Van Dijk gaf goedkeuring aan debuut: 'Maar wie kan er niet naast Virgil spelen?'

Van Dijk gaf goedkeuring aan debuut: 'Maar wie kan er niet naast Virgil spelen?'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 11:59do 21-03-2019 om 11:59

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 12:15do 21-03-2019 om 12:15

Assistent-trainer Pepijn Lijnders denkt dat het Nederlandse talent Ki-Jana Hoever zich bij Liverpool geen beter rolmodel kan wensen dan Virgil van Dijk. Dat stelt hij in gesprek met de NOS.

"Ik denk dat je geen beter rolmodel kunt hebben als centrale verdediger. Virgil is natuurlijk continu beter geworden. Hij heeft zich continu ontwikkeld. Dat toont karakter en wil. En ik denk dat het einde qua ontwikkeling nog lang niet daar is", aldus Lijnders in gesprek met de NOS.

Volgens Lijnders is Van Dijk niet alleen een rolmodel in het voetballende gedeelte. "Ik denk vooral ook naast het veld. Hoe hij omgaat met materiaal, met mensen binnen de club. Hoe hij altijd zegt waar het op staat... vertrouwen geven, maar ook hetzelfde moment kritisch zijn naar je ploeggenoten."

Of Hoever een mooie toekomst wacht, is volgens Lijnders nog even afwachten. "Ik denk dat je juist rond een talent altijd erg voorzichtig moet zijn", stelt hij. Begin dit jaar debuteerde Hoever in de hoofdmacht in de FA Cup-wedstrijd tegen Wolverhampton Wanderers. "Ik vroeg aan Virg of Ki-Jana er klaar voor was om te spelen tegen Wolves. Hij zei: honderd procent. Maar wie kan er niet naast Virgil spelen, haha."

Plaats een reactie

Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:04
Blijf het jammer vinden dat Hoever niet het type stofzuiger op het middenveld is....
Vind ik leuk
Peast22. +209
donderdag 21 maart 2019 om 12:11
Azor Matusiwa
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
Doet het prima in de Achterhoek, toch?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:14
Even afwachten hoe ver Hoever zich verder gaat ontwikkelen dus😉 toch goed om te zien dat er nu Nederlanse talenten doorbreken in Engeland
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:00
Ik ben benieuwd hoe ver die talenten komen. Er staan best een reeks talenten op doorbreken daar in Engeland. Die zijn toen der tijd op 14/16 jarige leeftijd bij A,F,P weggekaapt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:05
Blijft gewoon jammer dat er vele de oversteek gemaakt hebben. En top dat er nu een paar naar alle waarschijnlijkheid doorbreken. Zal straks minder snel gaan gebeuren door hun Brexit.
Vind ik leuk
Henkings +1007
donderdag 21 maart 2019 om 12:04
Hoever zou nu eigenlijk een verhuur aan moeten gaan. Geen idee of hij goed genoeg is voor bijvoorbeeld Ajax of PSV....
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 12:09
Want? Die knul is 17 jaar en heeft zijn debuut al gemaakt bij Liverpool. Traint mee met de selectie en krijgt de kans, zodra deze zich voordoet. Waarom zou hij voor verhuur moeten gaan? In NL staat hij echt niet meteen 34 wedstrijden in de basis, dus laat hem lekker bij Liverpool blijven komende anderhalf jaar...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:14
Hij moet gewoon minuten maken. Bij Liverpool zitten er niet veel minuten voor hem in dus met een verhuur van een jaartje is niks mis.
Dan uiteraard wel naar een club waar hij dus een basisplek af kan dwingen. Is dat niet bij Ajax of PSV, dan maar naar Feyenoord, Az, Vitesse of Heerenveen.
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 12:19
Hij maakt minuten in de diverse teams van Liverpool en hij heeft al meerdere optredens achter de rug bij het eerste team van Liverpool. Het is onzin om te denken dat hij met zijn 17 jaar wekelijks moet spelen. Bovendien moet hij dan in een compleet andere omgeving gaan spelen, trainen, leven en of dat zo'n succes is...

Als hij over anderhalf seizoen niet aan spelen toegekomen is, dan wordt het wat anders, maar hij is pas net anderhalve maand 17. Traint met alle sterren, die ze daar hebben, mag Firminho, Mané en Mo Salah in bedwang houden daar en dat zou minder leerzaam zijn dan een potje Heerenveen-Emmen? Yeah, right...
Vind ik leuk
RenW +5710
donderdag 21 maart 2019 om 12:26
Zelfde als Cillessen dus, leert ook nog steeds bij Barca.
Altijd opstellen
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 12:41
Cillessen laat elke wedstrijd die hij speelt zien, dat hij van grote klasse is. Bij Barca doet hij het prima in de beker en bij Oranje laat hij ook nauwelijks steken vallen. Ik snap zijn persoonlijke wens om vaker te spelen goed, maar zie geen reden hem niet te selecteren.

En Hoever is 17 jaar, die leert inderdaad veel bij Liverpool, met een topcoach, die niet schroomt om hem op te stellen, als dat moet...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:27
Je leert toch meer in een wedstrijd dan op een training?
In de Eredivisie kunnen spelers ook serieuze stappen maken. Er lopen nu ook talenten in grote getalen rond die in de Eredivisie klaargestoomd worden voor de Europese top.

En hierboven doe je net alsof een nieuwe omgeving per definitie negatief is. Het kan maar zo dat die jongen bij een Nederlandse club in een andere omgeving helemaal opbloeit.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +594
donderdag 21 maart 2019 om 12:40
Het kan ook zomaar zijn dat de ontwikkeling die hij nu doormaakt de juiste is. Er zit een Academy Staff van heb ik jou daar. Die zullen zijn ontwikkeling in de gaten houden. Hij speelt hoe dan ook wedstrijden, zelfs bij diverse teams.
Laat hem eerst maar eens tot 18 à 19-jarige leeftijd bij Liverpool blijven. Als het eerste dan nog een stap te groot is, zou ik een verhuur overwegen om hem klaar te stomen voor het fysiekere spel.
Nu speelt hij wedstrijden tegen leeftijdsgenoten, traint hij zo nu en dan mee met de grote jongens en heeft ie al wat minuten mogen ruiken aan het echte werk. Geen haast met deze jongen, hij komt er wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:42]
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
donderdag 21 maart 2019 om 12:45
Wil je een wedstrijd van Heerenveen vergelijken met een training van Liverpool? Heb je de afgelopen jaren de transfers naar Engeland in de gaten gehouden? Spelers uit NL zijn zelden in staat om de directe overstap naar de Engelse competitie te maken. Zie Vincent Janssen, zie Davy Klaassen, Memphis, niet de minste dus..

Voorlopig is hij beter af bij Liverpool, denk ik zo...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:30
Die laatste was een reddingsboei geweest Henkie😉 maar snap je wel!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:05
Zelfs Arie zou niet door de mand vallen naast van Dijk
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1723
donderdag 21 maart 2019 om 12:09
Arie of Jan Scharie?
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:12
Arie van Kampong 15
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:28
Die is te druk met de ledendag van de krant.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
donderdag 21 maart 2019 om 12:23
Waarom zou Hoever verhuurd moeten worden?
Speelt al bij Liverpool U23, dat is al 2 teams hoger dan waar hij normaal gesproken met zijn leeftijd zou spelen.

Ik ben er zeker van dat als hij nog 2 seizoenen gewoon heel goed bij de U23 speelt hij op zijn 19e centraal achterin staat bij Liverpool.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:54
Toch is De Ligt beter, die is nu al heel goed zo jong!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:56
Die is ook ouder
Vind ik leuk