LIVE-discussie: Stam kiest op bekend terrein voor twee spitsen, Tapia terug

LIVE-discussie: Stam kiest op bekend terrein voor twee spitsen, Tapia terug

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 13:39zo 14-04-2019 om 13:39

Met PEC Zwolle keert Jaap Stam zondagmiddag terug in het stadion waar hij in het seizoen 1995/96 actief was. PEC trapt om 14.30 uur af tegen Willem II, dat nog volop in de race is voor de play-offs voor Europees voetbal. 

Afgelopen zaterdag verloor Willem II voor eigen publiek kansloos met 4-1 van Ajax. Nu krijgt de formatie van trainer Adrie Koster in eigen huis kans op sportieve revanche. Koster kan weer beschikken over Renato Tapia. De Feyenoord-huurling ontbrak tegen Ajax vanwege een blessure. 

Stam en PEC wonnen vorige week met liefst 5-0 van Fortuna Sittard. Ten opzichte van dat duel is Lennart Thy uit de basis verdwenen. Stam kiest in Tilburg voor een 4-4-2 formatie, met Vito van Crooij en Mike van Duinen als tweemansvoorhoede. 

Bij winst komt Willem II op 43 punten, net zo veel als nummer zeven Vitesse. PEC (12e) heeft 35 punten. 

De opstellingen

Willem II: Wellenreuther, Lewis, Meissner, Peters, Palacios, Tapia, Llonch, Crowley, Vrousai, Isak en Pavlidis

PEC: Van der Hart, Van Polen, Lachman, Lam, Paal, Ehizibue, Hamer, Clement, Namli, Van Duinen en Van Crooij

Poll

Wat wordt de uitslag in Tilburg?

(280 stemmen)

Plaats een reactie

Relaxie +1113
zondag 14 april 2019 om 13:44
Tapia kan gelijk aan zijn nieuwe trainer laten zien wat hij in zijn mars heeft.....zie Tapia onder Stam wel gaan spelen.
Vind ik leuk
vierde-ster +8782
zondag 14 april 2019 om 13:47
Ik hoop het voor Tapia, hij werd nu uitgefloten toen hij erin stond
Vind ik leuk
Relaxie +1113
zondag 14 april 2019 om 13:49
Dat is mij nooit opgevallen...neemt af en toe wat risico in zijn spel maar liever dat dan al die balletjes breed en terug!
Vind ik leuk
Dafkuh +200
zondag 14 april 2019 om 20:46
Bij w2 wordt hij op handen gedragen.hoop voor hem dat hij slaagt bij feynoord
Vind ik leuk
vierde-ster +8782
zondag 14 april 2019 om 21:22
Ik help het je hopen Daf👍
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 13:46
Op naar 3 puntjess
Vind ik leuk
PRICE +7963
zondag 14 april 2019 om 14:01
Hup Willem 2 stoere kerels
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 14:06
Tss 😏
Vind ik leuk
Jajem +828
zondag 14 april 2019 om 14:27
Hoop het voor PEC.
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2281
zondag 14 april 2019 om 13:48
Waarom spelen wij zonder Thy, hij begon eindelijk net te scoren voor ons...

Overigens zou ik graag Sepp bij ons in de basis zien, we zijn nu toch veilig dus geef hem maar een kans!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 14:06
Denk om counter snelheid te hebben
Vind ik leuk
T. Henry +462
zondag 14 april 2019 om 13:48
Wedstrijd die we moeten en kunnen winnen.
Vind ik leuk
kees ee +1078
zondag 14 april 2019 om 14:32
. . fraaie combi straks tapia en stam !!?
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 15:03
Wat een slecht veld, binnen het half uur al 2 noodgedwongen wissels. Niemand in de buurt.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
zondag 14 april 2019 om 20:48
En dat ligt aan het veld? Bij w2 hebben ze een vd betere velden vd eredivisie
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 14 april 2019 om 15:06
Smerige elleboog. Is gewoon rood.... Kut knvb
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 15:08
Ja, maar dat moeten ze toch zien in de herhaling?
Nummer 3 nog net binnen de 40 minuten.
Het leek me trouwens geen elleboog maar een naar achteren zwaaiende arm met de hand naar het hoofd.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:21]
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 14 april 2019 om 15:10
Ja is ook bekeken, doen er niks mee. Daarnaast is het veld ook echt dramatisch. Iedereen zit altijd maar te zeiken om kunstgras, maar misschien moeten we is naar de bedroevende kwaliteit kijken naar de natuurlijke grasvelden.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 15:40
HahahHa, iemand uit zwolle die klaagt over het veld. Echt?? Haha.
Niks mis mee. Alleen zijn de juffertjes uit zwolle schijnbaar niet veel meer gewend.
ALLES beter dan dat kut kunstgras dat je alleen maar hebt om een extra linksbackje te kunnen aantrekken
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 15:46
Moet je maar eens terugkijken hoe Vrousai, Lam en Namli geblesseerd raken en vervangen moesten worden. Ongeloofelijk.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 15:58
Ach hou toch op man. Gewoon lachwekkend dat juist jullie zitten te zeiken over een veld. Terwijl je zelf 1 van de verpesters van het nederlands voetbal bent met die plastic rommel
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 16:03
Oke, het gaat dus niet om de veiligheid van de spelers.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 16:11
Er is niks mis met het veld bij ons. Gewoon zoals een natuurveld hoort te zijn.
En veiligheid?? Laat me niet lachen. Waarom denk je dat alle spelers klagen over pijn in de gewrichten na het spelen op plastic??
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 16:26
Je gaat er dus niet op in dat er drie spelers zo maar uitvallen zonder dat er van een duel sprake is?
Gefeliciteerd met de overwinning, terecht, PEC had het 2e schot op doel pas in de blessuretijd.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 17:40
Tsja, dat kan gewoon gebeuren. 2x hamstring. En dat heeft niks te maken met welk veld dan ook.
Gewoon domme pech. Gebeurd eigenlijk in tilburg nooit. Gewoon prima veld
Vind ik leuk
Dafkuh +200
zondag 14 april 2019 om 20:49
Whaaaa sooike ik had dezelfde gedachtten .iemand uit zwolle die durft te klagen over ons veld......
Vind ik leuk
Sooike1208 +5997
zondag 14 april 2019 om 21:40
👊👊
Vind ik leuk
peinke +2391
zondag 14 april 2019 om 15:31
Lekkere trainer die Stam! Begint met Van Crooy in de spits, maar haalt hem direct terug naar het midden als er een blessure is van Namli, terwijl je die gewoon kunt vervangen door Leemans. Maar nee, dan moeten er twee posities gewijzigd worden. Later doet hij dat nog een keer als Lam geblesseerd uitvalt. Van Polen naar het midden; Paal naar linksback en dan Boey erin. Lam kan toch gewoon vervangen worden op positie door Nakayama of v.d. Berg. Het hele team wordt door elkaar gehusseld, resultaat 0 schoten; 0 kansen. Ik wens die Stam succes bij Feyenoord. Als hij dat op die wijze bij Feyenoord gaat doen, geef ik hem 10 wedstrijden en dan jagen ze hem het stadion uit. Voor de rest: Wat een matige elftal is dit. Het allerslechtste wat ik de laatste 5 jaar heb gezien! Hoe kun je ze bij elkaar krijgen! En dan vinden supporters het nog gek ook dat een zeer talentvolle v.d. Berg even wacht met contractverlenging. Ik zou zeggen, niet verlengen en wegwezen, zeker als een belachelijke huurling als Boey de voorkeur krijgt.
Valasio had al van het veld gemoeten door een slaande beweging! Maar goed, we stelen liever de show als VAR bij een iets te hoog geheven been bij Ajax! Hier gaat het juist om, om dit van het veld te weren.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
HanV +5729
zondag 14 april 2019 om 15:50
Onbegrijpelijk dat die mocht blijven staan. Tijd genoeg om even terug te kijken voor het onwaarschijnlijke geval dat je het niet direct al gezien had. Had ook veel liever vdBerg gezien ipv Bouy.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
zondag 14 april 2019 om 20:51
@hanv heeft w2 terecht gewonnen of heb je nog meer te zeveren?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws