Van Hanegem verbaasd over De Ligt-moment: 'Veel verstokte Ajax-fans op tv'

Van Hanegem verbaasd over De Ligt-moment: 'Veel verstokte Ajax-fans op tv'

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 06:54ma 10-12-2018 om 06:54

Willem van Hanegem vindt het onbegrijpelijk dat Matthijs de Ligt zaterdagavond tegen PEC Zwolle geen rode kaart kreeg. De Ajax-captain gleed al vroeg in de wedstrijd de ogenschijnlijk doorgebroken Kingsley Ehizibue onderuit, maar werd gespaard door arbiter Jochem Kamphuis.

De Kromme vermoedt dat Kamphuis het voordeel van de twijfel gaf aan de topclub. 'Als die jonge Sepp van den Berg een dergelijke overtreding op een speler van Ajax had gemaakt, had hij toch echt onder de douche gestaan. De Ligt is inmiddels een bekende jongen, dat speelt dan toch mee', schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

Volgens Van Hanegem waren er opvallend veel analisten op tv die probeerden om de actie van De Ligt goed te praten. 'André Onana was al uit zijn doel, de kans voor Kingsley Ehizibue was geen echte scoringskans. Wat een onzin', vindt hij. 'Ik heb niks tegen Ajax, hoor, maar ook niet voor en dat kunnen veel mensen die objectief hun mening moeten geven op tv met goed fatsoen niet zeggen. Het wemelt in het tv-wereldje nu eenmaal van de verstokte Ajax-fans, maar kijkers laten zich niet in de maling nemen.'

Lamprou
Hoewel De Ligt volgens Van Hanegem 'een heel goede speler gaat worden', speelde hij in Zwolle niet zijn beste wedstrijd. PEC scoorde nadat de Ajax-aanvoerder een kopduel van oud-ploeggenoot Zian Flemming verloor. 'Maar natuurlijk kreeg die arme Kostas Lamprou van de zogenaamde kenners weer de schuld. Want die jongen is nu eenmaal erg klein en dat zal ervoor zorgen dat hij de rest van zijn loopbaan altijd op die manier zal worden bekeken', aldus Van Hanegem, die hoopt dat Lamprou zich woensdag tegen Bayern München kan revancheren. 'Dat zou ik mooi vinden. Want Lamprou behoort echt tot de beste keepers in Nederland.'

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vond jij het een rode kaart voor Matthijs de Ligt?

(6424 stemmen)

Plaats een reactie

Blijdorp010 +10012
maandag 10 december 2018 om 07:02
Dit wordt smullen in 3 2 1
Vind ik leuk
AlwaysMe +2968
maandag 10 december 2018 om 07:04
waarschijnlijk!
Ik heb de wedstrijd niet gezien, was het rood?
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:09
Volgens Zeist is dit al decennia lang een rode kaart.
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 07:18
Oh bestaat Zeist al zo lang dan?
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:24
Ik weet niet hoe lang KNVB in Zeist zit slimpie.
Vind ik leuk
Guusman +1257
maandag 10 december 2018 om 07:26
:))
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 09:13
Volgens Wikipedia al sinds 838. De KNVB sinds 1889.
De KNVB zit in Zeist sinds 16 september 1965. Ontzettend lang dus.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 10 december 2018 om 07:04
Van Hanegem vergeet dat de scheidsrechter Feyenoord 2 rode kaarten extra onthouden heeft tegen AJAX.
Omdat het Feyenoord was?
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
maandag 10 december 2018 om 07:13
? Daar gaat het toch helemaal niet over?
Als je het onderwerp zit te vermijden dan denk ik dat je vindt dat van Hanegem een punt heeft
Vind ik leuk
Markus80 +3060
maandag 10 december 2018 om 09:48
Nee hij bedoelt dat van Hanegem consequent en niet selectief moet zijn. Dat is hij wel en dat maakt hem ongeloofwaardig.
Vind ik leuk
Degier +1781
maandag 10 december 2018 om 07:35
Ajax supporters teren tegenwoordig heel erg op het verleden. Laten we er nog één bijhalen. Volgens mij liep Wamberto buitenspel bij het doelpunt tegen Utrecht. Iemand anders nog oude koeien uit de sloot halen?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:04
Goal van Milik ook tegen Utrecht dacht ik!!
Vind ik leuk
Markus80 +3060
maandag 10 december 2018 om 09:49
Ow dat was die actie na die onterecht niet gegeven penalty toch?
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
maandag 10 december 2018 om 09:09
En gisteren heeft die hond ook gewoon de kaarten op zak gehouden terwijl de ene na de andere aanslag op de enkels van Ajax spelers waren te zien
Vind ik leuk
Markus80 +3060
maandag 10 december 2018 om 09:47
Inderdaad, hij vertelt zijn eigen waarheid, maar bij discutabele beslissingen die Feyenoord betreffen hoor ik hem nooit.

Vreemd.
Vind ik leuk
Degier +1781
maandag 10 december 2018 om 10:18
Van Hanegem heeft gewoon gemeld dat de overtreding van Toornstra nog meer een rode kaart waard was dan de overtreding van St Juste, die hij ook gewoon rood vond. Zoals gezegd is Willem realistisch en zeer kritisch naar Feyenoord.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 07:05
Onder geen beding Lamprou onder de lat tegen Bayern. Als Onana niet kan keepen, dan Kotarski.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:12
Dat zal jouw vermoedelijk geliefde Ajax ongetwijfeld het beste kunnen beoordelen, dus als ze Lamprou onder de lat zetten, is dat niet voor niets toch?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 07:36
Dat is zeer zeker waar. Maar ik geef hier mijn mening erover, dat is toch waar deze comment sectie voor is?
Als we alles wegzetten als "Dat kan de club beter zelf bepalen." Dan hou je niet veel over van deze comment sectie.

Kotarski maakt in mijn mening een hele sterke indruk bij Jong Ajax. Lamprou is echt geen slechte keeper, maar hoge ballen zijn wel een duidelijke zwakte van hem, dat bleek ook tegen PEC.
Een Bayern gaat dat uitbuiten, daar komt bij dat een CL wedstrijd keepen voor Kotarski ook heel goed kan zijn voor zijn ontwikkeling.

Verder ben ik inderdaad Ajacied, maar ik probeer wel altijd objectief te reageren. Zo ben ik niet te beroerd om toe te geven dat PSV het erg goed doet en vind ik het ook erg leuk om naar Feyenoord te kijken (en over te discussieren).
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:40
Sorry Orphen, het was niet mijn bedoeling om je de indruk te geven dat jij je mening niet zou mogen geven! Dank voor je lezenswaardige uitgebreide reactie.
Vind ik leuk
Degier +1781
maandag 10 december 2018 om 07:59
Lamprou is één van de beste keepers van de Eredivisie. Dat blijkt gewoon uit zijn statistieken. Bovendien is hij voetballend ook één van de besten. Zijn lengte werkt tegen hem, maar dat is ook het enige (al is het niet onbelangrijk voor een keeper tegenwoordig).
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 09:18
Zet je een mannetje op de lijn, kopt hij hem in eigen doel. Van Hooijdonk zegt dat toch altijd, niet alleen bij kleine keepers.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:16
Kotarski maakt fout op fout bij jong Ajax? Heb je de laatste weken gekeken?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 10 december 2018 om 08:33
Ik heb de laatste weken wel gekeken ja. Hij maakte 1 fout tegen FC Twente, maar gaf daarna ook een hele goede uittrap die weer tot de 2 - 1 leidde...

Hij mag nog wat balvaster worden maar vind dat hij het prima doet verder.
Vind ik leuk
Marco S +6604
maandag 10 december 2018 om 07:07
Lamprou had best een paar mooie reddingen. Ik denk dat het ook de kracht van Ajax is, dat de bank gewoon goed is..
Vind ik leuk
3Bier +14324
maandag 10 december 2018 om 07:11
Kon mij wel vinden in deze column totdat hij over Lamprou begon. Een keeper die niet bij de lat komt, dat kan toch niet man.
Vind ik leuk
MojoRisin +15099
maandag 10 december 2018 om 07:17
Hij noemt hem zelfs 1 van de beste keepers van de ED, dat is wel vrij lachwekkend..
Vind ik leuk
MojoRisin +15099
maandag 10 december 2018 om 07:15
Ben Ajacied, maar dit was gewoon rood.. Mazzel gehad, al denk ik dat we met 10 man ook nog wel gewonnen hadden..
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:29
Wow, je bent op deze site plus die van Voetbal International echt een vd weinigen - onder Ajacieden althans - die het rood vindt.
Vind ik leuk
Barry10 +1376
maandag 10 december 2018 om 07:16
Bedankt Willem, zo is het.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:33
De scheids had hem kunnen geven, is niet gebeurdt. En nu kunnen alle moraalridders hier gaan zitten zeuren dat hij het wel had moeten doen, maar wat is het nut daar nou van. Hij gaat hem toch niet meer krijgen. Conclusie in deze is wel dat dat hele Var project een achterlijk iets is en totaal niet consequent in de beslissingen. Er verandert in die zien niks, het blijft gewoon mensen werk. De 1 interpeteert het zo, de ander weer anders. Dus zul je altijd disscussies gaan krijgen of het wel of geen rood was of een panelty. Waar het wel goed voor is, zijn de momenten die de scheids niet ziet, een eleboog of een vieze natrap of iet dergelijks. Die kan de var makkelijk even terug halen en dan de scheids melden dat iemand een kaart verdiendt. Voor de rest blijft het een moment opname.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:36
Overigens vond ik het wel een rodekaart, laat dat duidelijk zijn. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik blij ben dat ie hem niet kreeg.
Vind ik leuk
Degier +1781
maandag 10 december 2018 om 08:54
Ik snapte ook niet waarom die rode kaart voor die NAC speler werd omgezet in een gele bijvoorbeeld. Die gozer schopte met 2 benen vooruit die speler van Vitesse over de zijlijn heen. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van de beslissingen van de VAR.
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 09:20
Dat moet VVV - Groningen zijn.
Vind ik leuk
Degier +1781
maandag 10 december 2018 om 10:11
Ik twijfelde al. Ik zag gele shirts, dus ik nam aan dat het NAC was. Dank voor de correctie.
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 10:58
Geen dank, maar ik hoop dat dit soort onbegrijpelijke trucs dat dit opeens geel wordt niet meer voorkomt. Je zou denken dat je met het bekijken van een herhaling wat van de fouten eruit haalt en niet dat die ze toevoegt.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 07:51
Nou ja, hopelijk leiden de discussies tot een duidelijkere lijn voor scheidsrechters/VAR’s.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:40]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:35
de top 3 ,mag wat meer dan de rest , het is nog nooit anders geweest .
Vind ik leuk
Pimman +10390
maandag 10 december 2018 om 07:36
Willem mee eens, ik als Ajaxfan was ook verbaasd (en opgelucht) dat De Ligt slechts geel kreeg. Wat Lamprou betreft denk ik totaal anders dan Willem. Hij is idd een sympathieke vent en kan aardig keepen maar hooguit subtop! Hij is veel te onrustig én ja nadeel van zíjn lengte voor een moderne keerper(1.75m). Als Onana niet speelt heeft Ajax een probleem. Ajax zal dus sowieso moeten gaan investeren in 2 topkeepers, helemaal als Onana vertrekt eind van het seizoen!
Vind ik leuk
mcmodd +27037
maandag 10 december 2018 om 07:40
Als een doorgebroken speler wordt neergehaald moet er rood volgen. De regel is niet ingewikkelder dan dat. Of de neergehaalde speler ook had gescoord maakt dan niet uit, dat zul je nooit weten. Het enige dat nog beoordeeld kan worden is of de man op moment van neerhalen in balbezit was. Dat allemaal was het geval.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11687
maandag 10 december 2018 om 08:06
Scheids had hem kunnen geven, hij moet alleen nog beter leren vallen en doorrollen. Maar de regel is doorgebroken en ontnemen van een scoringskans. Bij PSV thuis krijgen de tegenstanders natuurlijk wel rood en Lozano was niet doorgebroken en het was geen directe scoringskans. De scheidsrechter vond het een doeltrap, de VAR rood. Utrecht kreeg vorige week een penal omdat iemand struikelt buiten de 16...... Een speler van VVV kreeg rood van de scheids maar die werd teruggedraaid door de VAR.....Maar toch heeft alleen Ajax altijd voordeel van de VAR....
Vind ik leuk
markie +2765
maandag 10 december 2018 om 08:07
Klopt niet
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:41
De Edit VP : Reactie verwijderd is door mij verwijderd. Lippendienst door moderators wordt door mij niet getolereerd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:04
Oh jee, het is terug!
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 09:32
Zijn fantasie in namen kiezen moet wel erg vaak worden ingezet.
'O, jee het is terug!': je volgt zijn aanbeveling, niet wanhopen, niet.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
maandag 10 december 2018 om 08:04
Of De Ligt, of Ajax iets aan een fout van de scheidsrechter kunnen doen? En die Wiedemeier is zijn hele carrière anti-Ajax en pro-Feijenoord/PSV geweest. Maar de scheids had rood kunnen geven.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:05]
Vind ik leuk
markie +2765
maandag 10 december 2018 om 08:06
Wat een gedoe om niks... Al die discussies geven alleen al aan dat geel prima was
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:07
Tjaah ook al had de scheids rood gegeven was dit terug gedraaid door de VAR..
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
maandag 10 december 2018 om 08:10
Hahahahha veel mensen kunnen niet zeggen dat ze objectief zijn en van hanegem wel wat een demente stiekeme gek zeg
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 09:50
Sow jij bent een stoertje zeg :)
Cool.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
maandag 10 december 2018 om 09:51
Stoer ?? Vind jij van hanegem geen stiekeme man dan ??
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 09:54
Ja heel stoer ben jij.
Gaat na de pubertijd wel over.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
maandag 10 december 2018 om 09:55
Weet niet wat ik verkeerd heb geschreven maar je naam is al heel volwassen of in houw geval stoer
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:02
"van hanegem wel wat een demente stiekeme gek zeg"

Erg stoer ja.
Wanneer je volwassen bent leer je wel hoe je normaal kunt reageren.
Nog even volhouden.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2001
maandag 10 december 2018 om 10:05
Bedankt voor de tip sop lul ... ik hoop op een dag net zo volwassen te worden als jij ... kijk even hoe van hanegem advocaat belachelijk heeft gemaakt , zelfs jan boskamp die nooit een negatief woord over iemand heeft en vooral hoe van hanegem 3 assistenten bij fc utrecgt eruit gewerkt heeft en huilend vertelde dat hij het niet wilde terwijl het ontslag van de 3 door hem is geeist ... als jij dat geen stiekeme man vind ligt dat toch echt aan jou soplulletje
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:12
Weer een reactie doorspekt met volwassenheid :)
Doe je goed. Hoef ik het niet meer te duiden.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1516
maandag 10 december 2018 om 08:14
34% met droge ogen nee durft te zeggen echt jammer dat mensen niet eerlijk kunnen zijn..... 10 man had ajax ook winnen echter spelen ze gelijk of verliezen ze dan hadden de concurrenten in en uit kunnen lopen dus gewoon bepalend voor de competitie.........
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:19
Over verstokt gesproken!!!!!!
Vind ik leuk
Vak-DD +12395
maandag 10 december 2018 om 08:26
Maar als guzubuyuk feyenoord bevoordeeld tegen Vitesse, dan hoor je hem niet.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 08:39
Misschien handig als je ff vertelt op welke situatie je doelt?
Vind ik leuk
Vak-DD +12395
maandag 10 december 2018 om 12:20
Dan kijk de wedstrijd maar terug.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 12:25
Ja, doei 👋
Vind ik leuk
Vak-DD +12395
maandag 10 december 2018 om 17:56
Ik ga het niet voor de zoveelste keer het hier uitleggen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:57]
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 18:00
Is goed, dan hou je het bij een loze kreet 🤪
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:12
Of wat dacht je van stegen Emmen? Minimaal een onterechte penalty
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 09:52
Jij bent niet helemaal in orde.....
2x doldriest inkomen en de bal niet en de man wel raken.
Kijk liever maar naar je eigen cluppie.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:15
Anderen verwijten dat ze niet netjes reageren en vervolgens doe je hetzelfde. Met een mooi woord heet dat hypocriet. Doldriest inkomen of niet: het is essentieel voor een overtreding dat je hem raakt. Dat gebeurt niet. Maar blijkbaar ben je een gevoelsmens. Ik kijk gewoon naar hetgeen waar ik naar wil kijken.
Vind ik leuk
soplul +3524
maandag 10 december 2018 om 10:18
Geraakt doordat ik zeg dat je niet in orde bent (ook dat geeft wel wat aan).

Nee is niet essentieel. Tegenwoordig fluit men ook voor de intentie die men in zijn charge heeft.
Maar goed we kunnen niet alles weten.
Geeft verder ook niet wat hij werd wel degelijk geraakt.
De bal niet dus er is niet eens discussie mogelijk.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:31
piepiep
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
maandag 10 december 2018 om 08:34
Zielig figuur toch soms. Regel: als de bal buiten bereik is (dus geen doelpunt) is het geel! Verstokte Feyenoord fan
Vind ik leuk
gustare +706
maandag 10 december 2018 om 08:36
Ach ja, Willem heeft niets tegen Ajax maar zit er verdacht veel over te janken dat ze in zijn ogen bevoordeeld worden. En ja, ik maak me grote zorgen over Lamprou. Wie de eerste goal dit weekend van Lewandowski heeft gezien snapt waarom. Hij kopte de bal in, voor de handen van de keeper van Nürnberg, die toch echt 2 koppen groter is dan Lamprou.
Vind ik leuk
mchollie +3620
maandag 10 december 2018 om 08:48
Dit is toch niet nieuw!! Alle top clubs worden bevoordeeld.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:11
Wat een vreselijke onzin is dit allemaal zeg. Rood is rood als je iemand doelbewust neerhaalt en een scoringskans ontneemt. Als ik dit zo lees dan mocht De Ligt niet eens proberen de bal te spelen. Misschien moeten mensen dit stuk eens even gaan lezen. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=275114
Vind ik leuk
Korm +39904
maandag 10 december 2018 om 09:11
duidelijk, gewoon rood
Vind ik leuk
pos +9741
maandag 10 december 2018 om 09:13
Het feit dat we al een discussie moeten voeren over of dit wel of geen rode kaart was zegt wel vrij veel over objectiviteit van veel supporters. Iedere Ajacied had dit bij een PSVér een rode kaart gevonden. Echt vrijwel iedereen.
Vind ik leuk
appeltje +3623
maandag 10 december 2018 om 10:28
Ik vond het toen tegen Heerenveen ook geen rood hoor.
Vind ik leuk
Kaar +3126
maandag 10 december 2018 om 09:16
Was toch gewoon rood. Ik geef toe ook altijd met mijn 'clubbril' te kijken naar dit soort beslissingen, maar soms kun je toch gewoon toegeven. Ja het was rood maar mazzel dat hij maar geel kreeg, klaar. Zelfs die Wiedemeijer zei namens de VAR dat het gewoon verkeerd beoordeeld is, dus ook daar wordt het toegegeven. Mazzel gehad en door....
Vind ik leuk
Markus80 +3060
maandag 10 december 2018 om 09:28
Ach daar is onze Feyenoord zuurpruim weer. Kamphuis liet alles doorgaan. Er werd nogal geschopt door Zwolle. Daarnaast gaat de theorie dat Onana al uit zijn doel was gewoon op.

Hij is zelf een verstokt fan, van Feyenoord dan uiteraard haha. Die man wordt een karikatuur van zichzelf en is echt niet meer serieus te nemen.
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 10:45
Dat is theorie, in de praktijk (het filmpje) staat hij nog stil in zijn doelschopgebied.
Vind ik leuk
Markus80 +3060
maandag 10 december 2018 om 16:52
Nee hij staat er gewoon, maar dan nog je moet gewoon accepteren dat je als Feyenoord lichtjaren achterloopt op Ajax en Psv. Dan kun je wel op iedere slak zout leggen om het voor jezelf te verzachten. De realiteit is anders. Dat zou Willem moeten weten.
Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 10 december 2018 om 09:29
Stuurt dat Feyenoord bij serieuze rode kaarten niet altijd een advocaat die nagenoeg altijd de spelers onterecht vrij pleit? Maar dat terzijde, Willem.
Het meest ge-ergerd aan Hans Kraay jr. die geen woord over deze actie heeft gezegd in zijn lulprogramma, maar dit keer een positief momentje van de VAR heeft gekozen. Wat een flapdrol is dat!
Bij Studio Voetbal zat die trol van het damesvoetbal te beweren dat het geen rood was. Daarom wordt het nooit wat met dat tuthola-voetbal, zeker niet als ze gaan meepraten over voetbal.

Off Topic: Geile Jack van G., enkele weken geleden nog babbels tegen wat olijke jongens die de serveerster bekeken, was nu zelf weer vol in de picture, gesteund door z'n Ajaxmaatjes en rukte bijna de serveerster het rokje van de kont om lekker dom te gaan lachen. Kan deze engerd wat aandacht krijgen van ME2!
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:31]
Vind ik leuk
HanV +5475
maandag 10 december 2018 om 10:55
Koster is het boegbeeld van Ajax-vrouwen, verwacht je nou dat die iets negatiefs over Ajax zegt? Ik heb één keer een stukje Natafelen gezien, dat was toen Gladjakker Jack met allemaal journalisten en een onbekende die door elkaar kakelden en het was een herhaling. Deze aflevering dan ook maar weer eens bekijken.
Vind ik leuk
rinirat +3541
maandag 10 december 2018 om 09:37
Ik vind het ook een rode kaart ,echter die kreeg hij niet.
Ja die tegenstander speelde de bal veel te ver voor zich uit, maar dat maakt niets uit.
Het is jammer dat Willem na al die meningen ook nog effe zijn mening deelt.
Vooral omdat hij zelf alle andere analisten bekritiseert,maar hij doet hetzelfde.
Vind ik leuk
DeNeutrale +217
maandag 10 december 2018 om 09:43
PEC had dan de wedstrijd gewonnen als de scheids op zijn taak betekend was. De Ligt eruit; Frenkie op zijn plek. Frenkie zou dan geen doelpunt hebben gemaakt. Stond 1 - 2 bij rust.

Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 10 december 2018 om 10:00
Dat lijkt me erg overdreven. Ik denk dat PEC zelfs tegen 9 Ajacieden nog niet wint of een resultaat haalt. Wat een keuzen-elftal heeft die Van 't Schip en Nijkamp samengesteld. FCT achterna, met dien verstande, dat het dan einde BVO in Zwolle zal betekenen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:50
Is Willem blind? De speler zelf zei dat hij de bal te ver naar voren speelde.
Vind ik leuk
DeNeutrale +217
maandag 10 december 2018 om 09:51
We Ajacieden die het geen rood vinden, moeten maar gaan daten met Gordon!
Vind ik leuk
Sterk70 +1
maandag 10 december 2018 om 10:27
calimerocomplexje?
Vind ik leuk
ronnieb +685
maandag 10 december 2018 om 10:35
Grappig hoe weinig mensen hier de spelregels kennen. Volgens de spelregels is er in het geval De Ligt namelijk helemaal geen interpretatie van toepassing. Het gaat om het moment en de plaats van de overtreding, niet de positie van de bal of de keeper. Als je een speler onderuit haalt die op het moment van de overtreding alleen op de keeper afgaat zonder een andere verdediger in de buurt, dan is het rood. Zonder pardon. Zie ook overtreding op Lozano enkele weken geleden tegen Heerenveen....daar was de bal ook allang weg maar daar was zelfs nog een medespeler in de buurt! Pure klasse justitie.
Vind ik leuk
Noot +259
maandag 10 december 2018 om 13:08
Als je de regels zo zou toepassen zou daar wel erg makkelijk misbruik gemaakt van kunnen worden. Gewoon de bal wegtikken en dan is het automatisch rood als er geen andere verdediger in de buurt is. Dan maakt het niet eens uit dat je de bal het stadion uitschopt. Natuurlijk is er wel interpretatie van toepassing.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5949
maandag 10 december 2018 om 12:43
Ik wou de.kromme nog serieus nemen maar door.die laatste zin in het artikel ben ik ervan overtuigd dat ik dat beter nooit meer kan doen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10648
maandag 10 december 2018 om 12:56
“Ik heb niks tegen Ajax maar ook niet voor”

Dat is net het gevoel dat ik bij u heb meneer van Hanegem.

Snap het wel altijd maar die rot Cruijff die je in de weg loopt en praat, en hij maakt je club nog kampioen ook in zijn nadagen hoe durft hij. En nu hebben de media en alle top landen het weer over spelers van Ajax. Het is zwaar om ome Willem te zijn deze tijden.
Vind ik leuk
Noot +259
maandag 10 december 2018 om 13:01
Wat een open deur. Net als dat er ook veel haters zijn die het sowieso rood vinden.

Het is niet zo zwart-wit en eenvoudig als het voor velen met een sterke clubvoorkeur lijkt. De scheidsrechter en de VAR hebben de beslissing gemaakt en hebben daar ook een valide reden voor gegeven. Wat afhankelijk is van interpretatie is of Ehibizue de bal nog had gehaald als ie door was gelopen. Daar gaan we natuurlijk nooit achter komen. Moet je dan wel rood geven als het niet 100% zeker is dat een scoringskans wordt ontnomen?

Voor al die complottheorieën dat de scheidsrechters in het voordeel van de grote clubs fluiten is 0,0 bewijs. In het verleden zijn dit soort zaken al eens onderzocht en toen bleek dat grote clubs helemaal niet significant worden bevoordeeld en soms zelfs werden benadeeld. Je mag natuurlijk vinden van niet, maar dan moet je wel met iets van een onafhankelijk onderzoek als bewijs komen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:08
We hebben een scheids en nu ook nog een var erbij, die zeggen is geel. Gaan we volgend jaar nog een praatje pot erbij krijgen en mag dan de politiek in een debat gaan beslissen en bepalen of het geel of rood is
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:02
'Ik ben niet partijdig', zegt ie, hahaha. Ook al heeft ie hier een punt, het is toch een beetje seniele ouwe man aan het worden. Samen met Swart een spreekverbod geven. Zelfde gekte alleen de andere kant op
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 14:32
Het is toch gwn leuk en grappig dat zulke oudjes ook nog hun mening vertellen.. neem het gwn met een korreltje zout joh
Vind ik leuk
joppie +229
maandag 10 december 2018 om 15:57
Als om een speler van fc Groningen of graafschap dan was geen heisa van gemaakt... De scheidsrechter en var hadden besloten om gele kaart tegeven en met uitleg waarom een gele kaart en geen rode dan is toch KLAAR?
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 18:57
Om wel niet rood VVV maakte men zich toch ook druk...
Vind ik leuk
joppie +229
maandag 10 december 2018 om 16:05
Lamprou de beste keeper van NL? doe ff normaal Willem.
Is geen slechte keeper maar om te zeggen hopen dat hij woensdag tegen Bayern kan spelen dan kan hij revancheren??
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:03
Wiemeijer is sowieso een lamlul 1ste klas. Jaren geleden durfde hij op een regionale zender( tijdens een WK) controversiele beslissingen onder de loep te nemen. Het eerste wat hij riep was dat een doorgebroken speler neerhalen altijd een rode kaart moest zijn . Ongeacht het spelbeeld, tussenstand of welke minuut vd wedstrijd.
Een paar weken later was het seizoen begonnen en hij floot H,'veen- Feyenoord met Lodewijks op doel. Die haalde al vroeg in de wedstrijd een doorgebroken speler neer en Reinoldje liet het bij geel? En zo zijn er meer voorbeelden bij Wiedemeijer. Dus als spreekbuis totaal niet geloofwaardig
Geef mij dan maar de Kromme. Prima, hij heeft een Feyenoord achtergrond maar geeft wel aan door welke bril hij kijkt..namelijk een objectieve en geen Rotterdamse bril. Ik, als Ajax fan, durf ook gewoon te zeggen dat dit miss een twijfel geval was. Maar dat de Ligt geluk heeft gehad dat hij bij Ajax speelt. Elke club in het rechter rijtje had met 10 man gestaan na 5 minuten. Overduidelijk! En door dit soort situaties die scheidsrechters verkeerd inschatten, en ik vermoed gedeeltelijk met opzet, word de haat naar Ajax alsmaar groter....
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 06:56
meneer van Hanegem heb altijd gelijk.
behalve over lampie Lamprou
Vind ik leuk
carl coenr +257
dinsdag 11 december 2018 om 09:38
Het wemelt in het tv-wereldje nu eenmaal van de verstokte Ajax-fans, maar kijkers laten zich niet in de maling nemen ?????? ik zal even wat Ajax haters noemen op TV:

Van Gelder, Gullit, Gijp, Boskamp, Jansma, v. Hooijdonk, Bruggink, van Gangelen, Arno Vermeulen, Youri Mulder, Hoitink, Leo Driessen en nog veel meer
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws