'Ajax heeft er weleens slechter voor gestaan, maar dat heeft nu geen zin'

'Ajax heeft er weleens slechter voor gestaan, maar dat heeft nu geen zin'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 14:39zo 10-02-2019 om 14:39

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 15:09zo 10-02-2019 om 15:09

Ajax moet zich héél snel herpakken, anders wacht een blamage tegen Real Madrid in de achtste finale van de Champions League. Met die waarschuwing komt Matthijs de Ligt.

Ajax werd zaterdagavond te kijk gezet door Heracles Almelo (1-0), vier dagen voor de Champions League-kraker tegen Real Madrid. "We moeten onze eigen spel weer vinden", concludeert De Ligt in gesprek met de NOS. "Woensdag hebben we weer een wedstrijd en dan kunnen we al helemáál niet zo aantreden. Dan verlies je gewoon met 0-7."

Ook de landstitel is op dit moment een utopie, erkent de Ajax-aanvoerder. "Het verschil is vijf punten met een wedstrijd meer, dus PSV kan op acht punten komen. Je geeft het eigenlijk binnen een maand weg. Dat is heel erg zonde. Wat ik over de titelaspiraties kan zeggen... Ja, eigenlijk niets. Ajax heeft er weleens slechter voor gestaan, maar het heeft op dit moment helemaal geen zin om over de titel te praten. Heel moeilijk."

Lees ook: De Ligt ontgoocheld: "We hebben ons laten slachten als makke schaapjes"

Poll

Hoe eindigt de eerste ontmoeting tussen Ajax en Real Madrid?

(5144 stemmen)

Plaats een reactie

pico323 +7902
zondag 10 februari 2019 om 14:50
Kom op knallen tegen Real.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:53
Ben benieuwd of Ajax zich kan revancheren. Stel dat het niet lukt is het geen schande als je tegen real eruit vliegt. Ben wel benieuwd hoe het me de toekomst van Ten Hag zit. Als je dit seizoen weer geen prijs pakt terwijl je bijna 2x zoveel uitgeeft als je concurrent.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
De fries +2110
zondag 10 februari 2019 om 14:54
2e plek is bijna veilig
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:55
Moeten eerst nog winnen van Utreg maat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Goede reactie, met dat kleuter provoceer gedrag kan ik niks.

Ik ben ook benieuwd en het is idd geen schande om er tegen Real uit te vliegen.
Wat wel een schande is, vind ik, is bijna vijf jaar geen enkele prijs..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:16
Grappig genoeg zie ik Ajax het heel goed doen tegen Real. Ze zaten al met hun hoofd bij Real, tegen Heracles.
Je zag dat de spelers niet geblesseerd wouden raken en waren heel voorzichtig. Zochten duels ook niet op
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:35
Dat heeft niks met Real te maken , dat is puur een mentaliteitskwestie .
Voetballend heeft Ajax de beste selectie denk ik , maar op het gebied van passie , strijd en elk duel willen winnen , is het gewoon pure middelmaat bij de meeste spelers .
Met Ziyech en Tadic ga jij nooit de oorlog winnen ben ik bang
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:36
Meer respect voor Ziyech mag wel. By far de beste speler. Hij laat het allemaal op een andere manier zien.
Tadic laat zich wel veel te weinig zien inderdaad. Er ontbreekt gewoon echt een stofzuiger. Poulsen ofzo. Of een Serero.. die er altijd kort op zitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:38]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:47
Voetballend de beste speler inderdaad , maar als er wat anders gevraagd word dan geeft ie niet thuis , en word ie regelmatig afgetroefd .
Daarom zeg ik ook dat ze voetballend de beste selectie hebben , maar ze hebben ook een paar mannen met ballen nodig
Vind ik leuk
Jozef +45173
zondag 10 februari 2019 om 15:06
Misschien vergeet je wel dat Ajax weliswaar veel uitgegeven heeft, maar dat dat uit gelden komt die vooral ontvangen zijn via uitgaande transfers.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:20
Het gaat niet erom hoe het geld is verkregen maar dat het is uitgegeven. En dan zou je toch wel verwachten dat je nu bovenaan staat.
Vind ik leuk
Jozef +45173
zondag 10 februari 2019 om 15:24
Misschien komt PSV ook nog wel in de gelegenheid. Dan wordt er bijvoorbeeld een pak geld uitgegeven aan andere spelers ter vervanging van Lozano en Bergwijn, maar je zult ervaren dat je nooit dezelfde kwaliteit voor hetzelfde geld terug kan kopen. Dát is mijn punt en dát is het probleem waar Ajax sinds jaar en dag mee moet dealen. Kwalitatief denk ik dat Tadic gewoon een mindere voetballer is dan Kluivert... Kwalitatief was een Wöber of die andere verdedigers die gekocht zijn gewoon minder dan Sánchez.
Vind ik leuk
Beukenbv +398
zondag 10 februari 2019 om 15:56
Ja en daar heeft natuurlijk alleen Ajax last van. Ze hadden Sanchez ook niet zo snel kunnen verkopen.
Vind ik leuk
Jozef +45173
zondag 10 februari 2019 om 18:51
Was niet te houden in het huidige financiële geweld.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14525
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Zullen we even kijken naar de realiteit.
Ajax heeft een team met een marktwaarde van 369 miljoen.
PSV 196 miljoen - Feyenoord 92 miljoen - Heracles 22 miljoen.
Ajax verliest respectievelijk met 3-0 / 6-2 en 1-0 kansloos.
Ajax heeft ook al sinds 4 jaar sportief niets gewonnen in de ED.

.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:25
PSV heeft gewoon een stabiel elftal en goede buitenspelers. Dus het is logisch dat PSV bovenaan staat. Ajax heeft een stel individualisten in het elftal wat stuk voor stuk wel goede spelers zijn.Maar het is geen team en PSV wel. Dus geld zegt niet altijd iets. Ajax kan alleen boven zichzelf uitstijgen in de CL.
Vind ik leuk
Lekkerjoh +983
zondag 10 februari 2019 om 22:20
Je hoort er niemand over omdat Ajax het nog slechter doet maar PSV speelt ook voor geen meter op t moment en heeft ook al twee keer punten laten liggen in 4 potjes. Da's ook niet wat je zou verwachten van de nr 1
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:22
En salarissen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:21
Meteen wegwezen het liefst voor woensdag , schokeffect
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:23
Schokeffect van Keizer naar ten hag werkte anders ook niet echt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:27
Maar van ten Hag krijg je ook alleen maar een schok als je hem hoort en ziet , een schok van afgrijzen
Vind ik leuk
Jozef +45173
zondag 10 februari 2019 om 15:27
Afgelopen jaar was om een grote reden een vreselijk jaar dat gevoeld werd tot in de diepste geledingen van onze mooie club. Dat was gewoon vreselijk en had grote impact op alles en iedereen. Dit jaar leek een ommekeer te brengen en wat nu gebeurt heeft niks meer te maken met de tragedie van afgelopen jaar. We vinden het klote.

Als we dan toch een voordeel mogen zoeken: de leegloop zal waarschijnlijk minder drastisch zijn dan eerst werd gevreesd...
Vind ik leuk
markie +3229
zondag 10 februari 2019 om 15:28
Fijn om te lezen dat er ook normaal op een topic gereageerd kan worden... Kijk en huiver, zo kan het hier dus ook +1
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:54
Ja wordt tussen 0-5 en 0-7 afhankelijk van real’s genade.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:34
Sneu
Vind ik leuk
repeP +2285
zondag 10 februari 2019 om 16:01
Vrees dat het niet weinig bewaarheid zal gaan worden wanneer Ajax met wederom zoveel ruimte achter de verdediging gaat spelen.
Vind ik leuk
Beukenbv +398
zondag 10 februari 2019 om 15:58
Ik denk 6:2.
Vind ik leuk
John M. +5135
zondag 10 februari 2019 om 16:36
Zo te zien wordt het dus volgens jou 0-6, dat is tussen 0-5 en 0-7.
Vind ik leuk
J de Wit +2315
zondag 10 februari 2019 om 14:57
Vraag aan eventuele insiders/goed geïnformeerde supporters! Staat Eric ten Hag nu wel ter discussie binnen de gelederen van Ajax?

Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij een goede coach is. Maar de afgelopen 5+ wedstrijden kan ik totaal geen begrip tonen voor doorgevoerde wissels.

Ajax heeft echt we een top selectie in NL. Veruit de beste! Wordt het niet tijd dat er een top coach wordt gehaald?

Met de huidige portemonnee en aanloopbeleid is het heus wel interessant een top coach te verleiden!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:14
Ze weten het blijkbaar ook niet meer
Vind ik leuk
De fries +2110
zondag 10 februari 2019 om 15:19
Dat “veruit de beste”...
Daar zit de kern , daar gaat het mis!
Vind ik leuk
J de Wit +2315
zondag 10 februari 2019 om 15:20
Nee, eerlijk gezegd denk ik toch dat het zo is. Ik denk dat Ajax in Nederland de beste selectie heeft!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:21
Denk dat de selectie van ajax en PSV gelijkwaardig zijn. De bank van ajax is wel beter.
Vind ik leuk
J de Wit +2315
zondag 10 februari 2019 om 15:24
Dat denk ik ook, maar door de bank schieten ze er wel boven uit!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:24
Selectie ajax veel beter , trainer PSV ook veel beter.
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 10 februari 2019 om 15:42
Hou op man zeg!! Een selectie die geen team is kan je geen selectie noemen. Plus dit
PSV heeft gelijkwaardige keeper. Betere buitenspelers en 2 backs en echte spits dan zit je al op 6 spelers. Als men de selectie wilt versterkken en 17 mio voor Blind betaald dan ben je niet goed in je bovenkamer.
Meest overschatte voetballer aller tijden die gozer heeft n8ets van een prof letterlijk niets.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:53
Kom op die spits van jullie is gewoon een houten Klaas die totaal twee goede seizoenen heeft gehad, en nogmaals als het geen team is ligt dat aan de trainer , daarom zeg ik dat jullie een betere trainer hebben , en wij veel betere spelers.
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 10 februari 2019 om 19:07
Houten Klaas? Heb je zijn goals gezien haha...heerlijke spits om te hebben en hij verdient een beeld van diamant want goud is te goedkoop.
We love U LUUK
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Kinderhand is snel gevuld
Vind ik leuk
Lachuh +961
zondag 10 februari 2019 om 15:41
Bank van ajax is helemaal niet beter, de invallers van PSV hebben al verschillende wedstrijden het verschil gemaakt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:19
Ben het helemaal met je eens.
Vind ik leuk
De fries +2110
zondag 10 februari 2019 om 15:28
Dat mag je vinden.
Het probleem is voor Ajax dat ze dat steeds herhalen!
Spelers, supporters en media gaan het benoemen.
Grote valkuil..
Als PSV supporter heb ik er geen moeite mee en prijs ze ook de hemel in.
Vind ik leuk
J de Wit +2315
zondag 10 februari 2019 om 15:32
Ik denk dat ik ook gelijk heb. En natuurlijk zijn de meningen verdeeld. Ik ben erg enthousiast over PSV en dat ze wel naar behoren presteren. Van Bommel is een topcoach in wording. Ik vind dus dat er duidelijk bij Ajax schort aan visie bij het vastleggen van een coach!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:23
Jij hebt voor 300 procent gelijk.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:18
Wordt nooit 0-7. 100% focus, adrenaline gierend door stadion en vaten. Kan zomaar Wereldpot zijn.
Vind ik leuk
J de Wit +2315
zondag 10 februari 2019 om 15:21
Hoop het! Hoop het echt!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:25
Ligt aan het tactisch brein van onze wereldse trainer.
Vind ik leuk
phritzzz +4448
zondag 10 februari 2019 om 15:25
@Pico323
Kom op Ajax. Punten pakken tegen Real. Zou mooi zijn om ze met een dikke nederlaag naar Spanje terug te sturen!
Vind ik leuk
Mass +5705
zondag 10 februari 2019 om 14:51
Precies..en dan zal feyenoord de genadeklap geven...einde seizoen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:58
Die zie ik niet snel gebeuren. Ajax is niet de favoriet maar echt niet ineens kansloos in de Kuip
Vind ik leuk
j-roen11 +2561
zondag 10 februari 2019 om 14:58
Dat vrees ik ook en misschien maar goed ook, of je dat overigens als genadeklap moet omschrijven maar goed. Woensdag moeten we eigenlijk ook helemaal niet willen winnen. Dan menen de mannetjes weer dat ze iets voorstellen dat ze het maar eens laten zien tegen Heerenveen, heracles enz. Als je woensdag wel presteert maakt gisteren alleen maar zuurder. Je kan het ten hag bijna niet kwalijk nemen maar die man is ook verantwoordelijk voor het mentale stuk. Maar probleem ligt denk ik veel dieper...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:02
Jawel Hij had onze spelers alweer na Heerenveen scherp moeten krijgen dat is niet gebeurd.
Vind ik leuk
j-roen11 +2561
zondag 10 februari 2019 om 15:08
Weet je wat hij dan moet doen minimaal vijf man naar de tribune verbannen omdat ze overal mee bezig behalve met voetbal. Daar moet je denk ik serieus bijna volleerd gedragswetenschapper voor zijn om dat in goede banen te leiden. Vind overigens wel dat hij volledig verantwoordelijk is hoor, maar zeker niet hij alleen. En laten we wel wezen voor de winter speel je prima voetbal, nu kan de man er niks van als trainer. Dat kan natuurlijk ook nooit waar zijn. Ze moeten eens in de jeugd beginnen te vertellen dat er meer is dan mooi voetbal, roepen dat je de beste bent en eens wat meer door de modder kruipen. Het is een verwaande cultuur. Langzamerhand roep ik het zo vaak dat ik bijna van mijn geloof beginnen te vallen en dat vind ik nog veel erger dan van heracles verliezen....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:10
Precies 5 man eruit gooien maar daar heeft hij de ballen niet voor.
Vind ik leuk
j-roen11 +2561
zondag 10 februari 2019 om 15:14
Geef het je ook te doen als je dan verliest moet je het eens maken, maar eens benieuwd wat hij nu doet. Vind zijn uitleg overigens ook steeds moeilijker te verkroppen. Labyad brengen omdat je met de wissel van schone spelhervatting inlevert. Op zich al ridicuul maar dan staat Ziyech er nog en hoop dat ze allemaal wel een corner kunnen voorgooien....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:29
Nee niet eruit gooien , motiveren vertrouwen geven mee praten oftewel managen , en niet zoals bij Nerres maanden niet tegen praten. Weg sturen die kut trainer.
Vind ik leuk
Mass +5705
zondag 10 februari 2019 om 15:03
Denk ik ook....Maja, probeer dat er nog maar eens uit te halen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:32
Zeker kun je hun dat wel kwalijk nemen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19416
zondag 10 februari 2019 om 14:53
Ik ga toch inzetten op een 7-0 voor Madrid. Kassa.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Dan ben je nog aan de voorzichtige kant.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10980
zondag 10 februari 2019 om 15:26
426x op unibet. Meijertje op zetten dan maar 😉
Vind ik leuk
S - SIDE +292
zondag 10 februari 2019 om 14:53
woensdag genieten,,,,

real show : voetbal
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Ja dat hebben wij ook gedaan tegen die Slowaken.
Vind ik leuk
De fries +2110
zondag 10 februari 2019 om 14:53
De Ligt is te jong/onervaren nog.. waar blijven de reacties van die toppers, tadic en zyech?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:56
Toppers? Meen je sarcastisch neem ik aan.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:56
Dit probleem krijg je niet meer uit het team. Zeker niet met zo'n middelmatige coach.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:56
Ik ben er bang voor. Ik hoop op een kleine overwinning ook al is de kans bijna nihil.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:58
Ergens in mijn hoop ik dat het gebeurd. verwende arrogante kut spelers. Ik ben echt pis link na wat ik gisterenavond gezien heb.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:59
Ten Hag, blind, v/d Beek, de Ligt....

Wanneer komt het artikel met Mino??

Ik kan niet wachten!!!!
Vind ik leuk
Siemjo +369
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Als je in de Nederlandse competitie in 4 wedstrijden 4 punten haalt, is het een utopie dat men tegen Real Madrid gaat winnen. Men mag blij zijn als het geen grote nederlaag wordt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:12
Ben jij woensdagavond ook hier als Ajax wel een goed resultaat neerzet?
Vind ik leuk
Siemjo +369
zondag 10 februari 2019 om 15:21
Keep dreaming
Vind ik leuk
debacle +561
zondag 10 februari 2019 om 15:00
En daarna verliezen van feyenoord, en dan gaat het los!! Voorpel ik je
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:00
Ik denk dat we gewoon gaan winnen met 5-0 ofz! De grote Kasper Dolberg show met 5 goals! Oh wacht Ten Hag is trainer... Dan starten we met Tadic in de spits... Ja laat dan maar...
Vind ik leuk
debacle +561
zondag 10 februari 2019 om 15:01
Ben benieuwd of op 1 maart de mensen nog op hun plek zitten
Vind ik leuk
Bizzy +22905
zondag 10 februari 2019 om 15:02
Kurt Linder als trainer bij Ajax :(
Haast niet te overtreffen. Bengtson bij Feijenoord ook niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:04
De ligt was anders ook niet bij de les
Vind ik leuk
Retweet +848
zondag 10 februari 2019 om 15:05
Hoop op 0-1 waardoor er nog hoop is... En dat dan de spelers zich weer gaan "sparen" in de competitie zodat de Amsterdammers weer tegen een zwoerd aanlopen. Zou mooi zijn. Van mij mogen ze ver komen in de championsleague.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
zondag 10 februari 2019 om 15:06
Maar toen was PSV ook een stuk zwakker, helemaal toen Ajax 4 x kampioen werdt, toen had PSV de zwakste verdediging ooit. die 4 schalen kwamen niet omdat Ajax zo goed was toen..
Vind ik leuk
mason +2417
zondag 10 februari 2019 om 15:14
Heerenveen staat net boven de degradatie streep dat is nog veel erger. Wat een gejank vanuit dat Amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:19
Hoe je het ook wendt of keert.. Ajax heeft gisteren zijn titelkansen verspeelt. Psv gaat lachend door richting weer een schaal, woensdag krijgt Ajax een pijnlijke les in effectief voetballen en wordt op een dikke nederlaag getrakteerd.. Iedereen gaat weer zingen “helemaal niets in Amsterdam” want ook de beker gaat em niet worden (is niet belangrijk genoeg in de ogen van de spelers) en volgend seizoen? Dan zijn we met zijn allen in augustus alweer uitgevoetbald in Europa.. maar hey.. helemaal niets in Nederland! Het nieuwe Luxemburg van de wereld...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:20
Na woensdag een nieuwe trainer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:21
In Heerenveen heeft PSV het lastig.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:26
Als PSV in Heerenveen win, komt het kampioenschap dichtbij!
Vind ik leuk
Muscles +2098
zondag 10 februari 2019 om 15:44
Alleen bezig zijn met transfers is killing, dus Gvd die knop om en ga ervoor. Forza AFCA till I die maar dat duurt nog heel lang 🎩💫👊🏽
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:21
ik hoop echt op een win voor ajax,gelijk gaat helaas niet genoeg zijn met de blik op de volgende pot in santiago bernabeau ik hoop ook dat ze gister al met real in het hoofd bezig waren is natuulijk geen excuus maar dat weten de sleutelspelers van Ajax echt wel ,ik als psver hoop dat ze woensdag gaan knallen en eenngoed resultaat neer zetten dat s geen sarcasme
Vind ik leuk
Nr14always +5627
zondag 10 februari 2019 om 16:22
Klopt en toen kwam Johan, en die lifte Ajax en de hele ED naar een hoger platform, dus Johan als je ons hoort, HELP, SOS,
Vind ik leuk
Siemjo +369
zondag 10 februari 2019 om 16:25
Als je nu als trainer aan gaat geven dat Donny van de Beek steeds de vrije man was maar men die niet kon inspelen, dan ga je die wisselen. Dan leg niet de vinger op de zere plek en wissel je niet de spelers die deze foutieve inspeelpass verzorgde.
Vind ik leuk
Siemjo +369
zondag 10 februari 2019 om 16:28
Heeft de Ligt de uitslag al voorspelt?
Vind ik leuk
Nar +1244
zondag 10 februari 2019 om 16:35
Het is tijd dat we dingen gaan doen en niet gaan snotteren over onze eigen tekortkomingen.... Speel een goeie pot tegen Real, winst is geeneens noodzaak, en de fans gaan weer in jullie geloven. Hou op met het gepraat en laat het zien, Matthijs....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 16:36]
Vind ik leuk
CLX +12
zondag 10 februari 2019 om 18:48
HALA MADRID
Vind ik leuk
CLX +12
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Hala madrid!!’ Afslachten die handel
Vind ik leuk
CLX +12
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Heerlijke pot wordt dat. Ik wil Ajax bij deze alvast bedanken voor een vermakelijke ondergang :)
Vind ik leuk
Gammerth +288
maandag 11 februari 2019 om 12:20
Als Real supporter vind ik dat Ajax alles moet geven, en als ze dan verliezen maar wel hebben getoond wie ze zijn, is het niet erg om eruit te gaan door deels de ploeg die het toernooi de afgelopen 3 keer heeft gewonnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws