Totale PSV-gekte in Mexico: Het mag eigenlijk niet, maar ik ben Ajax-fan

Totale PSV-gekte in Mexico: "Het mag eigenlijk niet, maar ik ben Ajax-fan"

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 17:28ma 10-12-2018 om 17:28

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:49di 11-12-2018 om 09:49

Liefst acht miljoen Mexicanen (!) keken vrijdagavond naar het Eredivisie-duel tussen PSV en Excelsior. In het Midden-Amerikaanse land is sprake van een totale PSV-gekte, vertelt ambassadeur Margriet Leemhuis in gesprek met Omroep Brabant. 

In Mexico ziet ze regelmatig mensen lopen met een PSV-shirt aan. "Laatst zag ik ook iemand die prominent Philips op zijn shirt had staan. Daar zijn wij dan weer blij mee, want dat is goede promotie voor het bedrijfsleven", aldus Leemhuis

PSV'ers Hirving Lozano en Erick Gutierrez - die tegen Excelsior zijn basisdebuut beleefde - worden op de voet gevolgd in Mexico. "In alle restaurants en kroegen staat hier voetbal aan op televisie. Grote kans dat je als je gaat ontbijten, je PSV live kan zien."

Zelf is Leemhuis ook voetballiefhebber. "Het mag eigenlijk niet, maar ik ben Ajax-fan. Maar ik ben wel een groot fan van jullie keeper Jeroen Zoet, die komt net als ik uit Veendam. Zoet volg ik op de voet en zo leiden toch weer alle wegen naar Eindhoven."

Lees ook: 'Geloof me: het wordt een gekkenhuis als iedereen achter het PSV-nieuws komt'

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 17:30
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:37]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:31
Rare reactie, maar wat kan je verwachten van iemand die harry frikandel heet 🤣
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
maandag 10 december 2018 om 17:43
Is ieder geval geen Frikandel speciaal
Vind ik leuk
Brijk +943
maandag 10 december 2018 om 18:11
Krijg meteen trek..
Vind ik leuk
Counterattack +11754
maandag 10 december 2018 om 22:37
PSV caliente en Mexico. :-)
Grote klasse voor eredivisie
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:31
020? Komop zeg je bent toch geen 12.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:39
Maakt toch geen moer uit. In het tijdperk van social media mag je toch best dit soort ‘turbotaal’ schrijven?
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:40]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:40
Turbotaal, dat heb ik al lang niet meer gehoord.
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
maandag 10 december 2018 om 17:50
In het huidige tijdperk hebben we automatische aanvulling en is 020 typen bijna meer werk dan Ajax of Amsterdam.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 18:31
Wonden zitten diep hé Ruudje. Volgend jaar Jong Ajax. Ook leuk.
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
maandag 10 december 2018 om 18:35
Welke wonden? Je reageert ook op de verkeerde btw.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:46
Ik sta in het huidige tijdperk van andere dingen versteld dan 020 of 010. Ik ken zeer intelligente mensen die continu 3 kruisjes ipv Amsterdam typen. Who cares?
Vind ik leuk
Sabau +1729
maandag 10 december 2018 om 18:54
Oh.. bedoelen ze dat. Ik vond het al zo raar die kusjes altijd halverwege die schijtlollige appjes van ajacieden.
Vind ik leuk
Kaar +3000
maandag 10 december 2018 om 19:52
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
maandag 10 december 2018 om 20:32
Haha. Het is dan ook maar een grapje natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:32
Ik heb wel veel medelijden met mensen die geen Ajax of Feyenoord durven te zeggen en dan voor 010 of 020 gaan. Het erge is dat dit ook vaak nog eens volwassenen zijn die kinderen hebben.
Te triest gewoon. 🙅‍♂️
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:35
Je hebt een punt , maar ik lees ook vaak genoeg 040 hier , wat gezegd word door Ajacieden .
Maar daar zie je jou nooit op reageren .
Kleuters zoals hem heeft elke supportersgroep helaas , niet alleen PSV .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:36
Ik wist niet eens dat 040 Psv was, to be honest. 😂
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:38]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:43
Oké dan geloof ik je , maar ik wou alleen maar aangeven dat elke club helaas van zulke droeftoeters heeft , ook bij Ajax lopen zulke figuren rond , die zich Ajacied noemen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:50
Ben nog niet zolang op VP maar dit is de eerste keer dat ik het zie 😂
Vind ik leuk
Ruud1987 +5931
maandag 10 december 2018 om 17:44
Ik.zie jou ook alleen hierop reageren en verder niet, dat is totaal irrelevant maar dat maakt jou blijkbaar ook niet uit :D
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
maandag 10 december 2018 om 18:32
Laten we wel zijn, PSV heeft van iedereen de meeste kleuters.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:37
Ajax en PSV samen ja , die zitten hier heel de dag tegen elkaar te janken .
De een begint op de topic van een ander , en de andere gaat daar weer op reageren .
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
maandag 10 december 2018 om 17:52
Vaak zijn dat ook mensen met een IQ dat aardig in de buurt komt van het genoemde netnummer. (dit geldt uiteraard alleen voor de 2 cijferige nummers)
Vind ik leuk
Werner1913 +10624
maandag 10 december 2018 om 17:54
Dan komen we er in Eindhoven nog redelijk goed vanaf ;-))
Vind ik leuk
Ramon89 +1133
maandag 10 december 2018 om 18:06
Wat dan, jullie zeggen toch 010, 020 en niet 040? ;)
Vind ik leuk
Clutchy +1259
maandag 10 december 2018 om 18:03
Je kunt het ook van de andere kant bekijken dat het helemaal niks uit maakt hoe je het noemt laat ze maar lekker ongesteld zijn
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:33
Alsjeblieft jongen , pfff
Er zijn ook genoeg landen waar Ajax bekender is , dus wat is precies je punt .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:39
020.... Triest. Ik zoud eerlijk gezegd niet eens weten welk telefoon nr Eindhoven heeft, maar dat interesseert me ook niet.
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
maandag 10 december 2018 om 17:44
040 😄
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:46
Oh ok.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
maandag 10 december 2018 om 22:41
En 06, ook heel veel
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
maandag 10 december 2018 om 17:45
010,020 en 040 dat stamt uit de oudheid
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:46
Welke stad is dan 030?
Vind ik leuk
Maauwert +849
maandag 10 december 2018 om 17:49
Helmond
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:49
OK tnx. Ik wist eigenlijk alleen 023, 020 en 010.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:49
Utrecht volgensmij.
Vind ik leuk
Maauwert +849
maandag 10 december 2018 om 17:51
Klopt 😁
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:51
Dat klonk iets geloofwaardiger dan Helmond haha!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:51
Tsja dat klinkt idd logischer dan Helmond haha!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:52
Voor de volledigheid, Helmond is 0492. Weten we dat ook weer.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:53
Haha top! Mijn telefoonnummer woordenboek is erg vooruit gegaan na deze reacties haha!
Vind ik leuk
Maauwert +849
maandag 10 december 2018 om 19:29
Ja net als de rest hier in de buurt.
Vind ik leuk
DeanJayden +13341
maandag 10 december 2018 om 18:01
Opgezocht is Utrecht
Vind ik leuk
flater +59
maandag 10 december 2018 om 18:05
Utrecht
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:21
06 , net zoals heel Nederland tegenwoordig .
Dat 010,020 en 040 gejank is nog uit grootmoeders tijd .
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:47
Haha dat vind ik wel een goede!
Vind ik leuk
Vak-T +1779
maandag 10 december 2018 om 22:25
06 hebben de meeste.....
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:31
Ah een Ajax fan, een vrouw met voetbalverstand dus.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:31
Nou, maak er dan ook eens gebruik van de publiciteit. Lijkt wel alsof Alleen Ajax vooruit denkt en goed gebruik van dit soort dingen maakt
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:33
Waarom denk je dat PSV een samenwerking met Chivas is aangegaan?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:35
Sinds wanneer ?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:38
Vorige week?
Sowieso zit PSV al gebakken in Mexico alleen is het geen markt waar tientallen miljoenen op te halen zijn.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:39
Oh, niks van meegekregen. My baddd!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:33
Hahaha, ik ben fan van zoet omdat wij uit dezelfde streek komen. Heel Nederland was op zn kop want de kijkcijfers schoten om hoog door Johnny van beukering
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
maandag 10 december 2018 om 17:35
Vamos Megicooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo siuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:36
Cringe
Vind ik leuk
Mosquito +21773
maandag 10 december 2018 om 17:46
Het is MEJICO slimmerik!
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
maandag 10 december 2018 om 17:56
Fout, het is Mexico.
Vind ik leuk
The Iceman +16245
maandag 10 december 2018 om 17:49
Era penal.
Vind ik leuk
Mosquito +21773
maandag 10 december 2018 om 18:00
😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:37
Ze heeft wel smaak voor haar favoriete club.
Vind ik leuk
Brijk +943
maandag 10 december 2018 om 17:39
Juist! Vrouw met voetbal verstand uit Eindhoven, je gelooft het bijna niet.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:37
En dan waren er hier recent nog Ajax fans die opmerkingen maakten over het feit dat PSV er een kantoor zou openen. Snappen jullie het nu?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:45
Toen ontving ik hoongelach toen ik aangaf dat PSV inderdaad 1 van de bekendste clubs van Mexico is. Die Mexicanen zijn echt bezeten van voetbal.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 10 december 2018 om 20:09
Wat zeggen deze losse cijfers nu eigenlijk? Schijnbaar staat er de hele dag voetbal aan op tv oa in bars en restaurants. Is 8 miljoen dan veel en hoeveel zetten er specifiek voor zo’n wedstrijd de tv aan om te gaan kijken?

Daarnaast weten we ook niet hoeveel kijkers andere potjes trekken.

Neemt niet weg dat die 8 miljoen potentiële “klanten” wel bereikt worden en het dus voor sponsoren interessant kan zijn. Met name Lozano is heel populair. Het is dus zaak dat PSV dat moge ben maximaal uitbuit, want de kans dat met hem een groot deel van de Mexicaanse interesse alweer verdwijnt komende zomer.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 20:14
De populariteit komt niet alleen door Lozano en zal dus ook niet met Lozano vertrekken.
Alle wedstrijden van PSV worden live uitgezonden in Mexico en dat gebeurt al jarenlang daar, dus er zal ook genoeg vraag naar zijn.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 10 december 2018 om 20:35
Ik ben de afgelopen jaren daar geweest en nee, ze werden nooit allemaal live uitgezonden.

Wat ik verder stelde was dat met name Lozano bijzonder populair is in Mexico, zeker na de WK. Met de Mexicaanse voorgangers pakte PSV lang niet zoveel aandacht. Lozano is de uitzondering en niet de regel.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
maandag 10 december 2018 om 22:46
Al vele jaren zendt ESPN latino eredivisie-wedstrijden uit. Alles van PSV, maar ik heb afgelopen jaar ook Ajax-Feyenoord er integraal gekeken op ‘n Mexicaanse zondagochtend.
Vind ik leuk
2cents +61664
maandag 10 december 2018 om 23:22
Ik heb daar vaak gezeten en dan kon ik PSV niet live kijken, wat ik raar vond omdat er Mexicanen spelen. Dus dat van PSV al jaren alles live wordt uitgezonden klopt niet. Integraal misschien wel, maar dat is wat anders dan live.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
dinsdag 11 december 2018 om 20:55
Ik heb altijd als ik in mexico ben de laatste jaren alle wedstrijden van PSV live kunnen zien, misschien enkele seconden of meerdere seconden vertraging, gezien via what's app eerder bericht. Ook de JC Schaal dit jaar daar op de voet kunnen volgen.
Sky abonnement. Verder niet relevant, maar ik volg de eredivisie ook, en kijk wanneer ik niet verhinderd ben de uitzendingen van ESPN 1 en 2 en van FOX, waarbij alle PSV wedstrijden bij ESPN zijn. Verder no big deal. Ik begrijp niet waarom je de wedstrijden daar niet kan zien, misschien toch het soort abonnement (hotel?).
Vind ik leuk
2cents +61664
dinsdag 11 december 2018 om 21:00
Ik ga altijd opzoek als het in het hotel niet wordt uitgezonden. Sportsbars te over maar geen geluk bij de normale competitie wedstrijdjes. Grotere wedstrijden wat vaker.

Ga binnenkort weer, dus eens de Lozano invloed peilen. Sowieso ga ik eens de gewone Mexicaan uithoren over de kennis van Nederland. ;)
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 16 december 2018 om 10:16
In VS kennen velen ons land topografisch of cultureel niet. Zal in Mexico weinig anders zijn.
Vind ik leuk
2cents +61664
zondag 16 december 2018 om 10:37
Gaat bij de gesprekken in het buitenland meestal wel over voetbal dus dat komt wel goed. ;)
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 16 december 2018 om 10:48
Veel plezier🇲🇽🇲🇽
Vind ik leuk
sundaymanara +1310
maandag 10 december 2018 om 17:38
Wie weet schakelden ze in om Excelsior te zien.
Vind ik leuk
Maauwert +849
maandag 10 december 2018 om 17:50
Mexcelsior was mooier geweest op die Mexicaanse avond.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15556
maandag 10 december 2018 om 17:39
Wij hebben hier een spinners hype gehad. Daar is PSV de hype.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15556
maandag 10 december 2018 om 17:43
8 miljoen fans, die heeft Ajax in Nederland allen al, hoeven we het buitenland niet eens mee te tellen. Overdreven dat dit een eigen topic krijgt.
Had dit maar een update laten zijn in het live topic morgen
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:46
Mensen die denken dat Ajax 8 miljoen fans heeft in Nederland...
Er zijn niet eens 8 miljoen voetbalfans in Nederland.
Vind ik leuk
la galaxy +1041
maandag 10 december 2018 om 17:47
8 Miljoen? Het zijn er 4 miljoen.Jouw kunnen we ook niet meer serieus nemen net zoals de helft van alle VP gebruikers
Vind ik leuk
Roeptoeter +15556
maandag 10 december 2018 om 17:58
Nam jij me dan voor deze reactie wel serieus? Verontrustend...
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 10 december 2018 om 17:48
Ach gos, eens een artikel zonder Ajax in de hoofdrol
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:43
Als die Mexicanen van PSV verhuizen naar een andere club is PSV niet meer interessant. Dat maakt 't lastig inschatten hoe populair je nou echt kan worden.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 17:55
Ook voor de komst van Lozano was PSV daar al populair. Onder andere Salcido, Moreno en Guardado hebben daar de bekendheid van PSV aanzienlijk vergroot.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 23:29
Als er geen Mexicanen meer voetballen is PSV ook lang niet zo interessant meer. Als er morgen 3 gaan voetballen bij Frankfurt kijken ze daar weer massaal naar.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:44
Wil niet lullig doen hoor, maar de bekendheid in Mexico duurt zolang die twee Mexicanen er zijn. En volgens veel Psvers hier zijn ze zo goed, die zullen snel vertrekken. En dan zal in Mexico Psv weer in de vergetelheid raken! Daar waar Ajax, al is het dan om het verleden nog steeds veel bekendheid geniet in vreemde landen. En wat betreft de CL nu zijn we weer aardig aan de weg aan het timmeren. Dus zou zeggen geniet er lekker van zolang het duurt! ;-)
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
maandag 10 december 2018 om 17:45
PSV is al heel lang bekend in Mexico hoor.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:56
Al heel lang is iets wat overdreven, vindt je niet. De eerste was Salcido 2007 meen ik. Dus wat is nou 11 jaar. En de echte hype is pas vorigjaar begonnen. Het gaat nu ff lekker, kijken als ze weg zijn, zal snel minder worden met de kijkcijfers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 10 december 2018 om 18:16
Toen een neef van mij 5 jaar geleden naar Mexico emigreerde werd hij al overal op straat aangesproken als hij een PSV shirt droeg.
De hype is nu iets groter maar was ook voor de komst van Lozano al gigantisch.
Vind ik leuk
RWA040 +708
maandag 10 december 2018 om 18:25
Dan snap je blijkbaar niet hoe het werkt. PSV is niet voor niks de samenwerking met Chivas aangegaan... Het idee er achter is dat PSV nu dus ook als eerste in aanmerking komt voor grote talenten van Chivas. En dat zullen vast ook Mexicanen zijn. Oftewel.... PSV blijft bekend daar, ook als Guti en Lozano vertrokken zijn.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:18
Ja klopt, ik snap er geen reet van!
Vind ik leuk
RWA040 +708
maandag 10 december 2018 om 20:27
Blijkbaar niet hè....
Vind ik leuk
Cookee +12637
maandag 10 december 2018 om 17:45
Als je fan van Ajax bent dan ga je niet ambassadeur in Mexico worden want daar speelt Ajax volgens mijn informatie niet vaak.

Maar wel leuk dat PSV zo leeft in Mexico, nu nog Guti opstellen Mark dan wordt het helemaal een gekheid daar.
Vind ik leuk
Mosquito +21773
maandag 10 december 2018 om 18:15
Hij stelt hem al op.
Vind ik leuk
Cookee +12637
maandag 10 december 2018 om 19:25
Ja, 1x.
Jij moet het hele stadion laten roepen om Guti.
Vind ik leuk
BrandjeXL +503
maandag 10 december 2018 om 17:45
Lief dat de Psv-ers hier denken dat het om hun clubje gaat terwijl het om de spelers gaat. Dus wanneer de Mexicanen weg zijn verdwijnt meteen de belangstelling voor de club. Zo was er Japanese invasie toen Ono bij Feyenoord speelde. Nu in Groningen met Doan. De Koreanen bij Psv. Dus boys niet te hoog van de toren blazen want het gaan niet om jullie club.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 17:46]
Vind ik leuk
Cookee +12637
maandag 10 december 2018 om 19:31
Andere Mexicanen willen natuurlijk nu ook naar PSV, je kan straks zo 2 teams met Mexicanen opstellen. De naam van PSV in Z-Amerika was al heel groot.
Vind ik leuk
Shelbourne +5952
maandag 10 december 2018 om 17:45
Dat is Ons PSV, wereldberoemd.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:38
Mexicoberoemd.
Vind ik leuk
14forever +9057
maandag 10 december 2018 om 17:56
8miljoen mensen is niet zoveel hoor op een bevolkibgsgeootte zoals in México.
En ik kan niet over heel México spreken, dus zijn er misschien gebieden waar je wat meer psv shirts zal zien. Hier aan de kust zie je.er niet zoveel van. In de echte sportwinkels vind je geen shirtjes van Ned clubs. Alleen in de imitatiewinkels kan je deze vinden.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:56
shirtjes waren in de aanbieding
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:16
Kom op mannen/vrouwen! We zijn toch alle voetbalsupporters!? Ajax Feyenoord PSV ADO wat maakt het uit. Geniet van een leuke pot voetbal!
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:27
'Zoet die volg ik op de voet en dat doet mij goed'
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
maandag 10 december 2018 om 18:52
Haha Ajax afdank spelers nu ook Ajax afdank ambasadeurs
Vind ik leuk
Vrolijkje +2072
maandag 10 december 2018 om 18:54
Bijna anderhalf uur een topic en miss 4 inhoudelijke reacties.
We maken progressie.
Is toch alleen maar goed dat nederlandse clubs over de landsgrenzen bekendheid krijgen.
Hopelijk kunnen ze er financieel van profiteren.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 18:55
Na het kijken van een cartel filmpje kijken ze naar psv
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 19:17
De grote TOON GERBRANDS SHOW. Verschrikkelijk hoe deze man zichzelf bevlekt met complimenten.
Vind ik leuk
Marco S +6604
maandag 10 december 2018 om 19:54
Goede ambassadeur dus..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 20:20
Ik hoor net dat Taco van der Velde ambassadeur gaat worden
Vind ik leuk
Bizzy +23374
maandag 10 december 2018 om 21:03
En er zullen meer Mexicanen naar Eindhoven volgen. Verwacht ook meer Mexicaanse restaurants in Brabant. Niks mis met een avond Mex.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:23
Margriet komt eerlijk voor haar mening uit. Dat is niet diplomatiek, maar wel charmant.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 23:21
Man,man,man.Wat wordt er toch een hoop onzin verteld hier.Alsof ze in Mexico helemaal gek zijn van PSV.Natuurlijk.Daar is interesse voor door Lozano en Gutti.
Maar al jaren,zeker vanaf 1995 worden er wedstrijden van de ED live door ESPN uitgezonden.Ik kom al ruim 30 jaar in Mexico,ben er vaak een half jaar,en idd in alle restaurants hangen tv schermen.Maar het is afhankelijk van het kanaal waar het is op afgestemd welke wedstrijd men eventueel kijkt.Daarnaast is het tijdstip heel belangrijk.Als PSV of Ajax bv savonds om 20.00 spelen dan is het hier 13.00.Ja dan kan eventueel worden meegekeken want om die tijden ontbijten nog veel Mexicanen.Overigens zitten ze dan meer met elkaar te praten dan ingespannen tv te kijken. Wordt er om 14.30 in Nederland gespeeld dan is het hier 08.30,nou dan kijkt er geen hond.Ik kom er ook mijn bed niet voor uit.Mocht op hetzelfde tijdstip bv Barcelona of Real Madrid spelen dan wordt toch echt die wedstrijd uitgrzonden.Laat staan een wedstrijd uit de Mexicaanse competitie,die spelen vaak om 12.00 plaatselijke tijd.
Dus die gekte waarover men het heeft,is zwaar overdreven.
Stap je in een willekeurige taxi en zegt dat je uit Nederland komt,dan hoor je nog steeds het meest:Croeff!!!?
Men moet niet zo overdrijven in Nederland.Daar zijn we goed in.
As di wordt Inter-PSV live uitgezonden,as wo Ajax-Bayern.Zoals overigens ook al die andere wedstrijden.Alles tegelijkertijd.Je kunt lekker schakelen.Niets achter de decoder.Fijn hoor.
Veel plezier en groeten uit Mexico.
Vind ik leuk
Gerro +8864
dinsdag 11 december 2018 om 00:08
Na de winterstop kijken er gewoon 8 miljoen Nederlanders maar Ajax als in de CL spelen dat lijkt me iets belangrijker.
Vind ik leuk
B. Alrond +1873
dinsdag 11 december 2018 om 07:41
Leuk dit. In Argentinië zijn ze weer meer Ajax fan, Toch leuk dat dat soort grote landen waar meer voetbalgekte heerst, Nederland ook steeds meer op de kaart komt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws