Slecht nieuws voor AZ: Wuytens wéér geblesseerd na langverwachte rentree

Slecht nieuws voor AZ: Wuytens wéér geblesseerd na langverwachte rentree

Gepubliceerd: maandag 21 januari 2019 om 19:48ma 21-01-2019 om 19:48

AZ-routinier Stijn Wuytens heeft niet lang na kunnen genieten van zijn langverwachte Eredivisie-rentree. De 29-jarige Belg maakte zaterdagavond tegen FC Utrecht zijn eerste minuten van het seizoen, maar is tijdens de training van zondag opnieuw geblesseerd geraakt.

De linkspoot zal dinsdagavond in elk geval niet in actie komen tijdens het bekerduel met Vitesse, bevestigt trainer John van den Brom maandagavond. "Als we het over een teleurstelling hebben, is het dat Stijn er niet bij is morgen", wordt de trainer geciteerd door de AZ-site.

Hoe lang AZ Wuytens moet missen, is niet duidelijk. "Hoe dat eruitziet, weet ik niet. Dat zal moeten blijken. Verder is iedereen fit", aldus Van den Brom. AZ laat in het midden of Wuytens wederom last heeft gekregen van de liesblessure die hem al sinds de zomer parten speelt of dat de Belg een nieuwe blessure heeft opgelopen.

AZ en Vitesse beginnen dinsdagavond om 20.45 uur aan hun reprise van de bekerfinale van 2017. De inzet is een plek bij de laatste vier.

Plaats een reactie

NvC +7538
maandag 21 januari 2019 om 19:52
Jammer voor hem, heeft wel veel pech. Maar Koopmeiners en Vlaar waren zaterdag ook wel een goed duo. Geen juf die daar nu eventjes tussenkomt.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 23:41
Juf? Ron is einde contract en zeldzaam fit, en Teun is een middenvelder die wij daar weer heel hard nodig hebben, zodat Til er af kan!
Vind ik leuk
Waagplein +630
maandag 21 januari 2019 om 19:53
Godsamme zeg... Stijn is het missende puzzelstukje in de verdediging en ik vond het geweldig dat ie er zaterdag weer bij was. Nu kunnen we nog langer aanklooien met types als Hatzidiakos.

Nouja, het zij zo. Succes Stijn met je herstel! Moge het minder lang duren dan de vorige!
Vind ik leuk
Old Star +8041
maandag 21 januari 2019 om 20:52
Helemaal eens. Hij viel ook prima in zaterdag.
Voetballend en positioneel altijd heel belangrijk gebleken achterin. Dat heeft Ron echt nodig naast zich.
Hoop dat ie snel terug is.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3673
maandag 21 januari 2019 om 21:20
Ben het deels met je eens maar toch ook niet helemaal. Op dit moment is alles beter dan Hatzi, maar vergeet niet dat Wuytens vorig seizoen ook verantwoordelijk was voor aardig wat tegentreffers, vooral door fouten met proberen op te bouwen. Snap niet dat er gewoon niet een centrale verdediger is aangetrokken deze transferperiode. Geld gebrek kan het niet zijn. En zelfs de niet AZ watchers hier op de site weten de vinger op de zere plek te leggen. Tot nu toe heb ik Max continue verdedigd , ook na afgelopen zomer. Maar hier heb ik echt geen woorden voor.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 00:09
Kom eens met feiten en voorbeelden dan? Want Hadzikiakos maakt net zoveel fouten als van Rhijn en anderen hebben wij niet! Kunnen moeilijk mitso ernaast gaan zetten he? Misschoen gokken ze met een speler van u17 voor volgend seizoen? Om die niet in de weg te laten zitten?Verdedigers verkoop je ook niet zo snel, Gouweleeuw was uitzondering.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3673
dinsdag 22 januari 2019 om 00:49
Feiten en voorbeelden waarvan? En zowel van Rhijn als als Hatzi zijn beide geen basis materiaal. Zeker dat Wuijtens het beter dan beide zou doen , maar hij is ook niet degene die de verdedigende problemen even gaat oplossen , al is het zeker een verbetering ten opzichte van wat er nu staat. Weet niet of er in de jeugd wat rondloopt wat volgens seizoen zou kunnen aansluiten , maar het lijkt mij dat die nu in jong AZ al minuten zou maken dan. En zie daar tot nu toe ( voor zover ik dat volg) nog geen verdediger gezien die de stap kan maken, ook niet die gozer die van jong Ajax is overgenomen. En AZ werkt toch met " schaduwlijsten " , daar zouden toch wel aantal verdedigers opstaan lijkt mij. Die Pierri van Heerenveen bijvoorbeeld. AZ presteert al jaren redelijk stabiel , financieel in stukken beter weer dan Heerenveen , dus voor die gozer zeker een stap vooruit.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 06:17
Gaat H'veen niet aan meewerken zien ons nog als concurrent die leven nog in de 90's daar! Maar we hebben Regeling nog die kan en verdedigen en opbouwen, maar raakte tegen ajax geblesseerd.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1527
maandag 21 januari 2019 om 20:09
Verdomme was net zo blij dat hij weer terug was
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
Janzijnvader +16871
maandag 21 januari 2019 om 20:46
Wat een slecht nieuws :(
Vind ik leuk
De Hout +1950
maandag 21 januari 2019 om 22:28
AZ zou Kik Pierie moeten overnemen van Heerenveen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 00:10
Die is wel heel erg jong en onervaren, speelde met 14 jaar al de cup final tegen AZ u19.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 23:36
Nu kunnen ze nog een vervanger halen! Net op tijd nog, niet te lang wachten tot de laatste dag meteen morgen, of woensdag! Komen schorsingen en blessure Vlaar. Koopmeiners staat op scherp, of willen ze Hatzikiakos met van Rhijn om degradatie gaan spelen dan?
Vind ik leuk
De Hout +1950
dinsdag 22 januari 2019 om 12:51
Pierie heeft een contract tot 2020. Niet al te duur dus.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 06:12
Is ook een twijfelaar en niet zo goed als Baas of de Haas.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 19:38
Styn Wuytens gaf vorig seizoen al aan dat hij overweegt om zijn carrière in België af te gaan sluiten.

Ik denk dat Wuytens niet meer vaak in het AZ shirt te bewonderen zal zijn. Daarnaast zal dit ook het laatste rondje van Ron Vlaar zijn.
Komende zomer zal AZ dus een nieuw centrum moeten samenstellen.
Bergsma zie ik als een voetballende CV, dus daarnaast moet een pure harde verdediger komen die de ballen inlevert bij een Bergsma bv.

Maher wil nog een financiële klapper maken dus daarmee komt de ruimte voor Koopmeiners om weer op het middenveld te spelen.

Dit is voor mij 1 van de redenen dat AZ nu nog niet in actie is gekomen.
Want anders had de TS moeten kiezen wie er moet banken.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 06:13
Als Bergsma goed was speelde hij al he!
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 06:15
Komende zomer ben je weer te laat, Koopmeiners straks geschorst, Vlaar nu al geblesseerd en Wuijtens ook voor lange tijd, lekker van Rhijn met Hadzikiakos kan je lachen wordt je als nog 14e.
Vind ik leuk
De Hout +1950
woensdag 23 januari 2019 om 09:44
Hatzidiakos komt zwaar tekort voor AZ. Zal vertrekken in de zomer.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:19
Waarom niet nu?Max laat hem staan, heeft nog 3 jarig contract.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 10:38
14e ......
Guido ben je van de trap gevallen ?
AZ speelt hoe dan ook altijd play offs
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:19
Met van Rhijn en Hadzikiakos als Teun geschorst raakt en Ron geblesserd dat gaat gebeuren, foutje bedankt weer! Sjon weer roepen ik heb goede dingen gezien, aanknopingspunten, goede intenties, maar als ploeg moeten wij beter verdedigen...staat allemaal 6 punten van elkaar. Doe niet net als of je Bayern ben.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:58
Nee klopt AZ is geen Bayern maar de afgelopen 15 jaar is AZ op 2 uitschieters na wel in het linkerrijtje geëindigd op een play-off plek.

Daarom vind ik de uitspraak AZ eindigt in het rechterrijtje of gaat nacompetitie spelen, omdat 1 of 2 plekken niet optimaal worden ingevuld, zwaar overdreven.
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 01:18
Ik heb AZ heel vaak in de rechterij meegemaakt en weet dat 2 verzakers in het team de boel kunnen flessen, of ze kunnen niet beter, heb geen idee. Moet jij eens opletten 3x verliezen en VVV is weer langszij, best veel babbels stonden laatst nog 9e. Ja linker rijtje lekker man met zoveel geld op de bank toch links! Links lullen en rechts vullen dus, wees geen Max Huiberts dus! Play off als of wij die ooit gaan winnen met dan 8 fitte spelers, heb jij jong AZ of u19 wel eens zien spelen dan? 1 of 2 plekken? Je centrum man! Je voetbal begint van achteruit man! De inspeelpass, de opbouw, niet naar de keeper terugspelen, Pantha tegen die Kazachen! Vergeten al? Kostte Europees he! Lekker toch wel links vlak bij Heracles en VVV waar we niet eens van konden winnen, doe niet als of alles top is na 2 mega saaie duels. Of heb je alzheimer?En de rest alweer vergeten? Wuijtens is er af!
Vind ik leuk
donderdag 24 januari 2019 om 12:10
Je aannamens zijn diep donker zwart gekleurd.
Feit AZ staat 5e op 1 punt van de 4e plaats.
Dus op koers voor de Play-off voor een EL ticket.

Feit AZ staat in de halve finale in de Beker.

Feit AZ is veel te vroeg uitgeschakeld in de EL.


Feit 2 van de 3 doelstellingen zijn halverwege nog op schema.

2 uit 3 is goed. Zeker wanneer je langdurige blessures van Wuytens, Stengs en Boadu daar in mee neemt.

Ik zie het dus zeker niet zo inktzwart in als jij.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 18:49
Mijn aannamens, of de aanname met de kop van Hadzikiakos op Bizot waardoor de penalty kwam? Play offs hahahaha wanneer wonnen wij die dan? Verloren kansloos van Groningen en fcu.

Wat heb je aan die halve finale?Willem 2 heeft er 5 spelers bij, wij meer geblesseerden dan fitte!

AZ is zwart! Ook de cijfers! Dus er kan best wat gehaald worden gekke Gerrit.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 19:09
Feit: Wanneer Feyenoord, Ajax of AZ de Beker wint is de 4e plaats goed voor rechtstreekse plaatsing voor de EL
Dus die halve finale geeft AZ 75% kans op rechtstreekse plaatsing.

Feit: AZ schrijft zwarte cijfers itt Heerenveen, Utrecht of Vitesse waar de sponsoren de begroting moeten aanzuiveren.

Feit AZ verloor niet kansloos van Utrecht in de play-offs. In Alkmaar won AZ zeer overtuigend met 3-0 en het onderschatte de veerkracht waardoor Utrecht ook met 3-0 won. Utrecht plaats zich na strafschoppen.
Guido dat is niet kansloos.

Ook dit seizoen was AZ in beide wedstrijden tegen Utrecht de beste. In Utrecht mazzelde Utrecht want het was een “gestolen” winst.

Ik heb er alle vertrouwen in dat AZ met deze selectie de 4e plaats bereikt.

Veel succes verder !
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 01:06
Nee 50% want je kan hem ook verliezen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 01:16
Super kansloos met 3-0 niet doorgaan man man, jij vind het goed allemaal dat gemakszuchtige, als ze door waren gegaan en 1 goal hadden gemaakt was je er of werd het dan 5-1? 4e nipt voor de rest en een veel mindere uitgangspositie als je voor 3e of cup winst gaat! Verliezers van overmorgen spelers pas 31 augustus gaan halen en de 1e ronde tegen een Oostblokker er weer af, waar nog niemand van gehoord heeft! Ja gestolen omdat Max wederom lui met van Rhijn aan komt zetten en geen andere rechtsback of centraler rechter wilde gaan halen, gelukkig zeg jij het zelf al! Wie moet er staan als Teun geschorst wordt en Ron weer eens niet fit? Hoe dan? Steijn gaat nog erg lang duren, zeker nu ze hem te vroeg brachten.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 15:45
Guido heb jij wel plezier als je in hetstadion bent ? Of ben je dan de hele tijd aan het schelden en kankeren ?
In dat geval heb je vast wel een betere hobby waar je welnplezier aan hebt.

AZ is nu de best van de rest en zo speelt het ook. Daar ben ik trots op en geniet ik van.
In mindere wedstrijden support ok de club omdat de spelers daar meer aan hebben als een fluitconcert.

Natuurlijk gaat lang niet alles goed en kan het beter maar de beste stuurlui staan altijd aan wal.
AZ schrijft zwarte cijfers en moet dat blijven doen omdat de gemeente Alkmaar AZ zal laten vallen als het om financiële steun zou vragen.

Behoedzaam omgaan met de centen is dus een hoofdzaak. Niet alle aankopen renderen zo goed als gehoopt maar ook dat hoort erbij.

Dat moet je accepteren van een kleine club als AZ.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:19
Wat had jij trouwens gewijzigd?
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:59
Was een tikfoutje.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 23:20
In 2008 werden wij 11e en in 2014 wederom.
Vind ik leuk
De Hout +1950
woensdag 23 januari 2019 om 09:43
Maher blijft gewoon bij AZ. Komt goed.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 10:37
Er is idd een opening als ik Maher goed beluister.
Dat zou top zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws