Fraser hoopte op 'Ramos-actie' van Sparta-spelers: 'Geloof me, ik had geel gepakt'

Fraser hoopte op 'Ramos-actie' van Sparta-spelers: 'Geloof me, ik had geel gepakt'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 23:05vr 15-03-2019 om 23:05

Als het aan trainer Henk Fraser had gelegen dan hadden Lars Veldwijk en Deroy Duarte in het Eerste Divisie-duel van Sparta bij Almere City FC een gele kaart gepakt. De twee Spartanen staan op scherp en ontbreken volgende week vanwege interlandverplichtingen.

Duarte zorgde vrijdagavond op aangeven van Veldwijk voor het slotakkoord in Flevoland (1-3). Ze stapten niet veel later echter zonder prent van het veld. "Wij hebben gewoon veel te nette en correcte jongens. Die doen dat niet", zegt Fraser tegen FOX Sports. "Ik denk ook dat de scheidsrechters ervan op de hoogte waren. Je loopt het risico dat je net als Sergio Ramos twee duels schorsing krijgt. Maar geloof me: ik had een gele kaart gepakt, honderd procent. Maar ik ben blij dat zij anders in het leven staan."

Veldwijk stelt desondanks dat hij het wel degelijk probeerde om een gele kaart te pakken. "Ik maak een overtreding op Youri Loen. Hij komt meteen naar me toe van: wat doe je nou? Ik zeg: Ja sorry, ik sta op vier gele kaarten", lacht de spits, die is opgeroepen voor het Zuid-Afrikaanse elftal. "Omdat ik net in het veld stond gaf de scheidsrechter hem niet. Nu moet ik als ik terugkom nog steeds op safe spelen."

Veldwijk vond het geen goed idee om na het doelpunt van Duarte zijn shirt uit te trekken. "Dan krijg je zo'n 'Ramos-ding' en worden we voor twee of drie wedstrijden geschorst." Volgens de verslaggever is dat het enige wat hij niet met de Real Madrid-captain gemeen heeft. "Nou, zijn bankrekening ook niet."

Plaats een reactie

Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 23:14
Op basis van deze woorden kan Veldwijk toch alsnog geschorst worden lijkt me. Doelbewust geel willen pakken is spelbederf.
Ik zou as KNVB zijnde hem alsnog schorsen.
Vind ik leuk
Mazraoui +2955
vrijdag 15 maart 2019 om 23:19
Opzich heb je gelijk. Al zou een waarschuwing al genoeg zijn
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 23:24
Schorsen heeft ook weinig zin want hij is er de volgende wedstrijd dus toch niet. Maar ik vind dat de KNVB hier wel iets mee moet doen. Waarschuwen is ook wel genoeg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:36
De KNVB moet zich bezig houden op het veld,daarbuiten niet. Straks komen ze nog langs omdat je de vuilnis niet buiten zet
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
vrijdag 15 maart 2019 om 23:40
Ramos werd geschorst op basis van een twitter bericht. Veldwijk geeft het interview direct na de wedstrijd.
Je bent gewoon een full time prof en mag het voetbal niet in diskrediet brengen.
Het vuilnis buiten zetten heeft niets met voetbal te maken. Tenzij er een Feyenoord speler in de zak zit.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:52
Dat was een voorbeeld voor als je het nog niet begreep. Wat een gelul over full time prof. Weet jij wat die mensen doen van de KNVB in hun vrije tijd?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15654
zaterdag 16 maart 2019 om 00:02
Eentje doet iets met peperkoek..

Mag Jan Vertonghen tijdens een huldiging een liedje over Feyenoord zingen? Mag Immers dat over Ajax doen in het supportershome van Ado?

Viergever is voorwaardelijk geschorst geweest voor wat hij zong in een restaurant.

Allemaal buiten het veld???
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:13
Ik vind dat te ver gaan. Zou mij boeien wat die gasten naar het voetbal doen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:13]
Vind ik leuk
Aotearoa +37
zaterdag 16 maart 2019 om 09:07
Volgens mij de trainer Fraser , Veldwijk heeft niks gezegd
Vind ik leuk
HJR +9009
zaterdag 16 maart 2019 om 01:21
En Fraser dan ;)??
Vind ik leuk
Blutbad +622
vrijdag 15 maart 2019 om 23:16
Gewoon de scheids in z'n kruis schoppen. Gegarandeerd een kaart.
Vind ik leuk
Mazraoui +2955
vrijdag 15 maart 2019 om 23:20
Waarschijnlijk niet als je nog maar net op het veld staat
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 12:10
Nee, geen kaart ... aangeschoten.
Was geen boze intentie in de actie. :)
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 23:17
Schorsen!
Vind ik leuk
Nr14always +4009
vrijdag 15 maart 2019 om 23:18
Leipe Hsnkie was vroeger een dolle hond, dat weten we.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:30
Vraag het maar aan Ramos
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2627
vrijdag 15 maart 2019 om 23:45
Slimme manier als het lukt. Minder slim om als het niet lukt er zo uitgebreid over te vertellen. Hou dat lekker intern. Wel een lekkere overwinning in en op Almere. Al doet het er allemaal niet meer zoveel toe.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 12:09
Complimenten aan de spelers.
Ik haat manipulatief gedrag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws