'Ajax vindt dat vervelend en vraagt zich af hoe PSV het steeds voor elkaar krijgt'

'Ajax vindt dat vervelend en vraagt zich af hoe PSV het steeds voor elkaar krijgt'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 20:15zo 14-04-2019 om 20:15

Wim Kieft, Ruud Gullit en presentator Jack van Gelder zijn het erover eens: PSV hapert en komt bijna iedere wedstrijd in de problemen. Zondag won de ploeg van Mark van Bommel nipt met 2-1 van De Graafschap. Vorige week werd het 3-3 tegen Vitesse en daarvoor werd er met 3-1 verloren van Ajax.

"Ik had bij PSV niet het gevoel dat ze erin geloofden", zegt Kieft bij Rondo over de wedstrijd tegen De Graafschap, die gelegenheid bood om het doelsaldo op te krikken. "Het was een beetje doods, een beetje verkrampt. Ze wonnen wel omdat het niveauverschil heel groot was, maar ik heb echt het idee dat ze de afgelopen weken een tik hebben gekregen, in Amsterdam en in Arnhem."

Van Gelder denkt dat Van Bommel bewust aan het wisselen is in zijn elftal. De PSV-trainer koos tegen De Graafschap voor de derde keer op rij voor een ander middenveld. "Ik heb het gevoel dat de angst er een beetje is ingeslopen bij Mark en dat dat op het team overslaat. Het middenveld bepaalt of er een goed elftal is of niet. Daar wisselt hij zoveel in op dit moment. Dan weer dit, dan weer dat. Ik denk dat hij een middenveld vertrouwen moet geven."

"Hij mag blij zijn dat hij De Jong heeft", zegt Gullit. "Die heeft hem ook vaak uit moeilijke momenten gehaald. Het stroopt even. Maar zolang je maar blijft winnen.. Dat vindt Ajax ook heel vervelend. Ajax vraagt zich ook af hoe ze het steeds voor elkaar krijgen."

"Ik denk dat ze dat vervelender vinden dan dat ze het doelpuntengemiddelde niet omhoog kunnen gooien. Van Bommel erkent ook dat het stroperig gaat. De manier waarop hij de goal vierde (de 2-1, red.) zegt genoeg. Het was een ongelooflijke opluchting."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Wie wordt er kampioen?

(11698 stemmen)

Plaats een reactie

JosdeGraaf +334
zondag 14 april 2019 om 20:17
Denk dat bij heel PSV de angst er wel in zit, Ajax speelt dit seizoen veel beter en heeft betere spelers. Overigens wel knap van PSV dat het nog meedoet en gelijk staat met Ajax!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:20
Angst is een groot woord,zeker worden we miss geen kampioen.Ik denk wat dat betreft de druk hoger ligt bij Ajax.
Een ding is zeker,word weer een spannend einde van de competitie.
Geniet er allen van ipv alleen maar zuur tegen elkaar te doen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:32
Pracht reactie van jou als Psver. Jullie lijken totaal in de kramp aan het schieten. Niet alleen vandaag, maar al weken lang. De druk om kampioen te worden is idd groter bij Ajax. Het is inmiddels al bijna 5 jaar geleden dat Ajax kampioen werd. De Eredivisie is dit seizoen de meest spannende competitie.
Zuur tegen elkaar doen is absoluut zinloos. Dus ja eens. Afzender: een Ajacied
Vind ik leuk
Futre +5381
zondag 14 april 2019 om 20:42
Wat PSV wel voor heeft op Ajax is dat ze zeer slechte wedstrijden wel winnend afsluiten. Dat is wel vaak een kenmerk van een kampioensploeg. Er is nog niets besloten. Zou me niet verbazen als Ajax het nog weggeeft.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:53
Helemaal eens. Maar Ajax lijkt wel iets onoverwinnenlijkst te hebben afgelopen weken.
Idd, verre van beslist. Ajax scoort veel makkelijker dan Psv. Maar extreem geklungel is Ajax helaas ook niet vreemd. Bij Psv ziet het spelbeeld er wel veel stroperiger uit dan bij Ajax. Maar hoe het ook wend of gekeerd wordt, punten halen is het belangrijkst.
Volgende week wordt denk ik de meest lastige wedstrijd voor Ajax. Uit tegen Groningen is niet van de poes. Psv dan thuis tegen Ado. De moeilijkste wedstrijd voor Psv is denk ik uit bij Willem II. Hoewel Ajax uit bij de Tilburgers simpel de 3 drie punten wist binnen te halen, is het wel zo dat zo’n Isak het Psv wel erg lastig kan maken.
Voor Psv kan het een voordeel zijn dat ze nog minder wedstrijden moeten voetballen. Ajax heeft natuurlijk nog de CL wedstrijd tegen Juventus en misschien nog wel meer wedstrijden in de CL. Benieuwd hoe Ajax de wedstrijd in Turijn verteerd.
Vind ik leuk
AFCA9 +811
zondag 14 april 2019 om 21:02
Als ze dinsdag van Juve winnen geeft dat een enorme boost, overigens heeft Ajax bijna nooit punten verspeeld na een CL match en meestal met groot verschil gewonnen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:07
Zekers. Toch kan de wedstrijd tegen Juventus erin hakken. Maar idd, als we daar gewoon winnen (ben er rotsvast van overtuigd dat dit gaat gebeuren) gaan we een enorme boost krijgen.
Na een CL wedstrijd niet, wel redelijk wat na een UEFA cup wedstrijd meen ik me te herinneren.
Vind ik leuk
AFCA9 +811
zondag 14 april 2019 om 21:11
Nouja las er wat over in de krant toen met Real dat ze klinkende cijfers in de competitie hebben na CL wedstrijden. Ik hoop het dinsdag, zou fantastisch zijn een halve finale en horen bij de beste 4 van Europa, zeg maar gerust wereld aangezien we op het WK clubteams ook zien dat de CL winnaar eigenlijk vrijwel altijd kampioen word.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:12]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:21
Ah ok. Van wedstrijden na de CL wist ik niet, van de UEFA cup bijna zeker dat puntverlies wel aardig wat voor is gekomen.
Zou idd waanzinnig zijn. Precies, beste 4 van de wereld. Maar het zal een aartsmoeilijke wedstrijd worden. Maar als Ajax gewoon doet wat we ook deden in Amsterdam tegen die Italianen, maar dan de kansen véél meer benutten, gaan we zeker winnen. Neres is in bloedvorm. Zie hem er wel een paar maken. Neres raakt nou niet bepaald onder de indruk van een kolkend Juventus stadion. Dat zweept hem alleen maar tot nóg grotere hoogten. Iets wat uiteraard ook in een kolkende Arena gebeurde.
Vind ik leuk
AFCA9 +811
zondag 14 april 2019 om 21:22
Ik gaf Ajax weinig kans tegen Real uit, stiekem hoopte ik het oprecht. Ik zette de tv aan stond het al 0-1 ik dacht wtf gebeurd hier. Nu geef ik ze nog steeds niet ongelooflijk veel kans maar hoop het van harte.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:47
Ajax creerde thuis tegen Juventus behoorlijk veel kansen, evenals thuis en uit tegen Real. Ajax kan adembenemend goed voetballen. Maar de trekker moet eerder overgehaald worden. Uiteraard hebben we met een zeer uitgekookte tegenstander te maken, maar als ik zie hoe makkelijk Ajax voetbalde thuis en hoe Ajax Juventus compleet aan het wankelen bracht nou dan heb ik er dinsdag gigantisch veel vertrouwen in.
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 15 april 2019 om 07:47
UEFA cup is ook pas op donderdag waardoor de hersteltijd minder lang is. Dat speelt natuurlijk ook nog mee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:23
Eens.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:53
Je bent een beetje raar aan het praten... Ajax heeft meer wedstrijden gewonnen dan PSV, hoe kan je dan überhaupt beweren dat psv slechte wedstrijden wèl winnend afsluit. Ik noem na de winterstop even een Emmen, Heerenveen, Utrecht en Vitesse...
Vind ik leuk
ArieB +71
maandag 15 april 2019 om 02:28
PSV heeft best veel wedstrijden gehad dat ze het echt niet verdienden te winnen maar net voor het eindsignaal (soms diep in blessuretijd) toch nog wonnen of gelijk maakten. Zal wel door die Duitse verdediger komen wellicht..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:25
Makkelijk antwoord: PSV heeft gewoon veel meer slechte wedstrijden gespeeld. Iets wat dan weer helemaal niet past bij een kampioensploeg.
Vind ik leuk
Vak-DD +12951
maandag 15 april 2019 om 05:38
En de VAR helpt ook een handje.
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 15 april 2019 om 07:48
Daar hebben ze bij Ajax anders ook geen klagen over.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:49
Ja als de knvb je continu helpt. Gelijkspel in Arnhem tegen de graafschap ook geluk met die onterechte penalty.
Ik kan me ook nog een wedstrijd herinneren dat de scheidsrechter bijna 8 minuten door liet spelen zodat psv alsnog gelijk kon spelen.

Als psv geen kampioen wordt weet ik het ook niet meer.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:30
PSV wint nog 12 punten...................dus zeg t maar.................
Vind ik leuk
Futre +5381
dinsdag 16 april 2019 om 10:46
Als dat zo is dan verwacht ik dat ze kampioen worden.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:08
zou me niets verbazen dat psv het tegen Den Haag al op heef gegeven 2-3 voor den haag
Vind ik leuk
JanTa48 +9509
zondag 14 april 2019 om 21:15
Ik heb niet het idee dat Ajax onder druk aan het spelen is maar zie wel elke week weer PSV heel verkramp spelen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:23
Ja ok, Ajax lijkt behoorlijk vrij te voetballen en geen last van enige druk te hebben. Maar toch, het zal natuurlijk steeds meer toenemen. Ajax kan hier wel veruit als beste tegen.
Vind ik leuk
JanTa48 +9509
zondag 14 april 2019 om 21:26
Ik heb het idee dat PSV eerder last heeft van die oplopende druk.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:28]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:56
Of ze zijn gewoon van slag nadat ze eerst 8 punten voorstonden op Ajax. Ajax pakte trouwens 2 (of 3?) keer de koppositie niét waar het wel kon. Als Ajax niet zo’n rampzalig begin van 2019 had gehad, waren we allang kampioen.
Vind ik leuk
RJC1960 +248
dinsdag 16 april 2019 om 18:00
De jongens van Ajax hebben nu binnen enkele dagen 3 wedstrijdjes moeten spelen dus die zijn komend weekend doodmoe verwacht ik :-)
Serieus het kampioenschap wordt op de laatste wedstrijddag door de KNVB beslist.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:17
Een kampioenschap is mooi maar jezelf Europees op de kaart zetten nog veel mooier. Daar door willen er weer kwalitatief goede talenten voor Ajax spelen. En als je kwaliteit kunt halen doe je elk jaar mee om het kampioenschap. Maar ik heb natuurlijk geen probleem met het winnen van de dubbel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:22
Heb je een goed punt. Toch geen problemen met de dubbel?👻 Maar het wordt geen dubbel, het wordt de treble.😍
Vind ik leuk
Babelagtig +2679
zondag 14 april 2019 om 21:24
Leuk ben jij zeg...heel het jaar als psv opleven pole posistion staat , zuur doen tegen ajacieden..en nu je in de achtervolging moet, moeten we ineens lief zijn tegen mekaar😂😂😂wanne koekkoek jonguh11
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:28
Waar heb jij t over kerel,dat we eens een discussie hadden waar we t niet eens over waren prima.
Maar ga geen onzin roepen aub.
En zuur doen,volgens mij ben jij degene die nu zuur doet dus .
Vind ik leuk
Babelagtig +2679
zondag 14 april 2019 om 21:30
Relax jonguhhhh😂😂ik zet er die gele dingen nog bij😂😂..denk dan snap je wel dat t een grapje is...maar goed t zit diep blijkbaar
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:31
Ik zit niet op de app dus die zie ik niet.Ben op de website zelf nu. :)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:53
Koekkoek doet altijd normaal of PSV nu voor stond of niet.....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:02
Ook ik deel wel eens een sneertje,maar heb wel mijn fatsoen en ik ga niemand beledigen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:13
Dat doet iedereen toch? Als je maar respect hebt voor elkaar...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:14
Zekers.Dat is the Key.Respect.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:56
100% eens.
Vind ik leuk
Jozef +45187
zondag 14 april 2019 om 22:00
Zo is het.

En laten we de kampioen gewoon feliciteren.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24172
maandag 15 april 2019 om 05:51
Als het zover komt, zal ik Ajax feliciteren. 😏
Vind ik leuk
JanTa48 +9509
zondag 14 april 2019 om 22:14
Waaruit blijkt dat Ajax onder een grotere druk speelt, kan zijn hoor maar ze weten dat dan uitstekend te verbergen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:17
Ik bedoel daarmee dat Ajax na enkele jaren meer druk heeft om de titel te pakken dan Psv.
Buiten dat de begroting is groter en spelers zijn beter.
Dus het zou eerder erger zijn als Ajax niet wint dan Psv.
En dat zeg ik niet omdat we nu ineens 2e staan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:30
De andere kant is dat Ajax' seizoen al geslaagd is. Een eventueel kampioenschap zou een pure (zeer welkome) bonus zijn. PSV heeft echt een slecht seizoen gedraaid als ze deze titel niet binnenhalen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:32
Klopt ,alleen denk ik hoe je t wend of keert mocht Ajax na 5 jaar nog geen kampioen zijn dan hebben ze toch gewoon gefaald.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:28
Helemaal eens. Dan heerst er bij mij als Ajacied een énorme grafstemming. Uiteraard ben ik niet te beroerd om Psv dan te feliciflapsteren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:29
Zeker ,we zijn toch kerels.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:31
Dit dus. Voor mij is het ondenkbaar dat ik de tegenstander niet zou feliciteren.
Het is de normaalste zaak van de wereld. Dat doet iemand gewoon, simpel zat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:32
Ben ik met je eens
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:24
1 ding is. zeker. 1 van de 2 word kampioen😜
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:29
Zo is het maar net.
Vind ik leuk
PRICE +8817
zondag 14 april 2019 om 20:20
Angst of geen angst de 3 punten zijn heilig nu.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:21
Dat heet niet knap,dat heet; "de kluit belazeren".
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7252
zondag 14 april 2019 om 20:24
Ik stuur jou met een kluitje het riet in.
Vind ik leuk
Werner1913 +11169
zondag 14 april 2019 om 21:11
Hahaha. Treurige reactie.
Vind ik leuk
Vowtar +7065
zondag 14 april 2019 om 20:23
Beter, beter.. Technisch misschien wel ja, daarom ziet het er soms wat flitsender uit. PSV heeft echter een veel betere mentaliteit. Elke keer dat het niet loopt, staat er wel iemand op. Bij Ajax zag je tegen onder meer bij de uitwedstrijden tegen AZ, PSV en Feyenoord dat de koppies snel gaan hangen. Bij elke ploeg loopt het wel eens stroef, maar PSV weet vaak nog wel minstens een punt te pakken in die wedstrijden. Ajax niet. Dat is ook kwaliteit.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1052
zondag 14 april 2019 om 20:28
Maar toch staan ze 2e, dus laten ze net zoveel punten liggen dan ajax
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 21:11
Ajax heeft vaker verloren, PSV vaker gelijk gespeeld. Dus kan toch wel een kern van waarheid in zijn verhaal zitten.
Vind ik leuk
Peter Hofman +1052
zondag 14 april 2019 om 22:34
Dan heeft psv dus vaker punten laten liggen. Dus heeft die mentaliteit het dus vaker laten afweten.
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 22:39
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Maar goed, denk verder niet dat er zoveel verschil tussen Ajax en PSV zit wat dat betreft.
Vind ik leuk
Kees Bman +5421
zondag 14 april 2019 om 21:12
Ze staan samen een .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:12
Omdat ze de winterstop heel slecht spelen
Vind ik leuk
Paulhuynh +2057
zondag 14 april 2019 om 20:30
Angst hahaahahahahah weet nog goed paar jaar terug het grote de graafschap uit!! Dat was angst
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 20:38
Is helemaal niet zo knap, hebben veel meer kwaliteit dan de rest van de competitie. Dus is gewoon een blamage als je heel het seizoen de focus hebt op 1 competitie en dan nog niet bovenaan staat tov een ploeg die bijna 2 keer zoveel wedstrijden speelt.
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 21:15
Uhh.. wat?

Ajax: Eredivisie 30 wedstrijden, KNVB beker 5 wedstrijden en CL 9 wedstrijden; totaal 44 wedstrijden.

PSV: Eredivisie 30 wedstrijden, KNVB beker 2 wedstrijden, CL 6 wedstrijden, en JC Schaal 1 wedstrijd; totaal 39 wedstrijden.

44 is bijna twee keer zoveel als 39?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:24
Je vergeet alleen een paar wedstrijden, Ajax heeft 3 voorrondes gespeeld voor de CL. En PSV 1 voorronde. Die moet je er wel even bijzetten uiteraard ;)
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 21:45
Ah, dan is het 50 om 41, toch? Voor PSV wordt het uiteindelijk dan 45, voor Ajax wordt het 56-59. Das alleen niet bijna 90..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:02
Haha ik zei ook niks over "2x zoveel". Ik zei alleen dat je wat wedstrijden vergeten was. Maar het qua fitheid scheelt het natuurlijk wel iets. Helemaal nu er ook midweekse eredivisie wedstrijden zijn
Vind ik leuk
Artikia +345
maandag 15 april 2019 om 08:34
Zeker, vooral in deze periode scheelt het. Die extra wedstrijden zijn net de weken dat PSV even tot rust kon komen. Maar we moeten niet gaan overdrijven natuurlijk, alsof het een wereldprestatie is als Ajax kampioen wordt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:15
Geen wereldprestatie, maar wel knap. Als ze kampioen worden en de beker pakken, met zo'n Europees seizoen, is dat een knappe prestatie. Maar ik vlak PSV nog niet uit voor het kampioenschap. Ajax krijgt nu een aantal lastige wedstrijden
Vind ik leuk
Artikia +345
maandag 15 april 2019 om 17:20
Zeker, het totaalplaatje is hartstikke knap. Al worden jullie geen kampioen en winnen jullie de beker niet vind ik het al een goed seizoen van jullie. En als jullie kampioen worden is dat ook op een hele mooie manier natuurlijk; meer dan 100 goals en waarschijnlijk 86 punten.

Ik bedoel meer dat met jullie selectie die paar extra wedstrijden geen probleem zou moeten zijn. Spelers als Labyad en Magallan zijn meer waard dan de hele selectie van teams uit de onderkant van de Eredivisie. Dan moet je af en toe wel een paar spelers rust kunnen geven waar nodig.

Nou kan een zak geld niet scoren natuurlijk..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:40
Eens hoor, al vind ik dat Labyad en Magallan nog zeker niet het niveau hebben van Ajax 1. Maar Ajax heeft natuurlijk wel geïnvesteerd in een selectie die groot genoeg moet zijn om zoveel wedstrijden te kunnen spelen. Bij PSV worden ze er niet slechter op als bijvoorbeeld Gakpo of Malen erin komt, terwijl ik vind dat Ajax er bijna altijd op achteruit gat in kwaliteit indien er gewisseld word.

Ik denk voor Overmars trouwens een enorme uitdaging aankomende zomer om weer kwaliteit in te kopen. Waar PSV zat achter de hand heeft met jeugd, vind ik dat bij Ajax minder.
Vind ik leuk
Artikia +345
maandag 15 april 2019 om 21:23
Haha, dat is het nadeel als je zoveel kwaliteit hebt in de selectie. Labyad is in principe natuurlijk niet minder dan Gakpo of Malen, al brengen die misschien wel iets anders in het team. Het is wel een verschil of je Tadic of Pereiro eruit haalt.

Ik ben inderdaad ook heel benieuwd. Die Marin lijkt me een hele leuke speler. Stiekem hoop ik een beetje dat Ziyech en Tagliafico ook weggaan, omdat ik benieuwd ben wat Overmars daarvoor terug haalt. En voor PSV scheelt het ook natuurlijk :).

Wat jeugd betreft vraag ik me dat dus al een tijdje af. Nou ben ik bij ons ook nog niet helemaal onder de indruk; buiten Gakpo, Malen en Ihattaren blijft er weinig over. Sadilek is nog een beetje 13-in-een-dozijn. Mauro, Obispo en Rigo komen helemaal niet meer in het plaatje voor. Maar bij Ajax valt er de laatste tijd helemaal weinig op. Ekkelenkamp lijkt me geen speler die echt de basis gaat halen. Van Lang was ik ook niet echt onder de indruk. Maar dat is natuurlijk ook niet echt eerlijk, want De Ligt, Mazraoui en misschien zelfs Frenkie zijn eigenlijk ook gewoon jeugdspelers.

Jong Ajax volg ik verder niet, zijn er daar nog spelers die je in de komende jaren Ajax 1 ziet halen? Wat vind jij bijvoorbeeld van Gravenberch?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:36
Ik vind Malen en Gakpo wel potentie hebben! Zijn beiden nog jong en kan zien dat ze op sommige momenten erg belangrijk zijn voor PSV. Jullie hebben met Piroe ook nog een goede in de jeugd lopen!

Bij Ajax vind ik het wat magertjes, al zijn we wellicht te verwend met een Donny, Matthijs en Frenkie. Gravenberch kan het zeker halen en verder wellicht Lang. Brobbey moet ik nog maar zien en in de verre toekomst hebben we nog Unuvar. Vooral Unuvar staat er bij mij heel goed op. Maar je ziet het ook aan de resultaten bij jong Ajax dat het geen wereldtop is wat er loopt helaas
Vind ik leuk
Artikia +345
maandag 15 april 2019 om 22:10
Gakpo heeft in mijn ogen alles wat een moderne spits nodig heeft. Als linksbuiten doet hij het ook prima, en hij heeft écht een goede voorzet. Malen is elke 60 minuten bij een goal betrokken, dat vind ik ook wel indrukwekkend, al vraag ik me soms af hoeveel aan zijn snelheid te danken is. Dat is ook een wapen, maar kan je dat ook op een hoger niveau gebruiken?

Jullie hebben zoals je zegt net een goede generatie gehad, en eigenlijk is De Ligt een speler die nu af en toe zou moeten spelen. Alleen heeft hij al meer dan 100 wedstrijden gespeeld.. Verder hebben jullie met alleen jullie naam al een groot voordeel bij de verkoop van spelers; Frenkie zou bij PSV geen 80 miljoen opgeleverd hebben. Een belangrijk deel is natuurlijk te danken aan de prestaties in de CL, maar er komt zo 10 miljoen bij omdat hij bij Ajax speelt. De wederzijde is misschien wel dat jullie talenten in de jeugd ook aantrekkelijker zijn voor andere clubs. Bergwijn en Malen zijn eigenlijk Ajax-talenten natuurlijk. Misschien dat Gakpo of Ihattaren al bij Arsenal of Chelsea zouden zitten als ze uit de Ajax jeugd kwamen.

Ik hoop dat er volgend seizoen een plekje vrijkomt in jullie basis voor een nieuw, groot, Nederlands talent. Dat blijft toch het leukste. Spelers als Ziyech, Neres en Mazraoui zijn leuk in hun ontwikkeling te volgen, maar zodra ze naar het buitenland vertrekken vind ik ze persoonlijk niet echt interessant meer. De ontwikkeling van Frenkie blijft daarentegen leuk om te volgen, omdat hij voor het Nederlands elftal een belangrijke schakel kan worden.
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 21:29
Die 6 cl wedstrijden kun je er wel afhalen hoor. Daar zijn ze alleen aanwezig geweest.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:40
Ja precies, makkelijk poule-tje😉 Hahaha.
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 21:49
Dan wordt het wel ingewikkeld natuurlijk, want dan moet ik er bij Ajax ook weer wedstrijden af gaan halen.. Laten we het maar gewoon bij deze cijfers houden.
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 22:03
Haha oke vooruit, blijf nog steeds erbij dat PSV het gewoon slecht gedaan hebben als ze 2e worden 😁
Vind ik leuk
Artikia +345
zondag 14 april 2019 om 22:33
Je bent ook wel afhankelijk van je concurrentie. Naar alle waarschijnlijkheid haalt PSV meer dan 80 punten en halen ze de grens van 100 goals met de minste tegendoelpunten. Als je dan tweede wordt achter Ajax dan is dat vooral een compliment voor Ajax toch?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 01:49
Ajax heeft toch meer tegendoelpunten dan PSV?Ik heb afgelopen week de samenvatting gezien van Barça-ManU. En ik vond Barça een beetje spelen als PSV. Het liep niet echt lekker. Stroperig, langzaam. Niet wat ik van Barça gewend ben. En gisteren ook 0-0 gespeeld tegen een ploeg vergelijkbaar met 🤔 Willem 2/de Graafschap? En in Spanje speelt men meer wedstrijden per seizoen,incl. de Copa etc. Uiteindelijk gaat ook de vermoeidheid meespelen met soms wel 3 wedstrijden p.w. Het is jammer dat Ajax ondanks zoveel kwaliteit toch elke keer weer 1-2 tegendoelpunten krijgt. Volgens mij niet nodig. Maar ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat ik zelf helemaal niet kan voetballen dus misschien heb ik het wel helemaal mis 🙄🤨(??)
Vind ik leuk
Artikia +345
maandag 15 april 2019 om 17:26
Dat bedoel ik ook inderdaad, dat Ajax meer tegengoals heeft dan PSV.

Barca draait al jaren niet meer zoals het onder Guardiola was. Enkele spelers uit de oude kern zoals Pique en Busquets kennen het spel als geen ander, maar enkele nieuwe aankopen passen eigenlijk totaal niet. Messi tilt het team altijd naar een hoger niveau natuurlijk, maar ik ben bang dat Barca hetzelfde lot tegemoet gaat als Real zonder Ronaldo. Gelukkig kan Messi nog een paar jaar mee.

Bij vlagen speelt Ajax fantastisch voetbal en in de CL laten ze steeds weer zien hoe goed ze kunnen zijn. Af en toe spelen ze echter een wedstrijd waar de focus lijkt te ontbreken. Ook afgelopen weekend vallen er weer 2 onnodige tegengoals. Daar liggen nog wel verbeterpunten voor Ten Hag. Anderzijds speelt Ajax natuurlijk ook gewoon met veel risico. PSV kiest ervoor om de wedstrijd in eerste instantie te controleren, en van daaruit op te bouwen. Bij Ajax komt het aanvallen op de eerste plaats. Dan ben je wel eens kwetsbaar op de counter.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 14:24
Wat ik bij PSV ( & ook bij andere clubs,dus ook Ajax) een beetje mis..... Een echte leider. Er staat er nooit 1 op die zegt "kom op jongens,naar voren". Bij Juventus-Ajax was er 1leider,m.i.,en dat was Onana. Na dat doelpunt van Ronaldo was hij de enige die zich terecht boos maakte. De koppies gingen alweer hangen maar hij schreeuwde hun toe. En dat hielp want we weten hoe het afliep. Wat je zegt over met risico spelen ben ik helemaal met je eens. Ze spelen nu wel 200%. Blijven maar gaan 100 minuten lang (inclusief blessuretijd). Dat hadden ze meteen na de winterstop moeten doen dan waren ze in februari al landskampioen geweest. PSV speelt veel behoudender en wint nog steeds zijn wedstrijden, alleen geen 4 of 5 doelpunten elke wedstrijd meer. En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat we een Mickey Mouse competitie hebben. Nou nergens in Europa zijn de verschillen zo klein tussen de top- en subtop clubs. Ik spreek je later 💪🏼💪🏼
Vind ik leuk
74ratje +1049
zondag 14 april 2019 om 20:47
Klopt
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:22
PSV staat gewoon 2e. :d Als het aantal punten gelijk is telt het doelsaldo, als dat gelijk is de meeste goals voor, als dat gelijk is het onderling resultaat en als dat gelijk is een beslissende kampioenswedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:51
Ajax heeft een te zwaar programma in tegenstelling tot PSV en dat gaat ze uiteindelijk opbreken.
Vind ik leuk
MojoRisin +16304
zondag 14 april 2019 om 20:18
Steeds met de hakken over de sloot inderdaad..
Maar ja, kan je zomaar toch kampioen worden..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:22
ADO gaat PSV punten afpakken, let maar op en dan is het over met die oplichters uit Eindhoven.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:31
Oplichters?
Ik vind jou een beetje een aansteller.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:34
Dat zou ik ook zeggen als ik voor PSV was ha ha, ga je schamen joh, iedereen ziet hoe onsportief PSV zich gedraagt.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:34
Onsportief,leg eens uit.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:39
Nee, dat is voor iedereen te zien.
Daarom wordt er in het geniep getrained.....
Kijk PSV speelt al 5 jaar schijtbakkenvoetbal, met uitzondering van die 6 maanden voor de winterstop.
Uiteindelijk vallen ze door de mand.......en nu proberen ze de boel op te lichten door te trainen op het aan naaien van penalties.
Kan het niet goedschiks dan maar kwaadschiks, deed van Bommel ook als speler al .
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 03:54]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:41
Nogmaals ik vind je maar een aansteller.Een onderbouwing van gebakken lucht.
Oplichters,man man hoe oud ben je.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:45
Oud genoeg om te weten hoe onsportief van Bommel was als speler, bovendien hebben ze er een handje van bij PSV: de grootste schwalbe oplichter en kaarten aan naaier heette "toevallig" Robben.......
Die achterbakse trucjes hebben ze hem bij Oranje en BM af moeten leren.......zegt wat over PSV.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:47
Och jongen toch,je hebt zeker Suarez gemist.
Nogmaals ik vind je een grote aansteller.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
zondag 14 april 2019 om 20:49
Dat is prima, geniet van PSV ha ha ha, ik zou me dood schamen voor het gedrag en de praktijken die PSV op de mat legt.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:51
Genieten doe ik elke dag,zou je ook eens moeten doen.
Ik zou me pas echt schamen als ik net zulke onzin verkoop .
Maar goed ik ben hier niet om iemand te beledigen etc.
Fijne avond.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:15
Schaam je je ook voor huntelaar voor zijn elleboog. Wat een onzin zeg, het huidige regelsysteem zit nou eenmaal niet in mekaar dat de sportiefste zal winnen..

Als je dat wel zou willen moet je gewoon een schwalbe panel oprichten zoals in engeland en shirtje trekken gewoon altijd meteen affluiten
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:20]
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 00:43
PSV = PenaltiesSimulerenVereniging
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:12
Suarez de meest walgelijke valsspeler en oplichter die er ooit op de Nederlandse velden heeft rondgelopen. Wat een vies mannetje is dat. Hij heeft trouwens ook nog wat tegenstanders gebeten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 03:53
Met dit verschil:
Dat bij Ajax dat gedrag werd afgekeurd en afgeleerd, bij PSV wordt onsportief gedrag tot ( slechte ) kunst verheven........
Lekker geheimzinnig blijven trainen jongens,
er zijn nog 4 wedstrijden om de boel te belazeren, wie weet lukt het nog.....
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:10
In het geniep getraind..... maar jij weet wel waar ze op getraind hebben. Bijzonder!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 01:00
Daar is niks bijzonders aan, ze oefenen en je ziet die oefenstof terug tijdens de wedstrijd, bij het z.g. praktiseren dus......
Ze oefenen kennelijk niet op mooi en aantrekkelijk sprankelend voetbal, maar zoeken hun heil in onsportief en misleidend gedrag.

Vind ik leuk
Mirkoff! +932
zondag 14 april 2019 om 21:24
Zucht, ga anders huilen. Het is voetbal, het maakt niet uit of je wint met mooi of slecht voetbal. Als je maar wint.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 00:35
Dat mag jij vinden.
Maar voetbal is amusement, kijkplezier, bewondering over het mooie spel en daarna de kroon op het werk, winnen, natuurlijk.
Gaat het alleen maar om winnen kan je net zo goed thuis blijven en de uitslag afwachten.
PSV heeft, met uitzondering van de 6 maanden voor de winterstop, 5 jaar lang schijtbakkenvoetbal laten zien, dat gaat ze verschrikkelijk opbreken, gelukkig.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:46
Behoeft geen uitleg. Iedereen ziet dat PSV compleet voor paal staat. Fopduiken, matennaaierij, Bommel tegen de vierde man, janken bij de scheids. 20 minuten lang thuis tijdrekken tegen De Graafschap. Ofwel: hoe triest kan het zijn. Een topclub onwaardig.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:47]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:47
Nog steeds mond diarree ,zakdoekje nodig man man.
Grow up.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:52
Als ik jou was zou ik mijn witte zakdoekje maar voor van Bommel bewaren. Wat een trainer. Antivoetbal van de zuiverste soort. Mourinho niks bij.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:54
Je wou dat je mij was .
Als ik ooit een zakdoekje nodig heb meld ik me wel bij je,je hebt er toch genoeg.
Mazzel.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:56
Succes de komende weken en vergeet dinsdag niet om naar Ajax te kijken. Zie je ook een keer een leuke wedstrijd. Goed tegen jouw verzuring.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:04
Die schwalbes van Lozano die gek genoeg nog steeds beloond worden door niet alleen de scheidsrechter maar ook de VAR vind ik behoorlijk onsportief.

PSV heeft zodoende punten gepakt die jullie niet verdienen en spelers hebben kaarten gekregen die ze ook niet verdiende.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:12
Heerlijk je gejank je lijkt tadic snik snik wel😆
Vind ik leuk
rpaulp50 +14527
maandag 15 april 2019 om 00:40
Het is pure armoede bij PSV en je weet het.......blijven jullie maar lekker betalen voor afzichtelijk voetbal elke wedstrijd, dan geniet de rest van Nederland wel van het sprankelende voetbal van Ajax.
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 15 april 2019 om 07:52
Tjah, ook daarin zullen ze wel tweede staan, achter Ajax :-)
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 20:39
Denk dat er een hoop scheidsrechters hun bonus wel mis lopen als PSV geen kampioen wordt.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:43
Je gelooft t of niet.Ik heb toevallig een noten allergie.Met name de pinda's alhoewel t eigenlijk een peulvrucht is.
En dit is geen geintje.
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 20:48
Vervelend voor je jongen. Dat meen ik oprecht.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:49
Zeer fijn,zorg aub er voor dat ik t ook niet digitaal krijg. :)
Vind ik leuk
Pindarots +1546
zondag 14 april 2019 om 21:05
Kan het niet beloven, kan niet iedereen tevreden houden.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:49
Ik heb een Brabo-allergie. Overal branderige plekken. Er helpt niks tegen. Ik zal het mijn hele leven houden, dat weet ik zeker.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:50
ik denk dat jij wel van meer dingen last hebt alleen weet je dat zelf nog niet.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:54
Ik vind jou echt grappig.




Jonguh 😂😂😂
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:43
Ja, ADO helpt hun vrienden uit de hoofdstad altijd als het er op aan komt. Jagûh, jagûh, jagûh op die bal🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:19
Ik geloof niet in een wederopstanding, zelfs niet met Pasen.
Vind ik leuk
PRICE +8817
zondag 14 april 2019 om 20:22
Feyenoord stond gisteren toch weer op met 10 man.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 21:59
Ja goddelijk, echt waar 👍🏻
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:20
Als je zie hoe MARK zijn talentjes laat spelen lijkt me duidelijk dat hij bang is. Was hij altijd al, maar toen wonnen ze nog makkelijk met anti voetbal. Mark heeft niks geleerd van zijn verblijf bij Barcelona en Bayern München.
Vind ik leuk
PRICE +8817
zondag 14 april 2019 om 20:21
⚠️📢TN ⚠️man die altijd positief is
Vind ik leuk
Larrush +292
zondag 14 april 2019 om 20:21
Goeie poll!!!
Vind ik leuk
buddha +10792
zondag 14 april 2019 om 20:32
die poll is pas 300 keer voorbij gekomen en al 234 stemmen. doen ze goed. lekker creatief ook daar ;)
Vind ik leuk
AjaxSneek +358
zondag 14 april 2019 om 21:08
Ik blijf ook netjes elke keer stemmen..
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:17
Ik klik de hele tijd op psv maar et helpt nie veel
Vind ik leuk
Pietje2015 +18053
zondag 14 april 2019 om 20:22
Hoewel ze beter waren als de Graafschap krijgen ze de 1-1 als cadeau van de scheids/VAR.

Vorige week ook al diverse cadeautjes waaronder zeker 1 pingel, 1, 100% afgekeurde goal en dan het incident met pereiro.

Nee dit psv mag zeker niet klagen en wordt steeds in het zadel geholpen.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7252
zondag 14 april 2019 om 20:27
Droog je tranen, Malle Pietje. Het is allemaal niet eerlijk, maar de wereld is hard voor jochies als jij.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18053
zondag 14 april 2019 om 20:29
Al 2 weken achter elkaar geholpen.
De waarheid is hard.
Maar dit psv wil je toch ook niet zien in de CL.
Het lachertje van Europa.
Vind ik leuk
buddha +10792
zondag 14 april 2019 om 20:39
het is maar afwachten wat er van Ajax overblijft als er een stuk of 4/5 vertrekken. zo'n goeie als de ligt terug halen word lastig hoor. en alle aankopen moeten ook nog eens 1 team gaan vormen. te hopen voor jullie dat dat lukt. ander zijn jullie misschien het lachertje van Europa. Ajax heeft dit jaar heel goed gespeeld, maar in het verleden ook mindere potten gespeeld.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:14
Twee weken geholpen is niets vergeleken bij al een heel seizoen door VAR en scheidsrechters bij Ajax.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 22:03
Ik denk dat jij over een paar weken je traantjes kan gaan drogen want jouw club speelt zo slecht dat is om te janken.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7252
zondag 14 april 2019 om 22:05
Ja, het is niet normaal.
Vind ik leuk
buddha +10792
zondag 14 april 2019 om 20:34
Ajax word net zo vaak geholpen Pietje. met zulke zure opmerkingen ga je op Sjaakie lijken.
Vind ik leuk
Pietje2015 +18053
zondag 14 april 2019 om 20:38
Bij ons vallen ze niet over een grasspriet.
Vind ik leuk
buddha +10792
zondag 14 april 2019 om 20:39
nee idd Suarez is verkocht.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:15
Alhoewel, die Tadic moet je ook niet onderschatten met zijn toneelstukjes. Ook een misselijkmakend mannetje.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:25
Haha neres niet gezien tegen psv? Haha
Vind ik leuk
Niers +126
zondag 14 april 2019 om 20:41
En ajax niet dit seizoen? Kan me nog herinneren de wedstrijd in Venlo waar vvv regelmentair scoorde maar het doelpunt werd afgekeurd. De overtreding van de Ligt in Zwolle na een minuut of 10 wat rood was maar.met geel bestraft werd en de 4-4 tegen heerenveen waar lamprou bespaard werd en geen penalty tegen kreeg dus eerst even goed nadenken voordat je er iets over zegt
Vind ik leuk
Mosquito +22824
zondag 14 april 2019 om 20:46
En toen was ie stil😁
Vind ik leuk
Pietje2015 +18053
zondag 14 april 2019 om 21:49
Nee hoor, maar alle voordelen die psv genoten heeft kan ik niet kwijt in 1 reactie.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:20
Touché
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 15 april 2019 om 07:55
Ajax werd tegen PSV ook een penalty cadeau gedaan, dus ik denk niet dat Ajax kan klagen.
Vind ik leuk
Mozes24 +1168
zondag 14 april 2019 om 20:23
Eerlijk.....Ajax wordt kampioen. Heb echt niks met die club maar ze spelen (nu) beter dan PSV.
Vind ik leuk
Mr bien +9068
zondag 14 april 2019 om 20:23
De scheids en de Var zorgen er wel voor dat PSV wint dat hebben we vorige week en vandaag ook weer gezien.
Vind ik leuk
isnake +2835
maandag 15 april 2019 om 07:57
Het is toch echt ongelooflijk dat Ajacieden klagen over de VAR.
Als je ziet wat een voordelen zij al gehad hebben.
Vind ik leuk
Marco S +7116
zondag 14 april 2019 om 20:24
Van Bommel is gewoon een aparte, zijn houdbaarheidsdatum kan nooit lang zijn. Apart drifkikkertje
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1736
zondag 14 april 2019 om 20:24
Denk dat Ajax het vervelende vond toen ze 5punten achter stonden en nu....op naar titel 34😎
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:27
Bommel schijt als een kievit in het veld ondanks dat deze geniepert zich groot probeert te houden. Zijn ploeg speelt slaapverwekkend voetbal en heeft in het team een ongelooflijke matennaaier in de figuur van die Mexicaan.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:28
Van Bommel en Gerbrands oprotten. Helpen heel PSV naar de klote. En intern rommelt het lekker ouderwets omdat Bommeltje de Mexicanen niet opstelt terwijl PSV daar markt wil pakken. Gerbrands en van Bommel zijn beide niet capabel dus wanneer gaat die waardeloze RVC van mijn cluppie eens ingrijpen. Stelletje zoutzakken op het pluche. #bommelout #gerbrandsout
Vind ik leuk
voetbal@com +1122
zondag 14 april 2019 om 20:30
In Dubai lijkt er iets gebeurd te zijn, dat denk ik, waardoor het hechte team uit elkaar is gevallen.

Lozano en zijn afwezigheid? Lozano en onvrede over omgang van PSV met Guti?
Onvrede bij Malen? Onvrede bij Mauro, Ramselaar? Vertrek Arnesen? Van Marwijk?

Een goed voorbeeld van geen hecht team meer is te merken bij de restverdediging. Deze is beduidend minder en er wordt continue naar elkaar gewezen.

Maar goed, wellicht heb ik het mis en was Dubai een geweldig trainingskamp.

Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:30
Ook al heeft het Europees geen toegevoegde waarde qua niveau, maar het is mooi om te zien dat in de ED nog gevochten wordt tot het laatst. En niet net als in Italië en Frankrijk 5 wedstrijden voor het einde de kampioen al bekend is. Ik ben Ajacied, maar vind het geweldig zo'n slot van de ED te zien. Maak het maar lekker spannend, dat is voor elke voetballiefhebber een feest toch?
Vind ik leuk
Gelukshand +1533
zondag 14 april 2019 om 20:32
Waarom zijn steeds mensen die proberen iets te vertellen over voetbal, als ze vervolgens het niet weten?

Chef Voetbal van NOS (Arno Vermeulen), Chef Voetbal van de Telegraaf (Valentijn Driesen), Mensen aan de tafel bij Rondo, Mensen aan de tafel bij VI. Ze hebben allemaal totaal geen verstand van voetbal!
Compleet ridicuul om daar naar te luisteren!

Mensen kijk zelf gewoon voetbal en luister niet naar deze mensen, want ze hebben totaal geen verstand van voetbal?

Wie zou er ook alweer degraderen? Emmen? Dat moest volgens iedereen 18de worden. Trainer die van Excelsior naar Nac ging, was een zeer goede trainer. Blijkbaar niet goed genoeg, om iets van Nac te maken.
Ten Hag, kon er niks van. Zou het niet redden in de hoofdstad. Enige trainer die deze eeuw nog in april op 3 fronten actief is.
Het was goed om Cocu te vervangen met Van Bommel. Van Bommel zou het anders doen, Van Bommel zou aanvallend spelen. PSV zou hoge ogen gaan gooien. Niets bleek minder waar. Uitgeschakeld door RKC in de beker, Uitgeschakeld in de CL terwijl je eigenlijk 4x voor kwam maar niet voor elkaar kreeg om de wedstrijden toch te winnen.
PSV zou aanvallend gaan spelen, maar kwam in Amsterdam verdedigender dan Cocu ooit kwam. Komt alsnog iedere wedstrijd met 2 controleurs op te proppen. Niets is veranderd dan met Cocu.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:16
Van Bommel is volgens mij bang om de jonge jongens permanent op het middenveld te zetten, omdat ze het als vervangers van Pereiro en Guti ook niet laten zien. Met Hendrix en Rosario heeft hij in ieder geval verdedigend zekerheid, omdat het blok met Viergever en Schwaab achterin ook niet goed dicht zit.
Vind ik leuk
Gelukshand +1533
zondag 14 april 2019 om 22:52
Opzich is helemaal niet zo erg om met 2 controleurs te spelen, maar dan moet je wel een type voetballers hebben die wel een beetje kunnen voetballen en niet 2 type Gatusso voor je verdediging. 2 zijn dan in Nederland echt te veel van het goede. Dan vraag je aanvallend een probleem over je zelf af en dat heeft een invloed op de verdediging.

Ajax heeft namelijk ook 2 maar die dragen een aanvallend een steentje bij. Zowel Schone als Frenkie, dragen aanvallend een stukje bij. Je hebt er 2 nodig omdat je met back hoog staat.
Zowel Ajax als PSV hebben dat.

Dus opzich is 2 verdedigende middenvelders geen probleem, maar dan moet je wel een niveau hebben, dat ze aanvallend ook iets doen.
Vind ik leuk
roma1900 +756
zondag 14 april 2019 om 20:32
Het verschil is Ajax spelers maken geen swalbes
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:34
Zwets toch niet
Tadic doet niets anders
Vind ik leuk
roma1900 +756
zondag 14 april 2019 om 20:44
🤣🤣🤣nu graag zonder PSV bril praaten
Vind ik leuk
roma1900 +756
zondag 14 april 2019 om 20:45
🤣lozano is niet tadic hoor lozano gaat. Nooit zo goed worden
Vind ik leuk
Iggy +4653
zondag 14 april 2019 om 21:03
Ach meisje toch!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:17
Anna is geen echte...
Vind ik leuk
buddha +10792
zondag 14 april 2019 om 20:42
je hebt de groeten van Suarez van uit spanje.
Vind ik leuk
Vooruit +352
zondag 14 april 2019 om 21:31
Wat zeg je nou? Die Veltman wordt helaas weer opgesteld. De koning van de schwalbes en elleboogjes op de Nederlandse velden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:32
PSV heeft gewoon wel echt een goede instelling! Dat is ook de grootste kracht van het team. Voetballend zijn ze vaak matig maar dat lossen ze op met keihard werken waardoor ze ook vaak in de extra tijd nog winnen. Denk wel dat Ajax gewoon kampioen wordt en dat zou ook verdiend zijn! Die spelen gewoon het beste voetbal in de ED en ook hoe ze reclame maken voor het Nederlands voetbal in de CL is natuurlijk fantastisch! Op naar een mooi spannend eind van de competitie.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:34]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:33
Ook al word psv 2e dan nog hebben ze het goed gedaan
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:35
Niemand gunt PSV de titel en terecht.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:42
Nee hoor, we weten prima hoe het steeds kan dat ze toch weer punten pakken die ze niet verdienen, Lozano versiert namelijk iedere wedstrijd met een overduidelijke Schwalbe een pingel en die gekken uit Zeist trappen er allemaal keer op keer in, zowel de scheids als de VAR!

En ja, kom op, tegen de Graafschap thuis mag je geen punten morsen dus moeten we ook niet doen dat het knap is dat ze toch hebben weten te winnen, dat is nogal de omgekeerde wereld.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:16
Ik denk dat ajax punten gaat morsen in Doetinchem 28 April.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:38
Als je het thuis tegen de Graafschap al moeilijk hebt dan zullen ADO thuis, Willem 2 uit, Heracles thuis en AZ uit geen van allen makkelijke wedstrijden worden, dus zelfs al zouden we punten morsen bij de Graafschap, PSV gaat ook absoluut punten morsen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24172
zondag 14 april 2019 om 20:45
Ajax vraagt zich dat helemaal niet af.
Vind ik leuk
Dicky +724
zondag 14 april 2019 om 20:47
020 is kampioen. Jammer maar helaas
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:53
Ajax verschiet al zijn kruit,save the best for last,psv wordt kampioen.
Vind ik leuk
Testata +648
zondag 14 april 2019 om 20:56
Als onafhankelijke voetbalkenner is het mooi om te zien hoe PSV Ajax erin laat geloven om kampioen te kunnen worden.

Terwijl iedereen weet dat het voor de 5de keer op rij niet gaat lukken.
Vind ik leuk
peewee +339
zondag 14 april 2019 om 21:01
Ja, nog 12 penalty's voor de Lampjes en dan zijn ze er (dus lekker niet!!!)
Vind ik leuk
Testata +648
zondag 14 april 2019 om 21:04
Word niet op doelpunten beslist.
Vind ik leuk
Emnu +8439
zondag 14 april 2019 om 21:21
Enige zinnige opmerking die uit jouw toetsenbord getrommeld is.
Vind ik leuk
Testata +648
zondag 14 april 2019 om 22:48
Ben ik al verder dan jij ooit zal komen.
Vind ik leuk
peewee +339
zondag 14 april 2019 om 20:59
Ajax moet in de ED gewoon doen wat ze Europees al het hele seizoen laten zien, nl. de sterren van de hemel spelen. Doelgemiddelde is daarbij echt niet van belang omdat PSV gewoon nog punten gaat verspelen!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:20
Dat is ook het probleem van Ajax. Ze kunnen zich niet opladen in wedstrijden tegen " kleine " clubs. Dat gaat ze opbreken ook 28e in Doetinchem.
Vind ik leuk
Suck r +1159
zondag 14 april 2019 om 22:06
Tegen Excelsior ging het best aardig toch. Je praat onzin.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:02
feit is gewoon dat psv echt belabberd speelt de laatste weken en wel.wint.normaal zou je zeggen zo een ploeg word ook kampioen,maar dit jaar niet denk ik,ajax speelt te goed en programma van ajax is minder zwaar dan die van psv.ja ze hebben vitesse nog en utrecht en beide wedstrijden zijj thuis en ajax is thuis juist gewoon goed bezig en ja groningen uit word niet zo heel lastig als.ik kiik naar de wedstrijd van vandaag en de graafschap uit word een lachertje want hoe die speelde vandaag was gewoon amateuristisch balletjes over de 5meter niet normaal in de voeten,die gaan het ajax niet moeiliik maken met het voetballend vermogen wat ajax meer heeft dan een psv.kampioenschap gaat dit jaar gewoon naar amsterdam,en dat verdienen ze ooo gewoon als je gewoon al 50wedstrijden erop heb zitten dit seizoen.
Vind ik leuk
Neusje +278
zondag 14 april 2019 om 21:03
Psv verkrampt met de week meer. Begrijp ik wel als je naar het GROTE Ajax kijkt. Dan verkramp je wel. Mark doet cool maar daar prikt het GROTE Ajax doorheen. Blijven gewoon rustig spelen. Leuk om te zien. Hoor ook niet gloeilampjes meer over de titel hier op VP


🛠
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 21:05
Misschien off topic, maar...
- Als Ajax Juventus uitschakelt, alsook City, en het treft in de Finale laten we zeggen Barca.
Moet Ajax dan wel winnen ?
Als Ajax wint plaatst de kampioen zich niet rechtstreeks voor de Championsleague, met andere woorden nr 11 op de lijst (waarvoor Ajax voor zoveel punten heeft gestreden) is allemaal voor niets geweest, want plaatst zich niet.
Als Ajax de finale wint moet het wel heel veel weer investeren om geen modderfiguur te slaan volgend jaar, terwijl het anders anderhalf jaar heeft om te bouwen aan een CL waardig team voor 2020-2021
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:08
komt var en knvb houden van date's van koekjestrommel, elke pot worden ze gematcht kijk maar even terug bij vitesse uit, penalty wat er geen 1 was, en die gestrekt been is ook rood, was zelfde overtreding als onze ajacied net zo hoog.
Vind ik leuk
KCP +1600
zondag 14 april 2019 om 21:13
Wij vinden het niet vervelend eerder lachwekkend dat ze denken net zo goed als ons te zijn🤣
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27438
zondag 14 april 2019 om 21:16
Zolang Mark wordt geadviseerd door Bange Bert zal er angst zijn in Eindhoven.
Vind ik leuk
Krav +239
zondag 14 april 2019 om 22:13
Bange bert was overigens een trainer die nederland weer tot een topland heeft teruggebracht. Ja soms was het wat minder creatief qua opstelling. Maar we waren wel top.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27438
zondag 14 april 2019 om 22:23
Was het Bange Bert of een toplichting die ons zo ver bracht?

Ik denk het tweede ...
Vind ik leuk
Krav +239
zondag 14 april 2019 om 23:19
de achterhoede... het blok...

We hadden 3 topspelers.. de rest was echt niet zo top hoor.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27438
zondag 14 april 2019 om 23:22
Sneijder, van Persie, Robben, vd Vaart, Kuyt, de Jong, Vlaar, van Bronckhorst.

Dat waren toch gerespecteerde voetballers die bij topclubs speelden.
Vind ik leuk
Krav +239
maandag 15 april 2019 om 08:55
Vlaar was geen basisspeler. Mathijssen en die andere matige ajaxverdediger. Van bronckhorst was al op leeftijd en was al vervangen.. ene wwillems moest noodgsdwongen spelen. Ik ben een fan van kuijt.. maar geen europese topspeler... top vd subtop. Vd vaart is een net niet topspeler... top cd subtop. De jong stond altijd ter duscussie. Maar bert hield juist aan hem vast ondanks de kritiek. Hetzelfde geldt voor kuijt.. men zag hem liever vervangen worden
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27438
maandag 15 april 2019 om 10:07
Was idd matthijsen (en Heitinga).

Werd v Bronckhorst niet vervangen door Braafheid?

Maar je gaat mij niet vertellen dat het aan de coach ligt dat we zo ver zijn gekomen.

Dat gaat er bij mij niet in ...
Vind ik leuk
Krav +239
maandag 15 april 2019 om 21:21
Ik zeg alleen dat we minder ver hadden gekomen. Onder bert was alles helder, duidelijk en degelijk.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +27438
maandag 15 april 2019 om 23:08
Ik was er ook zo ver mee gekomen, schema aan onze kant lag helemaal open met enkel Brazilië als grootmacht.
Vind ik leuk
Krav +239
dinsdag 16 april 2019 om 21:45
Volgens mij was bert niet 4 weken aan het roer he.

We hebben zelfs fifa ranglijst aangevoerd. Dat doe je niet in 4 weken
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 21:46]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:19
de competitie wordt doordeweeks beslist ,in de 32ste speelronde.PSV verliest dan in Tilburg
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:24
Ik denk dat het nog veel vervelender word voor Ajax komende weken.
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 22:28
Nog vervelender als het nu al is ?
Vind ik leuk
StoneyTony +2577
zondag 14 april 2019 om 21:24
Kan nog steeds beide worden gene die misstap maakt is de lul.word er geen misstap gemaakt word het Ajax
Vind ik leuk
Ajax1980 +18
zondag 14 april 2019 om 21:33
Als de jong nou es wat koekies krijgt,hoe moeilijk ksn het zijn?
Vind ik leuk
ErikAjax +3380
zondag 14 april 2019 om 21:35
Wat is dit voor rare kop en nutteloos artikel?
Vind ik leuk
wil +1372
zondag 14 april 2019 om 21:59
Hoe ze het voor elkaar krijgen? De scheidsrechter en de VAR helpen ze.
Vind ik leuk
Jozef +45187
zondag 14 april 2019 om 22:04
Beide ploegen wonnen als verwacht.

De manier waarop verschilt inderdaad en dan zie ik liever de simpele manier waarop Ajax zijn opponent opzij heeft gezet.... denk dat men dat in Eindhoven niet prettig vond...
Vind ik leuk
Pelemaradona +1873
zondag 14 april 2019 om 22:06
VTBL op 7 is leuker dan Vi met Gijp en Derksen..
Vind ik leuk
Krav +239
zondag 14 april 2019 om 22:10
Ja het gewissel is waardeloos. Van bommel was ook de speler in het blok voor de verdediging. Waardoor sneijder zn gang kon gaan. En de statistieken van die nr10 waren super. En toch ga je het omgooien. Vaag
Vind ik leuk
Pelemaradona +1873
zondag 14 april 2019 om 22:18
Ik weet je gaat geen collega''s persoonlijk aanvallen..Maar je mag wel zeggen dat de fouten die Zoet heeft gemaakt Psv het Kampioenschap heeft gekost...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:20
Tegen Willem II EN AZ gaat PSV onderuit, geen vertrouwen meer in dat PSV kampioen wordt
Vind ik leuk
Beste PSV +371
zondag 14 april 2019 om 22:30
Wat een onzin want men vergeet alles.
Vitesse had psv makkelijk moeten winnen en dankzij de keeper bleef gelijk.
Vandaag 5 1 was zeer terecht geweest maar nee hoor sommige kijken alleen naar de eindstand.
Luuk de jong had 2 erbij moeten maken.
Lozano 2 en heleboel mogelijkheden werden zeer amateuristisch uitgespeeld door psv.
Of je Utrecht en Heerenveen niet verder komt dan gelijkspel of 1 punt pakt van Hercales met alle respect....Wat maakt t nou uit.
Ik zie twee sterke teams met diepje en mooi voetbal ook dus dat...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:36
Denk dat demeeste psv fans ,waaronder ik zelf,weten dat het klaar is deze competitie.
Zoy ook een aanfluiting zijn om alsnog kampioen te worden.
Voetbal is al jaren niet leuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:49
Heb het idee dat de 020 arrogantjes vroegtijdig aan het klaarkomen zijn.020 is er nog niet!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:22
Beter te vroeg dan helemaal niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:19
5 jaar te laat😆
Vind ik leuk
Paul1982 +12409
zondag 14 april 2019 om 22:54
Ik ben benieuwd naar de 2 komende speelrondes. Ik denk dat er daarna een verschil in punten is tussen PSV en Ajax
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:07
Ajax wordt het dit jaar psv is te zwak op dit moment geen kampioen waardig.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:09
Angst is er voornamelijk vanuit de amsterdamse hoek : namelijk de angst dat ze weer geen kampioen worden .

Zichzelf zo op de borst kloppen dat ze zoveel malen beter zijn maar toch evenveel punten hebben.

En dat na een investering van tientallen miljoenen alleen al dit jaar.

Als er bij iemand druk ligt om kampioen te MOETEN worden is het daar wel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:23
Je bent in vorm; zoveel tekst in ene.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24172
maandag 15 april 2019 om 05:40
Nepper
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:26
Utrecht en fietstas doen het vaak goed in Amsterdam, Groningen klapt er in eigen huis tegenop..graafschap uit moet je pakken,maar ja..traumaatje..iedereen wil altijd kost wat kost van ajax winnen, daarin heeft psv een voordeel, hoewel Willem 2 het wel vaak goed doet tegen psv, zie ik az met een nulletje of 4 verliezen van PSV , Heracles en Haag zijn geen hindernis voor psv..in hoeverre is ajax in staat na juve ook nationaal boven zichzelf uit te stijgen?..ze lijken in een flow te zitten..zijn eigenlijk gewoon erg goed.. , eigenlijk mag dit voor Ajax niet meer fout gaan..Groningen uit, Vitesse thuis...als ajax echt wil,dan zijn dat soort duels toch geen probleem?...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:28]
Vind ik leuk
kees ee +1089
zondag 14 april 2019 om 23:36
. . zij willen wel, die amsterdamse "slippendragers" van die voetbal-shows, . . maar of hun hoop bewaarheid wordt !!??
Vind ik leuk
Ray01 +171
zondag 14 april 2019 om 23:58
Als soort neutrale voetballiefhebber had ik jarenlang wel enige voorkeur voor PSV.. maar hoop dit jaar toch echt dat Ajax kampioen wordt omwille van hun durf en inzet oa in Europa..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:02
En weer gaan wij supporters van Ons Aller Ajax slapen als de nummer 1 van Nederland.
Vind ik leuk
Miller +75
maandag 15 april 2019 om 00:32
luuk de jong heeft PSV inderdaad echt super vaak dit seizoen punten opgeleverd last minute; zonder hem was Ajax zo ongeveer wel kampioen nu
Vind ik leuk
JohanLeo +829
maandag 15 april 2019 om 01:20
Tja, bij PSV is het momentum voorbij, dat voel je aan alles.
Je ziet het aan de strakke gezichten van Bommel en Luuk. De prijs was het hele jaar binnen bereik maar sinds de afgang tegen AJAX glipt alles ze door de vingers.
De overtuiging is weg, de schwung is eruit.
Natuurlijk wordt er keihard gewerkt maar werken weegt niet op tegen het surplus aan kwaliteit bij AJAX.
Nog vier potjes. AJAX heeft het kampioenschap ondanks het drukke programma écht niet meer uit handen.
Op een slof en een oude voetbalschoen wordt AJAX kampioen, daar kan niemand meer iets aan doen.
Ik ben te volwassen om een lange neus te maken naar PSV maar toch kan ik het ondanks mijn leeftijd gewoon niet laten en maak ik die lange neus gewoon tóch.
Ik zing daarbij een liedje uit vermogen tijden:

Nee niet huilen, néé niet huilen... NEE niet huilen.....
NÉÉÉÉÉ

hihi, Grote Dikke Lange Neus!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:53
Je klinkt een beetje als de Ajax versie van ons "aardige" Japie als ik het einde zo lees, overigens was het momentum van mijn PSV al voorbij toen we gelijk speelde tegen FC Emmen, sindsdien gaat het "downhill."
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:08
de frustratie in amsterdam zit diep, vergelijkbaar met de nederlandse frustratie tov duitsland en hoe in 88 heel nederland zich eindelijk bevrijd voelde....als het je helpt om na al die jaren je eigen bevrijding te vieren moet je dat zeker doen. het lucht gigantisch op en wie weet wordt je er zelfs een beter mens van, succes! :-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:35
is niet zo moeilijk hoe het kan dat ze toch ieders keer winnen of nipt winnen 1 zhebben L de Jong die de laatste tijd lekker in de flow zit en natuurlijk ze hebben lazano die geregeld zich snel laat vallen of zo als vandaag een penalty voor elkaar krijgt ter wel het geen penalty was de clubs waar PSV nu nog tegen moet moet er voor zorgen dat ze L de Jong uit de wedstrijd halen dus hem veel dekken en of uit het spel krijgen als hij de bal heeft en Lazano eens flink onder handen nemen of hem ook flink uit spelen of met 2 a 3 man boven op hem zitten dan zul je zien dat het voor PSV de wedstrijd moeilijker word om de wedstrijd te winnen. en er moet een hele goede strengen scheidsrechter op het veld staat die vooral niet in die geintjes van Lazano in trap met het zich geregeld laten vallen en net of doen dat hij neer gelegd is door een van zijn mede tegenstanders.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 02:41]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24172
maandag 15 april 2019 om 06:02
De voormalige persvoorlichter van Sadam Hoessein is er niks bij.
Vind ik leuk
Caniggia +1277
maandag 15 april 2019 om 06:26
Van Bommel is gewoon zo bang om te verliezen dat hij zo verdedigend gaat spelen.Juist als hij tegen dit soort clubs alles op de aanval zou gooien dan kunnen ze veel scoren.En kun je zoveel druk naar voren zetten dat een tegenstander achteruit moet.Nu zag je de Graafschap het initiatief nemen.Als Topclub moet je dat niet willen.
Vind ik leuk
ritje +792
maandag 15 april 2019 om 08:20
hallo ajax heeft het hele seizoen achter de lampjes moeten aanzitten! Nu Ajax eindelijk een klein voordeel had om de lampjes onder druk te zetten (wat zij het hele seizoen hebben gedaan! ) Ging het tegen de Graafschap bijna fout! Nu zij in de achter volging moeten! krijgen ze het benauwd ( zijn ze niet gewend? ) nu mogen ze in Adam geen fout meer maken! mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:50
Ik weet dat we (PSV) geen kampioen gaan worden, maar als PSV fan op Ajax stemmen is ook weer zoiets hoor.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:54
Echt grappig niemand praat over onterechte penaltie die lozano veroorzaakte ! Anders was het gewoon 1-1 gebleven
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:05
VAR heeft gefaald
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:05
Hij wisselt helemaal niks kieft.
Snap niet hoe je daar bij komt.
Hoj wisselt alleen anti voetballers voor anti voetballers
Dus idd het is om het even en het blijft even slecht
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:57
Guti heeft geen eerlijke kans gehad, bovendien heeft hij in zijn speelminuten meer gescoord dan alle verdedigende middenvelder bij elkaar , Hendriks Rosario Sadilek Rigo Ihattare . Pure kapitaal vernietiging
Vind ik leuk