Doan voedt geruchtenstroom: gewilde Japanner in skybox tijdens Ajax-Bayern

    Doan voedt geruchtenstroom: gewilde Japanner in skybox tijdens Ajax-Bayern

    Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 09:55do 13-12-2018 om 09:55

    Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 11:06do 13-12-2018 om 11:06

    Ritsu Doan was woensdagavond aanwezig in de Johan Cruijff Arena tijdens Ajax-Bayern München. Dat blijkt uit een foto op het Instagram-account van de Japanse stilist. Doan zorgt met de foto voor een hoop rumoer op social media. 

    De link met een transfer naar Amsterdam is immers snel gelegd. Dit seizoen wordt Doan (20) nadrukkelijk gelinkt aan een transfer naar de Nederlandse top. Bij zijn werkgever FC Groningen bewijst de international wekelijks klaar te zijn voor een stap hogerop. 

    Het Russische Championat schrijft donderdag dat CSKA Moskou nog altijd concrete belangstelling heeft voor Doan. Afgelopen zomer bracht de Russische topclub een bod van circa acht miljoen euro uit op de speler. Groningen legde dat voorstel naast zich neer.

    Engelse media hebben het vizier inmiddels óók op Doan gericht. Manchester City wordt aan de Japanner gelinkt en ook vanuit Newcastle zou er belangstelling zijn

    Poll

    Zou Doan een goede aanwinst zijn voor Ajax?

    (6037 stemmen)

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +22523
    donderdag 13 december 2018 om 10:04
    Kan ook link naar Bayern zijn. Next.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:17
    Bayern zit in een crisis en gaat shoppen bij Groningen? Yeah right...
    Vind ik leuk
    Benniewies +1700
    donderdag 13 december 2018 om 10:20
    Een oud Groningen speler (Robben) speelt er ook al jaren, dus waarom niet?
    Vind ik leuk
    ELD070 +1003
    donderdag 13 december 2018 om 10:24
    Robben kwam natuurlijk niet direct van FC Groningen bij Bayern...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:24
    Ja en haalde Bayern die speler rechtstreek bij Groningen of zaten daar 3 clubs tussen? Wie was de laatste speler die van Groningen rechtstreek bij de absolute top terechtkwam? Ik wacht wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:29
    Dat was Piet Fransen, toen hij naar Feyenoord vertrok.Wijsneus!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:38
    Absolute top zegt hij.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5796
    donderdag 13 december 2018 om 12:00
    Hahah
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:53
    Toen waren Nederlandse clubs miss de absolute top! andere Wijsneus!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:49
    Aan misschien hebben we niet zoveel Pablo.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4975
    donderdag 13 december 2018 om 10:30
    Klopt maar een Suarez, Robben of van Dijk hadden met hun klasse dat gemakkelijk gekund. Hebben ze geen Ajax of PSV voor nodig. Alleen werkt het zo nog niet maar je ziet steeds meer dat de grote clubs ook gaan shoppen bij minder bekende clubs. Een logisch gevolg van steeds groter wordende scoutingapparaten en het herkennen van kwaliteit. Die tussenrol van onze topclubs wordt steeds kleiner.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:40
    Nou nooit van zn leven. Suarez was toen hij bij Ajax kwam echt niet goed genoeg voor de top, van dijk al helemaal niet, die heeft eerst 3 tussenstappen moeten maken en ook robben was bij PSV nog niet zo goed als dat hij later werd. En bij een topclub in het buitenland speel je dan gewoon niet en wordt je ook niet beter.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:41
    Wat een onzin. Zonder die tussenstop had niemand ze gekend in het buitenland. Van dijk bij Groningen was op dat moment niet eens goed genoeg voor Ajax/psv.

    Grote clubs shoppen inderdaad bij minder bekende clubs, om die speler vervolgens te verhuren.

    Daarnaast kan ik je vertellen dat de rol van de topclub juist groter wordt. Het gat tussen Ajax/PSV en de rest vd eredivisie wordt alleen maar groter. Daardoor zullen spelers van bijv. Groningen zich eerst in de kijker moeten spelen. En dat zal dan bij psv of ajax moeten gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:43
    Ik vind eerder jouw reactie onzin.
    Als niemand spelers uit de eredivisie zou kennen, hoe komen de topclubs dan aan hun Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse talenten? Die spelen pas in de anonimiteit.

    Virgil van Dijk was absoluut goed genoeg voor de Nederlandse top. Maar bij PSV en Ajax hebben ze liggen slapen (onlangs nog toegeven uit monde van van der Sar). Dat van der Hoorn gehaald werd, was toen al lachwekkend, en niet met de kennis van nu.

    In het geval van Doan zal het mij niet verbazen wanneer hij de Nederlandse top overslaat en direct naar Man.City gaat oid.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 14:20
    (onlangs nog toegeven uit monde van van der Sar)

    Je filtert wel lekker pik. Sar gaf aan dat het een fout was als hij ziet hoe van Dijk NU presteerd. Sar gaf ook aan dat Van Dijk op dat moment niet goed genoeg werd ingeschat. Dat hij vervolgens bij Southampton uitgroeid tot topper had jij zeker wel ingecalculeerd? Dan was jij de enige jongen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 december 2018 om 09:36
    Nee, ik was niet de enige. Iedereen in Nederland zag dat van Dijk beter was dan van der Hoorn.
    Ik neem aan dat jij je die berichten ook nog kunt herinneren?

    En ja, noem mij subjectief. Maar ik zag van Dijk toentertijd twee-wekelijks spelen in onze Euroborg waarin je duidelijk kon zien dat hij 'het' in zich had.

    Maar los van mijn subjectieve groen/witte mening, vooral het eerste is en blijft een feit. Ook VI-magazine (die las ik toen nog), wijtte hier toen een artikel aan. Gevolgd door een artikel over van Dijk in Glasgow, waar hij medio oktober al boven de rest uit stak.
    Dus ja. Ik had absoluut ingecalculeerd dat hij een topper zou worden. Sterker nog, die hele tussenstap bij Southampton heeft mij enorm verbaasd. Want ik had hem een snellere stap naar de Engelse topclubs toegedicht.
    Vind ik leuk
    assist +20
    zondag 6 januari 2019 om 02:14
    Niet waar van der hoorn was zelfs uitgeroepen tot beste eredivisie speler van het seizoen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 14:31
    Niet waar? Ik weet zelf toch wel wat ik zag?

    Maar los van mijn mening, kwam ik ook met de opmerking dat eea toen al in de VI stond (kun je terugvinden in 't archief) en dat hij de grote man was in Glasgow.
    Misschien kun jij ook ergens een bewijs vinden van je opmerking, want ik weet niet beter dat Wilfried Bony dat seizoen speler van het jaar was (2012/13).
    Of ga je mij nu vertellen dat jij de FC-Utrecht publieksprijs als bewijs voor 'beste speler van het jaar' wil aandragen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:41
    Totaal oneens! Suarez heeft wel degelijk bij ajax stappen moeten zetten voordat hij naar liverpool vertrok ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:32
    Ja, want als talent móet je per definitie bij een grote club zitten. Anders kun je geen talent zijn.
    Vind ik leuk
    Dussss +438
    donderdag 13 december 2018 om 12:59
    Talent is niet genoeg.
    Ik vind dat je meer progressie ziet bij goede talenten die geregeld tegen topspelers spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:36
    Dan kun je dus beter bij FCG blijven. Dan speel je vaker tegen Ajax dan wanneer je bij Ajax speelt...
    Vind ik leuk
    Dussss +438
    donderdag 13 december 2018 om 13:39
    Hehe, nou we hebben gisteren gezien dat de Ligt nog echt wel stapjes moet maken tegen spitsen als Lewandowski. Zo'n goede spits hebben we deze eeuw niet in de eredvisie gehad. Voor de duidelijkheid: er zijn wel spitsen in de eredivisie geweest die later dat niveau haalde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 december 2018 om 07:53
    Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie speelden deze eeuw in de eredivisie én vond ik van nog grotere klasse dan Lewandowski.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22523
    donderdag 13 december 2018 om 10:55
    Crisis valt wel mee. Ze gaan toch doorselecteren dus onmogelijk is het niet.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9282
    donderdag 13 december 2018 om 12:40
    Als city interesse zou hebben, waarom bayern niet?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1587
    donderdag 13 december 2018 om 10:07
    Misschien wilde hij gewoon een wedstrijdje kijken, iemand daar al aan gedacht?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:29
    Hahaha inderdaad, hoe vaak wordt er zo'n wedstrijd in Nederland gespeeld net als PSV-Barca. Daar wil iedere voetballer toch bijzijn...
    Vind ik leuk
    Plaotie +49
    donderdag 13 december 2018 om 10:07
    Doan wordt snel oud, voetbalprimeur. Vorige artikel was hij 20, nu al 22 jaar.
    Vind ik leuk
    Jahike +429
    donderdag 13 december 2018 om 10:10
    Slim van Doan! Zet de boel lekker in beweging. Nu nog de hoofdprijs vangen!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 10:16
    Die kan Groningen wel vragen maar die gaat Ajax niet betalen. Die vent is geen 10+ mio waard hoor, kun je beter wachten tot Unuvar etc kan debuteren.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:25
    Unu wattes? Is dat een gezichtscrème ofzo?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 12:39
    Nee, wel een megatalent waar jullie alleen maar van kunnen dromen dat jullie zo’n speler in de jeugd hadden.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:18
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:33
    Ben je serieus nu met deze insteek mensen uit de tent aan het lokken, misselijke kansloze trol? Ik kijk als AZ supporter godsamme verlekkerd naar het talent in Amsterdam: Nouri (grootste talent op de NL velden van de afgelopen 10 jaar), Gravenberg, Brobbey, Unuvar etc etc.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:36
    Brutil Hose, Youseff Hersi dat zouden ook van die wereldtoppers worden, zegt helemaal niks. Kijk naar Nouri, kan van alles gebeuren waardoor het niet lukt.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:37
    Wat een vieze misselijke vent ben jij. Hoe haal je het in je hoofd te zeggen dat Nouri geen talent was of die belofte niet inlost. Die man is hersendood, maar is nog altijd slimmer dan jij. Kwal.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 13:39
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:51
    lul
    Vind ik leuk
    Jahike +429
    donderdag 13 december 2018 om 10:31
    Geloof ook niet dat de Groningen fans er op zitten te wachten dat Ajax de hoofdprijs gaat betalen. Maar zolang ze dat in het buitenland wel denken, zullen zij in ieder geval meer bieden. Laat het schip met geld maar komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 10:55
    Unuvar? Die is 15/16 ofzo toch?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:34
    Ja dus? Die kan binnen nu en anderhalf/2 jaar dus prima doorstromen, eerder al debuteren. Alsof Doan binnen een maand het Ajax niveau aantikt. Goed genoeg is oud genoeg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 13:55
    Ja dat is over 2 jaar en dan is hij nog lang niet dragend. Dus dat is gewoon een kut idee.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 14:34
    Jij denkt dat Doan wel dragend gaat zijn in wedstrijd 1? Ga toch weg man.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 15:07
    Nee, maar wel een stuk eerder dan iemand die nog 2 jaar niet mee gaat doen. Lijkt me vrij logisch
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 19:52
    dat is geen 10 mio waard, snap nu toch eens wat ik typ. Lees het anders nog eens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 19:57
    Dat is een ander verhaal. Het ging mij erom dat Doan gewoon een paar jaar voor ligt op Unuvar. Als je Doan zou halen zou hij volgend jaar mee kunnen doen en de gedachte is dan dat hij het jaar daarna echt belangrijk kan zijn. Dat kun je van Unuvar natuurlijk niet verwachten.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3927
    donderdag 13 december 2018 om 14:20
    Die vent is geen 10mln waard? Het is maar wat de gek ervoor geeft Medus. Hoeveel heeft Houten Klaas Vincent Jansen ook alweer opgebracht?
    Vind ik leuk
    thierryer +1867
    donderdag 13 december 2018 om 10:10
    @VP Doan is geen 22, maar 20 jaren jong!
    Vind ik leuk
    Gerro +7913
    donderdag 13 december 2018 om 10:12
    Zou een goede versterking zijn
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 10:12
    Kies voor een mooie carriere-stap en kom naar ons aller Ajax
    Vind ik leuk
    Tim +4862
    donderdag 13 december 2018 om 10:15
    Als Marc Overmars met Nijland belt komt het wel goed voor 13.8M +10%dvk over het meerdere, als je Marc Netto laat bellen kon het wel eens lastig gaan worden.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1782
    donderdag 13 december 2018 om 10:19
    Maar heeft Ajax Doan echt wel nodig? Hij is echt wel heel goed hoor daar niet van, maar volgens mij lopen er bij Ajax meer capabele spelers voor die positie rond. Bij AZ vindt ik hem wel passen, maar die gaan nooit zoveel neerleggen.
    Vind ik leuk
    Bertus +6571
    donderdag 13 december 2018 om 10:22
    Hoeveel van die capabele spelers denk je dat er volgend jaar nog bij Ajax zullen spelen?
    Vind ik leuk
    Gerro +7913
    donderdag 13 december 2018 om 10:30
    Ach afgelopen zomer werd ook gedacht dat de Jong,De Ligt en Ziyech zouden vertrekken maar het bleef allemaal uit. Nu ze succes hebben en Ajax hun salarissen enorm heeft opgekrikt voor de nodige spelers mischien een jaar extra Ajax gewoon een hele goede optie is.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +4008
    donderdag 13 december 2018 om 13:36
    Dat en Tadic, Dolberg, etc zijn er volgend jaar gewoon nog bij. De Ligt wordt opgevangen door Schuurs, De Jong door Tadic naar het middenveld te halen (Sinkgraven of Bande naar linksbuiten) en Ziyech's vertrek was vorig jaar al ingecalculeerd.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4828
    donderdag 13 december 2018 om 10:32
    Mochten niet meer dan 3 spelers weg alleen als er gekke bedragen werden geboden misschien 4.

    Frenkie, de Ligt, Ziyech en dan misschien Neres/Onana.

    Doan kan op het middenveld en als vleugelspits.

    Dus hangt er beetje vanaf of Neres ook vertrekt, dan heb je gewoon een aankoop nodig.
    Vind ik leuk
    ELD070 +1003
    donderdag 13 december 2018 om 10:25
    Zal wel rekening gehouden worden met het vertrek van een aantal jongens. Denk niet dat er in de winterstop veel spelers zullen vertrekken, Ajax zit dan nog in de CL en voor een andere club mogen ze europees niet meer uitkomen.
    Vind ik leuk
    Leozao +5841
    donderdag 13 december 2018 om 10:28
    Maar er zal veel weggaan bij Ajax aan het eind van het seizoen.
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 10:51
    Voor zijn mogelijke posities komt er met het vertrek van Ziyech een plek vrij komende zomer, die kan hij mooi invullen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 10:56
    Als Ziyech vertrekt mag daar wel een hele creatieve speler voor terugkomen. Ik zou niet weten welke speler dat op kan vangen.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1385
    donderdag 13 december 2018 om 11:21
    Doan is een optie
    denk ook aan Gravenbergh
    de jeugd daaronder barst ook van talent
    eerst Magallan halen in de winter en een spits
    dan is van alles mogelijk!!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 11:22
    Gravenbergh is nog lang niet op het niveau van dragende speler. Die speelt nog niet eens.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1385
    donderdag 13 december 2018 om 11:31
    hij komt er aan, is goed bezig maar idd nog erg jong
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 12:44
    Met de ligt duurde het ook wel even tot hij dragend was
    Vind ik leuk
    Hvdp +1385
    donderdag 13 december 2018 om 13:37
    Niet gekeken gisteren?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    donderdag 13 december 2018 om 13:56
    Jawel. De Ligt is nu dragend. Niet vlak na z'n debuut al.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1385
    donderdag 13 december 2018 om 14:42
    klopt!!
    Vind ik leuk
    Gerro +7913
    donderdag 13 december 2018 om 15:45
    Verdediger wel spits niet lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:15
    Doan zorgde met een foto voor veel rumoer.. echt grappig hoe de media ons beïnvloed. Zij zelf willen rumoer op het media,want iedereen zou toch een leuk potje voetbal willen zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:16
    Doan leuke speler maar kan hij de stap wel aan? Feyenoord doet het al jaren.....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    donderdag 13 december 2018 om 11:42
    Dat is altijd de vraag.. Maar moet zeggen dat Feyenoord wel kampioen is in twijfel-aankopen.. Ik vind hun scouting echt ondermaats eerlijk gezegd..
    Vind ik leuk
    BCHT9 +470
    donderdag 13 december 2018 om 10:21
    Doan kun je er altijd goed bij hebben. Voor in de eredivisie en prima toevoeging voor Ajax.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +14373
    donderdag 13 december 2018 om 10:23
    Goeie foto ook van die Twitter gast.
    Vind ik leuk
    Gerro +7913
    donderdag 13 december 2018 om 10:26
    Denk dat het al een done deal is.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +37453
    donderdag 13 december 2018 om 10:33
    Vp, doan is 20.
    geboren 16 juni 1998.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13476
    donderdag 13 december 2018 om 10:43
    In de winterstop kopen en dan nog een half jaar aan Groningen verhuren..
    Ziyech gaat sowieso weg en Neres wellicht ook..
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:48
    Ben ik de enige die denkt dat Doan gewoon tekort komt? Als ie 19 zou zijn en dit niveau haalde zou het een makkelijke keuze zijn, maar als dit zijn top is wordt hij bankzitter
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 10:52
    Doan is pas 20...
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 10:59
    Haha oke. Ik dacht dat ie al ergens tegen de 24 aanliep. Met 20 zou het een interessante optie kunnen zijn, mits hij geen andere jeugd in de weg staat
    Vind ik leuk
    Post Malone +2018
    donderdag 13 december 2018 om 11:35
    Precies.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 december 2018 om 11:22
    Mooi! Iemand is gezien in de skybox van een club en .... hoppa volgend seizoen behoort hij bij de selectie van die club.

    Psss... ik ben ooit een keer in de Business club van Feyenoord geweest. Geluk voor Feyenoord dat ik het seizoen daarop niet tot hun selectie hoorde.
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    donderdag 13 december 2018 om 21:50
    Nou onderschat jezelf niet. En overschat Feyenoord ook niet!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2744
    donderdag 13 december 2018 om 13:23
    Tsja.... Japans bedrijf wat een boxie heeft en een in Nederland actieve Japanse voetballer uitnodigt is natuurlijk veel te logisch en levert geen voer voor 54 topics op.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3927
    donderdag 13 december 2018 om 14:26
    Kijk dat is het dus. Doan is Big in Japan. Tegen NAC kwamen er al 200 Japanners overgevlogen om hem te zien spelen. Japanse zakenmensen willen zo iemand graag in hun skybox hebben.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2744
    donderdag 13 december 2018 om 16:05
    Occam's razor.

    Maar leg dat hier maar eens uit.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3927
    donderdag 13 december 2018 om 17:39
    Jij oversteigt het niveau van VP 😄👍
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2744
    donderdag 13 december 2018 om 17:40
    Ach, ik heb een beetje opgelet toen Ono bij Feyenoord speelde.
    Was ook 1 groot Japans circus
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3927
    donderdag 13 december 2018 om 17:47
    Precies, voetbalgek land.
    Vind ik leuk
    ritje +384
    vrijdag 14 december 2018 om 08:57
    hallo DOAN? Maar ik zou ook gaan voor Odegaard van Vitesse! mvg ritje