Tadic: Als ik het heel hard moet zeggen: het is een schande voor de Eredivisie

Tadic: "Als ik het heel hard moet zeggen: het is een schande voor de Eredivisie"

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 06:46ma 18-02-2019 om 06:46

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 08:19ma 18-02-2019 om 08:19

Als het aan Dusan Tadic ligt verdwijnt kunstgras zo snel mogelijk uit de Eredivisie. De Servische aanvaller van Ajax noemt de kunstsprieten zelfs een schande voor de Nederlandse competitie.

"Ik haat kunstgras echt", steekt Tadic van wal in De Telegraaf. "Als ik het heel hard moet zeggen: het is echt een schande voor de Eredivisie. We hebben een mooie competitie, in mooie stadions met mooie velden, maar zes ploegen spelen op kunstgras. In mijn ogen is dat echt niet mogelijk. Als je als competitie wilt groeien, moet dit echt veranderen."

Het ligt volgens de Serviër (30) niet aan zijn leeftijd. "Nee, nee. Ik voel me heel fit voor mijn leeftijd, maar na de wedstrijden op kunstgras voel ik me slecht, heb ik extra hersteltijd nodig. Op gewoon gras kan ik elke dag voetballen en dan is er geen enkel probleem", stelt de routinier, die de KNVB vraagt in ieder geval niet meer voor Champions League-duels op kunstgras te hoeven spelen.

"We moeten Nederland blijdschap en punten bezorgen", doelt de routinier van Ajax op de UEFA-coëfficiëntenlijst. "En het maakt dan niet uit of het Ajax, PSV of Feyenoord betreft. Na Heracles-uit, in de aanloop naar Real Madrid-thuis moest ik drie of vier dagen herstellen. Ik voelde mijn rug, nek, bilspieren, bovenbeen, lies, knieën en enkels."

Plaats een reactie

diekertjedap +5419
maandag 18 februari 2019 om 06:49
we weten het nu wel ondertussen. ook op natuurgras vallen jullie vies tegen tadic.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 06:50]
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 07:10
Clubs met kunstgras verplicht laten degraderen, en dan loten uit kkd met clubs met gras is de juiste oplossing.
Vind ik leuk
yuuup +10803
maandag 18 februari 2019 om 07:31
Beetje heftig vind je niet? Dan kun je de Eredivisie meteen opdoeken. Alleen Heracles verbannen en je bent er. Dan kan het plan van PSV Feyenoord en Ajax doorgang krijgen, waardoor de clubs die overstappen op gras een flinke compensatie krijgen. (zonder Heracles nog iets meer)

Het is sowieso tijd dat de KNVB dit soort oplossingen er gewoon doorheen trapt. Iedereen weet dat het beter is voor de Eredivisie in het algemeen. Alleen omdat Heracles een paar ton meer wil, blijven we maar verder afzakken. En anders lapt de KNVB nog een paar miljoen erbij. Wat een getrut allemaal. Maarja daar ligt die Smit natuurlijk weer pontificaal dwars.
En ondertussen staat iedereen erbij en kijkt hoe de Eredivisie naar de verdommenis gaat.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:32]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:35
Alleen Heracles??, ADO en PEC hebben ook al kunstgras Emmen volgens mij ook
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:46
ADO gaat het al eruit gooien . Is al in the works.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:01
Alleen Heracles wilt niet terug naar echt gras. Dus gewoon weg met die club.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:57
heeft te maken met de hoofdsponsor van Heracles. Die maakt die velden namelijk...

Als tussentijdse oplossing lijkt het mij wel een goed idee om voorafgaande een Europese wedstrijd niet op kunstgras te spelen. Dat zou al een boel schelen voor bijvoorbeeld een Ajax en PSV.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 13:10
De keuze voor kunstgras hangt niet af van de sponsor.

Als je een beetje verdiept weet je dat Asito de hoofdsponsor is en niet Ten Cate.

De reden is dat Heracles op kunstgras in stadion kan trainen, tweede elftal kan maandag in het stadion spelen en minder onderhoud. Dus kostenplaatje.... bovendien houd Heracles zich aan de gestelde regels.

Trouwens PSV en AJAX verliezen Europese wedstrijden op echt gras ook dus wat maakt dat uit?
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 09:59
Dat Ten Cate-matje is om te janken. Eigenlijk moeten de clubs met gras gewoon eisen stellen: dat plastic eruit, of wij doen niet meer mee. Dan is het direct afgelopen, kan iedereen weer gewoon zijn tanden poetsen en lekker slapen. Liever naakt, dan namaak, een kreet die notabene uit dezelfde streek afkomstig is als dat douchegordijnenspul van Ten Cate.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:02
Tsja ze verstoppen zich achter het woord vernieuwing. Maar wat is de voorruitgang als goede voetballers niet meer in Nederland willen voetballen omdat er op tapijt gespeeld word.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 15:10
Ha Sven, je hebt gelijk man. Als vooruitgang betekent dat we allemaal op tapijt vooruit kunnen lopen (of bijna allemaal), dan is dat inderdaad vooruitgang. Maar als mensen denken dat je er ook normaal op kunt voetballen dan blijkt dat tapijt een verwoestende uitwerking heeft op het denkvermogen en het verstand van diezelfde mensen. Omdat ik dat zielig vind en omdat ik heb ontdekt dat over het algemeen alleen fans van die plasticspelende clubs zo denken, moeten we enige passie met ze hebben. Tot het einde van het seizoen en dan deze mensen de zomer lang laten kamperen op dat hete spul als de zon onbarmhartig schijnt en de blaren op je voeten brandblaren blijken te zijn. Verder alles goed?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 15:11]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:26
Precies dan weten ze wel beter, goh wat ruikt het toch raar hier tsja het gras is gesmolten.

Alles gaat wel weer prima, druk bezig met mijn studie dus dat gaat zijn gangetje en gelukkig(naar mijn mening) is de winter wel zo goed als voorbij. Ik word er altijd zo depri en zo treurig van, nu de zon weer een beetje begint te schijnen voel ik me ook weer goed in mijn vel zitten net als in het begin van het schooljaar.

Ik vind dat we met school ook een winterstop moeten hebben. :p
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 15:42
Ja, ijsvrij voor zes weken of zo ;-). Fijn dat het zo goed gaat Sven, zet hem op hè.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 13:02
Dan doet Utrecht toch gewoon lekker niet mee!

Trouwens wel eens op de mat in het Polman stadion gestaan?
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 13:05
Nee, niet op de mat staan. Trouwens ik sta nergens op matten, ik zit boven vier wielen.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 13:11
Hoe weet je dan dat die mat om te janken is?

Alleen van zien? Dan is Utrecht ook om te janken
Vind ik leuk
mcmodd +26846
dinsdag 19 februari 2019 om 13:20
Nee, ik praat regelmatig met spelers die er moeten spelen. En als je oplet dan zie je een heel ander gedrag van de bal op zulke velden. Het stuit anders, rollende ballen worden geremd zodat het geven van een dieptepass vaak mislukt, de wrijving van de bal op het veld maakt dat die anders van een schutter vertrekt, enz. Als ik over plastic velden praat, moet ik wel argumenten hebben van eigen waarneming, dat ben ik met je eens. Welnu, hier waren die argumenten.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 14:13
Praten met anderen is dus niet echt een eigen waarneming, maar van horen zeggen.

Het kunstgras is vlak en heeft geen polletjes, dus strakke ballen komen gewoon aan...
Vind ik leuk
mcmodd +26846
woensdag 20 februari 2019 om 12:31
Kunstgras bestaat niet. Als het wel zo was zouden ze wel met kunstballen spelen.
Vind ik leuk
Beste PSV +280
maandag 18 februari 2019 om 16:22
Gewoon weg ook nog haha
Vind ik leuk
HanV +5445
maandag 18 februari 2019 om 09:27
Je moet de plannen van de top3 nog maar eens nalezen. Die hebben bedacht dat ze de clubs ZONDER kunstgras juist een premie geven die maximaal rond de 4 ton per jaar is afhankelijk van de resultaten in Europa. Het is een subsidie voor grasclubs om niet over te stappen op kunstgras, niet het omgekeerde. Bovendien kun je geen beleid maken door onzekere inkomsten te gebruiken om zekere hogere uitgaven te doen. Dat kunnen alleen clubs die een gevuld geldpakhuis hebben, aan de UEFA-slang liggen of een eigenaar hebben die het tekort elk jaar aanvult.
Vind ik leuk
flater +59
maandag 18 februari 2019 om 18:15
denk dat je toch verkeert ben geinformeert.

Er komt geen verbod op kunstgras in de eredivisie en de competitie krijgt geen nieuwe opzet met zestien clubs en play-offs om de landstitel. Wel komt er een aantrekkelijke bonusregeling voor clubs die op natuurgras of hybride gras spelen, wat een stimulans moet vormen voor kunstgrasclubs om over te stappen. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een cruciale vergadering van de Eredivisie CV (ECV), de organisatie die de belangen behartigt van de eredivisieclubs.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/15/clubs-besluiten-geen-verbod-op-kunstgras-in-eredivisie-a2755340
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 08:23
Ik heb de het NRC-artikel gelezen en ik vind dat mijn post prima weergeeft wat daar staat. Maar het gedeelte vanaf "Bovendien" is natuurlijk een mening.
Al zal iedereen begrijpen dat de Europese premies per jaar kunnen wisselen omdat die van de resultaten afhankelijk zijn.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 14:46
De KNVB heeft kunstgras zelf gepromoot dus wat denk je dat die doen.Die gaan er niets voor doen die laten het aan de clubs.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 14:49
De Eredivisie gaat overigens niet van dat kunstgras naar de bliksem.Maar door de KNVB en de clubs zelf die hun rechten voor een schijntje aan Fox hebben verkocht en dan gelijk maar zoveel jaar vastzetten.
Vind ik leuk
Nr14always +3665
maandag 18 februari 2019 om 16:15
Die paardenkop uit Almelo met dat paardengebit eruit bij de knvb, en strakke regels, dat klote nepgras eruit en klaar.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:16
Wat een onzin om die clubs verplicht te laten degraderen, houden zich toch gewoon verder aan de regels zoals die er zijn
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 08:17
Regels aanpassen en verplichte degradatie is de enige juiste maatregel tegen deze parasiterende clubs van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:21
Regels aanpassen idd, direct verplichte degradatie is het meest bizarre wat je kunt bedenken
Zijn geen parasiterende clubs
Zijn gewoon clubs die zich netjes aan de regels houden zoals ze er zijn
Zoals jij het omschrijft lijk je met terugwerkende kracht alsnog die clubs te willen straffen voor iets wat ze niet verkeerd hebben gedaan
Aleen omdat de fifa/uefa/knvb bepaalde regels niet op tijd veranderd hebben
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:03
Directe degradatie slaat inderdaad nergens op. Als je de regels aanpast en een club houdt zich niet aan de regels kun je ze ''straffen''. Alleen directe degradatie is een veel te zware straf. Een straf zou kunnen zijn: punten mindering. Dat een club op kunstgras begint met min 6 punten.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 13:04
Ook dat slaat nergens op!

En clubs met een reteslechte grasmat? ook maar strafpunten?
Clubs met een dak op het stadion, ook maar strafpunten?
Vind ik leuk
BT410 +398
maandag 18 februari 2019 om 09:01
Dat vind ik een goeie van je
Vind ik leuk
74ratje +701
maandag 18 februari 2019 om 10:21
Niet loten, maar de hoogst geeindigde ploegen met gras naar de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:29
Goed voorstel. Voor 1 juni gras anders verplicht degraderen. 1-6 keuken clubs laten promoveren
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:13
Diekertje, kan ik hier uit opmaken dat jij vóór kunstgras bent?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:19
Nee hij is nergens vóór, is alleen maar tegen Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:53
Klopt
Vind ik leuk
yuuup +10803
maandag 18 februari 2019 om 07:17
Net als deze reactie. Erg lollig onder de paar trollen, maar iedere voetballer van niveau denkt er zo over. Jullie hebben die ellende toch ook niet liggen?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:33]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:21
Woensdagavond was dat goed te zien
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:35
5-0 tegen NAC meest recent nog kan zo nog heel wat resultaten opnoemen rund
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:50
Zat oppe trap...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:52
Psv ook
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:25
Jij ook Diek
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:14
Volgens mij was Ajax het bijna als enige tevreden met het speelschema.
Andere ploegen hebben zo wie zo niets te vertellen over het schema.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:24
Het grote boze Ajax weer. Foei toch, Ajax!
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 06:52
Klopt, het is ook triest dat Heracles alles tegen houdt. Gewoon uit de Eredivisie verbannen en terug op natuurgras.
Vind ik leuk
diekertjedap +5419
maandag 18 februari 2019 om 06:54
niet alleen heracles hoor, zijn nog andere clubs die zich niet laten piepelen door die " top " clubs.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 06:58
Jij moet lekker zaalvoetbal gaan volgen, met je piepelen.
Kunstgras en gras is geen vergelijk.
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 06:59
Kort geleden is er overleg geweest tussen de kunstgras clubs en de KNVB. Ze zouden een vergoeding krijgen als ze op natuurgras zouden gaan spelen. Iedereen deed mee behalve Heracles. Dus dan had ik als KNVB gewoon gezegd terug naar de KKD. Niet mee willen doen is gewoon wegwezen. En het heeft niks met alleen de topclubs te maken, alle spelers van de gewone clubs hebben er een hekel aan.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 07:21
Zolang die oud voorzitter Jan Smit een vingertje in de pap heeft over dit onderwerp zal heracles gewoon kunstgras houden.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 18 februari 2019 om 07:39
Het probleem is dat kunstgras door de FIFA word toegestaan.
Hierdoor kan de KNVB het ook niet verbieden. Heracles heeft dat ook gebruikt, als de KNVB maatregelen neemt tegen kunstgras zoals het te verbieden in de eredivisie dan maakt Heracles er een zaak van bij de FIFA. En dat winnen ze omdat ze de regels van de FIFA niet schenden met kunstgras.

Het is makkelijk om hierover op de KNVB te gaan zitten haten maar de KNVB doet hun uiterste best hiervoor, het is Heracles dat dwars ligt, en je kan ze er simpelweg niet uit gooien.

Als Heracles zou degraderen en je kan daarna unaniem stemmen om kunstgras te verbieden dan kan het wel, want met een unanieme stemming kan je dat soort regels invoeren. Als Heracles dan weer zou promoveren moeten ze zich wel aan die ingestelde regels houden.

Dus volgend seizoen gewoon alle clubs 200% geven tegen Heracles, dit lekker als motivatie gebruiken en met alle clubs het Heracles zo moeilijk mogelijk maken in de hoop dat ze eruit vliegen.
Vind ik leuk
EdwinH.. +155
maandag 18 februari 2019 om 10:35
Alle clubs, die tegen kunstgras zijn, hebben toch ook gewoon gewonnen van Heracles???
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 18 februari 2019 om 14:55
De KNVB heeft kunstgras zelf gepromoot en wilde alle clubs op kunstgras.Nu er gezeur over is doen ze net of hun neus bloed.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
maandag 18 februari 2019 om 15:15
Er is compensatie aangeboden. Je weet altijd van te voren dat dit soort dingen nieuw zijn en dat het dus ook kan zijn dat het niet bevalt.
Het bevalt nu niet en dan moeten we gewoon terug. de KNVB heeft daar compensatie tegenover gezet zodat de kosten van het switchen word gecompenseerd. Maar nu zijn er clubs die niet terug willen omdat het onderhoudt van een kunstmat ook goedkoper is.
Maar dit is natuurlijke grote bullshit, als het kunstgras nooit was ingevoerd had je ook gewoon een echte mat moeten onderhouden, dus had je die kosten ook moeten maken.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:18
Of jij moet het over een heel ander overleg hebben dan wat ik heb gevolgd
Maar Dit overleg ging niet aleen maar o.a. Over kunstgras
En het was niet aleen Heracles die hiermee niet akoord ging
Vind ik leuk
HanV +5445
maandag 18 februari 2019 om 09:38
Het is zijn werkelijkheid, om te beginnen was het een overleg van de eredivisieclubs onderling, de ECV en niet met de KNVB. Verder is er niet eens gestemd over wel/geen kunstgras omdat al voor de vergadering duidelijk was dat een voorstel geen meerderheid zou hebben. Verder heeft de KNVB juist eerder laten weten dat elke club zelf bepaald op welke ondergrond het zijn thuiswedstrijden speelt. Een verbod zit er niet in. Verder speelde Tadic gewoon tegen Real, en was de teneur toch juist dat hij in de spits een prima optie was om ook in de competitie te gebruiken. Nou, dat hebben we dit weekend gezien. Gewoon een echte centrumspits erin en het liep.
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 18 februari 2019 om 09:58
Oud voorzitter van Heracles is nu bestuurslid betaald voetbal om die kunsttroep veilig te stellen.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 06:55
Dat speelt al jaren tadic, oud verhaal.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 06:59
Het speelt anders nog steeds.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:00
Inderdaad, maar er word weinig aan gedaan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:03
En dat is een schande. Je ziet kunstgrasvelden die mijn vrouw zou weigeren als deurmat. Zo slecht.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:04
Zeker, dus dat is een zaak voor de KNVB.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:05
Dat ben ik met je een maar helaas gebeurt daar weinig.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:08
Zeker, anders moeten de clubs de handen in één slaan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:11
Helaas lukt dat niet. Blijkbaar kan de hele eredivisie gegijzeld worden door één of een paar clubs.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:14
Het kan toch niet zo zijn dat de clubs met kunstgras iets te vertellen hebben. Binnen 2 jaar gras anders naar de kkd.dat moet de KNVB eisen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:15
Ik ben voor!
Vind ik leuk
Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:16
Zo is dat.👍
Vind ik leuk
HanV +5445
maandag 18 februari 2019 om 09:41
Ajax, PSV en Feyenoord?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:50
Qua kunstgras niet toch? Of zie jij het anders?
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 06:56
Nog maar een keer.....

Weg met Kunstgras!
Vind ik leuk
mazu +3896
maandag 18 februari 2019 om 07:15
En weg met de nepteams
Vind ik leuk
Farmer +14264
maandag 18 februari 2019 om 07:24
De Clubs mogen van mij gerust blijven, maar die klerevelden moeten gewoon 'als een bijbels geschrift worden verbannen'.

Laat alle BVO's gewoon wat euro's lappen... Eredivisieclubs - verhoudingsgewijs - iets meer dan KKD's... en zorg dat die shit gewoon weg komt..... Gewoon natuurgras op ALLE BVO-velden....

eenmalige investering, en komt de hele uitstraling van het Nederlandse Voetbal ten goede....

T is puur belangenverstrengeling en 'de vrees dat een ander profiteert van...' dat bv de KNVB de portomonee nog niet getrokken heeft... te veel gekibbel en onderlinge touwtrekkerij...
(Vooral Heracles met hoofdsponsor Ten Cate schijnt 'commercieel, en juridisch' een obstakel te zijn... ongeacht hoe graag Heracles dan een Natuurveld zou willen bv... Dat zijn de contracten....)
Vind ik leuk
mazu +3896
maandag 18 februari 2019 om 07:29
Ik vind dat de Knvb verstoppertje speelt en wegloopt voor haar verantwoordelijkheid. De Knvb moet de beslissing nemen om het kunstgras uit te bannen, dan ben je van alle discussies af.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 18 februari 2019 om 07:45
Dacht dat ie schoonmaakbedrijf Aisto de hoofdsponsor is?
Vind ik leuk
mazu +3896
maandag 18 februari 2019 om 06:57
Hehe eindelijk een speler die durft te zeggen dat kunstgras echt niet kan. Misschien kunnen de clubs een keer gaan praten om het kunstgras te verbieden in de eredivisie, het zou tijd worden!!
Vind ik leuk
Vak-DD +12418
maandag 18 februari 2019 om 07:02
Is gedaan en alle kunstgras clubs wilden meedoen behalve Heracles. Die houden alles tegen.
Vind ik leuk
mazu +3896
maandag 18 februari 2019 om 07:14
Je meent het, heb dat niet meegekregen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
maandag 18 februari 2019 om 07:46
En later kwam Emmen erbij die er tegen was.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:12
Daar moet tadic maar aan wennen, de man van 17 miljoen valt behoorlijk tegen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:24
Slechts 15 doelpuntjes en 7 assists, wat valt dat tegen inderdaad...
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:25]
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:18
Laat meneer tadic nou gewoon zijn mond houden. Waarom denk die man dat die zo vreselijk goed is?? Omdat hij zich heeft gehandhaafd met Southampton ? Man maakt zich met de week belachelijker.
Vind ik leuk
Jozef +44122
maandag 18 februari 2019 om 07:34
Scoorde wederom afgelopen weekend.

Hij houdt een pleidooi voor afschaffing kunstgras. Dat is iets wat meer dan 90% van de voetballiefhebbers in Nederland ook wil.

Wat jij zegt komt uit je beperkte geest.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:40
Jozef die het woord beperkt gebruikt haha. Wordt steeds leuker hier.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:46]
Vind ik leuk
Jozef +44122
maandag 18 februari 2019 om 07:44
...wordt....

Gebruik om te beginnen eens goede argumenten. Het zou je sieren.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:49
Bedankt Jozef. Argumenten verzinnen tegen iemand die mensen beperkt noemt als ze kritisch zijn op een ajacied?? Haha nee dankje jozef.
Vind ik leuk
Jozef +44122
maandag 18 februari 2019 om 07:52
Ik kan je slechts beoordelen op wat je hier uitkraamt en daarbij was ik nog mild...

Ik lees nergens enige onderbouwing voor uitspraken die op zijn zachtst gezegd uit een vernauwde koker lijken te komen....
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:56
Je leest dus al mijn reactie. Dan kan ik je maar een dingen vertellen en dat is doe eens met zinnigs met je leven jozef haha. En je geeft bijna op elke reactie van mij antwoord. Toch vreemd jozef ... Lekker mee doorgaan, ik vind je wel vermakelijk.
Vind ik leuk
Jozef +44122
maandag 18 februari 2019 om 09:56
Mooi dan.

Is dat reageren niet wederzijds?

Nog steeds geen inhoudelijke reactie van je trouwens.
Vind ik leuk
Molletje +2515
maandag 18 februari 2019 om 07:51
Als er 1 iemand hier zich met de week belachelijker maakt, buiten de busjes, trekhaakjes en andere nooit inhoudelijk reagerende dwazen... ben jij het wel Filosoof.

Tadic is geen wereldtopper, maar in de eredivisie en champions league laat hij keer op keer zien dat hij heel goed kan voetballen en van heel veel waarde is. Heeft dit seizoen een direct aandeel gehad in 40 doelpunten.

Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:57
Je kent me goed. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wie jij bent ??
Vind ik leuk
Sanders +4246
maandag 18 februari 2019 om 08:12
Man man man, wat een wijsneus ben jij zeg.
Vind ik leuk
Molletje +2515
maandag 18 februari 2019 om 08:20
Iemand die je al verscheidene keren op je "kant noch wal" reacties hebt gewezen, waar je dan of niet op reageerde, of schoorvoetend toegaf fout te zitten.

Maar waarschijnlijk ben je hier ook voor de "likes-kick" en vooral het afzeiken en uitlokken ipv proberen een discussie, gesprek op normaal niveau te hebben.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 08:33
In een mening kan je niet fout zitten ;). Je kan het er niet mee eens zijn... Maar dat is totaal iets anders grote vriend.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:48
Een mening kan nooit verkeerd zijn inderdaad, maar een mening kan wel "fout" zijn, en fout gegeven worden.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, echter niet voor iedereen geschikt, sommige vergeten eerst na te denken voor ze hun mening geven, sommige dingen kun je niet zeggen omdat ze bijvoorbeeld kwetsend zijn.
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:35
Een mening, gevoed door haat, is altijd fout!
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 10:37
Een mond, gevoed met zaad, is altijd goed!
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:41
Slik het lekker door.
Vind ik leuk
Jozef +44122
maandag 18 februari 2019 om 11:56
Tja, dat is ook een mening...🙄
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 07:36
Tadic heeft natuurlijk gelijk. De kentering is al ingezet. Steeds meer clubs stappen weer over op echt gras. Heracles uirgezonderd.
Vind ik leuk
Wilkie +7
maandag 18 februari 2019 om 07:53
Oude mannetjes kwalen die dan opspelen
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:43
30 jaar?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 07:59
Kutgras. Verbannen
Vind ik leuk
Bruurke +1070
maandag 18 februari 2019 om 08:06
Dus Tadic heeft na het spelen op kunstgras een “enkel probleem”.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 11:40
Dat deelwoord ‘gras’ past niet in dit product.
Vind ik leuk
Birdiemann +455
maandag 18 februari 2019 om 08:15
Hij heeft 100 % gelijk
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:44
Nou dat beloofd wat dan zondag den haag uit op kunstgras weer punten verspelen kom op zeg wij zijn ajax toch !!!
Vind ik leuk
Yoink +411
maandag 18 februari 2019 om 08:48
De onwaarheden stapelen zich alweer op in dit topic hoor :).

Eén club kon die stemming niet tegenhouden, aangezien het stemsysteem hierop is ingesteld. Er waren meerdere clubs tegen het plan, alleen zijn Heracles (en later Emmen) daar duidelijk voor uitgekomen. En terecht, het ging niet alleen over kunstgras, maar ook over andere topics. Buiten dat, veel clubs willen een herverdeling van de tv-gelden, daar zijn het ook een paar clubs die de rest zogenaamd 'gijzelen'. Maar dan is het ok :).

Daarbuiten gaat het Heracles wel iets meer kosten om het kunstgras weg te doen aangezien ze ook in het stadion trainen. Dat wordt dan dus een nieuwe mat én een heel nieuw trainingscomplex. Dat kost wel een paar miljoen. Je kunt ze niet straffen voor het volgen van de regels.

Ik zie het kunstgras ook liever verdwijnen, maar het is simpelweg toegestaan.
Vind ik leuk
HanV +5445
maandag 18 februari 2019 om 09:51
Terwijl het in elk land meer gelijk is verdeeld, met als enige uitzondering Portugal.
Vind ik leuk
flater +59
maandag 18 februari 2019 om 18:30
een herverdeling van de televisiegelden kan pas nadat er een nieuw contract met fox is.
en dat duurt nog aantal jaren.
denk dat je met de 10% van wat de clubs europees binnenhalen al aardig word gecompenseert.
dus dat gijzelen zoals je zegt klopt niet
Vind ik leuk
Yoink +411
maandag 18 februari 2019 om 18:56
Wat een onzin. Dat geld komt binnen en hoe dat verdeeld wordt zal Fox de ballen zijn. Jij zegt toch ook niet tegen je vriendin dat je niet uit eten kan totdat je een nieuw contract krijgt?
Vind ik leuk
flater +59
maandag 18 februari 2019 om 21:31
die verdeling is toen vastgestelt
en schijnt niet aangepast te kunnen worden
ia al paar keer bij praatprogramma aangehaald.
en buiten dat vind ik dat ze met europese gelden al genoeg gecompenseert worden.
of brengen die clubs ook dat geld binnen?
Vind ik leuk
Yoink +411
maandag 18 februari 2019 om 22:30
Maar daar moest wel tegenover staan dat elke club zich slaafs opstelt tegenover de top twee. Het ging niet alleen over dat geld. De topclubs hadden gewoon een serie eisen. Van die Europese gelden hoef ik ook geen euro te zien.

Als je die gelden opnieuw wil verdelen kan dat echt wel. Als je daar met zijn 18en over eens bent, is er niemand om je aan die afspraak te houden. Men wil dat niet aanpassen, dat is wat anders.
Vind ik leuk
flater +59
maandag 18 februari 2019 om 23:06
dat schijnt dus niet tekunnen.
wat ik al zei is dat meerdere malen bij een praatprogramma tersprake gekomen
en heeft ook niks met slaafs temaken .
de top wil geld geven maar wil er wel wat voor terug .
dat lijkt mij vrij normaal.
en ik vind 10 % best wel veel als je ziet wat Psv en Ajax dit seisoen hebben binnen gehaald.
plus dat de europese competitie word uitgebreid dus meer kans op meer inkomsten.
en ook ik ben geen voorstander van de plannen om playofs en inkrimping van de competitie.
maar een verbod op kunstgras lijkt mij vrij normaal.
vooral door de tegenstand die daar nu voor is.
en de kritiek daarover komt niet alleen van de topclubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 23:07]
Vind ik leuk
flater +59
maandag 18 februari 2019 om 23:15
en als je denkt dat andere verdeling de oplossing is lees dit maar eens

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nieuw-gesteggel-over-de-televisiegelden-in-de-eredivisie~a63479a1/
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 08:47
Dat zal FOX een zorg zijn, die hebben het bedrag tussentijds een keer volgens afspraak verhoogd, toen is de verdeelsleutel ook aangepast. Als 5/6 van de clubs de verdeelsleutel wil aanpassen dan kan dat.
In november 2018 is de verdeelsleutel trouwens opnieuw wat aangepast. Staat ook gewoon in het eerder genoemde NRC-artikel.
Ajax kreeg 9.155.650 en dat wordt 8.611.750 + 194.444 = 8.806.194. Voor de nummer 18 zou het van 1.732.150 gaan naar 1.715.000 + 194.444 = 1.909.444. Maar dan ik reken met een gelijkblijvend bedrag van FOX.
Wel raar dat iemand die een krantenartikel gebruikt om een 'fout' van iemand aan te tonen, zelf het artikel niet leest en hier vlak boven iets roept wat in 'zijn' artikel duidelijk ontkracht wordt.
Vind ik leuk
Muscles +1729
maandag 18 februari 2019 om 09:24
Tadic verwoord waarom NL kunstgrasvelden voor zulke spelers een hindernis is om te komen. Hij heeft volkomen gelijk en de KNVB moet snel doorgrijpen om deze belemmering weg te nemen in het Nederlands voetbalbelang
Vind ik leuk
Theboss1 +22
maandag 18 februari 2019 om 09:51
Kunstgras koop je bij de leenbakker
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:37
En gras, koop je bij Tuincentrum Bakker.
Vind ik leuk
Theboss1 +22
maandag 18 februari 2019 om 09:52
Moet je niet op voetballen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:55
Tadic heeft gelijk, weg met dat kut gras, maar ja zolang Mijnheer te Cate nog baas is van de KNVB zal dat wel niet gebeuren. Eigenbelang gaat nog steeds voor het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Hoeness +756
maandag 18 februari 2019 om 10:06
Als Ajax zo een problemen met kunstgras heeft moeten ze een keer de beurs trekken..ze zwemmen in het geld.. in plaats van alleen maar zeureb en janken.. Ajax heeft genoeg poen om overal een acceptabel veld te leggen..Dus stop eens met zeiken!!
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:40
Moet Ajax serieus iemand de broek op gaan houden?
Vraag Albert Heijn meteen of ze de Aldi gaan sponseren.
Vind ik leuk
Hoeness +756
maandag 18 februari 2019 om 10:45
Ze hoeven niemand de broek op te houden .. feit is dat kunstgras een goedkope optie is.. het onderhoud van echt gras is voor deze clubs te duur.. als Ajax en PSV niet graag op kunstgras spelen kunnen ze hier toch iets aan doen lijkt mij.. met al hun poen.. of niet..?

En anders stoppen met zeiken!

Trouwens als deze clubs op echt gras zouden spelen lagen de duur betaalde prinsjes van Ajax wel weer te mauwen als ze in de winter op een betonnen plaat ( lees bevroren veld ) zonder sprietje gras moeten voetballen..

Dus gezeur blijft er altijd..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:28
Voetballers hebben een probleem met kunstgras.
Vind ik leuk
rober2704 +841
maandag 18 februari 2019 om 10:22
Fortuna Sittard heeft een mengeling van natuurgras en kunstgras. Deze combinatie zal ongetwijfeld voor hun ook nog goedkoper uitpakken dan natuurgras qua onderhoud maar spelers uit de eredivisie zijn behoorlijk enthousiast over deze ondergrond zelfs spelers die niets moeten hebben van kunstgras. Waarom kunnen die overige clubs met puur kunstgras hier niet op overstappen?
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
maandag 18 februari 2019 om 11:20
Het trieste van dat alles is dat men nog steeds niet weet waar ze met die versleten kunststof troep heen moet dus word het maar ergens gedumpt bij opslagpunten en dan hebben we nog niet eens over het sportieve vlak.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:32
Oud nieuws uit de telegraag. Kom nou eens uit je stoel met je luie reet en ga eens een fatsoenlijk interview houden ipv copy en paste. O wacht gaat natuurlijk niet zonder dure perslicensie. Dan moet je het wel zo doen.
Vind ik leuk
Theboss1 +22
maandag 18 februari 2019 om 12:35
Ze konden toendertijd ook kunstgras neer leggen... Al ik hoor wat dat kost bij een amateur club. En nu lopen janken dat ze natuur gras niet kunnen betalen. Ja Ajax moet het weer ophoesten voor ze. Ze gaan in Almelo maar met de collecte langs de deuren.
Vind ik leuk
RJC1960 +226
maandag 18 februari 2019 om 13:29
De 1e aanschaf is even duurder maar het onderhoud is vele malen goedkoper.
Vind ik leuk
Theboss1 +22
maandag 18 februari 2019 om 12:37
Grasmaaier kopen via marktplaats
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:27
Kunstgras is een probleem en blijft een probleem. Iemand als iets van bondsvoorzitter Jan Smit gehoord?? ;-)
Vind ik leuk
RJC1960 +226
maandag 18 februari 2019 om 13:28
Wat een simpele reactie van waarschijnlijke een te ouwe voetballer als hij 3 á 4 dagen nodig heeft om te herstellen van een miserabel potje voetbal op kunstgras.
De clubs die op kunstgras spelen doen het niet voor hun lol. Kunstgras is nu eenmaal goedkoper dan een goed grasveld. Een goed grasveld kost veel aan onderhoud. Ik kan me de jaren herinneren dat de kleinere een grasveld hadden vol met bulten e.d.
Als de KNVB nu eens hun pot gelijk zou verdelen over alle clubs wat betreft televisiegelden e.d. dan kunnen de kleinere clubs ook gras leggen. Maar de grote zeurpieten hebben geld genoeg en snappen dit probleem van de kleinere clubs niet.
Vind ik leuk
HanV +5445
dinsdag 19 februari 2019 om 08:55
Het was wel een goede voorbereiding voor hem, hij speelde zelfs als spits tegen Real in plaats van Huntelaar/Dolberg en deed dat zo goed dat hij de wedstrijd erna weer de spits was.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:49
Gras moet gras zijn en blijven t is idd een ramp
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 19 februari 2019 om 13:06
Meneertje Tadic is uit vorm en het ligt gelijk aan kunstgras...

Het ligt volgens de Serviër (30) niet aan zijn leeftijd. "Nee, nee. Ik voel me heel fit voor mijn leeftijd, maar na de wedstrijden op kunstgras voel ik me slecht, heb ik extra hersteltijd nodig. Op gewoon gras kan ik elke dag voetballen en dan is er geen enkel probleem",

Mooie is dat er geen enkel bewijs is dat kunstgras meer blessures oplevert dan echt gras.

Dus lul maar lekker met de menigte mee.. Een mooi excuus voor je verliespunten en mogelijke 2e plek in de competitie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws