Ihattaren: 'Ik heb een fijn gevoel overgehouden aan gesprek met Koeman'

Ihattaren: 'Ik heb een fijn gevoel overgehouden aan gesprek met Koeman'

Gepubliceerd: maandag 18 maart 2019 om 20:15ma 18-03-2019 om 20:15

Mohammed Ihattaren heeft 'een fijn gevoel' overgehouden aan het gesprek met Ronald Koeman. De bondscoach van Oranje hoopt dat de jonge PSV-middenvelder (17) zijn interlands voor Nederland wil gaan spelen, in plaats van voor Marokko. Beide voetbalbonden hebben zich inmiddels bij Ihattaren gemeld.

"Het was een gesprek waar ik een fijn gevoel aan heb overgehouden", vertelt Ihattaren over het gesprek met Koeman aan de NOS. De middenvelder is momenteel met PSV 019 op trainingskamp in Wijster. "Ik praat erover met mijn vader, moeder en broers, maar de uiteindelijke keuze komt op een later moment."

Kiezen tussen Nederland en Marokko heeft niet de hoogste prioriteit voor Ihattaren. "Ik richt mij nu vol op PSV en nu met Oranje onder 19 voor de Eliteronde-wedstrijden", zegt hij.

"Ik heb al met Ihattaren gesproken, nog voordat de Marokkaanse bond dat deed", zei Koeman maandagmiddag op de persconferentie in Zeist. "Hij zat bij Oranje O19 en toen hebben we een gesprekje gehad. Hij moet uiteindelijk zelf beslissen, samen met zijn omgeving, maar we hebben uiteraard laten merken dat we hem een groot talent vinden. Meer kun je ook niet doen, denk ik. Het heeft geen zin om druk uit te oefenen."

Poll

Waar moet Ihattaren voor kiezen?

(1898 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 18 maart 2019 om 20:16
Edit VP: Reactie verwijderd

Wat zeg ik nou verkeerd? Ik vind echt dat hij voor Marokko moet kiezen en zeker niet voor Nederland. Marokko is voor een Marokkaan zn vaderland. En dat mag zo iemand vinden.

Ze hebben daar heerlijk eten en overheerlijke thee? Ik snap et beleid niet zo op VP?! 🤔
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 22:13]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:20
Gadver, mag ik een teiltje?
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Jij mag een teiltje, drink ik jouw theetje wel op ;-)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Offtopic:

VP hij is met oranje O19 op trainingskamp, niet PSV O19
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 20:21
Die kiest ook wel voor Marokko, hij doet maar :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Die kans is zeer groot! Dan kiezen ze uit liefde voor hun " landje " terwijl ze in Nederland geboren zijn en de opleiding hebben genoten!
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 18 maart 2019 om 20:38
Nou inderdaad, die Lars Veldwijk voorop met zijn Zuid-Afrika!
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
maandag 18 maart 2019 om 20:56
Volgens mij heeft vooral PSV hem opgeleid en niet zozeer de KNVB.
Vind ik leuk
Jozef +45137
maandag 18 maart 2019 om 21:08
Precies.
Beweert iemand wat anders dan? PSV is toch een club uit Nederland, het land waar hij geboren en getogen is?

Indien niet: kampioenschappen inleveren en een eigen Eindhoven cup organiseren.😁😁😁

Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:15
Wat heeft het er dan mee te maken voor welk land hij kiest?
Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Dolberg, Fischer, Boilesen, nog 6 belgen, een Fin, een Australische Italiaan, een paar Hongaren, een Roemeen, sorry ik weet niet alle namen meer, hebben toch ook allemaal niks toegevoegd aan Oranje?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:50
Die hebben ook geen nederlands paspoort dus is niet te vergelijken.
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
dinsdag 19 maart 2019 om 00:14
Het gaat me erom dat je de opleidingen van clubs sowieso niet mee moet rekenen. Die leiden op voor de clubs en niet voor Oranje
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:43
A'dam toernooi............triest...............
Vind ik leuk
Jozef +45137
maandag 18 maart 2019 om 21:47
Probeer je ook te begrijpen wat ik bedoel met dit geintje?
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:26
Omdat er bij Ajax twee rondlopen die voor Marokko kiezen wil niet zeggen dat deze jonge dat ook doet deze heeft iets meer verstand
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:30
Hoe weet jìj nou dat ie niet voor Marokko gaat kiezen! Met je hij heeft meer verstand! Wat een onzin, de meeste van ze kiezen voor hun " landje " .. vakantielandje wel te verstaan, want ze zíjn er niet eens geboren maar eren hun " vaderland " 😂😂
Vind ik leuk
Summit +941
maandag 18 maart 2019 om 20:52
Die jongens moeten gewoon kijken waar ze het meeste kans van spelen hebben. En voor sommige is dat nou eenmaal (en alleen) Marokko. Daarnaast heeft de KNVB redelijk lopen slapen met Ziyech natuurlijk.

Maar ondertussen roepen we dat zulke jongens 'ondankbare kutmarokkanen' zijn. Met dat in het achterhoofd snap ik heel goed dat die jongens dan voor Marokko kiezen ;)
Vind ik leuk
Boerrigter +705
maandag 18 maart 2019 om 21:15
Hiddink was bezig ziyech een bindend interland te laten spelen maar toen werd ziyech geblesseerd. Daarna heeft lapzwans danny Blind geen contact meer met ziyech gezocht tot het al te laat was. Ziyech wilde dus gewoon voor oranje kiezen eerst.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 20:46
Ik hoop erop! :)

De reactie erop is altijd zo leuk te zien
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 20:51
Mij maakt het niet uit, ik heb niks met het Nederlands elftal en ook niks met Marokko :) Nederlands elftal volg ik nooit, en Marokko, tja ik heb niks met dat landje en de mentaliteit van velen van hun hier in Nederland :)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:52]
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 20:53
Ik heb ook niks met beide teams, maar vind de uproar leuk en als nederlanders uitkomen voor andere landen vind ik het leuker dan dat ze het doen voor NL.

Marokkanen ken ik er niet veel, maar over het algemeen hebben ze op mij niet zo'n vreselijke indruk hoor.
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 20:55
Ieder zo zijn mening :) Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar mijn vrienden gaan het niet snel worden, overigens niks met racisme te maken want mijn zwager ( beste maatje van mij ) is zelf een Turk, heeft dus niks met geloof te maken!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 20:57
Zolang ze maar gezellig zijn..

Geloof is echter wel snel een afknappertje hoor, tenminste, als ze heel serieus erin zijn vind ik. De Islam is nou niet bepaald de meest vriendelijke en open religie bij de strenge volgers. Voor de rest geen problemen mee natuurlijk, mits het niet op anderen wordt afgereageerd (zo heb ik bv n opa die een intense haat heeft aan negers en homo's zonder reden. Dat hoeft van mij echt niet...)
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:16
Alsof het in Urk of Staphorst leuk is.
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 20:57
Niks met het Nederlands elftal?
Dat is toch het ultieme?
Of heb je meer met het Israëlische elftal?
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 20:59
Waarom het Israëlische elftal erbij halen? Wat een domme opmerking zeg, alsof iedere Ajacied zich direct met Israël verbonden voelt. Tering zeg wat een onzin vraag.
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:03
Was maar een vraag.
Ik vind het onbegrijpelijk dat het nationale elftal van jouw land je ongemoeid laat.
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 21:06
Mijn land dat betekent niet dat ik dan ook maar Oranje moet volgen :) Overigens volg ik dan wel weer het Nederlands Hockey team, omdat dat mijn wel interesseert, logisch ook want Hockey is en blijft de nummer 1 sport voor mij!
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:10
Hockey doe je met een stokkie
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 21:15
Met een stick, en muggen hoor je kapot te slaan :)

De groeten maar weer :)
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:17
😂😂
Voor welke club ben je?
Bloemendaal?
Vind ik leuk
Niels92 +39139
maandag 18 maart 2019 om 21:20
Nee niet voor Bloemendaal :)
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:45
o, ben jij er zo een..............opblaaspoppen van Geer en Goor.........
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:16
Nederlands elftal is geen kut aan. Leer er mee leven :)
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:19
Eg wel.🍊🥕
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:19
Gadverdamme. Smerige kleur. Past wel bij dat inspiratieloze elftal :)
Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:24
Dan moet je het EK 88 ff terugkijken😄
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:25
Oh. Het is 1988? ZIJN WE NOG STEEDS TREBLEWINNAAR?

Vind ik leuk
Mosquito +22479
maandag 18 maart 2019 om 21:31
Inspiratieloos is niet eeuwig.
Wat niet is, kan nog komen.
Ik feest liever in Nederland voor een geweldig Oranje.
Jij feest liever met de Reykjavikenezen.
Ieder z'n ding.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 18 maart 2019 om 21:32
IJsland heeft inderdaad nog wat passie in hun voetbal zitten. En een prachtvolk. Tuurlijk gun ik die alles :)

Zolang het Irak maar niet in de weg zit natuurlijk
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:46
Als ze niet willen ook prima. Ik wil alleen voetballers die met trots t shirt dragen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:41
heeft fatsoen, heet geen hakim
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Nou laat maar door komen chef 🤪
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:29
Kijk daar hebben we de kenners...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:47
Kenner ben jij..............5...............
Vind ik leuk
Adjab +1383
maandag 18 maart 2019 om 23:57
Is tie in Marokko geboren dan, wat vaderland, zijn vaders vaderland ja .
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 23:58
Geen idee waar die geboren is, maar heeft sowieso een dubbele nationaliteit.
Vind ik leuk
Adjab +1383
dinsdag 19 maart 2019 om 00:07
Dat komt omdat je je Marokkaans burgerschap niet mag/kan opzeggen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:16
Klopt
Vind ik leuk
Adjab +1383
dinsdag 19 maart 2019 om 00:08
Hij is hier geboren en opgegroeid dus dan is dit zijn vaderland
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 00:16
Nope
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
dinsdag 19 maart 2019 om 06:32
Een talent? Hij speelt niet eens voor ajax.

Vandaar dat je reactie verwijderd is.

Niet meer doen he?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:21
Wil je niet proberen leuk te doen?

Jij maakt 'grapjes' over NSB'er en dingen....

Mijn reactie was verwijderd omdat ik puur en alleen zei dat die voor Mocro moest kiezen 😆
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
dinsdag 19 maart 2019 om 12:47
Dat is minstens zo erg als een NSB opmerking.

Niet meer doen vriend.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:05
Hoezo? Als hij voor Mocro wilt kiezen moet dat toch gwn kunnen?

Maar laat maar gaan, ik zie al met wat voor gespleten persoonlijkheid te maken heb hier 🤣
Vind ik leuk
jochempje +4801
maandag 18 maart 2019 om 20:17
Vrij simpel, hij heeft gespeeld voor de Nederlandse jeugdelftallen, dus dit zou niet eens een discussiepunt moeten zijn.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:21
Mooi, leg jij hem dat even uit?
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 18 maart 2019 om 21:03
Nee precies, net zoals dat met met Alfredo di Stefano, Ferenc Puskás, Ivan Rakitić, Neven Subotić, Diego Costa, Jonathan de Guzman, Kevin Prince Boateng, James McClean en Thiago Motta niet was. Oh wacht... Allemaal komen ze niet uit voor het land waar ze zijn opgegroeid en opgeleid.
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:17
Wat een klootzakken.
Gaaf, De Guzman is echt een leuk voorbeeld. Daar heb ik gek genoeg nooit iemand over horen klagen.
Vind ik leuk
jochempje +4801
maandag 18 maart 2019 om 21:27
Komt waarschijnlijk omdat hij geen enkel (jeugd)interland voor Canada gespeeld heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:34
Daar komt het denk ik niet door, al klopt het inderdaad wel.
Als hij die wel had gespeeld denk ik dat het aantal mensen dat daar een probleem van zou maken heel beperkt zou zijn.

Zo waren vrij veel mensen positief over het idee om Asensio te benaderen voor Oranje. Dat is niet gelukt, maar het zou me verbazen als dat hier dezelfde reacties op zou roepen als een Nederlander die uiteindelijk voor Marokko kiest.
Vind ik leuk
jochempje +4801
maandag 18 maart 2019 om 21:26
De Guzman is op zijn 12e naar Feyenoord gegaan, en heeft geen enkele interland voor enig elftal van Canada gespeeld. Compleet waardeloze vergelijking dus.

En de rest van je voorbeelden interesseren me niet zo.Leuk voor ze dat ze van nationaliteit geswitched zijn. Dat betekend niet dat ik het daar mee eens hoef te zijn.
Vind ik leuk
abfab5300 +710
maandag 18 maart 2019 om 22:01
Ze zijn geswitcht van nationaal team, niet van nationaliteit, maar ironisch genoeg lijk je dat niet uit elkaar te kunnen houden. Prima dat je het er niet mee eens bent, niemand vraagt ook om je mening. Mensen die deze keuze maken doen niets verkeerd en hebben die vrijheid nou eenmaal.

Daarbij: De Guzman is Canadees, in Canada opgegroeid en met zijn broer naar Nederland gegaan om zijn opleiding te volgen. Zijn broer Julian is recordinternational (!) van Canada en in dat land was men bepaald niet blij dat hij voor Nederland koos. Dat hebben we hier ook wel eens meegemaakt toch? Prima te vergelijken dus.
Vind ik leuk
jochempje +4801
maandag 18 maart 2019 om 22:40
De Guzman is niet met zijn broer naar Nederland gegaan, maar met zijn ouders. Zijn broer zat toen al een paar jaar in Frankrijk.

Mijn punt is dat De Guzman geen enkele jeugdinterland voor Canada gespeeld heeft, maar dat punt schijn je blijkbaar te negeren. Net zoals je bepaalde feiten blijft negeren. Prima, maar pretendeer dan niet een normale discussie te kunnen houden hierover.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
maandag 18 maart 2019 om 20:17
Kies nou nog maar niet! Yildirim heeft er ook eeuwig spijt van.

Kijk eerst hoe je je ontwikkelt. Zowel voetballend als fysiek. Voor de Afrika Cup moet je fysiek wel erg sterk zijn met al die grote, harde verdedigers daar.

Lekker nog van het spelletje genieten en je ding. Interlandkeuze komt nog wel
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:20
Die gaat gewoon naar Marokko weten we inmiddels wel na jaren van teleurstellingen omdat ze uiteindelijk toch niet voor Nederland willen of onder druk van.... voor mogen kiezen.

Misschien moeten we het protocol gewoon wijzigen. De spelers worden niet meer benaderd door de bondscoach, maar de spelers geven zelf aan of ze úberhaupt wel voor Nederland zouden willen spelen. Zo ja, dan volgt er een gesprek en anders niet.

Het is graag erbij willen horen of helemaal niet. Iedereen heeft een vrije keuze en dat moet ook zo blijven, maar dit is inmiddels genant aan het worden.

Daarnaast is het ook nog eens lullig voor de echte Marokkanen uit hun eigen land dat die nu dus gewoon minder kans maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
Kuip +10225
maandag 18 maart 2019 om 20:40
Jij hebt helemaal gelijk ParoNeutraal. Ik heb dat hier ook al vaker geschreven. Je moet het inderdaad omdraaien. Laat spelers met een dubbele nationaliteit zelf maar aangeven dat ze graag voor Oranje willen spelen.
Wat mij betreft worden deze jongens ook niet voor de nationale jeugdteams opgeroepen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:48
Vindt ik een hele goede. Niet meet als redelijk. Vaak weten die ouders al voor welk land ze gaan kiezen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
maandag 18 maart 2019 om 21:00
Geldt dat ook voor Surinaamse Nederlanders? Of Nederlanders met ook een Duits paspoort?
Vind ik leuk
Kuip +10225
maandag 18 maart 2019 om 21:06
Robin Goossens (Duits/Nederlands) heeft in een interview al aangegeven graag voor Oranje te willen spelen.
Surinaamse spelers hebben dat probleem niet. Die worden gewoon geselecteerd en spelen gewoon voor hun vaderland. Die zouden bij wijze van spreken vooraf moeten aangeven dat ze voor Suriname zouden willen spelen.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
maandag 18 maart 2019 om 21:59
Waarom speelt het niet bij Surinaamse jongens? Die kunnen toch net zo goed een dubbel paspoort hebben?

En waarom zou een jongen als Pierie niet meer voor jong oranje mogen spelen? Alleen maar omdat ie ook een Amerikaans papiertje heeft? Flauwekul.
Vind ik leuk
Kuip +10225
dinsdag 19 maart 2019 om 07:18
Suriname en Nederland hebben vanuit historisch oogpunt natuurlijk een band en de meeste Surinamers voelen wel wat bij het Wilhelmus. Datzelfde geldt voor Indonesiërs en Molukkers. Behoorden ooit tot het Koninkrijk der Nederlanden.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
dinsdag 19 maart 2019 om 07:59
Dus? Je scheert nu alle Indonedische, Surinaamse en Marokkaanse Nederlanders over één kam, met alleen negatieve consequenties voor de Marokkaanse Nederlanders...

Maar, nogmaals, kik Pierie, mag hij met zijn Amerikaanse papiertje volgens jou nog wel voor jong oranje uitkomen? Het lijkt erop dat je alleen bepaalde bevolkingsgroepen buiten wil sluiten...
Vind ik leuk
Kuip +10225
dinsdag 19 maart 2019 om 18:32
Ik scheer ze helemaal niet over een kam, dat lees je toch? Het verschil is dat Surinamers etc. zonder gedoe voor Nederland kiezen. Bij Marokkanen is er altijd ‘gedoe’. En uiteindelijk kiezen ze voor Marokko. Dat is overigens hun goed recht. Ik vind alleen dat jeugdselecties opleiden voor het grote Oranje. Spelers die dan kater toch voor een andere baas kiezen moet je gewoon niet selecteren voor jeugdselecties. Tenzij zij zelf aangeven dat ze heel graag voor Nederland willen uitkomen.

Pierie heeft volgens mij een Nederlands en Amerikaans paspoort en die zal ongetwijfeld voor Oranje kiezen. Dus ik zie het probleem niet.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
dinsdag 19 maart 2019 om 23:06
Ik bedoelde dat je alle Surinamers over een kam scheert (die deugen en kiezen voor niet) en Marokkanen over een kam scheert (altijd gedoe). Oh en pierie kiest over een paarjaar voor Nederland, dus die deugt ook en mag ook gewoon voor jong oranje uitkomen.

Je zult het wel niet willen erkennen, maar dit is het maken van onderscheid op basis van afkomst. Omdat jongens ook een Marokkaans paspoort hebben, mogen ze van jou niet met jong oranje meedoen. Jongens met een Amerikaans paspoort mogen dat wel. Dat is discriminatie. Chapeau.
Vind ik leuk
Kuip +10225
woensdag 20 maart 2019 om 07:19
Allemaal bullshit wat je zegt. Het woord ‘deugen’ slaat nergens op. Blijkbaar ben je niet in staat mijn tekst te interpreteren.
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:18
Nou, gelukkig ga jij dan niet over het beleid.
Vind ik leuk
Kuip +10225
maandag 18 maart 2019 om 21:33
Verklaar je nader...
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 21:37
Nou, ik zou het heel vervelend vinden als Nederlandse jongens niet meer opgeroepen zouden worden voor vertegenwoordigende elftallen, omdat ze ooit eventueel voor een ander land zouden kunnen kiezen. Dat geldt namelijk voor iedereen met één of meer ouders/grootouders met een niet-Nederlands paspoort.

Ik ben gewoon geen fan van onderscheid maken op basis van afkomst. Of kinderen verantwoordelijk houden voor beslissingen van volwassenen die ze helemaal niet kennen.
Vind ik leuk
Kuip +10225
maandag 18 maart 2019 om 21:50
Profvoetbal is geen speeltuin. Opleiden bij nationale jeugdselecties doe je met als doel spelers voor te bereiden op een interlandcarrière voor je eigen land. Een bedrijf laat een werknemer ook geen cursus doen om uiteindelijk na de cursus te vertrekken naar de concurrent.
Je gaat toch geen spelers opleiden voor een ander land?
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
maandag 18 maart 2019 om 22:02
Prestaties van clubs schommelen, trainers worden eruit gewipt, dat klinkt voor mij wel als een speeltuin.
Sorry, ik weet niet zo goed wat je met die speeltuin bedoelt. Ook bij een bedrijf waar werknemers wel naar een concurrent zouden vertrekken na een opleiding lijkt het me geen speeltuin.

Ik snap je vergelijking. Alleen is de vergelijking niet zo simpel denk ik. Je hebt bij een redelijke groep spelers het risico dat ze over kunnen stappen. Moet je dan al die spelers niet meer oproepen?
Dan verklein je je vijver wel heel erg.

Dat je niet op zou moeten leiden voor een ander land snap ik en ben ik deels ook wel met je eens. Deels, omdat ik denk dat het heel moeilijk te voorkomen is aangezien die keuze gewoon bestaat.

Weet je ook waarom spelers die keuze maken?
Als ik namelijk een bedrijf had en ik leidde werknemers op die vervolgens allemaal overstapten, zou ik uit gaan zoeken waarom ze allemaal overstappen. Of zeg ik nu iets geks?
Vind ik leuk
Kuip +10225
dinsdag 19 maart 2019 om 07:13
In dat laatste heb je gelijk, alleen doel je daarmee op een maatschappelijk probleem. M.n. Marokkanen ( en Turken) kunnen zich niet identificeren met ons land. Ze voelen zich geen Nederlander.
Alleen kan de voetbalwereld dat niet oplossen. Het probleem dat spelers voor een ander land kiezen doet zich alleen maar voor bij Marokkanen. Fozu- Mensah, Ake en Tete kozen zonder probleem voor Nederland. Datzelfde geldt voor alle Surinamers en Antillianen ( tenzij ze niet voor Oranje in aanmerking komen).
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
dinsdag 19 maart 2019 om 08:37
Ziyech debuteerde bijna voor Oranje. Hij voelde zich dus toen Nederlander genoeg om te debuteren.
Kan het zijn dat het groter wordt gemaakt dan het is?

Ik snap je punt wel. Alleen dan moet je dus Nederlandse Marokkanen niet meer op gaan roepen, omdat Ziyech uiteindelijk toch voor Marokko koos. Ik snap de gedachte, maar ik vind niet dat je dat kunt maken.
Bovendien vraag ik me dus af waarom het zo zeker is dat ze allemaal voor Marokko kiezen als zelfs de beste in eerste instantie voor Oranje koos.

Een verschil tussen Marokko en de andere landen waar die spelers vandaan komen is dat Marokko het veel beter aanpakt dan bijvoorbeeld Mozambique (Tete).
Als er straks eentje voor de Antillen kiest, roep je die dan ook niet meer op?

En wat is de invloed op hoe Nederlands mensen zich voelen als de KNVB zegt 'jou roepen we niet meer op, want je ouders komen hier niet vandaan.'
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
Kuip +10225
dinsdag 19 maart 2019 om 18:41
Die laatste zin van jou is grote onzin. Het maakt niet uit waar ouders vandaan komen. Als een speler met een dubbele nationaliteit aangeeft graag voor Oranje te willen spelen dan roep je hem op. M.a.w. als Ihatarren nu openlijk of per brief aangeeft dat heel graag voor het grote Oranje wil spelen als hij wordt geselecteerd, dan kan hij ook gewoon voor jong-Oranje spelen en tzt voor het echte Oranje. Als hij nog twijfelt dan moet je hem niet selecteren voor jong-Oranje. Dan selecteer je hem pas als je hem nodig hebt voor het echte Oranje. En dat moet dan net zo gaan als voor iedere andere speler. De selectie wordt bekend gemaakt door de bondscoach en als je naam er bij staat is dat mooi. Daar moet m.i. geen gesprek of smeekbede aan vooraf gaan. Voor iedereen gelden dan dezelfde regels.
Vind ik leuk
#Keizerout +50361
dinsdag 19 maart 2019 om 19:00
Sorry, ik dacht dat we het ook hadden over jeugdinterlands. Dus jonger dan Jong Oranje en jonger dan Ihattaren. Klopt dat of niet?
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 18 maart 2019 om 20:22
Nou die gaat voor Marokko kiezen. Als die jongens kiezen voor Oranje krijgen ze allemaal scheve gezichten van landgenoten.. gewoon teveel druk bij die jongens.. zelfde met Turks-Nederlandse jongens.

Vroeger was het minder een issue, tegenwoordig word je bijna als landverrader gezien in de Marrokkaanse/Turkse gemeenschap. Ook in Nederland maar toch wel in mindere mate dat zag je bij Asensio van Real Madrid, daar heerste er toch een soort teleurstelling.

Ik denk dat het een beetje zo gaat, maar ik respecteer ieder zijn keuze en natuurlijk hoop ik dat goede voetballers voor Oranje kiezen. Ook bij deze jongen al moet hij natuurlijk het nog waar maken..

Gewoon goed over nadenken en snel een keus maken dan krijg je niet heel die soap zoals dat bij Hakim Ziyech gebeurde.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:26]
Vind ik leuk
Truth +4498
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Waarom doet nederland dit ? Is er nu geen enkel land dat enkel met eigen volk kan spelen ? Merkel zei het toch al ...Multi culti werkt niet !!
Vind ik leuk
Bizzy +22844
maandag 18 maart 2019 om 20:54
Gullit, Rijkaard, v Bronckhorst, Seedorf, Kluivert 🙄

Lijken me niet de minste....ook deze jongens horen bij Nederland. Accepteren dat Nederland multi culti is.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
maandag 18 maart 2019 om 21:01
“Eigen volk”? Brrrr...
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
maandag 18 maart 2019 om 20:23
Wordt toch wel Marokko, als hij met zijn familie praat dan is het snel klaar natuurlijk .
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 18 maart 2019 om 20:25
Nu al druk maken over een speler die een aantal minuten bij psv heeft gemaakt.
Vind ik leuk
Argento8523 +7456
maandag 18 maart 2019 om 20:27
Zo een uitzonderlijk talent is het nou ook weer niet
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 20:33
Hij kan voetballen en is pas 17. Maar nu komen de moeilijkste jaren en het is nog maar de vraag hoe hij zich ontwikkelt.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:27
Marokko word sterker en sterker. Leuke talenten komen eraan.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:58
In marokko?
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
maandag 18 maart 2019 om 20:28
Wat valt er te kiezen? De dubbele nationaliteit afschaffen, wil je niet dan lekker uit ons mooie Nederland vertrekken.
Vind ik leuk
jamesquinn +4217
maandag 18 maart 2019 om 21:02
Geldt dat ook voor Nederlanders met een Spaans paspoort? Of halve Amerikanen? Moeten die ook het land uit?
Vind ik leuk
Paaseiland +219
maandag 18 maart 2019 om 20:30
Won onlangs het EK met Nederland onder 17 dan zou je toch denken dat hij zelf ook wel zou beseffen dat hij deel uitmaakt van een generatie die prijzen kan winnen?
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 18 maart 2019 om 20:34
20.22 ik maak me oprecht zorgen over Sjaak en Henk Spaan.

Gaat het nog goed met ze?

Wellicht komen de reacties van deze Ajax iconen vannacht nog ergens???

Echter het bovenstaande mbt Sjaak en Henk is natuurlijk bedoeld als geintje.

Vandaag is helaas weer gebleken dat je zomaar in een tram kunt stappen met de gedachten naar je bestemming en niet denkende dat het in 1 keer, zonder dat je daar om hebt gevraagd, er iemand zorgt dat het je eindbestemming wordt.

Sterkte nogmaals aan iedereen in Utrecht, familie, naasten, getuigen & veel beterschap voor de gewonden.

Goed gedaan hulpverleners, complimenten, nu alleen nog een referendum over strafhoogtes in de Nederlandse wet.

Ik weet niet wat ik daar precies voor moet doen, veel handtekeningen verzamelen i.i.g maar het is echt belachelijk dat deze dader überhaupt nog vrij rond kon lopen mbt zijn criminele historie en nabije toekomst (mbt de verkrachtingszaak waar hij nog voor moest komen opdraven naar de rechtbank)

Zelf ben ik van te slechte gezondheid om dit referendum “NL strafrecht verhoging” er te laten komen, hoop dat mijn vrouw en zoontje het nog mee kunnen maken dat je ipv 200 uur werkstraf gewoon 200 jaar de bajas in kan, kijken of de criminaliteit nog stijgt met dat soort straffen.

Maar goed...ik wijk weer enorm af...desondanks deze klote-maandag voor onze samenleving u toch een veilige en gezonde nacht toe.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:36
Heftig sterkte man.
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 18 maart 2019 om 20:43
Fijn om te horen en nu nog voor Oranje kiezen
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 20:53
Met Nederland ga je prijzen winnen met marocco win je niets.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:02
Ik geef er geen ruk om waarvoor die gast kiest. Kiest hij voor Oranje, wint toch niks. Kiest hij voor Marokko, wint hij ook niks.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:03
Het is en blijft zijn keus, ik vind dat wij met z’n allen achter zijn beslissing moeten staan en hem niet moeten afzeiken als hij voor Marokko kiest. Hij kiest, en hij wordt zo niet een mindere voetballer! Ik heb natuurlijk het liefst als hij voor ons Oranje kiest, maar Marokko is ook wel mooi voor hem. Bovendien hebben wij sowieso verder wel kwaliteit genoeg op het middenveld.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 18 maart 2019 om 21:07
Hoe harder we schreeuwen dat ze allemaal voor Marokko kiezen ....zul je zien dat ze dan ook allemaal gaan.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 18 maart 2019 om 21:29
Daar moet zijn keus niet van afhangen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:15
Ik snap eigenlijk niet waarom je voor Marokko zou gaan spelen, het is voor gewoon een land waar je heen gaat op vakantie meer niet......
Vind ik leuk
Bas Bus +173
maandag 18 maart 2019 om 21:19
Verstandige jongen, verstandige ouders en zaakwaarnemer: kiest voor NL.
Vind ik leuk
Phoxythebest +1122
maandag 18 maart 2019 om 21:31
Dan weet ik het makkelijk gemaakt, als je echt zo goed bent maak je op je achtiende je debuut in of een officiële A interland voor Holland of Marokko. Ik vind het belachelijk dat we hier naar peuter, kleuter, lager en middelbaaronderwijs gaan, kinderbijslag en opvangtoeslag,( als je echt wilt) alle mogelijke vormen van sportbeoefening en begeleiding, investering van allerlei professionals, je wordt opgeroepen voor vertegenwoordigende jeugdelftallen? Dan ken ik maar één uitkomst en dat is loyaliteit naar waar jij thuis bent, in Holland . En kom niet met familie enz. Misschien zijn je ouders in een ander land geboren/opgevoed maar jij bent van hier en woont er al 20 jaar, de rest vd wereld ken je van vakanties. Gewoon vroeg kiezen en anders niet oproepen voor jong elftallen, ben je op je 22/23ste nog steeds goed, dan vragen we je weer en kan je of ja of nee zeggen. Ik ben zelf van Surinaamse afkomst en Psver, voordat mensen mij van weet ik niet wat gaan betichten. Ik zeg het zoals ik het zie.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:35]
Vind ik leuk
Het Brein +4904
maandag 18 maart 2019 om 21:44
"en nu met Oranje onder 19 voor de Eliteronde-wedstrijden"

Ja, dan moet je gvd ook voor Oranje kiezen!
Vind ik leuk
Iefmeister +7873
maandag 18 maart 2019 om 21:49
Geen keuze voor Nederland dan ook geen jong Nederland.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 21:51
Je bent geboren en getogen in nl.je zit in oranje 019. Je geniet van alle faciliteiten in nl.dan zal je toch ook voor nl kiezen lijkt mij?maar ja.als je vraagt aan de meeste mensen met dubbele paspoort of je nl bent of anders?zeggen ze anders. Tjaaa ik vind dat erg jammer.ik kan dat ook niet begrijpen als je hier geboren en getogen.bent.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 21:52]
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 18 maart 2019 om 21:56
Dit interesseert toch geen hond. Keuze staat toch al vast. Ben meer benieuwd waar "echt" talent Xavi voor kiest als het zo ver is...
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:45
Als hij voor Nederland kiest heeft hij kans om een prijs te pakken de komende jaren!
Vind ik leuk
Ray01 +168
maandag 18 maart 2019 om 23:11
Als hij voor Oranje kiest zal dat een win-win situatie zijn.. EN hij haalt een persoonlijk hoger niveau EN Oranje zal beter gedijen met hem.. Hij zal toch wat slimmer moeten zijn dan zijn voorgangers in zijn keus..
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2320
maandag 18 maart 2019 om 23:31
we kunnen wel een affelay gebruiken in nl elftal, goede speler!
Vind ik leuk
hollister +1319
maandag 18 maart 2019 om 23:37
Als deze jongen ook weer voor marokko kiest moeten ze bij de KNVB stoppen met het selecteren van jonge spelers uit dat land voor vertegenwoordigende teams van Nederland... dit soort gastjes staan gewoon andere Nederlandse talenten in de weg.. opzouten dan.. zelf hebben ze namelijk toch niets te vertellen, hun sociale omgeving doet dit blijkbaar voor ze.. geen energie meer in stoppen
Vind ik leuk
Gerro +9595
maandag 18 maart 2019 om 23:51
Nou laat me 3 keer raden. Hij kiest voor Marokko, Marokko ,en nog eens Marokko.
Vind ik leuk
Nr14always +5569
dinsdag 19 maart 2019 om 00:36
Nope die gaat toch voor Marokko spelen, die wordt thuis gemangeld en dan is het gebeurt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 04:17
Dit is een ingewikkeld vraagstuk maar ik vind het op zijn kortst gezegd dat de Marokkaanse voetbalbond niet op de zakken van KNVB mag teren. Degene die investeren (KNVB/Nederland) krijgen er niks voor terug en degene die niet investeren (Marokkaanse voetbalbond) zouden een topper (een Marokkaanse Nederlander) zo gratis op kunnen halen waar ze nooit naar om hadden gekeken als het geen topper zou zijn qua voetbal (in Nederland). Terwijl wij hem ook zouden accepteren als het geen topper zou zijn qua voetbal (in Nederland). Is niet zoals het hoort en zoals wij het zouden moeten accepteren. Wij Nederlanders accepteren hem zoals hij is en zorgen voor zijn primaire levensbehoefte en dus ben je een Nederlander. En niet het land van je voorouders (Marokko) dat niet voor je gezorgd heeft zoals dit land (Nederland) dat voor je gedaan heeft!
De Marrokkaanse voorouders zijn niet voor niks naar Nederland gekomen. Dus welkom in het Nederlands Elftal! Laten we samen strijden voor goud!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 04:25]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws