorme schwalbes. De Ligt had rood kunnen zijn maar geel is ook te billijken.
Vind ik leuk
markie +1737
maandag 10 december 2018 om 08:07
Klopt niet
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:41
De Edit VP : Reactie verwijderd is door mij verwijderd. Lippendienst door moderators wordt door mij niet getolereerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:04
Oh jee, het is terug!
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 09:32
Zijn fantasie in namen kiezen moet wel erg vaak worden ingezet.
'O, jee het is terug!': je volgt zijn aanbeveling, niet wanhopen, niet.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1749
maandag 10 december 2018 om 08:04
Of De Ligt, of Ajax iets aan een fout van de scheidsrechter kunnen doen? En die Wiedemeier is zijn hele carrière anti-Ajax en pro-Feijenoord/PSV geweest. Maar de scheids had rood kunnen geven.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:05]
Vind ik leuk
markie +1737
maandag 10 december 2018 om 08:06
Wat een gedoe om niks... Al die discussies geven alleen al aan dat geel prima was
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:07
Tjaah ook al had de scheids rood gegeven was dit terug gedraaid door de VAR..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:48
Dan had Zeist een helikopter gestuurd.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
maandag 10 december 2018 om 08:10
Hahahahha veel mensen kunnen niet zeggen dat ze objectief zijn en van hanegem wel wat een demente stiekeme gek zeg
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:49
Niemand is objectief. Kijk maar naar de scheidsrechters.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:30
Denk dat deze situatie ook heel moeilijk te beoordelen is.. hij was ook nog geen doorgebroken speler die langs achter werd neergehaald, het moment ontstaat natuurlijk ook wel heel knullig allemaal.. dus ook heel weinig opzet in het spel.. er gebeuren hardere overtredingen die zelfs expres worden gemaakt waar soms niet eens een kaart voor word getrokken..
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 14:31]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 15:49
Bij hands en een overtreding, weet je bijna nooit zeker of het express is. Of je moet kunnen gedachten lezen.
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 09:50
Sow jij bent een stoertje zeg :)
Cool.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
maandag 10 december 2018 om 09:51
Stoer ?? Vind jij van hanegem geen stiekeme man dan ??
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 09:54
Ja heel stoer ben jij.
Gaat na de pubertijd wel over.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
maandag 10 december 2018 om 09:55
Weet niet wat ik verkeerd heb geschreven maar je naam is al heel volwassen of in houw geval stoer
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 10:02
"van hanegem wel wat een demente stiekeme gek zeg"

Erg stoer ja.
Wanneer je volwassen bent leer je wel hoe je normaal kunt reageren.
Nog even volhouden.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1593
maandag 10 december 2018 om 10:05
Bedankt voor de tip sop lul ... ik hoop op een dag net zo volwassen te worden als jij ... kijk even hoe van hanegem advocaat belachelijk heeft gemaakt , zelfs jan boskamp die nooit een negatief woord over iemand heeft en vooral hoe van hanegem 3 assistenten bij fc utrecgt eruit gewerkt heeft en huilend vertelde dat hij het niet wilde terwijl het ontslag van de 3 door hem is geeist ... als jij dat geen stiekeme man vind ligt dat toch echt aan jou soplulletje
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 10:12
Weer een reactie doorspekt met volwassenheid :)
Doe je goed. Hoef ik het niet meer te duiden.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1424
maandag 10 december 2018 om 08:14
34% met droge ogen nee durft te zeggen echt jammer dat mensen niet eerlijk kunnen zijn..... 10 man had ajax ook winnen echter spelen ze gelijk of verliezen ze dan hadden de concurrenten in en uit kunnen lopen dus gewoon bepalend voor de competitie.........
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:50
En daarom staan Ajax en PSV ook een straatlengte voor.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:13
Die penalty die Vilhena kreeg zeker over het hoofd gezien? Mensen kennen de spelregels blijkbaar niet meer. Lees dit maar even door:

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=275114
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:17
Hij kreeg er twee. De scheids schrok van de 1e. Haha. Hij dacht nog ... help, wat kan ik nog bedenken. Buitenspel? Een cornervlag die scheef stond? Een 2e bal in het veld?

Jammerlijk genoeg voor hem, kon hij niet anders. En die 2e is leuk voor de statistieken.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:18]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:19
Over verstokt gesproken!!!!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +11628
maandag 10 december 2018 om 08:26
Maar als guzubuyuk feyenoord bevoordeeld tegen Vitesse, dan hoor je hem niet.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 08:39
Misschien handig als je ff vertelt op welke situatie je doelt?
Vind ik leuk
Vak-DD +11628
maandag 10 december 2018 om 12:20
Dan kijk de wedstrijd maar terug.
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 12:25
Ja, doei 👋
Vind ik leuk
Vak-DD +11628
maandag 10 december 2018 om 17:56
Ik ga het niet voor de zoveelste keer het hier uitleggen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:57]
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 18:00
Is goed, dan hou je het bij een loze kreet 🤪
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:12
Of wat dacht je van stegen Emmen? Minimaal een onterechte penalty
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 09:52
Jij bent niet helemaal in orde.....
2x doldriest inkomen en de bal niet en de man wel raken.
Kijk liever maar naar je eigen cluppie.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:15
Anderen verwijten dat ze niet netjes reageren en vervolgens doe je hetzelfde. Met een mooi woord heet dat hypocriet. Doldriest inkomen of niet: het is essentieel voor een overtreding dat je hem raakt. Dat gebeurt niet. Maar blijkbaar ben je een gevoelsmens. Ik kijk gewoon naar hetgeen waar ik naar wil kijken.
Vind ik leuk
soplul +3531
maandag 10 december 2018 om 10:18
Geraakt doordat ik zeg dat je niet in orde bent (ook dat geeft wel wat aan).

Nee is niet essentieel. Tegenwoordig fluit men ook voor de intentie die men in zijn charge heeft.
Maar goed we kunnen niet alles weten.
Geeft verder ook niet wat hij werd wel degelijk geraakt.
De bal niet dus er is niet eens discussie mogelijk.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:31
piepiep
Vind ik leuk
Gutierres14 +1288
maandag 10 december 2018 om 08:34
Zielig figuur toch soms. Regel: als de bal buiten bereik is (dus geen doelpunt) is het geel! Verstokte Feyenoord fan
Vind ik leuk
gustare +632
maandag 10 december 2018 om 08:36
Ach ja, Willem heeft niets tegen Ajax maar zit er verdacht veel over te janken dat ze in zijn ogen bevoordeeld worden. En ja, ik maak me grote zorgen over Lamprou. Wie de eerste goal dit weekend van Lewandowski heeft gezien snapt waarom. Hij kopte de bal in, voor de handen van de keeper van Nürnberg, die toch echt 2 koppen groter is dan Lamprou.
Vind ik leuk
mchollie +3462
maandag 10 december 2018 om 08:48
Dit is toch niet nieuw!! Alle top clubs worden bevoordeeld.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:53
Al jaren. Helemaal in de CL. Daarom presteren NLse clubs ook zo slecht. Ook ... dus.

Maar daarom blijft het nog wel irritant. En zeer onredelijk.

En dan maar zeggen, dat je zo goed bent en een straatlengte voor staat. Maar ondertuseen al 10x bent bevoordeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:11
Wat een vreselijke onzin is dit allemaal zeg. Rood is rood als je iemand doelbewust neerhaalt en een scoringskans ontneemt. Als ik dit zo lees dan mocht De Ligt niet eens proberen de bal te spelen. Misschien moeten mensen dit stuk eens even gaan lezen. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=275114
Vind ik leuk
Korm +37977
maandag 10 december 2018 om 09:11
duidelijk, gewoon rood
Vind ik leuk
pos +8959
maandag 10 december 2018 om 09:13
Het feit dat we al een discussie moeten voeren over of dit wel of geen rode kaart was zegt wel vrij veel over objectiviteit van veel supporters. Iedere Ajacied had dit bij een PSVér een rode kaart gevonden. Echt vrijwel iedereen.
Vind ik leuk
appeltje +2296
maandag 10 december 2018 om 10:28
Ik vond het toen tegen Heerenveen ook geen rood hoor.
Vind ik leuk
Kaar +1449
maandag 10 december 2018 om 09:16
Was toch gewoon rood. Ik geef toe ook altijd met mijn 'clubbril' te kijken naar dit soort beslissingen, maar soms kun je toch gewoon toegeven. Ja het was rood maar mazzel dat hij maar geel kreeg, klaar. Zelfs die Wiedemeijer zei namens de VAR dat het gewoon verkeerd beoordeeld is, dus ook daar wordt het toegegeven. Mazzel gehad en door....
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 09:28
Ach daar is onze Feyenoord zuurpruim weer. Kamphuis liet alles doorgaan. Er werd nogal geschopt door Zwolle. Daarnaast gaat de theorie dat Onana al uit zijn doel was gewoon op.

Hij is zelf een verstokt fan, van Feyenoord dan uiteraard haha. Die man wordt een karikatuur van zichzelf en is echt niet meer serieus te nemen.
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 10:45
Dat is theorie, in de praktijk (het filmpje) staat hij nog stil in zijn doelschopgebied.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 10 december 2018 om 16:52
Nee hij staat er gewoon, maar dan nog je moet gewoon accepteren dat je als Feyenoord lichtjaren achterloopt op Ajax en Psv. Dan kun je wel op iedere slak zout leggen om het voor jezelf te verzachten. De realiteit is anders. Dat zou Willem moeten weten.
Vind ik leuk
peinke +2189
maandag 10 december 2018 om 09:29
Stuurt dat Feyenoord bij serieuze rode kaarten niet altijd een advocaat die nagenoeg altijd de spelers onterecht vrij pleit? Maar dat terzijde, Willem.
Het meest ge-ergerd aan Hans Kraay jr. die geen woord over deze actie heeft gezegd in zijn lulprogramma, maar dit keer een positief momentje van de VAR heeft gekozen. Wat een flapdrol is dat!
Bij Studio Voetbal zat die trol van het damesvoetbal te beweren dat het geen rood was. Daarom wordt het nooit wat met dat tuthola-voetbal, zeker niet als ze gaan meepraten over voetbal.

Off Topic: Geile Jack van G., enkele weken geleden nog babbels tegen wat olijke jongens die de serveerster bekeken, was nu zelf weer vol in de picture, gesteund door z'n Ajaxmaatjes en rukte bijna de serveerster het rokje van de kont om lekker dom te gaan lachen. Kan deze engerd wat aandacht krijgen van ME2!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
HanV +4850
maandag 10 december 2018 om 10:55
Koster is het boegbeeld van Ajax-vrouwen, verwacht je nou dat die iets negatiefs over Ajax zegt? Ik heb één keer een stukje Natafelen gezien, dat was toen Gladjakker Jack met allemaal journalisten en een onbekende die door elkaar kakelden en het was een herhaling. Deze aflevering dan ook maar weer eens bekijken.
Vind ik leuk
rinirat +3004
maandag 10 december 2018 om 09:37
Ik vind het ook een rode kaart ,echter die kreeg hij niet.
Ja die tegenstander speelde de bal veel te ver voor zich uit, maar dat maakt niets uit.
Het is jammer dat Willem na al die meningen ook nog effe zijn mening deelt.
Vooral omdat hij zelf alle andere analisten bekritiseert,maar hij doet hetzelfde.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
maandag 10 december 2018 om 09:43
PEC had dan de wedstrijd gewonnen als de scheids op zijn taak betekend was. De Ligt eruit; Frenkie op zijn plek. Frenkie zou dan geen doelpunt hebben gemaakt. Stond 1 - 2 bij rust.

Vind ik leuk
peinke +2189
maandag 10 december 2018 om 10:00
Dat lijkt me erg overdreven. Ik denk dat PEC zelfs tegen 9 Ajacieden nog niet wint of een resultaat haalt. Wat een keuzen-elftal heeft die Van 't Schip en Nijkamp samengesteld. FCT achterna, met dien verstande, dat het dan einde BVO in Zwolle zal betekenen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:50
Is Willem blind? De speler zelf zei dat hij de bal te ver naar voren speelde.
Vind ik leuk
DeNeutrale +130
maandag 10 december 2018 om 09:51
We Ajacieden die het geen rood vinden, moeten maar gaan daten met Gordon!
Vind ik leuk
Sterk70 +1
maandag 10 december 2018 om 10:27
calimerocomplexje?
Vind ik leuk
ronnieb +599
maandag 10 december 2018 om 10:35
Grappig hoe weinig mensen hier de spelregels kennen. Volgens de spelregels is er in het geval De Ligt namelijk helemaal geen interpretatie van toepassing. Het gaat om het moment en de plaats van de overtreding, niet de positie van de bal of de keeper. Als je een speler onderuit haalt die op het moment van de overtreding alleen op de keeper afgaat zonder een andere verdediger in de buurt, dan is het rood. Zonder pardon. Zie ook overtreding op Lozano enkele weken geleden tegen Heerenveen....daar was de bal ook allang weg maar daar was zelfs nog een medespeler in de buurt! Pure klasse justitie.
Vind ik leuk
Noot +261
maandag 10 december 2018 om 13:08
Als je de regels zo zou toepassen zou daar wel erg makkelijk misbruik gemaakt van kunnen worden. Gewoon de bal wegtikken en dan is het automatisch rood als er geen andere verdediger in de buurt is. Dan maakt het niet eens uit dat je de bal het stadion uitschopt. Natuurlijk is er wel interpretatie van toepassing.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5336
maandag 10 december 2018 om 12:43
Ik wou de.kromme nog serieus nemen maar door.die laatste zin in het artikel ben ik ervan overtuigd dat ik dat beter nooit meer kan doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
maandag 10 december 2018 om 12:56
“Ik heb niks tegen Ajax maar ook niet voor”

Dat is net het gevoel dat ik bij u heb meneer van Hanegem.

Snap het wel altijd maar die rot Cruijff die je in de weg loopt en praat, en hij maakt je club nog kampioen ook in zijn nadagen hoe durft hij. En nu hebben de media en alle top landen het weer over spelers van Ajax. Het is zwaar om ome Willem te zijn deze tijden.
Vind ik leuk
Noot +261
maandag 10 december 2018 om 13:01
Wat een open deur. Net als dat er ook veel haters zijn die het sowieso rood vinden.

Het is niet zo zwart-wit en eenvoudig als het voor velen met een sterke clubvoorkeur lijkt. De scheidsrechter en de VAR hebben de beslissing gemaakt en hebben daar ook een valide reden voor gegeven. Wat afhankelijk is van interpretatie is of Ehibizue de bal nog had gehaald als ie door was gelopen. Daar gaan we natuurlijk nooit achter komen. Moet je dan wel rood geven als het niet 100% zeker is dat een scoringskans wordt ontnomen?

Voor al die complottheorieën dat de scheidsrechters in het voordeel van de grote clubs fluiten is 0,0 bewijs. In het verleden zijn dit soort zaken al eens onderzocht en toen bleek dat grote clubs helemaal niet significant worden bevoordeeld en soms zelfs werden benadeeld. Je mag natuurlijk vinden van niet, maar dan moet je wel met iets van een onafhankelijk onderzoek als bewijs komen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:08
We hebben een scheids en nu ook nog een var erbij, die zeggen is geel. Gaan we volgend jaar nog een praatje pot erbij krijgen en mag dan de politiek in een debat gaan beslissen en bepalen of het geel of rood is
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:02
'Ik ben niet partijdig', zegt ie, hahaha. Ook al heeft ie hier een punt, het is toch een beetje seniele ouwe man aan het worden. Samen met Swart een spreekverbod geven. Zelfde gekte alleen de andere kant op
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:32
Het is toch gwn leuk en grappig dat zulke oudjes ook nog hun mening vertellen.. neem het gwn met een korreltje zout joh
Vind ik leuk
joppie +228
maandag 10 december 2018 om 15:57
Als om een speler van fc Groningen of graafschap dan was geen heisa van gemaakt... De scheidsrechter en var hadden besloten om gele kaart tegeven en met uitleg waarom een gele kaart en geen rode dan is toch KLAAR?
Vind ik leuk
Sassefras +453
maandag 10 december 2018 om 18:57
Om wel niet rood VVV maakte men zich toch ook druk...
Vind ik leuk
joppie +228
maandag 10 december 2018 om 16:05
Lamprou de beste keeper van NL? doe ff normaal Willem.
Is geen slechte keeper maar om te zeggen hopen dat hij woensdag tegen Bayern kan spelen dan kan hij revancheren??
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:03
Wiemeijer is sowieso een lamlul 1ste klas. Jaren geleden durfde hij op een regionale zender( tijdens een WK) controversiele beslissingen onder de loep te nemen. Het eerste wat hij riep was dat een doorgebroken speler neerhalen altijd een rode kaart moest zijn . Ongeacht het spelbeeld, tussenstand of welke minuut vd wedstrijd.
Een paar weken later was het seizoen begonnen en hij floot H,'veen- Feyenoord met Lodewijks op doel. Die haalde al vroeg in de wedstrijd een doorgebroken speler neer en Reinoldje liet het bij geel? En zo zijn er meer voorbeelden bij Wiedemeijer. Dus als spreekbuis totaal niet geloofwaardig
Geef mij dan maar de Kromme. Prima, hij heeft een Feyenoord achtergrond maar geeft wel aan door welke bril hij kijkt..namelijk een objectieve en geen Rotterdamse bril. Ik, als Ajax fan, durf ook gewoon te zeggen dat dit miss een twijfel geval was. Maar dat de Ligt geluk heeft gehad dat hij bij Ajax speelt. Elke club in het rechter rijtje had met 10 man gestaan na 5 minuten. Overduidelijk! En door dit soort situaties die scheidsrechters verkeerd inschatten, en ik vermoed gedeeltelijk met opzet, word de haat naar Ajax alsmaar groter....
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 06:56
meneer van Hanegem heb altijd gelijk.
behalve over lampie Lamprou
Vind ik leuk
carl coenr +161
dinsdag 11 december 2018 om 09:38
Het wemelt in het tv-wereldje nu eenmaal van de verstokte Ajax-fans, maar kijkers laten zich niet in de maling nemen ?????? ik zal even wat Ajax haters noemen op TV:

Van Gelder, Gullit, Gijp, Boskamp, Jansma, v. Hooijdonk, Bruggink, van Gangelen, Arno Vermeulen, Youri Mulder, Hoitink, Leo Driessen en nog veel meer
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws