Ajax weet waar het aan toe is: twee keer Juventus in zes dagen tijd

Ajax weet waar het aan toe is: twee keer Juventus in zes dagen tijd

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 13:35vr 15-03-2019 om 13:35

Het speelschema voor de kwartfinales van de Champions League is bekend. Ajax neemt het in een tijdsbestek van zes dagen twee keer op tegen tegenstander Juventus.

Ajax begint op woensdag 10 april met een thuisduel met Juventus. Zes dagen later op dinsdag 16 april wacht de return in het Allianz Stadium. Weet Ajax te stunten en Juventus uit te schakelen, dan wacht in de halve finales een confrontatie met Manchester City of Tottenham Hotspur. 

Een 'geluk' voor Ajax is dat het competitieprogramma rond de duels met Juventus niet bijzonder zwaar is. De Amsterdammers spelen op woensdag eerst tegen de Serie A-koploper en nemen het drie dagen later in eigen huis op tegen Excelsior. Die wedstrijd zou eigenlijk op zondag gespeeld worden, maar de KNVB heeft vanwege de extra Champions League-wedstrijden besloten om die wedstrijden een dag naar voren te halen. 

Ajax heeft na het duel met Excelsior drie dagen de tijd om zich voor te bereiden op de return in Turijn. Na de tweede wedstrijd tegen Juventus wacht een uitduel bij FC Groningen, op zondag 21 april.

Plaats een reactie

WGW +299
vrijdag 15 maart 2019 om 13:37
Succes Ajax!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
Ja dat hebben ze wel nodig,al zie ik ze nog wel stunten tegen Juve.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:41
Bayern was onmogelijk, overwinteren was onmogelijk, Real was onmogelijk, de return van Real winnen na een verlies was he-le-maal onmogelijk. Juve zal ook 100% weer onmogelijk worden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:42
Dat zeg ik toch niet
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:45
Nee, ik zeg dat. Zie je toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:46
Waarom reageer je dan op mijn reactie met deze tekst?Beetje raar niet.
Vind ik leuk
Tsubamba +3026
vrijdag 15 maart 2019 om 13:54
Anders staat hij helemaal onderaan, en leest niemand het, dus soms moet het even zo..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:55
Okay,t oogt alleen zo vreemd.
Vind ik leuk
Tsubamba +3026
vrijdag 15 maart 2019 om 13:59
Ja dat kan ik begrijpen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:57
Jij snapt het!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:03
Had dan ff de moeite genomen t mij uit te leggen want je reageert tenslotte op mijn reactie.Dan had ik t blijkbaar ook wel begrepen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:08
Oh sorry, zag oprecht jouw reactie hierboven niet. Bij deze: Om gezien te worden moet je bovenaan staan. Zie het als voetbal: In de CL ziet en praat de hele wereld over je. In de Eredivisie ben je alleen lokaal zichtbaar.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2121
vrijdag 15 maart 2019 om 14:26
Misschien kan Elohim je dat wel uitleggen daar is hij overigens voor op VP gekomen..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:08
haha idd,
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 15 maart 2019 om 18:10
"hihi" Is beter op z´n plaats, je handelt immers als een schoolmeisje.
Ach, zal wel iets zijn als waar je mee omgaat raak je besmet.

Maar ach, als ik Ajacieden en psv´ers tot elkaar kan brengen (juist op deze site) heb ik een meesterwerk afgeleverd.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:13
Lucht t op.
Nog iets wat je dwars zit.
Vind ik leuk
AllAdIn +24849
zaterdag 16 maart 2019 om 16:54
De gewone Ajacieden, PSV'ers, Feyenoorders etc. kunnen prima met elkaar overweg hoor, het zijn juist de kneusjes die jouw meesterwerk verpesten.. ;-)
Vind ik leuk
Slatan +16
vrijdag 15 maart 2019 om 18:45
Ja echt waardeloos dit man, maar begrijp dappere strijder ook wel. Nou sterkte ermee
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 15 maart 2019 om 18:07
Ja, jij bent er dus wel wat wijzer van geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Oh, en weer ff z'n pik strelen !
Jij hebt teveel hormonen vriend!
Het zal je leeftijd wezen...
Compensatie gedrag voor een te kleine lengte is áltijd makkelijk te herkennen! 👍
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2121
vrijdag 15 maart 2019 om 19:54
Het raakt je allemaal wel je zou mijn berichten niet meer lezen zei je net? Doe dat dan ook niet en reageer dan ook niet hou de eer aan je eigen.
Vind ik leuk
035 +225
vrijdag 15 maart 2019 om 22:05
Onzin
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 19:18
Om ff bovenaan te komen. Weer geen champions league finale met Ronaldo en Messi dus.
Ajax pakt Juve wint daarna van Tottenham die Manchester hebben verslagen. Reacties zullen dan zijn ja maar Spurs is veel minder dan City.
Daarna Barça in de Finale verslaan en klaar is Ajax.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 13:51
nu is Juve de absolute favoriet
Ajax kansloos!!
als ajax de halve finale haalt:
Juve niet in goede doen
Ajax mazzelt weer!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:55
Jup, en dan loten we Barca en zijn we echt kansloos haha. Denk niet dat Ajax de capaciteit heeft om het voetbal van City of Barca tegen te houden. Verder kunnen we van iedereen winnen.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:00
gelukkig sta jij ook niet op het veld
je doet je naam "Dappere Strijders " in ieder geval géén eer aan
iedere wedstrijd begint met 0-0
op papier hebben we nog nooit een wedstrijd verloren
de verschillen zijn gewoon erg klein
benut je de kansen dan is er veel mogelijk
nog even je geheugen opfrissen
ajax -real ajax 7 kansen ,1 goal real 3kansen 1 goal
real-ajax eerste twee kansen van Ajax gingen er in
bij real niet!!
dus alles is mogelijk.......

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:05
Tuurlijk! Alles is mogelijk. Zal ik ook zeker niet ontkennen. Maar City en Barca streven hetzelfde spel na als wij. En zij doen dat op een iets ander niveau. Hoe knap de overwinning op Real ook was, Real zit echt in een slecht seizoen. Doet niks af van onze prestatie, maar Real is momenteel niet in 1 zin met Barca en City te noemen.

Maar op het moment dat Ajax moet gaan tegen houden, gaan we nat. Voetballende ploegen kunnen Barca bijna geen pijn doen. Counterende ploegen daarentegen wel. Misschien dat er op de counter wat te winnen valt, maar volgens mij weten ze in Eindhoven wel hoe het voelt om 60 minuten lang leuk mee te voetballen met Barca. Toen was er een klein Argentijns mannetje wat het wel mooi vond geweest met PSV. De rest is geschiedenis.

Maar je hebt gelijk. Er liggen altijd mogelijkheden.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:08
dus je moet je richten op je mogelijkheden
niet op de dingen die je niet kan
en Messi komen we pas tegen in de finale
dus wie dan leeft
wie dan zorgt
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:08
Ooooh, dan komt het goed ;-)

Finale is altijd een wedstrijd op zich.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:09
precies
hoop doet leven.......
Vind ik leuk
Pagan1964 +3756
vrijdag 15 maart 2019 om 14:02
Liverpool ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Wat een sukkel ben je
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 19:58
Huh ?
Ongesteld?
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 maart 2019 om 16:52
Onzin. Bayern bakte er niets van begin van het seizoen. En zelfs toen kon ajax niet van ze winnen. Real is dit seizoen dramatisch, en zelfs daar had ajax een hoop mazzel nodig om door te komen. Juve draait een prima seizoen en veegt Ajax compleet van de mat.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:58
Haha 1-4 met kansen op 1-5, 1-6, 1-7 mazzel noemen. Pure afgunst jochie. Hoever is jouw club gekomen?
Vind ik leuk
Jandieze +589
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
Dom joodje, Ajax gaf in Madrid 7 kansen weg. Check de samenvatting nog maar ff
Vind ik leuk
Speytuut +312
vrijdag 15 maart 2019 om 18:37
En we gaan winnen ook❌❌❌💪.... de haters gaan zeggen dat juve uit vorm was mocht een speler er niet bij zijn dan ligt het weer aan de speler wat er niet bij was.... maar dit ajax is top gretig de wil om te winnen is er dat komt er altyd uit bij de belangrijkste wedstrijden come on💪😎
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:03
Dan ben jij positiever dan ik.😂 Ik heb er een hard hoofd in..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:04
Altijd blijven geloven.er is nog niets verloren.
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 15 maart 2019 om 18:15
Dat komt omdat jouw spiegelbeeld er nog nooit van heeft kunnen winnen! ;)
Vind ik leuk
S - SIDE +250
vrijdag 15 maart 2019 om 15:23
stunten tegen juventus ? dit is geen zwak real hoor

2x verlies ajakss 0-2 en 4-0
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:09
Ja man! En als Ajax de champions league wint dan bestaat topvoetbal zeker niet meer! 😂 Man wat laat jij je kennen!
Vind ik leuk
S - SIDE +250
vrijdag 15 maart 2019 om 19:24
ze verliezen 2x dat zeg ik toch ,,,,

dus dan is het sprookje uit
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:17
Jij was er ook een die zei dat ze van Real zouden verliezen 😂
Vind ik leuk
Swout +1741
vrijdag 15 maart 2019 om 13:47
Wat ben ik trots op dit Ajax. Het avontuur gaat waarschijnlijk eindigen tegen Juventus, maar wat heb ik enorm veel zin in de wedstrijden. En heel misschien zit er een klein stuntje in.. Come on Ajax!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:38
Genoteerd!
Zet hem op Ajacieden!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:38
Forza JUVE 💛💚❤️⚪⚫
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:38
Misschien even contacten met de KNVB?
Vind ik leuk
Piranha73 +282
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
De KNVB zal nu wel weer alles omgooien in het speelschema
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 maart 2019 om 13:50
Alles wat binnen de mogelijkheden past van de KNVB hebben ze al gedaan. Gezien de bekerwedstrijden en het einde van de competitie is dit het maximaal haalbare voor de KNVB.

Uiteindelijk heeft iedere club er profijt van als Ajax de punten voor de co-efficiëntie binnen harkt, zodat we in de toekomst weer direct de CL in kunnen als kampioen van de Eredivisie.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10314
vrijdag 15 maart 2019 om 14:45
Helemaal niet waar. De meeste clubs hebben er juist voordeel bij als de Nederlandse clubs die CL doen, eerst een voorronde moeten spelen.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 19:20
Is al gedaan stukkie lezen.
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
Worden gele kaarten nu kwijtgescholden of pas in halve finales?
Vind ik leuk
Hero.Axe +300
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Halve finales dacht ik, daarom probeerde Ramos "schoon" te beginnen aan de kwartfinales.
Vind ik leuk
davidben +6484
vrijdag 15 maart 2019 om 13:50
Toen ik mijn bericht had gestuurd dacht ik meteen .... dit is niet echt slim.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:39
Leuk tussendoortje.... tegen, met alle respect, Excelsior..... wat een contrast..
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 13:41
Daar moet excelsior van kunnen profiteren.....
Vind ik leuk
De fries +2048
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Groningen ook
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:02
dat is je enige hoop.......
jammer (voor jou vooral)
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:03
de graafschap
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:04
daar zal PSV het idd van moeten hebben
nogmaals helaas.....
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
ach ja......dat helaas hebben we al zo vaak gehoord dat we dat inmiddels al lang niet meer serieus nemen.
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:09
toch zou ik het maar doen
want zelf bakken jullie er in 2019 echt helmaal niets van
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:11
klopt en toch zoals al heeeeel lang op plek 1 staan......


dat moet frustrerend zijn voor die hele goeie achtervolgers
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:13
een sportief ingesteld persoon kent géén frustratie
dat laten we aan jou over......
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 14:15
hahahaha oke dat komt wel goed dan , veel plezier met je sportiviteit
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 14:19
veel plezier met je frustratie(denk eraan goed je pilletjes blijven innemen)
Vind ik leuk
De fries +2048
vrijdag 15 maart 2019 om 13:43
Dit moet goed komen ; Ajax heeft 3 dagen na Excelsior pas het treffen met juve ...
Vind ik leuk
Aalstars +150
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
Het zou wel raar zijn als de KNVB die wedstrijd tegen Excelsior niet zou verplaatsen!!!
Vind ik leuk
Isakson +151
vrijdag 15 maart 2019 om 13:44
FORZA JUVE!
Vind ik leuk
Hvdp +1848
vrijdag 15 maart 2019 om 13:48
altijd lastig Excelsior
gelukkig thuis!
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 13:54
Kijk is aan sommige komen weer tot leven hier
Vind ik leuk
Reddevil +383
vrijdag 15 maart 2019 om 13:54
Worden twee Engelse finales Mark my Words!
Vind ik leuk
FCGrunn050 +956
vrijdag 15 maart 2019 om 13:55
Succes Ajax, niks is onmogelijk. Ook voor Groningen niet op 21 april😜
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:56
Hopelijk gaat Ajax door.. Gaat wel erg pittig worden, maar niks is onmogelijk!
Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 maart 2019 om 13:59
Hoezo zou het een stunt zijn als Ajax die Italianen eruit wipt want geef ze gewoon een hele goede kans.
Vind ik leuk
Blutbad +622
vrijdag 15 maart 2019 om 14:00
Twee woorden: Cristiano Ronaldo
Vind ik leuk
markie +2757
vrijdag 15 maart 2019 om 14:20
Als hij het net zo goed doet als de vorige keer tegen de Ligt maak ik mij niet zo druk
Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 maart 2019 om 21:33
Denk dat de ligt in staat is hem uit te schakelen. Ronaldo is zijn absolute snelheid een beetje verloren dus daar word de Ligt niet op geklopt. Koppend is ie nog altijd levensgevaarlijk maar de ligt is ook een hele goede kopper dus dat word een zeer interresant duel tussen die twee.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:01
Ik ben met deze loting niet blij. Een voordeel!! één van mij favoriete clubs gaat naar de halve finale
Vind ik leuk
markie +2757
vrijdag 15 maart 2019 om 14:21
Niet vervelend bedoeld, maar ik kan niet snappen dat er iemand kan genieten van Italiaans voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:30
Ajax en Juve zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken.
Vind ik leuk
14forever +9066
vrijdag 15 maart 2019 om 14:04
Heerlijke 2luik lijkt me
Vind ik leuk
Snappi +28
vrijdag 15 maart 2019 om 14:04
Geluk voor ajax? De wedstrijden tegen de kleinere cubs zijn het lastigst, dat is wel gebleken. Vooral na een CL wedstrijd. Wat meer respect voor Excelsior en Groningen graag
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 15 maart 2019 om 14:05
Slechts denkbare loting. Hoop dat Ajax een ronde verder komt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
Heeft Juve dit CL seizoen niet ook met 2-1 verloren van Young Boys mét Ronaldo in de basis? Mogelijkheden zijn groter dan we denken hoor!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 14:09]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
Misschien weer een rust dag nemen in het weekend.
Vind ik leuk
hollister +755
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
Wat loopt iedereen hier toch te zeiken? Hebben we een heel jaar moeten voetballen op nepgras tegen Emmen en Graafschap om eindelijk eens dit soort topwedstrijden te mogen spelen.. dus wij Ajacieden: Genieten ervan en gaan er voor... who cares of we het wel of niet redden.. dit zijn de potjes die onze historie schrijven.. soms in negatieve zin en soms, zoals tegen Real, legendarisch... en ach who cares wat die boertjes en tokkies ervan vinden... wij zijn trots op ons cluppie en bij hun is het pure afgunst en jaloezie... getuige de gefrustreerde reacties hier...
Forza Ajax... ga ervoor de 10e en laat zien waar wij als club voor staan...
de weg ernaar toe is net zo belangrijk als het eindresultaat... daar is Ajax groot mee geworden... wij kunnen er na de 10e april heel wat buitenlandse fans bij hebben
Vind ik leuk
Tyson +302
vrijdag 15 maart 2019 om 14:09
Ik denk niet dat er nog iemand naar UB40 gaat nu....... wordt druk daar rond de Arena.
Vind ik leuk
plein19 +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 14:15
Naar Groningen na Turijn is niet is niet makkelijk
Vind ik leuk
Blindsy +18793
vrijdag 15 maart 2019 om 14:22
Okay. Dus thuis er opklappen, en uit met de billen dichtgeknepen de storm overleven, veel storen en daarna counteren. Zeker niet kansloos.
Vind ik leuk
Micha EL +1161
vrijdag 15 maart 2019 om 14:45
Probleem voor ajax ben ik bang wordt het volle programma. Ajax wil ook kampioen worden. Erg breed vind ik de selectie van ajax niet. iig niet van het zelfde niveau. Gele kaarten last en kleine blessures kunnen al funest zijn.
Vind ik leuk
Turtle71 +20
vrijdag 15 maart 2019 om 14:48
Hoop wel dat Excelsior niet teveel tegenstand gaat bieden. Dit in het kader van het Nederlandse voetbal. Anders spelen ze maar 2 x 30 minuten en mag Ajax 6x wisselen...
Vind ik leuk
Iwonna +37
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Als je niet zo laf speelt als Bayer Munchen ,heb je gewoon gelijke kansen om te winnen ,of zijn er nog mensen die denken dat Ajax in 90 Minuten niet een keer voor doel komt bij Juventus ,Ajax is gewoon de beste ,laat iedereen Maar denken dat ze de Underdog zijn ,als ze 1 0 maken begint Ronaldo al te huilen ,en dan moet je het afmaken .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:23
Mooi. Thuis 3-0 en uit 0-1.
Vind ik leuk
peewee +207
zaterdag 16 maart 2019 om 17:07
niet slap gaan lullen hier he? iedereen is gewoon voor AJAX !!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws