Ajax slecht YouTube-grens van 20 miljoen: alleen Liverpool en Barça scoren beter
De media-afdeling van Ajax heeft zich de afgelopen maand tussen de Europese topclubs genesteld, blijkt uit onderzoek van Deportes&Finanzas. De Amsterdammers haalden in mei liefst 21,6 miljoen YouTube-views binnen, goed voor een podiumplek in het mondiale klassement.
Alleen Liverpool en FC Barcelona (respectievelijk 46,5 en 40,1 miljoen views) deden het de voorbije maand beter dan Ajax. Bayern München eindigt met 20 miljoen net achter Ajax en ook Manchester City, Galatasaray en Manchester United kwamen boven de tien miljoen uit.
📲 TOP 25 football clubs in Europe ranked by #YouTube views during may 19. #SMFL
— Deportes&Finanzas® (@DeporFinanzas) June 7, 2019
1.@LFC
2.@FCBarcelona
3.@AFCAjax
4.@FCBayern
5.@ManCity
6.@GalatasaraySK
7.@ManUtd
8.@Arsenal
9.@SpursOfficial
10.@juventusfc
11.@Fenerbahce
12.@realmadrid
13.@PSG_inside pic.twitter.com/WBfvgF2JEr
De media-afdeling van Ajax deed tijdens de meimaand verslag van de bekerfinale, de Champions League-wedstrijd tegen Tottenham Hotspur én de kampioenshuldiging. De 'rooftop party' na afloop van de overwinning op FC Utrecht was met ruim 850 duizend views de best bekeken video, terwijl ook twee 'Museumplein-items' viraal gingen: Tadic On Fire (ruim 774 duizend keer bekeken) en All we ever hear from you is Blah Blah Blah (ruim 766 duizend views).