Van der Vaart 'scheet in z'n broek': Ik kreeg geen hap door mijn keel natuurlijk

Van der Vaart 'scheet in z'n broek': "Ik kreeg geen hap door mijn keel natuurlijk"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:46ma 15-04-2019 om 07:46

Rafael van der Vaart herinnert zich zijn eerste kennismaking met Edgar Davids als de dag van gisteren. De oud-international was doodsbenauwd voor de middenvelder, die bij onder meer Ajax, Juventus, FC Barcelona en Tottenham Hotspur speelde.

"Edgar was een van mijn helden en ik scheet in mijn broek", memoreert Van der Vaart bij Studio Voetbal. "Bij het ontbijt had iedereen een vaste plek en er was altijd een plekje vrij naast Edgar. Die ging me overhoren over allerlei dingen. Vragen als wat voor auto rij je? Ik kreeg geen hap door mijn keel natuurlijk."

"Heb je nu geen last meer van, geen hap door je keel krijgen", grapt John van 't Schip, die zondagavond ook aan tafel zat. "Op de training kwam Edgar met twee benen op me in en toen gaf ik hem er een terug", gaat Van der Vaart verder. "Toen zei hij: Daar heb ik respect voor. Zal ik nooit vergeten."

De inmiddels 46-jarige Davids weet nog goed dat hij bij Oranje onder de indruk was van Van der Vaart. "Soms kwamen er nieuwe jongens en dacht ik: wat doe jij hier? Ik was de beste van de wereld, kon iedereen uitschakelen. Maar bij Rafael dacht ik wel: bloody hell! Een aardig linkspootje."

Plaats een reactie

Cster +164
maandag 15 april 2019 om 07:53
Ik mis de naam Frenkie in dit stuk.
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 08:31
Frenkie komt vandaag nog wel een keer of 10 voorbij. Geen bang Cster.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:55
Journalistiek van lik m'n hol
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 08:31
Ik lik niks bij jouw, bah bah.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:01
Bij mijn wat?
Vind ik leuk
Mr.Dee +679
maandag 15 april 2019 om 07:57
Het Is wel schrijnend dat er aan Van der Vaart en van het Schip wordt gevraagd waarom het zo stroef loopt bij PSV, dat ze allebei over AJAX beginnen.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1515
maandag 15 april 2019 om 08:03
Ik denk dat Ajax de oorzaak is. Als ze er dan ook nog allebei over beginnen kan dat haast geen toeval zijn. Denk dat niemand graag over het voetbal van PSV praat, want dat is om te huilen momenteel.
Vind ik leuk
Mr.Dee +679
maandag 15 april 2019 om 09:01
Het is ook om te huilen momenteel. Voor de winterstop was het echt goed dus er zullen vast een aantal oorzaken zijn.
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 08:30
Gisteren studio voetbal, gezellige ajax reünie. Egbers was in zijn nopjes
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:43
Ik kan wel aangeven waarom het niet loopt bij PSV.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:36
Logisch toch. Zonder Ajax waren ze met 30 punten verschil kampioen geworden en zr draaien qua punten een goed seizoen;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
Mr.Dee +679
maandag 15 april 2019 om 09:37
Dat het niet loopt bij PSV na de winterstop heeft natuurlijk niets te maken met AJAX.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:38
Qua puntverlies valt het wel mee hoor.
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 15 april 2019 om 08:17
Davids behoort op zijn positie tot de top 5 beste spelers ooit. Wat een fenomeen was dat.

Het is daarom zo onbegrijpelijk dat Oranje in die periode nooit een prijs heeft gewonnen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 15 april 2019 om 08:29
Lastige man.. De meeste bondscoaches waagden zich daar niet aan. Maar op zijn positie was hij echt geweldig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:36
1998 had oranje de wereldtitel moeten pakken. In de verlenging werd van Hooijdonk naar de grond getrokken en had oranje een strafschop moeten hebben.
Toevallig had ik het er laatst nog met vrienden over. Als je het mij vraagt waarom Nederland nog nooit wereldkampioen is geworden komt dat omdat wij nooit op resultaat alleen kunnen en mogen spelen. Het moet altijd met mooi voetbal. Als je in Italië met 1-0 wint is iedereen tevreden. In Nederland moet je met 3 a 4 goals verschil winnen én met mooi voetbal. 2010 doet nog steeds pijn, toen had het ook echt gemoeten!
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 15 april 2019 om 14:35
Ik denk dat Nederland met een buitenlandse coach een wk had gepakt.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2555
maandag 15 april 2019 om 08:34
Lekker hoor elkaar die veren in de reet steken. Dat Studio Voetbal wordt meer en meer Studio Ajax. Ik kijk lekker naar VTLB
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:35]
Vind ik leuk
Just Nuts +869
maandag 15 april 2019 om 08:56
Snap het helemaal gun Ajax allerbeste morgen en verdienen het om kampioen te worden maar wordt wel beetje Ajax moe vooral van reacties van Ajax supporters.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2555
maandag 15 april 2019 om 09:04
Ik gun Ajax morgen ook het beste. Maar als voetbalprogramma zou je iets meer variatie mogen verwachten.
Vind ik leuk
Just Nuts +869
maandag 15 april 2019 om 09:44
Zolang wij kijken en topics over Ajax openen blijft het zo. Was zelfde als een speler van Feyenoord tussen speler vd week of goal vd week gingen meeste stemmen naar Feyenoorder
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 09:10
Mooie kerel. Maar wel een beetje gek, maar hij liet me ondanks zijn belofte wel in Praag op die berg staan
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
maandag 15 april 2019 om 09:32
Een frikandelletje gaat er altijd in bij Raf. Zijn we gelijk van zijn domme gelul af als zijn snavel vol zit. Laat hem lekker bij AT5 aanschuiven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws