Documentaire over fenomeen Memphis: 'Ze vinden hem mysterieus, arrogant soms'

Documentaire over fenomeen Memphis: 'Ze vinden hem mysterieus, arrogant soms'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 09:09do 21-03-2019 om 09:09

'Memphis Depay, ange et démons' - De engel en de demonen - is de titel van een documentaire die sinds deze week te zien is in Frankrijk. Filmmaker Alistair Bouysse sprak tal van mensen over het fenomeen van Olympique Lyon en Oranje. "We wilden laten zien waarom Memphis is zoals hij is", zegt Bouysse in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

De docu over Memphis duurt ruimt een uur. "Mensen in Frankrijk vinden hem mysterieus, arrogant ook soms, maar ze kennen hem niet écht. Dat maakte hem ook zo geschikt voor een documentaire. We wilden laten zien waarom Memphis is zoals hij is", legt de maker uit. 

"Vrijwel iedereen die hem goed kent, lijkt een zekere warmte voor hem te voelen. Die mensen zien zijn lieve, kwetsbare kanten. Bij het grote publiek is dat vaak anders. Die hebben het beeld dat hij op Instagram uitstraalt, of wanneer hij hardop uitspreekt dat Lyon eigenlijk niet groot genoeg is voor hem."

Bouysse volgt Memphis al maanden op de voet. "Hij is een speler van extremen, dat roept hij bij veel mensen ook op. Alles of niets. Soms heeft dat iets oneerlijks, maar hij legt die lat ook zelf heel hoog. In Frankrijk kennen we dat niet, een speler die zegt dat hij de beste ter wereld wil zijn."

Memphis komt donderdagavond met het Nederlands elftal in actie tegen Wit-Rusland. Het EK-kwalificatieduel wordt in De Kuip gespeeld en begint om 20.45 uur. 

Lees ook: Situatie in Lyon frustreert Memphis: "De sfeer is anders"

Plaats een reactie

Bixente +482
donderdag 21 maart 2019 om 09:15
Succes vanavond, Memphis. Je bent een baas...😎
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:17
Laat vanavond lekker zien wat je kan. Laatste wedstrijden van Nederland zijn we niet vergeten. Speel ze dol vanavond👊
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
donderdag 21 maart 2019 om 09:18
Van zijn hond neem ik aan ?..
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
donderdag 21 maart 2019 om 09:32
Nee van z'n hoed.. nou goed...
Vind ik leuk
kwartje50 +1255
donderdag 21 maart 2019 om 10:47
LOL
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:37
Kwartje valt vanzelf😉
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
donderdag 21 maart 2019 om 09:16
Geweldige speler. Moet een club treffen, waar hij zich net zo op zijn gemak voelt als bij Nederlands elftal.
Vind ik leuk
Itsese +6253
donderdag 21 maart 2019 om 09:34
En PSV;)
Vind ik leuk
Sanders +4337
donderdag 21 maart 2019 om 09:16
Mensen zullen hem toch niet allemaal begrijpen/willen begrijpen. Zolang iemand niet is zoals de persoon zelf dan is dat vaak al genoeg redenen voor ze om de de grond in te boren.
Vind ik leuk
Molletje +4037
donderdag 21 maart 2019 om 09:17
"In Frankrijk kennen we dat niet, een speler die zegt dat hij de beste ter wereld wil zijn."

Nee, het is altijd zo'n bescheiden volk...

En denk ook dat het grotendeels een houding, masker en marketing is en dat de ware Depay een heel ander persoon in zijn privé leven is.
Vind ik leuk
John M. +5134
donderdag 21 maart 2019 om 12:03
Ze noemen zichzelf "La grande nation", maar hebben geen luis om dood te drukken. Dat zegt alles over Frankrijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:03]
Vind ik leuk
Artikia +340
donderdag 21 maart 2019 om 12:09
Er zit ook wel een mooi stukje ironie in die zin. "Wij zijn zo goed, want wij zijn altijd bescheiden".
Vind ik leuk
Linke loe +2354
donderdag 21 maart 2019 om 09:19
Wat een eikel
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:21
Op het moment dat een filmmaker om
Deze redenen een film over je wil maken, moet je toch eens bij jezelf te rade gaan lijkt me
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
donderdag 21 maart 2019 om 09:21
Is god ook aan het woord gekomen, anders kijk ik niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 09:24
"In Frankrijk kennen we dat niet, een speler die zegt dat hij de beste ter wereld wil zijn."


In Nederland doorgaans ook niet. Maar prima toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:35
Deze antwoord ga ik niet bevragen
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:27
"Fenomeen"

Sorry hoor vind het met vlagen een hele goede voetballer, maar Memphis is verreweg van de term fenomeen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 09:34
Fenomeen, whahahaa
Vind ik leuk
zilverrug +68
donderdag 21 maart 2019 om 09:47
die gast bloeid eventjes op en dan is ie weer geweldig maar valt daarna weer ver terug wordt nooit niks
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:01
Nooit niks nee? Dat is best veel!
Vind ik leuk
pos +9955
donderdag 21 maart 2019 om 10:18
Die documentaire heeft hij zelf geregeld en gefinancierd ? Vast wel.
Niks mis met roepen dat je de beste wil worden maar op een gegeven moment gaat dat als 24 jarige speler van lyon een beetje lachwekkend overkomen. Zeker als je geeneens helemaal onomstreden basisspeler bent.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1119
donderdag 21 maart 2019 om 10:39
Hoezo fenomeen?
Vind ik leuk
plein19 +3390
donderdag 21 maart 2019 om 10:46
Een docu die ik zeker niet ga kijken.
Vind ik leuk
Staaijman74 +1412
vrijdag 22 maart 2019 om 08:07
Goede voetballer bleek ook gisteren weer. Hij is alleen helaas niet intelligent genoeg om de beste van de wereld te worden en met die druk om te gaan. Dat ie dat dan toch roept getuigt ook van weinig intelligentie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws