Poldervaart: 'Driessen zei dat bij Voetbalpraat. Moet je bezighouden met feiten'

Poldervaart: 'Driessen zei dat bij Voetbalpraat. Moet je bezighouden met feiten'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 12:01zo 14-04-2019 om 12:01

Adrie Poldervaart staat achter de beslissing van Excelsior om met Ricardo Moniz het seizoen af te maken. Poldervaart koos er twee weken geleden voor om zijn contract in te leveren, omdat hij het gevoel had dat hij de groep niet meer kon raken.

"Ik denk dat Excelsior met het aantrekken van Moniz goede zaken gedaan heeft", vertelt Poldervaart bij De Tafel van Kees op FOX Sports. "Vreemde ogen dwingen. Mensen zeggen: ben je dan niet dwingend? De mensen die me kennen weten dat ik echt dwingend ben, dingen verlang en kan genieten."

Poldervaart denkt dat een trainerswissel goed is voor Excelsior. "Als je ineens andere opnameleider hebt is het ook vaak beter. De eerste training is vol energie, maar bij training 48 is het vaak: moet dat nou? Ricardo is hier de juiste persoon voor. Ik heb er alle vertrouwen in en gun hem het allerbeste. Heel simpel."

Poldervaart heeft zich bij tijd en wijlen geërgerd aan de kritiek op Excelsior. Na zijn vertrek kreeg hij een bemoedigend berichtje van commentator Leo Driessen. "Ik kreeg een appje van Leo Driessen (commentator, red.). Maar bij Voetbalpraat (programma op FOX Sports, red.) zei hij al dat we zeven keer een voorsprong hebben verspeeld. Bij de tweede Voetbalpraat was dat al negen keer en bij Radio 1 was het twaalf keer. Je moet je bezighouden met de feiten."

Poldervaart sluit niet uit dat hij ooit weer ergens aan de slag gaat. Sterker nog, hij lijkt niets liever te willen. "Als ik deze kans weer zou krijgen zou ik hem weer met beide handen aangrijpen. Ik wil hier graag actief in blijven. Ik weet dat ik heel veel dingen goed gedaan heb, dat wíj veel dingen goed hebben gedaan."

Lees meer over:EredivisieExcelsior

Poll

Wat vind jij van Poldervaart als trainer?

(671 stemmen)

Plaats een reactie

Ome Sjakie +4322
zondag 14 april 2019 om 12:04
Hij moet gewoon weer ergens aan de bak. Deed het niet slecht met het materiaal wat hij had
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:09
Barendrecht is goed voor hem.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 12:05
Je bent geen trainer vent, ga lekker weer fysio worden en klaar.
Vind ik leuk
FSCeara +9570
zondag 14 april 2019 om 12:10
Volgens mij is iedereen met trainingsdiploma trainer. Dat hij ook fysio is geeft aan dat hij wel iets wil maken van zijn leven.hoeveel diploma’s heb jij? Zwem,verkeers en veterdiploma niet meegerekend ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:16
Briljant! Het tekent juist de klasse van Poldervaart dat hij het beste voor Excelsior wil. Een verademing eens een trainer daadwerkelijk in het belang van de club te zien handelen. Niets dan lof.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 13:48
Zat. Vind hem geen trainer.
Vind ik leuk
Broekie +747
zondag 14 april 2019 om 12:13
Heeft Rinus Michels award gewonnen voor beste amateurtrainer (!)
Moet je toch iets kunnen .
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5827
zondag 14 april 2019 om 13:01
Dit reageer je overal als t over Poldervaart gaat. Wat is je probleem? Heeft hij je vrouw afgepakt? Gemasseerd? Heeft gewoon een mooie staat van dienst en de opstap naar betaald voetbal was een logische
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
zondag 14 april 2019 om 13:49
Vind het gewoon een slechte trainer, meer niet.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5827
zondag 14 april 2019 om 13:50
Gelukkig zegt zijn rinus Michel award voor beste amateur trainer wat anders. Maar fijn dat je voor je mening uitkomy
Vind ik leuk
jamesquinn +4224
zondag 14 april 2019 om 20:06
Waarom dan?
Vind ik leuk
tikkietoe +6455
zondag 14 april 2019 om 12:08
Ik respecteer Poldervaart dat hij zelf zijn contract inleverde toen hij voelde geen aansporing aan het team meer te kunnen geven. Of het een goede trainer is weet ik echter niet.
Vind ik leuk
Futre +5378
zondag 14 april 2019 om 12:40
Precies. Ik zie wekelijks een trainer van een grote club aankloten terwijl hij een voorsprong van 8 punten kon hebben.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:15
misschien bij die andere club uit rotterdam,deze zoeken nog een assistent trainer
Vind ik leuk
Mr bien +8961
zondag 14 april 2019 om 12:17
Opvolger van van Bommel
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
zondag 14 april 2019 om 12:35
Het zou zomaar kunnen, mijn zegen heeft hij.

Wederom niet Guti erin, wederom het beruchte middenveld met 2 controlerende spelers.

We staan 13 goals achter....13....en maar vol houden voor de camera dat bij 5 x winst ons PSV kampioen is en het doelsaldo niet bepalend gaat zijn.

Maar al schrijvende wellicht heeft hij toch gelijk want ons PSV zie ik geen 5 x meer winnen...

Wat hebben ze het weggegeven, net nog onder in beeld, dit jaar al tegen 6 teams punten verloren, vorig jaar, het hele jaar ook tegen 6 teams...en het is midden april..

Zo ik ben klaar met mij poepie, terug naar mijn keukenstoel...yep...playmobil circus bouwen met je zoontje en PSV kijken gaat het makkelijkste in de keuken.
Vind ik leuk
Mr bien +8961
zondag 14 april 2019 om 12:49
Als je zoveel punten voor stond en zo te grabbel gooit door maar vast te houden aan 2 controleurs en geen creativiteit dat kan je het jezelf kwalijk nemen en ben je terecht geen kampioen
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
zondag 14 april 2019 om 12:28
Briljante poll...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:48
Ik vind het een goede trainer maar ben er geen fan van.

Wat moet ik nu kiezen?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:56
Ik vermoed dat Poldervaart best een goede trainer is .en beter is met .Beter materiaal !!
Met ook Fysio achtergrond kan dat heel intressesant zijn...
Kijk (iets breder maar ) (schaatscoach...gerard kempers) (Groningen gewerkt) weet veel over training intensief ,herstel enz .zeer breed..
Dus zo.n goede combi zijn.Fysio/Trainer voetbal Kan Poldevaart met de juiste club ..een goede combi zijn !!!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 12:58]
Vind ik leuk
Mari +13311
zondag 14 april 2019 om 13:18
Jammer van deze man.
Realistisch
Hij stelt de club boven zichzelf; maak je zelden tot nooit mee
Hij stelde ooit dat spelers niet voor niets bij Excelsior spelen en niet bij een top-club en dat geldt ook voor de trainer. Welke trainer durft dit te roepen.
Hopelijk vindt hij een leuke club in de ere divisie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 13:41
Waar maak je je druk over Poldervaart? Toch helemaal niemand neemt die Driessen serieus
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws