'Top van Serie A onderhandelt over spelen van competitiewedstrijd in China'

'Top van Serie A onderhandelt over spelen van competitiewedstrijd in China'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 09:45vr 22-03-2019 om 09:45

In Italië onderzoekt men of er in de toekomst een Serie A-wedstrijd in China kan worden gespeeld. Dat meldt The Financial Times. De gesprekken daarover zouden al in een vergevorderd stadium zijn.

De top van de Italiaanse voetbalbond spreekt momenteel met China Media Group, de grootste omroep van het land, over de uitzendrechten. Het plan is om dit weekend meer nieuws naar buiten te brengen. Italië en China hopen op het gebied van economie en cultuur meerdere samenwerkingsverbanden te sluiten voor de komende jaren. Sport is daar een onderdeel van.

De Premier League speelde ruim tien jaar geleden ook met het idee om een Engelse wedstrijd in het buitenland te spelen, maar dat ging uiteindelijk niet door. Supporters, politici en media stonden niet achter het idee, dat weer in de ijskast werd gezet. In Spanje was er even sprake van dat een Primera Division-duel mogelijk in Amerika zou worden afgewerkt, omdat dat financieel gezien zeer interessant zou zijn.

Een nationale wedstrijd in het buitenland spelen is geen abc'tje. De betrokken partijen kunnen akkoord zijn, maar de FIFA moet uiteindelijk groen licht geven. In dit geval moet ook de Aziatische voetbalbond goedkeuring geven.

De Italiaanse bond hoopt de voetbalbonden te kunnen overtuigen met een sterk plan waarmee de internationale aandacht groeit, zodat er meer geld verdiend kan worden. Er wordt op dit moment gezocht naar buitenlandse investeerders. 

Lees meer over:Serie A

Poll

Een goed idee?

(417 stemmen)

Plaats een reactie

Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 09:48
Waar de fack gaat het heen met de voetbalwereld, blijf godnondeju gewoon in je eigen land die wedstrijden spelen. Laatst ook al met die Copa Libertadores
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:05
Ik ken nog wel een Europese super topclub die we naar China kunnen verhuizen , hoeven de Chinezen noet meer naar het stadion te komen maar komen wij naar de Chinezen
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 10:08
Dan ben ik wel benieuwd welke super top club dat dan is?
Willem ll speelt namelijk (nog) geen Europees voetbal.
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
vrijdag 22 maart 2019 om 10:11
De Copa had een andere reden. Dat was niet uit commercieel oogpunt.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
vrijdag 22 maart 2019 om 10:37
Oh dat wist ik niet, dan mag je mijn reactie als niet verzonden beschouwen.
Vind ik leuk
Waagplein +979
vrijdag 22 maart 2019 om 12:27
Vanwege de zeer ernstige rellen in Argentinië durfden de overheden het niet aan. Vandaar dat het naar Spanje toe ging.
Vind ik leuk
jonaathn +25
vrijdag 22 maart 2019 om 10:33
Copa had te maken met rellen in eigen land, was te onveilig om daar te spelen.
Vind ik leuk
Sigma +2889
vrijdag 22 maart 2019 om 09:48
wat is de volgende stap.....
een wedstrijd op de maan ofzo
Vind ik leuk
Sjoeff- +172
vrijdag 22 maart 2019 om 09:49
Haha zou wel geinig zijn met de zwaartekracht daaro
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
vrijdag 22 maart 2019 om 10:07
Of gebrek eraan...🤓
Vind ik leuk
Wilex +3211
vrijdag 22 maart 2019 om 11:08
Dit zijn allemaal revoluties naar een grote mondiale competitie op termijn.
Daarin is plek voor 10 of 12 grote Europese clubs en de rest van de clubs komt uit andere werelddelen.
Vergelijk het een beetje met het formule 1 circus wat ook helemaal mondiaal is getrokken om zo veel mogelijk geld te verdienen.
Vind ik leuk
Sigma +2889
vrijdag 22 maart 2019 om 11:37
Ah zo had ik het nog niet gezien...maar jij zou best gelijk kunnen hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:49
Supporters moeten tegenwoordig 2000 euro overhebben om een wedstrijd te zien...
Vind ik leuk
Bruurke +1186
vrijdag 22 maart 2019 om 09:52
Financieel kan dit voor de teams een enorme klapper zijn. In China zit ontzettend veel geld, als hier een goed plan onder ligt is dat zeker een meerwaarde. Ik weet niet of de Chinezen zitten te wachten op Frosinone tegen SPAL maar we gaan het zien als alles rond is.
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
vrijdag 22 maart 2019 om 10:08
Tja geld....fuck de normale supporter
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:13
Precies dat. Jarenlang investeren in je clubje totdat ze zo groot zijn geworden dat ze je niet meer nodig hebben.
Vind ik leuk
Futre +5337
vrijdag 22 maart 2019 om 10:50
Dit plan is onderdeel van een veel groter samenwerkingsproject. Los van het voetbal worden de Zuideuropese landen niet altijd even netjes behandeld door de landen die iets noordelijker liggen. Daarom zoeken landen als Portugal, Spanje, Italie, Griekenland en Macedonie daarom steeds vaker naar samenwerking met bv China, India en Brazilie.

En voordat iemand over Griekenland, en haar schulden, begint zou ik je willen adviseren om de rol van Griekenland rond de periode van 1946 even op te zoeken. Dan besef je pas hoeveel je als European aan de Grieken te danken hebt. En dat is een hoop meer dan die paar honderd miljard Euro die open staat.
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 12:39
Die uil is geknapt geloof ik in de zon op Delos. Beetje feta, olie en brood en Bassie en Adriaan leren ons een woordje bij.

Europa had alles te danken aan de geallieerden en meneer Marshall.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
Futre +5337
vrijdag 22 maart 2019 om 15:54
Zucht
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 16:49
Wat bedoel je dan? Het communistische gevaar.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:15
??????
Vind ik leuk
davidben +6903
vrijdag 22 maart 2019 om 17:54
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
Yoink +552
vrijdag 22 maart 2019 om 10:01
Supporters tellen niet meer mee.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 10:10
Blijf nou lekker in je eigen land voetballen. Als de chinezen een wedstrijd willen zien, komen ze maar naar Italië. Ik snap dat dit allemaal met geld te maken heeft, maar het moet niet gekker worden!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:10
Dit kan toch niet. Waar draait het nou om?
Vind ik leuk
pos +9955
vrijdag 22 maart 2019 om 10:11
Gewoon verbieden dit soort onzin. Ik zou gelijk mijn seizoenkaart inleveren als AZ ooit zou besluiten een wedstrijd elders te spelen voor wat centen.
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
vrijdag 22 maart 2019 om 10:15
AZ speelde ooit een Europees thuisduel in het Olympisch Stadion.
Tegen Liverpool meen ik. Was ook een deceptie. Gebeurde ivm stadioncapaciteit, maar er kwamen uiteindelijk maar 12.000 man.
Vind ik leuk
Arbee +2613
vrijdag 22 maart 2019 om 11:03
Ja oke, maar Alkmaar-Amsterdam is nog geen uur rijden en prima te doen met een treinticket van een paar euro of een paar euro brandstof. Dat is heel wat anders dan je eigen fans praktisch buitenspel te zetten door letterlijk aan de andere kant van de wereld te spelen.
Vind ik leuk
pos +9955
vrijdag 22 maart 2019 om 11:23
Ja dat vinden de AZetters echt niet erg hoor in het Ajax stadion. Dan ga ik persoonlijk nog liever naar China.
Vind ik leuk
pos +9955
vrijdag 22 maart 2019 om 11:21
Dat was niet Liverpool maar nota bene de finale tegen Ipswich Town. 1 vd grootste aanfluitingen in de geschiedenis van AZ wat mij betreft. Serieus zou jij overwegen om heen te gaan als ze dat nu zouden flikken ?
Vind ik leuk
Bossie020 +6582
vrijdag 22 maart 2019 om 11:55
Liverpool was ook in het Olympisch Stadion. Men rekende op 50.000 man. Was nog niet voor een kwart gevuld.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat nog eens zouden doen.
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 10:11
Voetbal gaat stuk, Italianen zijn hier ook echt niet blij mee. Leeft nog wel wat heftiger dan hier daar.
Vind ik leuk
Futre +5337
vrijdag 22 maart 2019 om 15:56
Je weet dat de finale van de Coppa Italia al meerdere keren in andere landen is gespeeld?
Vind ik leuk
jari11 +5193
vrijdag 22 maart 2019 om 16:15
Ja supercup ook, dus?
Vind ik leuk
Busk +2145
vrijdag 22 maart 2019 om 10:48
Bezopen idee.

Als ik supporter was van een club met zulke ideeën, zou ik iedere mogelijkheid aangrijpen, om duidelijk te maken dat dit "not done" is.

Het slaat nergens op.

In Europa loopt ook niemand warm voor een wedstrijd tussen 2 Chinese clubs
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:49
In een kapitalistisch systeem staat geld op 1, wat Jan met de pet er van vindt doet er niet toe. Dus als je wat te klagen hebt hierover moet je klagen over het systeem en niet bij de uitbuiters er van.
Vind ik leuk
Busk +2145
vrijdag 22 maart 2019 om 10:58
Nog een beter idee: alle door sheiks, banken en duistere criminelen overeind gehouden clubs naar China verhuizen.
Permanent.
Kunnen ze daar met geld smijten ,en het spelletje verkrachten.
En wij zijn er vanaf.

Terug naar de oude EC 1 , 2 en 3.

Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:06
Een league waarin het dodelijk spannend wordt en niet qua spelopvatting 😉
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
t word potverdikke met de tijd gekker en gekker. Dat het hedendaagse voetbal gericht is op geld oke, maar dit zou op voorhand verboden moeten worden. Flauwekul
Vind ik leuk
leozao +2576
vrijdag 22 maart 2019 om 11:15
$$$
Vind ik leuk
rakelings +86
vrijdag 22 maart 2019 om 12:01
Italië is het volgende land dat haar havens aan de Chinezen verliest. Begrijpelijk dat ze er alles uit proberen te halen
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 12:10
Echt te triest voor woorden dit. Wordt steeds gekker!
Vind ik leuk
RGB +1984
vrijdag 22 maart 2019 om 12:44
Er gaat al genoeg (lees: veel te veel) geld om in het voetbal. Als je er nog 100 miljard tegenaan gooit wordt het echt niet beter.
Vind ik leuk
okencie +47
vrijdag 22 maart 2019 om 13:02
De laatste zin somt perfect op waarom het alleen maar draait:
“De Italiaanse bond hoopt de voetbalbonden te kunnen overtuigen met een sterk plan waarmee de internationale aandacht groeit, zodat er meer geld verdiend kan worden”
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 20:12
Ik ben een serie A fan. Maar dit is belachelijk
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 06:01
Geld maakt wéér alles kapot!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws