Twente dendert op Eredivisie af na koerswijziging: 'Romantisch onzinverhaal'

Twente dendert op Eredivisie af na koerswijziging: 'Romantisch onzinverhaal'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 11:37ma 25-03-2019 om 11:37

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 12:02ma 25-03-2019 om 12:02

Met 'realistisch' voetbal is FC Twente hard op weg naar promotie naar de Eredivisie. Trainer Marino Pusic gooide dit seizoen na enkele tegenslagen het roer om en nam afscheid van 'alle romantische noties over voetbal', vertelt hij in gesprek met NRC. 

"Na Go Ahead Eagles-thuis hoorde ik: leuk gespeeld. Ja, leuk. Maar wel 0-1 verloren", aldus Pusic. De coach paste zijn tactiek aan. "Het gaat hier helemaal niet om goed voetbal. Niemand speelt aanhoudend goed voetbal in deze divisie. Of heb jij zo'n ploeg wel gezien?"

Pusic wijst zijn elftal continu op 'zes basisprincipes'. "Ik heb een schema gemaakt, uitgewerkt, keihard aan ze uitgelegd. Zo en zo. Voortaan is het dit en niet anders. En de groep heeft zich daaraan gecommitteerd. Hun onberispelijke uitvoering is het vertrekpunt geweest van waar we nu staan."

"Kom niet bij mij met het romantische onzinverhaal van goed voetbal en dit en dat. Wij spelen goed voetbal voor zover de mogelijkheden en de competitie dat toelaten. Ik was ook te romantisch, te veel op zoek naar goals, goed spel."

Koploper Twente won zondag met 2-1 van Go Ahead. De Tukkers, die afgelopen seizoen uit de Eredivisie degradeerden, staan acht duels voor de eindstreep elf punten los. 

Plaats een reactie

maandag 25 maart 2019 om 11:52
Met die begroting had je al kampioen moeten zijn, en dan ook nog slle steun uit Zeist, triest.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:55
ze hebben geen spelers gehaald die een sparta of nec niet konden halen, dit heet goed scouten, vooraf waren nec en sparta de grote favoriet, dus snap je punt niet
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:04
Weet niet waar je op baseerd dat Nec en Sparta de grote favorieten waren, Fc Enschede is zeer geliefd in Zeist en de gemeente blijft spekken, heeft Sparta of Nec niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +21081
maandag 25 maart 2019 om 12:05
Weet niet waar je op baseert dat Twente stille steun krijgt vanuit Zeist.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:08
kijk je de KKD wedstrijden ? op fox sports, hoorde ze het gisteren nog zeggen tegen jack de gier "de grootste favoriet, maar het kampioenschap is niet meer realistisch"
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:23
Jij bent volgens mij een keertje per ongeluk aangereden door een twente bus of zo.
Bij iedere Twente topic zie ik je zoveel onzin uitkramen.
Of heeft Twente weer gewonnen dankzij de arbritage?
Sparta en NEC hebben dit seizoen spelers gehaald die voor Twente te duur bleken te zijn.

Hou een keer op zo te provoceren en uit te dagen en flauwekul te roepen.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:06
als ze zo geliefd waren in Zeist, had Zeist niet alle regels gebroken om Twente maar te straffen voor iets wat in het buitenland heel normaal is.

Zeist heeft keer op keer laten zien dat ze juist een bloedhekel hebben aan Twente, terwijl het een geliefde provinciclub is.

Ik vind de beeldvorming rondom Twente dan ook ronduit stuitend, ze doen het gewoon goed nu en hoop dat ze heel snel weer de weg omhoog zullen vinden.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:11
Vele verenigingen zijn gewoon failliet verklaard.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:16
maar ze waren niet failliet en dat stak de KNVB dus heeft die zelf ervoor gezorgd dat Twente degradeerde ipv dat ze een doorstart a la Rangers moesten doen en onderaan beginnen.

sws vind ik dat de KNVB smerige spelletjes speelt, ze zouden het voetbal moeten faciliteren en verbeteren waar kan, maar het is meer geneuzel en mierengeneuk wat er daar gebeurt.

Bovendien is de KNVB zelf ook niet transparant over haar inkomsten wat ruwweg 30% van de inkomsten is niet te herleiden uit haar jaarverslagen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:18
Jij kunt zeggen, ze waren niet failliet, de gemeente betaald wel.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6373
maandag 25 maart 2019 om 15:22
nouja dat is op allerlei manieren al veel vaker gebeurt dat een gemeente mee betaald.

ADO,PSV,Feyenoord,Ajax,Fortuna,Heerenveen,Groningen, AZ enz enz

de KNVB wou per se een voorbeeld stellen en verzon daarbij haar eigen regels, vandaar ook dat ze de arbitrage zaak verloren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:00
Door wie? Palmen
Vind ik leuk
Thobar +4659
maandag 25 maart 2019 om 16:06
Regels zijn niet gebroken simpel vanwege het feit dat er niet veel keiharde regels waren cq zijn. De Knvb had dus uiteindelijk geen poot om op te staan. Daar heeft Twente gewoon geluk gehad. In bv Duitsland maar ook België zijn er duidelijke (en strenge) regels waaraan men ieder seizoen moet voldoen wil men een licentie krijgen. Zo niet degradeer je of erger. Bv onlangs nog 1860 München.
De Knvb is gewoon laks want er zijn nog steeds geen duidelijke, laat staan echt strenge, regels.

Ps
Onlangs nog een voorbeeld wat betreft lakse regelgeving. Het uitstellen/verschuiven van Ajax-PEC
Na alle commotie denk je, Knvb regel dat nu voor eens en altijd nu een keer duidelijk en er gebeurt dus weer helemaal niets.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:07
Ik heb begrepen dat jullie een hoop spelers gehuurd hebben dit seizoen of een éénjarig contract. Kan je mij vertellen hoe of de selectie nagenoeg hetzelfde blijft ( misschien automatisch verlengen bij promotie ) of moeten jullie komend seizoen op zoek naar nieuwe spelers?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:09
een aantal hebben meerjarig contract nog, gehuurde spelers misschien nog een jaar huren, wat de spelers zelf wel wouden, en anders gewoon nieuwe spelers zoeken en hopen dat het meteen goed uitpakt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:31
Thx
Vind ik leuk
Hammers96 +2983
maandag 25 maart 2019 om 12:22
Matthew Smith is gehuurd van ManCity en heeft zijn contract daar net verlengd. Ze willen Smith volgend seizoen uitlenen aan een club in de championship of een club op het hoogste niveau , twente zou een reële optie zijn. Gonzalez is gehuurd van Sevilla B en gaat in principe terug , het is een echte zuid Amerikaan die opbouwend zwak is maar verdedigend erg sterk is.
Aitor heeft nog een contract tot de zomer van 2020 maar mag bij een goed bod vertrekken vanwege de financiële situatie. Drommel is transfervrij na dit seizoen maar de hoop is er dat hij verlengd binnenkort.
Assaidi is transfervrij na dit seizoen en kan de FC wel eens verlaten na dit seizoen omdat hij vooralsnog geen contract krijgt aangeboden.
FC Twente zal wel eens met een heel andere selectie voor de dag kunnen komen volgend jaar.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:31
Oei, zijn daar de centen voor aanwezig? Ps, dit is niet lullig bedoeld zoals veel van de reactie's hier.
Vind ik leuk
Hammers96 +2983
maandag 25 maart 2019 om 12:45
Dat was er dit jaar niet en zal er volgend jaar ook niet zijn.
Toch worden we dit jaar kampioen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:12
Ok, een medesupporter heeft het helemaal uitgelegd. Thx
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 12:32
Jurgen van Kooten

Aitor en Espinosa, gelukkig 2 van onze sterkhouders van 'buiten' NL, liggen nog tot 2020 vast. Ook Nederlandse (beoogd basis)spelers als Schenk, Bijen, Boere, Van der Lely en Brama hebben contracten tot 2020. Er zullen dus gelukkig nog basiskrachten blijven aangevuld met talenten als Wieffer (middenvelder) en Trotman (aanvaller). Hopelijk is Vuckic dan ook weer fit, die kan nl. heerlijk voetballen in de wedstrijden die hij speelde.
De belangrijkste spelers die we mogelijk kwijtraken, omdat ze een aflopend contract hebben, zijn: keeper Drommel, Zekhnini, Gonzalez, Nacho, Smith en Assaidi. Ik hoop van harte dat we Drommel, Zekhnini en Smith nog vast kunnen houden (huur of koop). De rest is me om het even. Als dat mogelijk is denk ik dat we een heel eind op weg zijn volgend seizoen. Natuurlijk aangevuld met broodnodige talenten die Van Leeuwen weet te strikken.

Kortom: er staat denk ik straks nog wel een vergelijkbaar elftal met die van dit jaar, maar de spoeling is wel erg dun maar we (van leeuwen) hoeven niet vanaf 0 te beginnen.
Vind ik leuk
Hammers96 +2983
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Met alle respect maar vd lely raak je aan de straatstenen niet kwijt , laat staan basis in de eredivisie
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:39
Klopt. Toen ik het schreef kreeg ik al spijt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:11
Dank
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:18
Wat een onzin lul jij, heeft niets met scouten te maken en sterker nog Twente heeft niet eens een scouting apparaat op dit moment omdat de kosten daarvoor te duur zijn.... Onder van Halst werden spelers gekocht die niet voldeden en daarna werd overal wat gehaald waarvan veel als huurdeal.

Twente had met hun oplichting en fraude nooit meer mogen bestaan en dan nog lopen ze de gemeente af te persen voor een garantstelling....al die mensen die onder de gemeente Enschede vallen en bijzondere bijstand ed. nodig zijn of iets van de WMO zijn de klos. Enschede heeft circa 35 miljoen tekort zoals vele andere gemeentes hoe kun je dan garant gaan staan voor een bedrijf als
Twente.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:29
Goed verhaal van jou, alleen klopt er niet veel van.

De spelers van Twente die gehuurd zijn kwamen uit hun zelf?

Wanneer werd de gemeente afgeperst?

35 milj schuld zou best kunnen kloppen, alleen de gemeente Rotterdam heeft nog meer schuld een geven aan het nieuwe stadion van feyenoord ook al weer hoeveel?
Daar hoor ik trouwens niemand over.

Van Halst heeft ook mismanagement gepleegt.
Daar moet ik je in gelijk geven.

En oke, Twente had vanwege oplichting en fraude nooit meer mogen bestaan volgens bijna iedereen hier.
Maar waarom die andere clubs die dat in het verleden ook deden wel dan?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Is het geen afpersing als Twente tegen de gemeente zegt, als jullie niet garant staan voor 18 miljoen zijn wij failliet daarmee expliciet doelen op het geld wat de gemeente als heeft betaald?

Twente haalde spelers zonder beschikbare middelen bovendien moesten de aankopen die van Halst haalde nog betaald worden.

Over het stadion van Feyenoord en dat je daar niemand over hoort is vrij normaal.....dat ding moet nog gebouwd worden en het is nog niet eens zeker dat die er komt.

Alles wat ik zeg klopt hoor al willen Twente supporters hier niets van weten omdat het hun beter uitkomt dat wegkijken.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:50]
Vind ik leuk
Jesper60 +113
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Hoe zo afpersing. Is gewoon realistisch, Gemeente Enschede had al 18 mil in de club zitten. Mocht twente failliet gaan zijn ze die 18 mil kwijt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:05
http://www.wetrecht.nl/afpersing-en-afdreiging/
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:53
Jongen jij hebt het niet over het heden en ik wel.

Van van Halst gaf ik je gelijk maar dit seizoen heeft Twente geen "dure"spelers gehaald.

Sterker die spelers die Twente wilde gingen naar NEC en Sparta.
De spelers die Twente wilde houden gingen naar Den Bosch en Roda.

Twente huurde en haalden spelers transfervrij.
Salarissen?
Zijn meer dan 20 spelers vertrokken en "maar"16 voor terug gekomen.

Ook Jensen verkocht voor 3,5 miljoen.

De gemeente staat garant voor 8 miljoen en had Twente al eerder een lening verstrekt.

De gemeente en de sponsore moeten er mee eens zijn over het saneringsplan.
Anders geen investering van 14 miljoen.
Is dat afpersen?
Gemeente kan toch gewoon nee zeggen of met een ander plan komen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Oh dus het heden is niet vandaag of morgen, weer wat geleerd....

De sponsoren zijn aandeelhouders die geld willen stoppen in Twente mits de gemeente garant staat voor het bedrag doet de gemeente dit niet krijgt Twente geen geld en is het alsnog failliet en ben je als gemeente ook de reeds betaalde gelden kwijt. Als jij dit als Twente tegen de gemeente zegt is het natuurlijk afpersing.....misschien moet je eens opzoeken wat afpersing betekend.

De spelers die vertrokken zijn waren niet gratis, die van Halst aantrok ook niet....en de spelers van nu ook al niet.

Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 14:33
Noem mij één speler op die gratis speelt.
Is natuurlijk een kul reden wat je nu stelt.
Elke speler verdiend een salaris.
Ook de spelers die transfervrij aangetrokken zijn.
Maar er zijn er ook zovelen vertrokken waar dus het salaris niet meer aan betaald hoeft te worden en dit dus naar die nieuwe spelers gaat.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of denk jij ook dat Twente zo maar voor niks geld uitgeeft?
De spelers die gehuurd zijn kosten geen salaris maar huur of anders als de clubs dat met elkaar hebben afgesproken.

De garanstelling was al gedaan.
Nu gaat het erom of de gemeente akkoord gaat met het sanerings plan.
Zo ja: doneren sponsers 14 milj in de club voor 2 jaar (lees je wel goed, 2 jaar!) overleven in de KKD.
Zegt de gemeent nee en komen ze er niet uit is Twente alsnog failliet.
Dus m.a.w. is Twente momenteel technisch failliet.

Afpersing is heel wat anders maar ja, het is Twente hè.
Elke andere club had niet eens een berichtje hierover gehad.

In het verleden heeft Twente veel fout gedaan.
Veel te veel waar ook ik mijn schaamte en onvermogen had.

Op dit moment is Twente gewoon op de goede weg.
(Bijna) alle (te) dure spelers zijn vertrokken.
Denk aan oa Holla, Ter Avest, Marsman, Maher
Assaidi was geblesseerd anders werd hij ook verkocht.
Nu loopt zijn contract dit seizoen af.
Nieuwe spelers (meesten ook nog uit B-elftallen) kregen maar 1-jarig contract of huur.
Op een enkeling na.
D.w.d.z. dat twente hiermee weinig risico loopt.

Ook heeft Twente geen nieuwe trainer aangesteld na dat Verbeek op non actief werd gesteld maar mocht Pusic, die er nu 4 jaar zit, het proberen.

Maar als er telkens reageerders hier zijn die alleen maar negatief willen of kunnen praten over Twente vind je het dan gek dat de Twente supporter in de bres springt?

Lees je die comments van Jesper Olsen ook?
Dat hij vind dat Twente moet ophouden te bestaan vanwege het verleden?
Weet je wel wat voor verleden zijn club heeft?
Die mag van mij blijven bestaan en succesvol worden/blijven
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:41
Dus de gemeente mag wel winst maken over het uitgeleende bedrag (inmiddels al €8.8 miljoen), maar als Twente de gemeente echt nodig heeft is het ineens 'afpersen'?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:38
De gekleurde bril. Ik vind jouw uitlatingen wel bij jouw naam passen. Twente keur je af maar je wilt wel je geld geven aan mensen die niet in eigen middelen kunnen voorzien. Ik ben het met je eens als je zegt dat mensen die het echt niet zelf kunnen redden geholpen dienen te worden. In de door jouw aangegeven groep zit echter ook een ( groot ) gedeelte die gewoon niet anders willen. Het geld dat Twente van de gemeente heeft geleend brengt de gemeente alleen maar geld op. Ten minste zolang Twente niet failliet is en het geld terug kan betalen. Als je dan als Twente de gemeente op de hoogte stelt van hoe het er voor staat is dat geen af persen, maar aangeven van de realiteit. Daarnaast is de gemeente ( zelf het plan aan Twente door gegeven van de sanering/plan van aanpak, maar dan wel onder dwang door de gemeente) en voortdurend over de voortgang van die plannen op de hoogte gehouden. Dan het bedrag waar jij het over hebt die 35 miljoen te kort, die zijn niet naar Twente gegaan en toch wil je Twente daar verantwoordelijk voor maken. Sterker nog als Twente die lening niet had gehad ( is overigens een lening waar Enschede borg voor staat dus geen lening van de gemeente aan Twent had dat bedrag zomaar 10 miljoen hoger uit kunnen pakken daar Twente buiten de rente aan de verstrekker ook Enschede een percentage betaald ( dus rente over geld dat je niet eens had ). Als je dan Twente wilt vergelijken met mensen uit de bijstand dan wordt het tijd dat daar ook een terugbetaalregeling getroffen wordt, zo als terug betaling zodra zo'n persoon er weer beter voor staat. .
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 11:57
Goed verhaal. Er zijn nog 8 wedstrijden te spelen maar we hadden al kampioen moeten zijn? En je weet dat het bedrag op de begroting niet alleen voor de spelersselectie bestemd is toch? Verder hebben we inderdaad de KNVB omgekocht met geld van die begroting, dat wil je horen toch?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:59
maar het gaat hem vooral om de likes van twente haters :), dan maak je hem echt blij
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Ah ok, ik zie dat het hier niet anders gaat dan op Voetbalzone. Alles voor de duimpjes.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:14
Twente haters? Calimero gedrag...de waarheid is hard maar blijft wel de waarheid.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:22
dus alles is de waarheid wat deze mensen zeggen?, jij leest zeker alle twente topics ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:02
Je hebt een goed overzicht.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 12:33
Hahahaha goed bezig.laat de mensen toch zeiken, is frustratie. Daar komen ze mss ooit wel overheen. Al moet ik zeggen dat ik die Pusic echt een rat vind. Is degene die de mensen voor hem mes in de rug heeft gestoken om zelf aan het roer te komen. Voor de rest wil ik jullie terug verwelkomen waar twente thuis hoort
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:49
Zo is het,heb ik ook meegekregen, en nu ook weer... ligt het aan zijn plan dat Twente bovenaan staat. Grrrr

Twente, prachtige club, fantastisch supporters en een sfeervol stadion, maar deze trainer.....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Begroting, je bedoelt die garantstelling van de gemeente neem ik aan waaruit zogenaamd spelers zijn gehaald dit terwijl die garantstelling er nog niet is.

Is de KNVB niet belazerd door Twente en heeft de KNVB Twente niet een nieuwe licentie verstrekt om betaald voetbal te mogen spelen waar Twente juist die licentie had verloren wegens fraude en oplichting door te stellen in de eerste divisie zonder nieuwe licentie zijn we binnen een jaar failliet.....donder nou toch eens op met in de slachtofferrol te kruipen.
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 12:58
Donder jij toch eens op met te bitchen zonder dat je weet hoe de vork in de steel zit en alleen maar te reageren op onderbuikgevoel, oh jij alwetende kenner.

De spelers die gehaald zijn zijn allereerst huur of transfervrij, dat betekent dat daar minimale vergoedingen voor betaald zijn, op Brama en Schenk na. Die spelers zijn gehaald door een potje dat is samengesteld door de Noabers, een groep sponsoren die Twente een warm hart toedraagt. Dat geld is niet rechtstreeks van de garantstelling, zo werkt een garantstelling ook niet eens maar dat ga ik niet uitleggen hier.
Verder heeft Twente later gesteld dat het mogelijk is om 2 jaar te overleven in de KKD. Is ook niet zo gek aangezien we dat stadion in eigen beheer hebben met alle kosten van dien + alle schulden die gemaakt zijn.
Verder is de KNVB inderdaad belazert door mijn club, maar een straf als licentie intrekken bestaat niet eens en is dus niet uit te delen. Daarom kreeg Twente de licentie 'terug'. Je haalt verschillende zaken door elkaar.

Verder ga ik de slachtofferrol niet in, het kan me nl. geen ruk verrotten of jij me zielig vindt of niet en medelijden kan me ook gestolen worden. Ik zie in jouw betoog maar 1 slachtoffer en dat ben jij want huilie huilie Twente bestaat nog. Zoals mijn illegale taxichauffeur uit Armenie weleens zegt; jij praat poep
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:13
Jij lult onzin. Alles wat ik zeg staat online alles wat jij zegt komt uit het Twente hart een significant verschil dunkt me.

De licentie intrekken bestaat niet? Je hebt een licentie betaald voetbal nodig om betaald voetbal te mogen spelen knul, de KNVB heeft die van Twente ingetrokken en na gehuil een nieuwe verstrekt.

https://www.ed.nl/sport/knvb-legt-gevolgen-uit-bij-intrekking-licentie-twente~a2da1ea5/
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:37
De licentie intrekken bestaat inderdaad, verplichte degradatie bestaat niet en daarom won twente die rechtzaak. My bad, dat bedoelde ik.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:59
Volgens mij is Twente gestraft en dan is in NL de kous af toch. Als dan nu de boel klopt volgens de geldende voorwaarden is er niets meer aan de hand. Behalve dan dat het een zwarte bladzijde is maar die hebben vele clubs.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:00
Er is er maar 1 triest en dat ben jij. Om zo te reageren. Een beetje jaloers misschien?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Alleen domme sukkels zoals jij die inhoudelijk niet te weten reageren lopen domme dingen te roepen. Jaloers op wat moeten mensen zijn dan volgens jou?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:09
kijk eens eerst naar jezelf iedereen maar een sukkel noemen zonder over het topic te reageren
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:19
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:23
goed verhaal, zeer relevant ook !
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:43
Ja Kevin, blijf eens van je piemel af. :D
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:17
sorry ;), gewoon om lachen, hij weet niet beter denk ik
Vind ik leuk
Oale grond +1374
maandag 25 maart 2019 om 15:42
Man man, wat maak jij je druk achter je toetsenbord. Wees eens realistisch! De totale schuldenlast van Twente, inclusief hypothecaire lasten, zijn de helft van het transferbedrag van ene F de J.
Zo alles weer in perspectief gezet!
Bij Twente loopt een talent welke binnen afzienbare tijd 100 miljoen gaat opleveren. Hoppa, weg schuld en Twente super gezond.
Vind ik leuk
Barbier +40
maandag 25 maart 2019 om 14:37
Je hebt gelijk... maar het is niet anders … we hadden de licentie kwijt moeten zijn... dat klopt... maar ja. dat hebben ze vergeten... we doen nog steeds mee... accepteer het nu maar... ik weet dat je s' nachts zwetend wakker wordt... dat gun je niemand,.. je kunt er gerust over praten met een zieleknijper.. komt wel goed hoor... het went wel...wakker liggen van de club die je haat..
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:26
Niet zo triest als deze reactie van jouw, misschien dammen gaan volgen?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:52
Ik wil graag van mensen horen waarom ze zo reageren, waarom lukt het hun niet inhoudelijk te reageren...wellicht omdat ze te simpel zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 13:08
Ik ben daarmee gestopt, zelf met het aangeven van feiten zeggen ze dat die feiten er niet toe doen.

Of je het dan hebt over begrotings of 'hulp' feiten vanuit Zeist Twente had niet mogen bestaan is hun antwoord.

Ik doe dan vaak 1 reactie en laat het verder maar met rust.

Ik ben niet voor Twente maar heb een hekel aan die hetse en kortzichtige op onwaarheden gebasseerde onzin zoals hierboven.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:30
Ik kijk puur naar hoe Twente te werk gaat en waarom ze een nieuwe licentie kregen waar andere clubs de nek werd omgedraaid
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 13:37
Geloof dat de reden van het intrekken van Licentie niet gegrond was en daarom werd deze teruggedraaid.

En dus nooit een nieuwe maar nog steeds de oude licentie bij Twente.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 14:39
Nou ja. Je reageert niet eens op mijn post. Leuk dat roepen maar kom dan wel je woord na ;)
Vind ik leuk
HanV +5707
maandag 25 maart 2019 om 13:43
Nou moet je geen voorbeeld noemen waar echt kennis voor nodig is om het te volgen.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 13:51
?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:38
De frustratie zit wel heel diep hahaha
Vind ik leuk
Hulsink +608
maandag 25 maart 2019 om 13:41
artikel.palmen: Kijk Ook een Onzin verhaal!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:17
Heb ik toch al gezegd, twente is op alle fronten bevoordeeld, was toch al duidelijk.
Vind ik leuk
JanTa48 +9347
maandag 25 maart 2019 om 15:51
De schulden zijn nog altijd groter dan de jaarlijkse begroting maar goed, gezien het voetbal wat ze wekelijks laten zien wel terecht dat ze kampioen worden. Veel clubs in de KKD spelen nog teveel dat opportunistische voetbal met weinig overleg. Leuk om daar af en toe naar te kijken maar ver kom je er niet mee.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:52
vind zich heel wat die trainer
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Erg knap gedaan ondanks alle tegenslagen!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:53
nog aan het genieten van de overwinning
Vind ik leuk
El Cazador +9344
maandag 25 maart 2019 om 11:53
Voor FC Twente mag dit niet meer fout gaan!!
Is Pusic in gesprek geweest met Cocu???
Vind ik leuk
Roeptoeter +19123
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Met slecht voetbal kom je veel te ver. Dat is echt het grootste probleem in het hedendaagse voetbal.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:57
Ajax wordt er toch al jaren geen kampioen mee.
Vind ik leuk
Bennamari +297
maandag 25 maart 2019 om 12:09
Mourinho style gatverdamme
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:54
Heb gister GA Eagels - Twente gezien maar dat spel van Twente was niet best
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:33
twente volendam gezien ?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:54
Kom op wel realistisch blijven ! Resultaten zijn goed, verreweg het beste spelersmateriaal, maar er zaten veel slehte wedstrijden tussen, en idd tegen Volendam was een van de betere 😎
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Twente hoort ook gewoon in de ed!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:45
Onder normale omstandigheden, ja maar zoals nu nee.

Waarom zijn andere clubs dan wel uit de competitie gehaald zoals Amersfoort, Veendam, Vlaardingen enz.
Vind ik leuk
Linke loe +2348
maandag 25 maart 2019 om 13:01
Dat weet ik verder natuurlijk ook niet..maar ik vind Twente een mooie club en vind dat ze in de ed moeten spelen..net als eagles ook een fijne club
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:02
Komt-ie: die clubs zijn nergens uit gehaald maar gingen failliet en omdat die niet gered zijn door sponsoren. Voor Twente bestaat veel draagvlak (kennelijk) anders was de redding van de sponsoren wel uitgebleven en waren we verdwenen zoals jij het graag had gezien.

Totaal onvergelijkbare situaties, maar wie houd ik voor de gek, het kan jou niet schelen zolang je maar onzin kan neerkwakken hier.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:07
Wellicht overbodig maar vraag mij wel af welke bril jij op hebt.

http://www.wetrecht.nl/afpersing-en-afdreiging/
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:09
Goeie link man, heb er voor jou ook 1:

https://www.encyclo.nl/begrip/zeuren
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:21
De waarheid blijft de waarheid ook al wil je het niet weten...

Hoort bij volwassen worden al zal jij daar het behoorlijk moeilijk mee hebben.
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 14:11
Ik ben net als Kevin Steggink een 11 jarig ventje die zich afsjort, wil je zeggen?
Mensen daarvoor uitmaken getuigt al helemaal niet van volwassenheid grappenmaker. En denk aan je hart, Twente lijkt je nl. nogal te raken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:08
Aandeelhouders die sponsor worden mits de gemeente garantie geeft op terugbetaling....hoezo is dat sponsoring?
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:15
Ik zeg nergens dat dat sponsoring is toch? Het is een reddingsoperatie uitgevoerd door sponsoren. En die reddingsoperatie is op poten gezet onder voorwaarde van een garantstelling van de gemeente, hun goed recht.

En punt blijft nog steeds: totaal onvergelijkbare situaties tussen die verdwenen clubs en Twente. Wat heb je het toch zwaar met het bestaan van Twente.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:23
NOG EEN KEER LEZEN IS OOK ZO MOEILIJK DUS CAPS MAAR EVEN AAN. AANDEELHOUDERS DIE ALS SPONSOR FUNGEREN ALS DE GEMEENTE GARANT STAAT VOOR HET GELD....NOEM MIJ EENS EEN SPONSOR DIE GARANTIES VAN EEN GEMEENTE KRIJGT ALS ZE ERGENS GELD IN STOPPEN.
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 13:26
DE BETREFFENDE SPONSOREN VAN TWENTE KRIJGEN DAT MIDDELS EEN GARANTSTELLING MOCHT HET KNAPPEN BIJ TWENTE. JE PUNT IS?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:28
Je bent ook een kneus, aandeelhouders die als sponsor optreden wat klopt daar niet aan?
Vind ik leuk
Dutchies +990
maandag 25 maart 2019 om 11:54
Uiteindelijk draaien de Nederlandse competities om de spanning en het resultaat. Als je mooi en goed voetbal wil zien, stem dan af op een andere competitie. Verstandig om het resultaat voor het spel te laten gaan.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Hier ga ik misschien geen vrienden mee maken, maar wat ben ik blij dat Twente terugkomt! Nu hopen dat Den Bosch promoveert en dan zijn er toch weer twee clubs in de ed waar ik echt een zwak voor heb. De achterban van Twente had echt niet gevraagd om dat financiele mismanagement en verdienen het ook dat de club nu terugkomt. Altijd in grote aantallen aanwezig en vaak ook een prima sfeer daar.

Off-topic: Vind wel dat Munsterman en van der Laan er makkelijk vanaf Komen. Waarom verhaal je de kosten niet op hen? Of is dat wel gebeurd? Die zaak omtrent hen stinkt echt van alle kanten!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 11:56
fijn dat er nog mensen zoals jou zijn ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 11:56]
Vind ik leuk
Frietbakker +5807
maandag 25 maart 2019 om 11:59
Munsterman moet een standbeeld krijgen in Enschede. Zonder hem geen kampioenschap.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:35
Denk dat het kampioenschap ze gestolen kan Worden achteraf. Twente deed het al jaren goed in de ed, en nu zijn compleet afgezakt. Is namelijk nog steeds maar de vraag of het oude Twente terugkomt
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:41
Het oude twente komt terug. Bij promotie komt er heel veel geld naar twente toe
Vind ik leuk
Oale grond +1374
maandag 25 maart 2019 om 15:55
Eigenlijk waren we totaal tevreden in Enschede na 2010. Eddy Achterbergs grote hit Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn, was uitgekomen. Als beloning leuk CL gespeeld. Maar ja, er zijn soms individuen welke nooit tevreden zijn. Dat heeft ons bijna de kop gekost. Ik hoop dat Twente gewoon weer een leuke ED ploeg wordt, af en toe een succesje. Mijn grootste wens is immers vervuld, eenmaal waren wij de kampioenen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:37
Ik kan me hier wel in vinden.
Munsterman behoedde Twente voor faillisiment.
Was een keiharde zakenman maar door zijn toen nog goede beleid werd er langzaam naar een (sub)top gesleuteld.
Met als gevolg, na 2x tweede plaatsen!, een heus kampioenschap met een elftal die, op Ruiz na, vrij goedkoop was.

Alleen daarna...................
Munsterman kreeg een waas voor zijn ogen en begon te geloven dat Twente de top aan kon en zelfs als europese ploeg kon groeien.

Helaas is de club daar nog te klein voor en kon het nooit slagen dit plan.

Daardoor moest Munsterman het ene financiële gat vullen met het andere gat totdat hij niets meer had om te vullen en begon, zoals hij zegt, creatief boekhouden.
In de ogen van de Nederlanders dus frauderen.
Stoppen kon niet meer tot het gevolg wat er kwam (lijken uit de kast).

Hoe het verder verging weet iedereen immers.
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 12:38
Ik had liever geen kampioenschap en nu stabiel dan bijna dood zoals hij ons achtergelaten heeft. Want laten we wel zijn: hij blijft hoofdschuldige voor de situatie waarin we zitten. Een standbeeld kan hij op zijn ogen krijgen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:51
Aansluitend bij je off topic opmerkingen: de overname van FC Den Bosch is nog steeds niet rond.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 12:52]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:52
Niet? Ik dacht dat die jordaniër allang alles had geregeld. Hoezo is dit nog steeds niet rond dan? Zou nml echt fantastisch zijn als het doorgaat vind ik
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:54
Vandaag of morgen zal er meer duidelijk worden
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:56
Top, bedankt!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:06
Kakhi Jordania is 9 maanden lang onderzocht.
De KNVB heeft het accountantsbureau Grant Thornton door heel Europa gestuurd en alles bleek in orde.
Toch blijft de KNVB maar uitstellen en uitstellen en dat maakt het welhaast onmogelijk om beleid te maken; zoals echt gras leggen, een stadion bouwen, een nieuwe directeur aanstellen, spelers contracteren, trainers en overig personeel aanstellen en een nieuw jeugdcomplex bouwen.
Vind ik leuk
HanV +5707
maandag 25 maart 2019 om 14:07
Het is een Georgiër, ook al heet hij Jordania.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:53
Wordt vervolgd, volg de media vandaag en morgen
Vind ik leuk
Relaxie +1105
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Hij haalt resultaat en daar draait het nu om .... realistische kerel iig!
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Met deze kater wil ik wel vaker op het werk zitten, wat een heerlijke overwinning was het gisteren zeg. Helemaal omdat ze het eerder thuis bij ons ook gestolen hebben.
Die Duitse vlaggen vond ik eerlijk gezegd aanvankelijk niet gaaf, maar ik begreep dat dat een reactie was op een affiche van GAE supporters waarop stond 'GAE - Stadtbereich Enschede' afsluitend met 'Scheiss Twente!'. Met het oog daarop kan ik het dan wel weer waarderen. Lekker voor ze.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 11:55
Als Twente nog vier van de komende acht duels wint en van de overige vier er twee gelijk speelt, mag het er ook nog twee verliezen. Een rechtstreekse promotie door het kampioenschap is haast niet meer te ontwijken en voor FC Twente, vooral de fans, ben ik ontzettend blij. In plaats van een club met een plastic versneden douchegordijnenveld zijn ze van harte welkom.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:39
Dank je
Vind ik leuk
Heimdall +48
maandag 25 maart 2019 om 12:12
Mooi dat Twente naar alle waarschijnlijkheid weer in de eredivisie gaat spelen komend jaar. Ondanks financieel wanbeleid hoort de club qua stadion en achterban wel in de Eredivisie thuis.

Daarnaast heeft Twente als een van de weinig clubs uit het noorden vaak volle uitvakken.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 12:17
Twente uit het Noorden. Natuurlijk! Gekkie!
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:27
Heimdal, laten we dan vanaf nu dat wanbeleid maar buiten beschouwing houden. Iedereen verdient een nieuwe kans, maar dan daar ook niet meer op terugkomen, dat zou oneerlijk zijn.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
maandag 25 maart 2019 om 12:30
Zou even terug naar je Topografie boeken gaan als ik jouw was.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 12:58
Je hoort in de eredivisie omdat het voetbal dat je speelt daar thuis hoort.stadion , achterban en dat soort onderbuik gevoelens os gewoon flauwekul.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 15:56
Precies. Van die vooroordelen word ik ook moe. Tom Egbers zegt elke week: Fortuna doet het goed " voor een KKD ploeg"
Flauwekul
Fortuna heeft gewoon een sterk elftal.
Vind ik leuk
FSCeara +9567
maandag 25 maart 2019 om 16:31
Ik moet daar wel om lachen.er staan nog veel clubs onder ons waaronder “ eredivisie clubs “. Maar goed enkele jaren geleden bestonden we volgens de KNVB al niet meer terwijl we gewoon in hun competitie meededen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:00
Ja precies. Wij krijgen dat volgend jaar.... maar dan iets anders.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 12:17
Volgend seizoen met een noodvaart ze er maar weer uit de eredivisie kicken.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:19
waarom?
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 12:41
Alleen Jong Ajax geeft ons met een noodvaart klop.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 12:49
Busje komt zo.
Vind ik leuk
Twenteov +156
maandag 25 maart 2019 om 14:17
Zolang Jong Ajax er maar niet in zit, daar heb ik nog steeds nachtmerries van.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
dinsdag 26 maart 2019 om 10:14
Tja, gisteren speelden ze tegen het hopeloos onderaanstaande Jong FC Utrecht gelijk: 3-3. Dus dat kan ook allemaal weer anders uitpakken. De keukendeurtjesdivisie, soms ben je een bovendeurtje, soms een onderdeurtje, maar het is steevast gerelateerd aan de Nederlandse keuken en jawel, inclusief spruitjeslucht.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 13:45
Ajax als we daar maar van winnen. Zal niet zo moeilijk zijn. Ajax al 5 jaar zonder prijzen. Dit jaar wordt het weer niks. Knvb beker kan nog maar dan moet willem 2 niet in al te goeden doen zijn
Vind ik leuk
karnisse +605
maandag 25 maart 2019 om 14:02
Haha Jong Ajax won met 5-2 van jullie. Het eerste had het met 10-0 gewonnen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 14:03]
Vind ik leuk
leozao +2567
maandag 25 maart 2019 om 12:31
FC Twente en Sparta horen in de ED.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
maandag 25 maart 2019 om 13:00
Sparta zeker weten. Twente hoort bij de amateurs te spelen.
Vind ik leuk
Tukkerland +3677
maandag 25 maart 2019 om 13:58
Sparta zeker? Weet niet waar jij naar hebt gekeken, Sparta Nijkerk?
Vind ik leuk
Oale grond +1374
maandag 25 maart 2019 om 16:07
Soms spelen we ook als een stel amateurs, maar daar treuren wij niet om, dat doen die gastjes welke absurde transferbedragen vragen en dientengevolge het voetbal verkloten ook. Ay, waren dat niet die ladenlichters van jouw club.
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 12:40
Als je misdaad romantisch vind dan is het verhaal nog steeds niet romantisch...
Vind ik leuk
Lucky Kes +7961
maandag 25 maart 2019 om 12:42
Dat komt nog..............
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
maandag 25 maart 2019 om 12:43
Als ze failliet gaan, ja.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 12:52
Je moet vooral naar het einde van andere clubs blijven verlangen. Daarmee scoor je hoog op de lijst met mensen die als hoogstaand kunnen worden gekwalificeerd. Ik heb hier, met anderen, jou en anderen hier ook gesteund in de hoop dat die Chinese deal eens eindelijk rond zou komen. Tegen alle negatieve berichten in zijn we ADO blijven steunen, dat moet je nu niet ineens vergeten zijn.
Vind ik leuk
Slayerized +2219
maandag 25 maart 2019 om 17:08
Dit is Haagse haas. Een fundamentalist. Ongevoelig voor argumenten.
Vind ik leuk
mcmodd +28707
maandag 25 maart 2019 om 18:12
Zulke mensen zou je hier toch moeten bannen. Gewoon, vanwege onsportiviteit.
Vind ik leuk
Slayerized +2219
maandag 25 maart 2019 om 18:16
Hij gaat altijd vreselijk tekeer. Telkens een ander account. Hij reageert ook nog als je hem aanspreekt met Haagse haas, totaal in beslag genomen door zijn frustratie.
Hij heeft ook niet door dat mensen je doorzien als je je tekst en toon niet aanpast.
Vind ik leuk
Oale grond +1374
maandag 25 maart 2019 om 16:10
Een goed boek heeft meerdere hoofdstukken! Maar ja Ikkuh, lees eens wat anders dan de Donald Duck.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:42
Vind het zeker oke dat de Fct terug keert in de ED.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 12:55
Denk wel dat FC Twente dit gaat halen, ik zie ze dit niet meer uit handen geven... en als ze het kampioenschap halen is dat ook dik verdiend. Het moet maar eens afgelopen zijn om steeds maar terug te grijpen naar het verleden. Twente is gestraft, je kan het eens zijn met de strafmaat of niet maar ze zijn gestraft en de schuldigen zijn allang niet meer te vinden bij de club. Degenen die er nu de verantwoordelijkheid dragen mag je daar niet meer mee lastig vallen vind ik. Als Twente kampioen word krijgen ze van mij de welgemeende felicitaties!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws