'Ajax hoeft geen type Poulsen te halen': 'Dat soort types hebben ze wel, vind ik'

'Ajax hoeft geen type Poulsen te halen': 'Dat soort types hebben ze wel, vind ik'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 10:36di 19-03-2019 om 10:36

Kenneth Perez en Leo Driessen zijn het er niet mee eens dat Ajax behoefte heeft aan een type als Christian Poulsen. De analisten reageren daarmee op de suggestie die Valentijn Driessen eerder deed in zijn column in De Telegraaf.

Volgens de chef sport van De Telegraaf mist Ajax een type Poulsen, een leider die in teambelang denkt. "Ze hebben wel dat soort types, vind ik", reageert Perez bij Natafelen op FOX Sports. "Tagliafico, De Ligt en ook Tadic zijn echt wel teamspelers, die ook fysiek zeer sterk zijn. En als je het hebt over ballen onderscheppen: op het middenveld doet Frenkie de Jong dat veel beter dan Christian Poulsen."

Volgens Leo Driessen past een type Poulsen helemaal niet in het huidige Ajax. "Dan gaat het over dit Ajax, op dit moment. Dit Ajax is zo samengesteld dat je wel een ongelooflijk goede controlerende speler moet binnenhalen, die wordt geaccepteerd door degenen die nu bij Ajax boven in de pikorde staan. Ik denk dat zo'n speler niet te vinden is", aldus Driessen.

"Ajax heeft ervoor gekozen om Tadic en Blind te halen en Ziyech te laten blijven. Zeker met Ziyech en Tadic heb je ervoor gekozen dat je twee voetbalhaantjes hebt. Dat bedoel ik positief. Daar op dit moment zo'n type als poulsen tussen zetten, dat zie ik niet."

Lees ookDriessen mist leiderstype en adviseert Ajax: 'Kost niet de wereld qua transfersom'

Poll

Vind jij dat Ajax behoefte heeft aan een type Poulsen?

(871 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 10:38
Hoe kun je zoiets ook schrijven haha, Poulsen... kom op...
Vind ik leuk
Youri99 +10833
dinsdag 19 maart 2019 om 10:46
Ajax heeft vooral breedte nodig, Als je kijkt naar wat er bijv achter Mazraoui , De Ligt & Tagliafico komt dan is dat heel mager. In aanvallend opzicht is er wat dat betreft iets meer luxe.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:55
Maar je hebt Schuurs en Magallan nog centraal en voor de bank Veltman. Is opzich prima toch voor de eredivisie?
Vind ik leuk
Youri99 +10833
dinsdag 19 maart 2019 om 11:10
Het is middelmaat, hoewel ik dat van Magallan nog niet helemaal kan zeggen na 1 wedstrijd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:45
Tjah Perez zet zichzelf wel even voor lul. Drie keer raden wie Ajax heeft aangetrokken? Poulsen... (wel als assistent-trainer)
Vind ik leuk
035 +1103
dinsdag 19 maart 2019 om 19:05
Wat is daar mis mee?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:09
Wss zullen er wel veel reacties op komen maar voor mijn gevoel zie ik liever Veltman tegen Ronaldo dan Mazraoui. Veltman heeft wel eens een foutje maar Mazraoui loopt de laatste tijd echt te slapen. Veltman werkt zich tenminste kapot en klapt er in als het moet, net wat nodig is (imo) tegen een speler als Ronaldo.


In dat opzicht heb je dus als rechtsback een prima wissel met Veltman. Uiteraard moet Veltman dan wel 100% wedstrijdfit zijn.
Linksback positie is idd heel mager, maar dat is al jaren een achilleshiel van Ajax. Nico is een schot in de roos.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 11:10]
Vind ik leuk
Youri99 +10833
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Je kan ook van eigen kracht uitgaan, Ronaldo gaat echt niet meeverdedigen om Mazraoui af te stoppen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Leuk en aardig maar als Mazraoui Ronaldo één keer laat gaan is het een goal. Ik persoonlijk zie liever Veltman die aanvallend wat minder brengt maar verdedigend zijn mannetje staat tegen over de gevaarlijkste speler van Juve.
Vind ik leuk
MagicFeeling +4713
dinsdag 19 maart 2019 om 12:16
Juventus speelt in dienst van Ronaldo. Hij hoeft niet te verdedigen. Juventus heeft daar een Matuidi, Pjanic en Bernardeschi voor.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:03
Hier ben ik het ook mee eens, maar dit geldt vooral in de situatie dat Ajax veel druk kan zetten en de bal in de ploeg heeft. Dat is juist proces wat Juventus wil zodat een Ronaldo met het gas erop al voorbij de middenlijn is voordat mazraoui überhaupt in de buurt is. Veltman gaat Ronaldo ook niet stoppenvop snelheid, maar kan wel direct centraal invulling geven wanneer een de ligt of blind achterin op de vleugel bijspringt bij een counter van Juventus.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
dinsdag 19 maart 2019 om 11:48
Mag Ronnie nou wel mee spelen de eerste wedstrijd?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:49
Nouja ik ga er wel van uit. Ze zullen wel iets verzinnen waardoor die mee mag doen. Ik ga er iig van uit dat hij mee doet, kan het alleen maar meevallen haha
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Dan gaan ze maar wat vaker de sportschool in...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:38
Het is nu prima zoals het is! Dat geneuzel hele week over een type Poulsen
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:56
En van die Perez, die racist!

Ben die gozer he le maal zat!
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 11:51
Iets te eerlijk over Ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:07
Nee een ordinaire racist. Heeft altijd genieperige sneertjes naar donkere jongens.

Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 12:34
Hij is er als speler live op tv op betrapt. Maar het is mij daarna nooit meer opgevallen.
Vind ik leuk
zwollie +9901
dinsdag 19 maart 2019 om 12:06
Ben Leo en Valentijn helemaal zat.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:39
Poulsen zou met de rondo’s het héle seizoen in het midden staan!
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 10:39
Ik heb dan liever het type Wouters.

Maar ja,... waar zie je dat soort voetballers nog?
Vind ik leuk
MagicFeeling +4713
dinsdag 19 maart 2019 om 12:18
Ik denk dat er over de grens genoeg types als Wouters te vinden zijn. In de Bundesliga wellicht? Ajax heeft genoeg geld dus dat moet geen probleem wezen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:40
Type Poulsen loopt in Doetinchem
Vind ik leuk
Paaseiland +219
dinsdag 19 maart 2019 om 13:28
Matusiwa ja
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 10:40
Hebben ze idd niet nodig. Prima selectie zo. Het enige dat je Ajax kan verwijten is dat ze gedurende het seizoen te weinig gerouleerd hebben, wetende dat je veel wedstrijden zou kunnen draaien. Want ze hebben ook juist gigantisch geinvesteerd in de breedte met jongens als Labyad, Kristensen, Magallan en met twee voornamelijk bankzittende spitsen huntelaar en dolberg.
Vind ik leuk
mcmodd +28756
dinsdag 19 maart 2019 om 10:56
Dhrwobo, zou je kunnen zeggen dat er te weinig vertrouwen is in de jongens die jij benoemt als bedoeld voor de breedte? Ik zie bijvoorbeeld helemaal niets terug van Mágallan.
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 11:09
Exact. En dat is nu mijn punt. Het ligt niet aan het type Poulsen, maar het ligt aan dat ze maar in 12-13 spelers vertrouwen uitspreken... dat krijgen ze nu op de neus
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Toch ontbreekt het Ajax op het middenveld wel aan een speler met veel verdedigende kwaliteiten.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:40
Een type Galasek had ik toch echt wel graag erbij gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:50
Doe mij maar liever een type Bergkamp!
Vind ik leuk
Mazraoui +3969
dinsdag 19 maart 2019 om 10:54
Type Rijkaard
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 10:56
Toen ze de EL finale verloren riep ik dat ook. Maar Perez en Co komen met de juiste analyse. Totaal niet meer nodig. Al vind ik t wel makkelijk dat men nu denkt dat zodra De Jong vertrokken is, Blind t wel even overneemt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 10:59
Perez ken lekker de boom in
Vind ik leuk
mcmodd +28756
dinsdag 19 maart 2019 om 11:11
Nu is het natuurlijk geen verdienste om in een verschil van mening met Valentijn Driessen gelijk te hebben. Het wordt pas bedenkelijk als mensen het met hem eens zijn.
Vind ik leuk
Blindsy +20520
dinsdag 19 maart 2019 om 11:46
Dan zal ik mij gedeisd houden 😉.
Vind ik leuk
thierryer +2160
dinsdag 19 maart 2019 om 11:10
Eerder een type Dani de wit die de longen uit zn lijf loopt en het team een energieboost geeft.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 11:34
En zo al het voetbal eruit halen die Valentijn begrijpt er ook echt niks van, die wil alleen maar onrust stoken.

Gelukkig dat deze 2 wel iets meer inzicht hebben en dat ze Valentijn dat ook vertellen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:39
Dacht trouwens dat die Dani de Wit zo'n type was ? Of is die al afgeschreven ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:44
Valentijn Driesen moet zijn mening een beetje temperen, als hij het zo goed weet had hij trainer moeten worden maar gelukkig is hij dat niet, want dan speelde geen enkele club meer op niveau.
Vind ik leuk
Glenn0 +67
dinsdag 19 maart 2019 om 11:45
Hier in Doetinchem hebben we tijdelijk een type Kante. En die kan ook echt wel voetballen.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1394
dinsdag 19 maart 2019 om 12:29
Leo Driessen....🤣🤣🤣
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:54
Vermealen
Verthongen En Eriksen Dusam vd.Beek Celissen Ziyech Noa de wit
Tagliafigo ... real heeft opruiming !!
Dan ben je er
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
bert +695
dinsdag 19 maart 2019 om 13:24
Die achterlijke Driessen wordt op zijn wenken bediend.vanaf volgend seizoen poulsen in dienst van Ajax .
Zo we zijn het gezeur zat,hij zijn zin
Vind ik leuk
hoebie60 +223
dinsdag 19 maart 2019 om 16:47
die drie geven in de competitie ook niet altijd thuis. als het haantjes waren hadden ze ajax wel kampioen gemaakt. met blind en janker tadic kunnen we dat vergeten die pieken alleen europees
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws