Ajax verdient halve finale, titel én staande ovatie: 'Staat Pierie gewoon tussen!'

Ajax verdient halve finale, titel én staande ovatie: 'Staat Pierie gewoon tussen!'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 07:22di 16-04-2019 om 07:22

De transfer naar Ajax is nog niet afgerond, maar Geert-Arend Roorda neemt in zijn wekelijkse column voor de Leeuwarder Courant alvast afscheid van Kik Pierie. De verdediger (18) ruilt sc Heerenveen na dit seizoen in voor Ajax. Pierie was vorige week in Amsterdam voor de medische keuring.

Pierie heeft in het eerste elftal van Heerenveen indruk weten te maken. 'Een geweldige prestatie van de nuchtere Pierie die me toch wel doet denken aan Matthijs de Ligt', schrijft Roorda, oud-speler van Heerenveen. 'Die zegt immers ook geen onverstandige dingen en houdt zich louter bezig met het spel waaraan hij zoveel plezier beleeft. Een jeugdexponent met hersens en een goed linkerbeen, die zien we niet vaak en daar mag iedere Friese voetballiefhebber dan ook trots op zijn.'

De stap van Heerenveen naar Ajax is niet alleen op sportief vlak een grote, weet Roorda. 'Maar gezegend met een gezond verstand en veel talent bezit Kik wel de absolute voorwaarden om te slagen. Het is mooi om te zien dat alle perikelen bij Heerenveen van de afgelopen jaren weinig invloed hebben op de individuele speler. Het voetbal wint altijd en talent laat zich niet misleiden.'

Ajax speelt in de kwartfinales van de Champions League en maakt veel indruk in Europa. Roorda vindt dat de Amsterdammers een plek in de halve finale, de landstitel én een staande ovatie verdienen. 'En daar staat Kik Pierie volgend seizoen gewoon tussen. Dat is toch geweldig!'

Poll

Gaat Pierie slagen bij Ajax?

(1328 stemmen)

Plaats een reactie

InternetHeld +4594
dinsdag 16 april 2019 om 07:25
Hopelijk gaat zijn potentie eruit komen.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
Alleen dan zijn de sterren alweer vertrokken
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18478
dinsdag 16 april 2019 om 07:32
Komen mooie nieuwe spelers aan, eindelijk is Ajax (Overmars) bereid om flink uit te geven! Komen op elke plek die vertrekt goede spelers voor terug (die er meteen staan), dit is de enige manier om Europees aan te blijven haken!
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10446
dinsdag 16 april 2019 om 07:41
4 mln is niets...echt een koopje. Overigens gaat kik geen basisspeler zijn, helaas. En anders komt hij voorlopig tekort.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 16 april 2019 om 08:00
De RvC hielden steeds dure transfers tegen, Overmars wilde al veel eerder duurdere spelers halen.
Vind ik leuk
Molletje +4064
dinsdag 16 april 2019 om 08:04
Juist Degraaf.
Vind ik leuk
rexxo +16774
dinsdag 16 april 2019 om 13:02
Kuch kuch kuch..... Richarlison, nu Braziliaans international net als Samba Neres. Die scouts hebben dat heel goed gezien.

In een ideaal scenario als je hoger inzet krijg je stevigere transfersommen. Gelukkig had Overmars dat snel door.
Vind ik leuk
Molletje +4064
dinsdag 16 april 2019 om 08:04
kleine kanttekening. Overmars wilde altijd al, maar werd door de RvC aan het lijntje gehouden. vanaf 2017-2018 is dit aangepast en direct zag je dat Overmars slagvaardiger werd (Schuurs, Bandé, Tagliafico en Labyad) werden allemaal in een vroeg stadium gecontracteerd met het oog op seizoen 2018-2019)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18478
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Noem je precies op Tagliafico na spelers die niks tot bijna niks hebben gepresteerd, kan nog komen natuurlijk!
Vind ik leuk
Molletje +4064
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
Ja maar ik benoem de spelers die hij heeft aangetrokken door snel te handelen zonder belemmering van de RvC, daar gaat de "discussie" toch over? Niet of ze presteren.

Nu met Pierie is Ajax (Overmars) ook slagvaardig. Net als met Marin, Lainez ging dan mis, maar hij ging er vol voor.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:25]
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 16 april 2019 om 08:30
Sanchez????
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:21
en wie hebben we gezien dit jaar alleen Tagliafico toch de rest komt niet aan de bak ,ja af en toe 10 min invallen ,die hadden beter bij hun oude club kunnen blijven want daar speelde ze wel elke week , Bande is geblesseerd een uitzondering ,en om het 2e te spelen is ook niet alles
Vind ik leuk
Molletje +4064
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
Nogmaals, voorgaande jaren, heeft Ajax spelers misgelopen omdat ze niet slagvaardig waren doordat de RvC dit tegenhield (Pröpper, van Ginkel).

Wat betreft de "miskopen"

Schuurs hebben ze gezegd dat hij minuten zou maken dit seizoen, maar je gaat hem niet i.p.v. de Ligt nu opstellen in deze fase van het seizoen.

Magallan zelfde, waarom zou je die wisselen voor Blind/De Ligt? Daarbij is hij ook geblesseerd geweest.

Labyad, mist denk ik ook de kwaliteit voor het niveau wat Ajax nastreeft, maar heeft nu ook de pech dat het team draait en Ziyech, Neres, Tadic ga je niet wisselen voor hem.
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
Denk je dat deze speler er direct staat? Ik hoop het voor je maar vrees een Schuurs 2.0
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
Ik denk 't niet. Vind hem vaak slap overkomen. Laat zich nooit zien in de grote wedstrijden.

Is een gevalletje uitproberen, en voor een wat hoger bod verkopen.
Vind ik leuk
JWK +846
dinsdag 16 april 2019 om 07:39
Omdat hij geen uitdaging meer heeft bij Heerenveen.
De potentie is er wel.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:41
Dan ben jij voor het gemak vast even vergeten dat hij de gelijkmaker tegen Ajax maakte in de laatste minuten.
Bovendien was hij afgelopen zondag in een beladen derby van het noorden de beste man op het veld.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:46
Tegen groningen is misschien een topper voor jullie, maar stelt voor ajax niets voor zo een wedstrijd. Kan je weinig van zeggen. Tegen PSV maakte hij een enorme fout in de laatste minuut waardoor Heerenveen niet de 3 punten pakte. Tegen AZ was het ook niet om aan te zien. Tegen Feyenoord uit zag er ook niet best uit.

Ik zie wel, maar voor nu vind ik het niet een beste aankoop. Maar 4 miljoen is toch super weinig dus zo een speler verkoop je wel weer voor 10miljoen+

[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:06
Oei. Tegen Groningen stelt niets voor?
Kijk maar uit. Jullie gaan nog naar de Hel van 't Noorden beste Pool.
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 16 april 2019 om 08:21
Volgens mij was juist hij de scorende speler volledig kwijt. Of beoordeel jij hem ook op zijn inspeelpass en techniek? Dan heb je misschien een punt. Ik beoordeel hem op zijn verdedigende kwaliteiten en die vind ik zeer magertjes.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18478
dinsdag 16 april 2019 om 07:36
Zal lastig worden vanaf minuut 1, dat lukt geen enkele speler (op Blind en Tadic na), Pierie is jong dus geen haast zelfs Neres had een vol jaar nodig om te komen waar hij nu is! Als Pierie goed genoeg is staat hij er binnen een jaar niet binnen een week!
Vind ik leuk
Bhj +2520
dinsdag 16 april 2019 om 07:27
Geert-Arend heeft gelijk, helaas ziet de rest van NL het niet zo.
Vind ik leuk
GetRekt +2122
dinsdag 16 april 2019 om 07:31
Onzin, meer dan de helft juicht voor Ajax dit Champions league seizoen. Iets wat jaren geleden onmogelijk was.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8019
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Ik durf zelfs te zeggen dat minstens 3/4 deel van Nederland Ajax toejuicht in de Cl.
Is wel eens anders geweest inderdaad.
Dus de verdienste van Ajax zelf met goed en mooi voetbal.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 07:39]
Vind ik leuk
Bhj +2520
dinsdag 16 april 2019 om 08:38
Ok, de rest is wellicht wat gechargeerd.
Vind ik leuk
GaoYao +6011
dinsdag 16 april 2019 om 07:27
Klap, klap, klap
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:32
Belachelijke vergelijking met de Ligt natuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:32
Die Roorda schrijft prima columns.
Vind ik leuk
2-1 +1636
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
Dat snap ik dat je dat vindt als je ajacied bent ;-)
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
dinsdag 16 april 2019 om 07:37
Geert Jan Ajax euh arend
Vind ik leuk
Mo +13250
dinsdag 16 april 2019 om 07:40
Hoop maar dat het wat word. Is nu bijvoorbeeld lichtjaren verwijderd van het niveau van De Ligt.
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 07:42
Ah. Iemand die vindt dat Ajax de halve finale, de titel én een titel verdient. We slaan weer door.

Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 07:43
En een staande ovatie. Vooral dát. Wat slaan we weer door (en wat is t k#t dat je in de app je tekst niet kan wijzigen 😉).
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Jawel hoor. Dat kan wel. Ik weet niet wat voor telefoon jij hebt? Een Nokia 3310?
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 08:31
Hahaha.
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Maar goed, ik kan overal op klikken, maar helaas, alles uitgegrijsd, geen idee hoe je in de app kunt wijzigen. Vind t voorlopig maar niks, die app
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:37
Ik gebruik hem ook niet. Veel te onoverzichtelijk en in de browser werkt de site prima!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:53
Snap je volkomen als feyenoorder;). Wat koeman heeft op gebouwd.. heeft gio weer met de grond gelijk gemaakt. Magere jaren voor je in het verschiet😁
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
Zeker. Maar dat staat verder los van wat Ajax dit jaar presteert...en hoe sommige mensen daar weer overdreven op doof kunnen slaan. Toch?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:55
Ben ik volkomen met je eens. Helaas leven we in een maatschappij wasr "gunnen" een groot woord is.
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 11:24
In de letterlijke zin gun ik Ajax de wereld hoor. Ik gun trouwens iedereen alles. Laat mij maar tot die minderheid behoren.. 😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
Je maakt een vergissing. Ajax verdient ook de titel en om de halve finale te bereiken. Je verwart gunnen met verdienen 😉
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 08:32
Om een halve finale te verdienen moeten ze vanavond gewoon aan de bak. Verdienen doe je niet obv gunnen. Want dat is wat die Fries bedoelt.
Vind ik leuk
Der Monarch +2213
dinsdag 16 april 2019 om 07:45
Die Geert-Arend.. Heeft toch ook nooit zijn talent in kunnen lossen. Had echt veel potentie.
Vind ik leuk
2-1 +1636
dinsdag 16 april 2019 om 08:04
Zijn columns zijn net zo slap als zijn karakter toen hij voetballer was...
Vind ik leuk
2-1 +1636
dinsdag 16 april 2019 om 07:50
Geert-Arend is wel een erg grote Ajax-fan heb ik het idee....
Vind ik leuk
Blindsy +20514
dinsdag 16 april 2019 om 07:54
'Daar staat Pirie volgend jaar gewoon tussen'... Volgens mij staat Pirie volgend jaar in Jong Ajax te ballen..
Vind ik leuk
rinirat +4195
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
Komt wel goed met die jongen, hij is lekker nuchter en kan goed voetballen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:56
Helemaal mee eens met Roorda; landstitel en staande ovatie plus diepe buiging voor Ajax en Ten Hag. Kijk, dit is nu andere koek dan wat die Van Padt zegt dat hij de titel liever aan PSV gunt. Beiden zijn slaapverwekkend.
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
dinsdag 16 april 2019 om 08:20
Aldus de Roordapaus
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:34
Gaat het niet redden. Is niveautje viergever. Kan meedraaien masr gast niks toevoegen.
Vind ik leuk
Romo +1617
dinsdag 16 april 2019 om 08:39
Pierie wordt zeker gelijk geselecteerd voor Oranje.... en ikrijgt een de Ligt stempel als nig net niet god.

Maar succes bij deze club en nieuwe uitadging voor beide
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:40
Jaloers ? Afgunst ? Het enige wat mij zorgen baart is zijn naam Kik Pierie.
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 16 april 2019 om 09:06
hallo De nieuwe verdediging voor volgend jaar? PIERIE BLind Schuurs Maszeraoui of veltman ? Lijkt mij wel wat, + nog de aanstormende talenten uit de jeugd? Overmars weet wat hij doet om de vertrekkende spelers op te vangen! ajax is bijna klaar voor volgend seizoen! Dat kun je van de lampjes niet zeggen! die moeten wachten op verkoop? en dan zijn alle talenten niet meer te halen! ja ze blijven in lampegat gewoon provinciaals! en ondanks de 4x kampioen hebben zij niet meer het sterkste elftal! Hoe je het ook invult? Ajax gaat de komende jaren de dienst uitmaken! want ik heb het al meer gezegt dat geld alles bepalend is, wie het meeste geld heeft die wint! mvg ritje
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Wie het meeste geld heeft die wint?
Want dat is een prijs. De "ik heb het meeste geld prijs, maar win al jaren geen titel"
Vertel dat ff tegen PSG en City over de CL. Dat ze de CL hebben gewonnen, want ze hebben het meeste geld.
Oh wacht eens even.....
Vind ik leuk
MiloZandt +2078
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
De column van Geert-Arend Roorda is wel een hoogtepunt van de week. Daar kijk ik altijd echt naar uit!
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 09:44
beetje onzin als juve wint is het ook verdient .ik hoop op ajax .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws