NEC in gesprek met De Gier: 'Kan best pittig worden als je elfde staat'

NEC in gesprek met De Gier: 'Kan best pittig worden als je elfde staat'

Gepubliceerd: zondag 16 december 2018 om 11:02zo 16-12-2018 om 11:02

Wilco van Schaik gaat in de winterstop het gesprek aan met Jack de Gier over de eerste seizoenshelft. De Nijmegenaren staan na de 0-1 thuisnederlaag tegen MVV van afgelopen vrijdag op de elfde plaats en de kritiek op De Gier neemt toe.

In de winterstop wordt de eerste seizoenshelft geëvalueerd bij NEC. "Dat ben ik niet anders gewend te doen", zegt algemeen directeur Van Schaik bij De Tafel van Kees. "Je gaat dingen benoemen met elkaar en dat kan best een pittig gesprek worden als je elfde staat. Dat hoeft alleen niet te betekenen dat het einde verhaal is voor Jack. Hij staat morgen gewoon voor de groep en overmorgen ook."

De directeur van de Nijmegenaren deed ook een boekje open over het vertrek van technisch directeur Remco Oversier. "Wij waren het niet eens over hoe we tot resultaten moesten komen en hoe we dat het komende half jaar gingen invullen. Dan kun je blijven discussiëren, maar op een gegeven moment moet je zeggen dat het ophoudt. In de vergadering van de RvC zijn we tot die conclusie gekomen."

Plaats een reactie

AtlétiNEC +555
zondag 16 december 2018 om 11:05
NEC-fans hebben voor vanavond een uitvaart gepland. Iedereen is welkom.
Vind ik leuk
Bdog +7142
zondag 16 december 2018 om 11:09
En als er iemand dood Is, is de gier erbij.
Vind ik leuk
Blindsy +18816
zondag 16 december 2018 om 11:12
Vitesse-supporters ook? 😉
Vind ik leuk
Nimma080 +265
zondag 16 december 2018 om 11:52
Wat dus echt een ongelooflijk kansloze actie is. Het is mij totaal niet duidelijk wat ze hiermee willen bereiken. Gae stond vorig jaar zelfs onderaan en daar hoorde je niks over met dit soort onzin. Met zijn alle achter de club is het enige wat we nu als supporters kunnen doen.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
zondag 16 december 2018 om 11:08
Met zo'n selectie kun je ook niet veel meer verwachten
Vind ik leuk
Arvin +7474
zondag 16 december 2018 om 11:08
Dat is pech.
Van een stabiele club in de middenmoot,
Naar amateuristisch aangekloot.

Maar serieus, NEC hoort in de eredivisie en dit is gewoon de club onwaardig.
Vind ik leuk
Blindsy +18816
zondag 16 december 2018 om 11:14
Als ze er horen, moeten ze er ook spelen, niet?
Vind ik leuk
Malaga036 +485
zondag 16 december 2018 om 11:10
Ligt niet aan de gier
Vind ik leuk
Justin Kees +2693
zondag 16 december 2018 om 11:18
Nu nog zelf opstappen Wilco...
Vind ik leuk
Echt? +5243
zondag 16 december 2018 om 11:20
Gewoon fuseren met Vitesse en een stadion bouwen in Elst....
Vind ik leuk
Micha EL +1161
zondag 16 december 2018 om 11:26
Kom maar terug naar city jack.. Santoni kan dan je assistent worden.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
zondag 16 december 2018 om 11:46
Als Wilco van Schaik de evaluaties ook op technisch vlak doet dan is het duidelijk waarom een mooie volksclub als NEC langzaam kapot gaat. NEC heeft gewoon de potentie om in de Eredivisie te spelen maar gaat kapot aan haar eigen wanbeleid. Steeds maar weer verkeerde mensen in het management. Jack de Gier moest en zou komen naar NEC. Het was de droomkandidaad. Nu moet ook hij als zoveelste trainer weer opzouten. Echt ongelofelijk. De reden dat andere kleine clubs nu in de Eredivisie spelen en NEC niet heeft alles te maken met het slechte beleid. Als daar iemand met visie aan het roer komt die een lange termijn plan uitstippeld en daaraan vasthoudt ongeacht de korte termijn resultaten dan komt NEC er wel weer bovenop. Maar laten ze in Nijmegen nu eerst de trainer eens met rust. Het elftal heeft zelfvertrouwen nodig. Dat krijg je als er gewonnen wordt vanzelf terug. Een trainer eruit gooien helpt daar niet bij.
Vind ik leuk
Broekie +619
zondag 16 december 2018 om 12:03
Boekhoron stopt zijn geld in een bodemloze put. Zowel met zijn panda's als met NEC. Mischien tijd dat Boekhoorn zicht echt mee gaat bemoeien. Van Schaik heeft te gladde praatjes en veegt zijn eigen straatje schoon. Overstier heeft in verleden aangetoond met minimale middelen goede resultaten te halen maar moest om duidelijke redenen het veld ruimen.
Vind ik leuk
HansVites +6429
zondag 16 december 2018 om 12:08
Het wordt weer een goede week voor de glashandel in Nijmegen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
zondag 16 december 2018 om 13:08
Bij ieder item over NEC zie ik jou weer opduiken met je gestook. Heb je niet genoeg aan je eigen club? Ik ben FCG supporter maar als ik moet kiezen tussen NEC en Vitesse is de keus snel gemaakt. De volksclub NEC dus.
Vind ik leuk
HansVites +6429
zondag 16 december 2018 om 13:18
Gestook?
Ben jij van de censuur hier op VP?
Of ik ergens op reageer bepaal ik nog altijd zelf.
Kijk ook eens hoeveel sukkels in Vitesse topics zitten te kloten.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
zondag 16 december 2018 om 13:24
Hoe omschrijf jij je eigen bijdrage hier dan wel Hans? En natuurlijk bepaal jij zelf wanneer je reageerd want dat kunnen we wel overlaten aan zon volwassen kerel. Reageren op NEC omdat NEC supporters dat ook op Vitesse doen... klinkt wel heel erg kinderachtig Hans maar jij moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Vind ik leuk
Vb.twente +147
zondag 16 december 2018 om 12:10
als ze de play offs halen komt het wel goed , met deze selectie moet je wel kunnen stunten.kampioen worden kan er maar een dus .
Vind ik leuk
Smithsonian +43330
zondag 16 december 2018 om 12:39
Wilco van Schaik moet ook eens opzouten, en giertje ontslaan zou ook geen reet helpen vrees ik.
Vind ik leuk
zondag 16 december 2018 om 16:08
Ik vind het jammer dat er elke keer als er een actie is die uitgevoerd wordt door een aantal supporters van NEC, dat er dan gelijk gezegd wordt dat alle supporters dat zou voelen of vinden.

Ik vind het vreselijk om te zien hoe slecht het gaat, maar er zijn ook positieve momenten/ wedstrijden geweest. Oke het zijn er niet veel maar ik vind het veel te ver gaan om de club dood te verklaren. Als je supporter bent sta je altijd achter je club hoe goed of slecht het ook gaat. Maar dat is mijn mening
[Reactie gewijzigd op zondag 16 december 2018 om 16:09]
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3711
zondag 16 december 2018 om 18:05
Denk dat de gier al uit de oren van de supporters komen van woede
Vind ik leuk
zondag 16 december 2018 om 20:35
De Gier ruildn tegen Hake?;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws