Suarez liet zich overhalen door Gerrard: 'Ik wilde een transfer forceren'

Suarez liet zich overhalen door Gerrard: 'Ik wilde een transfer forceren'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 11:42vr 15-03-2019 om 11:42

Luís Suarez kon in 2013 een miljoenentransfer naar Arsenal maken, maar Steven Gerrard stak daar hoogstpersoonlijk een stokje voor. Suarez wilde graag vertrekken bij Liverpool nadat de club zich niet wist te plaatsen voor de Champions League.

"Ik wilde een transfer naar Arsenal forceren, maar Steven vertelde: ik beloof me dat als je dit jaar blijft, je volgend jaar naar Bayern, Barcelona, Real Madrid of waar je dan ook heen wilt gaan kunt", vertelt Suarez aan Otro. "Je moet dit jaar blijven omdat je niet beter af zult zijn bij Arsenal."

"Dat was het laatste gesprek dat ik met Gerrard had", vervolgt Suarez, die besloot te blijven. "Op dat moment vertelde ik m'n zaakwaarnemer dat ik m'n beslissing had genomen en zou blijven. Zijn woorden overtuigden me. Ze kwamen van een persoon die om me gaf, in mij geïnteresseerd was, me zag lijden op trainingen en me verdrietig zag. Het waren woorden van een echte aanvoerder die op dat moment impact hadden op mij en me veel hebben geholpen."

Naar verluidt bood Arsenal veertig miljoen pond voor Suarez.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Legends
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 11:45
Steven doe eens bellen en zeggen dat hij naar Ajax moet komen..
Vind ik leuk
Rabarber +4286
vrijdag 15 maart 2019 om 11:47
Das al lang rond joh ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Zou echt een wereldstunt zijn, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Wat valt er te winnen voor hem hier? Die gast heeft met de groten der aarde gespeeld.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 12:03
Messi wil afsluiten bij Newell Old Boys in Argentinie (of zoiets).

Op een gegeven moment, als je alles gewonnen hebt, gaat het sentiment overheersen. Het pure houden van het spelletje en warme gevoelens van een oude club kunnen dan de doorslag geven. Hij heeft het meermaals aangegeven dus waarom niet?
Vind ik leuk
Molletje +2607
vrijdag 15 maart 2019 om 12:04
Michael Laudrup destijds ook.

Maar sommige clubs hebben toch een bepaalde aantrekkingskracht.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
vrijdag 15 maart 2019 om 12:25
Suarez is geen kampioen geworden met Ajax dus nog genoeg te winnen voor hem.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
vrijdag 15 maart 2019 om 11:46
Goede zet geweest en goed gezien van Gerard
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:47
Kan hij hem ook niet ff overtuigen om er nog een paar jaar AJAX aan te plakken.
Misschien speelt hij binnenkort wel in de JC Arena, kan dat zo geregeld worden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:52
''Ik beloof me'' staat er in de text moet zijn ''ik beloof je''.
Mooi dat hij gelijk heeft gekregen.
Vind ik leuk
pos +9733
vrijdag 15 maart 2019 om 11:52
Ach wat zal ie geleden hebben op de trainingen zeg. Jankerd.

Ik probeer me gewoon dat lijden op de training voor te stellen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:57
Wel erg zwart/wit vind je niet
Vind ik leuk
pos +9733
vrijdag 15 maart 2019 om 12:17
Beetje wellicht maar niet veel.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Huh?

Hij verteld gewoon hoe het is gegaan, niks meer niks minder.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 11:58
Hopelijk komt hij over een jaar naar ons toe. Hij is graag in Amsterdam, hij is gaan houden van de club heeft al vaak zijn wens voor een terugkeer geuit.

Met onze prestaties Europees
Het tekengeld en hoge salaris wat we hem kunnen bieden, is het dus helemaal niet ondenkbaar.
Dit jaar nog niet denk ik, Barca, Messi enco heeft nog veel aan Suarez hij is belangrijk voor het team.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 15 maart 2019 om 12:02
Luis, een prachtkerel. Ik hoop dat hij terug komt in Mochum!
Vind ik leuk
TheMariner +4109
vrijdag 15 maart 2019 om 12:22
Wenger bood 40.000.001
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:24
Dat typeerd een echte aan order die een hart voor de club had/heeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws